Hoofdcategorieën
Reg. datum: 07 februari 2006

quote:
master007 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:47:
Je vind de X-FI mooier dan de Zen, maar omdat die knopjes niet echt nuttig zijn heb je liever een Zen? apart.
Nou, als jij mij kan vertellen waar die buitenste knopjes in het 3x3 grid voor dienen, graag..

P182 - Asus P5Q Deluxe - C2D E8400 - 4GB Corsair - XFX 9600GT - F1 750GB - CM M520

Reg. datum: 02 november 2006

Misschien om bij het tekst invoeren schuin omhoog te gaan. Maar als je de X-FI mooier vind dan de Zen lijkt het me vreemd om dan toch de Zen te kopen, volgens mij zitten die knopjes niet heel erg in de weg.

quote:
master007 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:53:
Misschien om bij het tekst invoeren schuin omhoog te gaan. Maar als je de X-FI mooier vind dan de Zen lijkt het me vreemd om dan toch de Zen te kopen, volgens mij zitten die knopjes niet heel erg in de weg.
Bij 't scannen van de review van Pocketables kwam ik dit tegen:
quote:
Rather than correspond to a cell phone keypad, the eight outside buttons are used to navigate the onscreen keypad (each key is just as accessible without the four corner buttons) and the center button is used to select the desired letter. For example, to type the word "Sky," you must:

* Use the outside buttons to highlight the PQRS7 key and press the center button eight times for "S"
* Use the outside buttons to highlight the JKL5 key and press the center button two times for "k"
* Use the outside buttons to highlight the WXYZ9 key and press the center button three times for "y"

Vostro 1700 2048mb/660gb/fullhddisplay -> X-Fi Notebook PCI-Express -> Denon 1705 -> Dali 505's & Samsung NC10 (mobiel/muziekbakkie)

Reg. datum: 07 februari 2006

Ben benieuwd wanneer m'n Zen X-Fi klaar ligt! Hij werd deze week voorradig verwacht @ Informatique :)

Dit topic is niet bedoelt voor "statusupdates" omtrent je bestelling. Graag volgende keer wat meer inhoudelijks toevoegen aan je post.

RoD wijzigde dit bericht 29-07-2008 01:37 (41%)

P182 - Asus P5Q Deluxe - C2D E8400 - 4GB Corsair - XFX 9600GT - F1 750GB - CM M520

Reg. datum: 04 februari 2007

Ik heb er een:D
Meegenomen vanuit USA, waar ik een geweldige vakantie hebt gehad. Voor de prijs van 214$ (komt nog belasting bij die 199 8)7 ) natuurlijk té mooi om te laten liggen.
Na die 2 reviews gelezen te hebben vond ik het toch wel jammer van de X-Fi functie en de tekst input. Maar mijn oude Zen micro 6gb was toch redelijk kapot, dus moest toch nieuwe.

Eerste wat me opviel toen ik hem kocht was dat hij toch lekker klein was:D ookal heb ik eerder al de gewone Zen in mn handen gehad. Denk dat het door de vele foto's enzo komt, lijkt ie groter op. Maar hij is gewoon echt credit card formaat (nog korter dan mn pinpas zelfs :+ ). Wat natuurlijk ook opviel was het mooie design, love it, goeie zet van Creative. Foto's zien er super uit op het 2.5" scherm, filmpjes ook, gaat lekker soepel. Geluid klink super, natuurlijk mede door die goeie zet van In-ear wat je erbij krijgt; EP-830. Opvolger van de EP-630 die ik al bezitte. (hoor niet echt verschil, volgens mij is het design enige verschil, met de harde 'stokjes' eraan zou die nu minder snel uit je oren moeten vallen.)
Knopjes werken prima, menu's en alles simpele perfecte structuur (en is ook nog helemaal aan te passen). Tekstinput is inderdaad beetje omslachtig gedaan, moet je met omhoog/omlaag/links/rechts naar de betreffende knop toe, en dan met de center knop het gewenste aantal keer drukken. Hopen dat Creative slim is, naar het publiek luisterd, en het omgooit naar het telefoon gebueren met een firmware update.
Dan de X-Fi funtie; toen ik hem kocht stond de oude firmware erop, en toen was de X-Fi funtie beetje overdreven, klonk soms als mislukte EQ. Maar bij instrumentele nummers toch wel mooi, maar bij sommige andere nummers zoals hardstyle verpestte hij het. En zo zette ik hem dus steeds aan en uit, verschilde echt aan soort muziek of het vooruitgang was of niet.
Gister heb ik de nieuwste firmware erop gezet, en zoals die al aankondigd word hiermee de X-Fi instelling wat minder overdreven. En dat klopt inderdaad, klinkt zo ook een stuk beter en heb hem ondertussen de hele tijd aanstaan. Nog niet de neiging gehad hem uit te zetten. De Expand funtie, die soort 3D geluid ervan maakt, klinkt wel niet geweldig, beetje raar eigenlijk.
Maar smaken verschillen, en dat geld zeker ook voor X-Fi, dus je zult zelf even moeten luisteren/testen welke instelling je het beste vind. Ik heb X-Fi nu op On staan (niet max) en Expand op Off.
De Wi-fi mogelijkheden moet ik nog even testen, horen jullie later wel meer van. Misschien maak ik nog wel een productreview, als is dit kleine versie ervan :P

Als jullie vragen hebben of wat anders willen weten erover, iets wat je getest wil hebben, hoor ik het wel. Ben misschien we de eerste die er een heeft volgens mij >:)

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod / Nieuwsposter
Reg. datum: 14 september 2004

Leuk, volgens mij ben je inderdaad de eerste :) Wat ik me afvraag... merk je ook verschil in stevigheid vergeleken met de oude Zen?

Heb de oude Zen maar even in mn hand gehad, namelijk niet van mij (mijn oude is Zen Micro) maar van een vriend.
Maar behalve dat de X-Fi er wat minder plastic uitziet is hij iets zwaarder, wat positief is.En volgens reviews is hij ook milimetertje dikker, maar dat is mij niet opgevallen :P

Acties:

Een millimetertje zal inderdaad niet zo snel opvallen :P

PCmag heeft nog een review van dit dingetje. Edit: En Cnet ook.

RoD wijzigde dit bericht 12-08-2008 17:10 (24%)

Reg. datum: 03 januari 2008

Hoe is de radio ontvangst? Ik heb gelezen dat die slecht was.Als de ontvangst net zo goed is als de oude Zen dan wil ik de 32 gb kopen.

Acties:

Iemand postte dit net op mijn Tweakblog, iets waar ik nog niets vanaf wist:
quote:
Verder kun je de creative chat centrale als Gateway gebruiken om via Yahoo en MSN te chatten.
Iemand dat al geprobeerd? :)

Radio ontvangst is prima, niet super, maar goed genoeg om radio te luisteren.
Met de autoscan vind ik 15 presets, heb bijvoorbeeld vanmiddag 2uur 3Fm geluisterd zonder problemen.

De Wifi functie mbt Streaming media heb ook al geprobeerd. Was een kwestie van even simpel het bijgeleverde 'Creative Centrale' installeren, daar Media Server aanzetten (staat standaard uit :S domdom) en na het instellen van je netwerk word hij al snel gevonden. Kun je uit vanallerlei manieren kiezen om uiteindelijk bij je nr te komen (artiest, album, dj, mappen enz).
Maar zodra je op een nr klikt, gaat ie gelijk afspelen :D stond er beetje van te kijken. Genn buffertijden dus. Ook niet bij nummers langer dan een uur! Ideaal dus, snel ff een nummer zoeken wat je er niet op het staan, en dan de 2e goeie mogelijkheid; Downloaden! Je kan het nr gewoon downloaden vanaf je server, en binnen 20sec heb je toch wel een nummer binnen :)
foto en video heb ik nog niet kunnen proberen, ziet hij op een of andere manier niet. Nog ff fixen. Maar foto kan geen probleem zijn denk ik.

De online wifi-mogelijkheden heb ik ook nog niet kunnen proberen, zoals het msn/yahoo en podcasts via Creative. Dit door mijn Pa, met zn enorm overdreven beveiligingen voor draadloos |:( 27karakter wachtwoord, mac adres filter en nog wat dingies.

Zodra ik die andere dingen getest en werkend heb horen jullie nog wel wat van me.

Edit: Dat je kan chatten op msn/yahoo klopt in iedergeval. Al gaat het via creative toch, waar je dan ook een account ff moet aanmaken. Maar behalve de omslachtige manier van tekstinput heb ik geen (nog!) idee hoe het presteert.

Nog een vraagje: Op de site van kieskeurig staat bij de informatie dat de speler niet beschikt over lcd met titel. Ik neem aan dat het een foutje is en dat het wel aanwezig is.

Acties:

Wat versta jij precies onder LCD met titel? Dat je de titel van het nummer op het scherm kunt zien? Dat kun je in ieder geval wel. Verder zou ik geen idee hebben wat je/Kieskeurig daarmee bedoelt..

Ja dat bedoel ik. Achter de optie lcd met titel staat een rood kruisje. Als ik bij de Zen kijkt, dan staat er een groen vinkje.

Acties:

Mja dat klopt gewoon niet. Kijk anders eens naar de unboxing video in de topicstart. Daar is duidelijk te zien dat de titel gewoon zichtbaar is. Aangezien de Zen en de X-Fi op dit gebied ook bijna gelijk zijn denk ik dat Kieskeurig gewoon onzin neerzet :)

Reg. datum: 01 november 2004

Kan iemand mij vertellen of je ook door je daadwerkelijke mappen kunt browser op de speler?
Dit in plaats van via de gebruikelijke, bij mij immer incomplete, id3 tags.

Andere spelers (van Sony/Samsung) ondersteunen dit wel, en het zou voor mij een groot pluspunt zijn.

Gebruik overigens sinds jaar en dag de Creative Zen Touch. Erg goed geluid, 20gb, lange accutijd, dus ben een tevreden Creative klant.

Acties:

Kan helaas niet. De Cowon iAudio D2 ondersteund dit wel. Jammer dat Creative hierin niet meagaat.

Zen en Zen X-Fi zijn kwa OS inderdaad hetzelfde zover ik weet. Titel van het nummer krijg je natuurlijk te zien. Wat ook handig is, en weet even niet of de Zen dit ook had, is een soort taakbalek bovenin het beeld. Waar dan het batterijtje, de tijd, locked of niet, speaker aan of niet instaat. En ook of X-fi aanstaat of niet. wel handig gedaan.

Om ook even te reageren op hierboven; dat gaat inderdaad niet. Het kan echter wél als je via wifi op je eigen pc bladert, dan kun je wel door de mappen heen.

En heb gister nog even wat verder gespeeld met de Wifi. Video's en foto's streamen gaat ook onverwacht goed. Gelijk als je een filmpje aanklikt (wat natuurlijk wel het goede Zen formaat moet zijn) begint hij met afspelen, compleet geen buffertijden.
Deze keer ook toegang tot het internet, dus de chatmogelijkheden eens kunnen testen. Accountje aanmaken op een site hier, daarna dezelfde gegevens invullen op je Zen. Eenmaal ingelogd moet je dan nog even msn of yahoo instellen en dan zie je alle mensen in je lijst al online verschijnen. Kan zelfs hun plaatje nog zien als die eenmaal geladen is. En op de irritante manier van typen na, werkt het prima allemaal :) berichten komen snel terug en alles. Maar meer dan tekst kan er natuurlijk niet heen en weer gaan. Maar voor als je pc kapot is of even onbeschikbaar is het oke :P

Reg. datum: 18 maart 2002

Ik wil binnenkort (zodra hij beschikbaar is) ook een X-Fi gaan halen, maar heb een aantal vraagjes hierover:

- Is het mogelijk om foto's te verplaatsen van de SD-kaart naar het interne geheugen? (soort van back-up)?
- Kan je de media-speler blijven gebruiken tijdens het opladen?

Alvast bedankt voor de antwoorden, ik kan ze zelf niet specifiek vinden in de reviews :)

-Ja, je kan foto's kopieeren naar het interne geheugen. Daar belanden ze dan bij Photos-->Imported (zover ik weet, nog niet zelf gedaan)
-Ja en nee. Als je hem aan de pc hangt om op te laden via usb zal hij automatisch in Docked stand gaan. Maar als je hem aan een stopcontact zelf hangt met een orginele oplader, of een andere oplader die naar kleine usb gaat (zoals ik heb), dan zal hij gewoon opladen en kun je ondertussen hem nog gebruiken.

Veel plezier ermee zodra je aanschaf gedaan hebt !
Leuk natuurlijk als je even terug komt hier zodra je er een hebt:)

Reg. datum: 27 februari 2002

ik volg dit topic al een tijdje, en sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van een Zen X-Fi (ik heb de 32 Gb editie) _/-\o_ . Ik heb hem vorige week rechtstreeks bij Creative besteld, daar was hij ook nog eens het goedkoopst van de winkels waar ik heb gezocht (nee, ik heb geen aandelen Creative, dit is slechts ter info). Gisteren dus binnen.

Eerste reactie: Hij is nog mooier dan ik had verwacht. Ik hou ook nooit zo van software die nodig is om spullen erop te zetten, nu is dit in het geval van videos dus wel nodig via Creative Centrale, maar ik moet zeggen dat dit een vlotte app is die makkelijk en snel te bedienen is. Geen overbodige meuk die het traag maakt, gewoon lekker vlot. Viel me wel op dat hij foto's niet automatisch verkleind (dit was op mijn oude Vision:M wel).

Heb er verder een 16 Gig SDHC kaartje (class 6) in gezet, en zoals al bekend moet deze helaas apart aangeroepen worden en worden gegevens dus niet gemengd, maarja dat vind ik niet zo erg.

Geluid is echt geweldig. Zekers met de X-Fi functies.

Enige is dat ik bij shutdown raar flikkerend beeld heb, en dit eindeloos duurt (shutdown zelf). Flikkerend beeld is overigens niet elke keer. Op google zag ik hier meer berichten over. Het is hooguit irritant maar geen probleem voor mij.

WiFi features ga ik nog testen.

Reg. datum: 02 november 2006

Vind je dat het geluid beter wordt met X-Fi ingeschakeld?

Reg. datum: 27 februari 2002

Ja, alhoewel ik het zonder ook goed vind, maar met X-Fi beter. Het zal ook wel persoonlijke smaak zijn. Hij heeft iig de optie om X-Fi Expand aan of uit te zetten, en de Crystalizer Uit, Aan of Max.

Overigens, bij m'n vorige post niet vermeld, maar dat speakertje, voor zo'n kleint apparaatje, is ook best wel goed. Draai het hier op m'n werkplek, zeulde hiervoor met los speakertje rond die ook los opgeladen moest worden, maar dat hoeft nu dus ook niet meer. Uiteraard hoge tonen, maar op zich niet verkeerd.

Reg. datum: 18 maart 2002

quote:
Pieterke schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 02:03:
-Ja, je kan foto's kopieeren naar het interne geheugen. Daar belanden ze dan bij Photos-->Imported (zover ik weet, nog niet zelf gedaan)
-Ja en nee. Als je hem aan de pc hangt om op te laden via usb zal hij automatisch in Docked stand gaan. Maar als je hem aan een stopcontact zelf hangt met een orginele oplader, of een andere oplader die naar kleine usb gaat (zoals ik heb), dan zal hij gewoon opladen en kun je ondertussen hem nog gebruiken.

Veel plezier ermee zodra je aanschaf gedaan hebt !
Leuk natuurlijk als je even terug komt hier zodra je er een hebt:)
bedankt voor het antwoord ^O^

Denken jullie dat er ooit nog een webbrowser en/of mailprogramma komt voor dit ding? Want alleen WiFi voor chatten is een beetje zonde lijkt me :D

Acties:

Je kunt met wifi ook media streamen. Ik denk overigens niet dat er nog een webbrowser/mailprogramma voor de X-Fi komt. Als Creative dat soort functionaliteit had toe willen voegen, hadden ze dat direct wel gedaan denk ik. Daarnaast is de X-Fi wel een beetje beperkt zonder touchscreen en klein scherm voor dergelijke features.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009