Dit kun je overigens gewoon testen bij overzicht of simulatie (voordat je de auto pakt en naar knooppunt joure rijdtSmarron schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:33:
Hmm, dan moet het op een andere manier. Ga ik even verder met zoeken.
Hmm, ik heb net een ritje gemaakt van Ede naar Alphen aan de Rijn en hij heeft geen enkele keer een totaaloverzicht van boven laten zien. Dan is het mogelijk een andere instelling dan wat ik zei, maar het werkt in elk geval wel.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Anoniem: 144907
Dat moet je doen in het bestand: data.zip\config\keybind.txtnmgn231 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:17:
[...]
De enige knoppen die op de Samsung i780 wat doen zijn:
Omhoog; Volume omhoog
Omlaag; Volume omlaag
OK; Volume omhoog
Camara kort; Route-informatie
Camara lang; Kaart
Samsung staat er misschien niet bij net zoals mijn Qtek, dus ik deed het in [DEFAULT]
Zoek dan bij welke knop bvb staat :"ROUTEINFO", die wijzig je dan in GOTOHOME.
Dat is alles.
Saven, terug inpakken, naar het apparaat kopiëren en klaar is kees.
Succes.
Dit zijn de mogelijkheden:
; Available commands
;
;PUTPINTOGPS ; Put/Remove Pin
;ZOOMIN
;ZOOMOUT
;TILTDOWN
;TILTUP
;VOLUMEUP
;VOLUMEDOWN
;ANNOUNCE
;MINIMIZE
;ROTATELEFT
;ROTATERIGHT
;SWITCH_MAP_COCKPIT ; Used to switch to map from menu
;MAINMENU
;NOP ; Does nothing (used to disable second codes of buttons)
;TOGGLEMUTE
;ZOOMIN_DISCRETE - meaning we do not wait for 'releasing' this button
;ZOOMOUT_DISCRETE - meaning we do not wait for 'releasing' this button
;MOVELEFT
;MOVERIGHT
;MOVEUP
;MOVEDOWN
;FIND_ADDRESS
;SWITCH_ROUTEINFO_ITINER
;PREVSCREEN
;GOTOHOME ; Works only if you have Home menu
;
;
;SWITCH_ROUTEINFO
;ROUTEINFO
;FOLLOW_OR_ANNOUNCE
;FOLLOW_OR_ANNOUNCE_FROM_ANYWHERE
;MUTE
;UNMUTE
;SETTINGS
;TMC
;SWITCH_3D
;SWITCH_ITINER
;TOGGLEFOCUS - turn on/off focus
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 144907 op 23-07-2008 22:09 . Reden: nog wat extra info ]
Top, ik kan nu idd het een en ander aanpassen. Echter ziet mijn apparaat de "OK" en de "volume omhoog" als dezelfde toets... Ik kan gelukkig wel mijn camaratoets naar wens instellen.
Iemand enig idee wat het commando is voor direct naar favorieten?
Iemand enig idee wat het commando is voor direct naar favorieten?
Anoniem: 19058
Heeft iemand I-Go op een Tytn II draaien? Ik heb het probleem dat ik m'n telefoon niet uit kan zetten (bjivoorbeeld om mijn toestel mee te nemen bij he tanken) zonder eerst de app te verlaten. Dat had ik ook met de eerste tomtom, maar de meegeleverde officiele versie lostte dat probleem op.
Ik heb nu de allerlaatste release van igo erop staan (juni 2008) maar het lukt nog steeds niet..iemand die hier een oplossing voor heeft? Overigens staat de Tytn II wel als compatible apparaat op de website.
Ik heb nu de allerlaatste release van igo erop staan (juni 2008) maar het lukt nog steeds niet..iemand die hier een oplossing voor heeft? Overigens staat de Tytn II wel als compatible apparaat op de website.
Als je het programma verlaat, kun je ervoor kiezen om het te minimaliseren. Is dat geen oplossing ? Of gewoon op het rode telefoontje drukken.Anoniem: 19058 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:57:
Heeft iemand I-Go op een Tytn II draaien? Ik heb het probleem dat ik m'n telefoon niet uit kan zetten (bjivoorbeeld om mijn toestel mee te nemen bij he tanken) zonder eerst de app te verlaten. Dat had ik ook met de eerste tomtom, maar de meegeleverde officiele versie lostte dat probleem op.
Ik heb geen Tytn II, maar een HTC Trinity en hier werkt dat perfect.
gek genoeg gaat het toestel ook niet uit als igo geminimaliseerd is..Smarron schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:08:
[...]
Als je het programma verlaat, kun je ervoor kiezen om het te minimaliseren. Is dat geen oplossing ? Of gewoon op het rode telefoontje drukken.
Ik heb geen Tytn II, maar een HTC Trinity en hier werkt dat perfect.
Iemand al TTS met iGo geprobeerd? Tot zover geen succes, het is nauwelijks verstaanbaar en de uitspraak laat te wensen over (delarieweg ipv de la reyweg)
Verder vroeg ik mij af of iemand 3d gebouwen in den haag kan ontdekken. Ik vind ze wel in amsterdam en ik las ergens dat ook den haag ze zou moeten hebben.
Verder vroeg ik mij af of iemand 3d gebouwen in den haag kan ontdekken. Ik vind ze wel in amsterdam en ik las ergens dat ook den haag ze zou moeten hebben.
Ik wist niet eens dat iGo TTS (Text To Speech?) kon? Waar kun je dit instellen?Anoniem: 19058 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:18:
Iemand al TTS met iGo geprobeerd? Tot zover geen succes, het is nauwelijks verstaanbaar en de uitspraak laat te wensen over (delarieweg ipv de la reyweg)
Geprobeerd op mijn P3300, maar P3300 is daar gewoon te langzaam voor, loopt bijna direct vast als je gaat navigeren.Anoniem: 19058 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:18:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
als je de juiste files hiervoor download (denk niet dat ik dat hier neer kan zetten) dan komt er vanzelf een stem met TTS in je menu. Maar het is niet aan te raden, misschien dat engels beter werkt maar NL is niet best.DRAFTER86 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:37:
[...]
Ik wist niet eens dat iGo TTS (Text To Speech?) kon? Waar kun je dit instellen?
Ik zit met wat vaags.
Als ik iGO 8 opgestart heb, dan staat na afsluiten de tijd niet goed, die staat dan 1 uur terug. Dit ligt aan de regio-instellingen van iGO 8. Die staat namelijk op London (+0 h). Tja, niet vreemd dan dat de tijd niet goed staat. Echter:
1) Ik heb hem al ingesteld op Berlijn (+1), die zet hij ijskoud weer terug
2) Ik heb al uitgevinkt dat hij automatisch de tijd aanpast
3) Ik heb al uitgevinkt dat hij automatisch de tijdzone instelt
Toch zet hij hem zelf elke keer weer op Londen en past hij zelf de tijd van m'n Touch Cruise aan zodat de klok weer een uur achterloopt.
Meer mensen met dit probleem?
Als ik iGO 8 opgestart heb, dan staat na afsluiten de tijd niet goed, die staat dan 1 uur terug. Dit ligt aan de regio-instellingen van iGO 8. Die staat namelijk op London (+0 h). Tja, niet vreemd dan dat de tijd niet goed staat. Echter:
1) Ik heb hem al ingesteld op Berlijn (+1), die zet hij ijskoud weer terug
2) Ik heb al uitgevinkt dat hij automatisch de tijd aanpast
3) Ik heb al uitgevinkt dat hij automatisch de tijdzone instelt
Toch zet hij hem zelf elke keer weer op Londen en past hij zelf de tijd van m'n Touch Cruise aan zodat de klok weer een uur achterloopt.
Meer mensen met dit probleem?
@WFvN
Je kan de sys.txt controleren, misschien staat er iets fout. Of deze toevoegen:
[timezone]
sync_os_timezone=0
reset_os_timezone=0
Je kan de sys.txt controleren, misschien staat er iets fout. Of deze toevoegen:
[timezone]
sync_os_timezone=0
reset_os_timezone=0
Thanx.... die gegevens stonden niet in m'n sys.txt maar....
Helaas, het werkt niet. Ik ben er inmiddels wel achter dat hij het doet als ik m'n toestel binnenshuis gebruik waar geen GPS-ontvangst is. Als ik buiten ben en wel ontvangst heb, dan treedt het probleem niet op.
Maar helaas helpen je 3 regels tekst niet.
Helaas, het werkt niet. Ik ben er inmiddels wel achter dat hij het doet als ik m'n toestel binnenshuis gebruik waar geen GPS-ontvangst is. Als ik buiten ben en wel ontvangst heb, dan treedt het probleem niet op.
Maar helaas helpen je 3 regels tekst niet.
Als ik aut. tijdszone UIT vink dan springt hij naar London, als ik hem weer AAN vink springt hij naar GMT+1 Europe/Amsterdam. Ik heb dus Autocorrectie en Aut. Tijdszone aan gevinkt.
Resultaat: GPS tijd 19.38,43 - Lokale tijd 21.38,43
En dat werkt wel inderdaad.
(bij mij zette hij de klok van m'n Touch Cruise op 'Minsk +2' terwijl hij iGO zette op Madrid ofzo. Mgoed, probleem lijkt verholpen te zijn.
(bij mij zette hij de klok van m'n Touch Cruise op 'Minsk +2' terwijl hij iGO zette op Madrid ofzo. Mgoed, probleem lijkt verholpen te zijn.
Dit probleem is verholpen bij nieuwe versies van iGO 8
Grappig, hier kwam ik toevallig ook net eergisteren achteralex75 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:39:
Als ik aut. tijdszone UIT vink dan springt hij naar London, als ik hem weer AAN vink springt hij naar GMT+1 Europe/Amsterdam. Ik heb dus Autocorrectie en Aut. Tijdszone aan gevinkt.
Vandaag heb ik de iGo8 Ultra 4.1 skin erop gezet.
Ik snap alleen 1 ding niet.
Waar moet ik de audio map laten? Moet die in de root van van je geheugenkaart of moet die in de iGo8 map?
En dan is er nog de Language file, waar moet ik deze laten?
Waar moet ik de audio map laten? Moet die in de root van van je geheugenkaart of moet die in de iGo8 map?
alle gekke dingen gaan in de map waarin iGo staat, in de submap content. Taalbestanden (voor menu's enzo) gaan in \content\lang (niet uitpakken maar zip laten). Audio map weet ik niet; als het een stem is gaat hij in \content\voice in ieder gevalDjWannaB2002 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:24:
Vandaag heb ik de iGo8 Ultra 4.1 skin erop gezet.
Dat is bij mij een CHECK.alex75 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:39:
Ik heb even een harde reset gedaan want m'n geheugen begon wat vol te lopen na vele programma's te hebben geïnstalleerd en gedeïnstalleerd (waarbij natuurlijk nog heel wat meuk achterblijft

Dus moest ik alles weer opnieuw instellen etc.
Het sys.txt-bestand heb ik weer aangepast, de 2 vinkjes geplaatst.
En ook nu doet hij hetzelfde als jij beschrijft. Tenminste, dat doet hij in iGO8
Als ik iGO8 afsluit, staat de tijd nog wel goed maar is de tijdzone weer veranderd naar Minsk +2
Doe eens het volgende:WFvN schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:16:
[...]
Dat is bij mij een CHECK.
Ik heb even een harde reset gedaan want m'n geheugen begon wat vol te lopen na vele programma's te hebben geïnstalleerd en gedeïnstalleerd (waarbij natuurlijk nog heel wat meuk achterblijft)
Dus moest ik alles weer opnieuw instellen etc.
Het sys.txt-bestand heb ik weer aangepast, de 2 vinkjes geplaatst.
En ook nu doet hij hetzelfde als jij beschrijft. Tenminste, dat doet hij in iGO8
Als ik iGO8 afsluit, staat de tijd nog wel goed maar is de tijdzone weer veranderd naar Minsk +2
Alle vinkjes betreffende de tijd, uitzetten in iGo8 en iGo8 afsluiten. Als het goed is, klopt je tijd nu niet meer. Zet deze met de hand weer goed in WM (incl de goede tijdzone uiteraard).
Start daarna weer iGo8 op een bij instellingen tijdzone, vink dan het vakje automatische tijdzone en autocorrectie weer aan. Nu springt die naa GMT+1 Europa/Amsterdam en klopt de tijd weer.
edit:
Voor de mensen die ook niet precies wisten waar alle voice en lang bestanden te plaatsten die bij de Ultra Skin horen, ik kreeg de volgende reactie:
Language file goes to IGo8/cont/lang
The audiomap should go in the IGO8 folder(with unzipped contents, so it would read as male and female voicemaps an .ini and a .txt file
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 07-08-2008 03:10 ]
Been there, done that.DjWannaB2002 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 03:06:
[...]
Doe eens het volgende:
Alle vinkjes betreffende de tijd, uitzetten in iGo8 en iGo8 afsluiten. Als het goed is, klopt je tijd nu niet meer. Zet deze met de hand weer goed in WM (incl de goede tijdzone uiteraard).
Start daarna weer iGo8 op een bij instellingen tijdzone, vink dan het vakje automatische tijdzone en autocorrectie weer aan. Nu springt die naa GMT+1 Europa/Amsterdam en klopt de tijd weer.
Helpt helaas geen drol. Zodra ik iGO8 opstart zijn de zoneinstellingen van Windows weer vern**kt.
Ik heb ook al getracht ze beiden tegelijkertijd aan te pakken. Dus iGO opstarten, tijdzone daar goed zetten, dan iGO minimaliseren (zodat hij op de achtergrond nog draait dus), toen in Windows de boel goed gezet. Vervolgens iGO afgesloten.
Op dat moment stond de tijdzone in Windows nog wel goed maar eens iGO weer opgestart was het weer foute boel.
Of ik de 2 vinkjes nou aan of uitgevinkt heb, maakt niet uit, hij blijft stug windows op Minsk +2 zetten.
Erg vreemd allemaal.
[edit]
Ik ben eruit.
Het bestand sys.txt staat op 2 plekken en moet op beide plekken worden aangepast.
Ik heb iGO op m'n SD-kaart geinstalleerd.
De 2 plekken van sys.txt zijn bij mij;
"Opslagkaart" - "iGO8"
De andere staat onder:
"Mijn apparaat" - "Programmabestanden" - "iGO8"
[ Voor 11% gewijzigd door WFvN op 07-08-2008 11:54 ]
Vreemd want ik heb helemaal niks hoeven veranderen in het sys.txt Ook heb ik geen tijdzone geselecteerd in iGo 8, dit deed hij bij mij vanzelf. Maar goed je bent er uit, dat is het belangrijkste.WFvN schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:27:
[...]
Been there, done that.
Helpt helaas geen drol. Zodra ik iGO8 opstart zijn de zoneinstellingen van Windows weer vern**kt.
Ik heb ook al getracht ze beiden tegelijkertijd aan te pakken. Dus iGO opstarten, tijdzone daar goed zetten, dan iGO minimaliseren (zodat hij op de achtergrond nog draait dus), toen in Windows de boel goed gezet. Vervolgens iGO afgesloten.
Op dat moment stond de tijdzone in Windows nog wel goed maar eens iGO weer opgestart was het weer foute boel.
Of ik de 2 vinkjes nou aan of uitgevinkt heb, maakt niet uit, hij blijft stug windows op Minsk +2 zetten.
Erg vreemd allemaal.
[edit]
Ik ben eruit.
Het bestand sys.txt staat op 2 plekken en moet op beide plekken worden aangepast.
Ik heb iGO op m'n SD-kaart geinstalleerd.
De 2 plekken van sys.txt zijn bij mij;
"Opslagkaart" - "iGO8"
De andere staat onder:
Zo wat op internet rondsnuffelend lijkt het erop dat inderdaad niet alle toestellen/OSversies/etc. er last van hebben.
Duidelijk is dat mijn Touch Cruise met WM6.0 er wel last van heeft.
Tja zou kunnen. Ik het een P3300 met Touc 4.02 rom. Had het probleem ook, totdat ik deed wat ik zelf beschreven had....WFvN schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:21:
Zo wat op internet rondsnuffelend lijkt het erop dat inderdaad niet alle toestellen/OSversies/etc. er last van hebben.
Hier loopt-ie anders echt helemaal prima?DjWannaB2002 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:40:
[...]
Geprobeerd op mijn P3300, maar P3300 is daar gewoon te langzaam voor, loopt bijna direct vast als je gaat navigeren.
P3300 met Artemis 4.02
Ik gebruik hem best vaak, ik vind hem vele malen fijner dan Tomtom 7
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
JA iGo8 loopt ook prima, dat is het probleem niet, maar icm TTS loopt hij vast (kortom als je wat extra's installeert dat ook straatnamen ed genoemd worden waar je naartoe moet).anandus schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:05:
[...]
Hier loopt-ie anders echt helemaal prima?
P3300 met Artemis 4.02
Ik gebruik hem best vaak, ik vind hem vele malen fijner dan Tomtom 7
Nee, na elke ingestelde route kun je delen vermijden. (zover ik weet) Definitief niet.olson schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:28:
Is het mogelijk om definitief straten te blokkeren?
Fijne navigator! Blijf me verbazen over het gebruiksgemak van deze software!
Zoveel beter dan Tomtom 7.
- Aanpassen route is kinderlijk eenvoudig.
- Opzoeken straten en berekeningen : super snel
- Rijbaan begeleiding!
- 3d Objecten. Een brug is ook als brug te zien en niet als een of ander kruis (zoals in tomtom).
- Eigen routes opslaan
- Aanleren van gereden routes
- Onthouden van laatste land/ plaats
- Mooie interface (het oog wil ook wat!)
- Weergave dichtsbijzijnde plaats tijdens rijden.
- Snel in/uitzoomen van kaart
- Weergeven van POI's op de route (zoals tankstations) en POI's NIET op de route
Verbeterpunten:
- Sommige iconen mogen iets groter. (misschien met skins wel oke, nog niet geprobeerd)
- Mogelijkheid tot blokkeren/aanpassen straten
Blokkeren van straten kan wel en is tevens definitief!
(v8.0.0.44366)
- Rijbaan begeleiding!
- 3d Objecten. Een brug is ook als brug te zien en niet als een of ander kruis (zoals in tomtom).
- Eigen routes opslaan
- Weergeven van POI's op de route (zoals tankstations) en POI's NIET op de route
Verbeterpunten:
- Sommige iconen mogen iets groter. (misschien met skins wel oke, nog niet geprobeerd)
Blokkeren van straten kan wel en is tevens definitief!
[ Voor 6% gewijzigd door olson op 11-08-2008 23:12 ]
Compjoeters... hu?
Hmm dat aanpassen van de route ken ik nog niet, alleen een stuk overslaan, maar hoe een bepaald gedeelte, bijv snelweg, over te slaan ben ik nog niet achter.olson schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:28:
Fijne navigator! Blijf me verbazen over het gebruiksgemak van deze software!
- Rijbaan begeleiding!
- Eigen routes opslaan
Verbeterpunten:
Blokkeren van straten kan wel en is tevens definitief!(v8.0.0.44366)
Dat gaat alsvolgt:
- bereken een route;
- klik met de cursor op een stuk weg dat je "nooit" meer wilt rijden;
- ga naar opties -> weg blokkeren;
- de weg wordt blauw, en blijft blauw. Ook bij andere routes;
- Deblokkeren werkt op de zelfde manier.
- bereken een route;
Compjoeters... hu?
Gebruik je Igo op de mobiele telefoon?olson schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 07:11:
Dat gaat alsvolgt:
- bereken een route;
Dit lijkt bij mij niet te werken...
[ Voor 4% gewijzigd door nmgn231 op 12-08-2008 08:31 ]
Ik gebruik iGO 2008 op de HTC tytn II. Maar volgens mij moet je wel de laatste software versie hebben.
(v8.0.0.44366) Is volgens mij de laatste "in omloop"...
[ Voor 22% gewijzigd door olson op 12-08-2008 09:53 ]
Compjoeters... hu?
Ik gebruik versie 8.0.0.35389 en hij meldt af en toe dat er een update beschikbaar is, ik heb dan niet de indruk dat er aanpassingen van bovengenoemde aard gedaan zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door nmgn231 op 12-08-2008 10:05 ]
Heb je bij de route berekening opties ook de mogelijkheid om U bochten te configureren?
En de rijbaan informatie te vergroten/verkleinen? volgens mij zijn dat nieuwe opties in de laatste versie.
En de rijbaan informatie te vergroten/verkleinen? volgens mij zijn dat nieuwe opties in de laatste versie.
[ Voor 38% gewijzigd door olson op 12-08-2008 10:06 ]
Compjoeters... hu?
Gebruik sinds enkele dagen ook iGO8, werkt perfect.
Enkel 1 klein minpuntje.
Ik heb, nouja had, contacten in mijn telefoon staan met adres info erin.
zodra je iGO opstart klapt hij eruit met een foutmelding. (versie 8.0.0.41506 Jun 3 2008)
Iemand bekend met dit probleem? Is dit probleem opgelost in de v8.0.0.44366 versie?
Heb nu maar als oplossing het verwijderen van adres info bij de contacten gebruikt maar zie liever een andere oplossing
Enkel 1 klein minpuntje.
Ik heb, nouja had, contacten in mijn telefoon staan met adres info erin.
zodra je iGO opstart klapt hij eruit met een foutmelding. (versie 8.0.0.41506 Jun 3 2008)
Iemand bekend met dit probleem? Is dit probleem opgelost in de v8.0.0.44366 versie?
Heb nu maar als oplossing het verwijderen van adres info bij de contacten gebruikt maar zie liever een andere oplossing
Moet eerst aan die versie zien te komenkiddyl schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:07:
Waarom probeer je het niet en deel je de resultaten met ons?
Verwacht resultaten binnen nu en een paar uur
Ik had het probleem niet. Maar goed, ik had dan ook geen adressen ingevoerd.
Nieuwsgierig als ik ben, heb ik bij een contactpersoon een veld voor thuisadres aangemaakt en ingevuld. Vervolgens heb ik iGO8 opgestart en kreeg ook een Fatal Error. iGO8 werd automatisch weer afgesloten.
Het veld met thuisadres was verwijderd bij de contactpersoon.
Opnieuw iGO8 opgestart maar dat mocht niet baten: wederom fatal error en eruit gemikt.
Contactpersoon verwijderd maar nog steeds die fatal error.
Kan jij inmiddels iGO8 alweer opstarten? Zo ja, heb je er wat voor moeten doen?
Nieuwsgierig als ik ben, heb ik bij een contactpersoon een veld voor thuisadres aangemaakt en ingevuld. Vervolgens heb ik iGO8 opgestart en kreeg ook een Fatal Error. iGO8 werd automatisch weer afgesloten.
Het veld met thuisadres was verwijderd bij de contactpersoon.
Opnieuw iGO8 opgestart maar dat mocht niet baten: wederom fatal error en eruit gemikt.
Contactpersoon verwijderd maar nog steeds die fatal error.
Kan jij inmiddels iGO8 alweer opstarten? Zo ja, heb je er wat voor moeten doen?
Ja, probleem was gelijk verholpen na het verwijderen van de adressen bij de contactpersonen.
Helemaal in t begin had ik dit bij 2 contactpersonen, iGO werkte perfect, mooie Contactpersonen POIs kwamen er zodat je gelijk naar je contactpersonen kan navigeren, lekker handig dus
Dus ik doe het bij wat meer contactpersonen, Fatal Error.
Ik verwijder de adressen bij allemaal behalve de 2 die ik al had, wederom Fatal Error.
Verwijder de laatste 2 adressen, problem solved.
Misschien in jou situatie even je phone een resetje geven? (geen hard)
Helemaal in t begin had ik dit bij 2 contactpersonen, iGO werkte perfect, mooie Contactpersonen POIs kwamen er zodat je gelijk naar je contactpersonen kan navigeren, lekker handig dus
Dus ik doe het bij wat meer contactpersonen, Fatal Error.
Ik verwijder de adressen bij allemaal behalve de 2 die ik al had, wederom Fatal Error.
Verwijder de laatste 2 adressen, problem solved.
Misschien in jou situatie even je phone een resetje geven? (geen hard)
Soft reset heeft niet geholpen. Maar ik bedacht me dat ik m'n adressen in een backup had staan. Dus hele meuk verwijderd en een backup terug geplaatst. Problem solved.
Ik ben opnieuw begonnen met invoeren van adressen. Eerst alleen straatnaam en nummer, woonplaats en land. Dat gaat goed! Toen postcode erbij, gaat ook goed.
Ik denk dat bij het invoeren van de postcode de ellende is ontstaan de eerste keer. Ik heb nu de postcode gedaan door 6789 AB, dus met spatie ertussen; had ik de eerste keer niet. Misschien dat het probleem daar in zit.
Ik zit alleen even te kijken waar ik de adressen in iGO terug kan vinden.... ik zie ze nog niet; niet onder contactpersonen in de POI-map
Ik ben opnieuw begonnen met invoeren van adressen. Eerst alleen straatnaam en nummer, woonplaats en land. Dat gaat goed! Toen postcode erbij, gaat ook goed.
Ik denk dat bij het invoeren van de postcode de ellende is ontstaan de eerste keer. Ik heb nu de postcode gedaan door 6789 AB, dus met spatie ertussen; had ik de eerste keer niet. Misschien dat het probleem daar in zit.
Ik zit alleen even te kijken waar ik de adressen in iGO terug kan vinden.... ik zie ze nog niet; niet onder contactpersonen in de POI-map
[ Voor 11% gewijzigd door WFvN op 13-08-2008 12:58 ]
Ik zou zo ook even het eea gaan proberen, heb nu de v8.0.0.44366 versie van 24juni aan de praat.
ik heb hem laatst ook geprobeerd in adam, maar hij zegt telkens net iets te laat welke kant we op moeten.
'na 50 meter rechtsaf' zegt ie als we rechts 5 meter voor ons de straat hebben.. de volgende straat is dan 50 meter verderop, maar hij bedoelt dan die we bijna voorbij
het pakket is super handig, en verder veel uitgebreider dan tomtom. Maar alleen om die reden is hij vrij waardeloos
(of iemand moet nog een truukje weten)
@hieronder:
met laat bedoel ik gewoon het tijdstip waarop hij dingen zegt. Ik heb htc touch diamond en hij draait wel soepel
'na 50 meter rechtsaf' zegt ie als we rechts 5 meter voor ons de straat hebben.. de volgende straat is dan 50 meter verderop, maar hij bedoelt dan die we bijna voorbij
het pakket is super handig, en verder veel uitgebreider dan tomtom. Maar alleen om die reden is hij vrij waardeloos
@hieronder:
met laat bedoel ik gewoon het tijdstip waarop hij dingen zegt. Ik heb htc touch diamond en hij draait wel soepel
[ Voor 17% gewijzigd door BasieP op 13-08-2008 13:06 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Hier ken ik die problemen niet, misschien is het apparaat waar je hem op hebt draaien te traag?
Draai hem hier op een HTC p3300 @ 273Mhz met 27Mb ram vrij probleemloos, ook qua geluidsinstructies.
Draai hem hier op een HTC p3300 @ 273Mhz met 27Mb ram vrij probleemloos, ook qua geluidsinstructies.
Ik neem aan dat je hem nu goed werkend heb gekregen?WFvN schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:53:
Soft reset heeft niet geholpen. Maar ik bedacht me dat ik m'n adressen in een backup had staan. Dus hele meuk verwijderd en een backup terug geplaatst. Problem solved.
De oplossing lijkt dus een spatie tussen de cijfers en de letters van de postcode?
Edit: Hier is dat inderdaad ook de oplossing!
Bij fout ingevulde adressen geeft ie ook gelijk aan zoveel van de zoveel found, wil je de foute adressen zien.
[ Voor 8% gewijzigd door Eximius op 13-08-2008 13:19 ]
Heb jij heel toevallig 2 verschillende navigatiesoftware op je telefoon staan ? Ik heb nu TT7 en iGo8 samen op een Mini-SD kaart staan en dat geeft blijkbaar conflicten in de snelheid. Ik dacht eerst dat het aan iGo lag, maar toen ik met TT ging navigeren, was deze ook ineens te traag. Even opnieuw opstarten deed het voor mij.BasieP schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:01:
ik heb hem laatst ook geprobeerd in adam, maar hij zegt telkens net iets te laat welke kant we op moeten.
@hieronder:
Heb een tijdje getest met TT7 en iGO8 samen op 1 kaartje, ging perfect goed.
Ik zou niet weten hoe die 2 elkaar in de weg kunnen zitten? Er draait er toch maar 1 tegelijk?
Ik zou niet weten hoe die 2 elkaar in de weg kunnen zitten? Er draait er toch maar 1 tegelijk?
Hier ook geen problemen in combinatie, zolang je er maar 1 van de 2 aan hebt staan, niet beide applicaties tegelijk.Fire69 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:01:
Heb een tijdje getest met TT7 en iGO8 samen op 1 kaartje, ging perfect goed.
yup, maar zoals hierboven al vermeld werken die twee elkaar echt niet tegen zolang je ze niet allebij opstart.Smarron schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 13:42:
[...]
Heb jij heel toevallig 2 verschillende navigatiesoftware op je telefoon staan ? Ik heb nu TT7 en iGo8 samen op een Mini-SD kaart staan en dat geeft blijkbaar conflicten in de snelheid. Ik dacht eerst dat het aan iGo lag, maar toen ik met TT ging navigeren, was deze ook ineens te traag. Even opnieuw opstarten deed het voor mij.
Ik had ze ook niet beiden opgestart, daarom vond ik het vreemd. Maar blijkbaar gaf het toch een conflict met de interne GPS ofzo. Beide programma's werkten afzonderlijk wel goed, maar met een vertraging van 3 seconden ofzo. Elke keer te laat dus.
Maar goed, dat was mij de oplossing. Anders weet ik het ook niet.
Maar goed, dat was mij de oplossing. Anders weet ik het ook niet.
Vertraging heb ik ook erin zitten (lag).
Valt me op dat het niet constant is. Heb het idee dat het in 3d view meer is dan in 2d view.
Vertraging is zo'n 30-50 meter schat ik. Tytn II te traag?
- HTC tytnII
- Windows mobile 6.1
- Igo8
- verder niks geinstalleerd
Valt me op dat het niet constant is. Heb het idee dat het in 3d view meer is dan in 2d view.
Vertraging is zo'n 30-50 meter schat ik. Tytn II te traag?
- HTC tytnII
- Windows mobile 6.1
- Igo8
- verder niks geinstalleerd
[ Voor 3% gewijzigd door olson op 13-08-2008 20:04 ]
Compjoeters... hu?
Hoeveel geheugen heb je vrij voordat je iGO gebruikt, het loopt vanaf 16MB of meer wel redelijk. 20+ loopt het hier pas soepel.
en ik kan me iets herinneren dat er iets was met de grafische kwaliteiten van de Tytan, misschien is de phone domweg te traag, dat zou ook verklaren waarom je er meer last van hebt in 3d modus.
en ik kan me iets herinneren dat er iets was met de grafische kwaliteiten van de Tytan, misschien is de phone domweg te traag, dat zou ook verklaren waarom je er meer last van hebt in 3d modus.
50mb vrij... dus dat is t niet...Eximius schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:07:
Hoeveel geheugen heb je vrij voordat je iGO gebruikt, het loopt vanaf 16MB of meer wel redelijk. 20+ loopt het hier pas soepel.
Compjoeters... hu?
ik heb ook genoeg vrij.. 50% gebruikt van de 192, dus dat is het idd niet.
Hebben we het dan over RAM of storage?
[ Voor 5% gewijzigd door Eximius op 14-08-2008 20:48 . Reden: typo ]
Ik ben vandaag ijverig bezig geweest heel m'n adresboek bij te werken. Toen ik klaar was, wilde iGO niet meer opstarten. Tenminste, hij kwam niet voorbij het startscherm met onderin 'starting'.
Om te testen of het mogelijk aan 1 of meerdere van de adressen lag, heb ik die allemaal van m'n TC verwijderd en opnieuwe iGO gestart. Maar helaas bleef hij weer steken op datzelfde punt.
Ik doe nu een nieuwe installatie van iGO (adressen heb ik weer terug geplaatst) in de hoop dat het nu wel goed gaat. Zo niet, dan nog maar eens alle adressen verwijderen en stuk voor stuk terug plaatsen in de hoop de oorzaak te vinden.
Om te testen of het mogelijk aan 1 of meerdere van de adressen lag, heb ik die allemaal van m'n TC verwijderd en opnieuwe iGO gestart. Maar helaas bleef hij weer steken op datzelfde punt.
Ik doe nu een nieuwe installatie van iGO (adressen heb ik weer terug geplaatst) in de hoop dat het nu wel goed gaat. Zo niet, dan nog maar eens alle adressen verwijderen en stuk voor stuk terug plaatsen in de hoop de oorzaak te vinden.
Hier werkt hij nu met een aantal adressen, zou is proberen wat hij met meer adressen doet.
misschien een teken wat igo niet aankan in de adressen? (quotes, ofzo)WFvN schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:13:
Ik ben vandaag ijverig bezig geweest heel m'n adresboek bij te werken. Toen ik klaar was, wilde iGO niet meer opstarten. Tenminste, hij kwam niet voorbij het startscherm met onderin 'starting'.
ram, storage nog wel 2 gigEximius schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:47:
Hebben we het dan over RAM of storage?
[ Voor 10% gewijzigd door BasieP op 15-08-2008 00:30 ]
Volgens mij heb ik nergens vreemde tekens gebruikt. Gewoon plain alle adressen ingevoerd. Ik ben ook geen trema's ofzo tegengekomen.BasieP schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:30:
misschien een teken wat igo niet aankan in de adressen? (quotes, ofzo)
Het enige teken wat ik gebruikt heb zit in een paar e-mail-adressen; de @ dus en de + bij de telefoonnummers voor de landcode. Maar volgens mij had ik al contacten met die + erin.
Ik probeer nog even wat raak. Inmiddels ben ik 3 hard resets verder.
Heb hier nu ca 50 adressen in de telefoon staan en iGO pakt te allemaal goed op.
Ik gebruik alleen geen +31 maar 0031.
Ik gebruik alleen geen +31 maar 0031.
Ik denk dat ik weet waar de oorzaak lag.
Je kan de provincie invullen. Dat heb ik ook gedaan. De adressen waren dan bijvoorbeeld:
Jan Simt
Flierefluitstraat 6
1234 AB
Flutjebroek
Gelderland
Echter zijn deze adressen op één of andere manier (via overzetten van en naar Outlook, of gewoon op een andere manier; who knows) veranderd waardoor er soms stond:
Jan Simt
Gelderland Flierefluitstraat 6
1234 AB
Flutjebroek
Of iets dergelijks. In ieder geval stond de provincienaam ergens halverwege het adres. Tja, dat gaat dus niet goed.
Ik heb uiteindelijk de boel voor elkaar gekregen met de telefoonnummers als volgt: +31 50-1234567
Zo is het wat overzichtelijker en is het netnummer beter te herkennen en dus ook of het een 06 nummer is ofzo, dat wordt dan dus +31 6-12345678
Je kan de provincie invullen. Dat heb ik ook gedaan. De adressen waren dan bijvoorbeeld:
Jan Simt
Flierefluitstraat 6
1234 AB
Flutjebroek
Gelderland
Echter zijn deze adressen op één of andere manier (via overzetten van en naar Outlook, of gewoon op een andere manier; who knows) veranderd waardoor er soms stond:
Jan Simt
Gelderland Flierefluitstraat 6
1234 AB
Flutjebroek
Of iets dergelijks. In ieder geval stond de provincienaam ergens halverwege het adres. Tja, dat gaat dus niet goed.
Ik heb uiteindelijk de boel voor elkaar gekregen met de telefoonnummers als volgt: +31 50-1234567
Zo is het wat overzichtelijker en is het netnummer beter te herkennen en dus ook of het een 06 nummer is ofzo, dat wordt dan dus +31 6-12345678
Anoniem: 258838
Na TomTom 7 en Sygic geprobeerd te hebben op mijn Touch Diamond, ook maar eens iGo 8 geprobeerd.
TT7 werkt op zich wel goed en is gebruiksvriendelijk, maar heeft ook wat minpuntjes:
- geen nieuwste kaarten
- POI zijn wat klein op het 640x480 VGA schermpje
- Geen mogelijkheid van economische route (wel snelste of kortste)
Sygic lijkt op veel punten een TT7 kloon, met nieuwere kaarten en is grafisch mooi, maar heeft ook zijn minpuntjes:
- alleen snelste route of snelste route met mijden van snelwegen
- Sygic kan het soms niet bijbenen, wanneer je van de route afwijkt en loopt dan achter de feiten aan
Dus maar eens iGo 8 geprobeerd. iGo 8 lijkt in eerste instantie moeilijk te bedienen door al zijn opties en instel mogelijkheden. Blijkbaar is ook een dikke (uitgebreide) handleiding nodig om dit allemaal tot in detail uit te leggen. In eerste instantie schrikt dit wat af, maar wanneer je je iets meer in verdiept, is het toch allemaal redelijk logisch en kun je iGo 8 helemaal naar je eigen hand zetten.
Pluspunten:
+ nieuwste kaarten
+ uitgebreide route plan mogelijkheden, waaronder "Economisch". Met de huidige brandstofprijzen mijn favoriet
+ veel zaken instelbaar
+ rijbaanbegeleiding (heeft Sygic ook)
+ grafisch mooi (maar in eerste instantie lijkt het iets drukker dan TT7)
+ goed leesbaar (instelbaar)
+ mogelijkheid tot 2D overzicht wanneer je een bepaalde afstand geen afslag hoeft te nemen (instelbaar)
Minpuntje (tot nu toe):
- In eerste instantie iets moeilijker te bedienen, maar went snel
Oftewel, iGo 8 wint wat mij betreft overtuigend van de andere 2 genoemde
TT7 werkt op zich wel goed en is gebruiksvriendelijk, maar heeft ook wat minpuntjes:
- geen nieuwste kaarten
- POI zijn wat klein op het 640x480 VGA schermpje
- Geen mogelijkheid van economische route (wel snelste of kortste)
Sygic lijkt op veel punten een TT7 kloon, met nieuwere kaarten en is grafisch mooi, maar heeft ook zijn minpuntjes:
- alleen snelste route of snelste route met mijden van snelwegen
- Sygic kan het soms niet bijbenen, wanneer je van de route afwijkt en loopt dan achter de feiten aan
Dus maar eens iGo 8 geprobeerd. iGo 8 lijkt in eerste instantie moeilijk te bedienen door al zijn opties en instel mogelijkheden. Blijkbaar is ook een dikke (uitgebreide) handleiding nodig om dit allemaal tot in detail uit te leggen. In eerste instantie schrikt dit wat af, maar wanneer je je iets meer in verdiept, is het toch allemaal redelijk logisch en kun je iGo 8 helemaal naar je eigen hand zetten.
Pluspunten:
+ nieuwste kaarten
+ uitgebreide route plan mogelijkheden, waaronder "Economisch". Met de huidige brandstofprijzen mijn favoriet
+ veel zaken instelbaar
+ rijbaanbegeleiding (heeft Sygic ook)
+ grafisch mooi (maar in eerste instantie lijkt het iets drukker dan TT7)
+ goed leesbaar (instelbaar)
+ mogelijkheid tot 2D overzicht wanneer je een bepaalde afstand geen afslag hoeft te nemen (instelbaar)
Minpuntje (tot nu toe):
- In eerste instantie iets moeilijker te bedienen, maar went snel
Oftewel, iGo 8 wint wat mij betreft overtuigend van de andere 2 genoemde

is er eigenlijk al nieuws te melden over China + Indië die iGO 8 gaat krijgen?? Of zijn er soms andere methoden om via andere aanbieders maps te kopen die de iGO 8 kan lezen??
PSN: TDBtje
Er circuleert al een iGO8 China versie.
Er is inderdaad al een map voor China "verkrijgbaar", ook voor enkele andere asiatische landen zoals
Maleisie, Hong Kong, Taiwan en Thailand.
Bestaat er eigenlijk een lijst met aanbieders van mappen die compatibel zijn met iGo?Eximius schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 07:53:
Er is inderdaad al een map voor China "verkrijgbaar", ook voor enkele andere asiatische landen zoals
PSN: TDBtje
Anoniem: 32767
Ik krijg bij het opstarten dat de application database niet gevonden kan worden op mijn TyTN II
Even opnieuw installeren danAnoniem: 32767 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:29:
Ik krijg bij het opstarten dat de application database niet gevonden kan worden op mijn TyTN II
Anoniem: 172982
En waar zou je die vinden?Eximius schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 07:53:
Vind ik niet terug! en ik heb super veel intresse in mappen van Hong Kong, China.
Kun jij je telefoon uitzetten als igo draait? Bij mij begint het scherm te knipperen als ik het toestel uit wil zetten.olson schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:53:
Ik gebruik iGO 2008 op de HTC tytn II. Maar volgens mij moet je wel de laatste software versie hebben.
Iemand dit al geprobeerd met de Samsugn I900
Schijnt heerlijk te werken
Anoniem: 258838
Wat ik een vervelende eigenschap vind van IGO 8, is dat wanneer je de snelheids waarschuwingen aan heb staan, dat deze bij het oprijden van de snelweg klaagt over te hard rijden (harder dan 80), terwijl je juist snelheid moet maken om met gelijke snelheid in te voegen.
In deze situaties zou ik verwachten dat IGO niet zeurt

Point Of Interest
Oftewel: interesante punten/locaties zoals eetgelegenheden, parkeerplaatsen, attracties, etc.
Oftewel: interesante punten/locaties zoals eetgelegenheden, parkeerplaatsen, attracties, etc.
Zet je de limiet van het waarschuwen hoger. Maar dan staat die dus wel overal hoger. Of minder snel optrekkenAnoniem: 258838 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:27:
Wat ik een vervelende eigenschap vind van IGO 8, is dat wanneer je de snelheids waarschuwingen aan heb staan, dat deze bij het oprijden van de snelweg klaagt over te hard rijden (harder dan 80), terwijl je juist snelheid moet maken om met gelijke snelheid in te voegen.
of zet deze waarshuwings functie uit.
Ik ben er nog steeds niet achter hoe je dat overzicht bij een rotonde uitzet. Het werkt veel te traag en is daardoor superirritant. Volgens mij moet je wat toevoegen aan sys.txt, maar ik weet niet wat. Iemand een idee hier?
Werkt te traag? Hmmm heb ik hier op mijn P3300 niet echt last van. Werkt redelijk soepel, maar niet altijd trouwens. Bij grote verkeerspleinen wel maar bij rotondes doet die dat bijv niet.gwystyl schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:33:
Ik ben er nog steeds niet achter hoe je dat overzicht bij een rotonde uitzet. Het werkt veel te traag en is daardoor superirritant. Volgens mij moet je wat toevoegen aan sys.txt, maar ik weet niet wat. Iemand een idee hier?
Ik heb ook een P3300 (MDA Compact 3 dan); als ik de eerste afslag van een rotonde neem is hij nog bezig met pannen naar overzichtsmodus, en daarna slingert hij raar terug, meestal naar een andere instelling qua zoom en helling (minder 'lucht' bovenin het scherm).DjWannaB2002 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:56:
[...]
Werkt te traag? Hmmm heb ik hier op mijn P3300 niet echt last van. Werkt redelijk soepel, maar niet altijd trouwens. Bij grote verkeerspleinen wel maar bij rotondes doet die dat bijv niet.
Ik heb route logs aanstaan. Dat zou invloed kunnen hebben op de performance, maar verder werkt het vrij goed. Ik heb tegenwoordig iGo 8 meer aan staan dan TomTom 7, vooral vanwege de handige routefunctie. Eerst je bestemming kiezen, dan je tussenpunten en dan de route optimaliseren werkt erg goed als je er eenmaal aan gewend bent.
Ook de hoeveelheid informatie tijdens het navigeren vind ik erg fijn. Als ik af en toe terug grijp naar TT7 (omdat die gewoon veeeeeel sneller opstart en werkbaar is bij korte A --> B stukjes) mis ik die informatie wel.
Ik ben hier ook even mee aan het spelen geweest. Na veel klooien kwam ik erachter (mbv de post hierboven), dat er dus een mapje iGo8\audio moet zijn/worden gemaakt, waarin de mappen voice_female en voice_male staan. Dus niet het mapje iGo8\content\audio zoals ik dacht of de mappen voice_female en voice_male rechtstreeks in de map iGoDjWannaB2002 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 03:06:
[...]
edit:
Voor de mensen die ook niet precies wisten waar alle voice en lang bestanden te plaatsten die bij de Ultra Skin horen, ik kreeg de volgende reactie:
Language file goes to IGo8/cont/lang
The audiomap should go in the IGO8 folder(with unzipped contents, so it would read as male and female voicemaps an .ini and a .txt file
[ Voor 25% gewijzigd door gwystyl op 02-09-2008 15:55 ]
Ja alles wat het toestel/programma extra moet doen gaat natuurlijk ten koste van andere dingen. Verder heb ik terrein detail etc gewoon laag staan. Zoals hellingen in de weg enz dat heb ik allemaal niet, vind ik niet nodig, misschien dat het daardoor inderdaad bij mij wat soepeler werkt. Maar nogmaals een overzicht krijg ik niet bij een rotonde, wat ik wel krijg bij een rotonde is dat hij inzoomt, maar dat is niet het overzicht. Dat krijg ik dus echt alleen bij grote verkeerspleinen. Dan wordt er uitgezoomd en zie je het als het ware van bovenaf.gwystyl schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:17:
[...]
Ik heb ook een P3300 (MDA Compact 3 dan); als ik de eerste afslag van een rotonde neem is hij nog bezig met pannen naar overzichtsmodus, en daarna slingert hij raar terug, meestal naar een andere instelling qua zoom en helling (minder 'lucht' bovenin het scherm).
Ik heb route logs aanstaan. Dat zou invloed kunnen hebben op de performance, maar verder werkt het vrij goed. Ik heb tegenwoordig iGo 8 meer aan staan dan TomTom 7, vooral vanwege de handige routefunctie. Eerst je bestemming kiezen, dan je tussenpunten en dan de route optimaliseren werkt erg goed als je er eenmaal aan gewend bent.
Ook de hoeveelheid informatie tijdens het navigeren vind ik erg fijn. Als ik af en toe terug grijp naar TT7 (omdat die gewoon veeeeeel sneller opstart en werkbaar is bij korte A --> B stukjes) mis ik die informatie wel.
[...]
Ik ben hier ook even mee aan het spelen geweest. Na veel klooien kwam ik erachter (mbv de post hierboven), dat er dus een mapje iGo8\audio moet zijn/worden gemaakt, waarin de mappen voice_female en voice_male staan. Dus niet het mapje iGo8\content\audio zoals ik dacht of iGo
Maar werkt het bij jou soepel dat TTS? Bij mij liep iGo dan vrijwel meteen zo goed als vast.
Ik heb er nu alleen de bestandjes inzitten voor de flitspalen; verder geen TTS. Ik heb het nog niet geprobeerd, dat ga ik morgen doen. Hellingen en detail heb ik aan/hoog staan; dat kan ik inderdaad nog wat terugschroeven. Het is goed te merken dat de P3300 aardig moet werken met iGo8, maar dat vind ik niet zo erg zolang het navigeren maar goed gaat en ik niet van die situaties krijg van 'oh ik had 50m geleden links gemoeten'. Hij draait bij mij met iGo trouwens op 273 MHz, hoger geeft random vastlopers.DjWannaB2002 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:40:
[...]
Ja alles wat het toestel/programma extra moet doen gaat natuurlijk ten koste van andere dingen. Verder heb ik terrein detail etc gewoon laag staan. Zoals hellingen in de weg enz dat heb ik allemaal niet, vind ik niet nodig, misschien dat het daardoor inderdaad bij mij wat soepeler werkt. Maar nogmaals een overzicht krijg ik niet bij een rotonde, wat ik wel krijg bij een rotonde is dat hij inzoomt, maar dat is niet het overzicht. Dat krijg ik dus echt alleen bij grote verkeerspleinen. Dan wordt er uitgezoomd en zie je het als het ware van bovenaf.
Maar werkt het bij jou soepel dat TTS? Bij mij liep iGo dan vrijwel meteen zo goed als vast.
273 red ik nog niet eens. 260 is voor mij het hoogst haalbare zonder vastlopers. Maar ook daarmee loopt iGo soepel.gwystyl schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:58:
[...]
Ik heb er nu alleen de bestandjes inzitten voor de flitspalen; verder geen TTS. Ik heb het nog niet geprobeerd, dat ga ik morgen doen. Hellingen en detail heb ik aan/hoog staan; dat kan ik inderdaad nog wat terugschroeven. Het is goed te merken dat de P3300 aardig moet werken met iGo8, maar dat vind ik niet zo erg zolang het navigeren maar goed gaat en ik niet van die situaties krijg van 'oh ik had 50m geleden links gemoeten'. Hij draait bij mij met iGo trouwens op 273 MHz, hoger geeft random vastlopers.
Anoniem: 105469
Ik ben met deze igo8 TTskin mee van kroatie gekomen en hij werkt echt perfect, ook de TMC deed het prima , een paar uur file uitgespaard, in en uit zoomen van de kaart maakt wegenkaarten overbodig .
Alleen hij onthoud de instellingen van de TMC niet.
Als hij de namen van de wegen nog kon uitspreken(TTS° was het helemaal perfect.
Ik heb er wel 1 maar is niet bruikbaar wegens te zacht opgenomen .
Is hier ondertussen iets op gevonden?
Alleen hij onthoud de instellingen van de TMC niet.
Als hij de namen van de wegen nog kon uitspreken(TTS° was het helemaal perfect.
Ik heb er wel 1 maar is niet bruikbaar wegens te zacht opgenomen .
Is hier ondertussen iets op gevonden?
Hier loopt hele telefoon vast en is er een hardreset softreset nodig, gebruik de laatste versie die in "omloop" is.Anoniem: 19058 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:25:
[...]
Kun jij je telefoon uitzetten als igo draait? Bij mij begint het scherm te knipperen als ik het toestel uit wil zetten.
Google, mag hier geen directe links plaatsen voor je.Anoniem: 172982 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:39:
[...]
En waar zou je die vinden?
Vind ik niet terug! en ik heb super veel intresse in mappen van Hong Kong, China.
[ Voor 30% gewijzigd door Eximius op 12-09-2008 11:45 ]
Harde reset lijkt me onwaarschijnlijk. Soft reset bedoel je waarschijnlijk. Of het verwijderen van de batterij, maar een harde reset lijkt me niet.Eximius schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:49:
[...]
Hier loopt hele telefoon vast en is er een hardreset nodig, gebruik de laatste versie die in "omloop" is.
Iemand een idee over het volgende:
Al mijn Outlook contacts sync ik met mijn telefoon, en bijna allemaal hebben ze adresgegevens.
Echter krijg ik het met geen enkel contact voor elkaar deze in iGo te zien.
Soms krijg ik enkele contacten wel geïmporteerd, maar dan kan ik ze nergens terugvinden in iGo. (POI > Contactpers. lijkt mij?)
De meeste contacten komen echter terug met de melding:
Geocodering voltooid met fouten. (Als het goed is, vertaalbaar naar: Geocoding finished with errors.)
Na een klein onderzoek kwam ik erachter dat de oorzaak eigenlijk altijd is dat ik zoek op Plaats X, terwijl als je via iGo gaat zoeken, hij Gemeente/Plaats Y, Plaats X als naam weergeeft.
Voorbeeld: Zoek naar de plaats Ewijk, place of all places
en iGo geeft zelf aan: Beuningen, Ewijk.
Ik zou dus voor ieder contact het adres moeten aanpassen in deze volgorde om iGo iets te laten importeren. Was ik eigenlijk niet van plan.
En daarnaast, zoals ik al zei, soms importeerd iGo ze wel, maar kan ik ze nog niet terug vinden. Dat schiet dan ook niet op.
Suggesties zijn dan ook wel meer dan welkom
Al mijn Outlook contacts sync ik met mijn telefoon, en bijna allemaal hebben ze adresgegevens.
Soms krijg ik enkele contacten wel geïmporteerd, maar dan kan ik ze nergens terugvinden in iGo. (POI > Contactpers. lijkt mij?)
De meeste contacten komen echter terug met de melding:
Geocodering voltooid met fouten. (Als het goed is, vertaalbaar naar: Geocoding finished with errors.)
Na een klein onderzoek kwam ik erachter dat de oorzaak eigenlijk altijd is dat ik zoek op Plaats X, terwijl als je via iGo gaat zoeken, hij Gemeente/Plaats Y, Plaats X als naam weergeeft.
Voorbeeld: Zoek naar de plaats Ewijk, place of all places
Ik zou dus voor ieder contact het adres moeten aanpassen in deze volgorde om iGo iets te laten importeren. Was ik eigenlijk niet van plan.
En daarnaast, zoals ik al zei, soms importeerd iGo ze wel, maar kan ik ze nog niet terug vinden. Dat schiet dan ook niet op.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Klopt. Maar....Nakebod schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:27:
Iemand een idee over het volgende:
Als je gaat naar: Beheer-POI-Contact Personen, dan vind je niets
Als je gaat naar: Zoeken-POI-Contact Personen, dan vind je ze wel.
Bij mij waren maar enkele adressen niet goed. Één adres wist hij niet of hij nou Wezep of Oldebroek moest hebben. Oorzaak is mij onbekend.De meeste contacten komen echter terug met de melding:
Voorbeeld: Zoek naar de plaats Ewijk, place of all placesen iGo geeft zelf aan: Beuningen, Ewijk.
Mij is wel duidelijk geworden dat je bij het invoeren van alle adresgegevens netjes te werk moet gaan.
Welk programma voor de problemen zorgde, weet ik zo niet meer maar OF Outlook OF het adresboek van m'n PDA gooide bijvoorbeeld de woonplaats in de adresbalk, de provincie in de woonplaats, etc.
Ik meen dat je het in Outlook goed kan invoeren.
De provincie heb ik achterwege gelaten
Verder is het van wezenlijk belang dat je de postcodes ZONDER spatie invoert!
Bij deze wat tips/hints.En daarnaast, zoals ik al zei, soms importeerd iGo ze wel, maar kan ik ze nog niet terug vinden. Dat schiet dan ook niet op.
Hmm, via Zoeken kan ik ze idd wel (bijna) allemaal vinden.
Ik ben vaak bij Zoeken > POI geweest, maar ik had daar altijd een icoontje verwacht wat zou duiden op contactpersonen.
Blijkt het dus ietwat verstopt te zitten. Weer wat geleerd.
Nu zie ik daar op mysterieuze wijze wel contacten die voorheen een import error gaven
Dank voor het antwoord, die paar contacten bekijk ik nog wel eens, de meeste werken zo te zien nu, en dat is al een hele verbetering t.o.v. 0 contacten
Ik ben vaak bij Zoeken > POI geweest, maar ik had daar altijd een icoontje verwacht wat zou duiden op contactpersonen.
Nu zie ik daar op mysterieuze wijze wel contacten die voorheen een import error gaven

Dank voor het antwoord, die paar contacten bekijk ik nog wel eens, de meeste werken zo te zien nu, en dat is al een hele verbetering t.o.v. 0 contacten
Maar ik meen te begrijpen dat jij postcodes al ingevoerd hebt _zonder_ spatie. Ik heb ze eerst met gedaan en dat leverde flinke problemen op. iGO wilde niet meer opstartenNakebod schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:46:
Hmm, via Zoeken kan ik ze idd wel (bijna) allemaal vinden.
Meen jij dat, of meen ik dat? 
Ik heb postcodes met spatie, geen problemen hier. Zonder spatie juist, kwam ik achter, krijg ik leuke memory errors door.
Ik heb postcodes met spatie, geen problemen hier. Zonder spatie juist, kwam ik achter, krijg ik leuke memory errors door.
WFvN in "Nav N Go iGO 8"Nakebod schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:51:
Meen jij dat, of meen ik dat?
De postcodes lijken dus te _moeten_ MET spatie
[ Voor 28% gewijzigd door WFvN op 23-09-2008 20:17 ]
Anoniem: 269610
Ja, vandaag geinstalleerd. Maar ik weet nog niet helemaal hoe het werkt. Hoe start jij je navigatiesessie het snelst? Ik werk wel met een externe gps nokia LD-3W. Fantastisch. De interne gps is waardeloos vind ik.Awsom schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:55:
Iemand dit al geprobeerd met de Samsugn I900Schijnt heerlijk te werken
Waar staat dat sys bestand eigenlijk?DiMacho schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:04:
[...]
Dat tikken kan je in het sys bestand wijzigen. Daarin staat een stukje:
[...]
Even een quote uit een ouder bericht:
Ik zat met een tijdprobleempje. Daarvoor moest ik 2x een wijziging aanbrengen; beide gevallen sys.txt maar op verschillende plekken dus.De 2 plekken van sys.txt zijn bij mij;
"Opslagkaart" - "iGO8"
De andere staat onder:
[ Voor 25% gewijzigd door WFvN op 28-09-2008 20:49 ]
In mijn sys bestand staat:DiMacho schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:04:
[...]
Dat tikken kan je in het sys bestand wijzigen. Daarin staat een stukje:
[...]
[folders}
app="%SDCARD%/iGO8"
[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1
Dit staat op mijn sd kaart en ook bij programmabestanden. Kan je me verder helpen
Waar staat dat bestand? Kan je ook die rare nederlandse zin verbeteren? sla links af slaan etc?sasquatch schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:23:
Mijn iGo 8 stem Marijke 1.3 had moeite met het 'bestemming bereikt' gedeelte. Ze zei bijvoorbeeld ".. en neem daarna hebt u uw bestemming bereikt". Weet niet of meer mensen daar last van hebben maar heb 't iig opgelost door het config/commands.csv bestand in voice_dut-f31.zip aan te passen:
(vanaf regel 374)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 "template gen_goal",,,"16_Destination situations" ,"100\[then]*03_gen_goal","AND THEN ARRIVE_AT_DESTINATION_E","16-8 Then arrive at your destination." ,"300\[then3]","*03_gen_goal","16-8 Then arrive at your destination." ,"1000\[more]*04_gen_goal","DRIVE %dist DOR","06-4-7 Drive %dist." ,"500[more,set_1]*02_gen_goal","REACH_YOUR_DESTINATION IN %dist","16-1 Prepare to arrive at your destination in %dist." ,"200[more,set_2]","*02_gen_goal","16-1 Prepare to arrive at your destiantion in %dist." ,"50[more,near,set_3]*01_gen_goal","ARRIVE_TO_DESTINATION IN %dist","16-2 You will arrive at your destination in %dist." ,"0[near,set_4]*00_gen_goal","YOU_HAVE_REACHED_YOUR_DESTINATION","16-3 You have reached your destination." ,"800[equal,minsilence=10,if_not_1]","*02_gen_goal","16-1 Prepare to arrive at your destination in %dist." ,"300[equal,minsilence=10,if_not_2]","*02_gen_goal","16-1 Prepare to arrive at your destination in %dist." ,"100[near,minsilence=7,if_not_3]","*01_gen_goal","16-2 You will arrive at your destination in %dist." ,"1[near,if_not_4]","*00_gen_goal","16-3 You have reached your destination."
Als er meer mensen zijn met commands.csv verbeteringen dan hoor ik 't graag
Anoniem: 269610 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:04:
[...]
Ja, vandaag geinstalleerd. Maar ik weet nog niet helemaal hoe het werkt. Hoe start jij je navigatiesessie het snelst? Ik werk wel met een externe gps nokia LD-3W. Fantastisch. De interne gps is waardeloos vind ik.
Alles werkt nu.
De externe GPS gepaired en op compoort 6 gezet (via BT). Bij de interne GPS software 6 hardware 9 en in IGO port 6.
De satalieten springen van het scherm.