Reg. datum: 08 augustus 2007
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 08 augustus 2007
Reg. datum: 24 april 2000
Zou iemand met een 42 of 37 PX8 of PX80 eens kunnen kijken hoe de software van die dingen omgaat met teletekst ondertitels? Mijn ouders zijn al wat ouder, en zien niet zo goed meer en horen niet zo goed meer, dus beeldkwaliteit is niet echt een gigantisch issue, maar ze gebruiken wel heel veel de teletekst ondertitels, meestal op de BBC. Bij een widescreen CRT van Loewe die ik bij een ander familielid heb gezien krijg je na het aanzetten van de teletekst subs dat het beeld volautomatisch terugspringt naar pillarboxed 4:3, ook bij widescreen letterboxed content waarin ie normaal helemaal inzoomt. Als je terug inzoomt vallen de ondertitels eraf. Heel irritant. Ik wil dus vooral weten hoe dat geregeld is (een fotootje zou helemaal geweldig zijn als iemand toevallig een camera heeft hangen).
Een tweede puntje: Ze gaan waarschijnlijk voorlopig niet over op het gebruik van echte speakers, dus moeten ze het doen met de ingebouwde dingen. Hoe slecht zijn die in de PX8? Een van de verschillen tussen de PX8 en de PX80 is nu juist dat de laatste een audio systeem heeft met veel meer buzzwords.
Heb er eentje nodig voor mn schoonouders en die hebben de extra aansluitingen van de 80 niet nodig, maar ik wil niet dat t beeld minder is.
Ik moet nog gaan testen, zodoende.
Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
Reg. datum: 29 september 2004
BBC met teletekst subs:quote:Jasper Janssen schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:48:Zou iemand met een 42 of 37 PX8 of PX80 eens kunnen kijken hoe de software van die dingen omgaat met teletekst ondertitels? Mijn ouders zijn al wat ouder, en zien niet zo goed meer en horen niet zo goed meer, dus beeldkwaliteit is niet echt een gigantisch issue, maar ze gebruiken wel heel veel de teletekst ondertitels, meestal op de BBC. Bij een widescreen CRT van Loewe die ik bij een ander familielid heb gezien krijg je na het aanzetten van de teletekst subs dat het beeld volautomatisch terugspringt naar pillarboxed 4:3, ook bij widescreen letterboxed content waarin ie normaal helemaal inzoomt. Als je terug inzoomt vallen de ondertitels eraf. Heel irritant. Ik wil dus vooral weten hoe dat geregeld is (een fotootje zou helemaal geweldig zijn als iemand toevallig een camera heeft hangen).

Heb je hier iets aan? Heb ook NL1 / 2 / 3 gekeken, beeld verspring niet ofzo, subs komen gewoon in beeld zoals het moet imho, geen gekke dingen
EDIT: als ik toch bezig ben kan ik gelijk een foto van NL1 met subs posten:

42PX80 trouwens, voor ik het vergeet.
AllStar wijzigde dit bericht 09-11-2008 17:16 (6%)
Reg. datum: 18 september 2008
en dat heb ik dan ook gedaan. Heb net een PZ81 besteld bij iishop voor 975 euro! Kan hem gaan halen vanaf woensdag, want ze zijn op voorraad. Ik ben reuzebenieuwd naar de beeldkwaliteit. Momenteel heb ik een LCD samsung 32s81, dus dat gaat een enorme sprong voorwaarts zijn. Nu nog een geschikte muurbeugel zoeken...quote:belblade schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:16:
[...]
als ik je een raad mag geven, haal de pz81 bij de shop in tienen, is een webwinkel maar hebben ook gewoon een winkel met etalage, goeie service en on-site panasonic garantie en dat ding kost momenteel net geen 1000 euro ! Voor 28 euro leveren ze hem in vlaams-brabant en brussel... Daar kan je echt niets fout mee doen en is qua specs gelijk aan die bij selexion...
Geweldig, bedankt. Dat ziet er inderdaad heel normaal uit. Hoewel het font vrij hoekig is, dat doet mijn MCE doos beter, is onze huidige TV nog beperkt tot de puur traditionele teletekst dubbelhoge fonts op een puur zwarte ondergrond, dit moet al veel rustiger kijken. Zeker op de maat die zo'n 42 incher heeft vergeleken met een 70 cm 4:3 crt.quote:AllStar schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:11:
BBC met teletekst subs:
Heb je hier iets aan? Heb ook NL1 / 2 / 3 gekeken, beeld verspring niet ofzo, subs komen gewoon in beeld zoals het moet imho, geen gekke dingenSorry voor brakke pic trouwens, geen zin om de "echte" cam te pakken
EDIT: als ik toch bezig ben kan ik gelijk een foto van NL1 met subs posten:
42PX80 trouwens, voor ik het vergeet.
Ik denk dat ik er gevoeglijk vanuit kan gaan dat de PX8 hetzelfde doet, als je de specs naast elkaar legt dan kun je heel duidelijk de gelijkenissen en verschillen zien: de 80 heeft een SD slot (yay.), een extra HDMI (2 is voor vrijwel iedereen ook genoeg...), en buzzword-compliant audio. Allemaal peripheral verschillen. Bij het beeld zie je dat er precies dezelfde panels inzitten (Panasonic G11 IIRC), maar dat hij in de PX80 wordt aangestuurd als een echt 12 bits paneel, wat leidt tot 4k schakeringen per kleur, en in de px8 is ie gelimiteerd tot 3k schakeringen en is het native contrast teruggeschroefd van 15k naar 10k, wat suggereert dat ze simpelweg een 0-3k stuk van de 0-4k ruimte gebruiken en de 1000 helderste, minst heldere, of een combinatie daarvan hem niet laten weergeven.
Als ik Panasonic was zou ik de aansturingselectronica iig gewoon door hetzelfde chipje laten doen.
Het is op zich wel jammer dat je niet de PX80 in mat kan krijgen, want voor het geldverschil hoef je het niet te laten, maarja, mijn ouders willen echt dat matte...
Ik zou sowieso voor de PX80 gaan, maar als je ouders per se een matte lijst willen....Tja, dan houdt het op he
Asus M4A78-EM / AMD Phenom II X4 945 / Club3D Radeon HD 4890 SC-Edition / Kingston 4GB DDR2-800 / Samsung F1 1TB
Reg. datum: 15 september 2008
Op zich was "alleen matte lijst" wel een criterium dat het meteen HEEL veel makkelijker maakt om keuzes te maken -- want dat zijn er maar verrekte weinig over de hele tv markt.quote:Loonens schreef op maandag 10 november 2008 @ 11:02:
Ik heb de 2 tv's gezien in de plaatselijke tv-boer hier in het dorp en moet wel zeggen dat het beeld van de PX8 veel doffer was, net of je in een rokerige ruimte tv zat te kijken. Ze stonden beide aangesloten op een BluRay speler, zelfde film en ik heb dezelfde instellingen gezet op beide tv's.
Ik zou sowieso voor de PX80 gaan, maar als je ouders per se een matte lijst willen....Tja, dan houdt het op he
Over de eerste Issue kan ik niets zeggen, is mij tot nu toe niet opgevallen. De tweede issue herken ik wel. Mijn scherm heeft ook enkele hele kleine vlekjes, meest zichtbaar links boven. Deze vlekjes zitten sowieso acher het glas. Het lijkt alsof het een soort van montagebeschadigingen zijn. Daarentegen heb ik geen dode pixels en zie ik de vlekjes absoluut niet op kijkafstand. Voor mijzelf de beslissing genomen dat ik niet het scherm wil vervangen met risico op dan wel merkbare problemen.quote:Omid schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:51:
...ik heb twee issues ontdekt waarvan ik onzeker ben. Ik ben benieuwd naar jullie mening/advies:
2) Op twee punten, als je heel goed van dichtbij kijkt en een velle kleur toont (een van die plaatjes dus), zie ik kleine vertekening. Het lijkt op het effect van een lcd scherm wanneer je met je vinger erop drukt, maar dan een heel klein rondje; diameter van 1 of 2 milimeter. de pixels zijn intact en niet dood. Als je vanuit een andere hoek kijkt, zie je het niet. Ik denk dat het op het tussenglas zit (een oneffenheidje in het tussenglas).
Felix tha Cat
Reg. datum: 05 augustus 2008
Waar moet ik op letten?
...of je hem mooi vindt.quote:japie06 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:59:
Ik ga binnenkort naar de 42px80 kijken bij de MM in Eindhoven.
Waar moet ik op letten?
I'm going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it. Don't wait for it. Just let it happen. It could be a new shirt, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot black coffee.
Naar de verkoopster met de blauwe ogen, blond haar en die ongelofelijke stel jetsers.quote:japie06 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:59:
Waar moet ik op letten?
Voor de rest? Naar het beeld vanop de gewenste kijk afstand? Dus bij die verkoopster in der bloes kruipen
MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.
Opklapbare vis-stoel, drinken, blu-ray disk van eart meenemen ! vragen of ze die voor je op willen zettenquote:japie06 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:59:
Waar moet ik op letten?
Waar gaat het nu omquote:Chevy454 schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:19:
[...]
Naar de verkoopster met de blauwe ogen, blond haar en die ongelofelijke stel jetsers.
Voor de rest? Naar het beeld vanop de gewenste kijk afstand? Dus bij die verkoopster in der bloes kruipen
hetnet wijzigde dit bericht 10-11-2008 20:40 (36%)
Reg. datum: 06 januari 2004
- That's the way the cookie crumbles -
Hopelijk staat de tv in een wat donkere hoek en dus niet met 30 lampen eropquote:japie06 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:59:
Waar moet ik op letten?
Verander de instellingen van de tv! (zet de tv niet op dynamisch en zet m naar jouw smaak)
Zet contrast op 50% en de sharpness op 10% en ga van daaruit verder.
Ga niet naar demo's kijken
Ga niet alleen blu-ray kijken als je die thuis toch niet hebt.
Ga er content op kijken die je thuis ook gaat kijken, dus neem je dvd speler met films mee.
Let op zwartweergave, kleurweergave, details in het zwart, omgaan met bewegende beelden
Meld ff wat je ervoor betaald hebt (ik ga er namelijk al vanuit dat je m gaat kopen
Ferry34 wijzigde dit bericht 11-11-2008 01:11 (4%)
Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
Reg. datum: 18 maart 2008
Reg. datum: 13 februari 2006
via tulp?quote:DGTyrael schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:27:
Snel vraagje: heb hier een PC (P5K) en ik hang daar mijn plasma aan mbt een DVI -> HDMI kabel. Hoe zorg ik ervoor dat het geluid van de PC wordt afgespeeld op de boxen van mijn Panasonic PX80?
uitgang van de geluidskaart van je pc met een 2,5mm aansluiten op je audio in (met tulp) van je tv?
Alkmaar6 zal bloeien en nooit vergaan!!! HOEI!!!!
Als je een nieuwe ati kaart hebt geeft de dvi het geluid gewoon door.quote:DGTyrael schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:27:
Snel vraagje: heb hier een PC (P5K) en ik hang daar mijn plasma aan mbt een DVI -> HDMI kabel. Hoe zorg ik ervoor dat het geluid van de PC wordt afgespeeld op de boxen van mijn Panasonic PX80?
radar ov n35 in marienheem op de nijverdalseweg thv hmp 23.9 door een electrakast || De enige juiste manier: blu-ray
Reg. datum: 04 april 2004
de jetsers op TVquote:hetnet schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:33:
[...]
Opklapbare vis-stoel, drinken, blu-ray disk van eart meenemen ! vragen of ze die voor je op willen zettenZet je stoel op afstand waar je thuis ook voor de tv zit, en ga daar zitten
en kijk of de TV je bevalt
[...]
Waar gaat het nu omom de TV of de jetsers
DVI heeft toch normaal helemaal geen poorten voor geluid? of is dit een ATI specifiek iets waarbij ze de lege kanalen van de DVI voor geluid gebruiken???quote:EWK schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:37:
[...]
Als je een nieuwe ati kaart hebt geeft de dvi het geluid gewoon door.
ik weet dat ati het kan maar heb nooit begrepen hoe ze het doen. je hebt er in ieder geval een speciale HDMI sound driver voor nodig geloof ik
ik heb hem (42"PZ80) in Arnhem gekocht, 1150 betaald, maar was waarschijnlijk nog wel meer af te dingen. Ik heb er niet het uiterste uit gehaald omdat ik hem zaterdag wilde hebben en niet tot na het weekend wachten tot de betreffende verkoper die meer korting kon geven er weer was.quote:Ferry34 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 01:09:
[...]
Hopelijk staat de tv in een wat donkere hoek en dus niet met 30 lampen erop
Verander de instellingen van de tv! (zet de tv niet op dynamisch en zet m naar jouw smaak)
Zet contrast op 50% en de sharpness op 10% en ga van daaruit verder.
Ga niet naar demo's kijken
Ga niet alleen blu-ray kijken als je die thuis toch niet hebt.
Ga er content op kijken die je thuis ook gaat kijken, dus neem je dvd speler met films mee.
Let op zwartweergave, kleurweergave, details in het zwart, omgaan met bewegende beelden
Meld ff wat je ervoor betaald hebt (ik ga er namelijk al vanuit dat je m gaat kopen)
al met al heel tevreden.
Trust me, I know what I'm doing
Reg. datum: 13 november 2005
Eerste bevindingen:
- Analoge TV is niet om aan te zien. Mijn 32" LCD van 2,5 oud doet dat beter, dus wie ooit verzonnen heeft dat plasma beter met SD singnaal omgaat heeft een bril nodig.
- Het beeld flikkert is net zo'n stroboscoop als een CRT, na 5 minuten begon ik al koppijn te krijgen. Ik dacht eerst dat hij maar op 50Hz stond, maar dat was nog erger. Contrast toen maar teruggedraait naar 35%, en toen was het wel te verdragen.
Tot zo ver de negatieve punten.
De positieve zijn toch wel de fantastische zwartwaarden, en de prachtige kleuren.
Een paar donkere films op DVD op gezet, en die zien er toch wel fantastisch uit.
Games zier er ook super uit, Fable2 is fantastisch. Mirrors Edge demo was helaas onspeelbaar door dat ik koppijn kreeg van het felle flikkerende beeld.
Al met al ben ik tevreden, en voldoet de tv aan mijn verwachtingen.
Ik hoop allen dat hij na het inspelen wat minder fel wordt, en dat ik wat minder last krijg van het flikkerende beeld.
Wel heb ik nog een klein probleempje.
Als ik mijn Samsung HD-decoder gebruik heb ik in de bovenste 1/4 van het beeld drop-outs. En bij zwart beeld lijkt het alsof er rode kerstslingers hangen. Vanavond even een andere HDMI kabel proberen, en de Popcornhour van iemand lenen om te testen of het aan de decoder of aan de TV ligt, ander moet de TV helaas retour.
Reg. datum: 08 augustus 2007
Misschien eerst twee nadenken voordat je zoiets neerpent.quote:yzf1kr schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:58:
Ik heb sinds gister ook de 42PZ80 thuis staan.
Eerste bevindingen:
- Analoge TV is niet om aan te zien. Mijn 32" LCD van 2,5 oud doet dat beter, dus wie ooit verzonnen heeft dat plasma beter met SD singnaal omgaat heeft een bril nodig.
Je vergelijkt een 32" met een 42" en verwacht hetzelfde analoge SD-beeld?
Plasma is inderdaad veel beter met SD; zet maar eens een 42" LCD naast je plasma en je zal het zelf zien.
Op een 42" inch heb je bijna vanzelfsprekend een DVB-C box nodig; bij mij hangt er eentje aan en ik heb een televisiebeeld dat ik zelfs nooit zag op een CRT.
Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last