Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

Reageer Nieuw Topic
1 + 1 = 3
Reg. datum: 28 december 2000

Hey allen,

Ben sinds vandaag de eigenaar van een TH-42PZ80e. De tv is uitgepakt, aangesloten, en even een uurtje ongeveer kunnen spelen. Na een uurtje heb ik de tv op stanbye gezet, maar krijg hem hier nu niet meer uit. Het rode lampje brand, en als ik op de rode knop druk op de afstandbediening knippert het lampje wel even maar kan er verder niets mee. Alle knopjes op de afstandbediening heb ik inmiddels geprobeerd. Ook de stekker er uit en weer in. Ik kan hem wel uit zetten, en als ik hem aan zet met de knop op de tv zelf gaat alleen het rode standby lampje branden.

Hoe krijg ik in hemelsnaam dat ding uit stanby hehehe.....

Reg. datum: 20 oktober 2004

heel lang de aan/uit knop indrukken op de afstandsbediening? Dus niet klik en los. (misschien helpt het)
Je zou de batterijen ff kunnen vervangen van de afstandsbediening, maar dat lijkt me een long shot.

Pioneer KRP600M Kuro 60 inch plasma; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
Ferry34 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:14:
[...]

Ik kreeg ook een mail terug van ze dat het allemaal Nederlandse producten zijn, wat weet jij daarvan?
Ik ga deze maand bestellen namelijk. Hoe lang was de levertijd?

Veel plezier met je tv!

Oh ja: hoe hoog en breed/lang is de doos??? _/-\o_
De doos ik 110 breed, 80 hoog en ruim 30 cm diep zo uit de losse pols geschat.

radar ov n35 in marienheem op de nijverdalseweg thv hmp 23.9 door een electrakast || De enige juiste manier: blu-ray

Reg. datum: 04 april 2002

Vandaag ook maar weer eens gaan kijken naar wat schermen.
Bij Ben van Dijk hing nu ook de Samsung PS50A756.
Eindelijk eens in het echt kunnen aanshouwen.
Ik heb ook naar een 50PZ800 staan turen.
Jammer dat ze niet naast elkaar hingen met dezelfde bron.
Ik kan zo echt niet zeggen welk scherm een mooier beeld gaf.

Op de Pana draaide een Pana demo waar ik overigens wel wat fosfor trail zag!
En op de Samsung speelde een of ander donker concert.
Beide gewoon mooi.

Er hing trouwens naast de Samsung wel een LCD met LED backlight, ook een Samsung waar hetzelfde concert op speelde.
En voor de zwartwaardes hoef je niet echt meer een plasma te nemen maar de keluren en motion waren gewoon beter op de plasma.

A Life? Cool! Where can I download one of those from?

Reg. datum: 25 september 2007

quote:
Ferry34 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:14:
[...]

Ik kreeg ook een mail terug van ze dat het allemaal Nederlandse producten zijn, wat weet jij daarvan?
Ik ga deze maand bestellen namelijk. Hoe lang was de levertijd?

Veel plezier met je tv!

Oh ja: hoe hoog en breed/lang is de doos??? _/-\o_
Woensdagmiddag 15:00 de 37PX80 besteld, vrijdag om 14:00 gebeld dat 'ie in Veenendaal aangekomen was en diezelfde middag opgehaald. Veenendaalwinkel wel erg slecht bereikbaar: midden in het centrum en een doolhof van omleidingen daar nu. De man in de winkel wilde me eerst niet helpen met de doos in de auto zetten, omdat 'ie niet de winkel uit mocht, maar na even zeuren wilde hij toch wel.

Hoe kun je nu eigenlijk checken of het een Nederlands model is? Toen ik de TV voor het eerst aanzette (wow!) stond de taal namelijk ingesteld op Duits...

Prachtig ding in ieder geval, heb eventjes wat (normale) kabeltelevisie gekeken, een DVD'tje, en een SD-card erin gestopt. Werkt allemaal gelijk perfect! Prachtig beeld, lekker snel menu ook. Geluid is ook heel OK!

Nu nog even wachten tot de WD TV in Nederland te krijgen is, dan komt mijn harde schijf met 720P-materiaal in actie... :P

I'm going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it. Don't wait for it. Just let it happen. It could be a new shirt, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot black coffee.

Reg. datum: 13 november 2005

quote:
Meph schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:04:
Hey allen,

Ben sinds vandaag de eigenaar van een TH-42PZ80e. De tv is uitgepakt, aangesloten, en even een uurtje ongeveer kunnen spelen. Na een uurtje heb ik de tv op stanbye gezet, maar krijg hem hier nu niet meer uit. Het rode lampje brand, en als ik op de rode knop druk op de afstandbediening knippert het lampje wel even maar kan er verder niets mee. Alle knopjes op de afstandbediening heb ik inmiddels geprobeerd. Ook de stekker er uit en weer in. Ik kan hem wel uit zetten, en als ik hem aan zet met de knop op de tv zelf gaat alleen het rode standby lampje branden.

Hoe krijg ik in hemelsnaam dat ding uit stanby hehehe.....
Je moet de aan/uit knop 2 a 3 seconden vasthouden.
Was voor mij ook even wennen. :)

Reg. datum: 23 november 2007

Ik had even een vraagje over hoe de service is van panasonic! Een goed beeld is mooi meegenomen om een top TV thuis te hebben maar wat zijn de ervaringen als er iets stuk is? Bij Philips zijn alle onderdelen makkelijk verkrijgbaar maar hoe zit dit bij Panasonic? Ik zit te denken tussen een Panasonic of anders Philips 9000 serie.

Reg. datum: 01 februari 2005

quote:
freedzed6 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:50:
Ik had even een vraagje over hoe de service is van panasonic! Een goed beeld is mooi meegenomen om een top TV thuis te hebben maar wat zijn de ervaringen als er iets stuk is? Bij Philips zijn alle onderdelen makkelijk verkrijgbaar maar hoe zit dit bij Panasonic? Ik zit te denken tussen een Panasonic of anders Philips 9000 serie.
De ervaringen die ik qua service van Panasonic heb gelezen is top.
Mocht je echt problemen met je TV hebben dan krijg je een nieuwe.

Reg. datum: 03 maart 2007

quote:
Ferry34 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 02:09:
[...]
Dat moet je in de bron instellen en niet in de tv.

Zodra de tv een resolutie binnenkrijgt die verschilt van de resolutie van de tv dan zal deze dit scalen naar zn eigen resolutie.
Als je zorgt dat de bron de resolutie uitstuurt gelijk aan het scherm van de tv, dan zal de tv niets doen aan scaling.
Dus het zou niet moeten uitmaken of ik bv. mijn DVD-speler instel op 720P of 476i, tenzij de scaler in mijn DVD-speler beter is als de 42PX80?

Reg. datum: 06 januari 2004

Ik volg dit topic alweer 'n tijdje en heb inmiddels de PZ80 thuis staan maar kan de post waarin verteld werd wat de optimale settings zijn niet meer terug vinden. Iemand 'n linkje?

- That's the way the cookie crumbles -

doet auto R&D
Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
JBS schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:39:
Ik volg dit topic alweer 'n tijdje en heb inmiddels de PZ80 thuis staan maar kan de post waarin verteld werd wat de optimale settings zijn niet meer terug vinden. Iemand 'n linkje?
Dat is simpel, die bestaat niet :)

Optimaal is een subjectief iets, anders zou iedereen wel aan een plasma zitten. Niet waar? ;)

MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

Reg. datum: 06 januari 2004

Oké, dan stel ik m'n vraag anders ;) Wat zijn de aanbevolen settings?

- That's the way the cookie crumbles -

Liab A Tymo
Reg. datum: 07 maart 2000

Ik zie dat de 46pz85 nu al voor 1289 te koop is. Da's wel erg goedkoop voor zo'n scherm..

[edit]
hm, had misschien beter in dit topic gekund ;)

jasjenl wijzigde dit bericht 16-11-2008 19:01 (26%)

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

Reg. datum: 31 augustus 1999

quote:
JBS schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:20:
Het probleem is nou juist dat het voor iedere tv weer anders is, iedere tv "moet" afzonderlijk gecalibreerd worden.

Er waren wat settings gepost, maar die kwamen niet overeen ... het heeft geen enkele zin om zo'n "voorbeeld setting" in te willen stellen.

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
D-zjay schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:53:
[...]

Dus het zou niet moeten uitmaken of ik bv. mijn DVD-speler instel op 720P of 476i, tenzij de scaler in mijn DVD-speler beter is als de 42PX80?
Ja, daarom maakt het juist wèl uit ;)

Je probeert meerdere resoluties en kies dan de setting die het beste/mooiste beeld geeft, al denk ik dat je de dvdspeler enkel op 576p kan zetten. Indien deze kan upscalen zal deze ook 720p/1080i en 1080p kunnen doorgeven.

De Panasonics zijn niet sterk in deinterlacen overigens, volgens alle tests.
quote:
freedzed6 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:50:
Het mooie bij Panasonic is juist dat wanneer je een officieel Nederlandse versie hebt gekocht, je 2 jaar garantie aan huis krijgt. Er komt bij een probleem een monteur bij je langs en deze probeert de tv ter plekke te repareren.
Ik weet niet hoe Philips dit doet, maar misschien weet iemand anders dit?

Overigens zou ik als ik de tv's zou vergelijken sowieso de tv kopen met het mooiste beeld en niet de tv met de beste garantie. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
quote:
JBS schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:20:
Probeer anders ff zo'n calibratie dvd tje. Is natuurlijk heel wat anders dan een echte calibratie, maar het helpt wel met de instellingen.

Ferry34 wijzigde dit bericht 17-11-2008 00:41 (52%)

Pioneer KRP600M Kuro 60 inch plasma; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
yzf1kr schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:40:
[...]

Je moet de aan/uit knop 2 a 3 seconden vasthouden.
Was voor mij ook even wennen. :)
Idd, even blijven duwen. Rood knippert, en dan gaat het naar groen dat knippert. Toch wel sterk dat hij hierdoor al 'stumped' zou zijn. Is toch het eerste wat je probeert? Even aandringen :p

Is bij alle pana's zo. Geen idee waarom, waarschijnlijk om te vermijden dat je de tv per ongeluk aanzet om hem daarna meteen weer af te zetten. Misschien nadelig voor een plasma paneel. Dus dat hij pas aangaat als je echt wil kijken of zo, geen idee...

Reg. datum: 21 juli 2007

Hallo,

Ik ben van plan om binnen een week de Panasonic PX80 aan te schaffen bij Mediamarkt of te bestellen bij Megapool. Echter zie ik nu in de MediaMarkt krantje dat de Panasonic TH 50 PX 8 EA te koop is voor 999,-.
Is dit hetzelfde scherm als de PX80 maar dan een andere inch formaat (127cm) met dezelfde resolutie? Volgens het krantje heeft het namelijk ook de resolutie 1024x720 maar de 50PX80 heeft schijnbaar 1366 x 768 volgens internet?

Ik kijk TVzenders graag via digitale TV van ZIGGO, DVD's en soms Xbox360-spellen. Zou ik het bij de 42PX80 houden of toch voor de TV die in de MM-krantje staat?

MM-krantje: http://img238.imageshack.us/my.php?image=imglargetj7.jpg

50" is groot hoor!

Het PX8-model is op papier iets slechter dan de PX80 (lager contrast, minder HDMI-aansluitingen). Sommige mensen zien een enorm verschil, andere niet.

Ik zou vooral bedenken hoe groot je wil dat je TV is. Ikzelf ben voor de 37PX80 gegaan, hoewel de 42" ongeveer even duur is. 37" was voor mij echt de max! Misschien vind jij 50" heel OK in je kamer, maar ik zou dat even goed bedenken voor je zo'n TV koopt.

I'm going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it. Don't wait for it. Just let it happen. It could be a new shirt, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot black coffee.

Reg. datum: 09 april 2004

quote:
EvertonPride schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:30:
Hallo,

Ik ben van plan om binnen een week de Panasonic PX80 aan te schaffen bij Mediamarkt of te bestellen bij Megapool. Echter zie ik nu in de MediaMarkt krantje dat de Panasonic TH 50 PX 8 EA te koop is voor 999,-.
Is dit hetzelfde scherm als de PX80 maar dan een andere inch formaat (127cm) met dezelfde resolutie? Volgens het krantje heeft het namelijk ook de resolutie 1024x720 maar de 50PX80 heeft schijnbaar 1366 x 768 volgens internet?

Ik kijk TVzenders graag via digitale TV van ZIGGO, DVD's en soms Xbox360-spellen. Zou ik het bij de 42PX80 houden of toch voor de TV die in de MM-krantje staat?

MM-krantje: http://img238.imageshack.us/my.php?image=imglargetj7.jpg
Van die resolutie merk je in de praktijk weinig. Alleen zal de PX80 wat beter beeld geven door een wat hogere contrastverhouding en een ander manier om het beeld te "processen". Nou moet ik zeggen dat ik tevreden ben met mijn 42PX8, maar ik ben er zeker van overtuigd dat hij op een paar vlakken veel beter kan presteren. Maar goed, echt een dure TV is het daartegen ook niet.

Verder voldoet hij prima voor wat jij ermee wilt doen. Ik speel zelf ook Xbox 360 en heb ook veel HD-DVD's. Gaat allemaal prima en de kwaliteit is beter dan de LCD van JVC die m'n ouders hebben :)
quote:
Dale Cooper schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:05:
50" is groot hoor!

Het PX8-model is op papier iets slechter dan de PX80 (lager contrast, minder HDMI-aansluitingen). Sommige mensen zien een enorm verschil, andere niet.

Ik zou vooral bedenken hoe groot je wil dat je TV is. Ikzelf ben voor de 37PX80 gegaan, hoewel de 42" ongeveer even duur is. 37" was voor mij echt de max! Misschien vind jij 50" heel OK in je kamer, maar ik zou dat even goed bedenken voor je zo'n TV koopt.
Heb zelf dus een 42 inch in de slaapkamer (jaja) staan maar kan redelijk afstand nemen. De eerste 2 dagen denk je: damn wat groot! Daarna word het al iets minder en nu denk ik: een 50 inch had ook niet misstaan eigenlijk... Kortom, alles went :)

ksborg wijzigde dit bericht 17-11-2008 10:14 (22%)

quote:
ksborg schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:12:
Heb zelf dus een 42 inch in de slaapkamer (jaja) staan maar kan redelijk afstand nemen. De eerste 2 dagen denk je: damn wat groot! Daarna word het al iets minder en nu denk ik: een 50 inch had ook niet misstaan eigenlijk... Kortom, alles went :)
Dat is waar, alles went zeker. In ieder geval zou ik eerst even zo'n 50" in het echt bekijken voordat je je besluit neemt. Ik was er eerst zeker van dat ik een 42" zou kopen, maar ben nu héél blij dat ik me in heb gehouden en voor een 37" ben gegaan.

In winkels zoals Mediamarkt is het trouwens lastig inschatten, de grootte. Naast een 32" lijkt een 42" enorm, maar naast een 50" is 'ie dan ineens weer klein. Moeilijk te bepalen wat nou fijn is, ook omdat je er vaak niet meer dan 1,5 meter vanaf kan gaan staan in van die smalle gangetjes.

Succes met het maken van je keuze in ieder geval, met de plasma's van Panasonic kan je sowieso geen miskoop doen. :)

Bedankt voor de reacties. Ik had ook niet opgelet dat 50 inch een PX8 serie was ipv een PX80.
Ik hoor zoveel goede reacties over de 42PX80 dat ik daar toch voor ga. Ik heb een redelijke grote woonkamer ondanks dat ik in een flat woon (9,7x 4).. en de TV-afstand is 3,5 meter. Ik denk dat ik hem bij Megapool ga bestellen daar kost het scherm 817,- incl. verzendkosten.

Is het nog nodig om een DS-systeem erbij te halen op ten duur? Of is het geluid oke. Meeste DVD's bezitten 5.1 surround dus dat is wel leuk op ten duur?

Groet.

Ik heb nu een paar dagen een 37PX80, en ben zéér tevreden! Geluid is OK, volume kan in ieder geval flink omhoog als je wil. Het haalt het natuurlijk nooit bij een mooie speakerset, dus daar ben ik ook nog over aan het nadenken.

Reg. datum: 13 februari 2006

quote:
EvertonPride schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:23:

Is het nog nodig om een DS-systeem erbij te halen op ten duur? Of is het geluid oke. Meeste DVD's bezitten 5.1 surround dus dat is wel leuk op ten duur?

Groet.
Voor een goede bioscoopervaring zou ik er altijd wel een Home Theatre setje bij kopen ja. Nodig, vast niet, aan te raden: jawel!

Alkmaar6 zal bloeien en nooit vergaan!!! HOEI!!!!

Mooi, ja ik kan het niet te bont maken met geluid hier maar ik wil wel graag mooie luidsprekers, zoiets?
http://images.kenwood.eu/..._8/original/KS-8200HT.jpg

Een submover dan en een receiver halen. Ik ben wel niet van plan om veel uit te geven.. als het geluid maar goed is.. hoeft voor mij niet zo optimaal te zijn als ik meer dan 400,- moet uitgeven.

Maargoed bedankt voor de reacties.. ik zal foto's plaatsen als de TV staat in de woonkamer. We zijn toevallig net woonkamer aan het verbouwen.. dus vervangen alles hehe.

Arwen / Kayne

subwoofer ;)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: