Reg. datum: 08 augustus 2007
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 268
Reg. datum: 13 november 2005
Inderdaad, zoals artikel zegt 1/3 van moet op ooghoogte zitten voor ideaal kijken.
Dit lijkt erg laag, maar het werkt wel goed. Veel mensen hangen de tv veel te hoog.
Zelf heb ik mijn huidige 32" ook op zo'n vogels beugel, en de 42" haat daar ook op. Zal ietje moeten schuiven met de bevestiging maar zal wel moeten lukken.
Als je er een in bij je eettafle hangt, dan hangt hij natuurlijk weer hoger omdat je ook hoger zit.
Dit lijkt erg laag, maar het werkt wel goed. Veel mensen hangen de tv veel te hoog.
Zelf heb ik mijn huidige 32" ook op zo'n vogels beugel, en de 42" haat daar ook op. Zal ietje moeten schuiven met de bevestiging maar zal wel moeten lukken.
Als je er een in bij je eettafle hangt, dan hangt hij natuurlijk weer hoger omdat je ook hoger zit.
yzf1kr wijzigde dit bericht 04-11-2008 13:06 (22%)
Reg. datum: 15 maart 2007
Ik heb een 42PZ80 maar weet even niet hoe het precies zit met aansluiten wat ik precies wil.
Ik heb nu een digitale decoder die zit aangesloten met scart.
Ik wil nu tegelijk een:
- Popcorn hour a-110 (hdmi)
- Playstation 3 (hdmi)
- Home Cinemaset (hdmi)
kopen.
- Verder wil ik binnenkort een digitale HD decoder met harddisk kopen als die beschikbaar zijn bij ziggo.
Mijn PZ80 heeft echter maar 2 hdmi aansluitingen achterop. Hoe ga ik dat realiseren? Ik weet dat er hdmi verdelers zijn maar ik wil dus geluid van de digitale decoder, playstation en popcornhour op mijn homecinema set kunnen hebben zonder ompluggen. Verder moet het ook mogelijk zijn DVD's via hdmi met de home cinema set af te spelen op de tv.
Iemand enig idee of mogelijk is wat ik wil? De homecinema set die ik op het oog heb heeft geen hdmi doorlus mogelijkheid.
Ik heb nu een digitale decoder die zit aangesloten met scart.
Ik wil nu tegelijk een:
- Popcorn hour a-110 (hdmi)
- Playstation 3 (hdmi)
- Home Cinemaset (hdmi)
kopen.
- Verder wil ik binnenkort een digitale HD decoder met harddisk kopen als die beschikbaar zijn bij ziggo.
Mijn PZ80 heeft echter maar 2 hdmi aansluitingen achterop. Hoe ga ik dat realiseren? Ik weet dat er hdmi verdelers zijn maar ik wil dus geluid van de digitale decoder, playstation en popcornhour op mijn homecinema set kunnen hebben zonder ompluggen. Verder moet het ook mogelijk zijn DVD's via hdmi met de home cinema set af te spelen op de tv.
Iemand enig idee of mogelijk is wat ik wil? De homecinema set die ik op het oog heb heeft geen hdmi doorlus mogelijkheid.
Reg. datum: 13 november 2001
Reg. datum: 13 november 2001
Het makkelijkst is, om een receiver te kopen die 3 HDMI aansluitingen heeft. Dan gaan er 3 HDMI-kabels naar de receiver, en uiteindelijk maar 1 naar je TV. Heb zelf een Onkyo TX-705, en daarbij werkt dit perfect. Geluid wordt netjes van de HDMI geplukt, en beeld word verder netjes doorgestuurd naar de tv. Voordeel is ook dat je geen lipsync problemen hebt, en dat je eigenlijk nooit meer je input hoeft te switchen op je tv. Dit kan mogelijk ook nog eens een afstandsbediening schelen.
Dus dan heb je aan een op zich mooi geprijsde HDTV met maar 1 hdmi genoeg? Zal ik onthouden.... Dus een Receiver met 3 hdmi-in en 1 hdmi-uit?
Ik denk inderdaad dat het verstandiger is om naar een duurdere home cinema set te kijken. Eigenlijk was ik van plan een setje te kopen van rond de 200 euro maar dan kan gewoonweg niet wat ik wil met alles op elkaar. Ik zie nu op kieskeurig de nieuwe Onkyo CT5115 die is redelijk betaalbaar en heeft ook 3 hdmi inputs en 1 output. Dan kan ik alle 3 de apparaten doorlussen. De zilvere versie is zelfs maar 350 euro of zo de zwarte wat duurder maar nog betaalbaar.quote:Upper schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:28:
Het makkelijkst is, om een receiver te kopen die 3 HDMI aansluitingen heeft. Dan gaan er 3 HDMI-kabels naar de receiver, en uiteindelijk maar 1 naar je TV. Heb zelf een Onkyo TX-705, en daarbij werkt dit perfect. Geluid wordt netjes van de HDMI geplukt, en beeld word verder netjes doorgestuurd naar de tv. Voordeel is ook dat je geen lipsync problemen hebt, en dat je eigenlijk nooit meer je input hoeft te switchen op je tv. Dit kan mogelijk ook nog eens een afstandsbediening schelen.
Eigenlijk vallen me de mogelijkheden van hdmi een beetje tegen in dat opzicht. Heb dus net een nieuwe plasma en wil dus alles hdmi als het kan. Ik heb de mogelijkheid om langzaam alles aan te schaffen alleen in het budget segment is niks te vinden wat aan de eisen voldoet.
Dan kan je wel weer optisch gaan werken maar dan mis je het voordeel van hdmi weer en vaak zijn er ook niet genoeg optische aansluitingen op een goedkope home cinema. Tulp gaat me dan weer te ver.
Wil je dat even uitleggen? Wat is het verschil hierin met bvb. scart? Ik zie geen enkel verschil eigenlijk.quote:wiene schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:45:
[...]
Eigenlijk vallen me de mogelijkheden van hdmi een beetje tegen in dat opzicht.
[...]
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Nou vooral dat doorlus mogelijkheden via de tv ontbreekt. Dus stel ik sluit 4 apparaten op de tv aan dat dan deze apparaten met elkaar kunnen communiceren. Ik weet dat dat met scart ook niet 123 mogelijk is en dat het misschien wel aan de tv maker ligt.quote:Fire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:54:
[...]
Wil je dat even uitleggen? Wat is het verschil hierin met bvb. scart? Ik zie geen enkel verschil eigenlijk.
Maar nu moet je dus of een dure versterker kopen...hoewel die Onkyo voor dat geld een prachtige speler is met dvd upscaling etc. en ontzettend veel aansluitingen.
Ik vind namelijk mijn eisen nog niet eens zo gek. 4 apparten zou je zeggen 4 hdmi kabels. In praktijk werkt het dus niet zo en dat vind ik dan een beperking ja. Dan heb je weer optische kabels nodig etc.
Ik zeg dus echt niet dat met scart de mogelijkheden groter zijn. Wel vind ik het ontbrekende stuursignaal van hdmi een gemis, mijn ouders snappen niks van het juiste hdmi kanaal selecteren.
Maar ik weet nu dus eigenlijk al dat ik voor de zilvere onkyo ga voor 350 euro. Die heeft dan 1 hdmi aansluiting te kort omdat de dvd speler die erbij zit ook een hdmi poort nodig heeft en dus de ps3 en de popcorn. Dan sluit ik de decoder wel optisch aan, heb voorlopig toch nog geen hd decoder.
Zoals je dus zelf zegt, HMDI heeft maar (voor mij dan) maar 1 tekortkoming en dat is het stuurkanaal.
Verder lijkt het mij qua werkwijze identiek aan scart of eender welke aansluiting, en is het dus de tv-maker die bepaald hoeveel aansluitingen erop zitten en zo
Als je een hdmi-splitter aanschaft, heb je in principe genoeg aan een receiver met 1 hdmi-in en -uit.
Verder lijkt het mij qua werkwijze identiek aan scart of eender welke aansluiting, en is het dus de tv-maker die bepaald hoeveel aansluitingen erop zitten en zo
Als je een hdmi-splitter aanschaft, heb je in principe genoeg aan een receiver met 1 hdmi-in en -uit.
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
En een vorm van DRM toch? HDCP of zo. Weet ook niet of dat echt een beperking is.quote:Fire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:07:
Zoals je dus zelf zegt, HMDI heeft maar (voor mij dan) maar 1 tekortkoming en dat is het stuurkanaal.
Maar misschien dat ik binnenkort best blij ben.
42PZ80
PS3 80GB ook voor blu-ray afspelen.
Popcorn a-110 voor alles wat ik download en evt. youtube op de tv.
Home cinema set met upscaling DVD speler (hoeft de ps3 daar niet voor aan)
Digitale TV (wil langzaam naar HD en als ik bij de vriendin in ga wonen film 1 erbij)
Bijna alles met hdmi aangesloten en met netwerkkabels (geen draadloos). Rest me nog een logitech harmony en een alles in 1 HD decoder/opname apparaat.
Enige nadeel is dat dit alles bij mijn vriendin komt te staan, die heeft een eigen huis. Voordeel is dus dat op de tv na we alles samen betalen
Van mij had HDMI ook wel bi-directioneel mogen zijn.
Als je in je TV een DVB-T decoder hebt, en je wil geluid op je versterker hebben dan moet je alsnog een optische kabel gebruiken. Terwijl je TV al aan de versterker hangt met HDMI.
Als je in je TV een DVB-T decoder hebt, en je wil geluid op je versterker hebben dan moet je alsnog een optische kabel gebruiken. Terwijl je TV al aan de versterker hangt met HDMI.
Reg. datum: 10 augustus 2001
Graag had ik het ergens zwart op wit zien staan ivm met de pixelgarantie die Panasonic geeft op de plasma's.quote:Fire69 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:26:
[...]
Kijk of je geen PZ81 kan krijgen, die heeft ook een optische uitgang
[...]
Ik weet wel iemand die je het kan vertellen. En ze hebben dan nog een 0800-nummer ook!
Nergens vind ik hierover iets terug bij Panasonic
Kan iemand me aub hier spoedig uit de nood helpen, ik zit momenteel al met " 3 dode pixels"
Als ik deze vraag moet stellen aan Panasonic zlef, dan zal het antwoord steeds in mijn nadeel zijn.
Reg. datum: 25 maart 2008
Reg. datum: 25 maart 2008
Panasonic levert klasse 1 tv's, dit zal wel in je handleiding staan. Klasse 1 tv's betekent dat je geen dode pixels mag hebben. Uit mijn ervaring doet Panasonic (Nederland) hier totaal niet moeilijk over. Zulke goede service kom je niet vaak tegen.
Reg. datum: 18 september 2008
dit weekend hebben ze een 42inch panasonic plasma in promo bij Selexion in Belgie. probleem is alleen dat dit weer zo'n type is dat exlusief voor een winkelketen werd uitgebracht, en kan er geen reviews over vinden. Het gaat om een TH-D42pn83. Iemand al van gehoord? Als ik op de specs afga lijkt het net hetzelfde als de PZ80. Dit heb ik gevonden op een website:
Technische specificaties
Beeld
• Beeldschermgrootte (cm): 106 cm
• Beeldschermgrootte (inch): 42 inch
• HD ready
• Resolutieondersteuning: 1.920x1.080
• Contrastverhouding: 30.000:1
• Contrastverhouding: 1.000.000:1 (dynamisch)
• Natural Vision Filter
• 100 Hz Double Scan
• 24p Playback, Progressive Scan
• Responsetijd: < 1 ms
• Contrast Automatic Tracking System (C.A.T.S.)
• Viera-Link HDAVI 3
Tuner
• DVB-T Tuner
• Automatische zenderinstallatie
• Automatisch afstemsysteem
• Teletekst : 2000 pagina's
• 7-dagen SI-EPG voor DVB-T
• Sleep Timer
• Q-Link
Audio
• Muziekvermogen : 20 Watt Stereo
• SRS TruSurround XT
• V-Audio Surround Sound
Aansluitingen
• 3 HDMI mit HDCP, 1 aan zijkant
• 2 Scart
• VGA-Anschluß (15 polig)
• Video & S-Video ingang
• YUV-Component ingang
• Audio-ingang (L+R)
• Koptelefoon
• SD-Kaart ingang (SDHC)
• Common Interface (CI)
• inkl. draaibaar voet
Afmetingen (BxHxT)
• met voet: ca. 104,8 x 67,9 x 10,0 cm
• zonder voet: ca. 104,8 x 72,7 x 32,7 cm
Stroomverbruik
• Stroomverbruik standby/aan: 0,4W / 324W
Technische specificaties
Beeld
• Beeldschermgrootte (cm): 106 cm
• Beeldschermgrootte (inch): 42 inch
• HD ready
• Resolutieondersteuning: 1.920x1.080
• Contrastverhouding: 30.000:1
• Contrastverhouding: 1.000.000:1 (dynamisch)
• Natural Vision Filter
• 100 Hz Double Scan
• 24p Playback, Progressive Scan
• Responsetijd: < 1 ms
• Contrast Automatic Tracking System (C.A.T.S.)
• Viera-Link HDAVI 3
Tuner
• DVB-T Tuner
• Automatische zenderinstallatie
• Automatisch afstemsysteem
• Teletekst : 2000 pagina's
• 7-dagen SI-EPG voor DVB-T
• Sleep Timer
• Q-Link
Audio
• Muziekvermogen : 20 Watt Stereo
• SRS TruSurround XT
• V-Audio Surround Sound
Aansluitingen
• 3 HDMI mit HDCP, 1 aan zijkant
• 2 Scart
• VGA-Anschluß (15 polig)
• Video & S-Video ingang
• YUV-Component ingang
• Audio-ingang (L+R)
• Koptelefoon
• SD-Kaart ingang (SDHC)
• Common Interface (CI)
• inkl. draaibaar voet
Afmetingen (BxHxT)
• met voet: ca. 104,8 x 67,9 x 10,0 cm
• zonder voet: ca. 104,8 x 72,7 x 32,7 cm
Stroomverbruik
• Stroomverbruik standby/aan: 0,4W / 324W
Reg. datum: 28 maart 2004
Reg. datum: 28 maart 2004
Bedoel je niet de Panasonic TH-42PZ83? Want volgens mij is dat gewoon een TH-42PZ80 met ander uiterlijk
neen, het gaat wel degelijk om de TH-D42PN83. Bij www.selexion.be kan je hem ook terugvinden, vanaf vrijdag is ie voor 1299 te koop... geen enkele review te vinden, maar als hij evenwaardig of beter is als de pz80 koop ik hem direct, is vlakbij en dan hoef ik niet bij een webshop te kopen...quote:B.A.L. schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:58:
Bedoel je niet de Panasonic TH-42PZ83? Want volgens mij is dat gewoon een TH-42PZ80 met ander uiterlijk
Tja je zegt het zelf al PS3 kan je ook gebruiken voor upscalen van dvd's. Werkt erg goed vind ik zelf.quote:wiene schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:30:
[...]
En een vorm van DRM toch? HDCP of zo. Weet ook niet of dat echt een beperking is.
Maar misschien dat ik binnenkort best blij ben.
42PZ80
PS3 80GB ook voor blu-ray afspelen.
Popcorn a-110 voor alles wat ik download en evt. youtube op de tv.
Home cinema set met upscaling DVD speler (hoeft de ps3 daar niet voor aan)
Digitale TV (wil langzaam naar HD en als ik bij de vriendin in ga wonen film 1 erbij)
En je wil die popcorn kopen om divx/xvid films af te spelen, maar daar kan je PS3 ook voor gebruiken.
Scheelt je wel hoop geld, geen Onkyo, geen popcorn en geen aparte dvdspeler met upscaling mogelijkheden. Kan je van dat geld gezellig met je vriendin op vakantie.
学习汉语, Specs, X360, PS3
Dus de pixelgarantie zou voor België net hetzelfde moeten zijn als in Nederlandquote:Rudey schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:21:
Panasonic levert klasse 1 tv's, dit zal wel in je handleiding staan. Klasse 1 tv's betekent dat je geen dode pixels mag hebben. Uit mijn ervaring doet Panasonic (Nederland) hier totaal niet moeilijk over. Zulke goede service kom je niet vaak tegen.
Ik zal eens contact opnemen met Panasonic en hopen op een ruil.
En ik die dacht dat een plasma geen kapotte pixels kon hebben
Selexion maakt, denk ik, deel uit van dezelfde Europese groep als het Engelse Comet.quote:B.A.L. schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:58:
Heb de reclame ook in de bus gekregen vandaag.
Deze zou dan ongeveer dezelfde plasma zijn als de PZ81 die in het VK wordt verkocht (dus als basis een PZ80 maar met 24p real cinema, maar zonder het superieure geluidssysteem van de PZ85).
zou die selexion tv IFC hebben? Daar wordt niets over gezegd, ook niet bij de specs die ik op het net gevonden heb. En 24p real cinema denk ik ook niet, omdat ze spreken van 24p playback. Als hij idd dieze twee opties zou hebben ben ik direct verkocht!quote:PinkPanther1970 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:34:
[...]
Selexion maakt, denk ik, deel uit van dezelfde Europese groep als het Engelse Comet.
Heb de reclame ook in de bus gekregen vandaag.
Deze zou dan ongeveer dezelfde plasma zijn als de PZ81 die in het VK wordt verkocht (dus als basis een PZ80 maar met 24p real cinema, maar zonder het superieure geluidssysteem van de PZ85).
Is het dan niet gewoon een PZ80?quote:glenner schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:38:
[...]
zou die selexion tv IFC hebben? Daar wordt niets over gezegd, ook niet bij de specs die ik op het net gevonden heb. En 24p real cinema denk ik ook niet, omdat ze spreken van 24p playback. Als hij idd dieze twee opties zou hebben ben ik direct verkocht!
'k Vind 'm trouwens lelijk.

PinkPanther1970 wijzigde dit bericht 04-11-2008 19:51 (12%)
Ik was wat aan het zoeken op het internet voor mijn net aangeschafte th-42pz8 en kwam op een mooie site waar je de servicemanuals van de 8 series kunt downloaden en voor de echte tweakers ook firmware .
Vooral de manuals zien er erg goed uit .
linkje:
manuals: http://www.pasctraining.p...rn/Document_Downloads.htm
firmwares: http://www.pasctraining.p...mwaredownloads/Plasma.ASP
groet,
Jan
Vooral de manuals zien er erg goed uit .
linkje:
manuals: http://www.pasctraining.p...rn/Document_Downloads.htm
firmwares: http://www.pasctraining.p...mwaredownloads/Plasma.ASP
groet,
Jan
Da's een interessante site om af en toe eens te checken. 
Jammer dat het over US-modellen gaat, maar in die service-manuals staan toch enkele leuke dingen om te lezen!
Jammer dat het over US-modellen gaat, maar in die service-manuals staan toch enkele leuke dingen om te lezen!
Deze post gaan jullie wel leuk vinden; 'k heb eens het stroomverbruik van mijn TH37PX80 opgemeten:
met de recommanded settings van hdtv.co.uk:
energiebesparende functie stond op "aan" (dit is dus wel niet de "eco-stand")
- standby : 15W (vind'k wel wat hoog)
- TV kijken : schommelt van 120 tot 165W , had ook piekje van 190W, maar zeer weinig.
Al bij al valt dit dus wel mee hé..
energiebesparende functie stond op "aan" (dit is dus wel niet de "eco-stand")
- TV kijken : schommelt van 120 tot 165W , had ook piekje van 190W, maar zeer weinig.
Justchill wijzigde dit bericht 05-11-2008 00:34 (11%)
Reg. datum: 06 januari 2004
Reg. datum: 06 januari 2004
Iemand die mij deze gegevens kan geven van de PZ80?quote:Justchill schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:41:
Deze post gaan jullie wel leuk vinden; 'k heb eens het stroomverbruik van mijn TH37PX80 opgemeten:
- That's the way the cookie crumbles -
Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last