Hoofdcategorieën
Topicacties

Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 32 33 34 35 last

Reageer Nieuw Topic
the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

dit heet toch "vs. de bekende commerciele Hi-fi"?
Dan weet ik een leuk filmpje :)
Requiem for your speakers
let even op het merk, en je ziet dat we het over commerciele hifi hebben... :P

hard maar opbouwend

Ik rol
Reg. datum: 22 januari 2004

commercieel.. oké... hifi... daar zijn de meningen over verdeeld :Y)
ja ja.. ik weet dat ze binnen de hi-fi specs vallen, maar dit kon ik niet laten
Reg. datum: 18 september 2000

Ik heb vandaag een brief gekregen van TNT post over me paket uit China voor inklaring

brief

brief

Bon

kan iemand me even helpen met invullen.
wat vul ik in bij soort en benaming, versterker en merk ?
en welke waarde moet ik opgeven, dat wat op de bon staat ?

hoe zwaar tillen ze hier aan.

Het gaat om dit apperaat

dirk38 wijzigde dit bericht 14-07-2008 20:49 (30%)

Reg. datum: 31 december 2007

Dirk33 op de invoice van appeltje staat als waarde: Gift;( vermeld op invoice); b) vervoerskosten ¤ 29 ( dit komt ongeveer overeen met die $ 45 vermeld op invoice)
Bij aantal tsja; soort inderdaad versterker en het merk weetje. BTW-nummer is bij particulieren niet van toepassing. Bij goederencode zet daar N.V.T.
Dit lijkt mij een juiste invulling van het aan jou gestuurde document.

tamotomat wijzigde dit bericht 12-07-2008 18:09 (6%)

*/ no comment /*
Reg. datum: 15 juni 2003

Ik zie het probleem met die inklaring al:

http://i268.photobucket.com/albums/jj7/mace1337/Bon.jpg

De versterker komt niet door het spamfilter van TNT heen :+

mace wijzigde dit bericht 12-07-2008 18:16 (20%)

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

the real one

ik heb n vaag vermoeden dat de douane niet in de klassificatie "gift" trapt. ;)

Ik denk dat als je opgeeft "pre-amplifier" met als waarde $45 (¤29) en reeele verzendkosten je er met de meeste zekerheid het best uitspringt. De code is voor de invoerbelasting, welk tarief het onder valt. Als het goed is, is dat 4%. Je kunt met de douane bellen welke code dat moet zijn, maar ik heb dat ook al 2x gedaan en die beambte zonder cup-a-soup op kwam er ook niet uit. Gewoon een versterker! |:(
Als je moet betalen is het 4% over de waarde daarna btw over de waarde+inv.b + verzendkosten

Wat je ook zou kunnen doen (als je het echt eerlijk wilt) is wat je werkelijk betaald hebt, met een bankafschrift erbij of paypal-nota, daar reeele transportkosten en verzekering vanaf trekken en dat als waarde opgeven.

hard maar opbouwend

Reg. datum: 31 december 2007

quote:
]eep schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:46:
ik heb n vaag vermoeden dat de douane niet in de klassificatie "gift" trapt. ;)

Ik denk dat als je opgeeft "pre-amplifier" met als waarde $45 (¤29) en reeele verzendkosten je er met de meeste zekerheid het best uitspringt.
Jeep op de invoice staat als aankoop bedrag "Gift" vermeld! De $45 zijn de werkelijke verzendkosten!

Heb jij dat nooit eerder op je invoices gezien?

Reg. datum: 18 september 2000

Dus als ik als waarde 45 euro opgeef moet het goekomen ?, of gaan ze dan een recu of iets eisen.
of kan ik gewoon als bedrag gift opgeven.
zie ook hier
http://www.douane.nl/part...aankopen-03.html#P25_2606

dirk38 wijzigde dit bericht 12-07-2008 22:27 (9%)

Reg. datum: 19 mei 2007

@dirk..zou gewoon de originele bedragen invullen en een afschrift van paypal erbij..zoals jeep aangaf..zo heb ik het toentertijd wel gedaan, nadat ik precies dezelfde formulier had gekregen.

A bargain is something you don't need at a price you can't resist

the real one

denk erom de grens is (uit mijn hoofd) nu nog ¤40, eind van het jaar zal het pas verhoogd worden naar ¤100. Ze willen wel eens een oogje dichtknijpen maar als je slim wilt overkomen moet je liever net onder die grens gaan zitten ;)

hard maar opbouwend

Reg. datum: 18 juni 2008

quote:
bronco.b schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:19:
@hifigor..ik heb geen enkel probleem met mijn TW2006X..maar goed blijft wel vervelend

Maar wacht ff je zegt als je die lichtsterkte van je halogeenlamp aanpast dat de HF rommel meer of minder wordt. Je hebt toch niet de lamp op dezelfde stekkerdoos zitten als je amp?

Sowieso geven lichtdimmers per definitie veel HF verstrooiing op het lichtnet derhalve heb ik mijn set op een aparte automaat zitten en zelfs met een aparte fasedraad zodat ik die rotzooi niet op de set krijg.

Verder zou het kunnen dat de ingebouwde netfiltertje (waar de meeste apparaten over beschikken) stuk gegaan is wat kan resulteren in HF rommel in je geluid. Dit is gelukkig simpel te vervangen. Ik denk eerlijk gezegd dat dat ook het probleem is.

Om goed na te gaan wat het probleem is zou je alle apparaten uit de stekkerdoos moeten halen en evt. eerst de amp direct aansluiten om het stopcontact (zonder de badafilter). Daarna luisteren of je brom of HF hebt en de apparaten stuk voor stuk weer aansluiten (en laat die halogeenlamp uit).

Als je ook een tuner hebt..sluit deze dan als laatste aan. Tuners en Coax kabels geven enorm veel zooi af....Met name de coaxkabel. Mogelijk dat de amp niet het probleem is maar een ander machine.
Excuus voor de late reactie!
Bedankt voor de info.
De versterker zoemt ook zonder aangesloten bron...
Ik ga er van uit dat eventuele "netvervuiling" gefilterd
wordt door de BADA en dus het ingebouwde netfilter niet hoeft
te werken of is dat te naief?
Zal ook even proberen aan te sluiten zonder aarding (cf fotoklaasje) en horen wat het geeft.
Hoe dan ook is het geluid meer dan goed te noemen en stoort het
zoemen enkel 's avonds laat als het omgevingsgeluid tot een minimum herleid is

@hifigor! Geen probleem joh! Maar wel leuk om een terugkoppeling te krijgen. En ja en nee..de ingebouwde netfilter van de Bada zou een hoop moeten doen. maar goed..het kan zijn ook nog zijn dat de voedingelco's niet zo goed zijn.

Of dat de amp simpel gewoon een hum heeft. Mijn musical fidelity A1 produceert ook consequent een hum..die ook enigzins hoorbaar is..als je de oren spitst.

`whoami`

Is dat niet gewoon AC gloei die je hoort?
Zet er eens een UPS voor als je die hebt , dan kun je iig het lichtnet elimineren als probleemfactor (tenzij je een los netfilter hebt).

Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!

@boudewijn...dit geldt alleen neem ik aan voor buizen?

Reg. datum: 16 september 2004

quote:
bronco.b schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:53:
@boudewijn...dit geldt alleen neem ik aan voor buizen?
Troep op het lichtnet kun je in ieder type versterker terug vinden. Maar deze troep vind je alleen terug op de signaal weg op het moment dat de voedingstrappen "niet goed" zijn. Een beetje voedingstrap maakt een mooie DC spanning van de 220 die je er in stopt, dan wel omhoog getransformeert voor buizen versterkers, of omlaag voor tranzistor versterkers. De DC spanning zal altijd een rimpel bevatten, de grote van deze rimpel is afhankelijk van de kwalitijd van de afvlakking en de belasting op de versterker. Deze rimpels haal je niet weg door een UPS, als je er wel last van hebt hoor je het duidelijk terug in de vorm van een 50Hz brom.
Alle andere brommen die je terug hoort in het geluid zijn van interferentie, of van hoogfrequent piekjes op het net. Hoogfrequent storingen kunnen namelijk makkelijker door de AC/DC filters van de versterker heen komen, maar met een paar condensatoren en spoeltjes kun je ze zo weg krijgen.

`whoami`

@bronco: als je AC gloei hebt zal die wss. 50 Hz zijn. Dat kun je horen als de gloei niet netjes afgeschermd of getwist is.
En transistors hebben geen gloei, dus idd alleen bij buizen een probleem.
Of je gloei netjes twisten\afschermen of DC-gloei nemen is dan de oplossing lijkt me.

Boudewijn wijzigde dit bericht 14-07-2008 20:06 (6%)

Weet iemand een (2e handse) Auzentech X-meridian geluidskaart te koop? DM of mail me!

Da's dan mooi want we hebben het over solid state amps _O- De G&W TW2006X is transistor amp.

bronco.b wijzigde dit bericht 14-07-2008 20:26 (22%)

`whoami`

Ok dan ben ik weer heel snel stil (he bah, dit was toch het buizendraadje geworden?).
Sorry :).

Boudewijn wijzigde dit bericht 14-07-2008 20:21 (36%)

Mostly harmless

OK, buizendraadje..... :D Ik ben van plan de 12AT7's van mijn Jolida te vervangen. Omdat een van de twee steeds bij het aanzetten van de amp wit oplicht. Lijkt me niet goed. Als ik de buizen verwissel van links naar rechts dan blijft dezelfde buis zo gek oplichten. Dus... ben ik benieuwd wat een setje andere buisjes zou doen. Al was het maar om er wat mee te spelen. 8)

Kan ik enkel de twee 12AT7's verwisselen of moet ik dan de andere twee voorversterkings buisjes ook meenemen? Ik dacht er zelf aan on EH buisjes te kopen als vervanging. Of zouden jullie andere aanbevelen???

www.matramurena.com

@matra..veel mensen komen snel uit op EH..ik ben er zelf niet zo kapot van..

Tung sol, JJ's, Ei of Groove tubes. Maar ik moet zeggen dat het laatste merk meer mijn nieuwsgierig is dan anders wat :+

Tung sol of JJ's zouden mijn voorkeur hebben. Warm maar lineair klinkend.

Hatseflats!
Reg. datum: 06 maart 2002

quote:
matra-v6 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:35:
OK, buizendraadje..... :D Ik ben van plan de 12AT7's van mijn Jolida te vervangen. Omdat een van de twee steeds bij het aanzetten van de amp wit oplicht. Lijkt me niet goed. Als ik de buizen verwissel van links naar rechts dan blijft dezelfde buis zo gek oplichten. Dus... ben ik benieuwd wat een setje andere buisjes zou doen. Al was het maar om er wat mee te spelen. 8)

Kan ik enkel de twee 12AT7's verwisselen of moet ik dan de andere twee voorversterkings buisjes ook meenemen? Ik dacht er zelf aan on EH buisjes te kopen als vervanging. Of zouden jullie andere aanbevelen???
Zijn het alle twee identieke buisjes? Ik bedoel, zelfde type en producent?

Mullard buizen lichten bij de koude start namelijk even fel op. bij een warme start doen ze dit niet.

Je weet het vast wel, maar ik denk ik check het ff

I've not lost my mind! It's backed up on disc somewhere.

Reg. datum: 15 juli 2008

Ongeveer een maand geleden een lichtnetfilter besteld (en betaald) bij China-High End-HiFi. Sindsdien taal noch teken vernomen. Kan iemand me zeggen of dat normaal is bij die lui?

`whoami`

Mja ik heb ook al diverse keren achter tracking codes aan moeten bellen.

Even enigszins offtopic: ik kan met paypal sinds kort alleen maar met eCheck betalen (die 1 week duurt om te clearen). Dit sinds ik vrij veel spullen heb gekocht en een 2e rekening geadd.
Weten jullie hoe dat zit?

Reg. datum: 27 december 2006

quote:
strzel schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 00:09:
Ongeveer een maand geleden een lichtnetfilter besteld (en betaald) bij China-High End-HiFi. Sindsdien taal noch teken vernomen. Kan iemand me zeggen of dat normaal is bij die lui?
Hier ben ik ook eens tegenaangelopen, ik heb toen via Paypal een klacht ingediend. Volgens mij had ik toen nog diezelfde dag een tracking-nummer.

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

@ Strzl ik heb zeker een halfjaar op het lichtfilter moeten wachten, uiteindelijk wel gekregen. Heb diverse pissige mails gestuurd soms kreeg ik een reactie. Dan was het weer vakantie dan was hij weer ziek etc.....

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 32 33 34 35 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: