Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2000

quote:
dangerpaki schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:27:
[...]
DVI heeft toch normaal helemaal geen poorten voor geluid? of is dit een ATI specifiek iets waarbij ze de lege kanalen van de DVI voor geluid gebruiken???
ik weet dat ati het kan maar heb nooit begrepen hoe ze het doen. je hebt er in ieder geval een speciale HDMI sound driver voor nodig geloof ik
HDMI is electrisch gezien gewoon hetzelfde als DVI-D. Het geluid van HDMI wordt over dezelfde digitale datalijnen gestuurd als het beeld, en wel tijdens de blanking intervallen die zelfs DVI nog gewoon heeft, dus tussen de beeldjes door. HDMI-sound over DVI is dus puur een kwestie van drivers.

Reg. datum: 04 april 2004

quote:
Jasper Janssen schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:27:
[...]

HDMI is electrisch gezien gewoon hetzelfde als DVI-D. Het geluid van HDMI wordt over dezelfde digitale datalijnen gestuurd als het beeld, en wel tijdens de blanking intervallen die zelfs DVI nog gewoon heeft, dus tussen de beeldjes door. HDMI-sound over DVI is dus puur een kwestie van drivers.
weer wat geleerd ;) thanks

Reg. datum: 21 april 2008

Mijn nieuwe 42PZ85 doet vreemd. Als ik hem reset naar fabrieks instellingen en daarna zijn analoge kanaaltjes laat instellen is alles prima, maar zodra ik er al mijn apparaten in prik (Wii via mijn reciever (component), Xbox 360, en HTPC die zowel een HDMI als VGA ingang gebruikt voor een soort van dualscreen), issie spontaan een hoop zenders kwijt, alleen wat lokale troep werkt dan nog, maar nederland 1,2 en 3 enzo issie dan kwijt.

Snapt iemand wat hier nou gebeurd?
Issie nu al kapot, of doe ik soms wat verkeerd?

En weet iemand toevallig waar je de monitor drivers vandaan kunt halen voor dit ding?
Of moet ik perse een standaard PnP monitor driver gebruiken?

edit:
Zodra ik wat in HDMI 1 prop (HTPC of X360) verliest ie zn zenders.. Waarom doettie dat nou :/

Sokonomi wijzigde dit bericht 11-11-2008 21:45 (19%)

doet auto R&D
Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
Dat is het nadeel van zo'n grote tv.. je wordt er bang van :o :+

MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

Reg. datum: 24 april 2000

quote:
Sokonomi schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:44:
edit:
Zodra ik wat in HDMI 1 prop (HTPC of X360) verliest ie zn zenders.. Waarom doettie dat nou :/
En als je hdmi 1 leeg laat en gewoon de tv powercycled (dus volledig uit), wat gebeurt er dan? Puur om te checken of die zenders al wel helemaal netjes zijn opgeslagen op dat moment.

Reg. datum: 21 april 2008

quote:
Jasper Janssen schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:59:
[...]
En als je hdmi 1 leeg laat en gewoon de tv powercycled (dus volledig uit), wat gebeurt er dan? Puur om te checken of die zenders al wel helemaal netjes zijn opgeslagen op dat moment.
Op het moment heb ik mijn X360 op HDMI1 zitten en mijn HTPC op HDMI3.
Stom genoeg lijkt het erop dattie dat weer wel vreet, de X360 doet het goed, de HTPC lust hem ook goed.
De HTPC voert 1080p DVI > HDMI, maar dat is technisch hetzelfde alleen een andere stekker toch?

Wat ik niet snap is waarom die de X360 wel goed vind op HDMI1, maar de HTPC niet.
De HTPC doet het nu, maar zit nu een beetje onhandig aan de zijkant van de TV.
Ik heb eigenlijk ook maar 2 HDMI apparaten dus had ik et liever netjes in een bundel aan de achterkant gehad.

Reg. datum: 11 november 2008

Allen,

Ik volg al tijdje dit topic en voel de drang tot het aankopen van een Panasonic Plasma. Mijn oog is gevallen op de TH-37PX80E. Ik ben een SD-kijker (Telenet Digital TV en DVD no up-scaling). Daarnaast een past-generation gamer (Playstation 2 en Gamecube).

Durf ik groter gaan dan 94cm als beeldgrootte? Zal al dit SD-materiaal niet nog slechter van beeld worden naarmate ik richting 106 of 127cm ga? HD-input is nog wel een tijdje van mij verwijderd. Beter mooier SD materiaal bij 94cm dan meer pixelachtig bij 127cm. Zit hier verschil op?

Ik kom van een Samsung CRT (58cm) die gevoed werd met kwaliteits RGB kabels aan men PS2 en Gamecube. Gaf prachtig beeld voor deze consoles. Ik lees vaak negatieve reacties over het aansluiten van deze consoles op LCD's of Plasma's. Om toch de kwaliteit een beetje te bewaren zou ik alvast de PS2 via component aansluiten en mijn games afspelen met Progressive Scan (90% van men games kent deze optie).

-De Panasonic kent volgende component-aansluiting: Y Pb Pr
-Handleiding Sony PS2 (SCPH-75004) geeft volgende info: Y Pb/Cb Pr/Cr
"De console kan niet worden aangesloten op een component-ingang die uitsluitend is bestemd voor HDTV (Y Pb Pr)"

Indien toch aangesloten op een Y Pb Pr component-ingang resulteert dit volgens enkele fora in een signaal kwalitatief meer composiet (bah! :( ) dan component, omdat correcte signaal niet door tv wordt aangenomen.

De Panasonic spreekt over zijn component-ingang als zijnde een Y Pb Pr. Sommige fabrikanten vermelden de Cb Cr niet, maar kunnen wel met het signaal overweg en geven alles correct weer! Wie iemand meer details over de Panasonic component-ingang, of zou ik mij tot Panasonic zelf moeten richten?

Alvast heel erg bedankt!!

Renzor

Reg. datum: 25 september 2007

Voor wie er wat aan heeft: ik ben op zoek naar de 37PX80 in omgeving Amsterdam, en heb het volgende gevonden.

Raf: ¤ 899,- (1 op voorraad)
MediaMarkt: ¤ 789,- (niet op voorraad)
Expert: ¤ 899,-
BCC: niet leverbaar

Dan zijn er natuurlijk nog de internetwinkels (DigitalStreet, Redcoon etc.), waar je meestal een Duits model krijgt en dat schijnt dan weer lastig te zijn met garantie (maar waarom eigenlijk precies?).

I'm going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it. Don't wait for it. Just let it happen. It could be a new shirt, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot black coffee.

Als je liever niet voor een onbekende internetshop gaat dan zou je ook eens aan Megapool kunnen denken, ik zie dat ze hem op voorraad voor je hebben voor 699,- en je kunt hem dan dus zelf komen afhalen.

Ik ben aan het denken over een 42PZ80 met een Humax IRHD5000 decoder erbij, iemand die dit setje thuis heeft staan en er nog bijzonderheden over te vertellen heeft? :)
Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
PinkPanther1970 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:46:
[...]

Misschien eerst twee nadenken voordat je zoiets neerpent.
Je vergelijkt een 32" met een 42" en verwacht hetzelfde analoge SD-beeld?
Plasma is inderdaad veel beter met SD; zet maar eens een 42" LCD naast je plasma en je zal het zelf zien.
Op een 42" inch heb je bijna vanzelfsprekend een DVB-C box nodig; bij mij hangt er eentje aan en ik heb een televisiebeeld dat ik zelfs nooit zag op een CRT.
Toch ben ik het wel met hem eens dat de analoge tuner niet denderend is. Vooral bij breedbeelduitzendingen denk ik toch, dat had beter gekund, Panasonic. Ziet er echt niet uit!

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - Gainward 4850 Golden Sample - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

quote:
Nasty Nate schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:46:
Als je liever niet voor een onbekende internetshop gaat dan zou je ook eens aan Megapool kunnen denken, ik zie dat ze hem op voorraad voor je hebben voor 699,- en je kunt hem dan dus zelf komen afhalen.
Dank je, dat is een mooie prijs inderdaad! Als het nu ook nog een Nederlands model is, ga ik hem zeker daar kopen.

I'm going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it. Don't wait for it. Just let it happen. It could be a new shirt, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot black coffee.

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Bedankt voor de link! Ik was vanmiddag bij de Harendse Smit en kon niet lager komen dan ¤799.
Je zou toch denken dat juist deze 2 zaken dezelfde prijzen kunnen hanteren.
quote:
Renzor schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:19:
Allen,

Ik volg al tijdje dit topic en voel de drang tot het aankopen van een Panasonic Plasma. Mijn oog is gevallen op de TH-37PX80E. Ik ben een SD-kijker (Telenet Digital TV en DVD no up-scaling). Daarnaast een past-generation gamer (Playstation 2 en Gamecube).

Durf ik groter gaan dan 94cm als beeldgrootte? Zal al dit SD-materiaal niet nog slechter van beeld worden naarmate ik richting 106 of 127cm ga? HD-input is nog wel een tijdje van mij verwijderd. Beter mooier SD materiaal bij 94cm dan meer pixelachtig bij 127cm. Zit hier verschil op?

Ik kom van een Samsung CRT (58cm) die gevoed werd met kwaliteits RGB kabels aan men PS2 en Gamecube. Gaf prachtig beeld voor deze consoles. Ik lees vaak negatieve reacties over het aansluiten van deze consoles op LCD's of Plasma's. Om toch de kwaliteit een beetje te bewaren zou ik alvast de PS2 via component aansluiten en mijn games afspelen met Progressive Scan (90% van men games kent deze optie).

-De Panasonic kent volgende component-aansluiting: Y Pb Pr
-Handleiding Sony PS2 (SCPH-75004) geeft volgende info: Y Pb/Cb Pr/Cr
"De console kan niet worden aangesloten op een component-ingang die uitsluitend is bestemd voor HDTV (Y Pb Pr)"

Indien toch aangesloten op een Y Pb Pr component-ingang resulteert dit volgens enkele fora in een signaal kwalitatief meer composiet (bah! :( ) dan component, omdat correcte signaal niet door tv wordt aangenomen.

De Panasonic spreekt over zijn component-ingang als zijnde een Y Pb Pr. Sommige fabrikanten vermelden de Cb Cr niet, maar kunnen wel met het signaal overweg en geven alles correct weer! Wie iemand meer details over de Panasonic component-ingang, of zou ik mij tot Panasonic zelf moeten richten?

Alvast heel erg bedankt!!

Renzor
Ik heb zelf een Panasonic TH50PV70 en de xbox360 op componenten is echt een plaatje, heel erg mooi.
Ik heb nu echter een xbox met hdmi, maar toen ik die met componenten aansloot toen ik mn vorige 30 inch lcdtv wegdeed, viel mn mond open van het mooie beeld.

Ferry34 wijzigde dit bericht 12-11-2008 14:24 (72%)

Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook

Reg. datum: 14 april 2007

quote:
Dale Cooper schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:05:
[...]

Dank je, dat is een mooie prijs inderdaad! Als het nu ook nog een Nederlands model is, ga ik hem zeker daar kopen.
En mocht je Rotterdam niet te ver vinden. Bij correct kost hij ook 699. Ben zelf van plan deze ook te halen over een maand ongeveer.

Reg. datum: 13 november 2005

quote:
psy schreef op woensdag 12 november 2008 @ 12:29:
[...]

Toch ben ik het wel met hem eens dat de analoge tuner niet denderend is. Vooral bij breedbeelduitzendingen denk ik toch, dat had beter gekund, Panasonic. Ziet er echt niet uit!
Ik moet mijn mening inderdaad bijstellen.

SD materiaal is inderdaad wel ok, maar het is de analoge-tuner die echt mega brak is. TV gister even versleept naar vriend en naast een 40" Sony gezet om te testen. Scaling en de-interlacing is nagenoeg identiek (getetst met DVD via RGB scart), maar de analoge tuner van de Sony is echt een paar klassen beter.

quote:
Ferry34 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:22:
[...]
Bedankt voor de link! Ik was vanmiddag bij de Harendse Smit en kon niet lager komen dan ¤799.
Je zou toch denken dat juist deze 2 zaken dezelfde prijzen kunnen hanteren.
Ja idd, ik had ook de prijzen gecheckt bij beide (voor m'n 46 inch), wist toen niet dat het 1 zaak was, bij megapool was hij veeeel goedkoper dus daar besteld. De harendse smit vrachtwagen kwam hem uiteindelijk bezorgen ;)

quote:
Heb ze gemaild: "Al onze producten zijn nederlandse producten." Dus... eindelijk besteld! Dat gaat mijn nieuwe huisje compleet maken.

Ik kan hem vrijdag of zaterdag ophalen in Veenendaal, en laat natuurlijk nog even weten hoe die gaat bevallen met (nog aan te schaffen) WD TV en Xbox 360.

Bedankt voor al jullie hulp!

Reg. datum: 30 juli 2000

Wat is dat megapool voor winkel.... dacht dat ze failliet waren?

quote:
Sjah schreef op woensdag 12 november 2008 @ 15:27:
Wat is dat megapool voor winkel.... dacht dat ze failliet waren?
Megapool als winkel is inderdaad in 2004 failliet gegaan, en is toen overgekocht door "de Harense Smid". De franchise-naam is dus aangehouden voor de internetwinkel "Megapool.nl".

Reg. datum: 06 december 2001

quote:
yzf1kr schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:29:
[...]

Ik moet mijn mening inderdaad bijstellen.

SD materiaal is inderdaad wel ok, maar het is de analoge-tuner die echt mega brak is. TV gister even versleept naar vriend en naast een 40" Sony gezet om te testen. Scaling en de-interlacing is nagenoeg identiek (getetst met DVD via RGB scart), maar de analoge tuner van de Sony is echt een paar klassen beter.
Heb je al geprobeerd om hem op digitale televisie aan te sluiten ? Is ook SD, maar moet een stuk beter beeld geven en het lijkt me dat je dan geen last hebt van de brakke tuner.

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
Nasty Nate schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:46:
[...]
Ik ben aan het denken over een 42PZ80 met een Humax IRHD5000 decoder erbij, iemand die dit setje thuis heeft staan en er nog bijzonderheden over te vertellen heeft? :)
Ik heb de TH37PX80 icm de Humax 5000.
Wat me op valt is dat de Humax moet 'booten' en dat het dus een aantal seconden duurt voordat je beeld hebt maar perfect beeld en geluid.

Vooral de HD kanalen zijn erg mooi!

radar ov n35 in marienheem op de nijverdalseweg thv hmp 23.9 door een electrakast || De enige juiste manier: blu-ray

quote:
EWK schreef op woensdag 12 november 2008 @ 16:14:
[...]

Ik heb de TH37PX80 icm de Humax 5000.
Wat me op valt is dat de Humax moet 'booten' en dat het dus een aantal seconden duurt voordat je beeld hebt maar perfect beeld en geluid.

Vooral de HD kanalen zijn erg mooi!
Dat duurt idd even... daarom zet ik hem nooit op standby. ;) Heb ook zo'n ding met een 46pz85. Heb alleen nog een dvd recorder waarvan ik het beeld nog steeds niet goed krijg op tv.... :'(

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Sokonomi schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:15:
[...]

Op het moment heb ik mijn X360 op HDMI1 zitten en mijn HTPC op HDMI3.
Stom genoeg lijkt het erop dattie dat weer wel vreet, de X360 doet het goed, de HTPC lust hem ook goed.
De HTPC voert 1080p DVI > HDMI, maar dat is technisch hetzelfde alleen een andere stekker toch?

Wat ik niet snap is waarom die de X360 wel goed vind op HDMI1, maar de HTPC niet.
De HTPC doet het nu, maar zit nu een beetje onhandig aan de zijkant van de TV.
Ik heb eigenlijk ook maar 2 HDMI apparaten dus had ik et liever netjes in een bundel aan de achterkant gehad.
Het is meestal zo dat een hdtv speciaal 1 hdmi aansluiting heeft voor als je een pc wilt aansluiten met dvi-hdmi en dat je problemen kunt krijgen als je een andere hdmi input pakt.
Dat de tv zn zenders daardoor kwijt raakt heb ik nog niet eerder gehoord. (zit er een tv kaart in de pc?)

Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook

Arwen / Kayne

Ik had over dit probleem wel al gelezen, weet niet meer of het hier was of een ander forum, maar dat zou dus idd een bug in de software zijn...

edit:

Google kan het niet meer terugvinden :)

Fire69 wijzigde dit bericht 13-11-2008 08:52 (16%)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 21 juli 2008

Beste mensen, graag wat advies/ervaringen.. na een zoektocht naar een nieuwe tv ben ik via samsung, philips nu op panasonic uitgekomen. Ik heb 2 opties en zit voor- en nadelen af te wegen.

De TH-37PX80 (plasma) of de TX-37LXD85 (lcd).

Ik zie bij plasma de voordelen van natuurlijke kleuren en zwartwaarden bij plasma (ook in de electronica winkel gezien). Ik zie ook de nadelen van een dubbele glasplaat (soort echo als je schuin kijkt) en de weerspiegeling.

Ik vraag me af hoe beide tv's met vloeiende beelden omgaan (motion). De lcd heeft 100hz techniek, dus wel in orde. Hoe zit dat bij de plasma?

En hoe gaat het met weergeven van 24p? De lcd werkt met 24p ondersteuning, maar past 3:2 pulldown toe? De plasma heeft géén real cinema die het stotteren tegen kan gaan. Hoe zijn ervaringen hiermee?

Alvast bedankt, ik kom dankzij tweakers steeds weer een stapje verder!

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: