Hoofdcategorieën
Topicacties

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 148 149 150 151 last

Nieuw Topic
Arwen / Kayne

Je hebt een 4:3 CRT? Denk niet dat je dan component gebruikt... Bedoel je niet composiet? :)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Nee ik heb een HD-ready LCD van samsung. 66cm diagonaal, beetje aan kleine kant dus. MsG is de CRT-user hier... Het is gewoon component dus, draaiende op 720P.
quote:
Fire69 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:59:
Denk dat dat skin of platform-afhankelijk is, bij mij (Windows/Aeon) doet "Y" niks.
In Windows kan je ook de -q parameter meegeven bij het opstarten (xbmc.exe -q).
Ondertussen is dat gewoon in de settings van xbmc aan te passen. (getest in linux versie)

Reg. datum: 11 maart 2008

quote:
Crackh34d schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:02:
Op mijn xbox werkt IMDB niet helemaal goed :(

Als ik al mijn films laat scannen geeft hij heel veel films gewoon een thumb, sommigen niet, maar daar moet ik de naam denk ik nog wat logischer van maken.

Het probleem is echter dat hij geen info als rating, plot outline, cast enzo van imdb haalt. Ook als ik handmatig een map scan (e.g. Cloverfield) dan komt hij met suggesties voor welke film het is. Dan kies ik bijv Cloverfield. Vervolgens vindt hij wel de thumb, maar geen informatie als cast, rating, plot outline etc.

Ik heb de url van IMDB al veranderd naar www.imdb.com (zoals in het vorige deel werd gezegd) en ik heb de T3CH build van 12 augustus geinstalleerd. Verder heb ik nog 300 MB op mijn C partitie.

Iemand die me kan helpen?
Waarschijnlijk staat het plot weergeven uit. Zie settings.
IMDb heeft bij sommige films geen thumb, even zelf thumb toevoegen (default.tbn)

Poeier wijzigde dit bericht 19-08-2008 16:37 (4%)

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

quote:
Mar2zz schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:29:
Nee ik heb een HD-ready LCD van samsung. 66cm diagonaal, beetje aan kleine kant dus. MsG is de CRT-user hier... Het is gewoon component dus, draaiende op 720P.
Hey toch overgestapt? :) Ik las laatst een mooie post van jou over SD-content, en dat je later wel geniet van HD content. Maar ik ben dus nog de enige oldskool gebruiker? :'(

Heeft iemand zo'n schroef te koop? klik moet door 2 ringen kunnen

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
Mar2zz schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:29:
Excusez moi, dacht inderdaad dat je op een CRT bak zat.

Hier nog een oldskool CRT kijker, MsG ;) Ik hoop 2009 in te gaan met een mooie plasma...

De MediaStream skin is sinds vandaag toegevoegd aan de XBMC svn, dus in het vervolg 2 standaard skins bij XBMC. T3CH heeft trouwens om deze reden een nieuwe build gemaakt vandaag.

Surineeslander wijzigde dit bericht 19-08-2008 16:47 (8%)

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

quote:
MsG schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:42:
[...]

Hey toch overgestapt? :) Ik las laatst een mooie post van jou over SD-content, en dat je later wel geniet van HD content. Maar ik ben dus nog de enige oldskool gebruiker? :'(
Nee nee ook hier draait hij nog op een oude breedbeeld tv. Wel vreemd want doe altijd voor andere de instellingen goed zetten voor hd content en zie dus veel verschillen. Voordeel van een oude tv is dat deze een slechte kwaliteit xvid/divx/dvdscr goed verbloemdt.

Orbital speed: 24.077 km/s
Reg. datum: 04 september 2007

Ik heb een HD tv, maar ben verstokt avi kijker, dus sd materiaal is alles wat ik kijk. Ik download eigenlijk nooit dvd's, maar altijd de dvdrips. En alleen goeie releases, dus er hoeft niets verbloemd te worden, ze worden echt goed geupscaled. Ik verbaas me vaak genoeg over de scherpte ervan. Sterker nog, ik maak met mijn camera (Canon Ixus 60) filmpjes op 320x240 avi (of zoiets) en die zijn geupscaled door de xbox echt scherp op de tv. Het verschil met 640x380 (of zoiets) zie ik niet eens. (kan natuurlijk ook vanalles over mijn tv zeggen, maar het is gewoon scherp in mijn ogen)

Helemaal gelijk , ben ook een verstokt avi kijker en kijk meestal goede rips.
Mijn zoon houd van een ander genre en deze rips zijn meestal niet zo goed van kwaliteit .

Hallo ik ben chris en nieuw hier maar ik moet toch gelijk mijn hart even luchten.
Ik heb een xbox met xbmc en nu wil ik de eeprom unlocken om hem op 720p te kunnen draaien, ik hoop dat ik hier goed zit anders hoor ik het wel.
In Avalaunch kan je het veranderen maar dat werkt niet bij mij /hij doet dan nix. Hopefully wil iemand me helpen want ik zit er al een paar dagen mee te kl**ten en dus nog geen gewenst resultaat.
M.V.G. CHRIS

Reg. datum: 12 augustus 2007

quote:
Poeier schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:32:
[...]

Waarschijnlijk staat het plot weergeven uit. Zie settings.
IMDb heeft bij sommige films geen thumb, even zelf thumb toevoegen (default.tbn)
Plot staat wel aan, heb alles aangevinkt.

Vroeger op mijn vorige xbox werkte het wel gewoon, is er iemand met de T3CH van 08-08-12 waar hij wel werkt?

Arwen / Kayne

quote:
Mantis schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:24:
[...]

Ondertussen is dat gewoon in de settings van xbmc aan te passen. (getest in linux versie)
Weet ik, dat zei ik in een post net daarboven al, maar toen kwam dapluiz met die y-toets, daarom dat ik daar maar even op reageerde ;)
quote:
Surineeslander schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:45:
[...]

Excusez moi, dacht inderdaad dat je op een CRT bak zat.

Hier nog een oldskool CRT kijker, MsG ;) Ik hoop 2009 in te gaan met een mooie plasma...

De MediaStream skin is sinds vandaag toegevoegd aan de XBMC svn, dus in het vervolg 2 standaard skins bij XBMC. T3CH heeft trouwens om deze reden een nieuwe build gemaakt vandaag.
Zeker dat hij in svn erbij zit?
Want dit staat bij de T3ch-release:
quote:
* Team Razorfish gave me permission to bundle their excellent skin 'MediaStream', so I'm gonna start doing that now. That's also why this release is 25MB larger size than usual.
quote:
Mar2zz schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:12:
Ik heb een HD tv, maar ben verstokt avi kijker, dus sd materiaal is alles wat ik kijk. Ik download eigenlijk nooit dvd's, maar altijd de dvdrips. En alleen goeie releases, dus er hoeft niets verbloemd te worden, ze worden echt goed geupscaled. Ik verbaas me vaak genoeg over de scherpte ervan. Sterker nog, ik maak met mijn camera (Canon Ixus 60) filmpjes op 320x240 avi (of zoiets) en die zijn geupscaled door de xbox echt scherp op de tv. Het verschil met 640x380 (of zoiets) zie ik niet eens. (kan natuurlijk ook vanalles over mijn tv zeggen, maar het is gewoon scherp in mijn ogen)
Ik kijk ook altijd dvd-rips, enkel dvd's voor de kinderen (meerdere talen leren zo :) ).
Echter met nu verleden maand een full-hd plasma te kopen heb ik een aantal films getest in full-hd, en ik kan je zeggen, dan zie je't verschil wel hoor :P
Vooral grote donkere vlakken zijn bij dvd-rips 1 groot blokkenfestijn :P
quote:
smokeychris schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:56:
Hallo ik ben chris en nieuw hier maar ik moet toch gelijk mijn hart even luchten.
Ik heb een xbox met xbmc en nu wil ik de eeprom unlocken om hem op 720p te kunnen draaien, ik hoop dat ik hier goed zit anders hoor ik het wel.
In Avalaunch kan je het veranderen maar dat werkt niet bij mij /hij doet dan nix. Hopefully wil iemand me helpen want ik zit er al een paar dagen mee te kl**ten en dus nog geen gewenst resultaat.
M.V.G. CHRIS
Helaas mogen we je hiermee hier niet helpen (tegen de huisregels), maar als je goed zoekt (vooral in het vorige deel van dit topic denk ik) is er wel wat van terug te vinden. :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

quote:
smokeychris schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:56:
M.V.G. CHRIS
Sorry maar jouw probleem valt buiten het bereik van XBMC, bovendien mag het hier helaas niet besproken worden :). Er is wel een tooltje voor. Google levert niks op?

Heeft iemand zo'n schroef te koop? klik moet door 2 ringen kunnen

Voor de mensen die het al gemerkt hebben: de NOS kanalen van XOT doen het niet meer. Ik heb net een fix gemaakt (ze hadden weer wat aangepast om het ons scripters moeilijk te maken).

De fix kun je downloaden via de Update Channel optie.

EDIT: voor mensen met XBMC rev14899 of later. Hier kun je een Alpha versie van XOT 3.2.0 downloaden die ervoor zorgt dat XOT weer werkt. De bovenstaande fixes voor NOS zitten hier al in.

Let op: backup je xot.db file en delete alle andere folders/bestanden uit je xot folder alvorens te updaten.

GroteBozewolf wijzigde dit bericht 19-08-2008 23:09 (45%)

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

THNX voor de snelle reply's ik ga er wel weer mee bezig ik hoop dat het gaat lukken!
Groeten CHRIS

Arwen / Kayne

Preview van een nieuwe view in de volgende versie van Aeon!
http://www.aeonproject.com/dropbin/aeonstark_skyline.jpg
_o_

All scripts has to be updated to work in Atlantis and newer versions of XBMC!
Waarom zie hier.

quote:
Fire69 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:00:
[afbeelding]
_o_
Nu djh samenwerkt met theDevil wordt het pas echt klasse.
Ik heb nog even met hem samengewerkt in het beginstadium van MediaStream, het is een professionele Amerikaanse graphicsdesigner. Z'n psd files waren minstens 100Mb per stuk :)

Reg. datum: 12 augustus 2007

quote:
Fire69 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:00:
[afbeelding]
_o_
Ziet er goed uit! Ben net geswitched van PM3 naar Aeon en het bevalt erg goed.

Iemand nog een idee waarom ik geen informatie van IMDB krijg maar wel thumbs enzo? Bij albums werkt het wel perfect, krijg cover, rating, description.

Ik zal XBMC eens onder Ubuntu draaien, kijken of IMDB daarin wel werkt

EDIT: Op men PC werkt imdb perfect nadat ik de URL verander naar www.imdb.com

Wat ik wel minder vind aan Aeon is dat het weer niet weergegeven wordt

Crackh34d wijzigde dit bericht 20-08-2008 21:13 (11%)

quote:
Crackh34d schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:53:
[...]
Ik zal XBMC eens onder Ubuntu draaien, kijken of IMDB daarin wel werkt

EDIT: Op men PC werkt imdb perfect nadat ik de URL verander naar www.imdb.com

Zou je onder Linux ook eens XOT 3.2.0a1 kunnen proberen? Ik heb zelf geen linux en kan niet echt controleren of daar alles werkt.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Ik wil mijn xbox xbmc graag updaten naar de nieuwste versie. Nu ben ik alleen benieuwd welke mappen/bestanden op mijn xbox ik moet bewaren zodat ik niet al mijn instellingen en dergelijke weer opnieuw moet invoeren.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

quote:
anconakip schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 08:58:
Ik wil mijn xbox xbmc graag updaten naar de nieuwste versie. Nu ben ik alleen benieuwd welke mappen/bestanden op mijn xbox ik moet bewaren zodat ik niet al mijn instellingen en dergelijke weer opnieuw moet invoeren.
In de map UserData staan al je instellingen.
Als je die laat staan zullen al je instellingen dus bewaard blijven.

quote:
Bigfoot87 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:22:
[...]

In de map UserData staan al je instellingen.
Als je die laat staan zullen al je instellingen dus bewaard blijven.
Heel mooi. Dan backuppen we die map en gaan we vanavond maar eens updaten. Bedankt voor het snelle antwoord.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Arwen / Kayne

quote:
Crackh34d schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:53:
[...]

http://www.mediafire.com/?c9ldobwgk0s

Hier staat een gecorrigeerde xml voor het weer in Aeon.
Vervangen in de 720p-map en je bent klaar :)
quote:
anconakip schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:27:
[...]

Heel mooi. Dan backuppen we die map en gaan we vanavond maar eens updaten. Bedankt voor het snelle antwoord.
Wel opletten, als je een hele oude xbmc-versie hebt, kan dit voor problemen zorgen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 148 149 150 151 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: