Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
jbierste schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:40:
[...]

Ik heb mijn 42PZ80 4(!)x teruggestuurd ivm dode pixels. Nu heb ik eindelijk een exemplaar zonder dode pixels.

Je hebt dus gewoon garantie. Even bellen met E-Care, en ze komen hem voor je omruilen.
Mijn Plasma valt niet onder de service van E-Care (Nederland) maar onder de Service van VTS (België).
Normaal gezien is de pixelgarantie toch het zelfde voor Nederland als in België :?

Helaas vind ik hierover niets terug ivm de pixelgarantie op de website of handleiding van Panasonic België :?

Reg. datum: 06 maart 2007

@196 speeluren hier... bijna op fullpower dus :P

Probleempje:

HTPC + TH 37PX80 @ hdmi.

Als ik overschakel van een andere hdmi input naar de htpc en die staat al aan, is er soms geen geluid meer.. iemand?

Reg. datum: 17 mei 2003

quote:
ConZito schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:50:
[...]

Nope, is ook 720p, staat ook vaak op de achterzijde van het hoesje vermeld of een game native 1080p is. Daarbij is eigenlijk geen enkele PS3 game 1920x1080, GT5 Prologue met 1280x1080 komt het dichts in de buurt. Niet dat dat erg is, het ziet er gewoon goed uit ;)

De PS3 is gewoon een geweldig goede upscaler.
Er zijn wel een aantal native 1080p-games, bijv Pixeljunk Monsters, Pixeljunk Eden en Wipeout HD (hoewel die soms vals speelt door de gerenderde resolutie dynamisch te veranderen om de framerate constant op 60fps te houden). Hoe dan ook, Wipeout HD ziet er fantastisch uit op een full HD-scherm.

Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...

Moderator Kai [GoT] clan

Ik heb al veel gelezen over de verschillen in beeld(kwaliteit) instellingen van de PZ85 en PZ800.
In beginsel zijn de schermen gewoon in grote lijnen gelijk.

Echter het geluid uit de ingebouwde boxen schijnt beduidend beter te zijn bij de PZ800 versies dan die in de PZ80 of PZ85.
Aangezien ik meestal tv kijk zonder mijn externe versterker aan te zetten, was ik benieuwd hoe de geluidskwaliteit van de verschillende schermen is.

Wie kan dit vertellen?

Never be afraid of doing tasks you are not familiar with. Noah's Ark was built by an amateur. Professionals have built the Titanic.

Arwen / Kayne

Hoe het bij de verschillende schermen zit, weet ik natuurlijk niet, maar ik vind het geluid van mijn PZ81 echt heel goed.
Ik had al vaak gelezen dat platte schermen meestal niet zo'n schitterend geluid hadden, vanwege het ontbreken van de klankkast zoals je bij een CRT wel hebt.
Maar het geluid wat ik nu heb, is eigenlijk beter dan mijn CRT, dus mij hoor je niet klagen :)
Je moet natuurlijk niet verwachten dat de lage tonen je uit je zetel laten daveren, maar om op normale geluidsniveau's naar een film te kijken, vind ik het echt meer dan voldoende :)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Moderator Kai [GoT] clan

Het geluid hoeft voor mij niet knetterhard te zijn, maar gewoon zuiver en met een vol ruimtelijk geluid. En niet schreeuwerig, zoals je vaak met die kleine hoge tone tweeters hebt... :(

Never be afraid of doing tasks you are not familiar with. Noah's Ark was built by an amateur. Professionals have built the Titanic.

Arwen / Kayne

Idd, voor dat schreeuwerige was ik ook bang, maar dat is dus absoluut het geval niet! :)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

...smijt met geld!

quote:
ymmv schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:10:
[...]

Er zijn wel een aantal native 1080p-games, bijv Pixeljunk Monsters, Pixeljunk Eden en Wipeout HD (hoewel die soms vals speelt door de gerenderde resolutie dynamisch te veranderen om de framerate constant op 60fps te houden). Hoe dan ook, Wipeout HD ziet er fantastisch uit op een full HD-scherm.
WipeOutHD heb ik ook en dat ziet er inderdaad prachtig uit, zelfs op mijn HDReady schermpje :P

When Everything Goes Wrong, Take The Easy Way Out

Kennis is macht
Reg. datum: 12 oktober 1999

Mijn oude 32 inch Sony CRT had duidelijk beter geluid. Maar de PZ85 houdt zich nog best goed, zelfs op hoog volume. Maar de volle klanken van de CRT haalt hij toch zeker niet.

Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - Gainward 4850 Golden Sample - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W

Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Justchill schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:07:
@196 speeluren hier... bijna op fullpower dus :P

Probleempje:

HTPC + TH 37PX80 @ hdmi.

Als ik overschakel van een andere hdmi input naar de htpc en die staat al aan, is er soms geen geluid meer.. iemand?
Klopt heb ik ook, van PS3 naar Digitale TV ..... zet DTV kastje even uit en aan en geluid werkt dan weer.
Vind het eigelijk wel erg vreemd.
Anders-om eigenlijk nooit geen probleem mee ....raar.

Thee-Nerd

@mvh9-3 & G_M_C

Zoals mvh9-3 al aangaf heb ik inderdaad een versterker zonder HDMI waardoor ik het geluid van blu ray speler rechtstreeks aansluit op mijn reciever. Ik weet namelijk dat de P85 een optische uitgang heeft op de tv. Dan heb je helemaal geen lipsync issues meer omdat de tv het dan wel met de goede vertraging doorgeeft (lijkt mij). Maargoed na het verhaal van mvh 9-3 ga ik gewoon voor de pz80. Mocht ik dan nog problemen ondervinden dan koop ik wel een andere reciever tzt.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Moderator Kai [GoT] clan

quote:
psy schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:37:
Mijn oude 32 inch Sony CRT had duidelijk beter geluid. Maar de PZ85 houdt zich nog best goed, zelfs op hoog volume. Maar de volle klanken van de CRT haalt hij toch zeker niet.
Zou het met de PZ800 (veel) beter gesteld zijn dan?
Hier zitten 4 speakers in ipv. 2.

Reg. datum: 29 september 2008

Veel beter geluid heb je met een HC set(je). De gemiddelde luidspreker in een platte tv is niet om naar huis te schrijven, voornamelijk door het ontbreken van een voldoende grote klankkast. Mensen willen nu eenmaal slanke lijstjes en ondiepe tv's, dus tsja, dan krijg je dit als resultaat.

Een goed klinkende CRT is echt vele malen beter dan de gemiddelde LCD/plasma.

Reg. datum: 30 juli 2000

Yup, en een set luidsprekers is nog beter, niet in de laatste plaats omdat daar een (wat zwaardere) versterker ook achterstaat.
Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
Moris schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:54:
[...]

Mijn Plasma valt niet onder de service van E-Care (Nederland) maar onder de Service van VTS (België).
Normaal gezien is de pixelgarantie toch het zelfde voor Nederland als in België :?

Helaas vind ik hierover niets terug ivm de pixelgarantie op de website of handleiding van Panasonic België :?
Iemand die mij met zekerheid kan zeggen dat Panasonic op hun plasma's geen dode pixels acepteert en de plasma dan ook wordt omgeruild door een nieuw exemplaar mocht er een of meerdere kapotte pixels zijn :? 8)7

Reg. datum: 13 november 2005

Ik afgelopen zaterdag ook een 42PZ80 besteld, en ik hoop hem morgen binnen te krijgen.
Mooi op tijd voor Gears2. :)

Wbt pixelgaratie, daar trek ik me weinig van aan.
Als ik de TV aan zet controleer ik hem op pixels, zie ik er ook maar 1tje, dan gaat hij terug de doos in en retour naar de winkel.
Dit heb ik ook al eerder met een laptop gedaan. Ze zeuren in eerste instantie wel over pixel garantie van fabrikant etc, maar dan gooi ik het gewoon op het consumenten recht, en dat ik alles binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden mag retourneren.Dan binden ze meteen in en ruilen ze zonder morren.

Ik koop dit soort spullen dan wel in de winkel, de TV was wel ¤75 euro duurder dan bij de goekoopste internetshop (als ik de verzendkosten meereken), maar dat is me een beetje service wel waard.

Arwen / Kayne

quote:
Guldan schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:35:
@mvh9-3 & G_M_C

Zoals mvh9-3 al aangaf heb ik inderdaad een versterker zonder HDMI waardoor ik het geluid van blu ray speler rechtstreeks aansluit op mijn reciever. Ik weet namelijk dat de P85 een optische uitgang heeft op de tv. Dan heb je helemaal geen lipsync issues meer omdat de tv het dan wel met de goede vertraging doorgeeft (lijkt mij). Maargoed na het verhaal van mvh 9-3 ga ik gewoon voor de pz80. Mocht ik dan nog problemen ondervinden dan koop ik wel een andere reciever tzt.
Kijk of je geen PZ81 kan krijgen, die heeft ook een optische uitgang :)
quote:
Moris schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 07:30:
[...]

Iemand die mij met zekerheid kan zeggen dat Panasonic op hun plasma's geen dode pixels acepteert en de plasma dan ook wordt omgeruild door een nieuw exemplaar mocht er een of meerdere kapotte pixels zijn :? 8)7
Ik weet wel iemand die je het kan vertellen. En ze hebben dan nog een 0800-nummer ook! ;)

Fire69 wijzigde dit bericht 04-11-2008 08:27 (24%)

Thee-Nerd

@Fire69:

Wat is dan het verschil tussen de 80 en de 81 is dat gewoon een nieuwe versie. lees als je een pz80 besteld heb je dan kans dat je een pz81 krijgt? of hoe zit dat dan?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Arwen / Kayne

Volgens mij is het enige verschil de optische uitgang en dat de dvb-t-tuner HD ondersteund.

Ik had een PZ80 en heb een PZ81 gekregen inderdaad. :)
Het is geen nieuwere versie, het is gewoon een andere versie.

Belgian wacko
Reg. datum: 07 juli 2005

ik heb ook de pz81 in bezit sinds vrijdag (besteld bij iisshop, schitterende winkel, goeie service en vriendelijke mensen !) en wat een juweeltje ! Is idd quasi gelijk aan de pz80 muv de dvb-t digitale ipv analoge tuner en de optical out. Voor de rest identiek (en een stuk goedkoper :D)

alles meteen op cinema gezet en contrast/brightness op 50% , elke keer als ik niet iets actief doe draait de sd-card continu 1080p beelden in verschillende kleuren om de tv in te spelen. Tot nu toe nog geen greintje last van eender wat gehad:
- xbox360 via hdmi: superbeeld (burnout paradise, gta4, pgr 4, fifa 09 demo): geen spoor van ghosting of trailing of wat dan ook, geweldig en dan heb ik nog niet eens met de instellingen gespeeld
- telenet digital tv via scart: best ok maar zou beter kunnen, op termijn een hd digicorder maar dat is nog niet echt de moeite gezien het beperkte aantal kanalen
- htpc via dvi-->hdmi kabel en 720p content (x264) ziet er fenomenaal uit ! Ook hier geen artifacts, geluid perfect in synch (verloopt wel via digital out naar een logitach z680 of hoe heette dat ding ook weer, ...)

lang getwijfeld tussen de lcd 656 en deze en nog geen seconde spijt gehad van de keuze ! Kleuren, zwartwaardes, snelheid, alles voldoet ruimschoots (maar ik ben ook een echte gebruiker en ga niet alles in detail beginnen bekijken en analyseren, als het er goed uit ziet en me niets verkeerds opvalt ben ik meer dan tevreden); Ik zit op ongeveer 2,5 meter en ben al gewend aan de grootte (42")

ZX spectrum is schuld
Reg. datum: 26 augustus 2003

Even een praktisch vraagje tussendoor, ik heb al veel gelezen/gezocht, maar wil graag even de meningen van de forumbezoekers weten:
Wat is de idiale hoogte voor een 42" scherm (42PX80) op een kijkafstand van 3 meter, woonkamer, vooral TV / DVD, zittend op een bank(stel).
De een zegt 75 cm hartje scherm, de ander weer dat ooghoogte = midden scherm, en bij alle designmeubels staat het scherm ongelooflijk laag ?!?
Zelf ga ik een vogels steun toepassen, draai/kantel/schuif, de 6345.

ouwe gamer

Arwen / Kayne

De mijne staat op hetzelfde tafeltje als gas0line in "Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 s..."
Vanop een normale bank vind ik dat wel goed van hoogte, maar zoiets lijkt me toch wel erg persoonlijke smaak?

Fire69 wijzigde dit bericht 04-11-2008 11:16 (13%)

Reg. datum: 28 maart 2004

Mij lijkt toch het midden van het scherm op ooghoogte het beste?

Arwen / Kayne

Ach, zit jij steeds in perfect dezelfde positie in de zetel? Als ik de voetsteun van de relax openklap, schuif ik al 20cm naar beneden. :)

Mirror, Mirror
Reg. datum: 27 juli 2001

Ik zit op 2,5 meter op een bankstel. De TV staat op de voet op een TV-meubel met een hoogte van 50cm. Zo kijk ik ongeveer tegen het midden aan. Lager zou ik hem persoonlijk niet willen zetten, want dan ga ik naar beneden kijken denk ik.

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: