Hoofdcategorieën
Reg. datum: 04 februari 2007

En dat media streamen werkt verrassend goed. Sorteren op artiest/album enz of gewoon door de mappen bladeren. En zodra je iets van media aanklikt (foto, video of muziek) begint hij gelijk met afspelen! Geen streaming :)
Natuurlijk moet je wel even Creative Centrale installeren en serverfunctie aanzetten. En ook speelt de Zen niet echt veel af van video's, beetje kieskeurig zoals bekend. Dus moet je de betreffende vidoe's ff omzetten.

Webbrowser en dergelijke lijkt mij eigenlijk ook niks voor op de X-fi. Zal het apparaat niet echt voor gemaakt zijn, en samen met een redelijk klein scherm om te internetten en de 'slechte' manier van tekstinput lijkt mij dit dus niet.
Dát mogen ze echter wel ff fixen met een firmware update vind ik, die manier van typen!

Reg. datum: 18 maart 2002

maar een mail-programma is niet teveel gevraagd denk ik :D Als het op alle telefoons kan dan kan het ook wel op dit ding :P

Maar we zullen wel zien. Het zal niet heel nuttig zijn misschien, maar het is wel een hele leuke feature (concurrentie met de ipod touch?)

Reg. datum: 07 februari 2006

Tot nu toe alleen maar gezeik gehad met mijn net nieuwe X-Fi.
De USB-verbinding valt continu uit. Verschillende USB-kabels gebruikt, verschillende computers, maar het werkt allemaal voor geen meter.

P182 - Asus P5Q Deluxe - C2D E8400 - 4GB Corsair - XFX 9600GT - F1 750GB - CM M520

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Dat lijkt me dan een RMA-gevalletje helaas.

Reg. datum: 21 augustus 2004

quote:
CdD schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:25:
Tot nu toe alleen maar gezeik gehad met mijn net nieuwe X-Fi.
De USB-verbinding valt continu uit. Verschillende USB-kabels gebruikt, verschillende computers, maar het werkt allemaal voor geen meter.
Hier ook, hij heeft alleen vanmiddag even een uurtje goed in de device manager gestaan, toen heb ik er een aantal liedjes naartoe gekopieerd. nu springt hij na ongeveer 20 seconden aan een usb kabel in de device mananger op : This device cannot start. (Code 10)

geprobeerd:
windows xp sp1 , zelfde probleem
windows xp sp 2 , zelfde probleem
windows xp sp 2 met WMP10 zelfde probleem
windows xp sp 2 met WMP11 zelfde probleem

ook in de creative centrale blijft hij maar hangen op No Player Is Connected
bijgeleverde usb kabel/ps3/andere mp3 speler kabel geprobeerd, niks werkt
usb legacy 100x uit/in geschakelt.

handmatig uit devicemanager gooien > gaat even 10 seconden goed dan springt hij weer op This device cannot start. (Code 10)

ik ben nu al ongeveer 8 uur aan het rondzoeken maar heb nog geen oplossing. breng het ding morgen wel terug. wat een bagger

zou er een fabrikage fout gemaakt zijn ofzo :X

quote:
Cube81 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:13:
[...]

Hier ook, hij heeft alleen vanmiddag even een uurtje goed in de device manager gestaan, toen heb ik er een aantal liedjes naartoe gekopieerd. nu springt hij na ongeveer 20 seconden aan een usb kabel in de device mananger op : This device cannot start. (Code 10)

[...]

ik ben nu al ongeveer 8 uur aan het rondzoeken maar heb nog geen oplossing. breng het ding morgen wel terug. wat een bagger
Op zich ben ik blij om van jou te horen dat ik dus niet de enige ben. Ik heb het ook meerdere malen geprobeerd met verschillende USB-kabels. Probleem is inderdaad dat hij op willekeurige momenten disconnect, zowel bij activiteit als inactiviteit van de Zen. Echt schandalig dit.. :S

P182 - Asus P5Q Deluxe - C2D E8400 - 4GB Corsair - XFX 9600GT - F1 750GB - CM M520

Acties:

quote:
Pieterke schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:22:
zou er een fabrikage fout gemaakt zijn ofzo :X
Dat lijkt me nogal een overhaaste conclusie. Dat zou toch breder uitgemeten moeten zijn in het nieuws... Ik hou het vooralsnog op toeval.

quote:
RoD schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:29:
[...]

Dat lijkt me nogal een overhaaste conclusie. Dat zou toch breder uitgemeten moeten zijn in het nieuws... Ik hou het vooralsnog op toeval.
Ik vind het iig merkwaardig te noemen dat er nu al twee mensen in dit topic zijn met dit probleem. De speler is pas een weekje uit in NL en zoveel mensen hebben dat ding nog niet hoor.

Acties:

Twee mensen is nooit een goede steekproef. Wil niet zeggen dat er geen structureel probleem zou kunnen zijn, maar op dit moment is dat nog veel te voorbarig.

Reg. datum: 14 juli 2005

ff een vraagje:
heeft de zen x-fi een functie zoals de "on the go" playlist van de ipods?

(hierbij kan je nummers, albums, alle nummers van 1 artiest of genre, enz. met 1 druk op de knop in de zogenaamde "on the go" playlist zetten, en deze dan afspelen. Zo kan je dus bijvoorbeeld 2 albums aan de "on the go" playlist toevoegen en de nummers van deze 2 albums random afspelen).

Acties:

Door: GENETX
Moderator CSL / Reviewer
notebookspot.nl

quote:
PieterVanDorst schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:03:
ff een vraagje:
heeft de zen x-fi een functie zoals de "on the go" playlist van de ipods?

(hierbij kan je nummers, albums, alle nummers van 1 artiest of genre, enz. met 1 druk op de knop in de zogenaamde "on the go" playlist zetten, en deze dan afspelen. Zo kan je dus bijvoorbeeld 2 albums aan de "on the go" playlist toevoegen en de nummers van deze 2 albums random afspelen).
Als het goed is wel, dat doet mijn antieke Zen Touch al.
Shadow Soldier
Reg. datum: 10 mei 2007

Hmm, ik krijg de mijne morgen (8Gb versie voor 121 euro van bol.com incl verzendkosten) maar ik heb nog 1 vraag en dat is de maximale grote van de SD/SDHC kaart. Want ik kan dat nergens terug vinden. Kan ik er langszij nog een 8 Gb SDHC kaart in gooien?

Ik heb trouwens al gespeeld met het menu en het is niet geheel intuitief maar met een weekje werken zal het geen echt probleem meer vormen.

/edit; over het bovengenoemde probleem moet je niet whinen overigens. Dat is duidelijk software, of de device driver of de firmware en een simpele patch van Creative die mogelijk nog moet uitkomen zal dit dus sowieso fixen. Trouwens, bij Media Markt Roermond was het kreng uitverkocht en alle assesoires ook al bijna dus het is de opvolger van de iPod qua hype naar alle waarschijnlijkheid

Auredium wijzigde dit bericht 01-09-2008 22:12 (33%)

Auredium [Human Mage] (level 80) - Eretai [Human Deathknight ] (level 60) - Maranji [Dreanei Shaman] (level 10) - Server: Blade's Edge

Acties:

8GB moet geen probleem zijn. Ik denk zelfs dat 32GB wel ondersteund wordt, alleen heb ik daar nog geen tests van gezien.

@ Cube81 en RoD:

Misschien ben ik achter het probleem gekomen.

Op mijn laptop heb ik de bijgeleverde CD geïnstalleerd. Met deze versie (dis)connect de speler cuntinu.

Op mijn andere pc heb ik de meest recente versie gedownload van de Creative-site en geïnstalleerd. Bij deze versie zie ik - in tegenstelling tot de op CD bijgeleverde - in mijn verkenner in Vista onder 'Draagbare apparaten' 'My Zen' staan! Op deze manier kan ik mijn Zen verkennen zonder gebruik te hoeven maken van Centrale. Tot nu toe heb ik op deze manier nog geen foutmeldingen of problemen gehad! Hopelijk werkt dit!

Shadow Soldier

quote:
RoD schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:43:
8GB moet geen probleem zijn. Ik denk zelfs dat 32GB wel ondersteund wordt, alleen heb ik daar nog geen tests van gezien.
Zow, hij is onderweg. Als het goed is komt mijn speler vandaag of morgen aan. Meteen uitproberen. SDHC kaart moet ik nog even halen. :X

Auredium [Human Mage] (level 80) - Eretai [Human Deathknight ] (level 60) - Maranji [Dreanei Shaman] (level 10) - Server: Blade's Edge

Reg. datum: 02 juli 2007

Ik heb mijn Zen X-Fi 16GB nu vier dagen in bezit. Toen ik zat de "browsen" in het radio-menu liep hij af en toe vast (reset). Ook vraag ik mij af of het mogelijk is om IPTV te kijken, zoiets als http://nederland.tv/ Verder vind ik de wifi-antenne int apparaat niet zo goed, weinig bereik.

Shadow Soldier

Mijn ervaringen met de Creative X-Fi tot nu toe:

De speler is qua uiterlijk erg mooi, ook de kleine knopjes voelen stevig aan. Ik heb de 8 GB variant en ik heb eigenlijk alleen maar een paar kleine hinderlijkheidjes kunnen ontdekken tot nu toe.

Probleem: mini-Cd die was meegeleverd deed het niet goed in mijn CD-Rom.
Oplossing: Software van Creative site downloaden.

Eigelijk was dat het enige echte probleem in de laatste paar dagen wat ik tegen kwam.

Soms moet je door wat menu's worstelen om wat te doen, maar met wat gewenning is dit niet zo hinderlijk. Twee zaken zijn wat vervelender. De eerste is dat Creative nogsteeds niet de gewone mappen kan aanhouden, je moet muziekalbums afspelen op 'album' 'playlist' of artiest' wat vervelend is als je Ipv3's niet honderd procent in staan is het wat puzzelwerk.
Het tweede puntje van kritiek is dat het conversieprogramma van Creative ontiegelijk onhandig is, het duurt ontzettend alng omdat bij iedere stap alle filmpjes in worden ingeladen waardoor het programma onnodig langzaam is en heel veel geheugen in beslag neemt, dit moet beter zijn te regelen.

ALle problemen kune met updates worden verholpen, als creative daartoe bereid is natuurlijk. Maar als je eenmaal de playlist hebt aangemaakt en de content erop hebt staan is het een prachtige speler. Vastlopers e.d. nog geen enkele last van gehad.

Er zijn wat kleine oplossinkjes te bedenken voor die problemen.
Die eerste had ik namelijk ook al bij de oude Zen Micro. Oplossing hiervoor is gewoon voordat je een map overplaats, de albumnaam van die bestanden even te veranderen in bijv de mapnaam.
Rechtermuisknop op de selectie dus->eigenschappen->en dan albumnaam veranderen.
Zo krijg je dan zegmaar je mappen op de Zen, maar staan ze bij albums.
Ik weet, beetje omweg, maar zo werkt het eig wel :P

En over het conversie programma, die is inderdaad niet zo handig. Ik gebruik Super om m'n video's om te zetten. Werkt prima, en best snel ook. En samen met deze instellingen krijg je dan een mooi resultaat; ErikRo in "[Flash] Het Creative Zen ervaringentopic"

Acties:

Door: GENETX
Moderator CSL / Reviewer
notebookspot.nl

Er zijn ook programma's die je muziek taggen met een grote databaze. Zoek eens op MusicBrainzz. Daarmee heb ik 3 jaar terug voor mijn lompe Zen Touch al mijn muziek getagged. Het meeste is wel te vinden en kwam op 90% goed getagged. De rest heb ik een tijd geleden weg gegooid omdat het oude nummers waren die ik toch nooit meer luisterde. Ik heb nu hooguit nog 1% dat niet goed getagged is in mijn collectie.
Reg. datum: 10 september 2008

He ik heb sinds vandaag de Zen X-fi, en heb er al muziek en video's opgezet, maar vraag me nu alleen nog af hoe het nou met dat msn zit? Ik heb via www.creative.com/zenxfi mijn product geregistreerd, maar als ik met mijn speler zelf naar "online" ga in het menu heb ik geen idee wat ik dan moet doen om op msn te komen en kan dit ook nergens vinden?!
Ik zou hier heel graag een antwoord op willen!
bedankt..!

Reg. datum: 08 februari 2007

Op deze pagina staat een video tutorial over hoe je de chatfunctie werkend kunt krijgen. Veel succes ermee!

P.S. Misschien een handige link voor in de OP?

Woembah wijzigde dit bericht 14-09-2008 00:04 (11%)

Acties:

Ik heb em erin gezet, thanks :)

Reg. datum: 04 juli 2005

Ligt het nou aan mij, of is de underscore (_) niet beschikbaar bij het typen? Zonder dat teken kan ik mijn e-mail niet invoeren en dus werkt de chat functie niet. Beetje jammer. :| Hopelijk wordt dit snel gefixed.

(of ben ik nou zo blind? 8)7 )

|| Intel Core 2 Duo E6600 || MSI P965 Neo-F || 2x 1024MB Corsair XMS2 PC5400 C4 || ASUS EAH3850 512MB || WD 250GB || Hiper 580Watt || Thermaltake Swing ||

Reg. datum: 18 april 2006

Ook ik ben onlangs, in het bezit van een Creative Zen X-Fi, de 8GB editie!
Het geluid ben ik erg tevreden over, niks mis mee, maar ik hekel toch 2 dingen, 1 daarvan misschien iets om 'm voor terug te brengen, maar ik wacht 't nog eens af.

Punt1: Kan 'm niet mounten in Linux, kon met m'n oude MSI mediaplayer 536 wel.
Punt2: Elke keer dat ik 'm heb opgeladen, gaat 't ding niet meer aan, moet ik de reset knop induwen, en dan pas gaat de zen weer aan. Heb 'm tot noch toe pas 2x hoeven opladen, hij gaat wel lang mee, zelfs met het volume vol open. Maar beide keren moest ik eerst reset knop in duwen, dan pas gaat de Zen aan, hij reset overigens verder niets.

Verder vind ik het een top apparaat, qua batterij duur, en geluidskwaliteit, de X-fi Crystal functie gebruik ik echter nauwelijks, vind het niet zo wow.

Wel een apparaat om aan te raden!

Upgraded too Gentoo 2007! | It's not the size of the hammer that matters, it's how you wield it.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: