Oldskool NL.nl
.... Geek / Freak with computers? Want a job? E-mail me ..
Gmail had je mail inderdaad in de spammap gegooidquote:zeroday schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:33:
volgens mij heeft iedereen de beta versie gekregen die erom gevraagd heeft, behalve wellicht mensen met een hotmail adres, ergens in mijn aflevering lijkt het wat mis te gaan .. dus dan moet je me een alternatief e-mail adres geven
Oldskool NL.nl
Reg. datum: 26 oktober 2007
Ik denk het niet, ik heb nog geen enkele wmv gehad die geen geluid hadquote:Tijgert schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:50:
Ik merk dat veel .wmv's zonder geluid spelen... is dit bekend?
Rare was wel dat zelfs VLC geen geluid gaf, maar Winamp weer wel...
Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs
vooruit wat extra info ..quote:Tijgert schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:47:
Goeie vraag... ik heb een aantal samples op mijn ftp gezet voor zeroday en hij gaat er naar kijken.
Rare was wel dat zelfs VLC geen geluid gaf, maar Winamp weer wel...
vanaf de cfullhdma .. :
[HDMI audio]: Audio was set by application to have 5.1 channels
[HDMI audio]: Audio sample rate set by application: 48000 Hz, MClk factor 256
[HDMI] DHSetAudioFormat(): 2 channel, 48000 Hz
[HDMI] Sending audio over S/P-DIF to HDMI
[HDMI] Setting the HDMI Audio Clock, PixClk=148500000, SampleClk=48000
[HDMI] Setting the HDMI Audio Clock, N = 6144, CTS = 0
HDMI SPDIFF omzetten van RAW naar PCM en draaien ... . althans, hier in mijn testomgeving.
Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs
- Sommige DVD iso's spelen niet: ik zie de intro animatie van de filmstudio en na een paar seconden krijg ik de melding 'time out', en stopt de film?
- Ik heb een hele lijst WMV's in HD, incl. 5.1 geluid. Maar die spelen allemaal geen geluid af, geen idee waarom. Als ik het digitale geluid op PCM ipv AC3 zet, is er wel geluid maar geen 5.1.
- Als ik de meegeleverde serversoftware en/of de Windows VIsta Mediaplayer optie om media te delen gebruik: merkt het apparaat dan ook nieuw toegevoegde bestanden en mappen op, of moet ik ergens steeds opnieuw de 'bibliotheek' scannen?
- Waar kan je Windows Shares / SMB instellen?
Nou moet ik toegeven dat ik natuurlijk compleet nieuw ben met dit apparaat, be gentle
Oldskool NL.nl
Reg. datum: 07 mei 2005
Bijgeleverde HD Media Server: service stoppen, map vernieuwen, evt map toevoegen, service starten. Je moet het dus handmatig doen, het gaat niet automatisch.quote:- Als ik de meegeleverde serversoftware en/of de Windows VIsta Mediaplayer optie om media te delen gebruik: merkt het apparaat dan ook nieuw toegevoegde bestanden en mappen op, of moet ik ergens steeds opnieuw de 'bibliotheek' scannen?
Op je pc in de explorer (verkenner): rechtsklik op de map die je wilt sharen, kies voor delen en beveiliging, tabblad delen, van deze map een gedeelte netwerkmap maken. Als de cfullhdma aangezet wordt, dan scant hij het netwerk af naar shares. Hij zal bij de computernaam beginnen. Daaronder laat hij de shared directories zien.quote:- Waar kan je Windows Shares / SMB instellen?
Hmm, dit heb ik gedaan, de cfullhdma ziet geen shares! Nou heb ik op mijn pc Windows Vista Ultimate staan, zet die misschien wat dicht?quote:qtekker schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:32:
Op je pc in de explorer (verkenner): rechtsklik op de map die je wilt sharen, kies voor delen en beveiliging, tabblad delen, van deze map een gedeelte netwerkmap maken. Als de cfullhdma aangezet wordt, dan scant hij het netwerk af naar shares. Hij zal bij de computernaam beginnen. Daaronder laat hij de shared directories zien.
Op zich werkt de meegeleverde media server prima, maar het handmatig opnieuw inscannen staat me nogal tegen
Oldskool NL.nl
Dit is wel een vervelend manco dan... daar gaat je HD star Wars in 1080p met wel heus stereo geluidquote:Als ik het digitale geluid op PCM ipv AC3 zet, is er wel geluid maar geen 5.1
Interessant ... wat als je hem uitpakt en dan afspeelt Dus een Audio_TS en Video_TS ?quote:mikkelnl schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:34:
OK, heb 2 uurtjes zitten 'spelen' met het apparaat, incl. de beta firmware. Hier wat vragen:
- Sommige DVD iso's spelen niet: ik zie de intro animatie van de filmstudio en na een paar seconden krijg ik de melding 'time out', en stopt de film?
Nu is er een bug gevonden mbt het afspelen van ISO/DVD doordat er iets mis gaat met de IFO files, dus dat zou het kunnen zijn
Eigenlijk is dit 'logisch' .. enerzijds bezit het apparaat een coaxiale digitale uitgang voor Dolby Digital en DTS passthrough en een stereo uitgang analoog. Wil jij dus 5.1 wat niet digitale surround is, dan zal hij dat moeten downmixen naar stereo en derhalve (op dit moment) moet het geluid dus op PCM gezet worden. Niet handig al zeg ik zelf.quote:- Ik heb een hele lijst WMV's in HD, incl. 5.1 geluid. Maar die spelen allemaal geen geluid af, geen idee waarom. Als ik het digitale geluid op PCM ipv AC3 zet, is er wel geluid maar geen 5.1.
Er is gisteren een nieuwe versie van de meegeleverde server software gereleased op de site van Conceptronic zag ik, echter je bibliotheek zal je wel opnieuw moeten scannen.quote:- Als ik de meegeleverde serversoftware en/of de Windows VIsta Mediaplayer optie om media te delen gebruik: merkt het apparaat dan ook nieuw toegevoegde bestanden en mappen op, of moet ik ergens steeds opnieuw de 'bibliotheek' scannen?
Op je eigen PC? Je zal onder Vista een aantal share opties aan moeten zetten zodat automatisch op de CFULLHDMA de share getoond gaat worden. Je hoeft daar verder niets voor in te stellen.quote:- Waar kan je Windows Shares / SMB instellen?
Enige wat je moet instellen is gebruikersnaam / wachtwoord.
Note: als je niet op je Vista Share komt met je CFULLHDMA dan kom je er met een normale PC ook niet op.
Uitpakken zal ik eens proberen. Sowieso viel me op dat als je de ISO selecteert in het menu, hij een niveau dieper gaat: hij toont als het ware de inhoud van de ISO. Ik weet ff de namen van de files niet uit 't hoofd, maar de bovenste (ik vermoed de .ifo) heeft een disc icon, de rest hebben videoplayer icons. Ik kies dan de bovenste, de film begint te spelen en houdt dus na een paar seconden op met de TIME OUT pop-up.quote:zeroday schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 06:51:
Interessant ... wat als je hem uitpakt en dan afspeelt Dus een Audio_TS en Video_TS ?
Nu is er een bug gevonden mbt het afspelen van ISO/DVD doordat er iets mis gaat met de IFO files, dus dat zou het kunnen zijn
Ik ben er vrij zeker van dat de HDWMV bestanden 5.1 surround geluid hebben?!quote:zeroday schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 06:51:
Eigenlijk is dit 'logisch' .. enerzijds bezit het apparaat een coaxiale digitale uitgang voor Dolby Digital en DTS passthrough en een stereo uitgang analoog. Wil jij dus 5.1 wat niet digitale surround is, dan zal hij dat moeten downmixen naar stereo en derhalve (op dit moment) moet het geluid dus op PCM gezet worden. Niet handig al zeg ik zelf.
Hmm, denk toch dat er dan ergens iets niet goed zit: ik heb een paar mappen gedeeld in Vista, mijn Windows XP laptop kan die mappen ook gewoon inzien. De cfullhdma ziet ze echter niet. En die zouden dus in het 'server' lijstje moeten staan toch? En als ik het goed begrijp moet je - als je die daar selecteert - een username/password van de share invoeren? Maar goed, zo ver kom ik niet, want hij lijkt de shares niet te vinden. Misschien zit dat toch in Vista ergens, wellicht in Live OneCare, ik duik er nog wel ff in.quote:zeroday schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 06:51:
Op je eigen PC? Je zal onder Vista een aantal share opties aan moeten zetten zodat automatisch op de CFULLHDMA de share getoond gaat worden. Je hoeft daar verder niets voor in te stellen.
Enige wat je moet instellen is gebruikersnaam / wachtwoord.
Note: als je niet op je Vista Share komt met je CFULLHDMA dan kom je er met een normale PC ook niet op.
Oldskool NL.nl
Iemand tips hoe je een Windows Vista gedeelde map zichtbaar krijgt op de cfullhdma? Ik ga er overigens van uit dat je de share hoort te zien zodra je My Media kiest...
Oldskool NL.nl
Eerste vraag: je gebruikt de 1.09.10 (vandaag gereleased) firmware ?quote:mikkelnl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:00:
Ik snap er niks van, maar de cfullhdma vind geen gedeelde mappen van de Windows Vista PC. De map is wel te vinden via een aangesloten laptop (Win XP), dus het delen lijkt me goed te zitten.
Iemand tips hoe je een Windows Vista gedeelde map zichtbaar krijgt op de cfullhdma? Ik ga er overigens van uit dat je de share hoort te zien zodra je My Media kiest...
en inderdaad zou je onder My Media De naam van je Vista PC moeten zien
Jazekerquote:zeroday schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:14:
Eerste vraag: je gebruikt de 1.09.10 (vandaag gereleased) firmware ?
Op naar de tweede vraag
/edit:
By the way; als ik een map op mijn XP laptop deel, vindt 'ie 'm ook niet
mikkelnl wijzigde dit bericht 04-06-2008 19:18 (16%)
Oldskool NL.nl
Firewalls, Virusscanners ? Je bent de eerste die totaal niets ziet..quote:mikkelnl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:17:
[...]
Jazeker![]()
Op naar de tweede vraag
/edit:
By the way; als ik een map op mijn XP laptop deel, vindt 'ie 'm ook niet
Firewall/virusscanner (OneCare) uitgeschakeld; nog steeds niks.quote:zeroday schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:28:
Firewalls, Virusscanners ? Je bent de eerste die totaal niets ziet..
Apparaat hangt gewoon in het netwerk, niks bijzonders. En aangezien de meegeleverde software wel werkt lijkt me dat alles wat dat betreft goed zit...
Ik zie alleen het constant opnieuw moeten inscannen van de mappen in die software niet zitten als ik bijv. een film of tvserie erbij heb gezet, vandaar dat ik denk dat via windows shares het makkelijker gaat...
Oldskool NL.nl
Ik heb afgelopen week 'onderzoek' er naar gedaan ..quote:mikkelnl schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:35:
[...]
Firewall/virusscanner (OneCare) uitgeschakeld; nog steeds niks.
Apparaat hangt gewoon in het netwerk, niks bijzonders. En aangezien de meegeleverde software wel werkt lijkt me dat alles wat dat betreft goed zit...
Ik zie alleen het constant opnieuw moeten inscannen van de mappen in die software niet zitten als ik bijv. een film of tvserie erbij heb gezet, vandaar dat ik denk dat via windows shares het makkelijker gaat...
wellicht dat er iets op DNS / DHCP niveau binnen je netwerk wat mis gaat ..
http://www.aroundmyroom.c...ying-to-understand-samba/
Reg. datum: 07 mei 2005
Streamen vanuit een media server, vooropgesteld dat pc processing power en netwerk capaciteit voldoende is of vanuit nfs sharing rechtstreeks op de cfullhdma afspelen.
In het eerste geval vindt decodering op de pc plaats waarbij de cfullhdma slechts een doorgeefluik is en in het tweede geval vindt decodering op de cfullhdma plaats in de firmware.
Ik verwacht zelf weinig verschil, want ik denk dat de gebruikte decodeer algoritmes (codecs, libraries) in beide gevallen hetzelfde zullen zijn.
Oldskool NL.nl
Bizar...
De cfullhdma vindt nu ineens alle shares in mijn netwerk.
Bijkomend voordeel: via de media-server software kon ik gisteren bepaalde ISO's niet spelen (ze kapten na 10 seconden met een time-out melding), die doen het nu wel!
Ik ga nu e.e.a. verder testen, maar we zijn weer een stap verder
Oldskool NL.nl