Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 06 maart 2007

quote:
JaNuZz schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:25:
Ik was wat aan het zoeken op het internet voor mijn net aangeschafte th-42pz8 en kwam op een mooie site waar je de servicemanuals van de 8 series kunt downloaden en voor de echte tweakers ook firmware .
Vooral de manuals zien er erg goed uit .
linkje:

manuals: http://www.pasctraining.p...rn/Document_Downloads.htm
firmwares: http://www.pasctraining.p...mwaredownloads/Plasma.ASP

groet,

Jan
Leuk die service manuals, doet me terugdenken aan de tijd dat ik nog storingzoeken bij Jabil (Philips) was..
Opgelet enkel US firmware; 'k zou die toch niet durven op m'n EU model downloaden.. Iemand een idee waar je EU firmwares kan downen ?

Justchill wijzigde dit bericht 05-11-2008 00:46 (7%)

Arwen / Kayne

quote:
Justchill schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:41:
Deze post gaan jullie wel leuk vinden; 'k heb eens het stroomverbruik van mijn TH37PX80 opgemeten:

met de recommanded settings van hdtv.co.uk:
energiebesparende functie stond op "aan" (dit is dus wel niet de "eco-stand")

- standby : 15W (vind'k wel wat hoog)
- TV kijken : schommelt van 120 tot 165W , had ook piekje van 190W, maar zeer weinig.

Al bij al valt dit dus wel mee hé..
Ik vrees dat het voor FHD-tv's van 42" en groter niet zo positief zal uitvallen. :P

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

quote:
Albinoraptor schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:19:
[...]

Tja je zegt het zelf al PS3 kan je ook gebruiken voor upscalen van dvd's. Werkt erg goed vind ik zelf.
En je wil die popcorn kopen om divx/xvid films af te spelen, maar daar kan je PS3 ook voor gebruiken.

Scheelt je wel hoop geld, geen Onkyo, geen popcorn en geen aparte dvdspeler met upscaling mogelijkheden. Kan je van dat geld gezellig met je vriendin op vakantie. ;)
Grote voordeel waarom ik per sé een popcorn wil is dat ik geen hd films hoef te recoden, daar heb ik geen zin in. Verder download ik alles bij mij zelf thuis en zet het dan op een externe harddisk die ik dan mee kan nemen.

Bij de onkyo zit de dvd speler bij en onkyo is één van de weinige betaalbare home cinema sets die 3 hdmi inputs heeft en ook nog 2 optical in. Ik moet sowieso een home cinema hebben.

Reg. datum: 13 november 2005

quote:
Moris schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:12:
[...]
Kan iemand me aub hier spoedig uit de nood helpen, ik zit momenteel al met " 3 dode pixels" :(
Als ik deze vraag moet stellen aan Panasonic zlef, dan zal het antwoord steeds in mijn nadeel zijn.
Hoe lang heb je die tv al? Dat moet je toch meteen al opgevallen zijn!

Belgian wacko
Reg. datum: 07 juli 2005

quote:
glenner schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:28:
dit weekend hebben ze een 42inch panasonic plasma in promo bij Selexion in Belgie. probleem is alleen dat dit weer zo'n type is dat exlusief voor een winkelketen werd uitgebracht, en kan er geen reviews over vinden. Het gaat om een TH-D42pn83. Iemand al van gehoord? Als ik op de specs afga lijkt het net hetzelfde als de PZ80. Dit heb ik gevonden op een website:
als ik je een raad mag geven, haal de pz81 bij de shop in tienen, is een webwinkel maar hebben ook gewoon een winkel met etalage, goeie service en on-site panasonic garantie en dat ding kost momenteel net geen 1000 euro ! Voor 28 euro leveren ze hem in vlaams-brabant en brussel... Daar kan je echt niets fout mee doen en is qua specs gelijk aan die bij selexion...

Arwen / Kayne

Hear hear!
En hij is mooier ook :P

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Ik heb sinds kort ook een TH-46PZ85, hij bevalt prima. Ik heb ook een Panasonic SC-PT860 (home cinema) en een dvd/harddisk recorder de Panasonic DMR-EH58.
Nu heb ik echter slecht beeld via die 2 apparaten, als ik bijvoorbeeld een dvd bekijk (via hdmi aangesloten). Het beeld is niet scherp en vooral de ondertiteling is blokkerig, hij geeft aan dat hij naar 1080i/1080p is geschakeld maar ik vind het zwaar tegenvallen. Ook het menu van beide is niet scherp, het menu van de tv wel gewoon.
Ook het normale beeld via de humax 5000 decoder is super scherp, vooral de HD kanalen.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar kan geen settings vinden op de HDD recorder om het beter te krijgen, ook via een goeie scart kabel geen succes.... Ik heb dus de recorder direct op tv aangesloten en de dvd is op een andere tv met cheap dvd speler wel oke. (heb echter die dvd speler niet op m'n panasonic geprobeerd want dat gaat ff niet momenteel).

iemand een idee waar ik het zou kunnen vinden of waar het aan ligt? Ik heb al op got en google gezocht maar kan het niet makkelijk vinden, niemand lijkt problemen te hebben daarmee.

Daarnaast is het opnemen van een digitaal signaal ook niet super scherp, maar dat kan wellicht aan hetzelfde liggen?

Reg. datum: 27 mei 2008

@ realgamez.

Heb je alle apparaten wel aangesloten via HDMI kabels?? Via SCART is de maximale resolutie namelijk maar 576p en 480p en via HDMI 1080p.

Je kijkt via scart dus geen HD.

Asus M4A78-EM / AMD Phenom II X4 945 / Club3D Radeon HD 4890 SC-Edition / Kingston 4GB DDR2-800 / Samsung F1 1TB

quote:
Loonens schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:36:
@ realgamez.

Heb je alle apparaten wel aangesloten via HDMI kabels?? Via SCART is de maximale resolutie namelijk maar 576p en 480p en via HDMI 1080p.

Je kijkt via scart dus geen HD.
Ja hdd recorder via hdmi direct op de tv, (om dvd af te spelen als test), ook het menu van deze recorder is niet scherp. Ik kan vanavond wel ff een foto posten waarop het duidelijk te zien is, 480p zou zelfs beter eruit moeten zien. Het is nog erger dan direct een analoog signaal op tv kijken volgens mij....
In de manual kan ik ook niks vinden, zou goed moeten staan, maar ik denk dat ik toch ergens een instelling mis om de kwaliteit/resolutie in te stellen 8)7

quote:
Realgamez schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:50:
[...]

Ja hdd recorder via hdmi direct op de tv, (om dvd af te spelen als test), ook het menu van deze recorder is niet scherp. Ik kan vanavond wel ff een foto posten waarop het duidelijk te zien is, 480p zou zelfs beter eruit moeten zien. Het is nog erger dan direct een analoog signaal op tv kijken volgens mij....
In de manual kan ik ook niks vinden, zou goed moeten staan, maar ik denk dat ik toch ergens een instelling mis om de kwaliteit/resolutie in te stellen 8)7
Ligt het niet gewoon aan de film? Toevallig heb ik van de week 4 DVD's gehuurd en afgespeeld met een normale dvd speler via scart op de pz80. Bij eentje zagen de ondertitels er echt niet uit, maar dat ligt gewoon aan de ondertitel zelf. Hebben ze een brak lettertype gebruikt of zo, alles was in ieder geval vrij hoekig. Ik denk niet dat het dan uitmaakt of je een upscaling dvd speler gebruikt of niet.

quote:
wiene schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:17:
[...]

Ligt het niet gewoon aan de film? Toevallig heb ik van de week 4 DVD's gehuurd en afgespeeld met een normale dvd speler via scart op de pz80. Bij eentje zagen de ondertitels er echt niet uit, maar dat ligt gewoon aan de ondertitel zelf. Hebben ze een brak lettertype gebruikt of zo, alles was in ieder geval vrij hoekig. Ik denk niet dat het dan uitmaakt of je een upscaling dvd speler gebruikt of niet.
Ik heb meerdere dvd's geprobeerd, die het wel goed doen via een andere dvd speler (zal ik eens lenen en bij mezelf aan de plasma hangen).
Maar ook het menu van de recorder (om instellingen te wijzingen en opnames enzo te kiezen) ziet er brak uit.... dat is ook zo vreemd, die verwacht ik ook scherper (dit is zowel bij de hdd recorder als bij de home cinema set waar ook een dvd speler bij zit).

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
yzf1kr schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:46:
[...]

Hoe lang heb je die tv al? Dat moet je toch meteen al opgevallen zijn!
De Tv is maandag bij ons aan huis geleverd en toen zagen wij al onmiddelijk 1 kapotte pixel :(
De technieker aan huis zei ons, dat het vanzelf wel zou weg gaan en misschien zie je het vanavond al niet meer als de Tv al wat langer opstaat.
Helaas hebben wij hier nog 2 extra dode pixels erbij ontdekt :(

Graag wil ik dus mijn plasma laten omruilen door een nieuw en goed exemplaar.
Helaas heb ik van Panasonic (België) sinds gisterenochtend, hierover niets meer gehoord :?

Reg. datum: 13 november 2005

quote:
Moris schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:35:
[...]
De Tv is maandag bij ons aan huis geleverd en toen zagen wij al onmiddelijk 1 kapotte pixel :(
De technieker aan huis zei ons, dat het vanzelf wel zou weg gaan en misschien zie je het vanavond al niet meer als de Tv al wat langer opstaat.
Helaas hebben wij hier nog 2 extra dode pixels erbij ontdekt :(

Graag wil ik dus mijn plasma laten omruilen door een nieuw en goed exemplaar.
Helaas heb ik van Panasonic (België) sinds gisterenochtend, hierover niets meer gehoord :?
Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland mag je alles zonder opgave van reden gewoon binnen 7 dagen terug brengen naar de winkel.

Als dat in België ook zo is dan zou ik niet lang moeilijk doen, maar de tv gewoon retour laten gaan naar de winkel en een nieuwe eisen. En als ze weigeren ze gewoon dat je je geld terug wil en dat je hem dan wel ergens anders koopt waar ze wel deugelijke producten leveren.

Maar zoals ik al zei, ik ken het consumentenrecht in België niet. Maar als je de tv net 3 dagen hebt zou ik niet moeilijk gaan doen met helpdesks etc, dat de winkel maar wat service levert.
Mensen laten zich snel overompelen door zo'n monteur "dat trekt wel weg meneer", maar bij mij had hij hem meteen weer in de doos kunnen stoppen en mee kunnen nemen.

quote:
yzf1kr schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:22:
[...]

Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland mag je alles zonder opgave van reden gewoon binnen 7 dagen terug brengen naar de winkel.

Als dat in België ook zo is dan zou ik niet lang moeilijk doen, maar de tv gewoon retour laten gaan naar de winkel en een nieuwe eisen. En als ze weigeren ze gewoon dat je je geld terug wil en dat je hem dan wel ergens anders koopt waar ze wel deugelijke producten leveren.

Maar zoals ik al zei, ik ken het consumentenrecht in België niet. Maar als je de tv net 3 dagen hebt zou ik niet moeilijk gaan doen met helpdesks etc, dat de winkel maar wat service levert.
Mensen laten zich snel overompelen door zo'n monteur "dat trekt wel weg meneer", maar bij mij had hij hem meteen weer in de doos kunnen stoppen en mee kunnen nemen.
In belgië is het consumentenrecht net hetzelfde, alleen hebben wij standaard op al onze toestellen 2 jaar garantie :9~
Ik heb jou informatie duidelijk begrepen en eis dan morgen ook een nieuw en goed exemplaar :(

quote:
Moris schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:41:
[...]

In belgië is het consumentenrecht net hetzelfde
Neen, in België geldt die 7 dagen enkel voor "aankoop buiten de vestiging van het bedrijf".
Dus: op beurzen, online aankopen, postorder aankopen,..., maar dus niet voor iets dat je gekocht hebt in een winkel.

quote:
PinkPanther1970 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:46:
[...]

Neen, in België geldt die 7 dagen enkel voor "aankoop buiten de vestiging van het bedrijf".
Dus: op beurzen, online aankopen, postorder aankopen,..., maar dus niet voor iets dat je gekocht hebt in een winkel.
Klopt 8)7

Hoe zit het dan, met een Tv aan huis geleverd en die is omgeruild voor een ander exemplaar met 3 defekte pixels in het scherm :? 8)7
Panasonic maakt toch Klasse 1 schermen en die "klasse 1" zegt toch zeer duidelijk dat er geen enkele pixel defect mag zijn (0 tolerantie).
Dit valt dan toch onder de algemene garantie v/d Klasse 1 schermen :? 8)7

Mirror, Mirror
Reg. datum: 27 juli 2001

Vandaag mijn BD35 Blu-Ray speler binnengekregen en natuurlijk gelijk National Treasure 2 gekeken die bij de speler zat. En nu ben ik eigenlijk op zoek naar de smilie waar mijn kin op de knieen valt en er een gestage stroom kwijl uit de mondhoek komt. :+

Fantastische combo met mijn PZ85.
Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
JBS schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:35:
[...]
Iemand die mij deze gegevens kan geven van de PZ80?
Mijn 42 inch (PZ85), tussen de 200 Watt (scenes binnen) en 420 Watt (buiten/felverlicht). Varieert constant tussen deze waardes.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - Gainward 4850 Golden Sample - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Reg. datum: 28 maart 2004

42PZ80 staat te shinen op mn kamer :D

Digitale televisie vind ik al erg mooi, beeld is zeker niet te groot (2/2.5 m afstand), lekker imposant, heerlijk TV kijken, ... Wii graphics vallen me tegen, binnenkort ff component kabel halen, schijnt wel beter te zijn

Morgen PS3 halen en Blu Ray kijken, dat wordt pas echt genieten! Erg zin om hem te showen, ben er echt blij mee!!

Mensen hier iig bedankt voor alle info! :)

Reg. datum: 05 december 2001

Ik heb nu een tijd de 42PZ85 en ben er nog steeds erg tevreden mee. Moet wel zeggen dat ik het beeld soms wat dof vond. Ben toen eens gaan spelen met de instellingen. Had hem altijd op Cinema, omdat dat de meest aanbevolen instelling was. Ben nu echter toch overgegaan naar Normal en soms zelfs Dynamic. Met name bij Planet Earth van de BBC sprankelen de kleuren veel meer. Bij gewone films is dit effect minder mooi. Wat gebruiken jullie?

quote:
Moris schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:56:
[...]

Klopt 8)7

Hoe zit het dan, met een Tv aan huis geleverd en die is omgeruild voor een ander exemplaar met 3 defekte pixels in het scherm :? 8)7
Als je die tv zelf in een winkel gaan bestellen bent, gelden die 7 dagen niet.
Heb je die tv besteld via een website, dan heb je wel recht op die 7 dagen.
Het heeft niets te maken met het feit of 'ie geleverd wordt of je hem zelf afhaalt.
quote:
Moris schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:56:
[...]
Panasonic maakt toch Klasse 1 schermen en die "klasse 1" zegt toch zeer duidelijk dat er geen enkele pixel defect mag zijn (0 tolerantie).
Dit valt dan toch onder de algemene garantie v/d Klasse 1 schermen :? 8)7
Ik dacht ooit eens gelezen te hebben dat dode pixels al dan niet aanleiding geven tot omruiling op basis van verschillende criteria.
De tolerantie is 5 geïsoleerde pixels dacht ik.
Klasse 1 wil volgens mij zeggen geen enkele actieve dode pixel en niet meerdere pixels naast elkaar (groepjes dode pixels).

PinkPanther1970 wijzigde dit bericht 06-11-2008 08:27 (38%)

Reg. datum: 13 februari 2006

quote:
PinkPanther1970 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:21:
[...]

Als je die tv zelf in een winkel gaan bestellen bent, gelden die 7 dagen niet.
Heb je die tv besteld via een website, dan heb je wel recht op die 7 dagen.
Het heeft niets te maken met het feit of 'ie geleverd wordt of je hem zelf afhaalt.

[...]
Echt waar? dat is vreemd! Geen omruilgarantie in beglie dus voor dit soort zaken? Goed om te onthouden dan!

Alkmaar6 zal bloeien en nooit vergaan!!! HOEI!!!!

quote:
Batsu schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:34:
[...]

Echt waar? dat is vreemd! Geen omruilgarantie in beglie dus voor dit soort zaken? Goed om te onthouden dan!
Als er iets defect is natuurlijk wel; maar je hebt geen 7 dagen bedenktijd om iets uit te proberen en dan zonder opgave van reden terug naar de winkel te brengen.

Dat is in Nederland ook alleen wanneer je dingen via internet of de telefoon koopt (wet kopen of afstand). Anders is omruilen/terugbrengen een coulance regeling van de verkopende partij, geen verplichting bij de wet dus.
Reg. datum: 13 februari 2006

quote:
PinkPanther1970 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 08:37:
[...]

Als er iets defect is natuurlijk wel; maar je hebt geen 7 dagen bedenktijd om iets uit te proberen en dan zonder opgave van reden terug naar de winkel te brengen.
en is een pixel dan een defect?

dat zou voor mij nameoijk absoluut een reden zijn om een tv te kopen via een webwinkel!

Alkmaar6 zal bloeien en nooit vergaan!!! HOEI!!!!

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: