Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Droniac schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:14:
Geen echte ervaring nee, maar ik kan er wel iets over vertellen:

Je kan alle gathering professions leren op 1 character, maar maar 1 echt crafting profession.
De gathering professions kan je al mee beginnen vanaf level 20 (ik kreeg een tutorial popup op level 20 dat dit kon, maar daarvoor moet je naar de gathering zone van jouw ras denk ik). Daar kan je dus alvast een voorsprongetje mee opbouwen voor als je op level 40 een crafting professions kan kiezen. Er zijn 5 van deze crafting professions:
  • Architect - met dit crafting profession kan je steden bouwen.
  • Armoursmith - met dit crafting profession kan je kleding maken. (ik weet niet of cloth ook tot de mogelijkheden behoord)
  • Weaponsmith - met dit crafting profession kan je wapens maken.
  • Alchemist - met dit crafting profession kan je potions en dergelijke maken.
  • Jewelcrafter - met dit crafting profession kan je jewels maken die in slottable items zoals crafted zwaarden passen. Voor zover ik weet passen deze niet op dropped items, maar alleen crafted items. De jewels geven uiteraard een boost aan het betreffende item.
Binnenkort (vanavond) zit ik in Aquilonia dus dan ga ik wel even op zoek naar het gathering gebeuren en kijken of ik daar wat meer over kan vertellen.
Thanks, het is wel stoer imo dat je alle gathering profession zelf kan doen dan!
Zo zou je gewoon je eigen stuff kunnen farmen, en iemands anders gewoon betalen voor de craft.
(Als er geen Bind on pickup systeem achter zit natuurlijk)

| WoW : Jaedenar - Sethos : Resto Shaman | AoC: Wildsoul (PvP) - Ztoke : PoM |

quote:
SinergyX schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:33:
Heb hem inmiddels ook, we zullen het zien van het weekend :P

Las dat totale installatie bijna 24GB zou zijn, zelfs na installatie vanaf dvd moet je nog bergen updates binnen halen. Begint al als een minpuntje :/
Offtopic: Heb laatst geprobeerd Lineage II te spelen. Die is letterlijk 9 uur bezig met updates downloaden, dus het valt nog mee lijkt me.

Volgens mij vallen de updates van AoC wel mee, ik had de Early-acces gedownload (13.5gb ofzo) en vervolgens moest ie nog 470 mb aan patsen downloaden. Dus dat vind ik op zich niet zo een ramp.

Green iz Best!

quote:
SinergyX schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:33:
Heb hem inmiddels ook, we zullen het zien van het weekend :P

Las dat totale installatie bijna 24GB zou zijn, zelfs na installatie vanaf dvd moet je nog bergen updates binnen halen. Begint al als een minpuntje :/
Ze hebben ongelooflijk veel werk verricht de afgelopen weken (vandaar de updates).
Dit is juist positief!

Non-smoker

Mijn map is nu 30 gig groot :+

Effe een vraagje waar ik niet meteen een direkt antwoord op vind (wss omdat ik scheel kijk):

In PvE zijn de PvP elementen daar beperkt tot de Siege-Instances en dergelijke of zijn er nog steeds gebieden waar men gewoon andere spelers kopje kleiner kan maken.

Reden waarom ik dit vraag, ik wil niet constant over men schouder zitte kijke als ik gewoon aan het questen ben maar af en toe is lekker knokke tege een andere speler is ook wel eens leuk he

quote:
Mag wel een aparte partitie aanmaken hoor ik wel!

Toch wel vreemd... ik zie heel veel mensen replyen van:
"ow ik krijg de sleutelhanger niet bij m'n auto, dus laat ik de auto maar helemaal niet kopen"

Of je wacht gewoon af op recensies etc ipv direct te zeggen "nah dan stop ik met aoc" ?
Fijne redenering zo allemaal, vraag me zelf dan af hoe die lui dan ooit in wow of zo zijn gekomen...

Anyway kunnen we nu weer back game-related ipv leverings-related? Buiten boten, zijn er al andere vervoersmiddelen (nee geen mount maar zoals de flypaths van wow ) bekend? Ik heb nog geen idee want ik ben nog niet uit Tortuga.

MMORPG Addict

quote:
Loadichus schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:34:
[...]

Thanks, het is wel stoer imo dat je alle gathering profession zelf kan doen dan!
Zo zou je gewoon je eigen stuff kunnen farmen, en iemands anders gewoon betalen voor de craft.
(Als er geen Bind on pickup systeem achter zit natuurlijk)
Dat kan dus inderdaad. Je hebt zelfs aparte ruimte in je inventory voor alle "craft items". Ik ben al begonnen in Poitain met de quests om je gathering professions te krijgen. Ik voorzie daar wel een probleempje, want ten eerste zijn de resources best lastig te vinden.. (je ziet ze als je er bijna over struikelt bij wijze van) en ten tweede is de "refresh rate" van de resources echt heel laag. Dus als heel veel spelers de zone farmen, dan voorzie ik alleen al hierom een pvp oorlog. Des te meer omdat ook juist in deze zones de guild cities gebouwd worden. De resources spawnen dus op standaard plaatsen en niet random. Resource camping wordt hiermee in de hand gewerkt.

Ik blij dat ik vanochtend om half 5 niet meer kon slapen en uit bed ben gegaan om in alle rust die gathering quests te doen :) Toch nog iets positiefs eraan... begin nu wel beetje gaar te worden @ work.
quote:
Kronos1979 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:41:
[...]

Ze hebben ongelooflijk veel werk verricht de afgelopen weken (vandaar de updates).
Dit is juist positief!
Aan de ene kant heb je daar wel gelijk in, maar ik heb er toch een beetje een dubbel gevoel over. MMO's lijken altijd "te vroeg" te worden gereleased. Er zitten echt nog best wel wat bugs/verbeterpunten in AoC (quests die niet werken, een geluid alsof je door het water loopt terwijl je er toch echt minimaal 50 meter naast loopt, een UI die echt maar zo-zo is etc.). Dit geldt niet alleen voor AoC hoor, maar het lijkt soms wel alsof MMO's uiteindelijk maar live gaan zodat er in elk geval alvast cash binnen komt. Dat updaten, waaronder Directx 10 ondersteuning (dit vind ik dus wel een heel kwalijk punt) komt dan later wel. Uiteindelijk komt het ook wel goed hoor en AoC is tot nu toe echt een supergame.

XXlerator wijzigde dit bericht 21-05-2008 14:53 (31%)

AoC (Aquilonia RP-PVP): Main lvl 7x Cimmerian Ranger | Proud member of Sanguis Attexo (www.sanguis-attexo.com)

Housemusic
Reg. datum: 12 oktober 2004

quote:
Yumiyahachiman schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:42:
Effe een vraagje waar ik niet meteen een direkt antwoord op vind (wss omdat ik scheel kijk):

In PvE zijn de PvP elementen daar beperkt tot de Siege-Instances en dergelijke of zijn er nog steeds gebieden waar men gewoon andere spelers kopje kleiner kan maken.

Reden waarom ik dit vraag, ik wil niet constant over men schouder zitte kijke als ik gewoon aan het questen ben maar af en toe is lekker knokke tege een andere speler is ook wel eens leuk he
Volgens mij kun je alleen PvPen in de Border Kingdoms, het gebied waar ook gesieged zal worden.

En er zijn uiteraard instanced Battlegrounds a la WoW. (CTF enzo)
quote:
-Mach!- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:54:
Er zijn al wat feat calculators uit, check

http://www.tentonhammer.com/tth_talent_calc/aoc?class_id=5

Er moeten nog een paar classes geupdate worden, en de site moet wat stabieler worden maar het is een begin:D.
Dit is zeker wel een stoere site, al moet ik eerlijk zijn dat ik veel overeenkomsten zie met WoW
(niet dat dit slecht is)

Hierbij doel ik bijvoorbeeld "Priest of Mitra" deze heeft een "Divinity" en een "Vengeance" spec, of terwijl een Holy en een Shadow spec.
Zelfde voor de "Bear Shaman" ter vergelijking kun je de "Spirit & Wrath" weer vergelijken met "Enhancement & Restoration"

En de Dark Templar heeft veel weg van de nieuwe "Hero" class van WoW.

Dit is zeker niet negatief bedoeld, kan bijna niet wachten tot vrijdag... Maar het viel me gewoon op

quote:
Kronos1979 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:41:
Dit is juist positief!
Updates vind ik niet eens zo'n probleem, het is de omvang. En natuurlijk het weghalen van DX10, terwijl dat weken lang flink werd geadverteerd. Ik bekijk het wel, probeer wat en anders verkoop ik em weer door :)

Dit vond ik wel grappig:
quote:
The most advertised innovation for AoC is its biggest failure.Just before Xmas the developers decided to add an extra step to all level 80 combos bringing them up to 4 from 3. Now imagine a mob needs anywhere between 2-4 combos to die.

That means an average of 8-16 keypresses to kill one mob.Try do this for an hour

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

quote:
XXlerator schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:45:
Dat kan dus inderdaad. Je hebt zelfs aparte ruimte in je inventory voor alle "craft items". Ik ben al begonnen in Poitain met de quests om je gathering professions te krijgen. Ik voorzie daar wel een probleempje, want ten eerste zijn de resources best lastig te vinden.. (je ziet ze als je er bijna over struikelt bij wijze van) en ten tweede is de "refresh rate" van de resources echt heel laag. Dus als heel veel spelers de zone farmen, dan voorzie ik alleen al hierom een pvp oorlog. Des te meer omdat ook juist in deze zones de guild cities gebouwd worden.

Ik blij dat ik vanochtend om half 5 niet meer kon slapen en uit bed ben gegaan om in alle rust die gathering quests te doen :) Toch nog iets positiefs eraan... begin nu wel beetje gaar te worden @ work.
Thanks, zal dus al vroeg moeten beginnen met resource gathering. Maar zo is het met elke nieuwe mmorpg, de economie zal eerst op gang moeten komen.

Half 5 er uit, de ondertitel MMORPG addict is dat ook nog echt waar 8)

Blijf het vreemd vinden dat er nog geen replies zijn op de eerste Interface aanpassing mod.

http://www.werik.com/

Ziet er in mijn ogen al meteen uit als een eventuele verbetering. Dit kan alleen maar betekenen dat er snel meerdere zullen volgen.

Housemusic
Reg. datum: 12 oktober 2004

Voor de gatherers onder ons, ook voor jullie geldt dat als een zone druk bezocht is en/of er amper tot geen nodes meer zijn, switch dan gewoon naar een andere instance van die zone en kijk daar nog een keer. :)
mach@utrecht.nl
Reg. datum: 27 november 2007

DIe GUI ziet er inderdaad een stuk beter uit, en dit is pas het begin, dus ik denk dat het "customizen" van de UI wel goed komt.

Ikzelf ben nog aan het twijfelen tussen 2 classes, de Tempest of Set of de Necromancer. Ik kan nog niet kiezen eerlijk gezegd. Heeft iemand ervaring met beide?

AoC WildSould: Lugester "Tempest of Set" / LongPlay "Assassin" BattleScar: Lugester "Necromancer" / Longplay "Dark Templar"

quote:
SinergyX schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:50:

Dit vond ik wel grappig:

The most advertised innovation for AoC is its biggest failure.Just before Xmas the developers decided to add an extra step to all level 80 combos bringing them up to 4 from 3. Now imagine a mob needs anywhere between 2-4 combos to die.

That means an average of 8-16 keypresses to kill one mob.Try do this for an hour
Mja met die quote kan ik het niet eens zijn. Ik ben de wat snellere shooters gewend en dan is 8-16 keypresses to kill one mob/player een uur lang echt niets bijzonders, dat is zelf vrij laag. Bovendien kan je combo's ook gewoon met je muis doen door die combat-rose aan te zetten en als je meerdere mobs aanvalt doe je (normaal gesproken) damage aan meerdere mobs tegelijk. Zelf heb ik er totaal geen last van gehad tijdens het spelen... games als UT en Quake zijn veel intensiever.

Droniac wijzigde dit bericht 21-05-2008 15:11 (5%)

MMORPG Addict

quote:
On_E schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:00:
Voor de gatherers onder ons, ook voor jullie geldt dat als een zone druk bezocht is en/of er amper tot geen nodes meer zijn, switch dan gewoon naar een andere instance van die zone en kijk daar nog een keer. :)
Ja dat dacht ik vanmorgen ook te doen, maar rond die tijd waren er dus geen andere instances :P

Zo'n guild city wordt trouwens volgens mij echt behoorlijk groot. Die area's die al "gereserveerd waren in Poitain (afgebakend door een soort stenen paaltjes) zijn echt mega imo. Ben benieuwd om de eerste city te zien verrijzen.
quote:
Loadichus schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:54:
[...]

Thanks, zal dus al vroeg moeten beginnen met resource gathering. Maar zo is het met elke nieuwe mmorpg, de economie zal eerst op gang moeten komen.

Half 5 er uit, de ondertitel MMORPG addict is dat ook nog echt waar 8)
Klopt dat is ook wel een "beetje" waar. >:) Het was ook dat m'n vriendin een beetje gestoord werd van mijn gedraai en zei: zou je er niet eens gewoon uitgaan, ga maar lekker dat nieuwe spel van je spelen. Hahaha.

XXlerator wijzigde dit bericht 21-05-2008 15:12 (30%)

AoC (Aquilonia RP-PVP): Main lvl 7x Cimmerian Ranger | Proud member of Sanguis Attexo (www.sanguis-attexo.com)

Reg. datum: 07 januari 2003

Vanochtend de afzegging gehad van GCShop, maar gelukkig had ik daar al een maand of twee geleden rekening mee gehouden toen ik de bestelling plaatste, en voor de zekerheid ook maar een extra CE bij BOL besteld. Word ik vervolgens opgebeld door Dynabyte dat zij AoC klaar hebben liggen voor mij (de gewone editie). Totaal vergeten. Wil ik net even kijken of er post is, ligt er een pakket op de gang met mijn naam erop: De collector's edition van BOL \o/

aeon21 wijzigde dit bericht 21-05-2008 15:12 (10%)

quote:
Droniac schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:05:
Mja met die quote kan ik het niet eens zijn. Ik ben de wat snellere shooters gewend en dan is 8-16 keypresses to kill one mob/player een uur lang echt niets bijzonders, dat is zelf vrij laag. Bovendien kan je combo's ook gewoon met je muis doen door die combat-rose aan te zetten en als je meerdere mobs aanvalt doe je (normaal gesproken) damage aan meerdere mobs tegelijk. Zelf heb ik er totaal geen last van gehad tijdens het spelen... games als UT en Quake zijn veel intensiever.
Erm.. Shooter =! MMO ;) Je kan het er wel niet mee eens zijn, maar je vergelijking gaat niet op. :P
Zeker vergelijkend met de andere MMO's die ik speel is het veel (bosses uitgezonderd).

Ik bekijk deze MMO aardig anders dan iemand die vanuit shooters of enkel WoW/L2 komt ;)

SinergyX wijzigde dit bericht 21-05-2008 15:13 (64%)

This is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain, And 100% reason to remember the name..

quote:
Kronos1979 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:56:
Blijf het vreemd vinden dat er nog geen replies zijn op de eerste Interface aanpassing mod.

http://www.werik.com/

Ziet er in mijn ogen al meteen uit als een eventuele verbetering. Dit kan alleen maar betekenen dat er snel meerdere zullen volgen.
Ziet er goed uit. Ga hem zeker proberen als ik thuis ben... Maarja das pas als ik thuis ben natuurlijk :)

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

quote:
XXlerator schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:10:
[...]

Ja dat dacht ik vanmorgen ook te doen, maar rond die tijd waren er dus geen andere instances :P

Zo'n guild city wordt trouwens volgens mij echt behoorlijk groot. Die area's die al "gereserveerd waren in Poitain (afgebakend door een soort stenen paaltjes) zijn echt mega imo. Ben benieuwd om de eerste city te zien verrijzen.

[...]

Klopt dat is ook wel een "beetje" waar. >:) Het was ook dat m'n vriendin een beetje gestoord werd van mijn gedraai en zei: zou je er niet eens gewoon uitgaan, ga maar lekker dat nieuwe spel van je spelen. Hahaha.
Off Topic: Als je vriendin ook wakker is kan je dan niets beters verzinne :9
On Topic: Naar die guild cities ben ik ook nieuwsgierig. Heeft er iemand enig idee of zomaar iedereen door die city gaat kunnen wandelen of gaat deze enkel toegankelijk zijn voor guildies. Want ik dacht dat ik ergens een filmpje had gezien waarin verteld werd dat er ook winkeltjes en dergelijke ginge zijn. Nu weet ik niet of die door het spel zelf gerunned zullen worden maar indien deze verdiensten voor de guild opbrengen lijkt me het voordeliger dat iedereen wat kan kome shoppe in uw guilds' city ...

Reg. datum: 13 oktober 2007

quote:
XXlerator schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:45:
[...]

Ik voorzie daar wel een probleempje, want ten eerste zijn de resources best lastig te vinden.. (je ziet ze als je er bijna over struikelt bij wijze van) en ten tweede is de "refresh rate" van de resources echt heel laag.

Ik heb op mijn maps elke plaats van copper/iron/cotton/oak etc aangegeven. Ik heb nu een kleine 100 plaatsen zodat ik alles precies weet te vinden! Ik was zo klaar met die quests :)

Mimango wijzigde dit bericht 21-05-2008 15:18 (33%)

quote:
Mimango schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:18:
[...]

Ik heb op mijn maps elke plaats van copper/iron/cotton/oak etc aangegeven. Ik heb nu een kleine 100 plaatsen zodat ik alles precies weet te vinden! Ik was zo klaar met die quests :)
Goede tip, dat zal zeker helpen in latere levels wanneer je even snel wat moet scoren.

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

Reg. datum: 29 september 2000

quote:
SpoTs schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:35:
Volgens mij vallen de updates van AoC wel mee, ik had de Early-acces gedownload (13.5gb ofzo) en vervolgens moest ie nog 470 mb aan patsen downloaden. Dus dat vind ik op zich niet zo een ramp.
En die kwamen bij mij met 1.7MB/sec binnen. Ja, megabyte.

AoC: Ankeh - 4X ToS | WoW: Zhazam - 70 Mage | Sammia - 70 Druid

MMORPG Addict

quote:
Mimango schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:18:
[...]

Dat was ik ook van plan ja, maar nog een beetje te lui vanmorgen. Heb je dat ingame gedaan of in een apart bestand?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws