Allen,
Ik volg al tijdje dit topic en voel de drang tot het aankopen van een Panasonic Plasma. Mijn oog is gevallen op de TH-37PX80E. Ik ben een SD-kijker (Telenet Digital TV en DVD no up-scaling). Daarnaast een past-generation gamer (Playstation 2 en Gamecube).
Durf ik groter gaan dan 94cm als beeldgrootte? Zal al dit SD-materiaal niet nog slechter van beeld worden naarmate ik richting 106 of 127cm ga? HD-input is nog wel een tijdje van mij verwijderd. Beter mooier SD materiaal bij 94cm dan meer pixelachtig bij 127cm. Zit hier verschil op?
Ik kom van een Samsung CRT (58cm) die gevoed werd met kwaliteits RGB kabels aan men PS2 en Gamecube. Gaf prachtig beeld voor deze consoles. Ik lees vaak negatieve reacties over het aansluiten van deze consoles op LCD's of Plasma's. Om toch de kwaliteit een beetje te bewaren zou ik alvast de PS2 via component aansluiten en mijn games afspelen met Progressive Scan (90% van men games kent deze optie).
-De Panasonic kent volgende component-aansluiting: Y Pb Pr
-Handleiding Sony PS2 (SCPH-75004) geeft volgende info: Y Pb/Cb Pr/Cr
"De console kan niet worden aangesloten op een component-ingang die uitsluitend is bestemd voor HDTV (Y Pb Pr)"
Indien toch aangesloten op een Y Pb Pr component-ingang resulteert dit volgens enkele fora in een signaal kwalitatief meer composiet (bah!

) dan component, omdat correcte signaal niet door tv wordt aangenomen.
De Panasonic spreekt over zijn component-ingang als zijnde een Y Pb Pr. Sommige fabrikanten vermelden de Cb Cr niet, maar kunnen wel met het signaal overweg en geven alles correct weer! Wie iemand meer details over de Panasonic component-ingang, of zou ik mij tot Panasonic zelf moeten richten?
Alvast heel erg bedankt!!
Renzor