Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 05 november 2008

Het menu van de TV zelf, hier dus geen problemen mee, is gewoon scherp.

ook de ondertiteling is gewoon goed op tv (via hdmi vanaf de decoder).
Maar het beeld vanaf de hdd recorder (Panasonic DMR-EH58) is niet scherp (via hdmi kabel) en dit ligt niet aan de foto's omdat het dichtbij gemaakt zou zijn oid op 2 a 3 meter afstand is het zo:

Ben vergeten om de ondertiteling van een dvd op de foto te zetten, maar je kan je al wat voorstellen als je de menu teksten ziet van de recorder. Dit beeld is dus ook hetzelfde als ik de dvd speler van het home cinema system gebruik (Panasonic SC-PT860).
Via scart heb ik hetzelfde beeld. En hij staat nu op PAL ingesteld en hij geeft zelf aan dat het 1080i is, via een menu'tje staat die op automatisch, heb echter ook lagere geprobeerd zonder beter resultaat.....
Maar wellicht heeft iemand een idee waar het aan kan liggen??
Realgamez wijzigde dit bericht 06-11-2008 09:50 (4%)
Want sommige dvd's gebruiken gewoon een verschrikkelijk blokkerig lettertype. En aangezien dit gewoon afbeeldingen zijn (geen schaalbaar font dus), kan dit bij scalen van PAL-resolutie naar 1080p natuurlijk alleen maar slechter worden.
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Reg. datum: 05 november 2008
Ik heb een paar dvd's geprobeerd en het is bij allemaal zo slecht, niet alleen de ondertiteling hoor, ook gewoon het beeld zelf is niet scherp vind ik. Ook als ik het beeld op 4:3 zet en er dus geen scaling is en er dus rondom zwarte balken te zien zijn. Die dvd's waren wel goed op m'n oude tv zelfs met een heel goedkope dvd speler en nog goedkopere scartkabel.quote:Fire69 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:53:
Is die ondertiteling bij alle dvd's zo slecht?
Want sommige dvd's gebruiken gewoon een verschrikkelijk blokkerig lettertype. En aangezien dit gewoon afbeeldingen zijn (geen schaalbaar font dus), kan dit bij scalen van PAL-resolutie naar 1080p natuurlijk alleen maar slechter worden.
Ook als ik beeld opneem vanaf de decoder is het niet scherp, maar dit heb ik alleen met een goede scart geprobeerd, nog niet met hdmi maar dan nog valt het tegen.
Maar dan nog afgezien van die dvd's, dat menu zelf van die recorder ziet er ook niet al te best uit toch? Dat zou sowieso gewoon scherp moeten zijn.....
Reg. datum: 25 maart 2008
Van Wikipedia:quote:Realgamez schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:48:
Nog even wat foto's gemaakt van m'n beeld.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar het beeld vanaf de hdd recorder (Panasonic DMR-EH58) is niet scherp (via hdmi kabel) en dit ligt niet aan de foto's omdat het dichtbij gemaakt zou zijn oid op 2 a 3 meter afstand is het zo:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben vergeten om de ondertiteling van een dvd op de foto te zetten, maar je kan je al wat voorstellen als je de menu teksten ziet van de recorder. Dit beeld is dus ook hetzelfde als ik de dvd speler van het home cinema system gebruik (Panasonic SC-PT860).
Via scart heb ik hetzelfde beeld. En hij staat nu op PAL ingesteld en hij geeft zelf aan dat het 1080i is, via een menu'tje staat die op automatisch, heb echter ook lagere geprobeerd zonder beter resultaat.....
The term PAL is often used informally to refer to a 625-line/50 Hz (576i, principally European) television system, and to differentiate from a 525-line/60 Hz (480i, principally North American/Central American/Japanese) NTSC system.
Dus PAL is geen hd output. Je moet em instellen op 1080p (16:9).
Mijn satelietontvanger gooit namenlijk alle onderlinge communicatie van Panansonic-apparaten in het honderd. Een HDMI-splitter zou volgens de Panasonic-helpdesk de oplossing moeten zijn. Ik heb hier in ieder geval m'n twijfels over.
Ik heb de situatie trouwens ook in een ander topic voorgelegd: HDMI + HDsatTV + Viera link
Hm, komt dit niet gewoon door het upscalen naar het full hd beeld?quote:Realgamez schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik meen vaker te hebben gelezen dat de ondertiteling een ander soort resolutie/beeld is, waardoor dit er na upscaling er erg blokkerig uit komt te zien.
Het verschil in ondertiteling bij dvd's (matig) in vergelijking met blu-ray's (perfect) was bij mij ook fors.
Ik zal nog 's een dvd bekijken om dit te checken.
Aan de tv ligt het zeker niet, dat kan je zien doordat de andere tekst wèl perfect wordt weergegeven.
Overigens vind ik het beeld van dvd's ook niet geweldig om naar te kijken op mn hdready. Het verschil met blu-ray is schokkend.
Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
-bij HDMI de videopriority op on zetten.
-De video-out op progressive, aangezien de Panasonic plasma's bekend zijn om de matige de-interlacer.
-De speler instellen op weergave voor plasma in het videomenu-tv type
Staan de beeldverhoudingen zowel op de tv alsook op de speler goed?
Maar nogmaals, ik ben ook niet onder de indruk van het beeld van mn dvd's, zowel via de xbox360 als op de ps3 (terwijl deze bekend staat om zn goede upscaling)..
Ik ga vanavond wel ff kijken hoe het er bij mij uitziet.
Heb toch al ff gekeken voor je: de beelden zijn behoorlijk goed, maar zeker niet geweldig.
De ondertiteling is zoals bij jou: erg kartelig en alsof ze er later op zijn gezet. Vooral de letters V en W zien hebben kartels alsof het de piramide van Gizeh is.
Zoals ik al vaker heb gezegd: ik koop en kijk alleen nog maar blu-ray's. Het verschil in diepte en scherpte is groot en de beleving bij blu-ray is fantastisch.
Ferry34 wijzigde dit bericht 06-11-2008 12:37 (25%)
Panasonic TH50PV70; Panasonic TH42PX80; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G; msi wind 10 inch netbook
Reg. datum: 08 augustus 2007
Heb hier ook naar zitten kijken op mijn dvd speler (Sony NS78) omdat ik daar ook de keuze heb om progressive te selecteren.quote:Ferry34 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:29:
-De video-out op progressive, aangezien de Panasonic plasma's bekend zijn om de matige de-interlacer.
Alleen staat er in de handleiding van mijn dvd speler dat je enkel progressive moet selecteren als de speler verbonden is via component.
Wil dit dan zeggen dat dit niet werkt of geen invloed heeft bij een aansluiting via HDMI?
(heb niettemin eens geprobeerd en ik zie geen enkel verschil)
PinkPanther1970 wijzigde dit bericht 06-11-2008 12:35 (5%)
Dat effect met die lijnen krijg je vooral als er een Composiet (alleen die gele tulp) signaal gedisplayed wordt. Dus het lijkt erop dat je DVD een composiet signaal over de HDMI stuurtquote:Realgamez schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:48:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk ook even naar de sharpness settings van je TV, als je die namelijk over de helft hebt, is de scherpte best wel boosted (wat dus de lijnen scherper maakt, maar alles een stuk minder natuurlijk maakt, veel 'puristen' zeggen ook dat de sharpness op 0 moet staan, maar dit verschilt per tv.) Als deze niet anders is dan je gewone ontvangst en verder hetzelfde profiel is gekozen (voor beeldsettings) zit het zeker in je DVD apperaat.
BiG-GuY wijzigde dit bericht 06-11-2008 12:42 (10%)
Gallery | Sony VAIO FZ21M | ASUS EeePC 901
Reg. datum: 28 februari 2007
Ik heb thuis ook een panasonic dvd recorder staan op een PZ85 aangesloten en het ligt gewoon aan de upscalekwaliteiten van de dvd speler. je zal er weinig kunnen aan veranderen.quote:Realgamez schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:47:
oke bedankt voor de antwoorden Ferry34 en BiG-GuY ik zal het vanavond nog eens gaan testen en proberen. Heb er al wat tijd aan besteed, maar zal nog eens verder gaan prutsen het moet gewoon lukken. Ik zit ook nog met 5 afstandsbedieningen, die moet ik ook nog omzetten naar 1 (logitech hamony one) nu is het zo'n gedoe met al die dingen....
Ik noemde het beeld behoorlijk goed, maar dit klopt niet: het is eigenlijk behoorlijk slecht!
Mn oude crt bak geeft een mooier en scherper plaatje weer bij dvd's!
Nee, het is geen oude dvd (charly's angels full throttle) en alle aansluitingen en instellingen staan goed (hdmi/ps3).
Het is gewoon zo dat een full hd een 4-5 keer hogere resolutie heeft dan de dvd. Die extra beeldpunten staan niet op de dvd en moeten erbij worden verzonnen en het beeld moet worden gerekt.
Dat het op mn crt beter uitziet is logisch: de resolutie met de dvd is precies kloppend en dus levert dit een mooier plaatje op.
Bovendien is je hdtv groter en dat helpt niet in dit geval. Mn 50 inch zal slechter zijn met dvd's dan een 37 inch.
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Ik zal het vanavond eens proberen zonder upscaling, alleen nog ff opzoeken hoe ik dat precies instel.quote:Ekfad schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:04:
[...]
Ik heb thuis ook een panasonic dvd recorder staan op een PZ85 aangesloten en het ligt gewoon aan de upscalekwaliteiten van de dvd speler. je zal er weinig kunnen aan veranderen.
Wat ik trouwens wel slecht vind is dat er maar 1 hdmi aansluiting op die dvd recorder zit, ik zou hem zo aan willen sluiten maar dat gaat dus niet:
decoder -> hdmi -> dvd recorder -> hdmi -> tv
nu heb ik het dus maar zo:
decoder -> goeie scart 1 meter -> dvd recorder -> hdmi -> tv
Of kan het toch anders?
Edit: nu ook uiteraard van de decoder via hdmi naar de TV en vanaf de tv via audio kabels naar de home cinema.
Realgamez wijzigde dit bericht 06-11-2008 13:36 (7%)
Reden: kleine toevoeging
Behoorlijk generieke uitspraakquote:Fire69 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:24:
Ik klaag op mij 42" toch echt niet over de kwaliteit van dvd's hoor. Je gaat me niet horen zeggen dat het er HD uitziet, maar het is (of ik vind) het niet behoorlijk slecht, maar wel behoorlijk goed. Evengoed als mij 32" CRT eigenlijk
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Ik gebruikte het "behoorlijk slecht, [...] behoorlijk goed" stukje om even het omgekeerde van Ferry34 te beweren.quote:mig29 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:43:
[...]
Behoorlijk generieke uitspraakHet hangt bij mij thuis van de DVD af hoe deze wordt weergegeven. Echt goede DVD's zijn ragscherp en moeilijk te onderscheiden van HD-ready materiaal.
Het komt er op neer dat ik het gewoon goed vind. Zo specifiek genoeg?
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het scheelt per DVD, ik heb hier een dvd'tje liggen van Barbie (don't ask...
Tachyon wijzigde dit bericht 06-11-2008 17:45 (83%)
wat was er mis met die link dan? Die voet wordt er alweer niet mooier op....quote:
Reg. datum: 23 juli 2003
Ik zit te twijfelen tussen een 42pz85 of een 46pz85. Ik zit ongeveer 3m van het beeld in mijn huidige, te kleine, slaapkamer. Over een jaar ga ik op mezelf hopelijk.
Ik ben bang als ik de 46" variant ga kopen dat ik koppijn krijg en als ik de 42" koop dat ik net te klein koop. Een maat van me heeft de 42" en zit ongeveer op 4m en daar ziet het er goed uit had groter gekund echter. Ik wil echter nog wel eens zien als starter dat ik een kijkafstand kan hebben van min 4m in een appartementje. Als ik echter de afmetingen bekijk dan vind ik de 46" variant eigenlijk helemaal niet zoveel groter om zo'n prijsverschil goed te praten en in de winkel zie je wel dat ie wat groter is maar jah daar verkijk je je ook snel op in zo'n grote ruimtelijke omgeving.
Hoe denken jullie hierover?
De tv zou ik ga ik kopen bij goedkopen.nl waarbij er staat dat er V-Real2 technologie inzit.
42" https://www.goedkopen.nl/...t_id=3930&cmd=product
46" https://www.goedkopen.nl/...t_id=4025&cmd=product
Echter bij alle ander 42" en 46" modellen staat er V-Real3. Even gebeld met de verkoop maar deze zei dat ze de info aangeleverd kregen van Panasonic zelf en wist het dus niet... Maar even aannemen dat er gewoon V-Real3 inzit omdat dit ook op de website van panasonic staat?
interessant
Het ging om professionele displays en niet zozeer om consumentenmodellen.quote:Sjah schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:49:
[...]
wat was er mis met die link dan? Die voet wordt er alweer niet mooier op....
Anyway, hier de link dan toch maar:
11-serie
Met hemquote:Fire69 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:24:
Ik klaag op mij 42" toch echt niet over de kwaliteit van dvd's hoor. Je gaat me niet horen zeggen dat het er HD uitziet, maar het is (of ik vind) het niet behoorlijk slecht, maar wel behoorlijk goed. Evengoed als mij 32" CRT eigenlijk
Maar ik ben overstapt naar BR en dat is wel stukken beter als DVD van nature. Maar een goede geupscalede DVD zit niet ver van een BR.
MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.
...meest druppelen er toch ook wel stukjes info zo tegen het eind van het jaar binnen over de aankomende consumenten modellen... iemand al wat opgevangen/gelezen ?quote:Tachyon schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:05:
[...]
Het ging om professionele displays en niet zozeer om consumentenmodellen.
Anyway, hier de link dan toch maar:
11-serie
...had de naam "LOST" al in 2001... Dus ruim voor de tv serie. Rust nodig ? Kijk op http//www.welo-massage.nl
Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last