Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
pisanggoreng
Reg. datum: 13 maart 2004

hey kan iemand met een 900 me ff helpen?

ik heb de tekst van boot.ini nodig die op de 4gb schijf op de 7 mb FAT-partitie (BIOS) stond (heb m namelijk overgeschreven, maar ik wil Xandross terug)..Had XP op de 16gb geinstalleerd, maar omdat die 7mb partitie ook een FAT was dacht ik in eerste instantie dat ie die boot.ini gebruikte.. Kan iemand die tekst even copy-pasten hier? Bijvoorbaat dank!!

Of...Wat hoort er op die partitie te staan (misschien dat XP zelf dat boot.ini bestand erop heeft gegooid..)

Silverline wijzigde dit bericht 16-07-2008 14:32 (35%)

Reg. datum: 04 augustus 2004

Allen,

Zaterdagochtend ga ik op vakantie en ik neem mijn 701 4G mee, nu wil mijn vrouw graag films onderweg kijken maar nergens is een adapter op voorraad te vinden. Weet iemand nog een internetshop of fysieke winkel waar ik zo'n apparaat kan krijgen?

Reg. datum: 02 juli 1999

quote:
stevesel schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:46:
Allen,

Zaterdagochtend ga ik op vakantie en ik neem mijn 701 4G mee, nu wil mijn vrouw graag films onderweg kijken maar nergens is een adapter op voorraad te vinden. Weet iemand nog een internetshop of fysieke winkel waar ik zo'n apparaat kan krijgen?
Je hebt er neem ik aan een gewone netstroom adapter bij? In dat geval kun je morgen ook even naar de Lidl gaan en een omvormer kopen voor nog geen 20 euro... ;)

Reg. datum: 04 augustus 2004

Hartstikke mooi! Ik lig morgen bij de Lidl voor de deur..

pisanggoreng

quote:
User321 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:55:
Wel grappig.. als je de driver nog niet geinstalleerd hebt, kun je in alle programma's met twee vingers scrollen.. na het installeren werkt het in bijna alle programma's, maar niet in IE7 (eee900)

dit is ook wel een beetje jammer:
[afbeelding]
zou dat op de 901 wel mogelijk zijn?
op XP met de VGA drivers zijn de volgende (output) res mogelijk:
1024x768
1280x720
1280x1024
1440x900
Native Modus

Reg. datum: 03 maart 2001

quote:
stevesel schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:59:
Hartstikke mooi! Ik lig morgen bij de Lidl voor de deur..
Ik heb op vakantie ook zo'n omvormer (ander merk) gebruikt op een laptop en dat werkt perfect. Bovendien voor andere dingen te mis/ge-bruiken. Aanrader!

Zin.

pisanggoreng

waarom is het eigenlijk verstandig page file in winXP uit te zetten op een EEE 900?
Ik heb nog een 2gb sodimm kaartje die ik kan inbouwen, zal ik dat doen?

exec(rm -rf /*);
Reg. datum: 11 juli 2005

quote:
Martijn schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:53:
[...]

Je hebt er neem ik aan een gewone netstroom adapter bij? In dat geval kun je morgen ook even naar de Lidl gaan en een omvormer kopen voor nog geen 20 euro... ;)
150 watt ja, ik dacht een 450 voor iets meer gezien te hebben, weet alleen niet meer waar...

... ja kijkshop ! (niet op de webshop maar in de winkel)

RutgerM wijzigde dit bericht 16-07-2008 16:27 (3%)

THE WAY THAT I LIVE HAS A BIG BIG PRICE, SOMETIMES I'M NICE, SOMETIMES I'M ICE

exec(rm -rf /*);
Reg. datum: 11 juli 2005

Had niemand dit 10" ding gezien ?

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_30/OFF01.SHTML

Kon er weinig over vinden hier.

THE WAY THAT I LIVE HAS A BIG BIG PRICE, SOMETIMES I'M NICE, SOMETIMES I'M ICE

f.k.a. Alfredt
Reg. datum: 01 januari 2001

quote:
RutgerM schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:30:
Had niemand dit 10" ding gezien ?

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_30/OFF01.SHTML

Kon er weinig over vinden hier.
Dan kun je beter in het MSI wind topic kijken, het is namelijk een MSI kloon en geen Asus kloon :)

Opterpr0n

Ik denk dat het zon beetje tijd is voor een nieuw topicje :)

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Reg. datum: 17 april 2004

quote:
Y-Foxy schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:24:
[...]

Ik heb zelf een class 6 Adata witte EEEPC versie van 16 Gb en die heeft tot op heden nog geen enkel probleem gegeven met mijn 701.
Dank jewel! Ik cdenk dat ik ook beter gewoon de Adata for eee pc kan nemen. Dan meer wit kaartje is niet anders:) Is toch ook alleen maar voor een ghost image en boocd/sd.

Nog steeds vind ik het knap dat mensen windows op de 4 gb zetten. Tuurlijk past het wel, en ook office maar wat nu ales je alle windows updates ook wil?

Ik wil het best nog eens testen, ik heb het over vollidige versie van xp sp3 pro he:) Dus geen Nlite:P

Ik had nog beloofd mijn scherm afbeelding te posten. Dit is eee900 (zonder overclock) met windows vista ultimate 32 bit sp1 op de 16 GB SSD drive.
IK geloof een tweak op xde swap file, verder is er niet veel gedaan.

http://w4ro3a.bay.livefilestore.com/y1pXWwc71osOyp4Jp2KVI9RhldczQCvsP8RgXS3BTAtfVHtncp8XXe00v8CQOaZydAY3wwQRPesw6GqVYAEs4uU4g/Eee_Extreme_Test.jpg

Startup van vista = 30 seconden.
Startup van xp = 12 seconden

Vista moet je hardware leren kennen lijkt wel, de eerste dag loopt het voor geen meter. laat je pc 1 dag draaien in de nacht en het loopt al beter.

Maar dit plaatje is een chaos ik weet het, wilde alleen laten zien dat de celeron meer aan kan dan men denkt. Pas toen ik de tweede video starte liep ie als een slak. en tot me verrbazing houd ie het langer vol dan me desktop die 3 keer sneller zou ziin.

Even over Aero in Vista: De chipset 915GM express gebruikers hebben best wat ruzie gehad met intel over het Aero gedeelte van xde GMA900. Hij zou het wel ondersteunen, het is wel mogelijk om gma 900 en natuurlijk 950 Aero te laten draaien (volgens sommige en enkele MVP's) Maar omdat intel geen ondersteuning bied in haar drivers voor de 915 chipset voor winsat / Aero werkt het niet.
De reden zal wel te maken hebben met geld, ze willen gewoon dat mensen duurdere chipsets kopen denk ik. De een zegt dat er in de hardware iets ontbreekt van de gnma 900, de ander zegt weer dat dit onzin is en hij dx9 is en pixel shader? 2.0 aan kan en 64 mb genoeg is om Aero te draaien. Wie moet je geloven? ik snap wel dat een hoop mensen boos op intel zijn koppige houding zijn. Wat de eee betreft zou iki geen aero draaien, veeel te zwaar en onzinnig.
Toch zijn der mensen die met trucjes proberen het voor elkaar te krijgen.

Maar wat de 900 betreft ben ik erg gelukkig, jammer dat er wel 1 dode pixel is. maar ja? heb de hele dag dodepixel.jpg gedraait. Dat is een site die zegt dat je 12 uur lang er een plaatje op moet zetten haha is dat onzin of kan dit wel? Nou dat heb ik gedaan ik zie de zwarte pixel nog steeds, moet je denk ik mee leren leven toch? Om hem daar nu al voor te gaan terug brengen, weet niet hoor:)

Groeten,
Maarten

Reg. datum: 22 september 2007

Vraagje, heb een probleem mijn eee pc 701 geinstalleerd met xp, maar draait constant op 630 mhz. Nu kun je hem met de bios flash 8804 900 mhz laten draaien Ware het niet dat ik een update heb gehad met bios 0910 en kan dus niet meer de bios 8804 draaien. zelfs niet met aparte software van asus updater of door op usb te zetten en te flashen.

WIE KAN ME HELPEN om mijn eee pc op 900 mhz te laten draaien.

fsb is ook een oplossing, blijft vaker hangen en moet je steed opstarten.

ik hoop dat iemand me kan helpen.

ApocalypsE
Reg. datum: 20 december 2004

quote:
The_kind_man schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:21:
Vraagje, heb een probleem mijn eee pc 701 geinstalleerd met xp, maar draait constant op 630 mhz. Nu kun je hem met de bios flash 8804 900 mhz laten draaien Ware het niet dat ik een update heb gehad met bios 0910 en kan dus niet meer de bios 8804 draaien. zelfs niet met aparte software van asus updater of door op usb te zetten en te flashen.

WIE KAN ME HELPEN om mijn eee pc op 900 mhz te laten draaien.

fsb is ook een oplossing, blijft vaker hangen en moet je steed opstarten.

ik hoop dat iemand me kan helpen.
--->>>> [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Nieuw topic, daar heb je meer kans:)

http://dano.nl.nu --- Nas Drovje zoekt blazers (sax,trompet,trombone etc) kijk op: http://www.nasdrovje.nl

Mocht je ba vandaag een eee 900 willen kopen in amsterdam heb ik slecht nieuws voor je
Na zon 7 winkels afgeroomt te hebben heb ik de laaste witte bij computerland uit de vitrine gekocht.Oftwel, ik heb dr een. Jeeeej.(papieren hoedje opzet)
Dr scijnen leveringsproblemen te zijn. De eee 701 is nog wel overal te krijgen.

Meteen 2 probleempjes natuurlijk

1.. Ik heb af en toe vastlopertjes, voornamelijk als ik draadloze
netwerken wil selecteren, maar ook een keer toen ik vanaf een nokia n95 een muziekbestandje aan wilde klikken.
De vastlopertjes worden gestaag minder, misschien is dat omdattie nieuw is, ik heb dat wel vaker
met nieuwe apparatuur. maar toch..
Ik hoor namelijk geen fan, maar echt superheet word ie niet.

2. Bij de webcam software beweert t ding geen drivers voor de camera te hebben.

Het is dus de orginele xandros installatie (zat er al op)

Hier ff een filmpje rechtstreeks van mn samsung E950 telefoon van mn EEE die een XVID filmpje afspeelt... (war games)

http://nl.youtube.com/watch?v=g7kqafc91HU

Die gele vlek is de weerkaatsing van een lamp.....

Preston Marlowe
Reg. datum: 17 november 2006

Ik heb mijne (witte 900) nu ongeveer een half uurtje in bezit! :D Het typen is nog even wennen, maar dat komt wel goed. Moet alleen nog even kijken of ik er wel of geen XP op zet. Tot nu toe bevalt het me wel, en het geluid is ook nog best behoorlijk.
Robert Webbe

quote:
RutgerM schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:25:
[...]
150 watt ja, ik dacht een 450 voor iets meer gezien te hebben, weet alleen niet meer waar...

... ja kijkshop ! (niet op de webshop maar in de winkel)
Ze hebben er zelfs 2: http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/2681707461/

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

Reg. datum: 20 februari 2000

==================================================================

>>>>>> [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 <<<<<<<<<

==================================================================

;)
Reg. datum: 13 februari 2001

quote:
wsmaal schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:09:
[...]

De 901 (Atom processor) heeft bovendien een batterij van 6600mAh, hetgeen voor mobiele gebruikers een fors pluspunt is. In NL wordt de 900 geleverd met 4400mAh (i.p.v. 5800mAh). In (o.a.) Engeland heeft Asus de 900 gebruikers met de 4400mAh batterij een 5800mAh geoffreerd tegen geringe bijbetaling.

Gelijke monniken gelijke kappen, maar voor Asus geldt dat kennelijk niet. In NL lijkt de "battery exchange" niet te gaan lukken, ondanks de petitie. Mijn bijdrage op het forum van de Consumenten Bond (CB) heb ik eveneens formeel via e-mail de CB doen toekomen. In tegenstelling tot de onmiddellijke ontvangstbevestiging heb ik na twee weken geen inhoudelijke reactie van de CB ontvangen. Telefonisch is mij vandaag toegezegd dat mijn e-mail alsnog wordt doorgestuurd naar de "beleidsafdeling" van de CB........ Het zal mij verrassen als de CB de voornoemde petitie gaat ondersteunen.
Er is niet gereageerd door de CB op mijn (herhaalde) e-mails waarvan de eerste dateert van 25-06 (meer dan een maand geleden).

Het uitblijven van een reactie valt mij zwaar tegen van een bond die zegt voor de belangen van de consument op te komen. Asus reageert ook niet (meer) op mijn e-mails over onderhavig onderwerp, maar heeft nog wel het fatsoen te laten weten dat mijn calls (weliswaar onbeantwoord) zijn gesloten..

1365Watt-piek op ons dak!

quote:
verleemen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:44:
heb jij je eeepc eigelijk al op een zonnepaneeltje laten draaien?
ik dacht ik vraag de expert.
Ik was deze vraag van een tijdje terug niet vergeten. Ik wilde mijn EEE PCtje niet zomaar direct aan het paneel knopen omdat de spanning nogal variabel is. Ik daarom een auto-adapter besteld en die kwam gisteren binnen. Gelukkig is het vandaag enigszins zonnig, dus ik kon het gelijk proberen. En het werkt :)

http://www.solarwebsite.nl/nieuws/img/20080726PVlaptop4.jpg

Meer foto's en een beschrijving: klik.

Mijn zonnepanelen en wat testritten met elektrische voertuigen: www.solarwebsite.nl

Hoi
Reg. datum: 06 december 2003

Hey :)

Ik wilde graag een EEE pc aanschaffen en dan wel de goedkoopste, heb hem hier en daar gezien voor 199 euro dat is dus de versie met 512MB geheugen. Aantal vraagjes die ik nog daarover heb.

- Als ik hem zo aanschaf kan ik dan zonder modificaties gewoon een divxje kijken?
- En is het evt mogenlijk om mp3 te luisteren als de laptop dicht is?
- En is de WiFi ontvangst goed?

Verder wil ik zelf een beetje extra ram toevoegen en windows xp erop zetten, dit gaat wel een beetje makkelijk?

Vind het een erg leuk laptopje

[IMAC 17/1.83/1024/160/SD/BT/AP-NLD]

ApocalypsE
Reg. datum: 20 december 2004

--->>>> [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 7 Nieuw topic, daar heb je meer kans:)
[/quote]

http://dano.nl.nu --- Nas Drovje zoekt blazers (sax,trompet,trombone etc) kijk op: http://www.nasdrovje.nl

Hoi
Reg. datum: 06 december 2003

oh haha hey dankje

[IMAC 17/1.83/1024/160/SD/BT/AP-NLD]

Acties: [view]

Door: Thandor
Moderator OH/CSL
Shifting gears

Profiel | http://thandor.net
I'm talking 'bout the world lighting up shining blast white and then nothing. You have been warned.

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: