Hoofdcategorieën
Topicacties

Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

Reageer Nieuw Topic
Thee-Nerd

Ik zit ook te kijken naar een nieuwe tv. Mijn oog viel eerst op de samsung le40 552 echter viel die vooral af door het 24p probleem wat er speelde. Nu zit ik te kijken naar een panasonic th42pz80 of een th46pz80. Ik zit op 2.5 meter afstand van de tv. Wat ik mij afvroeg is of er ook een optimale grootte tv is op een bepaalde afstand.

Ik las hier http://ezinearticles.com/...Home-Theater&id=37449 dat volgens dit artikel ongeveer 2 keer de schermverhouding optimaal is maar dan zou de 46 inc beter in de aanmerking komen. Mijn vraag is dus eigenlijk is de 42 inch goed genoeg voor full hd of moet ik voor de 46 inch gaan (prijsverschil +- 300 eur). Wat is de ervariog van de mensen in dit topic?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

doet auto R&D
Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
Guldan schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:36:
Wat ik mij afvroeg is of er ook een optimale grootte tv is op een bepaalde afstand.
Van 2.5m? easy :Y minimaal 65". En als jij dat te groot vindt dan zeg ik dikke lul 8)

Ergo: er is geen wiskundige formule van de ideale afmeting ifv de afstand. Wat jij te groot vindt kan ik of iemand anders te klein vinden (of visa versa). Kortom: ga kijken en maak anders een plaat van de werkelijke grootte en hang die in de woonkamer.

Maar ik heb dus een 42PX80 en zit op 2.5m afstand. Met SD signaal kan het net van die afstand, 2m is licht korrelig. Met HD signaal van een Bluray film kan je op 30cm je vingers aflikken :9~. Zelfde met de XBOX 360.

Volgens de gehele familie moet de TV echt niet groter worden van die afstand maar ik en mijn vader doen moeilijk, we gaan voor 50" als de prijzen wat makkelijker te aanvaarden zijn.

Chevy454 wijzigde dit bericht 02-11-2008 20:13 (27%)

MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

Thee-Nerd

Ah, mooi bedankt voor je hulp.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

1 + 1 = 3
Reg. datum: 28 december 2000

Reg. datum: 13 februari 2006

quote:
ohhhhh vraag nou niet! Tip: lees de alle topp[ics van LCD vs Plamsa maar door dan wordt het je duidelijk :)

Om te resumeren: blijkbaar heeft FullHD alleen zin als je onder een bepaald afstand naar je tv kijkt. Veelal zien mensen sowieso het verschil niet tussen fullHD en HDReady op tv's kleiner als 50 inch (dus dan wordt gezegd dat een 42 inch fullHD geen toegevoegde waarde heeft... lange discussie)

Alkmaar6 zal bloeien en nooit vergaan!!! HOEI!!!!

Arwen / Kayne

Tenzij je er wilt op gamen (maar volgens PinkPanther1970 zijn tv's enkel gemaakt om tv op te kijken ;) ), dan kan de hogere resolutie wel nuttig zijn :)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Want dan heb je op een of andere magische wijze ineens betere ogen? :?

Of bedoel je dat je ineens dichter op de tv gaat zitten en het verschil daarom dus ineens wel kan zien?

quote:
Fire69 schreef op maandag 03 november 2008 @ 07:58:
(maar volgens PinkPanther1970 zijn tv's enkel gemaakt om tv op te kijken ;) )
:*)
Heb ik nooit gezegd hoor; enkel dat de meeste mensen een televisie niet gebruiken om op te gamen.
Maar op 2,5 meter en 42" is Full HD inderdaad eigenlijk weggegooid geld.
Dus als je absoluut Full HD will, ga dan dichter zitten of koop een groter scherm.

Eenvoudig toch?

Arwen / Kayne

quote:
Oscar Mopperkont schreef op maandag 03 november 2008 @ 08:02:
Want dan heb je op een of andere magische wijze ineens betere ogen? :?

Of bedoel je dat je ineens dichter op de tv gaat zitten en het verschil daarom dus ineens wel kan zien?
Ik ben geen gamer dus kan er naast zitten, maar werd er niet meer op het scherm getoond met een hogere resolutie? Net zoals je bij een computerscherm meer op je scherm krijgt als je reslutie hoger is?
quote:
Was ook maar een grapje hoor, vandaar de ;) erbij. :*

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Hoepel op!

quote:
Fire69 schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:12:
Ik ben geen gamer dus kan er naast zitten, maar werd er niet meer op het scherm getoond met een hogere resolutie? Net zoals je bij een computerscherm meer op je scherm krijgt als je reslutie hoger is?
Als je er een pc op aansluit wel, maar dan geldt het ws meer voor strategiegames en dan nog zul je er behoorlijk dicht op moeten gaan zitten om ook alles nog te kunnen zien. Als je het hebt over consolegaming dan wordt volgens mij altijd hetzelfde getoond, ongeacht de resolutie van je scherm.

Reg. datum: 26 oktober 2005

Dat klopt uiteraard wel, ander is het ietwat lastig gamen voor de mensen die dat nog in SD doen hè. Zie je opeens de helft van de weg, de helft van de tegenstanders etc. ;)

Nickname does not reflect reality

Hoepel op!

Als het Full-HD vs SD wordt, dan kun je beter spreken over dat je alleen nog het stuur ziet
en dan mag je al blij zijn als je nog iets van de weg meekrijgt ;)

Maar zonder gekheid, bij de Wii is er wel een verschil tussen breedbeeld en 4:3. Daar tonen ze bij breedbeeld gewoon echt meer op het scherm. Is ook niet heel gek, maar aangezien ik geen PS3 of Xdood360 heb, kan ik moeilijk gaan zeggen dat die consoles niks anders doen als er op 1080p iets wordt uitgepoept (lijkt me overigens wel heel bijzonder, want dan wordt het competitievervalsing, maar je weet nooit!)

Reg. datum: 30 juli 2000

Ik koop op zeker HD-ready, maar heel misschien komt er ook een Ps3 in. Is dat dan lelijk op een HD-ready?
...smijt met geld!

quote:
Sjah schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:24:
Ik koop op zeker HD-ready, maar heel misschien komt er ook een Ps3 in. Is dat dan lelijk op een HD-ready?
Meeste PS3 games doen maar 720p, dus nee dat is niet lelijk. Meeste games zijn toch niet zo strak en geweldig dat je uberhaupt dat verschil waarneemt. Daarbij je bent aan het gamen, je focust toch daar toch te weinig op om zulke details te zien.

When Everything Goes Wrong, Take The Easy Way Out

Reg. datum: 28 maart 2004

quote:
ConZito schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:28:
[...]

Meeste PS3 games doen maar 720p, dus nee dat is niet lelijk. Meeste games zijn toch niet zo strak en geweldig dat je uberhaupt dat verschil waarneemt. Daarbij je bent aan het gamen, je focust toch daar toch te weinig op om zulke details te zien.
Nou, dat laatste zou ik niet te hard zeggen...als ik een adventure of shooter ofzo speel wil ik bijv. nog weleens gewoon gaan staan bij een meertje, rondkijken, in het water schieten, kijken hoe alles reageert en eruit ziet idd...vind dat altijd wel gaaf om te doen in een game, en dan is het wel belangrijk dat alles er ook goed uit ziet. Denk niet dat ik de enige ben die dit doet.

...smijt met geld!

Mjah ach, dat zou je kunnen doen, maar als je met 700kmh door een stad heen aan het racen bent, ben je over het algemeen drukker met dingen ontwijken. Maar je hebt opzich wel een punt, maar er zijn niet zoveel PS3 games die ook native 1080p zijn. Dus wat is wijsheid, een TV die FullHD ondersteunt of een TV die maar HDReady is, maar een manier om daar zinnig op te antwoorden en dat is gaan kijken ;)

Een TV doet het niet met alle beeldsignalen even goed, dat verschilt nogal, daarbij kan je PS3 scalen tot 1080p, soms is dat beter, maar soms ook niet. Dat ligt dus weer sterk aan het paneel dat je gebruikt en de scaler die weer in dat paneel zit. Stel je scaled een native 720p game naar 1080p en geeft dat weer op een FullHD scherm. Dat hoeft dat niet per definitie mooier te zijn dan een native 720p game ongescaled op een HDready scherm weergeven.

ConZito wijzigde dit bericht 03-11-2008 14:46 (55%)

Reg. datum: 28 maart 2004

Tijdens het racen doe je dat niet zo snel idd :P

Is Little Big Planet niet native 1080p?

...smijt met geld!

quote:
B.A.L. schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:43:
Tijdens het racen doe je dat niet zo snel idd :P

Is Little Big Planet niet native 1080p?
Nope, is ook 720p, staat ook vaak op de achterzijde van het hoesje vermeld of een game native 1080p is. Daarbij is eigenlijk geen enkele PS3 game 1920x1080, GT5 Prologue met 1280x1080 komt het dichts in de buurt. Niet dat dat erg is, het ziet er gewoon goed uit ;)

De PS3 is gewoon een geweldig goede upscaler.

Thee-Nerd

Wat ik mij nog afvroeg... stel je hebt een pz80 met een blu ray speler aangesloten via hdmi en ook via de optische uitgang van de blu ray speler op de reciever. Heb je dan nogsteeds last van lipsync problemen? ik las namelijk dat de lcd tv aangeeft (bij hdmi 1.3) dat hij een x tijd vertraging heeft. Past de blu ray speler dit dan ook aan op het geluid via de optische uitgang zodat er geen lipsync problemen zijn?

Ik kon hierover niet specifiek iets in de search over vinden.

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
Guldan schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:29:
Wat ik mij nog afvroeg... stel je hebt een pz80 met een blu ray speler aangesloten via hdmi en ook via de optische uitgang van de blu ray speler op de reciever. [...]
Waarom zou je dat doen ?

De juiste volgorde is: BD ---> Receiver (splitst audio af, en stuurt video door) ---> TV

G_M_C wijzigde dit bericht 03-11-2008 16:21 (5%)

Reg. datum: 27 juni 2008

Dat veronderstelt dat jouw Receiver HDMI in-en uitgangen heeft.

Mijn Denon 2805 heeft die niet en dus heb ik ook de opstelling:
PS3 en Telenet HD Digicorder via HDMI naar een Octava box
Octava HDMI naar TV
Octava Digital out naar Receiver.

Geen problemen met lip sync.
Moesten die er wel zijn, op de receiver kan je lip sync compensatie instellen.

Marc

mvh9-3 wijzigde dit bericht 03-11-2008 16:47 (6%)

Panasonic 50PZ80, Denon AR 2805, PS3, Octava 5x2, Telenet HD Digicorder, B&W 5.1+2, iMac G5, Eyehome

Reg. datum: 10 augustus 2001

Graag wilde ik weten hoe het nu zit met de pixelsgarantie van Panasonic.
Hebben en mogen deze schermen nu geen enkele foute pixel hebben :?

Helaas vind ik hierover niets terug in de handleiding of de garantievoorwaarden bij plasma's.
Staat dit ergens te lezen of vermeld :?

...smijt met geld!

De kans op dode pixels bij plasma's is echt heeeeeeeel erg klein, kleiner dan bij LCD wat ik heb begrepen.

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
ConZito schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:37:
De kans op dode pixels bij plasma's is echt heeeeeeeel erg klein, kleiner dan bij LCD wat ik heb begrepen.
Dan ben ik weeral de pechvogel met mijn 2 kapotte pixels (deze zijn hevig rood op een witte achtergrond) :(
Graag wilde ik weten of ik deze plasma die vandaag aan huis geleverd werd door Panasonic ServiceCenter, kan omruilen voor een nieuw exemplaar :?

Reg. datum: 14 september 2003

quote:
Moris schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:56:
[...]

Dan ben ik weeral de pechvogel met mijn 2 kapotte pixels (deze zijn hevig rood op een witte achtergrond) :(
Graag wilde ik weten of ik deze plasma die vandaag aan huis geleverd werd door Panasonic ServiceCenter, kan omruilen voor een nieuw exemplaar :?
Ik heb mijn 42PZ80 4(!)x teruggestuurd ivm dode pixels. Nu heb ik eindelijk een exemplaar zonder dode pixels.

Je hebt dus gewoon garantie. Even bellen met E-Care, en ze komen hem voor je omruilen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: