[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:
  • 278.933 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.glenkosters.com/logo.jpg

Welkom bij het [Ervaringen] Acer Aspire One topic

Inleiding
De term netbook is voor het eerst geïntroduceerd door Intel in februari 2008. Deze term staat voor een bepaalde categorie notebooks, de zogenaamde subnotebooks. Netbooks zijn met name gericht op gebruik van het internet en andere basisfuncties zoals tekstverwerking. Asus nam het voortouw met de introductie van de EEE PC, andere fabrikanten konden niet achterblijven en al snel kwamen er meer modellen. Nu is het de tijd voor Acer, zij introduceerden afgelopen maand de Aspire One. De Aspire One moet het op gaan nemen tegen de EEE 900 serie van Asus.

Aspire One
De Aspire One bevat een Intel Atom processor, 512 MB of 1 GB RAM en een 8 GB SSD of 2,5 inch harde schijf. Het scherm heeft een diagonaal van 8,9 inch en een resolutie van 1024 bij 600 pixels. Verder bevat de netbook een webcam en een accu die de One drie uur kan laten draaien. Het apparaat heeft een afmeting van 25 bij 17 centimeter en weegt één kilo. De Aspire One is leverbaar met Linux of Windows XP. Vooralsnog wordt de One geleverd in de kleuren wit en blauw.

Specificaties

Aspire One A110 A150-A A150-B
Display 8,9" 8,9" 8,9"
CPU Intel Atom N270 1.6 GHz Intel Atom N270 1.6 GHz Intel Atom N270 1.6 GHz
O.S. Linux Linpus Linux Linpus Windows XP Home
Ethernet 100mbit 100mbit 100mbit
Wlan 54mbit 54mbit 54mbit
Geheugen 512 MB 512 MB 1024 MB
Opslag 8 GB SSD 80 GB HD 80 GB HD
Webcam 0.3 MP 0.3 MP 0.3 MP
Audio Realtek Stereo, Mic Realtek Stereo, Mic Realtek Stereo, Mic
Accu 3 Cell: 2200 mAh3 Cell: 2200 mAh3 Cell: 2200 mAh
Gewicht 0.9kg 0.9kg 0.9kg

Inhoud pakket
Aspire One
Accu
Acculader
Recovery DVD
Handleiding
Hoesje

Prijzen
Momenteel staan er in de pricewatch nog geen prijzen vermeldt. Reden hiervoor is dat de Aspire One nog niet uitgeleverd wordt. Wel is de One al bij enkele webwinkels te pre-orderen. De gemiddelde prijzen worden hier per model genoemd.

Prijzen €299,- €349,- €389

Voor zover is de Aspire One bij de volgende shops te pre-orderen.
Informatique
Computerpirates
Dixons

Bij de BCC is de One zelfs al te koop!
BCC

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/7770-trustedreviewsaspireone005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pcpro.co.uk/picture_library/dir_196/it_portal_pic_98046.jpg?948
Afbeeldingslocatie: http://www.pocket-lint.co.uk/utilities/galleryview.php/REVIEW-3219-def8474cfb7fc02fb0baeb0b2a4b2d48.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/database/images/2008060317584424976881826.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3060/2548812259_ae11b09c89.jpg?v=0

Geruchten
  • Vanaf oktober heeft men de bedoeling de Aspire One standaard te leveren met een 6-cel accu, i.p.v een 3 cel. Hieraan zou geen prijsverhoging gebonden zijn.
  • Buiten blauw en wit, heeft men het voornemen in de maand september 2 nieuwe kleuren te introduceren, namelijk roze en bruin.
Tips & Trics

Windows XP versnellen bij installatie op Aspire one 8GB SSD.

- Gebruik FAT32 als bestandssysteem.

- Firefox 3 werkt perfect op de One. Stel de schijfcache voor tijdelijke internetbestanden in op 0.
Scheelt enorm veel in snelheid omdat er niet meer naar de disk geschreven wordt.

- Stel je TEMP map in op een SD kaart. Wijzig dit bij de instelling van de "Omgevingsvariabelen" (tabblad geavanceerd bij Systeemeigenschappen)
Deze instelling versnelt de installatie van programma's, omdat deze eerst op de SD worden uitgepakt.

- Zet Virtueel geheugen uit of maak een kleine extra partitie op de SSD (bijv 256Mb of 512Mb), formatteer deze als FAT16 en zet daar je Virtueel geheugen op. De FAT16 partitie heeft wat grotere clusters, wat de schrijfsnelheid positief beinvloed.

- Schakel de prefetch uit. Start Regedit en zoek naar de waarde: "enableprefetcher", zet deze op 0 (=uit) of 2 (=alleen boot) en loop met F3 alle waardes langs.

Informatieve links
Acer
UMPCportal
Aspire One Guide
The Acer Guy
Aspire One User

Reviews
PCAdvisor
LaptopMag
PCMag
PCPro
NetbookMag
ShinyShiny
Youtube

[ Voor 20% gewijzigd door Kosj op 20-07-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
Nogmaals welkom op het ervaringen topic voor de Aspire One. De openingspost moet nog verder worden gevuld, maar hieraan zal direct worden begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Leuke notebook, alleen zit ik niet op een 3-cell te wachten :|

Voor de mensen die beginnen over het stroomverbruik van een SSD en HDD: dat is verwaarloosbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
DaMarcus schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:07:
Leuke notebook, alleen zit ik niet op een 3-cell te wachten :|

Voor de mensen die beginnen over het stroomverbruik van een SSD en HDD: dat is verwaarloosbaar :)
Zoals het er nu naar uitziet komt er ook een 6-cel accu op de markt voor een niet al te hoge prijs. Deze zou de One 6 tot 7 uur van prik kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Dat had ik inderdaad gelezen, maar de 3-cell zou me op het moment weerhouden om een Aspire One aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Deze zien er goed uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 09-07-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Prijzen
Momenteel staan er in de pricewatch nog geen prijzen vermeldt. Reden hiervoor is dat de Aspire One nog niet uitgeleverd wordt. Wel is de One al bij enkele webwinkels te pre-orderen. De gemiddelde prijzen worden hier per model genoemd.

Prijzen €299,- €349,- €389

Voor zover is de Aspire One bij de volgende shops te pre-orderen.
Informatique
Computerpirates
Niet voor het een of ander, maar op de site van BCC staat deze nu als direct leverbaar (Alleen de blauwe direct leverbaar, de witte 2 - 4 weken levertijd). Ben benieuwd of dit klopt?
Staat niet bij welk besturingssysteem, maar zal Linux dus wel zijn. Nu vraag ik me dus af, mits je zelf gewoon een licentie hebt van XP zou je deze zo kunnen installeren, of zit er nog een addertje onder het gras?
http://www.bcc.nl/is-bin/...egoryID=&JumpTo=OfferList

Overigens lijkt me dit een leuke notebook voor erbij, die 512 geheugen moet genoeg zijn voor XP, en met die DVD drive ook makkelijk voor DVDtje on the road.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
Only schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 02:24:
[...]

Niet voor het een of ander, maar op de site van BCC staat deze nu als direct leverbaar (Alleen de blauwe direct leverbaar, de witte 2 - 4 weken levertijd). Ben benieuwd of dit klopt?
Staat niet bij welk besturingssysteem, maar zal Linux dus wel zijn. Nu vraag ik me dus af, mits je zelf gewoon een licentie hebt van XP zou je deze zo kunnen installeren, of zit er nog een addertje onder het gras?

Overigens lijkt me dit een leuke notebook voor erbij, die 512 geheugen moet genoeg zijn voor XP, en met die DVD drive ook makkelijk voor DVDtje on the road.
Raar dat BCC ze al eerder kan uitleveren, teminste als dit klopt. De andere webshops geven aan de eerste levering pas eind augustus binnen te krijgen. Maar ik zal BCC erbij zetten, des te eerder kunnen er reviews worden gepost.

[ Voor 3% gewijzigd door Kosj op 10-07-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hmm helaas tegenstrijdige berichten uit de reviews of je nu het geheugen van deze netbooks kan upgraden. 1 review geeft melding dat er bij de Linux varianten een vrij Geheugenslot is, de franse review heeft hem uit elkaar liggen en daar is geen vrij slot in terug te vinden.

Verder is het mij ook niet duidelijk of je de 2,5" HDD zou kunnen vervangen door een groter model.
Hopelijk binnenkort meer duidelijkheid hierover als BCC hem echt kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Een 2,5" HDD is gewoon te vervangen, in de Pricewatch staan genoeg alternatieven.

Of doel je op het behoud van garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
Wat ik een ieder geval uit meerde reviews heb begrepen is dat het extra slot is bedoeld voor de plaatsing van een 3g module. De precieze review probeer ik nog even terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjrn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2023
Kosj schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:42:Raar dat BCC ze al eerder kan uitleveren, teminste als dit klopt. De andere webshops geven aan de eerste levering pas eind augustus binnen te krijgen. Maar ik zal BCC erbij zetten, des te eerder kunnen er reviews worden gepost.
BCC heeft ze. Als je naar een BCC winkel gaat hebben ze ze daar liggen (iig in Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kosj schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:42:
[...]

Raar dat BCC ze al eerder kan uitleveren, teminste als dit klopt. De andere webshops geven aan de eerste levering pas eind augustus binnen te krijgen. Maar ik zal BCC erbij zetten, des te eerder kunnen er reviews worden gepost.
BCC schijnt een exclusieve deal te hebben, dat zij ze eerst een tijdje als enige hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-06 20:33

C@SP

Biertje ??

Ik denk dat ik zo maar eens even ga kijken.. Van het wachten op de Wind word ik ook niet vrolijker.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22591

BCC in Vlaardingen heeft er eentje in de vitrine nu. Heeft voorlopig alleen witte en blauwe, witte zijn nog niet binnen. Ben er net geweest en heb em uit laten pakken. Adapter is groter en lomper tov de EEE, Wel erg mooi dinkie, twijfel nu over de EEEpc. Alleen kleine accu en geheugen is wat minder. Blauwe versie is erg sjiek! De witte variant heeft een zwarte bovenkant das een beetje goedkoop naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:22
Net bij de BCC in Delft geweest en de blauwe meegenomen, eerste indruk is veel snellere opstart dan de EEE-PC 900, toetsen stuk beter (groter en betere aanslag) dan van de Asus EEE-PC, onderkant wordt totaal niet warm. Geheel ziet er erg luxe uit in de blauwe kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
krotwijk schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:42:
Net bij de BCC in Delft geweest en de blauwe meegenomen, eerste indruk is veel snellere opstart dan de EEE-PC 900, toetsen stuk beter (groter en betere aanslag) dan van de Asus EEE-PC, onderkant wordt totaal niet warm. Geheel ziet er erg luxe uit in de blauwe kleur
Laat ons weten of je Windows XP wil gaan installeren. En wat zit er allemaal in het pakket? Dan kan ik dit toevoegen aan intro post.

[ Voor 4% gewijzigd door Kosj op 10-07-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Heb net ook de blauwe meegenomen bij de BCC in Den Bosch.. Ding ziet er inderdaad chique uit. Ga nu proberen om er XP op te zetten.

Iemand een goede guide hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
Kosj schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:32:
[...]

Laat ons weten of je Windows XP wil gaan installeren. En wat zit er allemaal in het pakket? Dan kan ik dit toevoegen aan intro post.
Recovery dvd, toepassingshandleiding, hoesje om laptop in op te bergen (lang niet zo mooi als van de eee-pc, ziet er goedkoop uit en niet afsluitbaar aan de kant waar je de laptop erin steekt)

Aan software zit er wel een hele deftige messenger op, netwerk draadloos was 3 seconden werk om aan de praat te krijgen(passwoord en klaar).
Keyboard stond op NL, moest het even op UK zetten om de @ in beeld te krijgen en enkele andere leestekens.
Alles is netjes gegroepeerd qua soort programma.
Opstarttijd van geheel gaat rap, 7 seconden tot de bios melding, daarna nog 10 seconden om hele os operationeel te hebben.
Ben rest van de avond helaas weg, dus morgen meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
krotwijk schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:55:
[...]

Recovery dvd, toepassingshandleiding, hoesje om laptop in op te bergen (lang niet zo mooi als van de eee-pc, ziet er goedkoop uit en niet afsluitbaar aan de kant waar je de laptop erin steekt)

Aan software zit er wel een hele deftige messenger op, netwerk draadloos was 3 seconden werk om aan de praat te krijgen(passwoord en klaar).
Keyboard stond op NL, moest het even op UK zetten om de @ in beeld te krijgen en enkele andere leestekens.
Alles is netjes gegroepeerd qua soort programma.
Opstarttijd van geheel gaat rap, 7 seconden tot de bios melding, daarna nog 10 seconden om hele os operationeel te hebben.
Ben rest van de avond helaas weg, dus morgen meer info.
Geen probleem, dan kan ik dit al toevoegen aan de intro post. Bedankt voor de tijd. Ik wacht zelf met aanschaf tot eind augustus vanwege de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
Oeeh nice...wist niet dat hij al verkrijgbaar was in NL dan ga ik toch ook maar eens gauw kijken bij de BBC hier in de buurt...

hoewel het een leuk ding is vind ik 299 toch wel wat veel eigenlijk ... vooral de accu en het gemis van bluetooth staat me niet aan...

maarja alternatieven zijn er ook niet echt...en dat maakt hem interessant :)

Gezien ik gehoord heb dat de Wind pas per stoomboot rond december komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

De gewone Wind arriveert binnen nu en 2 maanden en de rode Wind toch pas in december? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Ik vond de prijs niet verkeerd. Reken erop dat de Wind rond de 400 euro gaat kosten. Daarvoor heb je dan wel een grotere schijf, meer intern geheugen en bluetooth. Er zit wel een leeg slot onder de One, wellicht is dat voor een 3G kaart. Dat heb ik liever dan bluetooth. Anders gewoon zo'n klein stickje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262753

Ik heb ze ook zien liggen, de "one" aantrekkelijker uit dan een "eee" pc in eerste oogopslag.
Ik wacht nog even de 6 cel's accu af, en wat gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

As we speak ben ik XP Pro aan het installeren vanaf een usb stick. Een handige tutorial staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
OK, dan ben ik benieuwd of alles ook in Windows XP functioneert met drivers etc. Ik ga komende zaterdag ook maar eens even naar een BCC in de buurt, misschien dat ik de One toch al eerder ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 16:15

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

wel erg balen dat het 8GB is.
veels te weinig. Iemand een idee wanneer de andere versie uitkomt?
die is namelijk interessant...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

DNA_Saint schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 21:54:
wel erg balen dat het 8GB is.
veels te weinig. Iemand een idee wanneer de andere versie uitkomt?
die is namelijk interessant...
Waarom? Dat hangt er helemaal vanaf voor welke doeleinden je hem wil gaan gebruiken. Voor mij is 8GB genoeg hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267564

Ik heb er eergisteren eentje besteld bij BCC (de blauwe Linux versie) en hij is vandaag bezorgd. Ziet er prima uit, werkte meteen uit de doos, binnen tien minuten online en met werkende mail. Perfect.
Het is natuurlijk geen games monster, maar hij ziet er heel solide uit, mooi scherm en doet precies wat hij belooft. Ik heb inmiddels een 16 gieg SD-kaart besteld: ben benieuwd! Ik mis mijn oude iBook (600Mhz) nu al niet meer.) En het allermooiste is: er zit geen Vista op...

Alan
Only schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 02:24:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Inmiddels is ook bevestigd dat er een extra RAM slot aan de onderkant van het moederbord zit, het kost even wat werk maar het werkgeheugen is dus zeker uitbreidbaar. Ik ga binnenkort ook maar eens richting de BCC denk ik :P

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265033

Mij trekt de Acer Aspire One niet, de kleuren zijn ten eerste al niet mijn ding. Of het is helemaal wit of blauw, maar niet met wit/zwart en blauw/zwart.
Daarbij vind ik de specs toch iets te weinig tegenover de Wind en komt het allemaal een beetje op hetzelfde neer als met de Asus 901.

Ik ben echter wel benieuwd hoe ze het doen als ze vol op verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
Famoso schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:24:
Inmiddels is ook bevestigd dat er een extra RAM slot aan de onderkant van het moederbord zit, het kost even wat werk maar het werkgeheugen is dus zeker uitbreidbaar. Ik ga binnenkort ook maar eens richting de BCC denk ik :P
Kijk eens aan, nu wordt het leuk :P. Ik ga morgen ook even kijken, misschien kan ik de verleiding niet weerstaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267615

Zijn er al mensen die windows xp hebben geinstalleerd?

Ik ben zeer geinteresseerd in de onderdelen die in de one zitten omdat ik graag osx wil gaan installeren.

Graag zou ik willen weten welke audio-, netwerk en wlanchips gebruikt worden.

de xp divers zijn te downloaden van:
http://aspire1.pl/drivers/WindowsXP/2008.07.10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Anoniem: 267615 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:15:
Zijn er al mensen die windows xp hebben geinstalleerd?

Ik ben zeer geinteresseerd in de onderdelen die in de one zitten omdat ik graag osx wil gaan installeren.

Graag zou ik willen weten welke audio-, netwerk en wlanchips gebruikt worden.

de xp divers zijn te downloaden van:
http://aspire1.pl/drivers/WindowsXP/2008.07.10/
Ik heb hier een aantal dingen gelezen over mensen die XP hebben draaien op de SDD, schijnt niet heel erg vlot te zijn. Verder is er ook al een chinees die OSX draaiend heeft :P

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt heb het ook geprobeerd te lezen via google translate maar erg veel informatie wordt er nog niet gegeven. Op de screenshots lijkt audio te werken maar de tekst spreekt dit weer tegen.
Verder is het nog erg onduidelijk of de wlan verbinding via de originele of een vervangende wlan kaart is gelukt.

Is xp op de aspire one net zo snl/traag als xp op de msi wind/akoya/advent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Anoniem: 267615 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:37:
Klopt heb het ook geprobeerd te lezen via google translate maar erg veel informatie wordt er nog niet gegeven. Op de screenshots lijkt audio te werken maar de tekst spreekt dit weer tegen.
Verder is het nog erg onduidelijk of de wlan verbinding via de originele of een vervangende wlan kaart is gelukt.

Is xp op de aspire one net zo snl/traag als xp op de msi wind/akoya/advent ?
Wat ik zelf vooral lees is dat de schrijfsnelheid van de SSD in Windows belabberd schijnt te zijn, in hoeverre dit daadwerkelijk invloed heeft op de performance van het OS weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net nog een witte msi wind kunnen bestellen.
Dit was ook mijn eerste keuze maar door de slechte levering was de ONE een goed alternatief geweest, maar een 10" scherm en 80GB schijf maken de wind toch net een stukje bruikbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Slechte snelheid met de One in XP heeft volgens Asus in Zweden te maken met incompatible drivers, dit zou ook de reden zijn dat er geen XP-versie van de One bestaat met SSD. Lijkt mij dat dit wel een op te lossen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
@Kosj

hier een link naar de windows xp drivers
http://www.humyo.com/240597-160432785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
Ik zal ze toevoegen aan de openingspost. Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Hoe weerhoud de One zich tov de Wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-06 17:52
en ten opzichte van de eee pc 900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Gewicht? Prestaties? Eerste indruk?

Concreter zijn mag ook wel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

DaMarcus schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:44:
Gewicht? Prestaties? Eerste indruk?

Concreter zijn mag ook wel :|
Hehe, nou in het bijzonder, waarom zou ik deze kopen ipv de Wind...en waarom niet...

[ Voor 3% gewijzigd door itsgreen op 11-07-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 19-07-2023
itsgreen schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:56:
[...]
Hehe, nou in het bijzonder, waarom zou ik deze kopen ipv de Wind...en waarom niet...
Open een willekeurige Word-processor, copy-pasta de spec's en plaatjes van de modellen, dan je kan geheel zelf bepalen wat de voor/nadelen zijn . ;)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 10:20
itsgreen schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:26:
Hoe weerhoud de One zich tov de Wind?
Begin hier maar eens :) dan kan je al een hoop zelf vergelijken

http://www.kleinelaptops.nl/modellen.php

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Acer One eigenaars, hoe leesbaar is het scherm als je buiten bent? is het licht genoeg?
Kun je het lezen bij zonlicht?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

itsgreen schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:56:
[...]
omdat je gek bent op Acer, of omdat je gek bent op glossy...
Of omdat je gewoon nu wil kopen, en de goedkoopste wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
Philflow schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:44:
Acer One eigenaars, hoe leesbaar is het scherm als je buiten bent? is het licht genoeg?
Kun je het lezen bij zonlicht?
Bij voorbaat dank!
Net even buiten geprobeerd, maar in het zonnetje goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

krotwijk schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:27:
[...]
Net even buiten geprobeerd, maar in het zonnetje goed te doen.
Top! ook als de zon erop valt? (ja ben lastig he :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
is dat geheugen *ram* uit te breiden als ik die van 299 koop? weet iemand dat? En de harde schijf (die 8 gig) is die uit tebreiden, of is dat flash geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
Philflow schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:37:
[...]

Top! ook als de zon erop valt? (ja ben lastig he :P )
Nou, dan zie je de spiegeling wel heel erg van de zon.
Maar het blijft leesbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
DenTeD123 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:44:
is dat geheugen *ram* uit te breiden als ik die van 299 koop? weet iemand dat? En de harde schijf (die 8 gig) is die uit tebreiden, of is dat flash geheugen?
Geheugen is uit te breiden, maar wel moet de machine echt opengeschroefd worden, zit niet onder een klepje. Zit flash geheugen in dat met een flatcable aan het moederbord zit. Kan niet vervangen worden mijns insziens door een hdd. Maar je kan er wel een extra SD-hc kaartje van bijv. 16 gb inzetten. die kosten ongeveer 34 euro en heb je weer aardig wat opslag erbij.

Voortaan wel even lezen door het topic, dan had je geweten dar er 8 gb ssd (flash) schijf in zit

[ Voor 10% gewijzigd door krotwijk op 11-07-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262748

Lol,, ik wist geeneens dat je de one gewoon op voorraad was bij BCC.. Ik hoor er echt weinig over, iedereen praat maar over de wind enzo terwijl deze gewoon morgen op je bureautje kan liggen =\

Is de one dan zoveel slechter dan de wind dan dat je er minder over hoort.. ik bedoel, hij moet toch qua prestaties beter zijn dan de eee900? Kan iemand die hem op windows heeft draaien aub met gpu-z de clock speed van de gma950 testen of deze op 400mhz draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
Voor de trage Windows XP is inmiddels ook al een oplossing gevonden zo te zien, namelijk het uitschakelen van D2D recovery in het BIOS alvorens XP te installeren. Schijnt nu net zo goed te reageren als Linpus :)

http://www.aspireoneuser....9&st=0&sk=t&sd=a&start=10

[ Voor 16% gewijzigd door Kosj op 11-07-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik heb hem vanavond ook aangeschaft bij de BCC. Had de allerlaatste in Vlaardingen, in Barendrecht werd gezegd dat ze begin volgende week alweer binnenkomen :P Linpus werkt tot nu toe erg goed, via de advanced mode al wat software toegevoegd, werkt allemaal perfect. Voorlopig ga ik het even zo proberen, indien het nodig is zal ik het geheugen en/of opslag uitbreiden. Verdere bevindingen volgen later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Kosj schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:33:
Voor de trage Windows XP is inmiddels ook al een oplossing gevonden zo te zien, namelijk het uitschakelen van D2D recovery in het BIOS alvorens XP te installeren. Schijnt nu net zo goed te reageren als Linpus :)

http://www.aspireoneuser....9&st=0&sk=t&sd=a&start=10
hm, zit eraan te denken om TinyXp te installen als mainOs? Heb er wel de ervaring mee dat drivers lastig te installen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167272

Net de One even uitgeprobeerd bij BCC Beverwijk. Daar is ' ie volop verkrijgbaar en over twee weken komt de XP-versie met tien keer zo grote harde schijf, zeiden ze.

't is een klein, zeer licht dingetje, maar aan Linux zal ik nooit wennen, dus ik pas. Ik vond het bovendien niet echt snel werken. En voor diverse toepassingen (webphone van XS4ALL, bijvoorbeeld) heb ik helaas MS Internet Explorer nodig, en dat zit er dus niet op.

Nog een observatie: als snelle tienvingerige tikker (520 aanslagen per minuut) heb ik grote moeite met het toetsenbord. Ik raak eigenlijk altijd twee toetsen.

Nee, ik ben blijer met de Wind, als die tenminste ooit komt... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Net een gehaald in Hoofddorp, ook daar bij BCC. Ik ging voor de ASUS 900 maar doorslag gaf de atom processor die in deze zit. Ik prefereer Linux voorlopig voor hetgene waarvoor ik hem wil gebruiken (kan altijd nog wine erop gooien). Ziet er mooi uit en handig in gebruik. Snel met opstarten en wifi draaide ook direct na ingeven data.

Mooi hoesje zit er om heen, ik denk dat ik hiervan veel plezier ga beleven, misschien tzt een keer windows proberen maar vooralsnog doen we het met Linux. Als iemand weet waar je de 6 cells accu kunt krijgen houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Anoniem: 262748 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:27:
Kan iemand die hem op windows heeft draaien aub met gpu-z de clock speed van de gma950 testen of deze op 400mhz draait?
x2

Ik ben ook wel benieuwd. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Heb het even voor jullie getest, de GPU clock is 400Mhz.

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/08/07/12/8k6.png

[ Voor 34% gewijzigd door C@SP op 12-07-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262748

ok goed nieuws.. thank you :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosj
Ik ben vandaag naar de BBC in Beek gegaan en ze hadden helaas alleen nog maar de blauw liggen, ik wil persé de witte hebben dus het wordt nog even afwachten. Tot die tijd heb ik hem nog even gepreorderd bij Informatique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
Net een externe dvd burner van lacie aangesloten.
Verschillende XP cd's willen niet booten die het op andere pc's wel doen.
Lijkt erop dat de usb aansturing voor booten toch niet 100% compatible is.
Ook hiren's bootcd 9.5 wil niet starten.
USB stick bootable werkt wel, maar ziet de dvd burner ook helaas niet op de usb poort zitten
OSX86 10.5.2 kaliway geprobeerd, maar loopt al in eerste stuk van de boot vast nog voordat de grafische schil gestart wordt.
Wel jammer, want nu een hoop extra werk om os-en te installeren via usb-stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

krotwijk schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:51:
Wel jammer, want nu een hoop extra werk om os-en te installeren via usb-stick
Het zou kunnen dat ie wel kan booten vanaf een externe cd/dvd speler die een eigen voeding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Philflow schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:48:
[...]
Het zou kunnen dat ie wel kan booten vanaf een externe cd/dvd speler die een eigen voeding heeft.
Ik geloof dat de enige externe DVD speler zonder voeding dat geval van die appel is, en die houdt zich nou niet bepaald aan de USB specs.

Hmmm, volgens mij heb iets te vroeg gesproken :X , zo te zien bestaan die dus inderdaad wel. My bad. Ach, weer wat geleerd.

[ Voor 19% gewijzigd door SirNobax op 13-07-2008 00:43 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

SirNobax schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:39:
[...]
Ik geloof dat de enige externe DVD speler zonder voeding dat geval van die appel is
Er zijn ook externe, usb powered DVD spelers van Lacie en LG. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244799

Hai,

Is het toetsenbord van de Acer een stuk groter dan de EEE 900? Dus vergelijkbaar met die van de Wind of niet? Zo ja, dan is dit een van de grotere voordelen t.o.v de EEE 900. De Wind is wat dat betreft nog beter maar daar kun je op wachten tot je een ons weegt mijns inziens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
Philflow schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:48:
[...]

Die heb ik ook, maar probleem blijft dus dat tie een hoop bootsectors niet herkend.
Ook de linpus livecd wordt niet herkend, maar wel dus de herstelcd van acer.
XP met geintegreerd sp3 volume key editie word niet herkend, maar weer wel een engelse black edition.
Begrijp niet waar het vandaan komt, want op de EEE-pc ging het allemaal wel goed met dezelfde externe usb brander van Lacie design F.A. Posche met erin een doodgewone NEC brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:23
vreemd... gisteren bij de BCC in Leeuwarden geweest maar heb de Acer niet gezien. Ik was eigenlijks opzoek naar een Eeepc 900, deze vond ik wel voor 350,- in Leeuwarden (MyCom) alleen daar deed het creditcard systeem het niet (automatische verzekering, wel zo prettig ;))

Zit nu sterk te twijfelen tussen de eeepc 900 of de Acer Aspire One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
@Zorg
Als je het glimmende scherm van de One geen probleem vind, dan zou ik het wel weten.
Beiden heb ik hier staan, maar de One is een heel stuk fijner dan de EEE-pc 900
Blijft koeler aan de onderkant, extra sd slot een SDHC kaartje instoppen van 16 GB en je hebt voor minder geld een snellere machine met een heerlijk toetsenbord.

Let er wel op, ook hier in Delft staat tie niet tussen de notebooks bij BCC maar in een aparte vitrine, omdat het systeem te klein is om aan de beveiliging te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 15:23
klinkt goed krotwijk :)

Enige waar ik wat "bang" voor ben is de kwaliteit van de Acer One. Vriend van mij had bij hem in de klas veel mensen met een Acer laptop, na een jaar waren vele toch al een behoorlijk end heen. Ik wil de laptop zelf meenemen in me backpack en wil er na een jaartje toch nog wel wat plezier van hebben...

Maar ik zal morgen nog even kijken bij de BCC, denk niet dat ze de One nog hebben, anders maar op internet bestellen. SDHC kaartje kan ik Bangkok nog wel kopen. One misschien ook wel maar denk dat dat qua prijs niet zoveel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zorg schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:29:
One misschien ook wel maar denk dat dat qua prijs niet zoveel uitmaakt.
klopt. Nederlandse webshops zijn vaak nog goedkoper dan Bangkok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 19-12-2023
Vincentio schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:07:
BCC schijnt een exclusieve deal te hebben, dat zij ze eerst een tijdje als enige hebben.
Klopt niet, de MediaMarkt in Groningen heeft er ook al stapels van liggen (alleen de blauwe versie) voor €299.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goldenace007 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:40:
Net een gehaald in Hoofddorp, ook daar bij BCC. Ik ging voor de ASUS 900 maar doorslag gaf de atom processor die in deze zit.

Mooi hoesje zit er om heen, ik denk dat ik hiervan veel plezier ga beleven, misschien tzt een keer windows proberen maar vooralsnog doen we het met Linux. Als iemand weet waar je de 6 cells accu kunt krijgen houd ik mij aanbevolen.
De EEE 901 komt ook bijna met atom en langere accu tijd. Ongeduldig? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 22591 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:37:
[...]
Bijna, wanneer is dat? linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net als de Wind ? mediamarkt folder doet net of ze em hebben maar ben er nog niet geweest. Geen pre orders nog verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 22591 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:51:
Net als de Wind ? mediamarkt folder doet net of ze em hebben maar ben er nog niet geweest. Geen pre orders nog verder.
Van welke vestiging is die folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:53:
[...]

Van welke vestiging is die folder?
Rotterdam, heel artikel 901 : de nieuwste electronica het eerst bij... maarre dit is een ander topic toch? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 22591 op 13-07-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
ik heb m vandaag gezien bij de mediamarkt....
vind hem niet zo mooi? Maar smaken verschillen uiteraard.
wil m wel kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Anoniem: 22591 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:37:
[...]

Nee dat niet, maar als ik voor een leuk bedragje er een 2 uur extra bij kan krijgen zal ik het niet laten. Ben erg tevreden met mijn aankoop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DenTeD123 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:22:
ik heb m vandaag gezien bij de mediamarkt....
vind hem niet zo mooi? Maar smaken verschillen uiteraard.
wil m wel kopen :P
Heb je het nu over de Acer of de asus eee 901?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Wybo schreef op zondag 13 juli 2008 @ 20:29:
[...]

Heb je het nu over de Acer of de asus eee 901?
de acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171875

Ik heb hem zaterdag jl bij Mediamarkt Den Haag gekocht. Kwam eigenlijk voor de Asus. We zitten in een verhuizing en zijn veel op twee plaatsen tegelijk, willen wel blijven kunnen internetten;-)

De looks en specs gaven de doorslag voor de Acer. Toevallig kwam ook het ADSL pakket diezelfde dag aan, en binnen 10 minuten van internetloos naar draadloos internet (en telefoon, maar die hadden we nog niet bij;-). Werkelijk een plug and play machientje, werkt prima! (En past in een halve keukenla!).

Alleen de ingebouwde microfoon lijkt (nog) niet te werken... iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-06 17:09
Is er iemand die de batterij duur getest heeft?
Tot nu toe zijn er alleen nog maar 3 cells toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus