Reg. datum: 18 april 2006
Wat betreft het vervelende resetten, ik wacht het nog eens een paar oplaad beurten af, opzich niet zo vervelend, want ik hoef 'm geen elle lange secondes in te houden, aan de andere kant, als de ZEN deze bug nu al heeft, wat brengt me dat in de toekomst, en straks buiten garantie, dan is het te laat!.
Upgraded too Gentoo 2007! | It's not the size of the hammer that matters, it's how you wield it.
Ik ontdekte dat als de speler uitstaat met de SD(HC) kaart erin gedurende langere tijd (bijvoorbeeld een nacht) hij plotseling een restontlading doet waarna je de speler alleen maar aan kunt zetten door bij het aanzetten de SD(HC) kaart eruit te halen.
Auredium [Human Mage] (level 80) - Eretai [Human Deathknight ] (level 60) - Maranji [Dreanei Shaman] (level 10) - Server: Blade's Edge
Reg. datum: 26 augustus 2000
nvm ook.. volgens de reviews is de FM-radio ontvangst zeer slecht, en dat vind ik wel zo belangrijk. Ziet er naar uit dat het geen Zen X-Fi wordt.
Edit 2: Lijkt dat de reviews elkaar tegenspreken. 1 die zegt dat FM Radio niet al te best is, terwijl de andere zegt dat het redelijk is. Kan iemand vertellen hoe FM Radio ontvangst is, vooral de meer populaire zenders zoals 538 en Veronica.
Ik lees dat hij inderdaad kan syncen met Microsoft Outlook, vraag is.. lukt dit via de WiFi?
maniak wijzigde dit bericht 18-09-2008 12:24 (71%)
Reg. datum: 26 augustus 2000
Toch wel vreemd, FM radio is toch een medium die velen veel luisteren.quote:RoD schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:02:
Ik denk dat de radio-ontvangst ook afhankelijk is van waar je woont. In PMD's zitten doorgaans geen geweldige radio-ontvangers in. Meestal zijn het standaardchipjes..
Reg. datum: 18 september 2008
Geluid is verder goed en streamen gaat perfect. Daar is het overigens wel mogelijk om door mappen te bladeren.
Reg. datum: 18 september 2008
Ik heb wel gemerkt dat dit mogelijk is vanaf de SD kaart. Desnoods ga ik ze zo maar meenemen wat wel weer jammer is van de 16 Gb intern
Reg. datum: 03 november 2004
Ik ben van plan om de Zen X-Fi aan mijn hifi installatie/versterker, via de 3,5mm jackplug, te hangen. Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan, of daar ervaring mee hebben? En kun je me dan misschien wat meer vertellen over de kwaliteit van het geluid?
Alvast bedankt.
Reg. datum: 03 november 2004
ok, bedankt, was de kwaliteit ok? Of was het geluid 'vlak'?quote:Nutral schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:55:
Ik heb het zelf een paar keer gedaan. zorg voor een goede kabel en zet het geluid ongeveer op 20-19 op de xfi zelf
Reg. datum: 11 juni 2004
Op de snelstart-handleiding staat dat je de eerste keer het apparaat 4 uur moet laten opladen, Is dat nou echt noodzakelijk of zou je hem nu ook al kunnen gebruiken? Enigste minpuntje blijf ik toch de Creative-software vinden. Waarom nou niet gewoon laten herkennen als massa-opslag medium? Ondanks dat minpuntje vind ik het vooralsnog wel een geschikte mp3-speler als je het niet erg vind dat er een erg kort usb-kabeltje bij zit
Edit: Ik heb de Creative Centrale nu ook even mijn mp3 schijf laten indexeren. Alles boven de 3000 tracks vindt ie niet zo lief volgens mij. Dat hele progamma lagt en is totaal niet werkbaar
Tha_T wijzigde dit bericht 29-09-2008 16:16 (14%)
Reden: taalfoutjes
Maar het is dus niet nodig om direct de eerste keer het ding helemaal op te laden oid.
Een dingetje valt me de laatste tijd wel op. Ik heb mijn mp3spelers vaak op Shuffle Repeat staan en om een of andere reden krijg ik bij de ZXF heel vaak hetzelfde nummer twee keer achterelkaar. Ik had hier echt nooit last van bij de ZVM. Ik ging er altijd vanuit dat er een bepaalde formule achter schuil ging die ervoor zorgde dat je een nummer wat je gehoord hebt pas x aantal nummers later weer kon horen.
Waarom 16Gb?
Mijn collectie omvat nu zo'n 11Gb; ik ben amateur-verzamelaar van themes uit videogames en er zijn sites met onwijs veel variaties op themes, remixes e.d.
Eerste indruk : 'dayumn, dat ding is KLEIN!' .. na elk denkbare plaatje op internet gezien te hebben dacht ik dat het apparaat een heel stuk groter was
Tweede indruk : Heeee dat is leuk, de accu is nog halfvol. Prima. Gelijk even alle menu's doorbladeren, kijken wat er voor standaardmuziekjes opzitten. Goh da's aardig, toch best wel wat nummers om snel de kwaliteit even te polsen. X-Fi Crystallizer en Expander aanzetten, luisteren, hmmm klinkt goed! Snel de EQ op "Rock" gezet.
Derde indruk : wauw wat zien die filmpjes er gaaf uit zeg... die kleuren! Die helderheid! Niet mijn soort muziek (pre-installed vind je 2 videoclips en een stuk of 3, 4 productdemo's van Creative ZEN's) maar wel een leuke snelle showcase.
Vierde indruk : foto's zien er ook ge-wel-dig uit! Beetje jammer van de verticale kijkhoek, als je de speler een beetje naar beneden kantelt 'washed' het scherm uit. De horizontale kijkhoek maakt een hoop goed, minstens 85 graden goed zichtbaar beeld.
... verdere indrukken : de speaker is prima, goed geluid voor zo'n klein apparaatje. Design is fantastisch, zoals gezegd was ie kleiner dan ik had gedacht maar alles voelt stevig en stabiel aan. Wifi werkt ook prima maar ik heb de Media Server (op mijn PC dus) nog niet aan de praat. Ligt mogelijk aan Vista, of aan mijn ongeduld. Mijn collectie foto's, videos en muziek is dusdanig groot dat ie nog steeds staat te scannen terwijl ik probeer alles werkend te krijgen.
Later mogelijk meer!
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't.
Ik heb nu ook een paar weken de zen x-fi. enerzijds vind ik het een super relaxte mp3 speler maar anderszijds heb ik er ook de nodige problemen mee, vandaar dat ik hier op het forum terecht kwam. Ik zal even wat problemen opsommen, misschien komen ze bij sommigen van jullie bekend voor en misschien heeft er zelfs iemand een oplossing:
- de media server vernaait mijn hele computer, bij het activeren van de media server (AVCManU.exe) gaat deze oneindig vaak het programma 'vobsub' (voor ondertiteling bij films) aan en uit zetten. ik begrijp totaal niet waarom hij dat doet maar het is ongelooflijk irritant, AVCManU.exe gebruikt hierdoor tot 80% van mijn cpu (X2 2.6gig) en een hoop geheugen waardoor mijn computer totaal onbruikbaar wordt bij het activeren van de media server. echt super onnozel. (plaatje daarvan)
- mijn zen gaat af en toe gewoon uit tijdens een filetransfer, hoe dat komt geen idee. resetten en filetransfer opnieuw starten dus..
- bij de functie 'shuffle all' (die ik bij mijn speler op de schortcut knop heb ingesteld) geeft de zen regelmatig de verkeerde titel/info bij het nummer wat hij aan het afspelen is. mijn tags zijn gewoon in orde maar hij pakt gewoon die van een ander nummer erbij.
Dit kan ik bevestigen: de x-fi heeft een erg slechte shuffle functie. Sommige nummers komen 3 keer op een dag voorbij terwijl ander nooit afgespeeld worden. Het geven van 4 of 5 sterren aan een nummer (je kunt nummers ranken tijdens afspelen) geeft een grote kans dat je hetzelfde nummer meteen daarna nog een keer te horen krijgt, daar zit toch ook niemand op te wachten denk ik zo. hopelijk wordt er het een en ander verbeterd in een nieuwe firmware versie.quote:Mag schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:28:
Ik heb nu ook al een maandje oid de ZXF. Ben er echt heel tevreden over, goede opvolger op mijn ZVM.
Een dingetje valt me de laatste tijd wel op. Ik heb mijn mp3spelers vaak op Shuffle Repeat staan en om een of andere reden krijg ik bij de ZXF heel vaak hetzelfde nummer twee keer achterelkaar. Ik had hier echt nooit last van bij de ZVM. Ik ging er altijd vanuit dat er een bepaalde formule achter schuil ging die ervoor zorgde dat je een nummer wat je gehoord hebt pas x aantal nummers later weer kon horen.
sjizz wijzigde dit bericht 08-10-2008 12:50 (29%)
Stop de persen !!quote:sjizz schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:42:
(...) Dit kan ik bevestigen: de x-fi heeft een erg slechte shuffle functie. Sommige nummers komen 3 keer op een dag voorbij terwijl ander nooit afgespeeld worden. Het geven van 4 of 5 sterren aan een nummer (je kunt nummers ranken tijdens afspelen) geeft een grote kans dat je hetzelfde nummer meteen daarna nog een keer te horen krijgt, daar zit toch ook niemand op te wachten denk ik zo. hopelijk wordt er het een en ander verbeterd in een nieuwe firmware versie. (...)
Firmware versie 1.04.08 is ZOJUIST uitgekomen:
Ben ook zeer benieuwd naar dat terloops genoemde "seamless playback for more types of videos" ...quote:This download contains an improved version of the firmware found on your Creative ZEN® X-Fi player. It ensures a smoother operation of your player's FM Radio. For more details, read the rest of this Web release note.
Fixes:
* Ensures a smoother operation of your player's FM Radio.
* Enables seamless playback for more types of videos.
* Ensures the correct playback pattern for the Shuffle playmode.
* For players with wireless networking features, this firmware enables your player to effectively set up the IM chat gateways.
jaapengel79 wijzigde dit bericht 09-10-2008 16:32 (4%)
Reden: his == this
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't.
Reg. datum: 18 maart 2002
Ik heb zelf (nog) geen X-fi, maar zo lees ik die verandering
Reg. datum: 18 maart 2002
Handigste is inderdaad iemand die het kan testen ^O^
*Doet de Enterprise-computerstem na*: "Processing. Please stand-by."quote:kepler schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:35:
dat zeker, je kan alle kanten op met die beschrijving
Handigste is inderdaad iemand die het kan testen ^O^
Oftewel..
Ben er druk mee bezig
Eerste test: een Google Video gedownload als Apple/PSP filmpje (MP4-formaat) weigert ie over te zetten via de Centrale. Misschien kan 't wel dmv sleurt-en-pleurt.
Tweede test: een reeds eerder op 320x240 recoded filmpje, WMV formaat, gaat goed.
jaapengel79 wijzigde dit bericht 10-10-2008 10:35 (22%)
Reden: uitgebreid