Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik moet wel opmerken dat ik het toetsenbord echt uberfijn vind, alsof onder de vering van de toetsen echt een kaarsrecht stabiele plank licht. Samen met de dikke grote witte letters vind ik hem net zo fijn als mijn desktop keyboard, alleen jammer dat de enter zo klein is :p .

Ik krijg bij wireless wel vaak "some of your settings were not applied to your wireless connection" ofzo; wireless werkt hier thuis brak :X . Op uni goed, dus gebruik thuis gewoon kabel.

An eye for an eye and the whole world goes blind - System

@ golflars:
Dan ben je waarschijnlijk uit het domein. Terug op het domein zetten kan overigens alleen op de TU zelf. Op de site van het NSC staat een document hoe het moet.

@ golfars,

Ik heb hetzelfde probleem. Echter trad dit probleem bij mij op nadat ik iets stoms had gedaan...

Om de andere computers in mijn thuisnetwerk te zien heb ik de domain name op workgroep gezet en vervolgens de computer opnieuw opgestart. Echter, na het opstarten was mijn naam "****" veranderd in "student" en na het inloggen bleek dat alle instelling weg waren (zo is de naam van mijn documenten verander van "****" naar "Student" en is de bureaublad achtergrond weer veranderd in de default waarde (TU/e achtergrond), etc.

Wat ik dus gedaan heb is: rechtermuisknop op computer --> "properties" --> "change settings" --> "Network ID" en vervolgens op "This is a home computer, not a part of business network". Wat ik dus achteraf niet had moeten doen :)

Maar ja, als ik het goed begrijp komen de instellingen en NT domain terug als ik op de TU/e inlog?
Dus in principe heeft het nu weinig zin instellingen te veranderen aangezien deze niet worden meegenomen toch?

Cheers

@ golflars & Oliesjeik1

Je moet je weer opnieuw aanmelden op het domein op de TUE.
Zie: http://w3.tue.nl/nl/diens...notebook_in_domain_zetten

Succes

Wat gebruiken jullie om in te loggen met administratie rechten als gebruikersnaam en wachtwoord?

Hmm, waarom met Vista? Dat gaat er toch meteen vanaf?

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
Cassius schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:27:
Ow en btw voor iemand die zei dat 1920x1200 zo'n goed idee was ...

hp 8710w beeldscherm weergave

Fail :') .
Ik weet niet wat jij zeurt, maar over het algemeen willen de gebruikers niet terug naar een lagere resolutie omdat het zo ontzettend fijn is om een scherp beeld te hebben waarbij er meer letters oppassen of dat de letters scherper zijn.

"Ik weet niet wat jij zeurt";

Feit is dat vroeger 1024x768 pixels nog steeds net zoveel pixels waren als nu 1024x768 pixels zijn. Stel je nu eens voor dat je een 15" inch crt / tft had in 2000. Dan was dat die resolutie en niets meer, misschien zelfs 800x600. Nu zetten we er even 1920x1200 op :) . Bijna 5 keer zoveel pixels op hetzelfde oppervlak en bij dezelfde dpi worden letters en tekst dus bijna 5 keer (!) zo klein.

Pak nou eens een 15" laptop met 1920x1200 en zeg me dat je dat op een comfortable 60cm werkafstand in je laptopstandaard nog steeds met rustige ogen kan lezen zonder de DPI aan te passen. Want scherp zijn je letters vast wel door die kleine dotpitch; maar of veel mensen het nog kunnen lezen - nee zeker niet.

Ik denk dat 1680x1050 een veel en veel betere keuze is voor een 15,4 inchje, klaar. Maar je mag mij een zeur noemen hoor :D .

Heb zelf de 8510p laptop en moet zeggen dat het een echt werkbeest is. Ik stoorde me wel aan het feit dat "by default" de FAN is ingesteld dat die zelfs bij minimale belasting reeds aan volle snelheid begon te draaien. Maar ook dat is gefixed met een Bios hack.

Voor de rest, mooie waar voor je geld !

Who the f**k is General Failure and why is he reading my disk ?

quote:
mobilepeet schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:54:
@ golflars & Oliesjeik1

Je moet je weer opnieuw aanmelden op het domein op de TUE.
Zie: http://w3.tue.nl/nl/diens...notebook_in_domain_zetten

Succes
Ok bedankt!

Heb nu echter nog een ander probleem. wireless netwerk. Gisteren en vandaag tot een uur of 1 werkte de laptop perfect via het wireless netwerk hier (Thuis). Echter, ineens kan er niet meer op, krijg unidentified network, zegt wel dat er een connectie is met router maar als ik 196.168.1.1 kom ik niet in het login scherm. Denk dat dit gebeurd is na een vista update maar niet honder procent zeker. Ik heb het inmiddels wel verholpen door zelf ip adres en dns servers toe te wijzen maar toch, mijn xp pc wireless werkt wel gewoon. Heb dit al eerder gehoord van mensen maar ik begrijp niet waardoor het komt...

Iemand anders ook deze problemen?

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
Cassius schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:13:
"Ik weet niet wat jij zeurt";

Feit is dat vroeger 1024x768 pixels nog steeds net zoveel pixels waren als nu 1024x768 pixels zijn. Stel je nu eens voor dat je een 15" inch crt / tft had in 2000. Dan was dat die resolutie en niets meer, misschien zelfs 800x600. Nu zetten we er even 1920x1200 op :) . Bijna 5 keer zoveel pixels op hetzelfde oppervlak en bij dezelfde dpi worden letters en tekst dus bijna 5 keer (!) zo klein.

Pak nou eens een 15" laptop met 1920x1200 en zeg me dat je dat op een comfortable 60cm werkafstand in je laptopstandaard nog steeds met rustige ogen kan lezen zonder de DPI aan te passen. Want scherp zijn je letters vast wel door die kleine dotpitch; maar of veel mensen het nog kunnen lezen - nee zeker niet.

Ik denk dat 1680x1050 een veel en veel betere keuze is voor een 15,4 inchje, klaar. Maar je mag mij een zeur noemen hoor :D .
Wat denk je waarom we in 2000 hier een 20" CRT hadden staan? Omdat 1024x768 veel te weinig is.

Je kunt de DPI instelling altijd nog veranderen en de lettertjes groter maken. Op een 1680x1050 scherm kun je letters nooit zo klein krijgen als bij 1920x1200 met dezelfde scherpte.

EDIT: 15" CRT komt neer op 13.5" zichtbaar, dus zo erg was het ook weer niet :P

En de betere 15" laptops (ThinkPad T60 etc) waren leverbaar met een 1600x1200 scherm. En dan vooral de ThinkPad R52 niet vergeten... daar was een 2048x1536 scherm voor (15", 3rd party)

jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 23-08-2008 04:31 (9%)

Hoi

Ik ervaar sinds gisteren dat mijn drive light (het vierde ledje linksonder) de hele tijd aant knipperen is, gepaard met een ratel geluid op dezelfde frequentie als het knipperen. Sinds toen heb ik ook het gevoel dat de notebook langzamer is, en sommige internetpagina's werken mysterieus niet. Ik weet alleen niet welk proces of service dit veroorzaakt. Ik heb de search indexer al uitgeschakeld. Ik heb virusscans gedaan met avg en symantec, geen resultaten. Is er misschien iemand die zijn hijackthis report van zijn schone tue notebook zou willen delen zodat ik het kan vergelijken met die van mij?

Edit: Meer details:
Ik heb bij taskmanager onder het tabblad performance geklikt op "resource manager", waarna ik gedetailleerde informatie kon zien over welke processen mijn hdd belasten.
Er is een constante belasting van tussen de 5 en 20 mb/s, met explorer.exe en rundll32.exe als grootste boosdoeners.
Ik weet dat dit de meeste normale processen van windows zijn, maar ze schrijven constant naar de harde schijf, wat volgens mij mijn notebook een stuk langzamer maakt, op Windows XP heb ik zoiets nooit ervaren.

De bestanden die worden beschreven door de processen zijn:
c:/users/student/appdata/local/microsoft/windows/usrclass.dat door rundll32.exe
c:/users/student/appdata/local/microsoft/windows/usrclass.dat.LOG1 door rundll32.exe
c:/users/student/appdata/local/temp/egnoonpo.ini door explorer.exe
c:/slogfile (ntfs volume log) door rundll32.exe

Lijkt op gewoon logfiles, maar waarom in gods naam met meer dan 5 mb/s ? :S

stefanos1990 wijzigde dit bericht 24-08-2008 15:11 (43%)

als je wat meer uitlegt over hoe 't werkt, kan ik je wel helpen
quote:
stefanos1990 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:28:
Hoi

Ik ervaar sinds gisteren dat mijn drive light (het vierde ledje linksonder) de hele tijd aant knipperen is, gepaard met een ratel geluid op dezelfde frequentie als het knipperen. Sinds toen heb ik ook het gevoel dat de notebook langzamer is, en sommige internetpagina's werken mysterieus niet. Ik weet alleen niet welk proces of service dit veroorzaakt. Ik heb de search indexer al uitgeschakeld. Ik heb virusscans gedaan met avg en symantec, geen resultaten. Is er misschien iemand die zijn hijackthis report van zijn schone tue notebook zou willen delen zodat ik het kan vergelijken met die van mij?

Edit: Meer details:
Ik heb bij taskmanager onder het tabblad performance geklikt op "resource manager", waarna ik gedetailleerde informatie kon zien over welke processen mijn hdd belasten.
Er is een constante belasting van tussen de 5 en 20 mb/s, met explorer.exe en rundll32.exe als grootste boosdoeners.
Ik weet dat dit de meeste normale processen van windows zijn, maar ze schrijven constant naar de harde schijf, wat volgens mij mijn notebook een stuk langzamer maakt, op Windows XP heb ik zoiets nooit ervaren.

De bestanden die worden beschreven door de processen zijn:
c:/users/student/appdata/local/microsoft/windows/usrclass.dat door rundll32.exe
c:/users/student/appdata/local/microsoft/windows/usrclass.dat.LOG1 door rundll32.exe
c:/users/student/appdata/local/temp/egnoonpo.ini door explorer.exe
c:/slogfile (ntfs volume log) door rundll32.exe

Lijkt op gewoon logfiles, maar waarom in gods naam met meer dan 5 mb/s ? :S
is het niet windowsupdate

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Is het niet gewoon SuperFetch (dus NIET de indexer) :) ?

Als je laptop geen intensieve taken doet laat Vista de SuperFetch draaien om je meest gebruikte programma lijst in te laden in het geheugen, en hierbij defragmenteert Vista ook continue op idle momenten :) .

Ik werd helemaal gestoord van de HDD actviteit van Vista omdat seeks/write's op schijven nooit super stil zijn en heb dus XP op de HP staan.

Het is niet superfetch, die had ik uit gezet maar het bleef gewoon doorgaan. Volgens mij was het ook niet windows update. Ik heb nu gewoon een andere gebruikersaccount en daarbij merk ik niks van het probleem.

Probleem niet opgelost, maar ik heb in ieder geval geen last meer ervan.

quote:
Cassius schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:04:
Ik werd helemaal gestoord van de HDD actviteit van Vista omdat seeks/write's op schijven nooit super stil zijn en heb dus XP op de HP staan.
Je kunt superfetch natuulijk ook (gewoon) uitzetten (m.b.v. TWEAK VI):
In Tweak VI, go to System Information and Tweaks > Hard Drive Information, and select the SuperFetch optimization tab.

Dan hoef je geen XP te installeren

Nokia N73 :: Canon Ixus 70 :: Canon 350D - Sigma 17-70 & 70-300 :: HP Compaq 8510W :: Conceptronic CH3SNAS :: Canon Pixma MP160

Iemand enig idee hoe lang het duurt om windows opnieuw te instaleren met de bijgeleverde image. Mijn rechten staan niet goed en de rij bij het NSC is mij veel te lang.

Om 8 uur 's morgens is het nog niet zo druk ;)

Image laden duurt ongeveer 10 tot 20 minuten, ligt eraan hoe snel het netwerk is waar je zit. Daarna nog wachten op de minisetup wat ook tijd in beslag neemt. In totaal gemiddeld een half uur tot 3 kwartier voordat je helemaal klaar bent.

Lukt het inloggen met administrator niet?

Ben al naar het lokale nsc geweest en die kon ook niet inloggen met administrator rechten en hij raadde me aan hem opnieuw te installeren.

wielrenner wijzigde dit bericht 29-08-2008 18:45 (16%)

Pc is inmiddels gemaakt. Ben naar het NSC geweest. Bij het instellen hadden ze mijn naam verward met een andere waardoor hij niet goed ingesteld was. De enige oplossing was een nieuwe image plaatsen en nu doet hij het helemaal goed.

Ik denk niet dat jullie er een antwoord op zullen hebben, maar toch: Een vriendinnetje van mij is eerstejaars en heeft ook deze laptop gekocht, echter deze is nog steeds niet geleverd. Alles is op tijd geregeld, maar ze stond zwart op het namenbord tijdens de uitreiking. Het NSC kan helemaal niets vertellen, waarom en hoe dat mis is gegaan, en wat nu de oplossing is. Ze krijgt er 1 bij de nalevering. Hebben jullie enig idee hoe lang dat nog gaat duren? (je weet nooit of er toevallig op GoT een medewerker/insider rond loopt...)

ik dacht dat dat iets is van een maand
De Laptop begint me erg teleur te stellen, op mijn scherm heb ik een aantal vage vlekken zitten, dit is geen vuiligheid maar een gedeelte van mijn scherm wat niet goed meer werkt.
Het schuifje bovenop het scherm om de laptop te openen is deels afgebroken.
En een USB poort heeft het zwarte plaatje wat er in zit, welke de pinnetjes op zijn plaats houdt, verloren. Deze zitten blijkbaar alleen heel losjes vast geklemd, en laten zo los.

Ik ga binnenkort maar eens langs het service centrum...

Dat schuifje bovenop het scherm is er bij mij ook al een keer afgevallen. Heb hem toen een beetje rechtgebogen en terug gestopt. Sindsdien blijft hij goed zitten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws