Van mij mag je afgeven op de "SnotterShop", maar in het geval van de fietskaart heb je geen gelijk.
Begin juni voor een jubilerende collega zijn cadeau daar gekocht, een GPSMAP60CSx met onroute fietskaart. Van de fietskaart kreeg ik de voorlopige versie mee en deze week is de officiele versie nagestuurd.
Waarom ik het dan wel een "SnotterShop" vind
Ze beweren bij hoog en bij laag dat ze adviseurs zijn ipv dozenschuivers, het zijn te dure dozenschuivers die je altijd het topmodel willen verkopen. Overigens begrijp ik niet dat iemand advizeur wil zijn, het verklaart wel de lange wachtrijen bij de kassa. Eigenlijk zou er ook een snelbalie moeten zijn als je geen advies wil.
Ervaring 1
Een aantal maanden geleden wat Ram-Mount materiaal gekocht in Moordrecht om een camera op het stuur te monteren. Nadat ik eindelijk aan de beurt was en een printje overhandigde welke onderdelen ik nodig had gevraagd om even mee naar buiten te lopen om mijn motor te bekijken of ik de juiste keuze had gemaakt. De kennis was er wel, het werd zelfs een korter middenstuk omdat de camera dan minder kon beweging. Prima advies. Op mijn printje stonden ook prijzen en ik had aangegeven niet meer dan 50 Euro te willen betalen voor dit setje (35 Euro rechtstreeks, dan wil ik best 50 aan een ondernemer met winkelpand betalen).
Uiteindelijk zijn we zonder bon wel rond gekomen op die 50 Euro, maar niet zonder de sneer dattie mee naar buiten was gelopen en dat dat kosten waren). Elk bedrijf heeft kosten, bedrijfskosten.
Slechte verkoper en al helemaal toen ik er 's avond achterkwam dat ik wel degelijk korting gekregen heb, het setje was 65 Euro volgens hun webshop. Wellicht heeft hij de korting verzwegen vanwege de andere klanten in de winkel (het zonder bon was voor mij ok omdat ik dan niet op een faktuur hoefde te wachten)..
Ervaring 2
Wederom een ritje Moordrecht om de GPS60C(S)x te voelen, of het wel wat is voor de niet zo computertechnische jubilaris. Voor de GPS60CSx was ik om. Helaas niet op voorraad.
Voor mezelf was ik daar om een Zumo500 te kopen, mits ze wat in prijs zakten. Ook niet op voorraad, nog wel over de prijs begonnen. Bij Navi.nl destijds 413, voor 450 had ik het apparaat gekocht bij Waypoint. 470 was uiterste prijs en het was een "rotapparaat", de 550 was veel beter
No way Jose.
Uiteindelijk een GPS60SCx voor mezelf gekocht bij navi.nl. 294 en op voorraad, Waypoint prijs 345.
(had toch wat "plaatsbepaling" nodig op vakantie en de Zumo500 was op dat moment nergens leverbaar, overigens geen seconde spijt gehad van deze beslissing. Echt een prachtapparaat zo'n GPSMAP60CSx)
De GPS60 voor de jubilaris wel bij Waypoint gekocht omdat de combinatieprijs met onroute fietskaart voordeliger was dan beide artikelen los kopen (GPS elders en fietskaart los bij Waypoint).
Echt enthousiast kan ik niet worden van deze Snotter-shops..
Onroute fietskaart
Mooi spul voor toeristische fietsers, een routerende fietskaart die op basis van "toeristische waarde" routes berekend. Beetje vergelijkbaar met de Onroute Motorkaarten, maar dan voor fietsers.
Voor mij is het niks, ik maak mijn eigen motor-routes wel in Mapsource
OpenStreetMap
Het OSM platform is tegenwoordig redelijk volwassen qua kaartmateriaal. Een aantal jaar geleden heeft AND een donatie gedaan, dus met Nederland zit het wel goed.
Meer info over OSM kaarten op je Garmin:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/OSM_Map_On_Garmin
http://wiki.openstreetmap...SM_Map_On_Garmin/Download
Het is nogal een lang verhaal geworden, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Wat betreft die fietskaart, gewoon even bellen/mailen met Notter en het komt allemaal goed. Wellicht ligt het pakket al bij je ouders in de brievenbus.