[Multi] Alone in the Dark 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 13:17

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img.vidaextra.com/2008/04/alonedark.jpg

Deze nieuwe game in de Alone in the Dark-franchise hoopt het horror-genre een nieuwe impuls te geven. Het spel is dit keer volledig in 3D en biedt een combinatie van vaste camerastandpunten en het klassieke derdepersoons perspectief. De plaats waar het zich allemaal afspeelt, Central Park, New York, is volledig vrij toegankelijk en belooft veel interactieve elementen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1214564599.jpg

Het is alweer een tijdje geleden dat gamers mochten genieten van de griezelige avonturen in Alone in the Dark. Een nieuwe game moet de spelreeks opnieuw op de digitale kaart zetten. Heeft Resident Evil voor het eerst weer serieuze concurrentie?

Afbeeldingslocatie: http://www.msxbox-world.com/screenshots360/ss/124/alone-in-the-dark-screen-2.jpg

Wat zou jij doen als je op een dag wakker wordt in een vreemde stad, die je vreemd genoeg toch op een of andere manier goed kent. Het is bovendien volgens de kalender tachtig jaar later, maar jij bent zelf geen dag ouder geworden. Dat is ongeveer de situatie waarin Edward Carnby, de hoofdpersoon in Alone in the Dark, zich in bevindt.

Meer dan genoeg reden om uit te zoeken wat er hemelsnaam is gebeurd. De vraagtekens zullen echter nog wel even blijven bestaan, want er zijn nog veel meer mysteries te ontrafelen in de stad New York, waar deze game zich afspeelt. In Central Park wel te verstaan. Dit enorme, natuurgebied midden in Manhattan is een bron van diverse Urban Myths. Een onbekend tunnelsysteem, een platgebrand dorp, gemuteerde levensvormen en de absurde hoge waarde (meer dan 528 miljard dollar) zorgen ervoor dat er al jaren flink wat complottheorieën rondgaan over het groene hart van Manhattan.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/ramms+ein/200605/1149091745_6_4.jpg

In de game zijn deze verhalen verweven met wat er met hoofdrolspeler Edward Carnby is gebeurd. Het geheim van Central Park kan niet meer worden gestopt; aldus de makers. Bovennatuurlijke gebeurtenissen spelen zo een belangrijke rol in Alone in the Dark.

De makers hebben duidelijk kosten nog moeite gespaard om Central Park in een fraai virtueel jasje te steken. Op basis van uitgebreid foto- en satellietmateriaal hebben de ontwikkelaars deze unieke locatie nagebouwd voor Alone in the Dark. Het resultaat mag er absoluut zijn. Wandelpaden, bankjes, struiken, bomen en lantaarnpalen; alles wat je van een bezoek aan Central Park verwacht.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200708/1187883714_0_3.jpg

Omdat Central Park zo uitgestrekt is, beschik je over een uitgebreide map en GPS-systeem om je snel naar jouw bestemming te leiden. Hoe vlug je daar bent, hangt natuurlijk sterk af van het gekozen vervoer. Door te gaan lopen ben je redelijk onopvallend maar ook langzaam. In sommige situaties is echter meer snelheid vereist. Een golfkarretje of een auto biedt dan uitkomst.

Maar zelfs in een lekker rijdende auto ben je niet veilig in Alone in the Dark. Het platrijden van vijanden (en ander bovennatuurlijk tuig) is zeker effectief, maar niet zonder gevaar. Voor je het weet springt er iemand op je motorkap of zelfs op het dak. Dan wordt een stukje door het park scheuren meteen een stuk spannender, zeker als je het spel vanuit een first person-perspectief bekijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Ronn/200608/1156343939_1_3.jpg

Alone in the Dark neemt (of in sommige gevallen sleurt) je mee door een groot aantal verschillende situaties/problemen. In plaats van een statische spelwereld is de omgeving zeer interactief. Vuur speelt een vrij belangrijke rol in Alone in the Dark. Het kan zowel je grootste vriend als je ergste vijand zijn. Zo is er een aantal tegenstanders, die je alleen kunt uitschakelen door ze in de hens te zetten. Het is mogelijk ze wel tijdelijk neer te halen met je pistool, maar na een tijdje staan ze dan toch weer op.

Je personage reageert trouwens zeer natuurlijk wanneer hij in aanraking komt met vlammen. Met zijn handen voor zijn gezicht zal Edward Carnby zich proberen te beschermen tegen de hitte. In mijn geval helaas onvoldoende. Ik had in mijn haast de brandweerblusser (die mijn leven had kunnen redden) over het hoofd gezien. Je kunt namelijk niet eindeloos naar je inventaris turen om met een slimme oplossing te komen. De tijd gaat namelijk gewoon door. Je zult dus zo goed mogelijk moeten inspelen op de omstandigheden om te overleven.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/ramms+ein/200605/1149091745_3_3.jpg

Reviews

Tweakers.net
Eurogamer
Gamersnet
Google :P

Screenshots

Gamez.nl
IGN.com
Google :>

Trailer

Gametrailer

[ Voor 7% gewijzigd door sekeroglan op 27-06-2008 18:26 ]

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Kan een mod er een 5 achter zetten :$

Ben nu bezig met reviews, screenshots en trailers verzamelen en meer info over de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sekeroglan schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:28:
Kan een mod er een 5 achter zetten :$

Ben nu bezig met reviews, screenshots en trailers verzamelen en meer info over de game :)
Er is al een topic.....[Multi] Alone in the dark 5

Alleen vind ik jouw OP veel mooier :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:07:
[...]

Er is al een topic.....[Multi] Alone in the dark 5

Alleen vind ik jouw OP veel mooier :*)
Ej, leest de laatste alinea van mijn eerste post eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Tweakers.net review slaat NERGENS op met een eindscore van een 7,5.

AITD5 scoort vrijwel nergens zo hoog behalve op T.net. IGN geeft 'm zelfs een 3,5.

http://www.metacritic.com...einthedark?q=alone%20dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:00:

AITD5 scoort vrijwel nergens zo hoog behalve op T.net. IGN geeft 'm zelfs een 3,5.

Check dan ook even 'What The Critics Said' op diezelfde pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:06:
[...]

Check dan ook even 'What The Critics Said' op diezelfde pagina :)
Dus? Gemiddeld een 5,9 ! Dat is bij lange na niet een 7,5. En uiteraard moet je alle Xbox360 Official tijdschriften weglaten die zijn zo corrupt als wat. Het is een zwaar middelmatige game, die zeker geen 7,5 waard is (wat ie wel volgens Tweakers als enige is). Zie ook: http://www.gamerankings.com/htmlpages4/930280.asp

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gametrailers geeft hem een 7,3. Lijkt me opzich wel een leuke game, maar meer om te huren dan om te kopen. Heeft wel een leuke B-film sfeer als ik de videoreview van GT zo zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Topicstarter
Ik ga zelf nooit af op score's, maar vind wel dat het er goed uitziet. Hoop dat er snel een demo komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LifeTecH schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:33:
Gametrailers geeft hem een 7,3. Lijkt me opzich wel een leuke game, maar meer om te huren dan om te kopen. Heeft wel een leuke B-film sfeer als ik de videoreview van GT zo zie :)
Chief geeft hem 8.7 en klaagt enkel over een soms onwennige besturing (3d person) terwijl je er voor kan kiezen het spel in 1st person te spelen.

De verschillende gameplay elementen (surival horror - adventure - action - en zelfs race) spreken me wel aan. Maar ik denk ook eerder aan hem een week te huren in een kalme periode. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:00:

Euh, misschien vond de reviewer het spel misschien wel gewoon leuk? (dus niet fantastisch maar gewoon leuk, met hier en daar wat minpuntjes)
Dat kan toch best? Waarom zou je een spel slecht moeten vinden als "anderen dat ook doen"? Wat is er mis met persoonlijke smaak/voorkeuren?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 17:30
Ik heb het geluk gehad om deze game al te kunnen spelen en ik moet dan ook eerlijk zeggen dat de game een score boven een 6.5 niet echt waard is. Met name de besturing is zelfs na 6 uur achter elkaar te spelen lastig om onder controle te krijgen. Zelfs first-person mode die blijkbaar graag op onverwachte moment overschakelt naar 3th person is zeer vervelend.

spoiler: race missie
Ook de race missie was uitzonderlijk frustrerend door de diverse bugs die er in het spel zitten. Hierbij noem ik het blijven steken achter brokken asfalt terwijl je niet in de buurt er van zit als een van de redenen waarom ik deze missie steeds weer opnieuw moest doen.

spoiler: Museum
Wat ook jammer is is dat er soms onduidelijkheden zijn over het oplossen van puzzels en/of het verslaan van bazen zoals die te vinden is in het museum. De eerste drie keer is hij makelijk te raken door middel van het schieten op zijn fisher op schouders en buik maar daarna is het mij nog niet gelukt om hem nog meer te raken. (iemand tips?)

spoiler: root of evil
Wat wel weer een pluspunt is van deze game zijn de Root of Evil als je deze "ruis rondjes" de eerste keer op je map ziet kan ik je aanraden om hier gelijk heen te gaan. Door het vernietigen van deze Root Of Evil(met vuur gaat het snelst) krijg je speciale krachten zoals het duidelijk zien van de zwakke punten(fisher) van je tegenstander. Maar vergist je niet de plekken waar de Root Of Evil zijn te vinden worden meestal goed bewaakt door Humanzen kunnen dus pittig zijn als je niet goed bent voorbereid.

Desondanks is het een leuke maar lastige game die wat uurtjes tijd van je weg zal snoepen en zal vermaken/frustreren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Lastig is het idd, ik zit vast aan het touw helemaal in het begin :) Ik moet button 0 indrukken om de brandblusser aan de praat te krijgen, maar geen enkele knop op mijn muis doet iets en het toetsenbord ook niet. Heb je perse zo'n XBOX controller nodig om dit spel te spelen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:34:
Lastig is het idd, ik zit vast aan het touw helemaal in het begin :) Ik moet button 0 indrukken om de brandblusser aan de praat te krijgen, maar geen enkele knop op mijn muis doet iets en het toetsenbord ook niet. Heb je perse zo'n XBOX controller nodig om dit spel te spelen?
Zou wel heel slecht zijn als je voor een PC game een xbox controller nodig hebt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demo is volgens mij via de Live Marketplace te downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze game heb ik ook. Heb hem nog niet veel gespeeld, besturing is nogal frustrerend imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik heb de game net gekocht ... Wilde hem gaan installeren .. En de installatie duurde een half uur !

Mijn pc specs zijn meeer dan genoeg lijkt mij zo. Ok, ik de game installed, geactiveerd en toen wilde ik dus gaan spelen .... Nou, hij is nu alweer 10 minuten aan het laden !!! Met dat rondraaiende 3d objectje rechtsonderin ... Maar nog noppes aan het spelen dus !! Hier schijt ik echt weer van. Ik heb er ook nog geen oplossing voor gezien, of dat er meer mensen zijn met dit probleem.

Ik heb al een andere DVD-rom aangesloten om te kijken of het daar aan ligt, maar volgens mij leest hij niks meer van de DVD. Ik denk dat dat niet meer nodig is na installatie.

Iemand hier met soortgelijk probleem ??

Ik heb het al gevonden op het forum van AITD:

It's been reported that some machines are struggling with excessively long load times (up to 15 minutes). You might be able to help the problem by going to task manager (alt-tab) and changing the priority of the alone.exe process to 'above normal' or even 'high'.

This may cause some side effects, as basically it's telling Windows to run the game processes in preference to other ones, but it may help prevent background tasks such as virus scanners from interfering too much with the game.

En het werkt inderdaad tot nu toe ;)

[ Voor 29% gewijzigd door JediUberknaft op 05-07-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:54:
Demo is volgens mij via de Live Marketplace te downloaden.
Oh yeah ! *rent naar zijn xbox
Ik durf het toch vaak niet aan om games blind te kopen. Die demo's blijven een geniale zet.
De laatste AITD die ik heb gespeeld zat nog in een enorme kartonnen gamedoos voor op de PC. Dat was geloof ik ook het eerste deel. Ben benieuwd.. Zeker ook omdat de reviews zo matig zijn.

EDIT: Mooi geen demo dus. Het is slechts een trailer.

[ Voor 5% gewijzigd door Ken. op 05-07-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik heb de game nu een flink aantal uren zitten spelen en het spel valt me toch nog best tegen ...

De besturing is inderdaad niet echt super. En het first person gedeelte klopt niet helemaal. Vaak springt hij weer terug naar 3rd person view. En je kan niet naar achter lopen of mooi zijwaarts in 3rd person. Dat vind ik echt een enorm minpunt.
Verder de gevechten vind ik ook (tot nu toe) erg slapjes en totaal niet voldoenend.
De graphics van het spel zijn over het algemeen ok, maar ook daar had ik meer van verwacht. Ook de animaties van de personen die je tegenkomt in het spel zijn maar zeer matig. Al met al een grappig spel, maar om eerlijk te zijn geen 50 eurie waard (tot nu toe in ieder geval, misschien dat ik nog van gedachten ga veranderen ... ) Het is dat er nog geen demo is, of een " probeer versie " op het internet, anders had ik hem uiteindelijk niet gekocht.

Ik ga uiteraard wel verder met het spelen, maar misschien ga ik het wel spel wel verpatsen voor een leuk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

.KeN. schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:43:
[...]

Ik durf het toch vaak niet aan om games blind te kopen. Die demo's blijven een geniale zet.
De laatste AITD die ik heb gespeeld zat nog in een enorme kartonnen gamedoos voor op de PC. Dat was geloof ik ook het eerste deel. Ben benieuwd.. Zeker ook omdat de reviews zo matig zijn.

De laatste AitD is The new nightmare van een jaar of vier geleden. Die was trouwens ook niet slecht. Als je 'm nog kan vinden in de budgetbakken zal je daar zeker geen miskoop aan doen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik had het over de laatste AITD die ík had gespeeld :P
Maar ik zal 'm eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.KeN. schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:43:
[...]

Sorry, zal even me post aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

.KeN. schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:16:
Ik had het over de laatste AITD die ík had gespeeld :P
Maar ik zal 'm eens bekijken.
Probeer 'm eens, het is best een goed spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wil ik toch ook even mijn mening over kwijt zodat mensen die twijfelen hem mischien toch aanschaffen..

ik vind het namelijk een briljante game! ben erg blij dat ik hem gekocht heb. Ik speel hem echter wel met een xbox controller op mijn pc maar dit gaat dan ook perfect.
Sterker nog, de besturing is zelfs leuk! het vrije bewegen van voorwerpen werkt prima en ik kan mij totaal niet vinden in alle negatieve meningen van de bladen.

Je moet wel van het genre houden denk ik, nu ben ik zelf fervent resident evil/silent hill speler.Wat mij betreft is dit gewoon een regelrechte topgame en ik zou hem zelf dan ook een 8,5 geven.

De graphics zijn prima in orde, de besturing is inventief, het spel voelt voor mij niet traag aan, het mixen van voorwerpen is erg leuk en werkt ook echt goed en last but not least.. het is dus met een beejte fantasie echt wel eng!

Ook de beruchte auto rij sequences vond ik nog best uitdagend. Tuurlijk was dit niet perfect, maar games worden tegenwoordig een beetje te makkelijk gemaakt. Ik denk dat ik dit stuk zo'n 10 x heb moeten proberen maar om nou te zeggen dat dit zo erg was...

vooral na chapter 3 word het allemaal nog leuker en boeiender.

Ik raad hem aan en wil dan ook iedereen die twijfelt maar wel van het genre houdt toch zeker aanbevelen dit spel toch wel te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:37

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb hem gisteren ook gekocht en ik ben het volledig met je eens. Wat een super spel :)

Vooral de interactie met de omgeving is geniaal. Ook de kleine dingen zoals je verplaatsen binnenin een auto of het hot-wiren, en dan per ongeluk de horn doen afgaan zodat alles en iedereen op je af komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Voor mij is deze game toch niet weggelegd ...Ik heb het geprobeerd, maar helaas toch niks voor mij deze game.

Dus als er iemand nog interesse heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

JediUberknaft schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:48:
Voor mij is deze game toch niet weggelegd ...Ik heb het geprobeerd, maar helaas toch niks voor mij deze game.

Dus als er iemand nog interesse heeft ...
Ik zeker :P. Heb alleen geen centen anders hadden er al vijf nieuwe spellen bij gelegen bij men xbox. Nem tenminste aan dat je een xdoos hebt?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Het is de PC versie en hij gaat inmiddels van eigenaar veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:44
Heeft iemand dit spel gespeeld op een wat oudere machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 17:21
Kan iemand mij helpen met dit spel, ik zit vast in Episode 1 sequence 4. Ik moet naar een touw midden in de kamer springen in die flat die net is ingestort. Als je daarheen springt en aan het touw hangt komt er iets van de vloer wat omhoog gaat maar wat net niet over een rand heen wordt getrokken, echt geen idee wat ik er mee moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:08
Ik heb tomb raider underworld uitgespeeld dus tijd voor een nieuwe game.
Ik zat eraan te denken alone in the dark voor de wii te kopen. Nu is volgens de review hier op T.net de besturing echt slecht op de xbox360. Hoe zit het met de wii versie? Is dit een cheap-ass poort ? Of is het wel een fatsoenlijke poort en zijn de controls er wat beter op ?

Hoop dat ik dit topic nog mag kicken omdat de laatste reactie van 19 december is. :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de vorige reactie alweer van enige tijd geleden is. :P

Anyway, Alone in the Dark werd met de ondertitel Inferno uitgebracht voor de PS3 en kreeg na de invoering van Trophies ook nog een update die deze toevoegde aan deze game. Gisteren heb ik de laatste Trophy behaald en ik moet zeggen dat ik het een game met twee gezichten vind. Er zitten interessante ideëen in. Ik vond het erg prettig om een samenvatting te krijgen van mijn voorgaande avonturen, wanneer ik de game weer opnieuw opstartte. Ook het combineren van diverse attributen werkte erg goed, alhoewel ik twijfel of dit nu echt de eerste game was die het had.

Slechte zaken aan de game vond ik combat controls, waar ik zeker in het begin flink mee heb lopen klooien omdat Edward niet deed wat ik wilde. Daarnaast waren de glitches erg vervelend bij het unlocken van de Trophies (zie Trophy-topic).

Het is voorlopig de laatst uitgebrachte Alone in the Dark game en na deze release valt er mijns inziens genoeg recht te zetten om de serie weer op de rails te krijgen. Volgens mij lagen de rechten nog bij het inmiddels failliete Atari.
Pagina: 1