Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG]Age of Conan: Hyborian Adventures Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 mei 2006

quote:
On_E schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:00:
[...]

Hoeveel FPS krijg jij in je hometown (Old Tarantia bv.) of in Wild Lands ?

Vind nml. dat mijn FPS veel te laag is voor mijn specs, en gisteren kwam ik erachter dat Medium settings en geen AA me maar zo'n 5 FPS winst geeft op High settings en 4 x AA.

(In Old Tarantia en Wild Lands schommel ik tussen de 10 en 20 FPS...)

Het is trouwens wel nog goed speelbaar, dat dan weer wel.
In tortuga zit ik gemiddeld tussen de 40-60, verder ben ik nog niet gekomen.. ben ook pas lvl 10. Zal later even laten weten hoe het zit in andere gebieden.. Wil binnenkort zowiezo uitbreiden met een Quad Core. Maar m'n huidige performance valt me alles behalve tegen. Ben erg blij ermee 8)

Black Orc - Rank 24 - RR 14 - Green iz Best!

Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

quote:
Dayuum schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 00:05:
Zou dit spel nog op minium werken op amd athlon 64 3700+ met 2gig ram en een Ati radeon x1600 256 mb?
Zoiets heb ik ook (dualcore 4200, radeon x1600tx 256mb) en dan haal je 10-20fps met settings allemaal op high/medium, zonder schaduws,zonder bloom, zonder anti-aliasing en zonder anisotropic filtering

FunkyTrip wijzigde dit bericht 21-05-2008 09:03 (4%)

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Dearly Disturbed
Reg. datum: 20 juni 2000

quote:
[...]

Vind nml. dat mijn FPS veel te laag is voor mijn specs, en gisteren kwam ik erachter dat Medium settings en geen AA me maar zo'n 5 FPS winst geeft op High settings en 4 x AA.

Ik speelde eerst op windowed mode, en toen ik switchte naar voledig scherm scheelde me dat ook een hoop FPS, dus als je in windowed mode speelt raad ik aan om naar full screen te switchen.

Het viel me trouwens op dat een hoop mensen aan het klagen waren over de Interface? Deze is volledig aanpasbaar. Het chatscherm kan groter gemaakt worden.. verplaatst.. wat dan ook. Moet alleen zelf nog ff die XML files vinden om getallen weer te geven in de balken. * hp/mp e.d. *

Reg. datum: 13 oktober 2007

quote:
[...]

Settings boeien weinig voor FPS, wat wel een wereld van verschil maakt is de viewing distance, zet die op max en je hebt geen FPS meer over.

Viewing distance staat op 3500 meter geloof ik bij mij, geen probs met FPS.

Certified nutcase

Ik wil het spel misschien ook in ieder geval eens gaan proberen en ik heb een:

AMD Athlon 64 X2 4200+
4 GB intern geheugen
Geforce 9600 GT SSC 512MB

Kan ik verwachten dat dat wel redelijk soepel draait? LOTRO draai ik in ieder geval soepel met een FPS van minimaal 30...

Beware when following a dragon in the fog...you just might hit a mountain on your way. ;)

quote:
dragonspirit schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:12:
Ik wil het spel misschien ook in ieder geval eens gaan proberen en ik heb een:

AMD Athlon 64 X2 4200+
4 GB intern geheugen
Geforce 9600 GT SSC 512MB

Kan ik verwachten dat dat wel redelijk soepel draait? LOTRO draai ik in ieder geval soepel met een FPS van minimaal 30...
Gaat prima lukken kerel! nog 2 daagies en dan kun je hem gaan spelen.

Ik kreeg trouwes een bericht van Bol.com dat mijn AoC ook verstuurd is. Zijn lekker vroeg (A)

Reg. datum: 10 oktober 2003

Ik ben zelf tot nu toe bezig geweest om alle verschillende klassen te proberen en ben nog niet boven level 10 gekomen met een char. Kan iemand antwoord geven op de volgende vragen?

Alle zones van het spel zijn instanced, in de zin van er worden meer instances opgestart als er meerdere spelers in die zone zijn. Zijn de zones waar de gilde steden komen te staan ook instanced? Op PvE maakt dat niet zoveel uit, maar naar mijn idee wil je op een PvP server juist de omgeving om je stad controleren. Hoe is dit mogelijk als er gewoon nieuwe instances worden gespawnd.

Zelfde vraag eigenlijk voor de pvp keeps, zijn die zones ook instanced? Persoonlijk zou ik dit nog wel het idiootste van allemaal vinden.

Verder heb ik gelezen dat de dungeons juist weer niet geinstanced zijn. Dus lekker met 10 groepen dezelfde dungeon in om de boss mob af te maken die maar een keer in de 15 minuten spawned. Zijn we echt terug gegaan naar de middel eeuwen van de mmo's?

MMORPG Addict
Reg. datum: 17 juni 2003

quote:
SpoTs schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 08:19:
[...]

Om even voorbeeld te geven:

Core 2 Duo E6300 @ 1,866 GHz
3 GB Kingston Hypermemory
MSI Geforce 8800 GTS OC'd 512MB ram

Ik draai alles @ max, en ook AA @ max en ja.. heb het gevaarlijke Windows vista.

Was eerst een ranger begonnen.. maarja.. dat vind ik niet echt leuk.. als ze bij je staan doe je echt minimaal damage. Dus ben een Assasin begonnen.. ik vind die 1-shots op mobs van je eigen lvl echt hard :D
AA max is op 16Q? En je haalt met deze settings 40-60 fps zeg je? Dat klinkt een beetje onwaarschijnlijk als ik eerlijk ben... Ik heb een E6600 @ 3.0 Ghz, 4GB OCZ Memory, MSI Geforce 8800 GT 512 MB ram (OC-ed version) en ook het gewraakte Windows Vista en ik haal met alles op high 30-40 fps. Dat is in "world" dan he, sommige instances schiet je fps omhoog naar 80+.

/edit: hmm bedenk me net ineens iets. Op welke resolutie game jij? Ik @ 1680x1050. Is ook wel relevant natuurlijk.

Of er is bij mij iets mis, wat ik niet geloof. Ik haalde bij LotRO een 35-40fps met dezelfde settings @ DirectX 10. Heb wel het idee dat de performance van AoC in zijn algemeenheid wat beter kan, maar dat is een kwestie van de game engine.

Ik heb trouwens een level 30 ranger en ben het ook niet eens met je statement dat de damage van dichtbij minimaal is. Het is wel jammer dat je niet wat langer in "ranged mode" kunt blijven, maar de ranger combo's doen naar mijn mening echt behoorlijk wat damage. In close combat pvp kun je ook prima je mannetje staan. _/-\o_

XXlerator wijzigde dit bericht 21-05-2008 09:44 (15%)

AoC (Aquilonia RP-PVP): Main lvl 7x Cimmerian Ranger | Proud member of Sanguis Attexo (www.sanguis-attexo.com)

^_^
Reg. datum: 08 september 2001

We hebben gistermorgen een guild city gebookend, het schermpje zegt dan ook "Poitan, Instance 4" oid. Het lijkt me dus wel dat dit een instance is?

Zones als bijv. de Tortage Underhalls zijn wel instanced, maar niet voor jou alleen. Er zijn dan wel weer zones die bound zijn voor jou alleen, bijv. Border Ranges @ Wild Lands.

Verder heb ik nog niet echt veel van pvp gemerkt, mijn ToS is nu level 46. Soms is er wel iemand die me wil ganken oid maar dan stun ik hem en loop ik gewoon verder :P
Turntable Terrorist

dat de dungeons niet instanced zijn vind ik juist een hele nieuwe twist geven (ala old skool DAoC). Forceert je toch om "sociaal" te zijn, als je een groep ziet kan met hun groupen om die boss tekillen OF (<- wat mijn favoriet is) als het groepje bezig is met vechten er in jumpen en ze dood maken waarna jij de boss killed :-)

PVP keeps kunnen alleen aangevallen worden op tijden die de eigenaar daarvan beslist (min. 1 x per week) dit zodat een guild de keep niet kan overnemen als de guild offline is, dit gebeurt in een instanced zone, 48x48 spelers. (met siegewapens :D)

If men are from Mars and women are from Venus, there's going to be one big-ass fight over where to set the thermostat.

quote:
XXlerator schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:32:
[...]

AA max is op 16Q? En je haalt met deze settings 40-60 fps zeg je? Dat klinkt een beetje onwaarschijnlijk als ik eerlijk ben... Ik heb een E6600 @ 3.0 Ghz, 4GB OCZ Memory, MSI Geforce 8800 GT 512 MB ram en ook het gewraakte Windows Vista en ik haal met alles op high 25-35 fps. Dat is in "world" dan he, sommige instances schiet je fps omhoog naar 80+.

Of er is bij mij iets mis, wat ik niet geloof. Ik haalde bij LotRO een 35-40fps met dezelfde settings @ DirectX 10. Heb wel het idee dat de performance van AoC in zijn algemeenheid wat beter kan, maar dat is een kwestie van de game engine.

Ik heb trouwens een level 30 ranger en ben het ook niet eens met je statement dat de damage van dichtbij minimaal is. Het is wel jammer dat je niet wat langer in "ranged mode" kunt blijven, maar de ranger combo's doen naar mijn mening echt behoorlijk wat damage. In close combat pvp kun je ook prima je mannetje staan. _/-\o_
Anyway, ik vond het wat minder kwa damage @ ranger zodra een mob in de buurt kwam. heb um tot lvl 7 gespeeld daarna assasin gestart.

@ specs, Je kunt het onwaarschijnlijk vinden maar het draait toch echt op die fps. een 8800 GT presteerd ook minder dan een 8800 GTS OC'd

Non-smoker
Reg. datum: 10 juni 2007

Trouwens iemand een antwoord op de volgende vraag; In the nightquestline moet je Renton opzoeken in een huis bij de Harbor (done that)... gaat praten met die gast (done that)... dan valt hij aan... moet je niet doen dus ik kick his ass :+ ... hij is dood! Maar nu... mijn questbook wordt niet ge-update en er staat dus nog steeds... praat met Renton :? .... iemand een idee of is het een bug?

Reg. datum: 21 januari 2004

Trotse lvl 30 guardian hiero :D. Heb fulltime werk dus ik kan alleen 's avonds lvlen. Maar @ lvl 30 kreeg ik heavy armor, en dat ziet er gelijk 3 x zo goed uit. Voel me nu meer als een guardian, ook al ben ik gisteren gespecced van s/s naar polearm wat een enorme verbetering is.

Ik wil nog even melden dat die discussie van gisteren zeker niet persoonlijk bedoelt is. Ik wil het hier wel gezellig houden ofc.

Internet Argument: "It's easier to be an asshole to words than to people."

Reg. datum: 21 mei 2008

Moet zeggen wat een te gek spel. Ben nu 1 dag lekker bezig en het bevalt me prima. Ik speel trouwens een hox op de rp-pvp server aquilonia en we hebben gister net een nieuwe guild opgezet, die zijn opzet kent uit wow. Dus voor de mensen die een leuke guild zoeken op Aquilonia check http://aoc.denial-guild.com. Iedereen is daar welkom om te kunnen genieten van AOC.

MMORPG Addict

quote:
SpoTs schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:38:
[...]

Anyway, ik vond het wat minder kwa damage @ ranger zodra een mob in de buurt kwam. heb um tot lvl 7 gespeeld daarna assasin gestart.

@ specs, Je kunt het onwaarschijnlijk vinden maar het draait toch echt op die fps. een 8800 GT presteerd ook minder dan een 8800 GTS OC'd
Mijn GT is ook OC-ed en het klopt dat jouw GTS iets sneller is, maar dat kan nooit 20 fps schelen. Maar op welke resolutie game je? Dat is nl. ook wel relevant. Ik op 1680x1050.

Ik vind het toch wel interessant om te weten waar dat verschil vandaan kan komen. Kunnen andere mensen met vergelijkbare specs en settings hun fps eens posten? Aan RAM kan het niet liggen, want ik gok dat zelfs jouw 3Gig niet vol loopt. Bij mij pakt hij ruim 2,5Gig incl. Vista. Mijn CPU load is ca. 50-60% tijdens AoC. Dus dan zou het echt zoveel moeten schelen obv alleen de GPU? Kan ik me echt niet voorstellen nl.

/edit: @ hieronder. Bloom staat bij mij wel aan, maar dat scheelt niet veel in fps. Ik heb Vista Home Premium 32 bit (SP1).

XXlerator wijzigde dit bericht 21-05-2008 09:51 (32%)

AoC (Aquilonia RP-PVP): Main lvl 7x Cimmerian Ranger | Proud member of Sanguis Attexo (www.sanguis-attexo.com)

1680x1050, High instellingen.. Heb alleen bloom niet aan, misschien dat daar het verschil ligt? voor de rest staat al het mogelijke aan *ging er eerst van uit dat het niet ging draaien..* maar dat blijkt uitstekend te gaan. Maak gebruik van Vista SP1 32-bit.

Housemusic
Reg. datum: 12 oktober 2004

Ik kan de hele Bloom-optie niet vinden in Video settings. -O-

Mijn muziek : www.myspace.com/georgehefner1978 WAR: Nix, Chaos Zealot @ Karak Izor

Kan het nu ook niet voor je opzoeken On_E, het staat iig bij graphische opties. Wat voegt het eigenlijk toe die optie?

Reg. datum: 10 oktober 2003

quote:
roodbwoy schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:35:
dat de dungeons niet instanced zijn vind ik juist een hele nieuwe twist geven (ala old skool DAoC). Forceert je toch om "sociaal" te zijn, als je een groep ziet kan met hun groupen om die boss tekillen OF (<- wat mijn favoriet is) als het groepje bezig is met vechten er in jumpen en ze dood maken waarna jij de boss killed :-)
Het is dus niet leuk als je een boss moet doodmaken. En je bent daar straks een hele avond mee bezig zonder dat je de boss ook maar ziet. Het forceert groepen juist om asociaal te zijn.
Een van de beste dingen in WoW is instanced dungeons voor groepen.
quote:
PVP keeps kunnen alleen aangevallen worden op tijden die de eigenaar daarvan beslist (min. 1 x per week) dit zodat een guild de keep niet kan overnemen als de guild offline is, dit gebeurt in een instanced zone, 48x48 spelers. (met siegewapens :D)
Nou ja in ieder geval is het gelukkig niet nodig om in 10 zones je keep te verdedigen. Maar die epic gevechten kunnen we wel vergeten met 48x48. Ik had op iets meer gehoopt.

MMORPG Addict

quote:
On_E schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:53:
Ik kan de hele Bloom-optie niet vinden in Video settings. -O-
Staat ie niet bij Advanced options? Kan het even niet checken voor je, zit @ work.
quote:
SpoTs schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:56:
Kan het nu ook niet voor je opzoeken On_E, het staat iig bij graphische opties. Wat voegt het eigenlijk toe die optie?
Volgens mij is het een advanced lighting optie. Je ziet het niet altijd, alleen bij bepaalde effects. Als je in poitain bent kun je het verschil denk ik wel zien. Ik vermoed dat het straks met directx 10 ondersteuning nog beter zichtbaar is. Zeker weten doe ik het echter niet.

XXlerator wijzigde dit bericht 21-05-2008 09:58 (50%)

^_^
Reg. datum: 08 september 2001

Bloom staat onderaan op het eerste tabblad. Dit scheelt bij mij 5-10 fps, ik speel op 1680x1050 met 4xAA/16xAF (8800GTS 640).

Normaal zit ik rond de 30-40 fps, sommige zones rond de 60, drukke gebieden 25+, het is wel goed speelbaar en ik heb verder ook geen last van framedrops.
Housemusic
Reg. datum: 12 oktober 2004

quote:
XXlerator schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:57:
[...]

Staat ie niet bij Advanced options? Kan het even niet checken voor je, zit @ work.
Heb gisteren veel met settings zitten kloten, en zag echt nergens bloom on/off o.i.d. staan, ook niet bij advanced options.

Maar misschien keek ik met mijn neus, zal vanavond nog eens kijken. ;)
quote:
Falconey schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 10:00:
Bloom staat onderaan op het eerste tabblad.
Ah, even checken dus.

On_E wijzigde dit bericht 21-05-2008 10:02 (18%)

Mijn muziek : www.myspace.com/georgehefner1978 WAR: Nix, Chaos Zealot @ Karak Izor

quote:
SpoTs schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:48:
1680x1050, High instellingen.. Heb alleen bloom niet aan, misschien dat daar het verschil ligt? voor de rest staat al het mogelijke aan *ging er eerst van uit dat het niet ging draaien..* maar dat blijkt uitstekend te gaan. Maak gebruik van Vista SP1 32-bit.
Bloom is bij mij ongeveer een 40% performance hit.
Draait bij mij overigens uitstekend op high met een single core Athlon 64 4000+ (@3GHz +-5700+ dus), 2GB RAM en een 8800GTX.

Nu level 16 conqueror, heerlijk butsen!

AMD64 4000+@3GHz | Asus A8N-E | 88000GTX XT | 2GB Kingston | 680GB HD | 22" Samsung TFT | Tagan 480-U22

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: