Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
kenkreutzer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:44:
[...]

Ik heb dus wel A-GPS, maar ik heb geen inet abo dus is dat een beetje zonde. Wat betreft GPS, zoals je zei kan ik dat bij instellingen aanzetten. Maar ik kan dus kiezen uit: WLAN, KPN Internet, mobiele startsite, mobiel internet en myplace.

Welke van deze bedoelen ze dan met GPS?
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Ik vermoed dat je probeert te navigeren via Nokia Maps. aangezien nokia maps standaart geen kaart materiaal op het kaartje heeft staan vraagt hij je om een internet verbinding, om nieuw kaartmateriaal voor jou locatie te downloaden. Dit kost uiteraad dataverkeer en dus geld.

Je kunt het beste een ander navigatie systeem proberen zoals Route66, GarminXT of McGuider. Deze vragen niet om een internet verbinding en gebruiken alleen GPS. Wat geheel gratis is als je A-GPS gedeactiveerd hebt.

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Windowlicker!

hoe kan je bij contacten naam en nr laten weergeven?

quote:
BastiaanN schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:51:
[...]
Je kunt het beste een ander navigatie systeem proberen zoals Route66, GarminXT of McGuider. Deze vragen niet om een internet verbinding en gebruiken alleen GPS. Wat geheel gratis is als je A-GPS gedeactiveerd hebt.
Let op: Nokia Maps heeft ook geen internet nodig en gebruikt dus ook geen dataverkeer. Het heeft weinig zin om om die reden een ander pakket aan te raden.

Nokia Maps gebruikt alleen dataverkeer om nieuwe kaarten op te vragen en te downloaden. Je kan deze kaarten ook thuis via je wlan of via je PC downloaden. Nokia Maps verbruikt dan geen dataverkeer.

"If you see a whole thing - it seems that it's always beautiful. Planets, lives... But up close a world's all dirt and rocks. And day to day, life's a hard job, you get tired, you lose the pattern." Ursula K. Le Guin

quote:
rutgerw schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:13:
[...]
Let op: Nokia Maps heeft ook geen internet nodig en gebruikt dus ook geen dataverkeer. Het heeft weinig zin om om die reden een ander pakket aan te raden.

Nokia Maps gebruikt alleen dataverkeer om nieuwe kaarten op te vragen en te downloaden. Je kan deze kaarten ook thuis via je wlan of via je PC downloaden. Nokia Maps verbruikt dan geen dataverkeer.
Als je stemmen o.i.d. wilt downloaden ben je alsnog internet nodig. ;)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

quote:
BastiaanN schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:01:
[...]

Als je stemmen o.i.d. wilt downloaden ben je alsnog internet nodig. ;)
Je kan ook stemmen downloaden met Nokia Maploader;)

'Not getting what you want is sometimes a wonderful stroke of luck.'

quote:
ReseT schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:15:
[...]
Je kan ook stemmen downloaden met Nokia Maploader;)
Nothing said, dan :P

quote:
BastiaanN schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:51:
[...]

Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Ik vermoed dat je probeert te navigeren via Nokia Maps. aangezien nokia maps standaart geen kaart materiaal op het kaartje heeft staan vraagt hij je om een internet verbinding, om nieuw kaartmateriaal voor jou locatie te downloaden. Dit kost uiteraad dataverkeer en dus geld.

Hmm ik snap het nog steeds niet helemaal. Ik heb thuis inderdaad wlan en ik kan bij nokia maps nu zonders internet alle plaatsnamen zien. Alleen weet ik nog niet hoe ik de GPS functie aanmoet schakelen(bij instellingen staat hij wel aangevinkt), alleen bij instellingen van nokia maps staat gps helemaal niet bij.

Maar ik denk dat ik maar een van de 3 andere software ga gebruiken.

quote:
kenkreutzer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:01:
[...]

Hmm ik snap het nog steeds niet helemaal. Ik heb thuis inderdaad wlan en ik kan bij nokia maps nu zonders internet alle plaatsnamen zien. Alleen weet ik nog niet hoe ik de GPS functie aanmoet schakelen(bij instellingen staat hij wel aangevinkt), alleen bij instellingen van nokia maps staat gps helemaal niet bij.

Maar ik denk dat ik maar een van de 3 andere software ga gebruiken.
GPS staat vanzelf aan, daar hoef je niets voor te doen. Het kan alleen even duren voordat je een gps-fix hebt omdat je a-gps uit hebt staan :) Je kan geloof ik ergens kiezen voor satelliet status o.i.d. waardoor je kan zien met hoeveel satellieten je inmiddels al verbonden bent.

En wanneer ik nokia maps open zegt het wel 'Kaarten: Netwerkgebruik uitgeschakeled. U kun het in de toepassingsinstellingen inschakelen.

Dat maakt dus niket uit?

Reg. datum: 30 oktober 2002

Zit er een limiet aan het aantal MP3's wat de muziekspeler per mak kan inscannen? Ik had 62 MP3's op mijn geheugenkaart. Daar zijn er 500 in één map bijgekomen. Vn die 500 zijn er 280 gescand, en de rest niet.

Is er overigens een mogelijkheid om de Duitse navigatie licentie (waar ik dus ook mee zit) om te zetten naar een Nederlandse? Bestelmaar.nl ga ik geeneens meer proberen, want die hebben ongeveer alles fout gedaan, wat ze maar fout konden doen.

quote:
kenkreutzer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:42:
En wanneer ik nokia maps open zegt het wel 'Kaarten: Netwerkgebruik uitgeschakeled. U kun het in de toepassingsinstellingen inschakelen.

Dat maakt dus niket uit?
Nee dan moet je eerst even via Nokia MapLoader even die kaarten downloaden en op je kaartje zetten.

Pff lekker dan. Nog geen maand na aanschaf (zwarte N82) is mijn schermpje gebroken. In mijn broekzak notabene. Geeneens gekke dingen gedaan of harde dingen in mijn broekzak erbij (alleen een leren portomonnee)...

Vast geen garantie, dit he? Of staan ze er om bekend?

Ik zag op Ebay al schermpjes (ik heb bij KPN gewerkt als mobieltjes reparateur, ben redelijk vertrouwd met Nokia's fixen), zijn dit gewoon goede schermpjes of ga ik balen van de beeldkwaliteit oid?

Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!

Reg. datum: 14 augustus 2001

Is er nog een andere ftp applicatie zoals Sic!
Deze werkt erg prettig en kan dan via de ftp mijn foto's uploaden alleen ziet sic! de sd kaart niet en dit is dus wel een erge misser.

Via flickr of vox vind ik het niet echt prettig werken

a life?? Where can i download it??

Weet iemand hoe ik de automatische toetsenbord blokkade kan uitzetten?
- Edit: Heb 'm al...

dood pixeltje wijzigde dit bericht 21-07-2008 15:41 (13%)

Ben nu aan het klooien met shozu.com
Hiermee kan je je foto's direct mailen of op picasa, photobucket, netlog you name it uploaden.
Wel traag met versturen maar het komt ;)

Reg. datum: 18 oktober 2007

quote:
sebastius schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:17:
Ik zag op Ebay al schermpjes (ik heb bij KPN gewerkt als mobieltjes reparateur, ben redelijk vertrouwd met Nokia's fixen), zijn dit gewoon goede schermpjes of ga ik balen van de beeldkwaliteit oid?
Heb ik ook gehad (klussen met de n82 in je broekzak is niet slim) en voor redelijke prijs een OEM schermpje besteld bij http://www.mobielbereikbaar.nl/
Installeren is een eitje.

Gisteren iets nog dommers gedaan: in het water gevallen met de n82 in mijn zak ...
Natuurlijk doet het ding niks meer.

Iemand al eens een waterschadegeval naar een NSP gebracht en een idee van wat er kapot is en de reparatiekosten?

quote:
emmerx schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:44:
[...]

Heb ik ook gehad (klussen met de n82 in je broekzak is niet slim) en voor redelijke prijs een OEM schermpje besteld bij http://www.mobielbereikbaar.nl/
Gisteren iets nog dommers gedaan: in het water gevallen met de n82 in mijn zak ...
Iemand al eens een waterschadegeval naar een NSP gebracht en een idee van wat er kapot is en de reparatiekosten?
9 van de 10 keer doet de telefoon het gelijk niet meer, soms doen ze het nog even, maar dan gaat de boel van binnen oxideren en dan is het afgelopen, nieuw is goedkoper dan maken.
Het is helaas niet anders.

Nokia: N82 (2x), 6110 Navigator, N73 (2x), 6681, 6610, 6310i, 6210, 7110, 6150, 5110 & 1600 (2x) en nog wat telefoons van andere merken

quote:
emmerx schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:44:
[...]

Wat soms helpt is het toestel zeer snel na het ongelukje volledig uit elkaar halen en in de buurt van een warme radiator leggen (er niet op, dat kan te heet zijn). Maar wat hierboven ook al gezegd wordt over oxidatie, dat zal al snel het grootste probleem worden als het vocht niet snel genoeg weg kan.

Even korte review van shozu.com
Je bent met picasa installeren zo'n 2 uur bezig omdat de permissies niet helemaal lekker lopen.
En werkt het dan ben je zo'n 5 uur kwijt voor 40 foto's
Dit is nog niet het grootste nadeel, na die 5 uur was mijn batterij helemaal op.

Geen toppertje dus, iemand nog met een andere methode om ze snel makkelijk mijn foto's te kunnen uploaden? (liefst naar eigen ftp)

quote:
Ruffian schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:42:
Even korte review van shozu.com
Je bent met picasa installeren zo'n 2 uur bezig omdat de permissies niet helemaal lekker lopen.
En werkt het dan ben je zo'n 5 uur kwijt voor 40 foto's
Dit is nog niet het grootste nadeel, na die 5 uur was mijn batterij helemaal op.

Geen toppertje dus, iemand nog met een andere methode om ze snel makkelijk mijn foto's te kunnen uploaden? (liefst naar eigen ftp)
flickr??

quote:
Werkt bij mij helemaal prima met de N78.

Maar ik wil de orginele foto's gratis kunnen downloaden.
Ofja mijn vriendin :P

Ruffian wijzigde dit bericht 22-07-2008 22:37 (3%)

Is de navigatietoets goed te bedienen? Het lijkt een beetje alsof de navigatietoets op gelijke hoogte ligt met de toetsen links en rechts van de navigatietoets waardoor met name naar links en rechts klikken wat lastig kan zijn.

quote:
Ruffian schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:37:
Ik betaal niks voor deze functie op mijn telefoon (gebruik PIT). Downloaden en uploaden gaat prima (en gratis).

quote:
Ruffian schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:37:
Ehm, dat kun je toch ook gewoon bij flickr? De full size image opent gewoon zonder kaders dacht ik, mits je dat instelt in je profiel.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws