Hoofdcategorieën
Topicacties

Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 juli 2008

Ik vind de Topfield oplossing erg fijn werken.

Je druk op de gele knop, er verschijnt een tijdbalk in beeld die de
totale lengte van de film aangeeft met daarin een streepje die de
huidige positie binnen de film aangeeft. Via de cursor pijlen links
rechts kun je vooruit/achteruit spoelen. Hoe langer je de knop vasthoudt
hoe sneller het gaat. Zodra je de cursortpijl loslaat gaat de film op
de gekozen positie verder, de balk blijft nog even in beeld voor geval
je nog iets verder wilt bladeren. Na een second of 2 geen enkele knop
gedrukt te hebben verdwijnt de balk uit beeld.

Zo werkte het op de TF 7700 HSCI, helaas heeft men het aangepast
met als extra dat bij de eerste keer gele knop drukken de balk meteen
een minuut vooruitspringt.

Reg. datum: 11 oktober 2006

Samba shares could not be found, when you leave the server and you enter it again adding a new Samba share it will not show server list (code scenario)
Die lijkt wel heel erg op wat ik op 4 juli schreef en geen antwoord meer op kreeg omdat het aan mijn eigen configuratie zou liggen... Nou ja, fijn dat het opgelost is in deze fw-versie ;)

Ik heb laatst de DVD's van 'roots - the next generation' binnengehaald. Dit zijn DVD's waar het menu van is verwijderd. Er zit nederlandse ondertiteling bij, via VLC afspeelbaar, maar op de CFULL worden ze niet getoond en zijn ze ook niet met de AB te selecteren.
Geen idee of dit met de oude fw's ook al was, want ik probeer ze nu voor het eerst af te spelen.

DVD's zijn nog wel te vinden in a.b.boneless (roots_next_dvd[1-7]).

Let the Zen flow. Shit a leak!

quote:
Ik vind de Topfield oplossing erg fijn werken.
Een nog mooiere oplossing...

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Reg. datum: 16 oktober 2002

Vanavond ff de laatste beta firmware erop gezet.
Ik heb ff wat DVD's getest. 3 in totaal nl. superherothemovie.iso, TBS (TS) en youp van het hek (TS).
Ik heb bij alle 3 films dat om de 5 minuten of zo het beeld en geluid een fractie verspringt.
Ik kan niet zeggen dat het me eerder opgevallen is, maar nu dus wel. Verder ook nog een MKV bekeken (drilbitt taylor) en daar het probleem niet gehad. Heb het apparaat niet gereset gehad in tussentijd.
Ik zal morgen nog eens proberen met de ouwe firmware en kijken of dat ook al het geval was....

Dus de optie in de beta release heeft nog geen soelaas geboden:

Fixing DVD chapter issue (hickup video/audio)
note: many times IFO files are incorrect and causing issues during playback of a DVD,. So rather denying an error we have to make ways around the error.

harrytasker wijzigde dit bericht 26-07-2008 16:14 (19%)

Heuj internet, gezellig!
Reg. datum: 22 januari 2000

quote:
g00fy64 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:21:

Ik heb laatst de DVD's van 'roots - the next generation' binnengehaald. Dit zijn DVD's waar het menu van is verwijderd. Er zit nederlandse ondertiteling bij, via VLC afspeelbaar, maar op de CFULL worden ze niet getoond en zijn ze ook niet met de AB te selecteren.
Geen idee of dit met de oude fw's ook al was, want ik probeer ze nu voor het eerst af te spelen.
Dit heb ik ook bij een DVD van Batman Begins die te vinden is op usenet onder de naam batman_begins_dvd_nl_subs. Geen menu en ook geen subs te selecteren terwijl mijn DVD speler dit wel kon bij diezelfde iso en PowerDVD ook.

Laatste beta-firmware.

quote:
Geen menu en ook geen subs te selecteren terwijl mijn DVD speler dit wel kon bij diezelfde iso en PowerDVD ook.
Dit heb ik al een heeeeele tijd geleden gemeld en zelfs een stapeltje DVD's opgestuurd om te demonstreren. Er zou aan gewerkt worden en het 'lukt' nu vaker dan voorheen (of het lijkt zo omdat 9 van de 10 films die ik kijk HD is in mkv formaat). Blijkbaar is het euvel nog steeds niet opgelost... erg vervelend probleem als je niet van subs houdt en/of de eerste taal is wat anders als de standaard taal van de film.
(Russisch is niet mijn sterkste punt)

Tijgert wijzigde dit bericht 26-07-2008 11:39 (7%)

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Reg. datum: 01 maart 2002

quote:
MAZZA schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:08:
[...]

Dit heb ik ook bij een DVD van Batman Begins die te vinden is op usenet onder de naam batman_begins_dvd_nl_subs. Geen menu en ook geen subs te selecteren terwijl mijn DVD speler dit wel kon bij diezelfde iso en PowerDVD ook.

Laatste beta-firmware.
Same issue here.
Zelfde file, zelfde probleem.

Reg. datum: 12 december 2002

OK, de CFULLHDMA staat inmiddels ook in m'n huiskamer :9, samen met de NetGear WNHDEB111 wireless bridge zoals onlangs getest op PCMweb en MPCClub.

Aangesloten op (DTS/DD) versterker, beamer (HDMI via versterker) en TV (s-video) via versterker. Klein puntje, geen gelijktijdig beeld op HDMI en s-video, steeds schakelen dus tussen beamer (720p) en andere output of steeds de beamer aan wat niet praktisch is.

Firmware-update via internet ging goed, nu versie 01.09.25.06.
NFS directory op bestaande Debian Etch 'server' via iMedia gevonden.

Streamen via NFS:

DVD iso's: OK! (idd geen subtitle te kiezen met remote, zijn rips met alleen Dutch subs), audio: DD en DTS (setting "SPDIF/RAW") werken.

Mkv's 720p: check! Voor het eerst deze kwaliteit op de beamer gezien, nice! _/-\o_ Audio daarbij: audio-tracks en subs te switchen via remote, super! Externe-sub, zelfde naam als de film, ja die pakt hij dan i.p.v. Pools :P. Wel jammer, ze staan bij een 2,35:1 film in het beeld en niet er onder. Ik ben zo nieuw met dit spul dat ik niet weet of dat iets van de player of van de .srt file is.

DivX'je ook geen probleem.

Eerste indruk dus zeer positief, bovenstaande is mijn hoofddoel voor de speler dus muziek en foto's boeien me minder.

Ik kan hierbij bevestigen dat voor mensen bij wie homeplug niet bevredigend is de Netgear een alternatief is. Overigens is er zeer recent een vergelijking geweest op hardware.info van homeplug/powerline adapters.

Nu nog twijfelen tussen een CH3SNAS of gewoon een paar grote HD's in RAID1 erbij in de Debian server (AMD 2400+, 2GB geheugen en Gb netwerk) :D

Reg. datum: 31 juli 2005

ik ben momenteel op zoek naar een mediaplayer met als hoofddoel mijn videobestanden op mijn NAS af te spelen. De NAS is een upnp-apparaat. Ik heb al wat gelezen over die KISS 1600, hoofdzakelijk negatieve.

Kan dit toestel dan toegang krijgen tot mijn NAS en zo de video's streamen? Het lijkt mij nochtans iets heel simpels, maar vind zoiets toch maar zeer moeilijk...

edit: ik heb op hun site dit nog gevonden: http://www.conceptronic.n...Prod=C54WMP&subid=559

is een draadloze variant, maar staat niks over HD in. Maar in theorie kan die draadloze variant toch ook HD afspelen, gezien die HD enkel slaat op een reolutie... Of is HD te zwaar om draadloos te streamen? In dat geval kan je natuurlijk een ethernetkabel gebruiken, denk ik zo...?

pina wijzigde dit bericht 27-07-2008 02:36 (52%)

Reg. datum: 11 juli 2008

na laatste update (geen beta) is hier alle mkv stotterbroblemen opgelost met western.d 500 usb schijf op pc

quote:
Schpitfrik schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:05:
[...]

Ik heb een Linksys 100Mbit router die z'n werk gewoon goed doet dus lijkt me stug dat het daaraan ligt. Ik heb namelijk al getest door een bluray film op mijn pc te streamen naar mijn laptop op het netwerk en dit zonder haperen. Jammer, ik vraag me af waarom ik wel de eerste paar minuten op de conceptronic zonder problemen kan kijken maar daarna problemen komen.....

ik had dat ook je moet je harde schijf delen en ff op ip letten bij de conc.tron zie je dan je schijf binnen komen dus niet via coceptr mappen

Reg. datum: 12 juli 2008

quote:
zeroday schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 07:02:
[...]

en als iemand anders minuten wil? Hoe zie jij dat dan? Wat is het ultieme invoer genot?
Het invoeren van minuten is voldoende.
50 = goto min 50
120 = goto min 120

@download4all: Zou jij je edit knop willen gebruiken in plaats van drie berichten achter elkaar te plaatsen? En wat leestekens (hoodletters, komma's en punten) zou het voor ons allemaal ook wat aangenamer maken.
quote:
Het invoeren van minuten is voldoende.
50 = goto min 50
120 = goto min 120
Dan moet je weer nadenken hoeveel minuten 1 uur 43 is en dan 103 intikken.
Dan kan je beter gewoon meteen 143 intikken.

Tijgert wijzigde dit bericht 27-07-2008 11:54 (33%)

Reg. datum: 16 oktober 2002

Ik heb dit apparaat sinds kort ook, in samenwerking met een Synology DS207+ en werkt perfect, gebruik alleen de Samba mogenlijkheid want UPNP vind ik maar niks eigenlijk.

Echter zijn er wel wat puntjes die ik voor verbetering vatbaar vind:

- Sortering van bestanden gewoon op ABC en niet kris kras door elkaar wat nu eht geval is volgens mij.
- Foutmeldingen bij iMedia weergeven. Gebeurt nu ook niet/nouwelijks,

Verder vraag ik me af of er ergens een site bestaat met een lijst online tv stations die je zo in de cfh kan invoeren?

quote:
Pruttelpot schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:54:
- Sortering van bestanden gewoon op ABC en niet kris kras door elkaar wat nu eht geval is volgens mij.
Volgens mij stond die al op de lijst? Maar lijkt me niet een heel erg ingewikkeld probleem om op te lossen?
Ik begin het ook wel vervelend te vinden om steeds eerst de lijst te moeten sorteren...

Jammer dat CFULLHDMA zelf geen wireless heeft.

802.11n 200-300mbit~ moet voldoende zijn voor 1080p stream toch?

alow wijzigde dit bericht 27-07-2008 17:50 (42%)

quote:
Sortering van bestanden gewoon op ABC en niet kris kras door elkaar wat nu eht geval is volgens mij.
Hey een Golden oldie :) Die had ik ook al Eons gelden gemeld. Enne, prak er dan meteen even een verbetering in visuele presentatie in zoals in TVedia... (zie eerdere post).

Oh... en mappen en bestanden scheiden ;)
aub

Tijgert wijzigde dit bericht 27-07-2008 18:43 (10%)

Gisteravond deze gekeken: The.Golden.Compass.2007.720p.BluRay.DTS.x264-ESiR. Was geen onverdeeld genoegen. Enorm haperen bij scenes met 'dust' in beeld: heel veel particles op het scherm dus (te) hoge bitrate denk ik. Ook steeds op hetzelfde punt dus geen streamingprobleem volgens mij. 1 keer artefacts (blokken) en toen audio/video niet meer in sync. Opgelost met stop en resume. Als laatste helaas op 3/4 van de film gewoon botweg stop en niet meer kunnen resumen. Dat %-knopje wist ik zo 1-2-3 niet meer :) dus maar even met de DVDr afgekeken (op de CFULLHDMA). Nu zag ik wel met mediainfo dat deze film @L5.1 encoded is dus of dat het probleem is?

Zag dat een ander downloadje ook @L5.1 was: zal die eens re-encoden voor het kijken.

... misschien de 1080p proberen, die speelde vlekkeloos bij mij...

Reg. datum: 07 mei 2005

yep! de 1080 versie heb ik in mei zonder problemen afgespeeld.

quote:
Tijgert schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:39:
[...]
Dit heb ik al een heeeeele tijd geleden gemeld en zelfs een stapeltje DVD's opgestuurd om te demonstreren. Er zou aan gewerkt worden en het 'lukt' nu vaker dan voorheen (of het lijkt zo omdat 9 van de 10 films die ik kijk HD is in mkv formaat). Blijkbaar is het euvel nog steeds niet opgelost... erg vervelend probleem als je niet van subs houdt en/of de eerste taal is wat anders als de standaard taal van de film.
(Russisch is niet mijn sterkste punt)
Vooralsnog gaan wij geen DVD functionaliteit ondersteunen als er teveel gerommeld is met een DVD
Ondanks dat het dan op een PC wel werkt. We werken eerst aan de stabiliteit rondom het normaal afspelen van 'normale' DVD's .. en zien dan later wel of zo'n verknoeide DVD werkbaar gemaakt kan worden. Ik heb namelijk geen zin om andersmans prutswerk op te lossen. Tis namelijk of dat oplossen en het implementeren van features op de lange baan schuiven, of langzaam nieuwe features implementeren die het gebruiksgemak bevorderen.

zeroday wijzigde dit bericht 28-07-2008 08:10 (3%)

Zin in een nieuwe baan? ik heb nog wat vactatures beschikbaar. E-mail mij!

quote:
pina schreef op zondag 27 juli 2008 @ 02:25:
ik ben momenteel op zoek naar een mediaplayer met als hoofddoel mijn videobestanden op mijn NAS af te spelen. De NAS is een upnp-apparaat. Ik heb al wat gelezen over die KISS 1600, hoofdzakelijk negatieve.

Kan dit toestel dan toegang krijgen tot mijn NAS en zo de video's streamen? Het lijkt mij nochtans iets heel simpels, maar vind zoiets toch maar zeer moeilijk...

edit: ik heb op hun site dit nog gevonden: http://www.conceptronic.n...Prod=C54WMP&subid=559

is een draadloze variant, maar staat niks over HD in. Maar in theorie kan die draadloze variant toch ook HD afspelen, gezien die HD enkel slaat op een reolutie... Of is HD te zwaar om draadloos te streamen? In dat geval kan je natuurlijk een ethernetkabel gebruiken, denk ik zo...?
De C54WMP is de voorloper van de CFULLHDMA (andere chipset) en is inderdaad Wireless 54G ..
De C54WMP kan geen HD films afspelen, alleen SD .. (ligt aan chipset) en heeft trouwens ook geen HDMI.

Vooralsnog kan de CFULLHDMA geen Wireless aan (wellicht bij een firmware upgrade in de toekomst) .. maar dan nog zal niet alle content vlekkeloos afspeelbaar zijn. Geheel afhankelijk van de WLAN verbinding en andersoortige bijkomstige invloeden die het signaal zouden kunnen verstoren.

Zin in een nieuwe baan? ik heb nog wat vactatures beschikbaar. E-mail mij!

quote:
zeroday schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:09:
[...]

Vooralsnog gaan wij geen DVD functionaliteit ondersteunen als er teveel gerommeld is met een DVD
Ondanks dat het dan op een PC wel werkt. We werken eerst aan de stabiliteit rondom het normaal afspelen van 'normale' DVD's .. en zien dan later wel of zo'n verknoeide DVD werkbaar gemaakt kan worden. Ik heb namelijk geen zin om andersmans prutswerk op te lossen. Tis namelijk of dat oplossen en het implementeren van features op de lange baan schuiven, of langzaam nieuwe features implementeren die het gebruiksgemak bevorderen.
Hmm, fijn is dat... Ik heb dit apparaat gekocht met de gedachte dat ik kon ophouden met films op DVD te branden. Ik ben dan ook van mening dat als ik een DVD brandt en ik de subs gewoon kan selecteren op mijn DVD-speler, de CFULLHDMA het ook zou moeten kunnen.

Met media-info zie ik de subs er gewoon in zitten. Het komt mij dan ook vreemd over dat ik ze met de CFULLHDMA niet kan selecteren. Gerommel of niet, dit is voor mij gewoon een BUG!

quote:
qtekker schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:39:
yep! de 1080 versie heb ik in mei zonder problemen afgespeeld.
OK, bedankt! Was de eerste HD film en heb er nog een paar dus gewoon even kijken hoe die lopen. 1080p leek me onnodig om binnen te halen aangezien de beamer 720p is (Panny PT-AE700).

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: