computer - laptop - gameconsole - tv - telefoon - leuke auto - leuke auto
[SSD] Het grote SSD-ervaringen topic DEEL 2
Gerelateerde producten
Toon alle producten (34)
Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 134 135 136 137 last
Nieuw TopicReg. datum: 06 mei 2004
In eerste instantie was hij wel sneller qua opstarten als nu maargoed dat is bij een normale harde schijf ook natuurlijk...
Ik zou alleen wel aanraden om icm vista > 32 gb te nemen, ik zit nu op 2 tot 3 gb vrije ruimte en dat is toch wat krap, ga daarom ook maar een 8gb sd kaartje halen om daar nog wat data op te kunnen zetten (mijn pst bestanden, foto's etc..)
http://www.tom-it.nl
Reg. datum: 31 januari 2000
Kan me wel enigsinds voorstellen waarom hij zo reageert. Juist die goedkopere SSD's waren aanleiding voor velen om te roepen dat de SSD het snel over ging nemen van de harddisk. Nu, een x aantal maanden en ervaringen later; blijkt dat die "in prijs verlaagde/goedkopere modellen" helemaal niet zo goed presteren als verwacht.quote:GreenSky schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:07:
[...]
Het kan best frustrerend werken ja, wanneer er mensen een topic oprichten, veel posts etc, het kaf van het koren wordt hier gescheiden. Vaak genoeg is de conclusie dat er prima SSD's zijn, met een aardig prijskaartje. En dan komt er zo iemand zoals jij (je bent niet de eerste), die een goedkope OCZ Core heeft gekocht waarvan ie had kunnen weten dat ie problemen gaf.. die komt even concluderen dat SSD's nog niet af zijn. Dan kan ik niet laten om er wat van te zeggen.
Conclusie; er zijn goede SSD's, echter nog steeds behoorlijk aan de prijs. Er is dus weinig veranderd.
Als er meerdere dingen tergelijkertijd lopen, bijvoorbeeld het laten bouwen van iets(ide), en windows updates.
Of iets uitpakken, en iets lezen...
Dan lijkt het net alsof alles enorm verstopt. Normale taken zijn redelijk snel (ik merk van de hoge reactiesnelheid helemaal niets). Maar multi-task achtige dingen zijn zo enorm traag.
Het stelt me eigenlijk erg teleur. Ik gebruik Windows Vista, en heb al naar wat tools gezocht.
(o.a. http://managedflash.com/technology/papers/index.htm < wat niet werkt, want het is mijn bootschijf).
Ik heb geen defragmentatie, en let erg op mijn software installatie.
Nog een voorbeeld: Als Windows een nieuw ipadres heeft gevonden, gaat hij alle INF files scannen. Als ik Word iets dergelijks wil gebruiken - is er niet meer mee te werken.
Ik heb zo'n ding:
http://www.sandisk.com/OE...isk_SSD_SATA_5000_25.aspx aangesloten op een Intel ICH8M controler
Heeft iemand misschien nog een tip?
Out of bounce
Reg. datum: 02 augustus 2008
Klopt. de 3500 en 7500 blijven nog even doorgaan. De 3000 en 7000 die zijn wel bijna EOL.quote:jubeth schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:59:
[...]
Wat een lariekoek. Ze zijn in FULL production. Vraag is niet bij te benen;
http://www.ssdisk.eu/overview_mtron_7500.php
Ik heb wel gehoord dat er weer een nog snellere Mtron zal komen binnenkort.
Heb je een ExpressCard interface? Daar kan je dan een 16GB of 32GB kaart instoppen, redelijk goedkoop. Werkt als een USB disk maar steekt niet uit. Zoek er op in dit topic, heb er wat over gepost.quote:fommes schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:31:
Heb nu een aantal maanden de mtron mobi 32GB ATA versie in mijn laptop draaien, en hij werkt uitstekend.
In eerste instantie was hij wel sneller qua opstarten als nu maargoed dat is bij een normale harde schijf ook natuurlijk...
Ik zou alleen wel aanraden om icm vista > 32 gb te nemen, ik zit nu op 2 tot 3 gb vrije ruimte en dat is toch wat krap, ga daarom ook maar een 8gb sd kaartje halen om daar nog wat data op te kunnen zetten (mijn pst bestanden, foto's etc..)
computer - laptop - gameconsole - tv - telefoon - leuke auto - leuke auto
Reg. datum: 06 mei 2004
Ziet er goed uit bestel ik die wel thanks voor de tip!quote:GreenSky schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:18:
[...]
Heb je een ExpressCard interface? Daar kan je dan een 16GB of 32GB kaart instoppen, redelijk goedkoop. Werkt als een USB disk maar steekt niet uit. Zoek er op in dit topic, heb er wat over gepost.
http://www.tom-it.nl
Reg. datum: 09 mei 2003
Klinkt als dezelfde problemen als de OCZ CORE SSD. Bij deze disk komt het probleem door de jmicron controller. zoek hier maar eens op en kijk of de problemen overeen komen. Zo ja heb je pech en is er niets aan te doenquote:Blasterxp schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:04:
Hallo, ik heb een dell laptop met een 32gb sandisk SSD erin.
Als er meerdere dingen tergelijkertijd lopen, bijvoorbeeld het laten bouwen van iets(ide), en windows updates.
Dan lijkt het net alsof alles enorm verstopt. Normale taken zijn redelijk snel (ik merk van de hoge reactiesnelheid helemaal niets). Maar multi-task achtige dingen zijn zo enorm traag.
Het stelt me eigenlijk erg teleur. Ik gebruik Windows Vista, en heb al naar wat tools gezocht.
(o.a. http://managedflash.com/technology/papers/index.htm < wat niet werkt, want het is mijn bootschijf).
Nog een voorbeeld: Als Windows een nieuw ipadres heeft gevonden, gaat hij alle INF files scannen. Als ik Word iets dergelijks wil gebruiken - is er niet meer mee te werken.
Ik heb zo'n ding:
http://www.sandisk.com/OE...isk_SSD_SATA_5000_25.aspx aangesloten op een Intel ICH8M controler
Doel je met "deze" op de Intel? Zoja, waar heb jij die zo snel vandaan?quote:hott schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:00:
Uiteindelijk toch maar besloten de Intel 25-M te halen. Deze SSD geeft wel problemen op de Sata controller van de 680 SLI mobo, krijg vage write fouten etc. Nu op mijn Areca 1222 (ook maar gelijk erbij)een stabiele Raid 0 draaien.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.
Reg. datum: 30 januari 2000
Ik heb zo'n ding een tijdje gebruikt in mijn Thinkpad X41. Als je niet tevreden bent en hem nog kunt inruilen: snel doen. Van het geld dat je bespaart een Mtron oid. kopen.quote:Blasterxp schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:04:
Hallo, ik heb een dell laptop met een 32gb sandisk SSD erin.
Ik heb zo'n ding:
Bij mij werkte de SSD best goed, op een ICH7. Weinig last van hangers gehad. Heb nu een andere laptop.
Jesus saves, Buddha does incremental backups.
With stupid.quote:Kev0 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:52:
Hopelijk komt die OCZ Core v3 snel uit, zonder jmicron controller. Want SSD is wel nice maar die Jmicron controller verpest het gewoon als deze gebruikt wordt. De SSD techniek zelf is best wel ok, ondanks dat het nog relatief nieuw is zo voor de consumentenmarkt.
Wat ik me wel afvraag is, produceert JMicron deze SSD-controllers inclusief "software" (firmware) of maakt OCZ de firmware?
Waar ik op doel is dat de hardware misschien wel goed is maar de algoritmes erop niet.
Jup, opgehaald bij Informatique.quote:voodooless schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:45:
[...]
Doel je met "deze" op de Intel? Zoja, waar heb jij die zo snel vandaan?
http://www.informatique.nl/131520
hott wijzigde dit bericht 12-11-2008 17:26 (41%)
Ik ben wat aan het testen met een OC core v1 64gb en een Perc5i met 256mb en een BBU. De perc5i vond ik interessant omdat hij voor minder dan 200 van ebay te halen is, en dan heb je toch een goede kaart met writeback cache en de mogelijkheid om iig makkelijk 8 schijven aan te sluiten.
Iig, de OCZ wordt goed herkend op de Perc en ik hem er Vista64 op gezet (OCZ in raid 0 met zichzelf, 128kb stripe, writeback, adaptive read ahead) Vista wat getweaked, defrag uit, indexen uit, dat soort meuk. (die tips die op de ocz site staan)
Over het algemeen is alles in Vista knettertje snel tot nu toe. Ook instaleren van bijv CS3 ging niet traag. Er zit een virusscanner op, Avast.
Als je de boel erg onder druk zet qua writes dan merk ik wel dat er wat kleine hangertjes in zitten.
Bijv een rar inpakken, een bestand er op kopieeren en dingen willen laden tegelijk...
De vraag is alleen voor mezelf hoeveel ik de OS schijven qua writes ga belasten op deze manier. Want ik wil sowieso meerdere raid 0 volumes. Mijn OS schijf wordt write-technisch over het algemeen niet zo belast..
Dus op zich vind ik een zootje jmicron MLC ssd's nog helemaal niet afgedaan hebben...maar ik wil nog wel wat testen.
maratropa wijzigde dit bericht 12-11-2008 18:07 (91%)
specs O que os olhos não vêem o coração não sente.
En dat past in een laptop?quote:maratropa schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:35:
Dude 639 euro... Daar haal je 5,3 Mtron 16GB's voorEn die doen het met z'n 5'en in raid 0 wel even wat beter dan de Intel..
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Hij heeft het toch over een areca en dus een desktop systeem? Een laptop is een ander verhaal ja, maar voor een desktop systeem zou ik nu geen intel kopen..quote:
Tja, altijd al early adapter geweest, houdt het een beetje spannend.quote:maratropa schreef op woensdag 12 november 2008 @ 17:46:
[...]
Hij heeft het toch over een areca en dus een desktop systeem? Een laptop is een ander verhaal ja, maar voor een desktop systeem zou ik nu geen intel kopen..
Dude 639 euro... Daar haal je 5,3 Mtron 16GB's voor
De 1 houdt van dure vrouwen, de andere van dure auto's en weer een ander van dure pc onderdelen.
Ik houd van alle 3
Ben wel benieuwd naar de prestaties though
Reg. datum: 09 september 2005
klik!
Met 1 SSD staat er bij, maar in dat geval zou het vast niet in het RAID topic staan
Scores zijn iig niet mis
SmiGueL wijzigde dit bericht 12-11-2008 19:54 (43%)
Q6600 @ 8x425=3400MHz || Asus P5K-E Wifi || 2x2048MB + 2x1024MB @ DC || nVidia 8800GTS 320MB OC'ed || 4x500GB WD @ dual RAID-0 || Zalman 600W HP || Logitech MX 518 || Samsung 226BW 22" widescreen
Dat zijn wel prestaties van 4 Intel's !quote:SmiGueL schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:44:
In het RAID topic zie ik dit staan:
klik!
Met 1 SSD staat er bij, maar in dat geval zou het vast niet in het RAID topic staan![]()
Scores zijn iig niet mis![]()
http://hothardware.com/Ne...se-Study-In-Speed-Take-2/
Groot verschil...
Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 134 135 136 137 last
Dit topic is gesloten.