quote:Justchill schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:14:
Vraag: voor de mensen met een HTPC met een ATI kaart + Panny plasma :
Op wat hebben jullie de pixel-instellingen staan in Catalyst Control Center en waarom:
- YCC442
- YCC444
- RGB444 limited
- RGB444 full
Deze instellingen geven een verschillend effect naar kleur toe..
(dat laatste kan nu dus met de nieuwste drivers)quote:Patriek schreef op zondag 21 september 2008 @ 06:03:
Kan mijn PZ80 de volle luma range PC (0-255) weergeven?
Zag dat video renderers zoals Haali en ffdshow standaard op 'Video' (16-235) staan, waarmee je volgens mij niet alle gradaties gebruikt? Of zijn videos op zich al geen 0-255 en is het dus juist af te raden dit in te stellen? Het gaat in mijn geval meestal om Blue-Ray rips in x.264 die via MPC naar me HD4850 gaan, om via DVI naar de HDMI op me PZ80 te gaan
EDIT: Hmm ik lees nu wat dat X.v.Colour is (xvYCC), maar dat gaat niet helpen denk ik Wikipedia: xvYCC
[...]
Want, als ik het goed begrijp, ondersteunt x264 enkel tot het 4:2:0 Chroma Format, wat volgens mij wel onder de term YCC mag vallen, maar niet 'extended' is (x.v.).
Wikipedia: H.264/MPEG-4 AVC - Wikipedia: Chroma subsampling
Wat ik me ook afvraag:
[...]
Kan een videokaart uberhaupt wel dat xvYCC langs een DVI-poort dit naar HDMI 1.3 brengen?
Want een PC doet toch alles in 32bits RGB, wat weer volgens een ander schema is?
Het lijkt mij dat theoretisch gezien 422 beter is omdat dit het beste overeenkomt met de gebruikte waardes in x.264 gecodeerd videomateriaal (?)
Het is ook allemaal nog wat vaag voor mij. Volgens mij moet de afspeelsoftware dit ook goed ondersteunen (nooit in gekeken - weet wel dat je luma-waarden conversie kunt instellen en BT601 of BT701 kunt kiezen in ffdshow)
Patriek wijzigde dit bericht 18-11-2008 21:23 (5%)