Gathering of Tweakers

Quicksearch
Die Tweakers.net review slaat NERGENS op met een eindscore van een 7,5.

AITD5 scoort vrijwel nergens zo hoog behalve op T.net. IGN geeft 'm zelfs een 3,5.

http://www.metacritic.com...einthedark?q=alone%20dark

quote:
Holoris schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:00:

AITD5 scoort vrijwel nergens zo hoog behalve op T.net. IGN geeft 'm zelfs een 3,5.

Check dan ook even 'What The Critics Said' op diezelfde pagina :)

Trephix.com

quote:
SoaDmaggot schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:06:
[...]

Check dan ook even 'What The Critics Said' op diezelfde pagina :)
Dus? Gemiddeld een 5,9 ! Dat is bij lange na niet een 7,5. En uiteraard moet je alle Xbox360 Official tijdschriften weglaten die zijn zo corrupt als wat. Het is een zwaar middelmatige game, die zeker geen 7,5 waard is (wat ie wel volgens Tweakers als enige is). Zie ook: http://www.gamerankings.com/htmlpages4/930280.asp

Holoris wijzigde dit bericht 27-06-2008 19:12 (13%)

Das het hele euvel

Gametrailers geeft hem een 7,3. Lijkt me opzich wel een leuke game, maar meer om te huren dan om te kopen. Heeft wel een leuke B-film sfeer als ik de videoreview van GT zo zie :)

Bezint eer ge begint.

Ik ga zelf nooit af op score's, maar vind wel dat het er goed uitziet. Hoop dat er snel een demo komt :)

http://card.mygamercard.net/gbar/carbon/sekeroglan.gif

@ De Haan, België

quote:
LifeTecH schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:33:
Gametrailers geeft hem een 7,3. Lijkt me opzich wel een leuke game, maar meer om te huren dan om te kopen. Heeft wel een leuke B-film sfeer als ik de videoreview van GT zo zie :)
Chief geeft hem 8.7 en klaagt enkel over een soms onwennige besturing (3d person) terwijl je er voor kan kiezen het spel in 1st person te spelen.

De verschillende gameplay elementen (surival horror - adventure - action - en zelfs race) spreken me wel aan. Maar ik denk ook eerder aan hem een week te huren in een kalme periode. :)

PSN ID: Vanholm - PS3 Games: !GTA4! Fifa 08, Beijing 2008, RB6: Vegas 2, F1:CE, Def Jam Icon, R: Fall of Men, Lair, Assassin's Creed. Hattrick team: Rapid Brugge (841915) - WOW 70 UD priest & 70 Orc warrior @ Alonsus

Trotse oom

quote:
Holoris schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:00:

Euh, misschien vond de reviewer het spel misschien wel gewoon leuk? (dus niet fantastisch maar gewoon leuk, met hier en daar wat minpuntjes)
Dat kan toch best? Waarom zou je een spel slecht moeten vinden als "anderen dat ook doen"? Wat is er mis met persoonlijke smaak/voorkeuren?

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

Ik heb het geluk gehad om deze game al te kunnen spelen en ik moet dan ook eerlijk zeggen dat de game een score boven een 6.5 niet echt waard is. Met name de besturing is zelfs na 6 uur achter elkaar te spelen lastig om onder controle te krijgen. Zelfs first-person mode die blijkbaar graag op onverwachte moment overschakelt naar 3th person is zeer vervelend.

spoiler: race missie
Ook de race missie was uitzonderlijk frustrerend door de diverse bugs die er in het spel zitten. Hierbij noem ik het blijven steken achter brokken asfalt terwijl je niet in de buurt er van zit als een van de redenen waarom ik deze missie steeds weer opnieuw moest doen.

spoiler: Museum
Wat ook jammer is is dat er soms onduidelijkheden zijn over het oplossen van puzzels en/of het verslaan van bazen zoals die te vinden is in het museum. De eerste drie keer is hij makelijk te raken door middel van het schieten op zijn fisher op schouders en buik maar daarna is het mij nog niet gelukt om hem nog meer te raken. (iemand tips?)

spoiler: root of evil
Wat wel weer een pluspunt is van deze game zijn de Root of Evil als je deze "ruis rondjes" de eerste keer op je map ziet kan ik je aanraden om hier gelijk heen te gaan. Door het vernietigen van deze Root Of Evil(met vuur gaat het snelst) krijg je speciale krachten zoals het duidelijk zien van de zwakke punten(fisher) van je tegenstander. Maar vergist je niet de plekken waar de Root Of Evil zijn te vinden worden meestal goed bewaakt door Humanzen kunnen dus pittig zijn als je niet goed bent voorbereid.

Desondanks is het een leuke maar lastige game die wat uurtjes tijd van je weg zal snoepen en zal vermaken/frustreren. :D

Do what you want but don't copy me

Lastig is het idd, ik zit vast aan het touw helemaal in het begin :) Ik moet button 0 indrukken om de brandblusser aan de praat te krijgen, maar geen enkele knop op mijn muis doet iets en het toetsenbord ook niet. Heb je perse zo'n XBOX controller nodig om dit spel te spelen?

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

Das het hele euvel

quote:
zonoskar schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:34:
Lastig is het idd, ik zit vast aan het touw helemaal in het begin :) Ik moet button 0 indrukken om de brandblusser aan de praat te krijgen, maar geen enkele knop op mijn muis doet iets en het toetsenbord ook niet. Heb je perse zo'n XBOX controller nodig om dit spel te spelen?
Zou wel heel slecht zijn als je voor een PC game een xbox controller nodig hebt :/

Oh Really?

Demo is volgens mij via de Live Marketplace te downloaden.

Ticker wijzigde dit bericht 07-07-2008 09:32 (5%)

AMD X2 4200+, PowerColor X850 XT PCIe - ASUS A8R MVP - 2 x 1 Gb Kingston Hyperx DDR400 (pc3200) 2(CL) Ram - 250 GB SATA Hdd - Samsung Syncmaster 930BF

deze game heb ik ook. Heb hem nog niet veel gespeeld, besturing is nogal frustrerend imo

The cake is a lie!

Ik heb de game net gekocht ... Wilde hem gaan installeren .. En de installatie duurde een half uur !

Mijn pc specs zijn meeer dan genoeg lijkt mij zo. Ok, ik de game installed, geactiveerd en toen wilde ik dus gaan spelen .... Nou, hij is nu alweer 10 minuten aan het laden !!! Met dat rondraaiende 3d objectje rechtsonderin ... Maar nog noppes aan het spelen dus !! Hier schijt ik echt weer van. Ik heb er ook nog geen oplossing voor gezien, of dat er meer mensen zijn met dit probleem.

Ik heb al een andere DVD-rom aangesloten om te kijken of het daar aan ligt, maar volgens mij leest hij niks meer van de DVD. Ik denk dat dat niet meer nodig is na installatie.

Iemand hier met soortgelijk probleem ??

Ik heb het al gevonden op het forum van AITD:

It's been reported that some machines are struggling with excessively long load times (up to 15 minutes). You might be able to help the problem by going to task manager (alt-tab) and changing the priority of the alone.exe process to 'above normal' or even 'high'.

This may cause some side effects, as basically it's telling Windows to run the game processes in preference to other ones, but it may help prevent background tasks such as virus scanners from interfering too much with the game.

En het werkt inderdaad tot nu toe ;)

JediUberknaft wijzigde dit bericht 05-07-2008 13:57 (29%)

ASUS A8N32 SLI DELUXE,AMD 64 4000+,Zalman CNPS9500,OCZ Gamexstream 600W,GEFORCE XFX 9600GT XXX,1 WD RAPTOR 74GB,1 SEAGATE 320GB,2GB OCZ PC4000 Gold GX XTC, LiteOn 52x CDRW,LiteOn DVDRW 851S,NEC 3520 DVDRW,ESI ESP1010, Aerogate 1

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

quote:
Ticker schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:54:
Demo is volgens mij via de Live Marketplace te downloaden.
Oh yeah ! *rent naar zijn xbox
Ik durf het toch vaak niet aan om games blind te kopen. Die demo's blijven een geniale zet.
De laatste AITD die ik heb gespeeld zat nog in een enorme kartonnen gamedoos voor op de PC. Dat was geloof ik ook het eerste deel. Ben benieuwd.. Zeker ook omdat de reviews zo matig zijn.

EDIT: Mooi geen demo dus. Het is slechts een trailer.

Ken. wijzigde dit bericht 05-07-2008 23:14 (5%)

Ik heb de game nu een flink aantal uren zitten spelen en het spel valt me toch nog best tegen ...

De besturing is inderdaad niet echt super. En het first person gedeelte klopt niet helemaal. Vaak springt hij weer terug naar 3rd person view. En je kan niet naar achter lopen of mooi zijwaarts in 3rd person. Dat vind ik echt een enorm minpunt.
Verder de gevechten vind ik ook (tot nu toe) erg slapjes en totaal niet voldoenend.
De graphics van het spel zijn over het algemeen ok, maar ook daar had ik meer van verwacht. Ook de animaties van de personen die je tegenkomt in het spel zijn maar zeer matig. Al met al een grappig spel, maar om eerlijk te zijn geen 50 eurie waard (tot nu toe in ieder geval, misschien dat ik nog van gedachten ga veranderen ... ) Het is dat er nog geen demo is, of een " probeer versie " op het internet, anders had ik hem uiteindelijk niet gekocht.

Ik ga uiteraard wel verder met het spelen, maar misschien ga ik het wel spel wel verpatsen voor een leuk prijsje.

ASUS A8N32 SLI DELUXE,AMD 64 4000+,Zalman CNPS9500,OCZ Gamexstream 600W,GEFORCE XFX 9600GT XXX,1 WD RAPTOR 74GB,1 SEAGATE 320GB,2GB OCZ PC4000 Gold GX XTC, LiteOn 52x CDRW,LiteOn DVDRW 851S,NEC 3520 DVDRW,ESI ESP1010, Aerogate 1

Trotse oom

quote:
.KeN. schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:43:
[...]

Ik durf het toch vaak niet aan om games blind te kopen. Die demo's blijven een geniale zet.
De laatste AITD die ik heb gespeeld zat nog in een enorme kartonnen gamedoos voor op de PC. Dat was geloof ik ook het eerste deel. Ben benieuwd.. Zeker ook omdat de reviews zo matig zijn.

De laatste AitD is The new nightmare van een jaar of vier geleden. Die was trouwens ook niet slecht. Als je 'm nog kan vinden in de budgetbakken zal je daar zeker geen miskoop aan doen :)

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Ik had het over de laatste AITD die ík had gespeeld :P
Maar ik zal 'm eens bekijken.

Oh Really?

quote:
.KeN. schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:43:
[...]

Sorry, zal even me post aanpassen.

AMD X2 4200+, PowerColor X850 XT PCIe - ASUS A8R MVP - 2 x 1 Gb Kingston Hyperx DDR400 (pc3200) 2(CL) Ram - 250 GB SATA Hdd - Samsung Syncmaster 930BF

Trotse oom

quote:
.KeN. schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:16:
Ik had het over de laatste AITD die ík had gespeeld :P
Maar ik zal 'm eens bekijken.
Probeer 'm eens, het is best een goed spel :)

Hier wil ik toch ook even mijn mening over kwijt zodat mensen die twijfelen hem mischien toch aanschaffen..

ik vind het namelijk een briljante game! ben erg blij dat ik hem gekocht heb. Ik speel hem echter wel met een xbox controller op mijn pc maar dit gaat dan ook perfect.
Sterker nog, de besturing is zelfs leuk! het vrije bewegen van voorwerpen werkt prima en ik kan mij totaal niet vinden in alle negatieve meningen van de bladen.

Je moet wel van het genre houden denk ik, nu ben ik zelf fervent resident evil/silent hill speler.Wat mij betreft is dit gewoon een regelrechte topgame en ik zou hem zelf dan ook een 8,5 geven.

De graphics zijn prima in orde, de besturing is inventief, het spel voelt voor mij niet traag aan, het mixen van voorwerpen is erg leuk en werkt ook echt goed en last but not least.. het is dus met een beejte fantasie echt wel eng!

Ook de beruchte auto rij sequences vond ik nog best uitdagend. Tuurlijk was dit niet perfect, maar games worden tegenwoordig een beetje te makkelijk gemaakt. Ik denk dat ik dit stuk zo'n 10 x heb moeten proberen maar om nou te zeggen dat dit zo erg was...

vooral na chapter 3 word het allemaal nog leuker en boeiender.

Ik raad hem aan en wil dan ook iedereen die twijfelt maar wel van het genre houdt toch zeker aanbevelen dit spel toch wel te kopen!

PS3 ID: Kretus

Ik heb hem gisteren ook gekocht en ik ben het volledig met je eens. Wat een super spel :)

Vooral de interactie met de omgeving is geniaal. Ook de kleine dingen zoals je verplaatsen binnenin een auto of het hot-wiren, en dan per ongeluk de horn doen afgaan zodat alles en iedereen op je af komt :D

Intel DualCore E6750 / MSI 8800GT 512MB DDR3 / Hercules MUSE 5.1 DVD / 2048 MB DDR2 RAM / 550 Gigabyte HDD / XASER 3 / 550 Watt / Logitech Z640 5.1

Voor mij is deze game toch niet weggelegd ...Ik heb het geprobeerd, maar helaas toch niks voor mij deze game.

Dus als er iemand nog interesse heeft ...

Reg. datum: 15 september 2007

quote:
JediUberknaft schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:48:
Voor mij is deze game toch niet weggelegd ...Ik heb het geprobeerd, maar helaas toch niks voor mij deze game.

Dus als er iemand nog interesse heeft ...
Ik zeker :P. Heb alleen geen centen anders hadden er al vijf nieuwe spellen bij gelegen bij men xbox. Nem tenminste aan dat je een xdoos hebt?

Intel Core 2 Duo E6750 @ 3,60GHz, MSI P35 Neo-F, 2Gb Kingston DDR800, MSI GeForce NX8800GTS T2D512E-OC - 15359 3dmarks!

Het is de PC versie en hij gaat inmiddels van eigenaar veranderen ;)

Reg. datum: 26 september 2004

Heeft iemand dit spel gespeeld op een wat oudere machine?

AMD 64 3500+ | ASUS A8V Deluxe | 1024MB DDR 400 Kingston | Inno3D GF 6800GT | Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS | Maxtor 200GB 8MB, Maxtor 300GB 16MB | NEC 3500 | Viewsonic VP191B

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws