Gathering of Tweakers

Quicksearch
You catch me? No you wont

Als je de boel eens eerst rustig verkend dan zou je op xda en hier hebben gezien dat het niet voor de diamond is. Deze shell is voor Qvga terwijl de diamond vga is.

Kun je hem niet gewoon deinstalleren? Of uitzetten via Start>instellingen>vandaag

EDIT:
Crap. Net opeens geen wifi meer. Hij vond hem, zag alles maar kon niet connecten. Daarna op xda gezocht en daar waren meer met dit probleem. Softreset helpt niet maar hardreset soms wel. Ik hoop ook bij mij anders moet ik alle software eraf gooien en herstellen en opsturen voor reparatie

wontcachme wijzigde dit bericht 18-07-2008 02:46 (37%)

ik krijg vanmiddag de HTC Touch Diamond. Welke rom moet ik erop gaan zetten of is rom 1.37 goed en snel genoeg?

quote:
wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:33:
Crap. Net opeens geen wifi meer. Hij vond hem, zag alles maar kon niet connecten. Daarna op xda gezocht en daar waren meer met dit probleem. Softreset helpt niet maar hardreset soms wel. Ik hoop ook bij mij anders moet ik alle software eraf gooien en herstellen en opsturen voor reparatie
-En je WiFi Routertje (of van de buren ;) ) is niet na bepaalde tijden uitgeschakeld.
-Of op je je TD zo ingesteld, WiFi uit na geen verbinding of na zoveel minuten vanzelf uitschakelen.
-Anders gew0on even de verbinding verwijderen en weer even opnieuw laten zoeken naar netwerken, enz.
- Of geef je TD een vast IP-adres, i.p.v. Dynamisch (Server toegewezen IP-adres)

En een Harde Reset moet natuurlijk altijd helpen ;)

Low Level wijzigde dit bericht 18-07-2008 10:02 (5%)

quote:
frankdewildt schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:48:
ik krijg vanmiddag de HTC Touch Diamond. Welke rom moet ik erop gaan zetten of is rom 1.37 goed en snel genoeg?
Voorlopig is v1.37 voor algemeen gebruik goed genoeg (kan natuurlijk altijd beter).

Maar voor dat je je op glad ijs gaat begeven, of alles in de soep loopt, is het niet verstandiger om eerst met de standaard Rom (van 30 juni 2008) aan de slag te gaan en zo het toestel te ontdekken!
Andere Rom kan altijd nog moet je maar denken ;), (dan weet je ook meteen wat er verbeterd is en/of juist verslechterd)

ik laat rom 1.37 er gewoon opstaan. Wat zijn andere dingen die belangrijk zijn die moeten gebeuren als ik de Diamond ontvang? Screenprotector ga ik iig meteen aanbrengen.

Ik heb het nergens kunnen vinden in een vand e topics(alleen over de MDA), maar de tocuh van Vodafone heeft toch ook vodafone software erop? Is deze dan ook gesimlockt? Zit namelijk nog met 3 maanden opzegtermijn en mijn telefoon is het aan het begeven na 3 jaar :/

Q6600 G0@3200, P35-DS4, 8800GTS512, 2x 1GB OCZ XTC 4-4-4-12, Antec 900 | Nikon D50| Xfire: Flowz82

Ok, even een n00b vraag wat betreft HSDPA/UMTS, welke band gebruiken we nou precies?
Dit vraag ik omdat ik eens wil testen of de bandslectie misschien beter werkt als ik de "auto" optie verander in de juiste instelling.

UMTS(900+2100)+GSM(900+1800) ?

iPaq 3640, Qtek 8310, iPaq rx3715, Qtek S200, HTC P4350, HTC S710, HTC 3700

quote:
Skillz schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:23:
Ok, even een n00b vraag wat betreft HSDPA/UMTS, welke band gebruiken we nou precies?
Dit vraag ik omdat ik eens wil testen of de bandslectie misschien beter werkt als ik de "auto" optie verander in de juiste instelling.

Ik heb mijn van auto gehaald en gezet op WCDMA en UMTS(900+2100)+GSM(900+1800)..
werkt perfect en scheelt in bat life...

quote:
frankdewildt schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:02:
ik laat rom 1.37 er gewoon opstaan. Wat zijn andere dingen die belangrijk zijn die moeten gebeuren als ik de Diamond ontvang? Screenprotector ga ik iig meteen aanbrengen.
1.
Eerst de handleiding (PDF-je) op de CD doorlezen.

2.
Registreren op de HTC site met serienummer (en als hij in het NL nog steeds niet doet, dan via de Engelse site proberen, en na registreren je gegevens wijzigen in Country NL), dit i..v.m. update's en het downloaden van Sprite Backup!

3.
Zet hem meteen aan de lader en zet hem aan, daarna rustig wachten totdat alles netjes is geďnstalleerd (diverse progjes) Na alles doorlopen te hebbenen kom je op een gegevenmoment bij de schermcalibratie, hiervoor MOET je de Stylus gebruiken (dus niet met je dikke vingers). De calibratie is namelijk druk- en pixelgevoelig, dus precies op het midden v/h kruisje tikken en dan zo zacht mogelijk Net zo lang tot dat hij pakt (voor 't midden en op de vier hoeken).

Deze touchwaarde wordt in het register bewaard en bepaal je verdere gevoeligheid van het scherm! en je precisie!
Dus als je daarna op de TD (te) hard moet drukken met je vingers/stylus en/of hij is met drukken niet nauwkeurig, dan weet je wat daar de oorzaak van is ;)

4.
En in Godsnaam lees hier a.u.b. eerst de FAQ door, er is heel veel tijd/energie in gestoken en nagenoeg alles wat van belang is is er zeker in te vinden ;)

5.
Stel je gegevens NAW in,
Ga nu Ms ActiveSync installeren op je PC en zorg dat je verbidning hebt, zie de handleiding hiervoor.

Installeer het gedownloade Sprite Backup progje, en maak nu een backup van alle onderdelen afzonderlijk (met name het Register is belangrijk, de rest is toch nog leeg)
En kopieer deze gegeven daarna ook nog eens naar een Map op je Hard Disk (voor in geval van nood zeg maar!)

6.
Ga nu op je gemak van je TD genieten en stel hier en daar wat in.
Heb je alles doorlopen, voer dan desgewenst wat Tweaks door (alleen Tweak nr. 2 zou ik je niet aanraden ;) )
En ga op zoek naar leuke/handige progjes & games en installeer die vervolgens (en altijd zoveel mogelijk in het 4GB Interne Geheugen installeren en zo min mogelijk in het telefoon geheugen.)

7.
Na een heleboel ontdekdingen, heb je waarschijnlijk zoveel lopen instellen/installeren dat je het zelf niet meer weet, hierdoor werkt hij niet echt lekker meer, maar je bent nu wel 1000 ervaringen rijker ;)

8.
Nu is het tijd voor de Hard Reset, gewoon lekker fris opnieuw beginnen maar met de wijsheid/kennis die je hebt opgedaan.
Dus daarna meteen wel de juiste RegisterTweakes doorvoeren, die wel goed werken en meteen de juiste progjes installeren enz.

quote:
Floris-K schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:07:
Ik heb het nergens kunnen vinden in een vand e topics(alleen over de MDA), maar de tocuh van Vodafone heeft toch ook vodafone software erop? Is deze dan ook gesimlockt? Zit namelijk nog met 3 maanden opzegtermijn en mijn telefoon is het aan het begeven na 3 jaar :/
Ik heb mijn TD via de Vodafone webshop, en deze heeft geen Vodafone zooi erop en is gewoon simlock vrij.

- NAC Breda -

Ik zit erover te denken om ook een nieuwe telefoon te kopen
en zit dan te twijfelen tussen de Touch Diamond en de Touch Pro
Geld speelt geen rol
Welke raden jullie aan ?

Dat hangt helemaal van jezelf af. Belangrijkste afweging die je moet maken: Is een toetsenbord je de extra dikte waard? De Touch Pro is ongeveer anderhalf keer zo dik als de Touch Diamond door dit keyboard. Verder zitten er nog wat voordelen aan de Touch Pro zoals (led)flitser bij de camera, uitbreidbaar SD geheugen en een betere batterij. Voor de rest zijn de toestellen identiek aan elkaar.

Reg. datum: 19 februari 2004

Zijn de scherme van de TD en MDA Compact IV exact qua afmetingen en vorm? Gaat een screenprotector voor de TD passen op de MDA? Of zijn er specialce voor de MDA?

Reg. datum: 23 februari 2000

quote:
benŽnie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:33:
[...]

Ik heb mijn van auto gehaald en gezet op HSDPA en UMTS(900+2100)+GSM(900+1800)..
werkt perfect en scheelt in bat life...
ik kan bij band->type netwerk kiezen tussen auto/gsm/wcdma. Wat kan ik hier het beste kiezen?

quote:
wontcachme schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:33:
Als je de boel eens eerst rustig verkend dan zou je op xda en hier hebben gezien dat het niet voor de diamond is. Deze shell is voor Qvga terwijl de diamond vga is.

Kun je hem niet gewoon deinstalleren? Of uitzetten via Start>instellingen>vandaag

EDIT:
Er stond toch niet voor niets diamond in het topic? dus ik neem aan van wel, en alle plaatjes waren ook van de diamond toch?

Maar ik werd het zat, om half 3 was ik er nog niet uit dus heb ik een hard reset gedaan want hij was zo traag als ik weet niet wat, 89% geheugegebruik etc, als hij opstartte

quote:
Skillz schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:23:

Bij mij weten staat er maar één optie in die voor ons Europeanen relevant is en dat is keuze 1
UMTS(900+2100)+GSM(900+1800), de rest is allemaal voor het buitenland, dus er valt weinig automatisch te kiezen.

Zie de GSM-HelpDesk HIER voor meer info over frequentiebanden.

Reg. datum: 08 februari 2005

quote:
Milenco schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 01:16:
[...]

Bedankt voor de tip. Heb vandaag m'n cradle mogen ontvangen van eBay uit Hong Kong, dus dat zit wel snor. ;) Ben toch benieuwd naar de afmetingen van de kabel en de functie-knoppen-compatibiliteit voordat ik het daadwerkelijk ga kopen.

Die Diamond kost me handenvol geld. :P Wil ook nog een car cradle en een full body InvisibleShield. :X Ik weet het, doe het mezelf aan. ;)
De kabellengte van de HTC RC E100 is een meter. Dat is vrij lang, maar gezien een microfoon is ingebouwd zal je het dan ook wel enigzins in de buurt van je mond moeten hebben ;)

//edit:
http://i19.ebayimg.com/01/i/000/fc/d1/8999_2.JPG
Vandaag mn craddle binnen gekregen, het aardige van deze is dat ie een extra vak heeft om een losse accu op te laden (denk eigenlijk niet dat ik het ga gebruiken, maar voor sommige mensen wellicht handig). FYI: hij is 110-220V & 50/60Hz, maar heeft alleen wel een Amerikaanse stekker (hiermee op te lossen).

offtopic:
Nu alleen mn TD zelf nog |:(

Neok_ wijzigde dit bericht 18-07-2008 12:03 (29%)

Op vakantie tot 24/08 :)

Reg. datum: 16 augustus 2001

quote:
Niekjuh schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:35:
[...]

Er stond toch niet voor niets diamond in het topic? dus ik neem aan van wel, en alle plaatjes waren ook van de diamond toch?

Maar ik werd het zat, om half 3 was ik er nog niet uit dus heb ik een hard reset gedaan want hij was zo traag als ik weet niet wat, 89% geheugegebruik etc, als hij opstartte
Wellicht dat je zelf ook zou kunnen begrijpen dat de Diamond skin vooral gemaakt is voor mensen die geen Diamond hebben, maar wel graag een soortgelijke UI op hun telefoon willen?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

quote:
bureno schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:28:
[...]

ik kan bij band->type netwerk kiezen tussen auto/gsm/wcdma. Wat kan ik hier het beste kiezen?
Ligt eraan wat je persoonlijke situatie is en wat je zelf wilt:

AUTO pakt hij de snelste verbinding, dus wcdma! (3G/H)
GSM alleen GPRS/3G

Low Level wijzigde dit bericht 18-07-2008 12:41 (40%)
Reden: Onjuiste informatie.

quote:
Xanion schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:02:
[...]

Wellicht dat je zelf ook zou kunnen begrijpen dat de Diamond skin vooral gemaakt is voor mensen die geen Diamond hebben, maar wel graag een soortgelijke UI op hun telefoon willen?
Misschien wel ja, maar zoals andere kleurtjes voor die groene rondjes, is dat mogelijk?

Trouwens, dat spb mobile shell kreeg ik wel werkend, is dat ook aan te geven als het hoofdthema? vond het wel fijn werken

quote:
Niekjuh schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:10:
[...]

Misschien wel ja, maar zoals andere kleurtjes voor die groene rondjes, is dat mogelijk?

Trouwens, dat spb mobile shell kreeg ik wel werkend, is dat ook aan te geven als het hoofdthema? vond het wel fijn werken
Ja dat kan, op twee manieren

1 TF3D uitschakelen en mobile shell draaien als plugin.
2 of een progje gebruiken dat het mogelijk maakt om in TF3D twee home schermen te gebruiken, kan de link daarvan zo snel niet vinden.

quote:
zimonia schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:14:
[...]

2 of een progje gebruiken dat het mogelijk maakt om in TF3D twee home schermen te gebruiken, kan de link daarvan zo snel niet vinden.
Zal dan wel Second Today zijn op XDA (maar zit nog in Alpha fase, dus zeker niet aan te raden voor beginners ;) )
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=401907

quote:
zimonia schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:56:
[...]

Die lui spreken elkaar weer lekker tegen, tegen mij en anderen hebben ze beweerd dat er geen simlock op zit. Ik had de helpdesk gebeld
klopt maar ik las an iemand hier een bladzijde terug dat die een TD bij de tmobile shop had gekocht en daar geen simlock op zat. ik denk dat tmobile overal wel hetzelfde beleid zal volgen. vind trouwens dat het ook zo hoort. je hoort niet een superduur abonnement aan te smeren en vervolgens ook nog een simlock erop te gooien. dat was met mn touch wel zo. te zot voor woorden.
quote:
Ritchie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:38:
[...]

Ik heb mijn TD via de Vodafone webshop, en deze heeft geen Vodafone zooi erop en is gewoon simlock vrij.
en dit is gewoon een normale HTC TD??? dus niet van die afgeronde hoeken zoals de tmobile versie??? en is die wel branded. dus vodafone logotje op de voorkant??? of dat ook al niet?

dat zou heel erg mooi zijn.

quote:
ione schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:23:
Zijn de scherme van de TD en MDA Compact IV exact qua afmetingen en vorm? Gaat een screenprotector voor de TD passen op de MDA? Of zijn er specialce voor de MDA?
Bij de TD zit er eentje bijgeleverd (voor de MDA ook!)

Kwa afmetingen, zijn ze verschillend, met name de onderkant.
-TD (kaarsrecht)
-T-Mobile MDA Compact IV (beetje ovale onderkant)

Maar er zijn toch genoeg foto's van deze toestellen te vinden ;)

Low Level wijzigde dit bericht 18-07-2008 14:13 (17%)
Reden: MDA info toegevoegd!

You catch me? No you wont

quote:
Low Level schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:52:

[...]

-En je WiFi Routertje (of van de buren ;) ) is niet na bepaalde tijden uitgeschakeld.
-Of op je je TD zo ingesteld, WiFi uit na geen verbinding of na zoveel minuten vanzelf uitschakelen.
-Anders gew0on even de verbinding verwijderen en weer even opnieuw laten zoeken naar netwerken, enz.
- Of geef je TD een vast IP-adres, i.p.v. Dynamisch (Server toegewezen IP-adres)

En een Harde Reset moet natuurlijk altijd helpen ;)
Allemaal al geprobeerd. Ik zat voor mijn router, beveiliging erop en eraf gedaan hielp niks, gps heb ik ook geen ontvangst meer van. Hardreset heeft ook niet geholpen. Zometeen maar eens proberen de radio weer terug te zetten om te kijken of dat helpt. en daarna eventueel de rom zelf naar standaard nl. Daarna nog niks dan ook maar de bootloader erop en opsturen voor reparatie

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws