Hoofdcategorieën
Topicacties

MSI Wind

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 december 2006

Reg. datum: 20 december 2000

Het lijstje aangevuld met friendly urls en prijzen en verzendkosten voor de laptop

¤ 406,09 + ¤6.95 quickspot
¤ 404.00 + ¤8.50 4launch
¤ 397,50 + ¤8,00 zercom
¤ 400.29 + ¤8,50 complus
¤ 444,76 + ¤x,xx sask
¤ 425,00 + ¤6,50 informatique
¤ 410.49 + ¤9,00 HD
¤ 409,90 + ¤5,00 Gistron
¤ 399,00 + ¤9,95 salland automatisering
¤426,00 + ¤9,95 a-sys

iets met lenzen

Reg. datum: 02 augustus 2006

Het is nu misschien nog te vroeg om deze vragen te stellen maar ik ga het toch maar proberen :P
Ik heb op dit moment een MSI Megabook s270 (AMD Turion 1,6GHz, 1GB geheugen enz.)

- Dit is opzich een behoorlijk stevige laptop, na het zien van een paar filmpjes van de Wind, lijkt het erop dat de Wind ook redelijk stevig is, dit vindt ik een belangrijk punt omdat ik soms nogal ruw met m'n laptop omga, iemand meer informatie hierover?
- Zou de Wind sneller zijn als de Megabook? En dan doel ik vooral in het gebruik van meerdere programma's. Nu ben ik zelf niet echt een zware multi-takser, maar vindt het toch wel fijn om meerdere programma's tegelijk te draaien. Nu gaat dat bij mijn megabook soms nogal erg traag.
- Tot hoever is het geheugen uit te breiden? 2GB 4GB?

De Atom van de Wind zal trager zijn dan de Turion in je Megabook...

Was bekend als Huntor
Reg. datum: 15 november 2000

quote:
Remy!!!! schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:58:
Het is nu misschien nog te vroeg om deze vragen te stellen maar ik ga het toch maar proberen :P
Ik heb op dit moment een MSI Megabook s270 (AMD Turion 1,6GHz, 1GB geheugen enz.)

- Dit is opzich een behoorlijk stevige laptop, na het zien van een paar filmpjes van de Wind, lijkt het erop dat de Wind ook redelijk stevig is, dit vindt ik een belangrijk punt omdat ik soms nogal ruw met m'n laptop omga, iemand meer informatie hierover?
- Zou de Wind sneller zijn als de Megabook? En dan doel ik vooral in het gebruik van meerdere programma's. Nu ben ik zelf niet echt een zware multi-takser, maar vindt het toch wel fijn om meerdere programma's tegelijk te draaien. Nu gaat dat bij mijn megabook soms nogal erg traag.
- Tot hoever is het geheugen uit te breiden? 2GB 4GB?
De Wind is zeker niet sneller dan je Turion 1,6 Ghz. Er is al een test van de 1,33 Ghz Atom en die is trager dan de 900Mhz Celeron van de EEEPc. Bron : Fudzilla

Dus ik denk dat het ten opzichte van je Megabook dan een aardige achteruitgang is...

What a fine day for Science! | Specs

Reg. datum: 27 november 2003

Hehe, sorry (zie onderstaande post).

joswillems86 wijzigde dit bericht 20-05-2008 18:50 (97%)

quote:
joswillems86 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:33:
[...]

Over 41 dagen zou ie ook te bestellen zijn bij Gistron (art. nr. 33575) voor 410 euro incl verkoop of 325 excl inkoop.
post -2 overbodige reactie ;)

kijk is naar je lijst die je quote 3de van onderen

iets met lenzen

Reg. datum: 20 mei 2008

Salland heeft gisteren via een mail laten weten dat zij de Wind al op 3 juni verwachten. Laten we maar hopen dat deze berichten betrouwbaar zijn.

Het lijkt erop dat dit mooie dingetje Asus voorbij gaat streven. Persoonlijk vind ik hem een stuk mooier dan de EEE pc, veel zuiniger, veel grotere HDD, groter scherm (t.o.v. de 7 inch EEE met de dikke rand), koeler en hopelijk ook stiller. Ik ben iig blij dat ik niet overhaast een EEE pc heb gekocht en kan niet wachten tot ik deze krijg (hopelijk zijn de reviews ook naar behoren).

En gelukkig ook geen gedoe met Koreaanse ebayers deze keer, maar gewoon een hele waslijst aan Nederlandse webshops die hem krijgen.

Cooler_King wijzigde dit bericht 20-05-2008 09:04 (15%)

quote:
Cooler_King schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:58:
Salland heeft gisteren via een mail laten weten dat zij de Wind al op 3 juni verwachten. Laten we maar hopen dat deze berichten betrouwbaar zijn.

Het lijkt erop dat dit mooie dingetje Asus voorbij gaat streven. Persoonlijk vind ik hem een stuk mooier dan de EEE pc, veel zuiniger, veel grotere HDD, groter scherm (t.o.v. de 7 inch EEE met de dikke rand), koeler en hopelijk ook stiller. Ik ben iig blij dat ik niet overhaast een EEE pc heb gekocht en kan niet wachten tot ik deze krijg (hopelijk zijn de reviews ook naar behoren).

En gelukkig ook geen gedoe met Koreaanse ebayers deze keer, maar gewoon een hele waslijst aan Nederlandse webshops die hem krijgen.
klinkt erg goed dat ze hem de 3de al verwachten, gelijk maar gemaild of ze ook de witte dan verwachten. Ik vind in tegenstelling tot de eeepc ondanks dat de marketingmachine van msi niet echt draait, beter zijn werk doet qua leveranciers die willen gaan leveren.

iets met lenzen

Reg. datum: 02 augustus 2006

quote:
Harmsen schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:15:
[...]

De Wind is zeker niet sneller dan je Turion 1,6 Ghz. Er is al een test van de 1,33 Ghz Atom en die is trager dan de 900Mhz Celeron van de EEEPc. Bron : Fudzilla

Dus ik denk dat het ten opzichte van je Megabook dan een aardige achteruitgang is...
Ok, bedankt voor de info.
Dan blijf ik voorlopig nog wel bij mijn Megabook.

dixons wil de msi niet gaan voeren in de collectie , salland deelt mede dat over de witte editie er nog geen uitspraken overgedaan zijn.

iets met lenzen

Weet iemand eigenlijk wat de kans is dat er een dode (sub)pixel aanwezig is op het schermpje?

Dit risico zou ik liever niet willen lopen, maar volgens mij doet alleen 4launch aan pixelgarantie voor laptops (van alle winkels uit de lijst) en dat kost 59 euro, wat ik veel te veel vind voor een kleine laptop van 400 euro.

edit: misschien dat dit anders kan helpen: http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

Cooler_King wijzigde dit bericht 20-05-2008 17:42 (26%)

Shabba FC olé olééé!

Op basis van de "wet koop op afstand" kan je binnen zeven dagen na ontvangst van het geleverde afzien van koop. Het levert je wel een hoop gezeik op, maar je staat in je recht. Die paar tientjes voor de pixelgarantie kan je dan beter besteden aan een rechtbijstandsverzekering ;)

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

quote:
Die paar tientjes voor de pixelgarantie kan je dan beter besteden aan een rechtbijstandsverzekering ;)
Lijkt me wat overdreven voor zo'n duidelijke zaak.. is alleen nog de vraag of ze de retourzending mogen weigeren indien het al geopend is.

De meeste winkels en fabrikanten hanteren overigens de ISO 13406-2 norm, klasse 2. Wikipedia: ISO 13406-2

Dit gaat per miljoen pixels. Zou het dan kunnen dat bij de Wind meer dan 1 defecte pixel al voldoende is? aangezien het scherm 1024x600 = 614400 (fors minder dan 1 miljoen).

Andere vraag: heeft iemand al bij de Aldi of Gamma geïnformeerd wanneer de Medion Akoya Mini E1210 (exacte kloon van MSI Wind) leverbaar is?

heeft iemand contact met de importeur. kan dan degene vragen waarom de witte versie nergens wordt aangeboden en de zwarte wel.

iets met lenzen

En daar is geen reden voor...

quote:
Cooler_King schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:24:
[...]

Andere vraag: heeft iemand al bij de Aldi of Gamma geïnformeerd wanneer de Medion Akoya Mini E1210 (exacte kloon van MSI Wind) leverbaar is?
volgens de site zdnet (http://www.zdnet.be/news.cfm?id=84203) pas in augustus in belgië 8)7

NoReason wijzigde dit bericht 20-05-2008 21:38 (40%)

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

quote:
NoReason schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:38:
[...]

volgens de site zdnet (http://www.zdnet.be/news.cfm?id=84203) pas in augustus in belgië 8)7
Bedankt. De datum is waarschijnlijk wel weer achterhaald (het artikel is van april)

verwacht hem iig niet voor juli..

quote:
Cooler_King schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:58:

Ha, ik heb na het zien van de 901 net besloten om die te gaan kopen... Het scheelt toch 1 inch (2,5 cm...) en 25% in gewicht, en daar ik op dit moment een 10" laptop van 1,26 KG (net als Wind) heb die ik eigenlijk te zwaar vind ga ik dus toch voor de EEE. Ik weet alleen de batterijlevensduur van de EEE 901 nog niet, als die minder dan 4 uur is - jammer, EEE, dan toch maar Wind. Hangt wellicht af van of de EEE ook een LED scherm heeft of niet.

Uiterlijk - ach, kleiner is mooier ;-)
En daar ze allebei dezelfde proc hebben zal de EEE dankzij de SSD beter presteren, en de extra opslagruimte hoeft van mij toch niet zo. Allebei passief gekoeld, ook geen punt.

Prijs maakt me niet heel veel uit, en ik geloof echt niet dat die EEE meer dan 5 tientjes zal schelen.

Dus batterijduur zal voor mij de beslissende factor gaan zijn, effectief is dus de vraag nu: heeft de EEE 901 ook een LED scherm, of niet?

volgens mij is daar nog bijna niks over bekend.
maar ik ga sowieso voor Wind. Accuduur is voor mij erg belangrijk.

Op beide laptops kan ik toch wel:
Internetten, MSN, Word, Powerpoint, filmpje (divx) kijken.

alhoewel, divx kunnen ze hopelijk toch wel zonder hapering aan? :p

msi of asus , laat ze eerst allebei is even volop leverbaar raken :)

iets met lenzen

Reg. datum: 23 februari 2007

Wat zijn de pros en cons voor als ik een sony tz laptop ga halen? Ik kan er zo eentje halen voor 900 euro. Dat is dan 500 euro duurder dan de msi wind ervan uitgaand dat deze 400 euro gaat kosten.

De sony TZ heeft:
- een grotere en beter scherm met betere resolutie
- betere processor (c2d u7500 vs intel atom)
- 1gb meer ram
- 20gb meer harde schijfruimte
- magnesium bepansert
- windows vista in plaats van linux of xp
- ik kan hem nu krijgen

Is dit allemaal 500 euro waard? Oh ja nog een kanttekening. Ik gebruik nog steeds een p4 computer. Ik vind het tegenwoordig erg traag en zou graag een iets snellere computer willen hebben maar ik hoef geen absolute brute kracht te hebben. Het enige wat ik doe is browsen, word, msn etc

Of moet ik gewoon echt met mijn tijd meegaan?

wilcoholic wijzigde dit bericht 21-05-2008 20:33 (23%)

Reg. datum: 17 oktober 2004

quote:
wilcoholic schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:26:
Wat zijn de pros en cons voor als ik een sony tz laptop ga halen? Ik kan er zo eentje halen voor 900 euro. Dat is dan 500 euro duurder dan de msi wind ervan uitgaand dat deze 400 euro gaat kosten.

De sony TZ heeft:
- een grotere en beter scherm met betere resolutie
- betere processor (c2d u7500 vs intel atom)
- 1gb meer ram
- 20gb meer harde schijfruimte
- magnesium bepansert
- windows vista in plaats van linux of xp
- ik kan hem nu krijgen

Is dit allemaal 500 euro waard? Oh ja nog een kanttekening. Ik gebruik nog steeds een p4 computer. Ik vind het tegenwoordig erg traag en zou graag een iets snellere computer willen hebben maar ik hoef geen absolute brute kracht te hebben. Het enige wat ik doe is browsen, word, msn etc

Of moet ik gewoon echt met mijn tijd meegaan?
Kan je mij AUB vertellen waar ik deze TZ kan halen voor 900 Euro?
Op de pricewatch is hij op zijn goedkoopst 1280 en dan nog -200 cashback
Thanks

quote:
Superstoned schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:03:
[...]

Allebei passief gekoeld, ook geen punt.
De 700 en 900 modellen maken anders behoorlijk veel lawaai heb ik gelezen. Als de 901 geen Atom gebruikt dan zal het bij dat model niet anders zijn.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: