Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 september 2007

Mijn persoonlijke keuze is gevallen op de 37PX80. Wat motion betreft: voorzover ik weet (en heb gezien) is plasma hier per definitie beter in dan LCD, en LCD probeert dit gebrek in te halen d.m.v. 100 Hz technieken. Die brengen dan weer andere nadelen met zich mee.

Over 24p: alle reviews die ik heb gelezen over de 37PX80 zeggen dat 'ie dit perfect kan afhandelen.

Maar... ik ben dus duidelijk partijdig voor de 37PX80, weet verder weinig over de LCD's van Panasonic.

I'm going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it. Don't wait for it. Just let it happen. It could be a new shirt, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot black coffee.

Reg. datum: 21 juli 2008

Bedankt voor je input! Ik neig ook naar de plasma, hij is bovendien circa 150 euro goedkoper.

Wat zijn jouw ervaringen mbt tot de spiegeling en de echo die ontstaat door de dubbele glasplaat (duidelijk zichtbaar bij grote inkijkhoek).

thuisbarista

quote:
Loek Rots schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:17:
Ik vraag me af hoe beide tv's met vloeiende beelden omgaan (motion). De lcd heeft 100hz techniek, dus wel in orde. Hoe zit dat bij de plasma?
De PX80 heeft ook 100Hz techniek.

Mijn kijkervaring komt alleen nog uit winkels (heb hem besteld en kan hem morgen/overmorgen ophalen), daar heb ik me nooit aan spiegeling of echo's gestoord.
Bij mij thuis komt 'ie bovendien ver weg van ramen te staan, en ik zorg gewoon dat ik er altijd recht voor zit. :)

I'm going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it. Don't wait for it. Just let it happen. It could be a new shirt, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot black coffee.

Arwen / Kayne

quote:
Loek Rots schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:42:
Bedankt voor je input! Ik neig ook naar de plasma, hij is bovendien circa 150 euro goedkoper.

Wat zijn jouw ervaringen mbt tot de spiegeling en de echo die ontstaat door de dubbele glasplaat (duidelijk zichtbaar bij grote inkijkhoek).
Ik heb na 4 maand kijkplezier nog steeds geen last gehad van spiegeling, en mijn tv staat naast het raam in de woonkamer.
"Echo" zie ik soms wel ja, maar dan moet je al een kijkhoek hebben van +100°.

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Bedankt voor de input mensen.. zo te zien een goede keuze, de plasmavariant.

Ik vind de tv opvallend scherp geprijsd, zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat plasma de strijd met LCD aan het verliezen is? Ik begrijp dat meerdere tv-producenten stoppen met het fabriceren van plasma...

Kan dat nog invloed hebben op het aanschaf moment van de tv? Ik heb hem eigenlijk pas begin februari 2009 nodig (ik weet het, ben er vroeg bij met zoeken, maar je kan volgens mij niet vroeg genoeg beginnen).

quote:
Loek Rots schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:59:
Ik heb hem eigenlijk pas begin februari 2009 nodig (ik weet het, ben er vroeg bij met zoeken, maar je kan volgens mij niet vroeg genoeg beginnen).
Tegen die tijd is de nieuwe serie plasma's van Panasonic waarschijnlijk alweer in zicht, dus dat verandert de zaak wel een beetje denk ik!

Reg. datum: 24 april 2000

quote:
Loek Rots schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:17:
Beste mensen, graag wat advies/ervaringen.. na een zoektocht naar een nieuwe tv ben ik via samsung, philips nu op panasonic uitgekomen. Ik heb 2 opties en zit voor- en nadelen af te wegen.

De TH-37PX80 (plasma) of de TX-37LXD85 (lcd).

Ik zie bij plasma de voordelen van natuurlijke kleuren en zwartwaarden bij plasma (ook in de electronica winkel gezien). Ik zie ook de nadelen van een dubbele glasplaat (soort echo als je schuin kijkt) en de weerspiegeling.

Ik vraag me af hoe beide tv's met vloeiende beelden omgaan (motion). De lcd heeft 100hz techniek, dus wel in orde. Hoe zit dat bij de plasma?

En hoe gaat het met weergeven van 24p? De lcd werkt met 24p ondersteuning, maar past 3:2 pulldown toe? De plasma heeft géén real cinema die het stotteren tegen kan gaan. Hoe zijn ervaringen hiermee?

Alvast bedankt, ik kom dankzij tweakers steeds weer een stapje verder!
De PX80 hebben net als de LCD die je beschrijft 100 Hz en 24p support die wel met 3:2 pulldown wordt weergegeven.

Zou me niet eens verbazen als er dezelfde beeldbewerkingschips in zitten, high-end chipontwerp is tenslotte duur.

quote:
Dale Cooper schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:02:
[...]

Tegen die tijd is de nieuwe serie plasma's van Panasonic waarschijnlijk alweer in zicht, dus dat verandert de zaak wel een beetje denk ik!
In positief opzicht neem ik aan? Bij aankondiging van nieuwe serie wordt de oude meestal goedkoper toch? En ik kan dan natuurlijk eens bekijken wat de nieuwe serie ons brengt :)

quote:
Loek Rots schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:12:
[...]

In positief opzicht neem ik aan? Bij aankondiging van nieuwe serie wordt de oude meestal goedkoper toch? En ik kan dan natuurlijk eens bekijken wat de nieuwe serie ons brengt :)
Dat denk ik wel ja! Maar ik bedoel dus: als je pas in februari een TV gaat kopen, heeft het weinig zin nu al te beginnen met onderzoeken. Hoewel ik snap dat het verleidelijk is; ik ben ook al sinds augustus bezig, en heb er gisteren pas één besteld...

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Loek Rots schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:12:
[...]

Hou gewoon de aanbiedingen in de gaten! Als je kijkt wat je nu nog betaalt voor zo'n TH37PX80 (¤700) en dat voor een hdtv met zo'n goed beeld! Het is echt ongelooflijk.
Hdtv's worden alleen maar goedkoper. Het nieuwste model is dan wel weer duurder, maar wel weer goedkoper dan toen het vorige model werd geintroduceerd.

Die tip hier van Megapool is inderdaad erg goed, vooral als dit een Nederlands product is! Ik koop hier de 37 inch Pana wel (cadeau voor mn schoonouders) en koop in januari de 42 inch voor in de huiskamer :)

Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook

quote:
Realgamez schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:47:
[...]

Dat duurt idd even... daarom zet ik hem nooit op standby. ;) Heb ook zo'n ding met een 46pz85. Heb alleen nog een dvd recorder waarvan ik het beeld nog steeds niet goed krijg op tv.... :'(
Heb je al gekeken wat het beeld doet wanneer je er een andere standalone dvd speler op aansluit en dan dezelfde dvd gaat kijken? Of misschien gewoon via de pc een dvd kijken.

Als het beeld dan echt een stuk beter is, dan ligt het aan een instelling van de recorder of aan de kwaliteit van het apparaat zelf.

Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook

Reg. datum: 14 november 2008

Hallo alereerst bedankt tweakers ik leer steeds bij
Maar ik heb een vraag zou Panasonic ook komen met een plasma mat een (Irdeto) DVB-C tuner ingebouwd
weet iemand er misschien iets meer vanaf
Ik ben nl ook van plan om er een aan te schaffen en wel de 42pz800

funky!
Reg. datum: 25 april 2002

quote:
Harriedejonge schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:52:
Hallo alereerst bedankt tweakers ik leer steeds bij
Maar ik heb een vraag zou Panasonic ook komen met een plasma mat een (Irdeto) DVB-C tuner ingebouwd
weet iemand er misschien iets meer vanaf
Ik ben nl ook van plan om er een aan te schaffen en wel de 42pz800
Geloof dat geen enkele panasonic een dvb-c tuner heeft. Dan zal er waarschijnlijk ook geen komen.

[This space is for rent]

Reg. datum: 03 maart 2007

Ik heb me rotgezocht hoe ik de 42PX80 zelf moet laten scalen (dus de TV, niet de bron). Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen? Ik kan er niets over terugvinden in gebruiksaanwijzing en op dit forum (of ik moet er overheen hebben gekeken in die paar duizend berichten :O)

Reg. datum: 06 maart 2007

quote:
D-zjay schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:27:
Ik heb me rotgezocht hoe ik de 42PX80 zelf moet laten scalen (dus de TV, niet de bron). Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen? Ik kan er niets over terugvinden in gebruiksaanwijzing en op dit forum (of ik moet er overheen hebben gekeken in die paar duizend berichten :O)
Euh, die doet dat automatisch? In geval van aansluiten op de PC toch; ik denk niet dat je dat trouwens kan instellen. Je moet eerder de bron instellen..

Reg. datum: 29 september 2004

quote:
Zie hierboven, de TV zal altijd zelf het beeld naar zijn native resolutie scalen, daar hoef je niks voor in te stellen hoor :P

Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Knopje Aspect op je afstand-bediening daarmee kan je scalen of zoomen (staat trouwens ook in je gebruiksaanwijzing)

Reg. datum: 23 november 2007

quote:
Ferry34 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 01:43:
[...]

Hou gewoon de aanbiedingen in de gaten! Als je kijkt wat je nu nog betaalt voor zo'n TH37PX80 (¤700) en dat voor een hdtv met zo'n goed beeld! Het is echt ongelooflijk.
Hdtv's worden alleen maar goedkoper. Het nieuwste model is dan wel weer duurder, maar wel weer goedkoper dan toen het vorige model werd geintroduceerd.

Die tip hier van Megapool is inderdaad erg goed, vooral als dit een Nederlands product is! Ik koop hier de 37 inch Pana wel (cadeau voor mn schoonouders) en koop in januari de 42 inch voor in de huiskamer :)
toch vind ik 700 euro voor een televisie aardig prijzig! Vroeger betaalde je voor de top matchline philips breedbeeld televisies 1500 euro! Je betaalde voor een goede 32 inch TV 450 Euro. De prijzen zakken iig prima door .... op naar de 500 euro voor 42 inch! :)

doet auto R&D
Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
Dale Cooper schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:22:
Dat denk ik wel ja! Maar ik bedoel dus: als je pas in februari een TV gaat kopen, heeft het weinig zin nu al te beginnen met onderzoeken. Hoewel ik snap dat het verleidelijk is; ik ben ook al sinds augustus bezig, en heb er gisteren pas één besteld...
Onderzoek kan nooit kwaad! Dan zie je ook de evolutie en kan je ook dingen op waarde wegen. Ik was zelf 4 maanden bezig met het uitzoeken van een goede TV. Mijn keuze viel eerst op de PV70 maar toen kwam de PX80 uit...

MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

quote:
Chevy454 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:34:
[...]

Onderzoek kan nooit kwaad! Dan zie je ook de evolutie en kan je ook dingen op waarde wegen. Ik was zelf 4 maanden bezig met het uitzoeken van een goede TV. Mijn keuze viel eerst op de PV70 maar toen kwam de PX80 uit...
precies! ik heb in ieder geval wat rust nu ik weet waar ik voor wil gaan (welk merk, welk type etc etc). Ik hou ontwikkelingen en prijzen in de gaten en hoop dat de kerstman of sint dit jaar iets goeds brengt :)

Zijn er overigens ook goede panasonics voor op de slaapkamer? (22 inch) Die moet ik namelijk ook nog uitzoeken :P

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
Loek Rots schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:41:
[...]

precies! ik heb in ieder geval wat rust nu ik weet waar ik voor wil gaan (welk merk, welk type etc etc). Ik hou ontwikkelingen en prijzen in de gaten en hoop dat de kerstman of sint dit jaar iets goeds brengt :)

Zijn er overigens ook goede panasonics voor op de slaapkamer? (22 inch) Die moet ik namelijk ook nog uitzoeken :P
De kleinste (Panasonic) plasma is 37", dan kom je bij LCD uit.

radar ov n35 in marienheem op de nijverdalseweg thv hmp 23.9 door een electrakast || De enige juiste manier: blu-ray

quote:
Dat moet je in de bron instellen en niet in de tv.

Zodra de tv een resolutie binnenkrijgt die verschilt van de resolutie van de tv dan zal deze dit scalen naar zn eigen resolutie.
Als je zorgt dat de bron de resolutie uitstuurt gelijk aan het scherm van de tv, dan zal de tv niets doen aan scaling.
quote:
freedzed6 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:27:
[...]

toch vind ik 700 euro voor een televisie aardig prijzig! Vroeger betaalde je voor de top matchline philips breedbeeld televisies 1500 euro! Je betaalde voor een goede 32 inch TV 450 Euro. De prijzen zakken iig prima door .... op naar de 500 euro voor 42 inch! :)
Voor een hdtv met zo'n beeld vind ik dit helemaal niet prijzig. Als ik een lcd moet kopen met een beeld die hiervan in de buurt komt, ben ik ruim 2 keer zoveel kwijt.
Een jaar of 1-2 betaalde je ook nog het dubbele voor een tv van dit formaat. :)

Ferry34 wijzigde dit bericht 15-11-2008 02:11 (31%)

Gisteren de 37PX80 opgehaald bij Megapool.nl in Veenendaal. Grote doos! Zegt de man in de winkel dat hij niet de winkel uit mag, dus dat ik hem in m'n eentje in de auto moet tillen...! Gelukkig hielp 'ie na even zeuren wel...

Morgen zal ik m'n eerste bevindingen hier even posten.

quote:
Dale Cooper schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 10:14:
Gisteren de 37PX80 opgehaald bij Megapool.nl in Veenendaal. Grote doos! Zegt de man in de winkel dat hij niet de winkel uit mag, dus dat ik hem in m'n eentje in de auto moet tillen...! Gelukkig hielp 'ie na even zeuren wel...

Morgen zal ik m'n eerste bevindingen hier even posten.
Ik kreeg ook een mail terug van ze dat het allemaal Nederlandse producten zijn, wat weet jij daarvan?
Ik ga deze maand bestellen namelijk. Hoe lang was de levertijd?

Veel plezier met je tv!

Oh ja: hoe hoog en breed/lang is de doos??? _/-\o_

Ferry34 wijzigde dit bericht 15-11-2008 12:15 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: