quote:
Capa schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:52:
Als je in het process wilt komen van incasso bureau's en deurwaarders zou ik dat vooral doen.
Het klinkt misschien vreemd, maar het scheelt een hoop gezeik als je even wacht totdat Telfort alles terug stort ipv dat je zelf alles terug gaat boeken.
Zo'n geval - waarin onterecht is afgeschreven - zal nooooit bij de deurwaarder komen zodra je het incassobureau onderbouwd van repliek dient. Kost hun klauwen vol met geld, en dat weten ze bliksemsgoed.
Nooit een incassobureau terug in z'n hok gestopt? Is niet zo moeilijk hoor bij onterechte vorderingen.
Geld niet binnen 10-12 dagen na afboeken terug: storneringsopdracht doen, anders loop je het risico het nooit meer terug te zien. Ze weten namelijk ook bliksemsgoed dat
jij meestal geen juridische zaak over 200 Euro gaat starten.
quote:
Ik heb van al mijn mailwisselingen met telfort casenummers. Ook na telefoneren heb ik casenummers bevestigd gekregen per mail. Vreemd (verdacht?) dus dat ze je niets 'vasts' willen geven om naar terug te verwijzen.
quote:
Dat gevoel heb ik ook, als ook maar 1% van de mensen niet zeurt en gewoon betaald hebben ze toch mooi extra inkomsten.
Uiteraard proberen ze er nog wat uit te halen.
En wel veel meer dan 1% zeurt niet, of zeurt wel maar betaald vervolgens toch... meestal omdat ze bang zijn voor incassobureau's en hun intimidatiebrieven, die vaak onterecht als machtsmiddel worden ingezet door bedrijven.
Toevallig niet zo lang terug gedonder gehad met UPC over een Film1/Sport1 abbo dat ik niet aangevraagd had, niet gebruikte en wel in rekening gebracht werd. Uiteraard betaalde ik dat abbo dus niet. Heb ik UPC meerdere malen over gebeld en gefaxed, maar daar zit eveneens een stel autisten op de helpdesk, die gewoon niet reageren en/of terugbellen.
UPC dacht het vervolgens met een incassobureau te gaan oplossen, waarna ik die 1x een fax met de stukken heb gestuurd. Uiteraard weer geen reactie, want ik heb gewoon gelijk. Daarna bij een dreigbrief eens in de 6-8 weken een kort telefoontje met een terugverwijzing naar de fax. Nog met een ander incassobureau geprobeerd door UPC, en toen gewoon boos opgebeld dat ik niets meer van ze wil horen totdat er een onderbouwde response op mijn eerdere fax komt, sterker nog ik gewoon uberhaupt niets meer van ze wil horen.
Tis inmiddels alweer een hele tijd stil. Ze proberen het een paar keer en druipen dan vanzelf wel af.
Ben wel blij dat ik dat geld niet betaald heb, anders had ik ernaar kunnen fluiten.
Kwestie is natuurlijk wel anders als zij gelijk hebben met hun vordering, maar dat lijkt me hier vrij duidelijk niet het geval.
Cheetah wijzigde dit bericht 13-08-2008 10:21 (27%)