Reg. datum: 18 februari 2005
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 18 februari 2005
hoe hebben jullie de "kleur" setting staan?
Reg. datum: 05 november 2008
Ik had hetzelfde, m'n vriendin wilde de 42 en ik de 46, het is de 46pz85 geworden en toen hij in de kamer stond viel het haar ook mee. Maar zoals je zelf ook al aangeeft, het scheelt geen meter natuurlijk, maar een paar centimeter. Nu we hem een aantal dagen gewend zijn valt hij reuze mee en zo groot is hij niet. Ik zit er zelf zo'n 3 meter (of nog niet eens) vanaf.quote:Nellen schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:03:
Ik zit te twijfelen tussen een 42pz85 of een 46pz85. Ik zit ongeveer 3m van het beeld in mijn huidige, te kleine, slaapkamer. Over een jaar ga ik op mezelf hopelijk.
Ik ben bang als ik de 46" variant ga kopen dat ik koppijn krijg en als ik de 42" koop dat ik net te klein koop. Een maat van me heeft de 42" en zit ongeveer op 4m en daar ziet het er goed uit had groter gekund echter. Ik wil echter nog wel eens zien als starter dat ik een kijkafstand kan hebben van min 4m in een appartementje. Als ik echter de afmetingen bekijk dan vind ik de 46" variant eigenlijk helemaal niet zoveel groter om zo'n prijsverschil goed te praten en in de winkel zie je wel dat ie wat groter is maar jah daar verkijk je je ook snel op in zo'n grote ruimtelijke omgeving.
Hoe denken jullie hierover?
Je geeft zelf aan dat je maat een 42 heeft en die groter zou mogen
Heb je wel digitale tv? want ik denk dat dat een puntje is om op te letten. Als je alleen analoog kijkt dan is groter misschien niet een goede keus. Als je veel films kijkt of spellen speelt zou ik sowieso voor 46 gaan. Maar goed, ik zou zoals ik zelf dus gedaan heb voor de 46pz85 gaan ;-) ik had hem een paar weken terug gekocht voor 1435 euro, kon nog goedkoper dus zoals ik zie in je link. Gewoon een kwestie van een dag of 2 wennen en daarna vind je hem alweer klein ;-)
Reg. datum: 27 december 2006
Die HD-recorder is sowieso een beetje een vaag apparaat;quote:Realgamez schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:26:
[...]
Ik zal het vanavond eens proberen zonder upscaling, alleen nog ff opzoeken hoe ik dat precies instel.
Wat ik trouwens wel slecht vind is dat er maar 1 hdmi aansluiting op die dvd recorder zit, ik zou hem zo aan willen sluiten maar dat gaat dus niet:
decoder -> hdmi -> dvd recorder -> hdmi -> tv
nu heb ik het dus maar zo:
decoder -> goeie scart 1 meter -> dvd recorder -> hdmi -> tv
Of kan het toch anders?
Edit: nu ook uiteraard van de decoder via hdmi naar de TV en vanaf de tv via audio kabels naar de home cinema.
Ik heb hem zelf ook, en verbaas me over de volgende dingen:
- Analoog signaal rechtstreeks op de TV is beter dan analoog > hd-recorder > hdmi > TV (veel korreliger). Kortom, iets opnemen geeft lagere kwaliteit dan het gewoon direct kijken.
- HDMI uitgang (dus potentieel voor FullHD films kijken bijv.), maar hoe zorg je voor FullHD input?
> Geen HDMI ingang, alleen SCART en Coax.
> DIVX playback, yeah! Oh wacht, alleen maar 720 * 576 (of zoiets). Nou ja, dan de bitrate maar een beetje opschroeven voor beter beeld.
> USB ingang. Nice, kan ik DIVX streamen van mn USB! Oh wacht, USB 2.0 *compatible*.. maar de poort zelf is USB 1.1
> Kopieren naar Harddisk kan niet.
Dan houden we nog over het afspelen van HD-DVD, als énige mogelijkheid om FullHD af te spelen. Maar HD-DVD, was dat niet die obsolete standaard...?
Begrijp me niet verkeerd, het is een leuk apparaatje, maar bepaalde technische keuzes (geen HDMI-ingang, USB 1.1, geen copy naar schijf, lage DIVX resolutie) zijn gewoon een beetje jammer imho.
En het voelt een beetje zuur dat er dan wél een HDMI *uitgang* op zit!
Je zal wel gelijk hebben over het apparaat, maar ik moet toch even wat opmerken over 2 van je punten.quote:_madlemon schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:25:
[...]
Die HD-recorder is sowieso een beetje een vaag apparaat;
- Analoog signaal rechtstreeks op de TV is beter dan analoog > hd-recorder > hdmi > TV (veel korreliger). Kortom, iets opnemen geeft lagere kwaliteit dan het gewoon direct kijken.
- HDMI uitgang (dus potentieel voor FullHD films kijken bijv.), maar hoe zorg je voor FullHD input?
> DIVX playback, yeah! Oh wacht, alleen maar 720 * 576 (of zoiets). Nou ja, dan de bitrate maar een beetje opschroeven voor beter beeld.
> USB ingang. Nice, kan ik DIVX streamen van mn USB! Oh wacht, USB 2.0 *compatible*.. maar de poort zelf is USB 1.1Dus schroef die bitrate van je DIVX ook maar omlaag.
Dan houden we nog over het afspelen van HD-DVD, als énige mogelijkheid om FullHD af te spelen. Maar HD-DVD, was dat niet die obsolete standaard...?
Begrijp me niet verkeerd, het is een leuk apparaatje, maar bepaalde technische keuzes (geen HDMI-ingang, USB 1.1, geen copy naar schijf, lage DIVX resolutie) zijn gewoon een beetje jammer imho.
1) Heb je de resolutie van 99% van de divx-rips al eens bekeken? Die zijn bijlange na geen 720*576, meestal ~600*~300. Dus dat is geen beperking
2) HD-DVD is idd obsolete, maar ik gok dat dat nog niet zo was toen het apparaat ontworpen werd (en misschien zelfs niet toen jij hem kocht?
Verder geef ik je wel gelijk natuurlijk, wel HDMI-out, maar geen IN, dat schiet niet echt op.
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Reg. datum: 27 december 2006
Wat ik eigenlijk wilde doen, is het downloaden van 1080p of 720p en die omzetten naar DIVX en vervolgens afspelen. In dat geval is de DIVX rendering van mn HDspeler dus direct al de bottleneck.quote:Fire69 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:33:
[...]
Je zal wel gelijk hebben over het apparaat, maar ik moet toch even wat opmerken over 2 van je punten.
1) Heb je de resolutie van 99% van de divx-rips al eens bekeken? Die zijn bijlange na geen 720*576, meestal ~600*~300. Dus dat is geen beperking
2) HD-DVD is idd obsolete, maar ik gok dat dat nog niet zo was toen het apparaat ontworpen werd (en misschien zelfs niet toen jij hem kocht?)
Verder geef ik je wel gelijk natuurlijk, wel HDMI-out, maar geen IN, dat schiet niet echt op.
Het verschil tussen 720 en 1280 zie je op een 46" (als het goed is) wel, dus dan voelt het als een stap 'terug'.
En dat die poort USB 1.1 vind ik onbegrijpelijk, dat is zó 1988
Btw, ik heb dit apparaat bij mn tv gekregen, maar zou hem door bovenstaande beperkingen niet direct zelf uitgezocht hebben. Ik denk dat ik rond de kerst maar een PS3 koop oid, dan heb je iets meer mogelijkheden qua afspelen van high-end content.
(mijn excuses als ik een beetje gefrustreerd overkom, ik vind het namelijk écht irritant dat die doos vol FULL HD! HDMI! stickers zit, terwijl je aan de input op allerlei manier (onnodig) geknepen wordt)
Inderdaad nogal jammer. Als er nou nog een componenten-ingang op had gezeten dan was er nog iets te redden.quote:_madlemon schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:25:
[...]
Die HD-recorder is sowieso een beetje een vaag apparaat;
> USB ingang. Nice, kan ik DIVX streamen van mn USB! Oh wacht, USB 2.0 *compatible*.. maar de poort zelf is USB 1.1Dus schroef die bitrate van je DIVX ook maar omlaag.
Overigens....afspelen van hd-dvd op dit apparaat? No way dat dit mogelijk is. (toch?)
En eh, is de opnamekwaliteit niet in te stellen? Die moet op zn hoogst staan lijkt mij.
Hm, heb nog ff gekeken of het beeld met een andere dvd beter was en die via de xbox gespeeld, maar dit hielp niet. Ik zie duidelijk ruis. Op het eerste gezicht valt het niet op, maar ineens zie je ruis en onscherpte.
Het zal ook zeker per tv afhankelijk zijn, mijn tv is bijzonder goed in het weergeven van hd maar sd is niet zn beste punt.
Divx-jes afspelen? (heb ik 1 keer gedaan, wàt een slecht beeld zeg!)
Ik wil niemand tegen het zere been schoppen hoor, maar ik blijf zeggen: je koopt een full hd, dan moet je er ook hd op kijken.
Deze week lees ik op het Pioneer forum van iemand die "best onder de indruk is van het beeld" van zn nieuw aangeschafte Pioneer PDP LX5090, wanneer hij tv kijkt en alles heeft aangesloten met goedkope scartkabels.
En dan ook nog vertellen dat hij zn zeer gedateerde dvd-speler gaat vervangen voor eentje met hdmi of misschien wel een blu-ray? Eerst nog veel erover lezen!
De broek zakt dan van mn je-weet-wel hoor! Het is mij dan werkelijk een raadsel waarom iemand dan een full hdtv koopt van zo'n bedrag en dan zulke waardeloze apparatuur erop gaat aansluiten.
In jouw geval is het gewoon heel jammer dat dit apparaat gewoon niet zo'n heel mooi beeld geeft in dit geval.
Doet die automatisch het upscalen of kan je dit instellen? Als de tv aangeeft dat het signaal 1080i/p is, dan is het inderdaad al gedaan.
edit: hij moet 1080p aangeven.
In het menu bij HDMI moet de de videopriority op ON staan
VIDEO PRIORITY ≥ON: Bij het gebruik van de HDMI AV OUT-aansluiting voor videosignalen. De resolutie van het
videosignaal dat door de HDMI AV OUT-aansluiting wordt uitgezonden wordt optimaal afgestemd op
de capaciteiten van de aangesloten apparatuur (bv. TV).
Daarna in het menu bij HD ENHANCER zet je deze op 3, begrijp ik uit de handleiding:
Om HDMI-informatie te tonen.
(➜ 20, Bevestigen van HDMI-informatie)
HD ENHANCER
Dit werkt wanneer de HDMI-aansluiting wordt
gebruikt terwijl “VIDEO PRIORITY” (➜ 23,
“HDMI” -menu) is ingesteld op “ON”.
Om de “720p”, “1080i” en “1080p”
beeldkwaliteit te verhogen
OFF, 1 (zwakst) to 3 (sterkst)
VIDEO FORMAT
Dit werkt wanneer de HDMI-aansluiting wordt
gebruikt terwijl “VIDEO PRIORITY” (➜ 23,
“HDMI” -menu) is ingesteld op “ON”.
Om de geschikte beeldkwaliteit te selecteren
voor uw televisie
(Video-opnamen worden omgezet naar en
hebben een uitgangsignaal als high-definition
video.)
§480p/576p/720p/1080p (progressief)
§480i/576i/1080i (interlaced)
≥Houd [CANCEL] ingedrukt tot het beeld juist
wordt weergegeven als deze is vervormd.
(De uitgang keert terug naar “480p/576p”.)
----
Hij kan de beelden dus naar 1080p upscalen en dat lijkt me de beste optie.
Ferry34 wijzigde dit bericht 07-11-2008 13:44 (51%)
Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
Reg. datum: 10 augustus 2001
Ik heb goed nieuws gekregen van Panasonic, de plasma met defecte pixels wordt omgeruild onder garantiequote:William schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:31:
[...]
Bij een defecte pixel bel je gewoon Panasonic. Maakt niet uit waar je de televisie gekocht hebt.
Toch weer die mooi service van Panasonic
Reg. datum: 23 juli 2003
Mja ik heb een ps3, ik game redelijk wat niet veel, en kijk eigenlijk alleen maar films en series. Normale tv kijk ik wel maar niet veel in vergelijking tot de films en series. We hebben idd nog geen digitale tv.quote:Realgamez schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:00:
[...]
Ik had hetzelfde, m'n vriendin wilde de 42 en ik de 46, het is de 46pz85 geworden en toen hij in de kamer stond viel het haar ook mee. Maar zoals je zelf ook al aangeeft, het scheelt geen meter natuurlijk, maar een paar centimeter. Nu we hem een aantal dagen gewend zijn valt hij reuze mee en zo groot is hij niet. Ik zit er zelf zo'n 3 meter (of nog niet eens) vanaf.
Je geeft zelf aan dat je maat een 42 heeft en die groter zou mogenEn die 46 kun je altijd nop op 4:3 beeld zetten met een dikke zwarte rand als hij te groot is ;-) hahaha die 42 groter maken gaat echter niet.
Heb je wel digitale tv? want ik denk dat dat een puntje is om op te letten. Als je alleen analoog kijkt dan is groter misschien niet een goede keus. Als je veel films kijkt of spellen speelt zou ik sowieso voor 46 gaan. Maar goed, ik zou zoals ik zelf dus gedaan heb voor de 46pz85 gaan ;-) ik had hem een paar weken terug gekocht voor 1435 euro, kon nog goedkoper dus zoals ik zie in je link. Gewoon een kwestie van een dag of 2 wennen en daarna vind je hem alweer klein ;-)
Het prijsverschil op dit moment bij die winkel is ongeveer ¤280 tussen een 42" en een 46". Ik vind het maar moeilijk...
interessant
Een technieker van Panasonic zei mij onlangs dat ik een gloednieuwe plasma de eerste 100 uur, het best inspeel op de "stand normaal" en het contrast op 50 à 60% zetquote:Justchill schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:08:
Vraag aan PX80 users:
Zelf hou ik niet van de stand normaal en dynamisch
Mijn andere Panasonic plasma staat altijd op de stand Cinema, ook tijdens de inspeelperiode en dat is voor mij persoonlijk dan ook
Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - Gainward 4850 Golden Sample - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W
kijk zulke korte en krachtige uiteenzettingen hou ik van, da's duielijk.quote:psy schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:46:
Het kan geen kwaad om contrast niet te hoog te zetten. Rest maakt zowiezo niets uit. Cinema mode is natuurlijk wel veruit het mooist aangezien alle blije beeldverbeterfuncties UIT staan zoals het hoort. Gewoon zo laten.
Reg. datum: 05 november 2008
Als je het over een hele tijd bekijkt (zeg 5 jaar) dan is het maar 15 a 16 cent per dag duurder ;-)quote:Nellen schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:36:
[...]
Mja ik heb een ps3, ik game redelijk wat niet veel, en kijk eigenlijk alleen maar films en series. Normale tv kijk ik wel maar niet veel in vergelijking tot de films en series. We hebben idd nog geen digitale tv.
Het prijsverschil op dit moment bij die winkel is ongeveer ¤280 tussen een 42" en een 46". Ik vind het maar moeilijk...
Ik zou zeggen, ga voor de 46 daar krijg je geen spijt van. Ik ga normaal ook voor wat goedkoper of een stapje minder, maar daar ben ik vanaf gestapt, beter gelijk goed doen voordat je spijt krijgt, zeker als het niet zo heel veel scheelt.
Wel grappig, ik was eerst voor een 46pz85 wezen kijken bij de harendse smit (hoe hij eruit zag etc etc), daar was hij best prijzig. Uiteindelijk online besteld bij megapool voor 1435 en wat denk je komen ze hem van de harendse smit brengen
Reg. datum: 05 december 2001
Ik weet niet of het ik het hiermee eens ben. Volgens mij staat bij de stand normaal ook geen beeldverbeterfuncties aan en alleen het contrast wat hoger. Ik moet zeggen dat met name bij bijvoorbeeld Planet Earth van de de BBC ik dit mooier vind dan de Cinema stand. De kleuren spatten dan wat meer van het scherm af. Cinema is toch vrij dof.quote:psy schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:46:
Het kan geen kwaad om contrast niet te hoog te zetten. Rest maakt zowiezo niets uit. Cinema mode is natuurlijk wel veruit het mooist aangezien alle blije beeldverbeterfuncties UIT staan zoals het hoort. Gewoon zo laten.
Beter drie kilo cocaine in de hand, dan te hard rijden in Nederland.
De kleuren, grijswaarden, enz... zijn naar mijn persoonlijke smaak natuurgetrouwer met de werkelijkheid wat we anders ook dagelijks met onze ogen te zien krijgenquote:AgeOfPanic schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:36:
[...]
Ik weet niet of het ik het hiermee eens ben. Volgens mij staat bij de stand normaal ook geen beeldverbeterfuncties aan en alleen het contrast wat hoger. Ik moet zeggen dat met name bij bijvoorbeeld Planet Earth van de de BBC ik dit mooier vind dan de Cinema stand. De kleuren spatten dan wat meer van het scherm af. Cinema is toch vrij dof.
Natuurlijk zal de stand normaal en dynamisch, verzadigere kleuren weergeven, alleen ben ik daar niet gek van.
Ik merk dat tegenwoordig camera's, foto's, tijdschriften, reclame, enz.. de kleuren te verzadigd weergeeft, zodat het op die manier het allemaal normaal begint te worden.
Geef mij toch maar de meest natuurgetrouwe "Cinema Mode"
Reg. datum: 08 augustus 2007
Deze benadert D65 inderdaad het best (met contrast en helderheid net beneden 50%).quote:Moris schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:07:
[...]
Geef mij toch maar de meest natuurgetrouwe "Cinema Mode"
Alleen begrijp ik nog steeds niet waarom een technieker van Panasonic voor het inspelen van de plasma de eertste 100 uren, de stand "normaal" aanbeveelt ipv de stand "cinema"quote:PinkPanther1970 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:56:
[...]
Deze benadert D65 inderdaad het best (met contrast en helderheid net beneden 50%).
Ook dit verschilt weer per tv. De 42PZ80 en hoger hebben een contrast van 30.000:1. De 42PX80 heeft een contrast van 15.000:1. Dus 50% bij de 42PX80 heeft een ander effect dan bij de 42PZ80.quote:PinkPanther1970 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:56:
[...]
Deze benadert D65 inderdaad het best (met contrast en helderheid net beneden 50%).
Als ik het contrast onder de 50% zet is het een erg dof beeld. Zet ik hem op 65% ongeveer is het precies goed
Asus M4A78-EM / AMD Phenom II X4 945 / Club3D Radeon HD 4890 SC-Edition / Kingston 4GB DDR2-800 / Samsung F1 1TB
Ik heb 'm zo uit de doos getrokken, en aangezet. Contrast teruggeschroeft van ~ 65% naar 50% (inbranden?) en verder niks aan gedaan.quote:Justchill schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:08:
Vraag aan PX80 users:
Kijk eigenlijk altijd op de stand normaal. Eco | Film | Dynamisch gebruik ik zelden. Ik kijk er voornamelijk TV mee, en vind het prima beeld. Wel zie je op verschillende kanalen veel kwaliteitsverschil. Maar films e.d. zijn wel mooi meestal. En DVDtjes al helemaal.
Ik heb een 42PX80 en kijk SD (humax digitale decoder via scart).
Wie o wie?
Ik heb kleur bij mijn Digitale HD-decoder op warm staan. Natuurlijk tinten en in het begin is het wel wennen, allemaal wat gelig, maar na een tijdje went het wel.quote:Justchill schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:08:
Vraag aan PX80 users:
Bij de 360 (puur games) heb ik de kleur op normaal staan, het wit is meer witter en de kleuren meer geschikt voor games vind ik.
Bij de PS3 (films) heb ik de kleur op warm of heel soms normaal staan. Bepaalde films bevallen me echt niet met warm, dan is het wit echt te gelig. Heel veel films niet maar sommige wel.
Bij de PS3 (games) heb ik de kleur op normaal staan, zelfde reden als de X360.
Asus M4A78-EM / AMD Phenom II X4 945 / Club3D Radeon HD 4890 SC-Edition / Kingston 4GB DDR2-800 / Samsung F1 1TB
Dat betwijfel ikquote:Ferry34 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 12:37:
Hij kan de beelden dus naar 1080p upscalen en dat lijkt me de beste optie.
Ik zou eerst kijken wat een 576p output geeft tov een 1080p geupscaled beeldje van dat toestel. Wie weet is de interne chip van dat toestel wel minder goed als de interne van de TV
Experimenteren / testen / tweaken is het advies
MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.
Wat heb ik niet als ik bijvoorbeeld de 37PX80 bij DigitalStreet ga ophalen?
I'm going to let you in on a little secret. Every day, once a day, give yourself a present. Don't plan it. Don't wait for it. Just let it happen. It could be a new shirt, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot black coffee.
Mee eens, de scaler kan inderdaad slechter zijn.quote:Chevy454 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:32:
[...]
Dat betwijfel ik.
Ik zou eerst kijken wat een 576p output geeft tov een 1080p geupscaled beeldje van dat toestel. Wie weet is de interne chip van dat toestel wel minder goed als de interne van de TV
Experimenteren / testen / tweaken is het advies
Als je alleen hd zou kijken dan zou ik zeker de 46 inch nemen. Ikzelf zit op 2.5 meter van een 50 inch en dat is perfect, maar ik kijk alleen hd films en console gaming en dus geen tv. De impact die het grotere beeld heeft is enorm.quote:Nellen schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:36:
[...]
Mja ik heb een ps3, ik game redelijk wat niet veel, en kijk eigenlijk alleen maar films en series. Normale tv kijk ik wel maar niet veel in vergelijking tot de films en series. We hebben idd nog geen digitale tv.
Ik gebruik m dus niet als tv, maar als ik m aansluit op gewone analoge tv, dan is het geen kijken. Ook dvd's vind ik niet mooi genoeg op deze afstand/grootte.
Neem ff je dvd's mee naar de winkel en ga daar op jouw kijkafstand zitten, dan weet je genoeg.
Ferry34 wijzigde dit bericht 09-11-2008 00:27 (52%)
Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last