Gathering of Tweakers

Quicksearch
Papa van Dewi en Robin :-)

quote:
bert-nl schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:45:
Is de navigatietoets goed te bedienen? Het lijkt een beetje alsof de navigatietoets op gelijke hoogte ligt met de toetsen links en rechts van de navigatietoets waardoor met name naar links en rechts klikken wat lastig kan zijn.
Op zich is ie best goed te bedienen als je telefoon in je handen ligt. Maar ik vind dat als de telefoon in de houder in mijn auto zit de navigatietoets toch best diep ligt en je snel op de opliggende toetsen drukt als je niet goed oplet. Maar op zich ook dan nog wel te doen hoor met een beetje opletten.

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

Reg. datum: 02 november 2006

Even iets waar ik nu pas achterkom nu ik de openingspost heb gelezen. Daar staat:
quote:
Synchronisatie
SyncML
PC-Modem connectie
Synchronisatie via USB op PC
Synchronisatie via RS232 op PC
Synchronisatie via Bluetooth
Synchronisatie via Infrarood
Synchronisatie via WLAN/Wifi
Waar zit die Infrarood-poort dan?

quote:
pim89 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:53:
Even iets waar ik nu pas achterkom nu ik de openingspost heb gelezen. Daar staat:

[...]

*kuch* klopt niet :)
Heb het regeltje verwijderd uit de startpost.

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

quote:
pim89 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:53:

[...]

Wat moet je tegenwoordig nog met een infrarood poort? Ok, als je de GSM op je tv hebt aangesloten en je wilt met een remote je GSM bedienen ;)

Reg. datum: 29 augustus 2002

quote:
ThijzB schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:04:
Oke, ik heb nu dus ook m'n N82 al een paar maandjes in bezit..
Perfect toestel, ben er heel erg tevreden mee, tot vandaag...

Ik besloot om een autoradio te kopen met bluetooth ingebouwd, zodat ik dit in combinatie met m'n N82 kon gebruiken.
Na alles aangesloten te hebben wilde ik m'n telefoon verbinden, lukt het niet..
Vervolgens heb ik Pioneer gebeld, en werd mij verteld dat dit aan een update lag die Nokia onlangs heeft uitgebracht voor de N-series.

Dit wil dus zeggen dat ik mijn peperdure N82 niet kan gebruiken in combinatie met mijn gloednieuwe Pioneer radio..

Heeft iemand hier eerder over gehoord, of wellicht een oplossing??
Vreemd Ik heb ook een pioneer radio met bluetooth.
Deze is inmiddels 2 jaar oud en werkte goed met mijn n73 en nu perfect met mijn N82 (met de nieuwste firmware).

Oja ik heb een DEH-P75BT

Reg. datum: 18 oktober 2007

Vorige week met de n82 in mijn broekzak in het water gevallen: telefoon overleden ...
Ook NSP gaf aan dat er echt niks anders opzat dan een nieuwe telefoon te kopen.

Een 'nieuwe' op marktplaats gevonden en die zou ik vandaag gaan ophalen, dus gisterenavond mijn oude n82 helemaal uit elkaar gehaald voor reserveonderelen.

Vandaag de 'nieuwe' n82 opgehaald. Voor het flashen van de firmware natuurlijk wel een backup gemaakt. Tijdens het backuppen toch even de oude telefoon in elkaar gezet en de nieuwe batterij erin gezet en ....

HIJ DOET HET GEWOON NOG!!!!!!!

Wel is het scherm duidelijk nat geweest en van mindere kwaliteit geworden, maar een nieuwe batterij en schermpje kosten nog geen 60,- en dat scheelt 200,- met mijn huidige uitgave.

Dus als iemand een soortgelijke natte ervaring heeft: eerst even een andere BP-6MT proberen voordat je je n82 afschrijft.

En als die het echt niet meer doet heb ik een titanium versie voor je, ongebruikt met de stickers er nog op. Alleen tijdelijke reserve geweest voor een toestel dat waterschade leek te hebben ...
Dus nog met 3 dagen gratis EU en 3 maanden Benelux navigatie in Nokia Maps

Telefoon is verkocht!

emmerx wijzigde dit bericht 29-07-2008 23:01 (3%)

Reg. datum: 14 augustus 2001

quote:
Leolinedance schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:20:
[...]

Ik betaal niks voor deze functie op mijn telefoon (gebruik PIT). Downloaden en uploaden gaat prima (en gratis).
Wil je op Flickr de orginele foto's downloaden (op de site zelf) moet je $25 per jaar betalen.
Het gaat me niet om die $25 maar gratis is beter ;)
En maar 100Mb per maand uploaden, dat red ik echt niet :9

Ruffian wijzigde dit bericht 24-07-2008 09:43 (7%)

a life?? Where can i download it??

Zo, mijn N82 werkt weer. Scherm vervangen? 10 minuutjes werk. Kosten? 35 euro. Kosten bij Nokia service provider? Minstens 85 euro...

Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!

quote:
Ruffian schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:14:
[...]

Wil je op Flickr de orginele foto's downloaden (op de site zelf) moet je $25 per jaar betalen.
100 mb/maand..dat zijn 200 foto's met je telefoon ofzo? Dan ben je wel fanatiek bezig als je die allemaal gaat uploaden ;)

quote:
Ruffian schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:14:
[...]

Ik ben momenteel bezig met een php scriptje incl simpel foto album voor de N82. Dus als je nog een webhosting accountje hebt ofzo waar je niets mee doet, is dat misschien iets voor je.

Moet willen omdat je zelf handmatig een provider kan toevoegen.

Edit; alleen nogal k*t om uit te zoeken hoe het werkt ;)

BastiaanN wijzigde dit bericht 24-07-2008 11:54 (10%)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

quote:
BastiaanN schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:48:
[...]

Ik ben momenteel bezig met een php scriptje incl simpel foto album voor de N82. Dus als je nog een webhosting accountje hebt ofzo waar je niets mee doet, is dat misschien iets voor je.

Moet willen omdat je zelf handmatig een provider kan toevoegen.
Kijk... mocht je dat nou afhebben en het werkt, dan ben ik ook wel geinteresseerd. ;)

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

Voor de geïntresseerden die er zelf mee aan de slag willen;
hier is de specificatie: http://cognections.typepa...col_specification_1.0.pdf

Om nu een heel speciaal album hiervoor op te zetten vind ik te ver gezocht.
Ik heb een servertje tot mijn beschikking en ik heb er al een fotoalbum script op staan (voor vakantie foto's e.d.).
Dus een simpele ftp functie zou al voldoende zijn.

Iets anders, als ik mijn sd kaart verwijder ben ik steeds mijn thema instelling kwijt (is dit het enige trouwens?) is er een manier om dit vast te zetten?

quote:
Ruffian schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:47:
Om nu een heel speciaal album hiervoor op te zetten vind ik te ver gezocht.
Ik heb een servertje tot mijn beschikking en ik heb er al een fotoalbum script op staan (voor vakantie foto's e.d.).
Dus een simpele ftp functie zou al voldoende zijn.

Iets anders, als ik mijn sd kaart verwijder ben ik steeds mijn thema instelling kwijt (is dit het enige trouwens?) is er een manier om dit vast te zetten?
Je kunt het losse scriptje toch gewoon aanpassen. heb op het moment een phone.php die de upload en authenticatie van de telefoon afhandeld. Dan zou je gewoon simpelweg die fotos aan je bestaande fotoboek kunnen toevoegen.

Reg. datum: 26 augustus 2002

is putty handig te gebruiken op deze telefoon? Als ik snel iets moet doen via ssh is het toch handig om dat op de telefoon te regelen, je hebt deze toch altijd bij de hand. Is het niet erg onhandig typen met t9 in putty?

Ik ben op dit moment een telefoon met een qwerty toetsenbord gewend en ben bang dat dat toch wel een van de features is die ik ga missen als ik voor een nokia n82 of n78 ga.

quote:
dwa schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:57:
is putty handig te gebruiken op deze telefoon? Als ik snel iets moet doen via ssh is het toch handig om dat op de telefoon te regelen, je hebt deze toch altijd bij de hand. Is het niet erg onhandig typen met t9 in putty?

Ik ben op dit moment een telefoon met een qwerty toetsenbord gewend en ben bang dat dat toch wel een van de features is die ik ga missen als ik voor een nokia n82 of n78 ga.
Eh ja. Het werkt wel maar het typen is inderdaad vrij onhandig. Vooral paden e.d. en het invoeren van tab bijvoorbeeld.

quote:
Ruffian schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:47:
Standaard thema of eigen geinstalleerd thema?
eigen geinstalleerd op de micro-sd of telefoongeheuegen?
micro-sd, dan opnieuw instaleren op telefoongeheugen

Tijd van werken, tijd van rusten

Reg. datum: 16 april 2007

Wat zou meer batterijvermogen van onze N82 vragen: automatisch elk uur overdag je email ophalen of de nieuwe push email dienst (beta) van Nokia. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Dank alvast!

Roost

Nou goed. Ik stel het php uploadscriptje voor "Online Delen" beschikbaar voor wie er interesse in heeft.

De werking is nu nog zeer basic. Je kunt het zelf uitbreiden en als je wilt een fotoboekje scripten, die zit er nu nog niet bij. Alleen de functionaliteit om de telefoon te laten uploaden naar je server is aanwezig. Minimale eis is wel dat je PHP5 draait.

Let op de users tabel, i.v.m. de authenticatie van nokia staat het wachtwoord hier gewoon als plain text in de database, dit kun je prima veranderen door een encryption engine te gaan gebruiken zolang je hem aan het eind maar weer kan decoden, zoals ik al zei het scriptje is nu erg basic :)

Je kunt in de applicatie "Online Delen" op de telefoon kiezen bij opties voor "Nieuwe provider toev.".
De naam kun je zelf opgeven, het protocol wat ik gebruik is "Atom" en het webadres moet verwijzen naar de phone.php file in de rar. (De fotos worden in dezelfde directory geupload, in het mapje fotoboek.. zorg dus dat deze schrijfbaar is :) ) het is belangrijk dat alle files in dezelfde dir staan zoals ze nu ook zijn ingepakt.

Voordat je de nieuwe upload methode kunt gebruiken moet je deze eerst activeren. Dit kun je doen door in opties voor activeren te kiezen. Daarna moet je het gebruikers naam en wachtwoord opgegeven dat je in de users tabel hebt aangemaakt. Zodra je dit hebt ingevuld gaat de telefoon proberen om de authenticatie uit te voeren. Als alles goed gaat krijg je te zien dat je account is geactiveerd.

Nu kun je simpelweg in de gallerij de bestanden kiezen die je wilt uploaden en daarna kiezen voor "Posten naar Web" en daarna kun je de nieuwe toegevoegde "provider" kiezen.

De titel (waar standaard de datum staat) wordt nu niets mee gedaan, maar dat kan je gemakkelijk uitbreiden als je dat wenst. De regel daar gelijk onder wordt als commentaar in de database toegevoegd bij elke foto die je in deze batch upload.

Alle fotos die je hebt geselecteerd worden geupload en de text ernaast wordt gebruikt als titel, of de bestandsnaam als deze leeg is.

p.s. in de config.php kun je de mysql gegevens e.d. instellen, maar het wijst zichzelf.

Enjoy ;)

Download RAR
Download SQL

quote:
BastiaanN schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 18:47:
Je kunt in de applicatie "Online Delen" op de telefoon kiezen bij opties voor "Nieuwe provider toev.".
De naam kun je zelf opgeven, het protocol wat ik gebruik is "Atom" en het webadres moet verwijzen naar de phone.php file in de rar. (De fotos worden in dezelfde directory geupload, in het mapje fotoboek.. zorg dus dat deze schrijfbaar is :) ) het is belangrijk dat alle files in dezelfde dir staan zoals ze nu ook zijn ingepakt.
Ik kan nergens op opslaan drukken, alleen afsluiten of terug.

edit: Doordat Flickr er nog in stond kon ik geen nieuwe toevoegen
In de DB word die mooi weg geschreven alleen zegt mijn gsm steeds "netwerk fout (403)"
Problemen bij Hi! dan?

Morgen ga ik verder testen, ik heb op mijn ftp nog een simpel fotoalbum scriptje staan wat ik ooit van phpfreaks heb gehaald die alle foto's uit een dir mooi in een gallery zet.
Deze zal ik als het werkt dan wel doorsturen naar je BastiaanN

Edit2: Nog een keer een chmod eroverheen gezet en hij upload razend snel!
Gaat dus helemaal goed komen, morgen vroeg zip ik het geheel mocht hier interesse naar zijn.

Ruffian wijzigde dit bericht 25-07-2008 01:00 (32%)

quote:
Ruffian schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 00:34:
[...]

Edit2: Nog een keer een chmod eroverheen gezet en hij upload razend snel!
Gaat dus helemaal goed komen, morgen vroeg zip ik het geheel mocht hier interesse naar zijn.
Uiteraard ;) Mijn php kennis is niet zo groot dat ik zelf iets in elkaar kan zetten, maar een beetje aanpassen, uploaden en onderhouden kan ik wel. En het is wel geweldig als je niet afhankelijk bent van services van anderen zoals Flickr en Vox.

Ik gebruik hier jGallery voor.
http://portal.kooijman-design.nl/jGallery/README.html

Alleen de conf ff aanpassen naar smaak, album mapje een chmod meegeven en klaar is *henk*piet*kees*etc*

quote:
hars73 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:18:
[...]

Uiteraard ;) Mijn php kennis is niet zo groot dat ik zelf iets in elkaar kan zetten, maar een beetje aanpassen, uploaden en onderhouden kan ik wel. En het is wel geweldig als je niet afhankelijk bent van services van anderen zoals Flickr en Vox.
Als je een simpel fotoboek download, en je geen intresse hebt in de mysql gegevens bijv. Dan zou je simpelweg een fotoboek kunnen downloaden die alleen maar files in een mapje zet en die dan direct weergeeft als fotos. Dan gewoon in het upload scriptje even naar de goede map verwijzen, en klaar is kees.
quote:
Ruffian schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:39:
Ik gebruik hier jGallery voor.
http://portal.kooijman-design.nl/jGallery/README.html

Alleen de conf ff aanpassen naar smaak, album mapje een chmod meegeven en klaar is *henk*piet*kees*etc*
Ben je inmiddels al van de 403 melding af? Het scriptje geeft namelijk 9 van de 10x als er iets mis gaat een verificatie fout terug. (omdat de telefoon dan content krijgt wat deze niet begrijpt, en er maar gewoon mee ophoudt. )

Edit2; Ik heb zowel flickr,vox als mijn eigen fotoboek erbij in staan. Zodra ik op terug klikte vroeg de telefoon mij of ik hem op wou slaan.

BastiaanN wijzigde dit bericht 25-07-2008 09:38 (44%)

quote:
BastiaanN schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:32:
Ben je inmiddels al van de 403 melding af? Het scriptje geeft namelijk 9 van de 10x als er iets mis gaat een verificatie fout terug. (omdat de telefoon dan content krijgt wat deze niet begrijpt, en er maar gewoon mee ophoudt. )

Edit2; Ik heb zowel flickr,vox als mijn eigen fotoboek erbij in staan. Zodra ik op terug klikte vroeg de telefoon mij of ik hem op wou slaan.
Ja ben er vanaf, kwam denk ik doordat ik geen http:// in mijn url had staan.
de edit2 snap ik nog steeds niet, als ik op terug klikte werd de toepassing afgesloten.

Dit probleem heb ik nu ook als ik foto's naar het web aan het posten ben.
Dan kan ik verder niets met mijn telefoon want dan mislukt het uploaden.
En ik heb nog zo'n 100 foto's te gaan dus ben nog even zoet (vooral omdat je er maar 15 per keer mag versturen)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws