Nou goed. Ik stel het php uploadscriptje voor "Online Delen" beschikbaar voor wie er interesse in heeft.
De werking is nu nog zeer basic. Je kunt het zelf uitbreiden en als je wilt een fotoboekje scripten, die zit er nu nog niet bij. Alleen de functionaliteit om de telefoon te laten uploaden naar je server is aanwezig. Minimale eis is wel dat je PHP5 draait.
Let op de users tabel, i.v.m. de authenticatie van nokia staat het wachtwoord hier gewoon als plain text in de database, dit kun je prima veranderen door een encryption engine te gaan gebruiken zolang je hem aan het eind maar weer kan decoden, zoals ik al zei het scriptje is nu erg basic
Je kunt in de applicatie "Online Delen" op de telefoon kiezen bij opties voor "Nieuwe provider toev.".
De naam kun je zelf opgeven, het protocol wat ik gebruik is "Atom" en het webadres moet verwijzen naar de phone.php file in de rar. (De fotos worden in dezelfde directory geupload, in het mapje fotoboek.. zorg dus dat deze schrijfbaar is

) het is belangrijk dat alle files in dezelfde dir staan zoals ze nu ook zijn ingepakt.
Voordat je de nieuwe upload methode kunt gebruiken moet je deze eerst activeren. Dit kun je doen door in opties voor activeren te kiezen. Daarna moet je het gebruikers naam en wachtwoord opgegeven dat je in de users tabel hebt aangemaakt. Zodra je dit hebt ingevuld gaat de telefoon proberen om de authenticatie uit te voeren. Als alles goed gaat krijg je te zien dat je account is geactiveerd.
Nu kun je simpelweg in de gallerij de bestanden kiezen die je wilt uploaden en daarna kiezen voor "Posten naar Web" en daarna kun je de nieuwe toegevoegde "provider" kiezen.
De titel (waar standaard de datum staat) wordt nu niets mee gedaan, maar dat kan je gemakkelijk uitbreiden als je dat wenst. De regel daar gelijk onder wordt als commentaar in de database toegevoegd bij elke foto die je in deze batch upload.
Alle fotos die je hebt geselecteerd worden geupload en de text ernaast wordt gebruikt als titel, of de bestandsnaam als deze leeg is.
p.s. in de config.php kun je de mysql gegevens e.d. instellen, maar het wijst zichzelf.
Enjoy
Download RAR
Download SQL