Hoofdcategorieën
Topicacties

HTC Touch Diamond Topic (deel 4)

Pagina: 1 2 3 4 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 juli 2008

Snel/Probleemloos je TD verbinden via Bluetooth-ActiveSync

Hieronder kan je een How-To downloaden (PDF bestandje)

ActiveSync v4.5 connection to a Windows Mobile 6 PDA

Is wel gebasseerd op de Bluetooth Stack van Toshiba (zoals SiteCom CN-512/516/520/521 USB Bluetooth adpatertjes, maar met een heel beetje inzicht op alles toe te passen of je slaat deze stap over...

Is gebasseerd op WM6, maar heel goed bruikbaar want zoveel is er in WM6.1 niet op dit gebied veranderd.

quote:
Crusader schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:15:
Iets wat ik nog niet ben tegengekomen in dit topic of elders via Google:
De Brando screenprotector voor de HTC versie van de TD, past die ook op de T-Mobile MDA Compact IV? Als ik de foto's zo zie denk ik niet namelijk, maar bij Brando kom ik geen screenprotector tegen voor de HTC P3702 (=MDA Compact IV).
Niet tegengekomen :'( :'( :'( ,
dan moet je toch echt beter (leren) zoeken, is al 1000000000000000000000000000x over gekletst ;)

De schermpjes zijn toch anders, dan past het toch niet (welk merk je ook gebruikt), dus gewoon wachten totdat er ergens eentje exclusief voor de P3702 opduikt!, of je moet van plak/knipwerk houden :X

Low Level wijzigde dit bericht 22-07-2008 16:02 (4%)

quote:
djidee schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:04:
Gebruik is: 's nachts laden, ochtends bus in, radio aan (3fm), wat mail checken, internetten (1,5 uur ongeveer) Overdag op werk staat msn en pocketirc aan, en daarna weer terug in de bus (met mediaplayer/mp3's en weer internetten). De reis terug naar huis overleeft hij niet als ik hem niet op mijn werk aan de usb hang...
Zo te horen heeft je TD geen tijd om in de Standby stand te gaan, dus verbruikt constant veel energie.

WiFi/H/3G/BT verbindingen & scherm vol aan, kost gewoon veel energie!
Dus als je deze nagenoeg héél de dag actief houdt voor msn/irc, dan is het vrij normaal dat de accu snel leeg raakt!

Een telefoon op kern-energie moeten ze nog uitvinden ;)
quote:
De verbinding zelf blijft staan, want pocket irc houdt verbinding.. Soms vliegt bij het via het snelmenu sluiten van de live messenger client, de complete statusbalk bovenin weg, en krijg ik na een minuut een error mbv services.exe... Het rooie knopje is dan de enigste optie :(
Leeg je cache van je internet-browser regelmatig en standaard (zonder Tweaks dus) kan Windows Mobile maar max. 4 dataverbindingen aan, wellicht verg je te veel.

quote:
TeChNo2 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:24:
[...]

Volgens mij gaat ie dan niet stand-by maar wordt alleen het scherm uitgeschakeld, met als nadeel dat hij stand-by lijkt, maar in feite doen alle toetsen het dan dus nog. verder wel een geinig programmaatje, vooral omdat je zelf kunt aangeven bij welke programma's hij het scherm niet moet roteren.
als je beter leest staat er dat je hem op (0)disable/(1)standby of (2)suspend kunt zetten. Bij (2) gaat deze wel uit zoals je hem op de powerbutton drukt. Goed voor S2U2 bijvoorbeeld.

Reg. datum: 22 januari 2001

quote:
djidee schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:04:
Apperaatje bevalt me goed, wel een paar ergenisjes, en wat gekloot waarvan ik benieuwd ben naar andere hun ervaringen

Allereerst moet ik nog een screenprotector bestellen, de 1e kras zit er nu op (kleintje), denk wat zand in mn broekzak oid..
Verder is de accuduur nog niet hosanna, een dag haalt hij niet (tenzij ik hem nauwelijk gebruik), heb hem al een aantal keer helemaal leeg laten lopen, is wel wat verbeterd, maar helaas....
Gebruik is: 's nachts laden, ochtends bus in, radio aan (3fm), wat mail checken, internetten (1,5 uur ongeveer) Overdag op werk staat msn en pocketirc aan, en daarna weer terug in de bus (met mediaplayer/mp3's en weer internetten). De reis terug naar huis overleeft hij niet als ik hem niet op mijn werk aan de usb hang...

Valt me verder op dat hij erg veel moeite heeft met de Live Messenger client. Vaak wanneer ik hem een tijdje niet gebruikt heb, en ik krijg een berichtje, kan ik die nog lezen, maar antwoorden zegt hij: kan antwoord niet verzenden, probleem met verbinding. Uitloggen/inloggen geeft ook verbinding probleem, alsmede na een herstart van de live messenger client. De verbinding zelf blijft staan, want pocket irc houdt verbinding.. Soms vliegt bij het via het snelmenu sluiten van de live messenger client, de complete statusbalk bovenin weg, en krijg ik na een minuut een error mbv services.exe... Het rooie knopje is dan de enigste optie :(

het is een unbranded diamond icm een vodafone abbo (over 3 maand de kpn sim erin)
De rom die ik gebruik is 1.37.404.3 (stond er op toen ik hem kocht)
Ik zou enorm blij zijn als mijn telefoon een dag zou werken met de hele dag een werkende internetverbinding open.. messenger en vooral irc houden die verbinding wel actief, ik vind dat je batterij het uitstekend uithoudt!

Atheism is a non-prophet organization.

quote:
neonlite schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:46:
[...]

als je beter leest staat er dat je hem op (0)disable/(1)standby of (2)suspend kunt zetten. Bij (2) gaat deze wel uit zoals je hem op de powerbutton drukt. Goed voor S2U2 bijvoorbeeld.
Works like a charm _/-\o_ _/-\o_

Nordrassil: Level 70: PeterPrik (rogue) / Deschain (warlock) / SquidWardy (resto shaman)

Reg. datum: 01 juni 2001

w00t

Ik heb zo'n Vodafone branded HTC TD. Ik wil er andere ROMs op kunnen flashen, ben en blijf een tweakert. Maar ik wil wel terug kunnen naar de originele ROM. Kan dat?

FAQ uit de OP: Nee

Jawel, zeker wel!

Ik heb de partities van mn TD uitgelezen volgens deze lijst, met een paar aanpassingen (landcode niet op Duitsland gezet bijvoorbeeld).
Ik heb de Developer Hard SPL erop gezet.
Ik heb mijn zelf gebakken ROM geflashed.
Ik ben geschrokken omdat ie zwart bleef.
Ik heb de batterij er opnieuw ingedaan en opnieuw opgestart
Ik ben blij geworden, de "originele" rom zit er weer op.

Kortom: ik heb met succes de originele ROM, inclusief Extended ROM, weten te backuppen, zodanig dat als ik een hard reset doe, hij dezelfde stappen doorloopt als toen ik m uit de winkel haalde.

Om hem helemaal terug te zetten, zou ik ook de originele SPL terug moeten zetten. Heb ik nog niet geprobeerd, eerst eens een custom ROM erop flashen O-)

Touch
Reg. datum: 01 maart 2003

quote:
Low Level schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:03:
HIER kan je weer wat Nederlandse POI downloaden voor iGO8 navigatie op je TD

De POI's gewoon in de onderstaande MAP zetten

\Intern geheugen\iGO8\content\userdata\poi

Is getest met de NL-kaart van 15 februari 2008 (Netherlands8_2008.01_080215.fbl)
Thnx, zal ze ff testen op NL-kaart Netherlands8_2008.01_080313.fbl

Hoe krijg ik die waarschuwing van "u rijdt te hard" toch uit?!

quote:
DRvDijk schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:07:
w00t

Ik heb zo'n Vodafone branded HTC TD. Ik wil er andere ROMs op kunnen flashen, ben en blijf een tweakert. Maar ik wil wel terug kunnen naar de originele ROM. Kan dat?

FAQ uit de OP: Nee
Stond toch ook : "op dit moment" , tijden veranderen, je bent nu een maand verder ;)

quote:
Pamas schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:26:
[...]

Thnx, zal ze ff testen op NL-kaart Netherlands8_2008.01_080313.fbl
Al gedaan ;)
quote:
Hoe krijg ik die waarschuwing van "u rijdt te hard" toch uit?!
Door je rechter-voet ietsje op te trekken ;) , maar zonder gekheid, dat staat in de handleiding, die kan je gewoon downloaden v/d iGO8 site (PDF bestand), ik heb de directe link hiervan aleens eerder gepost.
Zo even uit het hoofd, dus pin me er niet op vast, probeer dit eens iGo8: Instellingen,Waarschuwingen,Waarschuwingen snelrijden (uitvinken)

Low Level wijzigde dit bericht 22-07-2008 17:14 (12%)

Arc Nature

quote:
Low Level schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:28:
[...]

Niet tegengekomen :'( :'( :'( ,
dan moet je toch echt beter (leren) zoeken, is al 1000000000000000000000000000x over gekletst ;)

De schermpjes zijn toch anders, dan past het toch niet (welk merk je ook gebruikt), dus gewoon wachten totdat er ergens eentje exclusief voor de P3702 opduikt!, of je moet van plak/knipwerk houden :X
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest ;)
Het gaat mij met name om de Brando Ultra Clear, niet de door T-Mobile meegeleverde screenprotector, daar heb ik niet zo veel vertrouwen in. Dat de vorm van de schermpjes anders is had ik natuurlijk ook wel gezien, maar het had toch gekund dat de Brando voor de P3700 wel binnen de "grenzen" van de Compact IV zou passen?

Moet je voor de gein even "screenprotector" in de quicksearch van dit topic gooien, daar komt echt geen antwoord op mijn vraag hoor...

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Nou, tot nu toe prima te spreken over mijn Diamond op 1 ding na... het scherm... Krasbestendig MY ASS :(
Doe er megavoorzichtig mee, maar heb nu een kras over de gehele breedte (iets wat me bij een andere mobiel nog nooit is gebeurd). Heeft iemand enig idee of een kras eruit te poetsen is, moet zeggen dat het een vrij diepe kras, je kan hem licht voelen met je nagel....

Baal echt als een stekker omdat ik supervoorzichtig ben, maarja shit happens. Overigens zat er niets in mijn zak, en maak ik hem altijd schoon met een microvezeldoek...

PDA & HTC software (freeware en trials): http://www.htcdriver.com

quote:
Crusader schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:22:
[...]

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest ;)
Denk het wel, vandaar mijn antwoord ;)
quote:
Het gaat mij met name om de Brando Ultra Clear, niet de door T-Mobile meegeleverde screenprotector, daar heb ik niet zo veel vertrouwen in.
De meegeleverde is van redelijke kwaliteit, de Brando's zijn wat dikker, maar dat zie/merk je ook als je hem er op hebt zitten ;)
quote:
Dat de vorm van de schermpjes anders is had ik natuurlijk ook wel gezien, maar het had toch gekund dat de Brando voor de P3700 wel binnen de "grenzen" van de Compact IV zou passen?
Het merk is niet relevant, het gaat om de afmetingen en die verschillen, met name de onderkant.
TD met een rechte onderkant past niet netjes op een Compact IV met ovaalachtige onderkant en anders-om idem dito.
quote:
Moet je voor de gein even "screenprotector" in de quicksearch van dit topic gooien, daar komt echt geen antwoord op mijn vraag hoor...
En dan krijg ik genoeg informatie ;) , het is natuurlijk maar net hoe voorgekauwd wil je het hebben :X
Er blijkt duidelijk dat ze verschillend zijn qua afmetingen en dat is toch wel het belangrijkste waar je op moet letten bij een screenprotector, de rest is logica.

Zie Low Level in "HTC Touch Diamond Topic (deel 4)"

Reg. datum: 05 februari 2008

TFL3D versie .38 geinstaleerd, bedankt voor de link naar het Cab-je :-) !
Werkt een stuk vlotter, zeker wanneer je naar het beginscherm gaat, staat er direct zonder enige vertraging, wat ik voorheen nog wel eens had :-) !

quote:
peugeot206gt schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:28:
Nou, tot nu toe prima te spreken over mijn Diamond op 1 ding na... het scherm... Krasbestendig MY ASS :(
Doe er megavoorzichtig mee, maar heb nu een kras over de gehele breedte (iets wat me bij een andere mobiel nog nooit is gebeurd). Heeft iemand enig idee of een kras eruit te poetsen is, moet zeggen dat het een vrij diepe kras, je kan hem licht voelen met je nagel....
Dus ook door je screenprotector heen :? , want als je megavoorzichtig bent dan heb je die toch wel geplaatst.
Zit de kras in het scherm zelf, ga eerst even langs een brillenwinkel en vraag of ze het weg kunnen werken, die gasten hebben beter spul dan die polijsttroep die je overal kunt kopen.

Voor de liefhebbers, een nieuwe NL rom uitgekomen de Diamond Surface Project // 6.1.1.19 NLD
Staat op XDA, en zit TomTom 7 er al ingebakken.
Draait op de laatste 1.93.456.2

Every organisation is like a tree full of monkeys. Ones at the top can only see monkeys below them and ones at the bottom see only assholes above them.

Reg. datum: 22 juni 2008

Vraagje, weet iemand of het mogelijk is je externe mail (gewoon op laten halen via pop3) in de mailbox 'outlook email' ? Het werkt bij mij prima, hij haalt de mail op maar zet hem dan in de map van het account zoals ik het heb genoemd (in mijn geval telfort mail). Als ik via sync onder windows mijn mail etc laat synchroniseren zet hij de mail van mijn pc wel in de mailbox 'outlook email'.

Ik heb dus liever dat overdag deze mail ook in deze mailbox terecht komt als hij het automatisch ophaalt...

You catch me? No you wont
Reg. datum: 26 september 2005

quote:
MesR schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:54:
Voor de liefhebbers, een nieuwe NL rom uitgekomen de Diamond Surface Project // 6.1.1.19 NLD
Staat op XDA, en zit TomTom 7 er al ingebakken.
Draait op de laatste 1.93.456.2
De nederlandse niet volgens mij. Tijdens het booten staat er 1.37

EDIT:
Net erop gezet en vind de snelheid nu al niet te bewerken. Deze is echt langzaam voor mijn gevoel. Ik blijf nog steeds wachten op de nieuwe van tom en dutty.

wontcachme wijzigde dit bericht 22-07-2008 19:04 (19%)

Arc Nature

quote:
Low Level schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:47:
De meegeleverde is van redelijke kwaliteit, de Brando's zijn wat dikker, maar dat zie/merk je ook als je hem er op hebt zitten ;)
Redelijke kwaliteit, als in laat geen lijmresten achter zodra ik 'm wil vervangen door een ander merk?

Ik heb op mijn huidige TyTN II nou eenmaal zeer goede ervaring met de Brando Ultra Clear, vandaar dat ik het liefst niets anders wil.

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Reg. datum: 01 december 2007

quote:
denko01 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:56:
Vraagje, weet iemand of het mogelijk is je externe mail (gewoon op laten halen via pop3) in de mailbox 'outlook email' ? Het werkt bij mij prima, hij haalt de mail op maar zet hem dan in de map van het account zoals ik het heb genoemd (in mijn geval telfort mail). Als ik via sync onder windows mijn mail etc laat synchroniseren zet hij de mail van mijn pc wel in de mailbox 'outlook email'.

Ik heb dus liever dat overdag deze mail ook in deze mailbox terecht komt als hij het automatisch ophaalt...
wat ik heb gedaan is in op de PC instellen dat hij geen mail moet synchroniseren met de telefoon, de mailbox "outlook" verdwijnt dan meteen...

en daarnaast heb ik op de pc EN de telefoon in outlook ingesteld dat ze de mail niet direct van de server moeten wissen, maar dat ze dat pas na 2 dagen moeten doen... anders krijg je de mail niet op allebei binnen.

hopelijk heb je er wat aan.

quote:
Crusader schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:00:
[...]

Redelijke kwaliteit, als in laat geen lijmresten achter zodra ik 'm wil vervangen door een ander merk?

Ik heb op mijn huidige TyTN II nou eenmaal zeer goede ervaring met de Brando Ultra Clear, vandaar dat ik het liefst niets anders wil.
Yep,
Maar ik heb ook zeer goede ervaringen met de Brando's Ultra Clear, altijd topkwaliteit (wel een beetje veel spiegeling, maar dat is nou eenmaal zo)

Maar de bijgeleverde screenprotector is best goed, dacht dat het ook niks was, maar viel allemaal echt mee en omdat hij iets dunner is, valt echt niet op, de dikkere Brando's vallen gewoon meer op.

Ik heb er nu zelf een Invisible Shield (Full Body) op, die is het stevigst, maar moeilijker te krijgen.
zie:
http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php

Reg. datum: 17 juli 2008

quote:
Wiebbe schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 06:46:
[...]

Jawel, manilla heeft blijkbaar de taal in gebakken. Ik heb nu een engelse rom geinstalleerd, maar me Touch flow 3d is helemaal in het nederlands :)
TOF! Gewoon installeren als een normaal programma?
Geen hardreset oid nodig?
quote:
Low Level schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:47:

[...]

Yep,
Maar ik heb ook zeer goede ervaringen met de Brando's Ultra Clear, altijd topkwaliteit (wel een beetje veel spiegeling, maar dat is nou eenmaal zo)

Maar de bijgeleverde screenprotector is best goed, dacht dat het ook niks was, maar viel allemaal echt mee en omdat hij iets dunner is, valt echt niet op, de dikkere Brando's vallen gewoon meer op.

Ik heb er nu zelf een Invisible Shield (Full Body) op, die is het stevigst, maar moeilijker te krijgen.
zie:
http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php
Invisible Shield (Full Body) .. is dat een beetje te doen, zo'n full body condoompje? ;)

FAKKELTEIT wijzigde dit bericht 22-07-2008 19:57 (57%)

quote:
wontcachme schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 18:57:
[...]

De nederlandse niet volgens mij. Tijdens het booten staat er 1.37

EDIT:
Net erop gezet en vind de snelheid nu al niet te bewerken. Deze is echt langzaam voor mijn gevoel. Ik blijf nog steeds wachten op de nieuwe van tom en dutty.
Heeft hij wel de juiste erop gezet:s
Ik wacht dan wel ff met flashen, ik heb nu de laatste Elite en die is super snel

Every organisation is like a tree full of monkeys. Ones at the top can only see monkeys below them and ones at the bottom see only assholes above them.

quote:
FAKKELTEIT schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:54:
Invisible Shield (Full Body) .. is dat een beetje te doen, zo'n full body condoompje? ;)
Ja hoor best wel te doen, viel me nog mee eigenlijk :)

Heb wel eerst even wat filmpjes bekeken, voordat ik tot actie overging.
En gelukkig plakt dat spul niet meteen muurvast en kan je het tijdens opbrengen nog verschuiven/verplaatsen enz.

Moet je maar even wat filmpjes bekijken, krijg je een beetje een indruk ;)

Zie hier:
http://www.zagg.com/support/installvideo.php

Reg. datum: 01 juli 2008

handschriftherkenning.

Ik ben tot dusver zeer tevreden over mijn Diamond, echter ik heb alleen een probleem mbt de handschriftherkenning. Ik heb het programma "enable letterrecognizer" al geladen, maar deze maakt geen woorden af, of geeft een optie, terwijl hij dit wel op mijn P3300 deed met hetzelfde programma. Heeft iemand hier een oplossing/alternatief voor?

J.W.

Pagina: 1 2 3 4 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: