Hoofdcategorieën
Topicacties

HTC TyTN 2 (Kaiser, V1615, MDA Vario III) deel 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic

HTC TyTN II
De HTC TyTN II (ook bekend als P4550 of Kaiser) is een zogeheten Pocket PC Phone, een combinatie van PDA en telefoon. Het apparaat is uitgerust met onder andere 3.5G connectiviteit (HSDPA/UMTS), WiFi, Bluetooth, twee camera's (3MP met AF achterop, VGA voorop) en ingebouwde GPS-functionaliteit. Ook niet onbelangrijk zijn het slide-out QWERTY toetsenbord en het kantelbare scherm.

De Kaiser ligt ook als T-Mobile MDA Vario III en Vodafone v1615 in de Nederlandse winkels. Deze varianten verschillen in uiterlijk en software.
HTC TyTN II (anim)

Nieuw sinds deel 7
  • De Kaiser heeft concurrentie gekregen van de Touch Pro.
  • Windows Mobile 6.1 is nu ook voor de v1615 én de Vario III beschikbaar. De reacties over de update blijven verdeeld.

De specificaties

Processor

Qualcomm® MSM 7200, 400MHz
Let op! HTC is zeer negatief in het nieuws gekomen vanwege slechte video drivers voor deze CPU, wat maakt dat de Kaiser op dit moment feitelijk ondermaats presteert. Voor meer info: HTCClassAction.org

Operating System

Windows Mobile® 6 Professional
De officiële WM6.1 update is te vinden op de HTC website (serienummer is vereist). De eerste reacties waren niet echt lovend. De update voor de v1615 vind je bij Vodafone (thanks Magicjjk!) en die voor de Vario III bij T-Mobile (thanks JeeVee!).

Memory

ROM: 256MB
RAM: 128MB SDRAM

Dimension

112 mm (L) X 59 mm (W) X 19 mm (T)

Weight

190g with battery

Display

2.8 inch, 240 X 320 QVGA TFT-LCD display with adjustable angle and backlight

Network

HSDPA/UMTS: Tri-band 850, 1900, 2100 MHz
HSDPA: Up to 384kbps for upload and 3.6Mbps for download
UMTS: Up to 384kbps for upload and download
GSM/GPRS/EDGE: Quad-band 850, 900, 1800, 1900 MHz
(The device will operate on frequencies available from the cellular network)

Device Control

Finger scrolling and panning
5-Way navigation control

Keyboard

Slide-out QWERTY keyboard

Connectivity

Bluetooth® 2.0
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB" (11-pin mini-USB and audio jack in one)
GPS antenna connector

Camera

Main camera: 3 megapixel CMOS color camera with auto focus
Second camera: VGA CMOS color camera

Audio

Built-in microphone and speaker

Ring tone supported formats:
  • MP3, AAC, AAC+, WMA, WAV, and AMR-NB
  • 40 polyphonic and standard MIDI format 0 and 1(SMF)/SP MIDI

Battery

1,350 mAh rechargeable Li-polymer battery

Standby time:
  • Up to 350 hours for UMTS
  • Up to 365 hours for GSM
Talk time:
  • Up to 264 minutes for UMTS
  • Up to 420 minutes for GSM
  • Up to 120 minutes for video call

Expansion Slot

microSD" memory card (SD 2.0 compatible)

AC Adapter

Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60Hz
DC output: 5V and 1A

Foto's
http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/1s.jpghttp://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/2s.jpghttp://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/8s.jpg
http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/4s.jpghttp://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/5s.jpghttp://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/6s.jpg
http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/9s.jpghttp://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/3s.jpghttp://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/7s.jpg

Bekijk ook de 3D Demo.
FAQ // Tips & Tricks
Wat is er met die drivers aan de hand?
Kort gezegd heeft HTC geen stuurprogramma's (drivers) meegebakken in de software van de Kaiser om de videocore in de Qualcomm chipset, de hoofdprocessor van het apparaat, zo efficiënt mogelijk aan te sturen. Daardoor kunnen vooral videobeelden het systeem ernstig doen vertragen. Voor meer informatie over dit probleem verwijzen we je naar HTCClassAction.org. Na lang aandringen van de community lijkt HTC overigens toch nog te reageren op de aantijgingen, zo meldde brrrt ons kort geleden.

Mijn scherm gaat op zwart tijdens een gesprek. Kan dat uit?
Dit is te verhelpen door in het register de volgende DWORD te veranderen van 1 naar 0:
code:
1
\HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayDuringCall

Ben je niet bekend met het register of mijd je het liever, installeer dan KaiserTweak en zet Call > Fast Sleep op "Disabled".

Het typen met het toetsenbord gaat niet vloeiend!
Dit doet zich vooral voor bij woorden met dubbele letters. Het helpt om de volgende registerwaarde aan te wijzigen van 400 of 375 (de standaard waarde) naar bijvoorbeeld 200:
code:
1
HKCU\ControlPanel\Keybd\InitialDelay

Deze instelling kan helaas (nog) niet met KaiserTweak gewijzigd worden.

Welk geheugenkaartje moet ik erin stoppen?
De Kaiser is compatibel met alle microSD kaartjes die op dit moment verkocht worden, inclusief de 8GB uitvoeringen.

Hoe zit het met de hoofdtelefoon aansluiting?
De TyTN II heeft net als de andere HTC toestellen geen mini jackplug. De meegeleverde headset moet in de USB-aansluiting worden gestoken. Gelukkig zijn er verloopsnoertjes te verkrijgen waarmee je je eigen hoofdtelefoon met 3,5 mm jackplug kunt gebruiken.

Wat kan ik met het wieltje aan de zijkant?
Hiermee kun je door menu's heen bladeren en het wieltje indrukken om te selecteren. Tevens vervangt het het schuifje zoals die op andere modellen te vinden zijn om tijdens gesprekken of muziek luisteren het volume aan te passen. Bij een inkomend gesprek kun je het wieltje naar beneden rollen om oproepgeluid stil te zetten.

Wat kan ik doen om mijn touchscreen te beschermen?
Je kunt hiervoor de screenprotector gebruiken die bij het toestel wordt meegeleverd. Een veelgebruikt alternatief daarvoor is de Brando UltraClear protector. Een screenprotector is overigens niets meer dan een dun laagje plastic wat je op je scherm plakt en een bescherming vormt voor je scherm.

Zit er geen radio op?
Nee, dit is een (groot) minpunt van de Kaiser. Wat wel kan is via het wereldwijde web FM radio te luisteren. Een goede site hiervoor is deze.

Bekijk ook de Windows Mobile FAQ en de TyTN II FAQ van HTC.
Externe Links

Officiële websites & documentatie

Reviews

TyTN II @ Tweakers.net

Vorige topics
Feedback
Opmerkingen, toevoegingen e.d. kunnen via een mailtje worden doorgegeven; wijs je e-mail client naar m^at^rkus^punt^nl
Dankwoord
Een grote berg kudos aan Mini Poeper voor het eerste echte TyTN II topic en natuurlijk aan aerofreak voor het op uitstekende wijze voortzetten van de traditie.

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

offtopic:
Post gereserveerd voor update meldingen.

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

Reg. datum: 23 december 2006

Goed..TCPMP ipv TPCMP dan.. werkt niet.

Het is de laatste vrije versie 0.72RC1 en geeft dus en foutmelding.. crash test .txt en dan kan je alleen nog afsluiten..

Iemand tips? of vergelijkbare freeware

musiqman wijzigde dit bericht 04-09-2008 07:29 (20%)

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, iPhone 1gen 2.1.0fw, Q-tek C3 (te koop) Sony BT-DR30Q (te koop)

Drome!

Over snelle ROM's gesproken (einde van het vorige topic): ik heb nu RomeOS eropstaan, veruit de snelste ROM in gebruik die ik tot nu toe heb gebruikt (duttythroy, Laurentius). Had problemen met de vorige Radio ROM die Laurentius gebruikte om te connecten met mijn BT autoradio, eens proberen of het met de Radio ROM die ik er nu in heb zitten (1.71) beter gaat.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Reg. datum: 02 mei 2004

quote:
Arfman schreef op donderdag 04 september 2008 @ 08:35:
Over snelle ROM's gesproken (einde van het vorige topic): ik heb nu RomeOS eropstaan, veruit de snelste ROM in gebruik die ik tot nu toe heb gebruikt (duttythroy, Laurentius). Had problemen met de vorige Radio ROM die Laurentius gebruikte om te connecten met mijn BT autoradio, eens proberen of het met de Radio ROM die ik er nu in heb zitten (1.71) beter gaat.
Zou je je ervaringen willen posten? Ik was erg tevreden met RomeOS, maar helaas was gps een drama icm de radio die ik gebruikte.
Ik heb vooralsnog geen mogelijkheid gevonden om bij de nieuwe T-Mobile ROM het keyboard slide geluid te veranderen. Het bijhorende icoontje dat onder "instellingen" zichtbaar was bij de originele T-Mobile WM6.0 ROM, lijkt in de WM6.1 ROM te ontbreken. Echter, ik heb wel uitgevonden hoe je het slidegeluid kunt uitzetten d.m.v. een aanpassing in het register. Voor wie hier ook tegenaan loopt, de aanpassing moet worden gemaakt in de map:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\SlidingSound\

Hier staan drie mappen, elke map vertegenwoordigt één geluidsthema om het zo maar even te noemen. Standaard zijn drie mappen aanwezig. Verder zijn er twee registersleutels aanwezig: ActiveSlidingSound en SlidingSoundEffect. ActiveSlidingSound geeft aan welk geluid wordt gebruikt, de bijhorende waarde (0, 1 of 2) verwijst naar de eerdergenoemde mappen. SlidingSoundEffect geeft aan of het keyboard slide geluid aan of uit staat. "0" is uit, "1" is aan.

Ik kwam overigens ook nog een tip tegen over hoe je threaded SMS uit kunt schakelen, wederom door middel van het maken van een aanpassing aan het register. Ik weet niet of hij al eens in het topic voorbij is gekomen, dus post ik deze ook direct even (misschien leuk voor de OP?). De aanpassing moet worden gemaakt in de volgende map:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings\OEM\

Maak hier een sleutel aan genaamd SMSInboxThreadingDisabled. Maak deze een DWORD waarde en zet deze waarde op "1". Bij sommige ROMs bestaat de OEM map niet, in dit geval kun je hem gewoon zelf aanmaken.

TommyCP wijzigde dit bericht 04-09-2008 10:51 (4%)

>>>insert witty remark here<<<

( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
TommyCP schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:37:

[...]threaded SMS uit kunt schakelen

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings\OEM\
Je wilt helemaal niet die registry setting aanmaken, aangezien het ook functionaliteit vernaggeld (je krijgt geen notificaties meer van nieuwe SMSjes) ;)

Wat je beter kan doen is op zoek naar de volgende file C:\Windows\SMSInboxThreading

Maak een kopie en hernoem de kopie naar SMSInboxThreading.exe. Vanaf nu kan je met deze exe netjes bepalen wat voor view je wilt hebben ;)
http://tweakers.net/ext/f/o0lDpRQbhpJPGi3gOZ8U4W5M/full.jpg

BtM909 wijzigde dit bericht 04-09-2008 10:56 (29%)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!

Reg. datum: 15 oktober 2002

quote:
Ma.rkus.nl schreef op donderdag 04 september 2008 @ 01:50:
Let op! HTC is zeer negatief in het nieuws gekomen vanwege slechte video drivers voor deze CPU, wat maakt dat de Kaiser op dit moment feitelijk ondermaats presteert. Voor meer info: HTCClassAction.org
Video drivers voor een CPU? Chipset past hier beter denk ik ;) .
quote:
BtM909 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:52:
[...]

Je wilt helemaal niet die registry setting aanmaken, aangezien het ook functionaliteit vernaggeld (je krijgt geen notificaties meer van nieuwe SMSjes) ;)
Dat is als je in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings\ de "SMSAvailable" sleutel aanpast, daarvan is inderdaad bekend dat hij notificaties uitschakelt. De methode uit mijn vorige post doet dit niet.

Maar als het zonder registeraanpassingen kan, is het natuurlijk beter. :)

quote:
[...]

Wat je beter kan doen is op zoek naar de volgende file C:\Windows\SMSInboxThreading

Maak een kopie en hernoem de kopie naar SMSInboxThreading.exe. Vanaf nu kan je met deze exe netjes bepalen wat voor view je wilt hebben ;)
[afbeelding]
Nice! Staat dat al in de TS?
(hmm, hoe zag er die classic ook alweer uit... Al ruim vertrouwd met de threated :P)

Rock-Y wijzigde dit bericht 04-09-2008 11:15 (97%)

Comp: AMD Athlon 64 X2 4200+, 4Gb PQI DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 || Laptop: HP nc6320 || Mobile: HTC TyTN II

quote:
[...]

[afbeelding]
LOL! BtM909, ik heb even gekeken wat dit SMSInboxThreading programaatje precies doet: hij maakt de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings\OEM\SMSInboxThreadingDisabled aan. Dit programmatje doet dus precies wat ik aanraadde! :D

( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
TommyCP schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:25:
[...]

LOL! BtM909, ik heb even gekeken wat dit SMSInboxThreading programaatje precies doet: hij maakt de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Settings\OEM\SMSInboxThreadingDisabled aan. Dit programmatje doet dus precies wat ik aanraadde! :D
Ja my bad, ik zag die registry en dacht dat je SMSAvailable aan 't aanpassen was :P Heeft mij de nodige tijd gekost om erachter te komen waar m'n notifications waren gebleven en hoe op te lossen (vandaar dat ik zo kort door de bocht reageerde) :+

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!

Reg. datum: 30 juli 2005

Windows Mobile 6.1 van T-mobile erop gezet....alles loopt inderdaad soepeler...data overdracht is sneller...ontvangst bij mij thuis enorm verbeterd (van 1 streepje naar 4)..aanraakscherm reageert beter....beeld "plakt" niet meer...tomtom7 reageert er mooi op (wel eerst tomtom6 verwijderen) en virus scan verwijderd...verder geen tweaks erop los gelaten alles gelaten zoals het is... :*)

Von Henkel wijzigde dit bericht 04-09-2008 11:47 (11%)

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

quote:
BtM909 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:33:
[...]

Ja my bad, ik zag die registry en dacht dat je SMSAvailable aan 't aanpassen was :P Heeft mij de nodige tijd gekost om erachter te komen waar m'n notifications waren gebleven en hoe op te lossen (vandaar dat ik zo kort door de bocht reageerde) :+
Dat heeft mij op die manier ook voor behoorlijk wat frustraties gezorgd :P

Reg. datum: 20 februari 2007

Als ik mijn HTC in landscape zet, dus het toetsenbord uitschuif, wordt tekst niet meer leesbaar, oa in agenda verdwijnt links de urenaanduiding.

Als ik tik, gaat de cursor netjes naar rechts, maar links ervan zie ik niets.

Dit komt volgens mij door een veranderend kleurenschema, hardwarematig is er niets aan de hand.

iemand een idee?

ScanWeb wijzigde dit bericht 04-09-2008 14:32 (15%)

quote:
ScanWeb schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:31:
Als ik mijn HTC in landscape zet, dus het toetsenbord uitschuif, wordt tekst niet meer leesbaar, oa in agenda verdwijnt links de urenaanduiding.

Dit komt door een veranderend kleurenschema, hardwarematig is er niets aan de hand.

iemand een idee?
Heb je misschien met behulp van een registeraanpassing cleartype in landscapemodus aangezet? Bij Windows Mobile 6.1 ROMs is dit namelijk vaak de oorzaak (een bug).

Reg. datum: 20 februari 2007

quote:
TommyCP schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:34:
[...]

Heb je misschien met behulp van een registeraanpassing cleartype in landscapemodus aangezet? Bij Windows Mobile 6.1 ROMs is dit namelijk vaak de oorzaak (een bug).
Thanx matey, dat was hem!

Reg. datum: 01 oktober 2005

Quote uit deel 7:

dedominee schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:39:
Vreemde actie van Activesync. Alvast bedankt voor eventuele hulp!
Geen idee of je het terug kan halen, maar een vreemde actie is het niet van ActiveSync, is gewoon een instelling die je ook had kunnen instellen dat ie de PC met telefoon moet mergen. Met name voor afspraken is het handiger als 1 van de 2 apparaten leidend is, Outlook is dat bij default.

Mijn vraag:

Hoe kan ik active sync instellen dat hij alleen vanaf mijn PC sync. Dus geen gegevens van de tytn overzet.

Ik gebruik nl. Mobileme met iphone als standaard! De gegevens op mobileme is mijn basis vanuit daar sync ik mijn iphone en outlook! Nu wil ik deze gegevens ook synchroon laten lopen met mijn Tytn. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb in de topics gezocht en gegoogeld maar kan niets vinden.

Iemand die een idee heeft

Reg. datum: 19 januari 2004

Gebruik je windows XP of vista? Je hebt namelijk wel een optie in Activesync waarbij je kunt opgeven of je de items op het apparaat of de items op de pc wilt vervangen. Als je die aanpast, dan moet het goed zijn. In windows XP zou ik het zo niet weten helaas, gebruik zelf vista namelijk

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Dat gaat volgens mij alleen op bij dubbele entries, en niet bij het syncen zelf ?

Reg. datum: 01 oktober 2005

quote:
cryonic90 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:52:
Gebruik je windows XP of vista? Je hebt namelijk wel een optie in Activesync waarbij je kunt opgeven of je de items op het apparaat of de items op de pc wilt vervangen. Als je die aanpast, dan moet het goed zijn. In windows XP zou ik het zo niet weten helaas, gebruik zelf vista namelijk
Ik gebuik windows XP met active sync 4.5

=
Reg. datum: 21 juni 2004

Ik zit een beetje op xda rond te kijken en wat blijkt, iemand heeft google andoid naar de tytnII gehaald!
Het is een exe filetje dat je kan runnen onder windows mobile, deze verdrukt windows mobile en boot linux/android.
Vanaf dat moment kan je bellen, internetten etc. met android!
Na een softreset boot windows weer gewoon, hij veranderd dus niks aan je windows installatie.

Link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=396782

Laat het weten als iemand het getest heeft :9

20D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L IS - Speedlite 580EX II

Reg. datum: 28 januari 2006

quote:
Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 01:32:
Ik zit een beetje op xda rond te kijken en wat blijkt, iemand heeft google andoid naar de tytnII gehaald!
Het is een exe filetje dat je kan runnen onder windows mobile, deze verdrukt windows mobile en boot linux/android.
Na een softreset boot windows weer gewoon, hij veranderd dus niks aan je windows installatie.

Het werkt niet altijd zo soepel als hier verteld wordt. Het scheelt echt heel erg aan welke firmware je draait. En android draait natuurlijk nog niet stabiel. Maar het kan zeker leuk zijn om is te bekijken.

Reg. datum: 23 december 2006

quote:
Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 01:32:

Waarom test je het zelf niet :S

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, iPhone 1gen 2.1.0fw, Q-tek C3 (te koop) Sony BT-DR30Q (te koop)

=
Reg. datum: 21 juni 2004

Ik heb me tytnII nog niet, die krijg ik over een paar weken pas van mijn werkgever als hij een nieuwe telefoon heeft :o

Maar ik ben wel even alle fora's na aan het kijken welke rom het beste is en welke tweaks en tools ik ga installeren, vandaar dat ik dit tegen kwam.
BTW, mij lijkt RomeOS wel een mooie ROM.

20D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L IS - Speedlite 580EX II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: