Rebuilding knowledge database
Ik weet niet of het daaraan wel ligt, ik krijg bij mijn teletekst ook heel vaak een groene gloed (analoog signaal), bijna altijd, dan is die eerst paar seconden gewoon zwart en dan vervolgens komt er groene gloed overheen ongeacht wel kanaal ik kijk. Ik heb overigens een 37A556.quote:Remy-k schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:42:
[...]
Lijkt mij inderdaad dat het óf je kabel, of de VGA aansluiting op je TV zelf is.. aangezien je alleen groene kleur krijgt.. Kan ook nog aan je videokaart van je PC/laptop liggen..
Reg. datum: 15 mei 2008
maar verder bij films of digitale kabeltv zijn er verder geen problemen
Reg. datum: 18 juni 2007
Reg. datum: 15 september 2006
De resolutie staat netjes op 1920 * 1080 en de TV P.SIZE staat op Just Scan (wat zou moeten werken). Iemand enig idee?
EDIT: Ik heb het probleem al, mn ATi kaart deed moeilijk. Maar dat is nu opgelost in het Catalyst Control Center.
Bal0n wijzigde dit bericht 05-09-2008 12:10 (14%)
Bier :9
Daar zit ik nou ook tussen te twijfelen!quote:prededator schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:54:
Ik zit te twijfelen tussen de Samsung LE40A656 en de LE37A656. Voor het geld hoeft je het nu niet te doen maar ben eerder bang dat de 40 inch te groot is. De kijkafstand is tussen de 3 en 4 meter afhankelijk van waar je zit. Ik heb nu een 32 inch staan. Iemand tips?
Het valt niet mee een geschikte tv uit te kiezen.
Weet iemand vanaf wanneer de 7,8 en 9 serie in de winkels staan? Als dat heel snel is wacht ik nog even met m'n 6 serie te kopen maar duurt het nog langer dan een maand dan ga ik maar eens de knoop doorhakken.
Elke minuut geeft je de kans om alles te veranderen.
Reg. datum: 04 september 2007
Alles al geprobeerd, zelfs via het service menu opnieuw pc kalibreren. Hij pakt m dan of helemaal roze of groene gloed of helemaal goed. Zet je de tv uit en weer aan dan ben je weer terug bij...quote:Only schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 05:38:
[...]
Ik weet niet of het daaraan wel ligt, ik krijg bij mijn teletekst ook heel vaak een groene gloed (analoog signaal), bijna altijd, dan is die eerst paar seconden gewoon zwart en dan vervolgens komt er groene gloed overheen ongeacht wel kanaal ik kijk. Ik heb overigens een 37A556.
Playstation 3 40GB / DS3 / 12 Games / 5 Blu-rays / Sony HDMI Home Cinema / Samsung 32" LCD
Daarom deze willen omruilen voor een normaal exemplaar, maar ze konden niet meer aan een M87 komen. Daarom heb ik mijn oog op de le40a656 laten vallen. Ik hoor alleen hier en daar wel mensen die last hebben van problemen met lip-sync/input lag. Zijn er hier mensen die op hun Samsung LE40A656 snelle games spelen (call of duty 4, snelle actiegames a la Devil May Cry 4 etc) of films afspelen en hier daadwerkelijk last van hebben? Of is het probleem reeds opgelost dmv een update of een andere manier?
Heb volop lopen googlen, maar lees vooral veel geklaag en mensen die beweren helemaal nergens last van te hebben, dus besloten een wat meer betrouwbare bron te raadplegen (tweakers dus
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Reg. datum: 18 juni 2007
Ik denk dat ik dan toch ga voor de LE40A656. Beter iets te groot dan achteraf spijt hebben waarom ik toch niet voor die 40 inch ben gegaan. En gezien alle reacties is het een super tv.quote:Calavaro schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:39:
[...]
Daar zit ik nou ook tussen te twijfelen!
Het valt niet mee een geschikte tv uit te kiezen.
Weet iemand vanaf wanneer de 7,8 en 9 serie in de winkels staan? Als dat heel snel is wacht ik nog even met m'n 6 serie te kopen maar duurt het nog langer dan een maand dan ga ik maar eens de knoop doorhakken.
Wachten op de nieuwe serie kan misschien nog wel een paar maanden duren en dan zijn de prijzen misschien wel 500 euro duurder dan nu. Daarnaast vind ik een ovaal voetje mooier dan vierkant.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Het gaat me er meer om dat als de nieuwe series er zijn de 6 wel aanzienlijk in prijs zal zakken. Het is altijd zo lullig als je iets koopt en een week later is het ¤150 goedkoperquote:prededator schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:16:
[...]
Ik denk dat ik dan toch ga voor de LE40A656. Beter iets te groot dan achteraf spijt hebben waarom ik toch niet voor die 40 inch ben gegaan. En gezien alle reacties is het een super tv.
Wachten op de nieuwe serie kan misschien nog wel een paar maanden duren en dan zijn de prijzen misschien wel 500 euro duurder dan nu. Daarnaast vind ik een ovaal voetje mooier dan vierkant.
Ik denk dat ik ruzie krijg thuis als ik een 40" neem
Elke minuut geeft je de kans om alles te veranderen.
Reg. datum: 19 december 2002
gewoon zeggen dat het 37 inch is, alsof 'ze' het merkt?quote:Calavaro schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:20:
[...]
Het gaat me er meer om dat als de nieuwe series er zijn de 6 wel aanzienlijk in prijs zal zakken. Het is altijd zo lullig als je iets koopt en een week later is het ¤150 goedkoper
ze zal hooguit zeggen wow wat groot? dan zeg je iets van 'mja, ik dacht toch maar 37 ipv 40, deze is eigenlijk al aardig groot zat'. zij blij, knikt, is enthousiast en je bent haar held weer, en jij hebt een 40inch
System Specs - Samsung LE40A656
een stukje van het verhaal:
Ich würde dann so vorgehen:
SQ01= Glückwunsch, auspacken, anschließen, Spaß haben.
SS02= Auspacken, anschließen, genau auf Pixelfehler und Blickwinkel achten. Wenn zufrieden behalten.
AA05/06= Wieder zupacken und Wiederspruch einlegen, dies Geräte sind nicht mal das Anschließen wert.
Komt er dus op neer dat als je een SSQ1 model hebt (staat op het stickertje aan de zijkant) dan heb je het originele samsung s-pva model met de beste kwaliteit. heb je een ander nummer dan is het geen origineel samsung panel.
het blijkt ook dat de SSQ1 langzaam aan het verdwijnen is. dus moet je er snel bij zijn. als je langer wacht heb je kans op een minder goed panel in je tv.
helaas kan je het panel type alleen maar op de tv op die sticker zien nergens anders.
ben erg blij dat ik zelf wel een SSQ1 panel heb, heb ook echt een super beeld, afgezien van een herrie ventilator die dus net alleen weer in de 40" modellen zit
System Specs - Samsung LE40A656
Reg. datum: 11 oktober 2007
Ngamer wijzigde dit bericht 05-09-2008 23:51 (4%)
Ik had ook gemor en gezeur dat ik een lcd van de maat 37"of 40"wou kopen. Ik betaal dus ik bepaal wat er komt en heb gewoon de 40" besteld.quote:Calavaro schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:20:
[...]
Het gaat me er meer om dat als de nieuwe series er zijn de 6 wel aanzienlijk in prijs zal zakken. Het is altijd zo lullig als je iets koopt en een week later is het ¤150 goedkoper
Na twee dagen had ik al door dat ze het toch wel mooi vond, maar ze gaf het nog steeds niet toe.
Naar een paar maanden heeft ze toch toe gegeven dat het erg mooi staat, beeld scherp is, plat beter is staat dan crt en dat groter beter is.
Moraal van dit verhaal, luister nooit naar je vriendin als het om elektronica gaat!!!!
Ik ben sinds afgelopen dinsdag trotse eigenaar van een LE32A552. Ik had het laatste exemplaar bij de MediaMarkt gekocht en kreeg 60 euro aftrek ivm een kapotte doos. Met de TV was niks aan de hand vertelde ze mij eveneens dat ze dit uitgebreid getest hadden. Ik ben dus akkoord gegaan met de aankoop.
Diezelfde avond de TV gelijk aan de muur gehangen en de boel aangesloten. Die avond heeft de tv prima dienst gedraaid en heb heerlijk tv kunnen kijken. Alleen toen ik de tv uit wilde zetten, kreeg ik ineens lichtblauw/paarsig flikkerend beeld. Ook reageerde de tv op geen enkele toets van de afstandsbediening en op de knoppen van de tv zelf. Dus ik de harde aanpak gedaan en de stroom eraf gehaald. Daarna de stroom weer ingeschakeld. Sinds dit moment heb ik er eigenlijk last van dat de tv na een minuutje ofzo uit zichzelf spontaan uitschakelt. Of ik nu tv zit te kijken ofniet.
Weet iemand wat dat kan zijn?
Rakkerzero wijzigde dit bericht 06-09-2008 10:13 (6%)
Reg. datum: 11 oktober 2007
Edit: De servicedienst van MediaMarkt is zeker alleen door de weeks te bereiken
Rakkerzero wijzigde dit bericht 06-09-2008 12:41 (50%)
Tv inpakken in de doos , terug rijden naar MM , en omruilen voor een nieuwe doen ze niet moeilijk overquote:Rakkerzero schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:19:
Ik ga maar eens contact opnemen met MediaMarkt dan.
Edit: De servicedienst van MediaMarkt is zeker alleen door de weeks te bereiken
Q9550 3,6ghz / EVGA 780I / 8Gig OCZ / NX8800GT OC SLI / 2x 74,4Gig Raid0 / 3x Samsung 225BW / 7200 gs
Toch even terug komend op dit probleem. Ik krijg het nu wel aan de praat, maar de TV wil niet meer dan 1080 30Hz pakken, en dan krijg ik nog een piep geluidje erbij ook. Zodra ik 50 of 60 Hz wil doen krijg ik de melding dat die mode niet supported isquote:Bal0n schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:06:
Sinds vandaag even een DVI -> HDMI kabeltje gekocht, voor tussen m'n pc en m'n LE32A656. Ik krijg echter op geen mogelijkheid het voor elkaar om die TV mn desktop fullscreen te displayen. Aan alle kanten zit nog een zwarte rand.
De resolutie staat netjes op 1920 * 1080 en de TV P.SIZE staat op Just Scan (wat zou moeten werken). Iemand enig idee?
EDIT: Ik heb het probleem al, mn ATi kaart deed moeilijk. Maar dat is nu opgelost in het Catalyst Control Center.
EDIT: De refreshrates die hij wel pakt zijn allemaal Interlaced ook nog eens
Bal0n wijzigde dit bericht 06-09-2008 17:09 (4%)
Bier :9
Nou tv ligt nu weer terug in het magazijn van de MediaMarkt. Ze hadden hetzelfde exemplaar niet meer op voorraad en het zou ruim 2 weken duren voordat ze weer nieuwe exemplaren hadden. Ik heb dus maar gekozen voor een andere tv. Ik heb de Full HD functie laten vallen en heb nu een tv met de 100Hz technologie. Het is een Sharp LC-32RD8E geworden.quote:Mektheb schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:44:
[...]
Tv inpakken in de doos , terug rijden naar MM , en omruilen voor een nieuwe doen ze niet moeilijk over
Omruilen ging helaas niet zo makkelijk als dat vele hier beweren, ik had blijkbaar een set (tv + digitaal tv ontvanger) en had de halve set maar bij. Maargoed. Het is nu opgelost
Alleen ik kan nergens actuele prijzen vinden voor de Samsung LE32R71B. Ik weet dat ie 2 jaar geleden 850,- kostte (nieuw), maar hoe snel gaat het met de afschrijving van een Samsung LCD? Wat is nu een reeele prijs voor een nieuwe (of 2e handse) LE32R71B?