Hoofdcategorieën
Topicacties

OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 last

Nieuw Topic
mega-frotter :o)
Reg. datum: 09 april 2001

quote:
PlusTV (digitale televisie)
• Eenmalig ¤149,95
• 7,50 p/m (standaardpakket)
Film1 kost 12,95 p/m extra
Sport1 kost 12,95 p/m extra
Film1 en Sport1 samen ¤22,95 p/m extra
• EredivisieLive kost 10,95 p/m extra
Bovenstaande staat in de startpost, maar Film1/Sport1 wordt toch niet aangeboden? Ik kon het in ieder geval niet aanvragen.

Reg. datum: 13 maart 2007

Nee je hebt gelijk. Dat was iets wat in het begin wel zo op de site van OBN stond alleen voorlopig wordt dat niet aangeboden en de prijzen zijn ook van de site gehaald. Ik zal het verwijderen uit de startpost.

Hier in Lieshout is vandaag onze TV eindelijk aangesloten op Ons Brabant Net. Ik had er veel van verwacht, maar 't valt toch tegen. Nederland 1 (vooral als er voetbal opstaat) en SBS6 hebben echt slechte kwaliteit (vaagheid, geen strakke lijnen) en soms zijn er flikkerende lijnen te zijn, alsof twee kleuren vechten welke bovenop hoort.

Nu staat hier wel een versterker voor de TV uit het UPC tijdperk, omdat we 4 TV's hebben totaal. Is deze versterker wel nodig of zou hij weg kunnen? Ik weet niet hoe sterk het inkomende signaal bij OBN standaard al is. Ik heb in ieder geval met handmatig instellen nog wat zitten proberen maar ik kreeg het beeld niet beter.

Is dit normaal bij OBN?

edit: Net was shownieuws op RTL 4, de kwaliteit was gewoon triest, vooral bij dingen op de achtergrond.
edit2: Net gedaan, ga nu even de zenders opnieuw inscannen.
edit3: Versterker lag het niet aan, kwaliteit is nu helemaal niets meer.

PhoenixT wijzigde dit bericht 15-06-2009 19:28 (14%)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Reg. datum: 08 november 2003

je kan hem er natuurlijk altijd even tussen uit halen om te testen.

Reg. datum: 02 augustus 2004

@PhoenixT

De sleche beeldkwaliteit is normaal en SBS6 is inderdaad de slechtste van allemaal (grootste zweem/dofheid van alle zenders).

Zie ook hier

Hmm, als het een algemeen probleem is dan ga ik terug naar UPC. We zitten in de testperiode, ik heb dus nog niets betaald en zit nog bij UPC, kwestie van kabeltje omzetten. Bedankt

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Reg. datum: 27 juli 2008

Vorige week zijn ze ook hier ( lieshout ) langsgeweest en hebben de boel aangesloten. Na 5 pogingen hadden ze eindelijk het juiste signaal te pakken, omdat we eerst verbonden waren ergens met de andere kant van het dorp, maar dat terzijde.

Als ik de UTP-kabel in mijn laptop prik, werkt het allemaal in een keer. Maar hoe krijg ik het nu werkend op mijn router(s)? In de gebruiksaanwijzing staat alleen dat als het allemaal aangesloten is (poort 1) en het rechtstreeks in een pc prikt het zou moeten werken. Dat klopt, dat doet het ook. Maar nergens kan ik instellingen vinden voor router?

Ik loop de hele dag andere instellingen te proberen, meestal lukt het mij wel om dan te slagen...

maar hier breek ik echt mijn nek over ;(

Even wat info over mijn router wat misschien de bottlenek is: ik heb een linksys, waarbij op de achterkant een gaatje zit voor line in (klein gaatje, alleen geschikt voor telefoonkabel, utp past niet) en 4 gaten om UTP kabels in te stoppen. Nu lijkt het mij toch dat ik de utp kabel van het modem in een van die 4 moet prikken toch? of zou hij daar niet voor gemaakt zijn?
quote:
Waarschuwing:

Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over (modem)routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.
dit las ik net pas, heeft er iemand hier een topic voor? ik krijg niets gevonden

tryingtodomyjob wijzigde dit bericht 16-06-2009 21:39 (33%)

Ik heb geen eigendunk en daarom ben ik zo goed!

Moo!
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
tryingtodomyjob schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:59:

Even wat info over mijn router wat misschien de bottlenek is: ik heb een linksys, waarbij op de achterkant een gaatje zit voor line in (klein gaatje, alleen geschikt voor telefoonkabel, utp past niet) en 4 gaten om UTP kabels in te stoppen. Nu lijkt het mij toch dat ik de utp kabel van het modem in een van die 4 moet prikken toch? of zou hij daar niet voor gemaakt zijn?
Zo te horen probeer je een ADSL modem/router aan te sluiten. Ik gok er op dat het apparaat het niet toelaat om een internetverbinding aan te sluiten op de ethernetpoorten. Kortom je mist een WAN poort.
Misschien dat er nog iets mogelijk is met de instellingen van het apparaat maar dan zul je toch echt een type moeten ophoesten. :)

Inderdaad jij hebt een ADSL router zo te lezen. Die hebben geen WAN poort en die kun je dus hoogstwaarschjnlijk niet gebruiken met OBN. Tenzij je softwarematig een LAN poort als WAN poort in kan stellen maar ik denk niet dat dat gaat.

Oftwel ik denk dat je op zoek moet naar een nieuwe router.

Reg. datum: 03 januari 2007

Gister hebben ze het hier geinstalled.
Alleen was de server down dus konden ze de verbinding niet testen en dus is het officieel ook nog niet opgeleverd. Pfff heb ik weer

Canon EOS 300x te koop

quote:
Henkske schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:47:
Gister hebben ze het hier geinstalled.
Alleen was de server down dus konden ze de verbinding niet testen en dus is het officieel ook nog niet opgeleverd. Pfff heb ik weer
Bij mij zat er niet eens signaal op, pas een week later. Een maand later pas opgeleverd. Zie mijn eerdere posts.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Reg. datum: 03 januari 2007

Maandag komt er weer iemand langs. ben benieuwd

11 juni zijn we aangesloten op OBN (Laarbeek).
Zaterdags viel de brief op de mat met de gegevens, en ik heb toen alles aangesloten.
In de brief staat dat ze op 30 juni de telefonie gaan omzetten, maar ik heb de 15e pas mijn xs4all (NIET only) opgezegd. Daar zit een maand opzegtermijn op en zal dus op 15 juli afgesloten worden.

Is het dan toch mogelijk om (met nummerbehoud!) de telefoonlijn om te zetten?

Comp: AMD Athlon 64 X2 4200+, 4Gb PQI DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 || Laptop: HP nc6320 || Mobile: HTC TyTN II

Canon EOS 300x te koop

quote:
Rock-Y schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:00:

OBN moet je telefoon opzeggen. Dus bel OBN op.

Comp specs LinkedIn

Reg. datum: 26 maart 2007

quote:
Rock-Y schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:00:
Zaterdags viel de brief op de mat met de gegevens, en ik heb toen alles aangesloten.
In de brief staat dat ze op 30 juni de telefonie gaan omzetten, maar ik heb de 15e pas mijn xs4all (NIET only) opgezegd. Daar zit een maand opzegtermijn op en zal dus op 15 juli afgesloten worden.

Maar dit is toch geen probleem? Over een paar dagen gaat OBN een berichtje sturen naar xs4all dat ze het nummer gaan overnemen op 30 juni. Jij wordt pas 15 juli daar afgesloten, dus dat nummer bestaat gewoon nog en kan dus overgenomen worden. Je betaald wel 2 weken nog bij xs4all erbij.

Maar nee, dit is geen probleem, en gewoon mogelijk om om te zetten.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Reg. datum: 19 januari 2009

PLUS-TV van Hertzinger via OBN

+> de laatste week krijg ik ook op de digitale zenders RTL-4 en Ned3 storingen in het aangleverde digitale signaal (happeringen/blokjes/slecht geluid), net zoals al langer (eigenlijk altijd al) bij Veronica.

==> hebben jullie de laatste tijd ook last van digitale storingen op mn. RTL4 en Ned3 ?

Ik heb het idee dat Hertzinger wat aan zijn instellingen veranderd heeft. Zoals gebruikelijk heb ik de klacht wederom gedeponeerd bij OBN en aldaar de gebruikelijke reactie dat het wel aan mijn gebruikte materiaal zal liggen ;) . Toch op zoek naar iets beters dan Hirschman bekabeling ;) . De 'kwaliteit' van mijn signaal in de decoder is 171 . . . . Ja, ja.... laat die monteur maar zitten; want aan mijn zijde zal het niet liggen.

Tot october loopt mijn TV-contract bij OBN/Hertzinger en als er tot die tijd geen verbetering is in :
> Kwaliteit digitaal signaal / EPG / aantal HD zenders / Opname mogelijkheid
dan is deze jongen snel weg bij de TV-dienst van OBN !

giancarlo_f wijzigde dit bericht 23-06-2009 09:57 (17%)

Reg. datum: 20 april 2007

Vorige week was er een glasvezel avond in Veldhoven waar je alles kon bekijken hoe het werkte etc.
Ze hadden er ook een Flatscreen met digitale tv staan. Het digitale beeld zag er perfect uit!!!!
Tevens zat er op de aansluiting analoog en die kwaliteit liet te wensen over, veel ruis en korrelig (net zoals bij mij thuis).
Dit was volgens de dame die het demonstreerde niet de kwaliteit die het moest zijn maar daar werd aan gewerkt. Ze waren bezig met metingen en verbeteringen zei ze.
Afwachten maar of dat ook iets op gaat leveren.

Reg. datum: 21 november 2008

Hoi,
Ik had een mailtje naar onsbrabantnet gestuurd met de mededeling dat het signaal van mijn
setup-box ineens van 181 naar 164 was gegaan.
Onsbrabantnet heeft de klacht naar herzinger gestuurd.

Vandaag bij de post een brief ontvangen van herzinger dat dit een algemene storing is en er aan gewerkt
wordt.

Ze zouden mij op de hoogte houden van de vorderingen.

Ben benieuwd. :w

eppo55

1 + 1 = 3
Reg. datum: 28 december 2000

Heeft iemand anders toevallig ook sinds vandaag problemen om bepaalde sites te benaderen?

Canon EOS 300x te koop

quote:
eppo55 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:52:
Ik had een mailtje naar onsbrabantnet gestuurd met de mededeling dat het signaal van mijn
setup-box ineens van 181 naar 164 was gegaan.
Onsbrabantnet heeft de klacht naar herzinger gestuurd.

Vandaag bij de post een brief ontvangen van herzinger dat dit een algemene storing is en er aan gewerkt
wordt.

Ze zouden mij op de hoogte houden van de vorderingen.
Beter dan wat ik van UPC gewend ben! _/-\o_

Comp specs LinkedIn

Reg. datum: 14 januari 2002

quote:
Meph schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:41:
Heeft iemand anders toevallig ook sinds vandaag problemen om bepaalde sites te benaderen?
ing.nl?
rabobank.nl?
abnamro.nl?
bol.com?
microsoft.nl?

lijkt ergens een storing te zijn, maar niet binnen het netwerk zo te zien, kan nl. op een ander adres wel op deze sites.

Beter dan nix... Wagij...

Hier in ieder geval geen problemen met die sites. Internet werkt hier zoals altijd vlekkeloos :)

Reg. datum: 02 augustus 2004

Enige probleem met internet is dat de mailserver elke zondag plat ligt (bij ONE iig, wellicht ook bij OBN). Verder heb ik een hele tijd terug last gehad dat de voicemail het niet deed of heel traag was (je hoort dan niks als je het nummer belt, het blijft stil aan de andere kant. Of er zit 5 seconden pauze tussen elk woordje wat die automatische stem zegt). Weet niet of dat nu nog is. Volgens mij is dat al gefixt.

Alexander01 wijzigde dit bericht 24-06-2009 12:39 (7%)

Mailserver heb ik geen problemen mee.

Al haal ik op zodagavond ook niet vaak de mail op. Wat betreft telefoon heb ik die problemen nog nooit meegemaakt.

1 + 1 = 3
Reg. datum: 28 december 2000

quote:
Wagij schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:18:
[...]

ing.nl?
rabobank.nl?
abnamro.nl?
bol.com?
microsoft.nl?

lijkt ergens een storing te zijn, maar niet binnen het netwerk zo te zien, kan nl. op een ander adres wel op deze sites.
Ik heb gebeld en het probleem aangemeld, ik heb het nog steeds vandaag. 80% van de sites die ik bezoek zijn niet te benaderen. Dit probleem is daar nog niet bekend en lijkt ook niet voor iedereen te gelden zo te lezen... De sites die jij vermeld zijn voor mij idd niet te benaderen. Misschien handig als je dezelfde storing ook even aanmeld.

Hoop niet dat dit lang duurt, kan nu niet remote inloggen op kantoor, dus niet thuiswerken :(

Meph wijzigde dit bericht 24-06-2009 19:44 (8%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: