Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!
Maar ook de verzendtermijn is in het algemeen langer dan de periode waarin je een paypal dispuut kunt aanmaken.
Het zijn identieke buisjes. Allebei Jolida 12AT7's Dus iets klopt er niet.... (klinkt wel mooi trouwens)quote:[...]
Zijn het alle twee identieke buisjes? Ik bedoel, zelfde type en producent?
Mullard buizen lichten bij de koude start namelijk even fel op. bij een warme start doen ze dit niet.
Je weet het vast wel, maar ik denk ik check het ff
Verder zitten er 2x 12AX7A's van Jolida in. Moeten deze "gematched" zijn met de AT7's? of links en rechts per soort gematched?
Ik zat net even bij Tonefactory te kijken en daar hebben ze het steeds over drie soorten buizen. Gewone, balanced of high gain..... Dat is dus voor een leek zoals mij vrij moeilijk om te kunnen zien wat een goede buis is. Waarschijnlijk hoe duurder, hoe beter.
Zo, nu heb ik mezelf weer keurig als noob neergezet.
www.matramurena.com
dit is als informatie voor gitaristen met een buizen-gitaarversterker. Het zijn dus buisjes die uitgezocht zijn op hoe ze meten. Het ligt er dus een beetje aan hoe je versterker is opgebouwd. Bij mij gaat het signaal bv van de ene naar de andere kant in 1 vv-buisje en dan naar de eindbuis. Dus de ene en andere kant worden bij elkaar opgeteld. dus als je een buisje hebt dat bv 39-52 meet maakt dat geen bal uit. Zou je de ene kant voor links gebruiken en de andere voor rechts zou je een verschil in klank Li en Re kunnen krijgen. Je kunt dat zien aan het voetje aan de binnenkant.quote:Gewone, balanced of high gain...
hard maar opbouwend
Reg. datum: 14 juni 2007
Dat is juist..het moeten overgestempelde buizen zijn. En ook wat betreft het oplichten van de buis heb je gelijk..echter het rare is wel dat slechts één buis dat effect heeft en de andere niet! Voor zover ik heb begrepen. Dus dan is er iets niet goed met de buis lijkt me?
A bargain is something you don't need at a price you can't resist
Als de buis alleen maar opgloeit bij een koude start em daarna gewoon gloeit, dan hoeft er niets aan de hand te zijn. Helemaal niet als de buis verder normaal speelt.
Gloeit de buis ook zo op als je de versterker aanzet met warme buizen? Dus na een uurtje ofzo spelen, even de versterker een minuut ofzo uitzetten en daarna weer aanzetten. Als de buis dan normaal opgloeit is er niets aan de hand.
Over het matchen van buizen zijn de meningen verdeeld. Ik draai met zowel gematchte als niet gematchte buizen in mijn apparatuur en om eerlijk te zijn heb ik nooit een verschil kunnen horen. Soms denk ik een verschil te horen tussen een linker en een rechter kanaal bijvoorbeeld, maar dan weet ik ook dat er geen gematchte buizen gebruikt zijn. Dus of het suggestie is of werkelijk verschil...ik denk het eerste..
I've not lost my mind! It's backed up on disc somewhere.
Reg. datum: 04 oktober 2000
Handtekening
Zullen we met een groepje gaan?
Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!
Jolida gebruikt volgens mij gewoon Shuguang buizen.
Trouwens... buizen zijn nooit bedoeld om naar te kijken. Vroeger zaten ze gewoon binnen in een apparaat en hij deed gewoon zijn werk. Als een apparaat het niet meer deed ging je eens kijken en dan wisselde je de zwarte buis. Heeft mijn vader eens gedaan tijdens een belangrijke voetbalwedstrijd op tv...pats,
hard maar opbouwend
@boudewijn en Balbao..is dat niet ten tijde van lowlands? Ik probeer nog kaarten te scoren voor lowlands..indien dat niet lukt wil ik best naar de open dag van Pacific Audio... waar wordt deze eigenlijk gehouden?
Ik ben namelijk niet van plan naar limburg ofzo af te reizen.
Reg. datum: 27 december 2006
Wat is er mis met Limburg?
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Dus 'zelf van stempel voorzien' noem ik overstempelen....daar is niets negatiefs aan hoor..tenzij je buizen voor beter, mooier, etc..laat doorgaan en daar meer geld voor vraagt dan nodig.quote:Killer schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:50:
Dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk. Het kan best zijn dat Jolida buizen van verschillende leveranciers gebruikt en die zelf van een stempel voorziet.
bronco.b wijzigde dit bericht 16-07-2008 07:53 (52%)
quote:bronco.b schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 07:49:
@dave...mmhhh.....in feite niets..ik wil namelijk ook niet afreizen naar friesland of Groningen. Te ver weg..maar daarbij komt dat wel dat limburgers een spraakgebrek hebben en ik ze dus niet kan verstaan.
Spraakgebrek?
Je komt zelf uit Deventer, humor man
Maar woon gelukkig wel in Deventer
bronco.b wijzigde dit bericht 16-07-2008 16:07 (18%)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...271662079&mfe=sidebar
Hificomponent=check
Chinees =check
vs commerciele (lees Linn Lingo) =Check
iets met buizen = oops
Maar de vraag dekt wel de lading van dit topic, weer eens iets anders om over te lullen.
ps: link
Duurt even voor de pagina is geladen de foto's van het binnenwerk komen als laatste aan bod, nu zie ik dat de pagina een probleem heeft met laden.
Alternatief:
http://i.188city.com/main.php?g2_itemId=649287
Beetle73 wijzigde dit bericht 18-07-2008 08:34 (38%)
?quote:can sell the internal control board only,same function as valhalla.
Tsja zonder verdere plaatjes kan ik heel weinig zinnigs zeggen
Dat het geen buizen zijn maakt idd niet uit
Reg. datum: 31 december 2007
Indien jij een draaitafel gebruikt met een 250 RPM. A.C -motor is dit mijnsinziens een "betaalbare" en ook hoorbare verbetering voor je draaitafel.quote:Beetle73 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:48:
Kan hier iemand redelijk beoordelen of dit iets is?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...271662079&mfe=sidebar
Beetle73 wijzigde dit bericht 18-07-2008 08:35 (83%)
Reg. datum: 09 april 2005
Heb wel een trackingnr maar dat werkt niet, EMS uit china heeft geen link naar nederland.
Pakket is 3 weken geleden met air express verstuurd.(E-Bay aankoop)
Reg. datum: 31 december 2007
Weet niet wat Linn vraagt , maar dat zal fors meer zijn.quote:Beetle73 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:39:
Ik gebruik een LP 12 (oudje), maar wat ik mij afvraag is of deze stroomvoorziening is opgebouwd uit degelijke componenten. De prijs welke Linn in rekening brengt vind ik iets aan de hoge kant
Je kan gewoon vragen aan de verkoper of hij wat "naakt" foto`s kan aanleveren.
Dat je met een oudje speeld hoeft helemaal niets uit te maken. Veel belangrijker is staat een en ander nog steeds goed ingeregeld? Staat je lager goed in de smering? Is dat allemaal inorde dan zal je veel plezier beleven aan deze voeding.
Heb je hier al eens gekeken?quote:moborunner schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:10:
Weet iemand waar de douane (telefonies) te bereiken met de vraag of zij een pakket hebben ?
Heb wel een trackingnr maar dat werkt niet, EMS uit china heeft geen link naar nederland.
Pakket is 3 weken geleden met air express verstuurd.(E-Bay aankoop)
http://www.track-trace.com/
Reg. datum: 09 april 2005
Mooie site ,maar ook geen succes,denk dat het bij de douane ligt.....ergens...%^&*"e:Mr. Dave schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:15:
[...]
Heb je hier al eens gekeken?
http://www.track-trace.com/
Ik heb een kleine poging gedaan een link voor je te vinden waar je de track-trace van je item kunt volgen. Wellicht is dit iets: http://postserv.post.gov.tw/WebMailNslookup/ENII_EMS.html
@jeep..
De Yarland is binnen. Ik heb slechts paar uur met de originele buizen gedraaid. De Chinese 6N3P is gewoon een slechte buis te noemen. Is gewoon een buis die niet in balans is.
Over de eindbuis hoor je me niet. Dat is gewoon een uit vele EL34 buizen met een eigen karakter. Is gewoon goed.
Ik had eerst de JJ KT77 en RCA 5670 in de amp. Maar dan kreeg ik teveel detail en werd het te ruimtelijk. Plus ik miste dynamiek. Dus de RCA's vervangen voor de russian 6N3P-EV type. (overigens heb ik nu de hoogste russian mil.spec. 6N3P buis, type DR besteld).
Anyway..ik kan niet anders zeggen maar wat een mooi buis is die russian 6N3P-EV! Strak laag, Midden staat iets naar voren en het hoog lekker dynamisch zonder metalig te klinken.
Overigens ik kan merken dat ik CC ESA caps erin heb...Overall klankbeeld neigt naar een helderheid dat ik meer herken bij een transistor-amp. Ik prefereer een iets warmer en afgeronde geluid. Maar daar kan nog aan gewerkt worden.
Overigens vind ik wel dat een amp pas dynamisch is en voldoende attack geeft bij een watt of 20. 12 watt levert namelijk, voor mijn gevoel, te weinig attack op.
Het pakketje staat trouwens volgens de T&T al een paar dagen (12 juli aangekomen) bij de douane...
hard maar opbouwend