Zin in een nieuwe baan? ik heb nog wat vactatures beschikbaar. E-mail mij!
Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 46 47 48 49 last
Nieuw TopicReg. datum: 07 juli 2008
Hoezo ? Blijkbaar mis ik dan wat want ik heb deze vraag eerder
gesteld maar kan er geen antwoord op vinden ....
Reg. datum: 22 juli 2008
Is er een mogelijkheid/instelling die ik over het hoofd ziet? Ik heb de laatste firmware geprobeerd, zonder resultaat...
Reg. datum: 16 oktober 2002
Ik heb nu Twonky draaien, maar die laat gaan iso bestanden en mkv bestanden zien.
Heb al wel de PDF met info van de Conceptronic site gehaald, alleen staat daar in hoe je SAMBA kunt aanmaken op XP/Vista pc maar niet op CH3NAS.
Sorry voor noob vraag...
Volgens mij heb je dat al een keer gevraagd. Het zou zo moeten zijn dat automatisch je SAMBA share gevonden wordt in mijn media, meestal worden eerst de UPnP Servers gevonden en daarna de samba shares.quote:harrytasker schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:56:
Misschien een beetje off-topic, maar hoe maak je een Samba Share aan op de Conceptronic CH3SNAS.
Ik heb nu Twonky draaien, maar die laat gaan iso bestanden en mkv bestanden zien.
Heb al wel de PDF met info van de Conceptronic site gehaald, alleen staat daar in hoe je SAMBA kunt aanmaken op XP/Vista pc maar niet op CH3NAS.
Sorry voor noob vraag...
Het kan voorkomen dat wanneer de CFULLHDMA en de Samba share niet bij elkaar in het segment zit (IP adres range) dat je dan niets ziet.
Zo kan het gebeuren dat een swich, een router etc.. op de een of andere manier roet in het eten gooit. (ik ben bezig om niet alleen automatische samba erin te krijgen, maar een tijdstermijn heb ik nog niet)
Dus wanneer jij in mijn media alleen je twonky of andere upnp server ziet dan is er toch iets niet helemaal in orde .. binnen het netwerk.
Ik zou dan adviseren om UNFS of NFSD te draaien op de CH3SNAS en CFULLHDMA
ten eerste doet NFS bijna het zelfde zo niet hetzelfde als SAMBA (alleen dan onder de IMEDIA knop) maar geeft wel de beste performance ..
Ik geloof dat er inmiddels een aantal mensen zijn die NFS gebruiken ..
onder of boven je Twonky. Als je CH3SNAS daarin niet staat dan kunnen
Reg. datum: 13 december 2001
De 85mb/s Powerline van Sitecom voldoet dus zeker niet! Een bluray met dts stottert heel erg en een dvd wat minder maar zeker niet te kijken. Een kleine wmv krijgt ie wel geregeld, dus morgen ruilen tegen een 200mb/s en kijken wat die presteert.....quote:zeroday schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:45:
[...]
maar het kan ook zijn dat de bandbreedte niet voldoende is en dan gaat het 'hakkelen'..
Ik ga daarin dan ook geen advies geven: je moet het zelf uittesten want wat voor mij goed is, hoeft voor jou niet acceptabel zijn ..
Film: The.Time.Machine.2002.1080p.DTheater.DTS.x264-CtrlHD
nzb: Hiero
Waar?:
Op 30 minuten en 11 seconde (31% van de film) skipt hij naar de volgende film. Hij doet het ook eens eerder, maar alleen dit punt heb ik onthouden. Hij doet het elke keer zowel via netwerk als USB dus het is geen 'toevallige fout'. Ik heb dit ook een keer gehad met Doom maar niet onthouden waar.
is de film zelf ok?: Ja, op de PC zie je op dat punt niks bijzonders. De film speelt verder goed af en ook de andere films die dit probleem hadden werkten verder normaal.
Gebruikte firmware: 1.09.19.06 en 1.09.25.06
Dennis: Als je het zelf niet kan downloaden wil ik wel proberen om de file te verknippen en juist dat stukje naar je te uppen, maar dat zal me een werk wezen...
Ik heb effies een 100MB stukje geknipt en op je FTP gezet, kijk maar op 1 minuut 7 seconden.
Tijgert wijzigde dit bericht 23-07-2008 14:00 (21%)
Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs
Oldskool NL.nl
Reg. datum: 04 juli 2008
Als de fullhdma opstart krijg je eerst een bootscherm te zien, wat onderbroken wordt door een groen scherm, het beeld verdwijnt ook nog even, waarna het hoofdscherm wordt getoond.
Alles werkt, iedereen zal het wel herkennen, maar waarschijnlijk een hardware matige "noodzaak" of is dit op te poetsen in de firmware ?
ja, staat op het lijstje ..quote:mikkelnl schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:14:
Heb momenteel eigenlijk geen problemen meer, ben alleen nog benieuwd of de dev's het LED lampje voor netwerk (windows shares) activiteit nog op 't lijstje hebben staan?
noodzaak ..quote:rlvtje schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:44:
Nog een (naar mijn mening) optische tune mogelijkheid:
Als de fullhdma opstart krijg je eerst een bootscherm te zien, wat onderbroken wordt door een groen scherm, het beeld verdwijnt ook nog even, waarna het hoofdscherm wordt getoond.
Alles werkt, iedereen zal het wel herkennen, maar waarschijnlijk een hardware matige "noodzaak" of is dit op te poetsen in de firmware ?
Het eerste beeld wat je ziet is een standaard beeld op een bepaald formaat dat alle TV's kunnen zien (incluis de niet HDTV's .. ) op het moment dat het HDMI gedeelte ingeschakeld wordt is er vanaf de TV een automatisch detectie (indien ingesteld met EDID) wat de max resoluties zijn en aan de hand van de config wordt e.e.a. dan ingesteld ..
Dus het bootscherm wordt door een ander proces op het beeld getoverd dan wat er na komt
Reg. datum: 07 juli 2008
station toevoegd even een LTRIM(RTRIM(cNewItem)) te doen ??
Indien er nu per ongeluk een spatie achter de URL staat geeft
hij iets van ' Invalidate URL!' , moet overigens zijn 'Invalid URL; .
Reg. datum: 24 december 2005
Bij mij een film "Sky Captain and the World of Tomorrow" hetzelfde. Ik kon alleen geen vast punt vinden waar de film stopt en ook nog geen tijd gehad om dit te melden. Overigens speelde VLC player op de PC 'm ook niet goed af, dus gooide ik het op een slechte film.quote:Op 30 minuten en 11 seconde (31% van de film) skipt hij naar de volgende film.
Voor mij dezelfde firmwares (meest recente internet versie en de vorige).
Output naar CRT over S-Video, Stereo (ja jongens - ik weet het: HD kijken op een gewone TV. Plasma moet nog komen...
Indien handig of gewenst kan ik (een deel van) de film uppen naar de FTP.
mario661 wijzigde dit bericht 23-07-2008 13:33 (7%)
probleem is reproduceerbaarquote:Tijgert schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:08:
Nieuw probleem: Film gaat zonder commando over naar de volgende film.
Film: The.Time.Machine.2002.1080p.DTheater.DTS.x264-CtrlHD
is de film zelf ok?: Ja, op de PC zie je op dat punt niks bijzonders. De film speelt verder goed af en ook de andere films die dit probleem hadden werkten verder normaal.
er wordt een fout gevonden waardoor deze stopt..
Reg. datum: 13 december 2001
Ik snap het niet, ik heb nu de 200Mb/s van Sitecom aangesloten en nu duurt het een paar minuten voordat de film begint te stotteren.(ik had te vroeg gejuicht) Ik dacht dat het aan de Powerline lag dus heb ik een netwerkabel rechtstreeks op de router aangesloten maar met hetzelfde resultaat. Soms een paar minuten, soms 5 minuten en hij begint weer te stotteren. Ik heb de laatste officiële firmware erop staan. Waar kan dit verder nog aan liggen? Mijn pc waar ik van stream heeft 2 raptors in raid-0 staan en 2 gig ram dus lijkt mij niet de bottleneck. Iemand misschien een idee?quote:Schpitfrik schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:20:
[...]
De 85mb/s Powerline van Sitecom voldoet dus zeker niet! Een bluray met dts stottert heel erg en een dvd wat minder maar zeker niet te kijken. Een kleine wmv krijgt ie wel geregeld, dus morgen ruilen tegen een 200mb/s en kijken wat die presteert.....
Reg. datum: 24 december 2005
Probeer het eens met een cross-cable rechtstreeks aan de PC. Dan kan je de router als oorzaak aanwijzen of uitsluiten.quote:Schpitfrik schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:30:
dus heb ik een netwerkabel rechtstreeks op de router aangesloten maar met hetzelfde resultaat. Soms een paar minuten, soms 5 minuten en hij begint weer te stotteren.
Soms wil het wel eens mis gaan als een 1Gbit en een 100Mbit apparaat met elkaar moeten babbelen. Zou theoretisch niet uit mogen maken, maar het gebeurd wel eens. Is je PC/Sitecom 1Gbit?
Even off the top wat je zou kunnen testen.
Een fout ergens in de code die niet zichtbaar is neem ik aan? Maar wel bijzonder irritant voor de kijker. Is dit iets wat opgelost kan worden? Ik denk dan aan tegen de cfh zeggen dat hij niet zo pietluttig moet zijn en gewoon door moet gaan.quote:probleem is reproduceerbaar
er wordt een fout gevonden waardoor deze stopt..
Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs
Tis zichtbaar, maar dan moet je een hackertje zijn ..quote:Tijgert schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:30:
[...]
Een fout ergens in de code die niet zichtbaar is neem ik aan? Maar wel bijzonder irritant voor de kijker. Is dit iets wat opgelost kan worden? Ik denk dan aan tegen de cfh zeggen dat hij niet zo pietluttig moet zijn en gewoon door moet gaan.
als iets zichtbaar en reproduceerbaar is dan kan er gekeken worden wat er mis is en gekeken worden naar een eventuele oplossing zou het probleem oplosbaar zijn.
Reg. datum: 16 oktober 2002
werkt in %. Beetje onhandig als je het mij vraagt.quote:arnoldl schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:15:
Kan iemand vertellen waar de gotoxx functie zit.
thanks,
Gewoon nummertoetsten gebruiken bv 50 (% komen er vanzelf achter) en op play drukken.
Film gaat nu naar de helft....
wat bedoel je? Een beetje meer bytes intikken mag van mij gerust.quote:arnoldl schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:15:
Kan iemand vertellen waar de gotoxx functie zit.
thanks,
Reg. datum: 02 februari 2003
thanks
wat is onhandig en wat is je voorstel om het te verbeteren?quote:harrytasker schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:55:
[...]
werkt in %. Beetje onhandig als je het mij vraagt.
Gewoon nummertoetsten gebruiken bv 50 (% komen er vanzelf achter) en op play drukken.
Film gaat nu naar de helft....
Minuten uiteraardquote:zeroday schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:54:
[...]
wat is onhandig en wat is je voorstel om het te verbeteren?
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 46 47 48 49 last
Dit topic is gesloten.