Hoofdcategorieën
Reg. datum: 18 maart 2002

quote:
jaapengel79 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:30:
[...]

*Doet de Enterprise-computerstem na*: "Processing. Please stand-by."

Oftewel..

Ben er druk mee bezig ;)

Eerste test: een Google Video gedownload als Apple/PSP filmpje (MP4-formaat) weigert ie over te zetten via de Centrale. Misschien kan 't wel dmv sleurt-en-pleurt.

Tweede test: een reeds eerder op 320x240 recoded filmpje, WMV formaat, gaat goed.
misschien wel het belangrijkste zijn Divx-files op een groter formaat dan 320x240, ik heb begrepen dat dit namelijk niet werkt(e)?

Reg. datum: 06 februari 2004

Heb de speler van de week even beluisterd in de Media Markt met mijn eigen oordopjes. Ik vond het ding eigenlijk wat traag. Had mijn eigen SD kaart erin gedrukt, en elke keer als ik volgende drukte, en dan vooral een stuk of 3 4 keer achter elkaar, sprong hij maar één nummer verder in plaats van 4. Komt dat omdat hij vanaf SD kaart gewoon traag is, of is het hele apparaat traag zoals ik ervaren heb?
En daarnaast had ik meer verwacht van de kwaliteit, maar m'n NOMAD 3 doet het niet slechter. Beetje een tegenvaller hoor, voor een speler die 7 jaar jonger is dan de mijne.

Mijn computer- -Creative NOMAD Jukebox 3 & UE10 PRO- -Nikon D50

11101 years old

quote:
kepler schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:16:
[...]

misschien wel het belangrijkste zijn Divx-files op een groter formaat dan 320x240, ik heb begrepen dat dit namelijk niet werkt(e)?
Hey dat heb ik nog niet geprobeerd idd :o gelijk maar ff doen dan ... (sorry, was even afgeleid omdat ik From Dusk till Dawn zat te kijken op m'n X-Fi ;) )

Edit: nope, 640x480 speelt ie iig nog niet.

jaapengel79 wijzigde dit bericht 10-10-2008 12:19 (5%)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't.

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
safrane-biturbo schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:26:
Heb de speler van de week even beluisterd in de Media Markt met mijn eigen oordopjes. Ik vond het ding eigenlijk wat traag. Had mijn eigen SD kaart erin gedrukt, en elke keer als ik volgende drukte, en dan vooral een stuk of 3 4 keer achter elkaar, sprong hij maar één nummer verder in plaats van 4. Komt dat omdat hij vanaf SD kaart gewoon traag is, of is het hele apparaat traag zoals ik ervaren heb?
En daarnaast had ik meer verwacht van de kwaliteit, maar m'n NOMAD 3 doet het niet slechter. Beetje een tegenvaller hoor, voor een speler die 7 jaar jonger is dan de mijne.
Ik heb er ook eens bij de Mediamarkt mee gespeeld en toen was ie niet traag. Ik denk dat ie gewoon herhaaldelijk misbruikt is daar, waardoor ie nu zo traag is. Dat zie je wel vaker bij showmodellen van de Mediamarkt.

Reg. datum: 10 oktober 2008

Heey Allemaal.

Ik zit er overna te denken om er ook een te gaan kopen, ik heb zelf meer ervaring met Archos.
1. Is de standaard converter die word mee geleverd goed genoeg? bij archos was dit niet het geval omdat hij zowat geen enkele codec herkende.
2. er is mij wat onduidelijk over het geheugen uitbreiden, wat kan wel en wat kan niet? en zo ja hoe er dan mee om te gaan.( zoals het er uit halen van de card bij het opstarten).
3. wat voor software en hardware word er gebruikt door andere gebruikers. deze vraag ik vooral gericht op (mede)groot gebruikers van de mp4.
4. of is er een andere speler aan te raden als je veel films wilt kijken.
Alvast bedankt.

ik las trouwens dat de text-input voor de chat-functie niet heel erg handig is, maar het blijkt dat je het wel als 'telefoon-input' kan gebruiken:
quote:
How did you get the input to work like a phone? I tried instant messaging with it and I had to navigate using using the arrow keys to the corresponding keypad. - Optimus Prime

Ans: In the chat screen, click on the option button. Once the drop down menu is out, choose text input > keyboard input.
Kan iemand dit bevestigen? :D

11101 years old

quote:
kepler schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:45:
ik las trouwens dat de text-input voor de chat-functie niet heel erg handig is, maar het blijkt dat je het wel als 'telefoon-input' kan gebruiken:

[...]

Kan iemand dit bevestigen? :D
De Keyboard input *is* dat onhandige keypad volgens mij :) het alternatief is een 'circular' keyboard, waarbij je én moet zoeken naar de letters die rondom je scherm staan, plus dat het A-B-C-D-.... is ingedeeld. Blijft lastig, maar je moet gewoon niet teveel willen chatten op het ding.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't.

quote:
jaapengel79 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:00:
[...]

De Keyboard input *is* dat onhandige keypad volgens mij :) het alternatief is een 'circular' keyboard, waarbij je én moet zoeken naar de letters die rondom je scherm staan, plus dat het A-B-C-D-.... is ingedeeld. Blijft lastig, maar je moet gewoon niet teveel willen chatten op het ding.
ow dat is jammer :D

16GB versie besteld, aanbieding bij mp3shop.nl gaf de doorslag :D

Creative Zen X-fi 16GB, Leren hoesje en net-adapter voor 189 euro :) Morgen als het goed is in huis en dan gelijk aan de slag ermee :D

Reg. datum: 03 november 2004

Sinds kort 16 gb versie van dit apparaat aangeschaft. Nu wil ik verbinden met mijn Upnp mediaserver (Synology-nas) maar op één of andere manier wil mijn Zen de mediaserver niet zien, terwijl een andere DMA de server wel ziet. Probleem lijkt dus aan de Zen te liggen, die overigens verbindt via onbeveiligd wifi.
Heeft iemand suggesties/oplossingen voor dit probleem?
Alvast bedankt.

Edit: het leuke is dat ik zelfs naar de Zen kan 'pingen', maar nog geen mediaserver zie verschijnen...:-(

vmb wijzigde dit bericht 29-10-2008 21:42 (12%)

Acties:

Voor problemen mag je een apart topic openen. Dit topic is alleen om je ervaringen te delen :)

quote:
vmb schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:14:
Sinds kort 16 gb versie van dit apparaat aangeschaft. Nu wil ik verbinden met mijn Upnp mediaserver (Synology-nas) maar op één of andere manier wil mijn Zen de mediaserver niet zien, terwijl een andere DMA de server wel ziet. Probleem lijkt dus aan de Zen te liggen, die overigens verbindt via onbeveiligd wifi.
Heeft iemand suggesties/oplossingen voor dit probleem?
Alvast bedankt.

Edit: het leuke is dat ik zelfs naar de Zen kan 'pingen', maar nog geen mediaserver zie verschijnen...:-(
Probleem is inmiddels opgelost: lag aan mediaserver.
@modje: zal nu dus geen nieuw topic opstarten, maar mag dit bericht (ter kennisgeving aan anderen) wel?

Acties:

Zou leuk zijn als je even zou posten hoe je het precies opgelost hebt. Zo hebben mensen die de search gebruiken er ook nog wat aan :) Bedankt voor de moeite alvast.

quote:
RoD schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:03:
Zou leuk zijn als je even zou posten hoe je het precies opgelost hebt. Zo hebben mensen die de search gebruiken er ook nog wat aan :) Bedankt voor de moeite alvast.
Je hebt gelijk:
Mijn probleem was dat mijn x-fi via wifi mijn mediaserver niet zag (Synology 107+), maar ook niet op internet kon. Via onbeveiligd wifi zag mijn x-fi mijn mediaserver ook niet, maar kon ik weer wel op internet (Creative media box) Raar maar waar. Mijn accespoint is overigens een Linksys WPA54g.
Ik heb toen twee stappen ondernomen:
1. Op mijn Synology DS heb ik toen een progje van TwonkyVision geïnstalleerd en de x-fi zag de mediaserver nu ineens wel. Het probleem lag dus bij de Synology.
2. Stap twee was het aanpassen van de wifi codering. Eerst was de codering wep encryted, maar nu heb ik wpa encryption doorgevoerd. En voila, via gecodeerd wifi alles prima voor elkaar.

Zo zie je, maar; al doende leert men.

Heb trouwens een mooie screen/body protector op de kop getikt. Was ongeveer ¤ 7,- kwijt. Hele x-fi is nu beschermd. Ging super.
Ik weet alleen niet of het is toegestaan om een link naar een commerciële website te plaatsen; maar op de site genoemd die de TS noemt kun je meer informatie halen. http://epizenter.net/news.php

Acties:

Die site is volgens mij niet commercieël hoor. Dat is gewoon een (handige) fansite voor Creative PMD's :)

Reg. datum: 09 januari 2002

mijn zusje gaat binnenkort op vakantie naar Costa Rica, en nu ben ik voor haar opzoek naar een mp3 spelen waar een geheugen kaartje in kan zodat ze fotos op de media speler kan zetten en ook nog muziek kan luisteren.

Mijn vraag is dus . kan je zonder de Creative ZEN X-Fi aan de pc te koppelen foto's kopieren van de geheugen kaart naar het interne geheugen?

Ik kan het in dit forum iig niet vinden.

DFI Lanparty Ultra | AMD X2 4400+ | 1 GB Ram | XFX 6800 Ultra | 2x200 GB Maxtor (sata) Raid 0 | 300GB Maxtor

quote:
Nienix schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:39:
mijn zusje gaat binnenkort op vakantie naar Costa Rica, en nu ben ik voor haar opzoek naar een mp3 spelen waar een geheugen kaartje in kan zodat ze fotos op de media speler kan zetten en ook nog muziek kan luisteren.

Mijn vraag is dus . kan je zonder de Creative ZEN X-Fi aan de pc te koppelen foto's kopieren van de geheugen kaart naar het interne geheugen?

Ik kan het in dit forum iig niet vinden.
ja, dat kan en is ook de voornaamste reden dat ik deze speler heb gekocht :)

Reg. datum: 02 november 2006

Dat kan.

edit:
Beetje laat

Vihaio wijzigde dit bericht 20-11-2008 22:07 (63%)

Efficientieproblemen -.-"
Reg. datum: 30 april 2008

Ik heb een 16Gb versie gekregen voor m'n zestiende verjaardag, en ben er tot nu toe supertevreden over. :)
Heb er net een film opgezet, geconverteerd voor optimale bestandsgrootte, eens kijken hoe die kwaliteit me bevalt.

' Knowledge Beats Power.

Reg. datum: 15 december 2006

Gisteren de 16 GB versie gekocht heb er eventjes naar kunnen luisteren erg goede geluidskwaliteit ga zometeen als ik thuis ben videotjes converteren en kijken wat de kwaliteit daarvan is.

wat kan het schele

Heb de 8 gb versie van de zen x-fi nu een week of twee in mijn bezit.
Alles prima, behalve: de conversie van videomateriaal. Telkens krijg ik de melding conversie mislukt, ook als ik van tevoren heb geript met programma's als format factory of dvd shrink. Van alles geprobeerd (divx, xvid, mp4, wmv, alles op juiste resolutie), geen video... Ik heb een klein wmv filmpje gedownload en geupload naar de zen, en die werkte wel. Er gaat dus iets mis tijdens de conversie. Iemand een soortgelijke ervaring of oplossing?

Ik werk onder xp professional.

AMD Athlon64 3200+ Venice, MSI K8n-neo, Asus Extreme N6200TC TOP/TD, 2*512MB pc3200 kingston Dual Channel Soundblaster Live! Platinum 5.1, 2x 250 Gig Mirrored 7200rpm sata , Canon EOS350D

Acties:

Ik zou zeggen, lees Video coderen voor je PMD: Tips en trucs eens door :)

Mocht je alsnog problemen hebben kun je hier een apart topic voor openen.

T'is een anagram.
Reg. datum: 28 december 2008

Ik heb de 8 gb versie sinds kort in het bezit (3 dagen). Wat betreft de geluidskwaliteit is de x-fi naar mijn mening perfect, zeker met de bijgeleverde ep-830 in-ears.

Ik was volledig verrast toen ik de beeldkwaliteit van het schermpje kon aanschouwen. Nadat ik er een filmpje op had gezet die ik had geconverteerd met SUPER volgens deze instellingen, was ik helemaal verkocht. De eigen software die door Creative was meegeleverd gebruikt ik niet, hij loopt namelijk vaak vast op mijn pc.
Zowel muziekclips of volledige films of een aflevering van een serie kan je met veel plezier bekijken op de X-fi. Zelfs als je er zelf ondertitels onderzet zijn ze goed te lezen op zo'n klein schermpje.

De sd-slot werkt prima, ook al is het jammer dat het wordt gezien als een apart onderdeel en niet is geintegreerd. Vooralsnog heb ik er een 4 GB SD/HC kaartje inzitten met enkele foto's en filmpjes erop. Ook die zijn gewoon goed te bekijken. Mijn enige vraag is of iemand nou al zeker weet of op de 8gb nou ook die 16gb (of zelfs 32gb) SD/HC kaartjes op passen. Als deze later voor mij betaalbaarder zijn lijkt t me wel leuk om te gebruiken :) .

Nu nog alleen zo een accesoire erbij nemen voor bescherming. Zit alleen te twijfelen tussen de silicone skin of de leren case...

In ieder geval ben ik voorlopig tevreden met de zen x-fi

PSN: KingofCunnus / プレイステーション 3

Acties:

Op de Zen pastten ook grotere kaartjes, en er is niet echt een reden om aan te nemen dat de X-Fi gecapped is wat betreft grootte van SD-kaartjes. Er is volgens mij geen technische limitatie die het tegenhoudt.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: