Hoofdcategorieën
Topicacties

Games forum splitsen?

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 03 november 2002

quote:
Lighteye schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:42:
Categorieën is misschien nog wel het beste. Minder populaire genres kun je ook samenvoegen onder 1 subfora om niet een hele waslijst te krijgen.

Kun je een spel als GTA IV niet onder de genre sandbox plaatsen? Heb je bijvoorbeeld simcity/transport tycoon/the sims/spore. Vallen ook min of meer onder sandbox of zogenaamde godgames. Bijvoorbeeld sandbox/godgames als 1 subforum eventueel simulatie er nog bij. TAGS wel verplicht blijven stellen voor welk systeem het beschikbaar is.

Als de (SGD) crew nu eens een beslissing maakte dan zou er een nieuw topic kunnen komen om te discussiëren wat de genres zouden moeten zijn en welke samen in 1 subforum zouden kunnen?

En tot slot misschien nog wel 1 algemeen hardware console subforum voor bijvoorbeeld alle hardware die te gebruiken is op consoles.

En SPV toegankelijker maken door bijvoorbeeld een standaard voorbeeld lijstje te maken (van het os/hardware/temperaturen/eventueel wijzen op screenshot die het kan uitleggen/iig wat algemene info om de topicstarter het makkelijker te maken en uiteindelijk voor de users die het probleem beter kunnen analyseren en eventueel oplossen) die men dan kan overnemen in een topicstart.
Per type spel heeft geen enkele zin om van de grote topic af te raken. In FPS gaat iedereen natuurlijk gewoon de Grote Counter-Strike Thread blijven gebruiken. Het is nu juist rommelig omdat alle hardware en games door elkaar staan. Daarom is mijn indeling (zie hieronder) een goede oplossing om orde te scheppen in de rommel. Ik denk dat veel mensen die een Wii hebben liever alle Wii-games bij elkaar zien, dan alle FPS. Of iedereen met een PSP de PSP games bij elkaar, dan alle racegames. Dat hele genres gedoe zie ik echt niets in.

Desktop Gaming
Console Gaming
>> Games
>> Wii Hardware & Exclusives
>> PS3 Hardware & Exclusives
>> Xbox360 Hardware & Exclusives
>> Portable Hardware & Exclusives
Overigen

Holoris wijzigde dit bericht 17-05-2008 23:44 (11%)

F@H, W@H & WP

quote:
Holoris schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:37:
[...]
Per type spel heeft geen enkele zin om van de grote topic af te raken. In FPS gaat iedereen natuurlijk gewoon de Grote Counter-Strike Thread blijven gebruiken. Het is nu juist rommelig omdat alle hardware en games door elkaar staan. Daarom is mijn indeling (zie hieronder) een goede oplossing om orde te scheppen in de rommel. Ik denk dat veel mensen die een Wii hebben liever alle Wii-games bij elkaar zien, dan alle FPS. Of iedereen met een PSP de PSP games bij elkaar, dan alle racegames. Dat hele genres gedoe zie ik echt niets in.
True
quote:
Desktop Gaming
Console Gaming
>> Games
>> Portable Hardware & Exclusives
Overigen
Niet logisch, wat dan als je een PSx of een XBox hebt? GBA en Nintendo DS vallen onder Portable, maar is de door mij eerder gesugereerde optie niet logischer door het op merk/fabrikant te sorteren en dan pas topics/genres toe te gaan passen. Sony/Nintendo/Microsoft en dan nog Desktopgaming voor linux/os/x en windows (het door jou geopperde Games toe te voegen en achter de console (in mijn variant dan fabrikant) Hardware & Exclusives toe te voegen is geen slecht idee
Ten eerste: Ga niet de multiplatform game topics splitsen. Dat is echt zonde! Zoals TheZeroorez ook zegt, je moet dan alle topics gaan lezen om te zoeken naar dingen als gameplay (storyline, hulp bij missies, enz). Dan wordt het helemaal een bende, en zeker onoverzichtelijk.

Ten tweede mijn gedachte over de sub genres:
Op consoles sorteren kan handig zijn, maar vergis je niet: 80% van de games zijn multiplatform, en 18% die dat niet zijn zijn voor de PC (kijk maar naar de vele MMORPG's die er zijn). Als je op console sorteert, dan krijg je een PS3/XBox/Wii forum, dat maar 3 actieve topics bevat (evt. meer door hardware), en een alsnog heel groot forum over cross platform. Hiermee verplaats je dus (zoals eerder ook is gezegt) het probleem naar een ander forum, en er worden alleen maar meer forums ge creeërd, wat ook niet erg goed is lijkt mij.

Op Genre selecteren is lastig, aangezien het veel forums vereist:
FPS
Racing
RTS (?)
(MMO)RPG
Simulation
En dan vergeet ik er nog een paar.

Ik zou dit dan doen:
- PC Gaming (aangezien veel games als RTS en MMORPG games alleen op de PC komen)
- Console (veel multiplatform games komen alleen uit op XBox en PS3 en evt Wii. Ook voor portable)
- Console HW (evt. met PC HW erbij, als stuurtjes/joysticks/gamepads)
- Multiplatform (dit dus voor de games die op álle platforms uitkomen)

Problemen en vragen eruit mikken, daar wordt te weinig gepost, maak dan een topic aan in het desbetreffende forum (evt in een topic als: ''Groot PS3 topic'' in Console HW).

Just my thoughts. Mij lijkt dit het handigst:
- Niet teveel forums.
- mooie verdeling, ik denk dat in elk forum er evenveel zal worden gepost.
- Geen problemen met meerdere topics. Wanneer een spel een jaar later op PC wordt uitgebracht, wordt het forum verplaatst naar Multi.

EDIT: Ik heb even een screentje gemaakt met de huidige topics in de lijst, en waar ze dan in zullen komen:
http://tweakers.net/ext/f/yBY3Pv0VfKGwokzjAr27DOSz/thumb.jpg
Rood = Console
Geel = PC (dit is dus het meeste, dus zeker PC apart houden)
Blauw = Console HW
Zwart = Multi

Dit is dus vrij goed verdeeld, en ook nog eens logisch!

Killzone wijzigde dit bericht 18-05-2008 01:43 (10%)
Reden: Screentje

Spelling is een keuze | Weblog

@wiethoofd: die mix van jou en mijn idee lijkt me idd een van de beste alternatieven. Maar dan niet alsnog een subverdeling (dat is onzin omdat de PS2, Xbox enz toch zo goed als end-of-life zijn, dus gewoon Nintendo/Sony/Microsoft en niet onderverdelen in modelen van consoles aangezien die oudere toch al bijna eol zijn).
quote:
Killzone schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:26:
Ik zou dit dan doen:

- PC Gaming (aangezien veel games als RTS en MMORPG games alleen op de PC komen)
- Console (veel multiplatform games komen alleen uit op XBox en PS3 en evt Wii. Ook voor portable)
- Console HW (evt. met PC HW erbij, als stuurtjes/joysticks/gamepads)
- Multiplatform (dit dus voor de games die op álle platforms uitkomen)

Dit is dus vrij goed verdeeld, en ook nog eens logisch!
Ik vind dit niet handig. Iemand met een Xbox360 heeft er niets aan om in de lijst van 20 actieve topics (die meestal bovenaan in je browser staan) ook allemaal threads te zien over Wii-spelletjes, DS spelletjes, PSP-spelletjes enz. Ook bij Console HW houdt je die rommel dat je met tags dus zult moeten blijven werken [PS3] Welke 3rd party-gamepad? Ik zie toch echter liever exclusieve games en hardware van een fabrikant in 1 categorie; dan alle consolespelletjes (van de PSP,Xbox t/m 360, PS3, DS) bij elkaar gepropt en alle hardware van consoles doorelkaar gepropt.

En wat versta je onder Multiplatform? Alleen PC/Xbox360/PS3/Wii; of ook de DS en PSP? Ik zou het andersom doen: standaard alle games bij elkaar, tenzij het een exclusive van een bepaald platform is -> dan in het betreffende console forum.

Bovendient ontbreekt bij jou ook nogeens een Overigen categorie, voor meer algemene discussies over gamen (Is een computerspel kunst? Ik zoek de naam van een spel.. Show je gamecollectie..Algemeen budget game topic enz).

Ik zou er dan dit van maken:

Desktop Gaming
Console Gaming
>> Games
>> Nintendo Hardware & Exclusives
>> Sony Hardware & Exclusives
>> Microsoft Hardware & Exclusives
Overigen

(zo erg is het niet voor desktopgaming een eigen topic te hebben; evt. kan de TS gekopieerd worden van een reeds bestaande console TS - vaak maar weinig aanpassing nodig. En Anders Games boven Destkop en Console)

Wat ik nu nog mis (en dat is het probleem met een aanpassing van wiethoofd en mij) is dat portable gaming ontbreekt. Die zou ik wel graag apart zien, omdat deze net zoveel recht heeft op een aparte cat; aangezien deze league net zo veel verschilt als desktop en gewoon console gamen. Dus toch liever dan:

Desktop Gaming
Console Gaming
>> Games
>> Portable Gaming & Exclusives
Oldskool, Retro en Overigen

(aangezien Xbox en PS2, GC toch eol zijn; dus die kunnen wel in 1 groot topic blijven en onder de laatste categorie).

Holoris wijzigde dit bericht 18-05-2008 02:41 (42%)

F@H, W@H & WP

quote:
Holoris schreef op zondag 18 mei 2008 @ 02:01:
Wat ik nu nog mis (en dat is het probleem met een aanpassing van wiethoofd en mij) is dat portable gaming ontbreekt. Die zou ik wel graag apart zien, omdat deze net zoveel recht heeft op een aparte cat; aangezien deze league net zo veel verschilt als desktop en gewoon console gamen. Dus toch liever dan:

Desktop Gaming
Console Gaming
>> Games
>> Portable Gaming & Exclusives
Oldskool, Retro en Overigen

(aangezien Xbox en PS2, GC toch eol zijn; dus die kunnen wel in 1 groot topic blijven en onder de laatste categorie).
Dat is dus niet echt logisch, nog niet iedereen met een xbox en/of PSX/PS2 is overgestapt naar een next-gen console of heeft er een naast de oude console, ook het aantal mensen dat nog met een gameboy color/advance speelt is nog redelijk hoog (het is dan niet álleen die GBC/GBA, maar er naast dan nog een extra console oid). Ik zou toch gewoon de portables ook in de categorie bij de desbetreffende fabrikant plakken om zo het globale zoeken makkelijker te maken.

voor de gameboy color/advance kan dan bijvoorbeeld wel één groot forum waar dan de spellen, hardwarevragen/-problemen, winkels, garantie, (cheats?), tips etc aan bod komen, in de categorie Nintendo Hardware & Exclusives

PSX en PS2 zouden dan in 1 topic kunnen omdat een deel van de spellen van de PSX ook op de PS2 te spelen zijn, maar dit dan wel in de categorie: Sony Hardware & Exclusives

en wat jij als categorie 'games' hebt waarom daar niet alle multiplatformspeltopics dumpen en de console-only bij de goede fabrikant

Of:
Desktop Gaming
 > Games
 > Hardware & Exclusives
Console Gaming
 > Games
 > Nintendo Hardware & Exclusives
   >> Nextgen (Wii/DS)
   >> Retro (GBC/GBA/GC)
 > Sony Hardware & Exclusives
   >> Nextgen (PSP/PS3)
   >> Retro (PSX/PS2)
 > Microsoft Hardware & Exclusives
   >> Nextgen (Xbox360)
   >> Retro (Xbox)
Overigen
quote:
Wiethoofd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:26:

Of:
Desktop Gaming
 > Games
 > Hardware & Exclusives
Console Gaming
 > Games
 > Nintendo Hardware & Exclusives
   >> Nextgen (Wii/DS)
   >> Retro (GBC/GBA/GC)
 > Sony Hardware & Exclusives
   >> Nextgen (PSP/PS3)
   >> Retro (PSX/PS2)
 > Microsoft Hardware & Exclusives
   >> Nextgen (Xbox360)
   >> Retro (Xbox)
Overigen
Dan krijg je erg veel forums, het is denk ik dan beter om Retro en Nextgen bij elkaar te doen. Sowieso zijn er weinig retro topics meer, dus dat lijkt mij overbodig.
Doe het dan zo:

Desktop Gaming
> Games
> HW & Exclusives
Console gaming
> Nintendo (HW & Exclusives)
> Sony (HW & Exclusives)
> Microsoft (HW & Exclusives)
> Games
Overal Multiplatform.

Ook raad ik jullie aan eens te kijken in de huidige lijst, en dat in te delen waar alles komt. Zo kan je makkelijk zien welk topic evt. erg druk wordt, en welke niet.

Reg. datum: 31 mei 2001

Waarom denkt men dat het nodig is voor elke console een apart hardware subforum te maken?

Een apart subforum voor elke console kan altijd nog als blijkt dat het toch te groot is. Bovendien gaat het om de games niet de hardware en zoveel hardware is er nou ook weer niet beschikbaar voor een console.

Overigens is er voor PC hardware genoeg andere subforums op GoT beschikbaar, als je daar 1 speciaal voor spielerij en games gaat maken krijg je alleen maar 'legitieme' newbies topics.

Lighteye wijzigde dit bericht 18-05-2008 14:02 (23%)

O+
Reg. datum: 18 december 2005

quote:
Killzone schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:47:
[...]

Dan krijg je erg veel forums, het is denk ik dan beter om Retro en Nextgen bij elkaar te doen. Sowieso zijn er weinig retro topics meer, dus dat lijkt mij overbodig.
Doe het dan zo:

Desktop Gaming
> Games
> HW & Exclusives
Console gaming
> Nintendo (HW & Exclusives)
> Sony (HW & Exclusives)
> Microsoft (HW & Exclusives)
> Games
Overal Multiplatform.

Ook raad ik jullie aan eens te kijken in de huidige lijst, en dat in te delen waar alles komt. Zo kan je makkelijk zien welk topic evt. erg druk wordt, en welke niet.
Dit lijstje lijkt me al redelijk bruikbaar, maar toch zou ik nog wat aanpassingen maken en schrappen.

Hardware voor PC gaming? Als het over de gitaar gaat voor Guitar Hero kan dat wel in het topic en voor de echte PC's heb je CSL al, dat hoeft dus niet Spielerij.

Het probleem ligt gewoon bij het feit dat er veel multiplatform games zijn, dat is nou eenmaal zo. Om dan in te gaan delen in genre vind ik geen oplossing, de meeste mensen zijn geïnteresseerd in een bepaald platform, en ze willen dan ook alleen topics daarover zien.

Ik zie het meeste in een verdeling als:
-PC games
-Microsoft (HW & Games)
-Sony (HW & Games)
-Nintendo (HW & Games)
-Multiplatform
-Overige (andere platformen, retro)

Multiplatform games worden geplaatst in het multiplatform gedeelte en geghost naar bijvoorbeeld de categorie PC en Microsoft. Hierdoor zal multiplatform dus wel een grote categorie worden, maar daar valt niks aan te doen. En als je in bijvoorbeeld het Sony gedeelte kijkt, zie je nog steeds alleen maar topics die te maken hebben met een PS3 en wat minder over de PSP en PS2 (vandaar ook geen speciaal handheld gedeelte, daar heb je dan DS & PSP door elkaar lopen, wat imo nog 'irritanter' is als PS3 en PSP door elkaar of DS en Wii doorelkaar).

In ieder geval vind ik dat er nou echt eens een besluit moet worden genomen, whatever it is (hoewel indelen in genres me echt een ramp lijkt, want dan moet ik dus weet ik het veel categorieën doorlopen om alle topics over 360 games tegen te komen).

quote:
Muthas schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:19:
[...]

Dit lijstje lijkt me al redelijk bruikbaar, maar toch zou ik nog wat aanpassingen maken en schrappen.

Hardware voor PC gaming? Als het over de gitaar gaat voor Guitar Hero kan dat wel in het topic en voor de echte PC's heb je CSL al, dat hoeft dus niet Spielerij.

Het probleem ligt gewoon bij het feit dat er veel multiplatform games zijn, dat is nou eenmaal zo. Om dan in te gaan delen in genre vind ik geen oplossing, de meeste mensen zijn geïnteresseerd in een bepaald platform, en ze willen dan ook alleen topics daarover zien.

Ik zie het meeste in een verdeling als:
-PC games
-Microsoft (HW & Games)
-Sony (HW & Games)
-Nintendo (HW & Games)
-Multiplatform
-Overige (andere platformen, retro)

Multiplatform games worden geplaatst in het multiplatform gedeelte en geghost naar bijvoorbeeld de categorie PC en Microsoft. Hierdoor zal multiplatform dus wel een grote categorie worden, maar daar valt niks aan te doen. En als je in bijvoorbeeld het Sony gedeelte kijkt, zie je nog steeds alleen maar topics die te maken hebben met een PS3 en wat minder over de PSP en PS2 (vandaar ook geen speciaal handheld gedeelte, daar heb je dan DS & PSP door elkaar lopen, wat imo nog 'irritanter' is als PS3 en PSP door elkaar of DS en Wii doorelkaar).

In ieder geval vind ik dat er nou echt eens een besluit moet worden genomen, whatever it is (hoewel indelen in genres me echt een ramp lijkt, want dan moet ik dus weet ik het veel categorieën doorlopen om alle topics over 360 games tegen te komen).
Zo kan het ook idd. Ik zou er alleen nog wel voor willen pleiten dat 'multiplatform' zó geinterpreteerd wordt dat zodra een spel op meer dan één platform verschijnt in het 'multiplatform' gedeelte terecht kan. Dus niet enkel voor games die op PC én PS3 én Xbox360 én Wii uitkomen. Er zijn ook games die alleen verschijnen op Xbox360 en de PC, of games die enkel op de PS3 en Xbox360 uitkomen. Dan zou je weer met softlinks moeten werken wat onhandig is. Dus hoofdregel: in 'multiplatform', tenzij het spel slechts op één console is uitgebracht (=exclusive) -> dan onder dat betreffende forum.

Ik zou de volgorde wel aanpassen, door multiplatform bovenaan te zetten (=immers meest populair waarschijnlijk).

Spielerij Algemeen

>> Multiplatform Gaming

>> Desktop Gaming (= PC, Mac, Linux)

>> Console Gaming
-Microsoft Gaming (HW & Games)
-Nintendo Gaming (HW & Games)
-Sony Gaming (HW & Games)

>> Overigen (andere platformen, retro)

Holoris wijzigde dit bericht 18-05-2008 18:13 (7%)

mods. *kick* het wordt dus geen opdeling in genres, aangezien zo'n beetje iedereen hier tegen is? ! Ik hoop dat jullie EINDELIJK een keer naar de gebruikers luisteren (die al jaren roepen om opsplitsing !!!!) en niet je eigen mening doordrukken en nu EINDELIJK eens een keertje actie ondernemen. SGD & SPV hinken al gigantisch achter op de rest van de fora die wel mee gegaan zijn met hun tijd (SPV is echt al jaren bijna dood). En iedere keer wordt wel weer eens over gesproken, maar nooit is komt het er van. :'(

Holoris wijzigde dit bericht 19-05-2008 15:39 (71%)

O+

quote:
Holoris schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:07:
[...]

Zo kan het ook idd. Ik zou er alleen nog wel voor willen pleiten dat 'multiplatform' zó geinterpreteerd wordt dat zodra een spel op meer dan één platform verschijnt in het 'multiplatform' gedeelte terecht kan. Dus niet enkel voor games die op PC én PS3 én Xbox360 én Wii uitkomen. Er zijn ook games die alleen verschijnen op Xbox360 en de PC, of games die enkel op de PS3 en Xbox360 uitkomen. Dan zou je weer met softlinks moeten werken wat onhandig is. Dus hoofdregel: in 'multiplatform', tenzij het spel slechts op één console is uitgebracht (=exclusive) -> dan onder dat betreffende forum.
Tuurlijk, meerdere platforms = multiplatform, en het is natuurlijk logisch zoals je zegt dat je een Xbox 360 exclusive in de Xbox 360 (Microsoft) categorie zet. Blijkt ie later toch niet zo exclusive te zijn en komt hij bijvoorbeeld op de PC uit, move naar multiplatform, ghosten naar PC en MS (voorbeeldje).
quote:
Ik zou de volgorde wel aanpassen, door multiplatform bovenaan te zetten (=immers meest populair waarschijnlijk).
Details ;)

Mods: dit lijkt mij de beste oplossing. Als iemand nog nadelen kan bedenken besides het grote multiplatform gedeelte (waar imo zonder andere rare oplossingen niks aan te doen valt) hoor ik het graag.

Acties: [view][quote]

Door: JHS
DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

Holoris: Het kicken van topics in LA na zo'n korte tijd is niet erg zinnig - discussies lopen intern vaak nog een tijdje door en het duurt soms ook wel even voor iemand tijd heeft gevonden een reactie te geven ;) .
quote:
zeef schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:52:
Er wordt hard nagedacht aan een oplossing voor grote topics. Dat is echter niet zo heel eenvoudig, zeker niet als je ook de informatie nog enigszins overzichtelijk wil houden zonder een massa van losse topicjes.

In ieder geval zijn we voorlopig van plan om de games op te splitsen naar soort/genre en niet naar console. Omdat de gemplay veelall hetzelfde is voor de consoles. Voor de specifieke console eigen titels is ook altijd een genre indeling te maken :) Maar mocht iemand nog een briljant ander idee hebben dan hoor ik dat graag.
Opsplitsen is goed, een deel van de oplossing is zeker in die hoek te vinden.

Een oplossing voor de grote topics heb ik misschien. Voor die oplossing is echter wel wat dev-werk nodig. Het probleem bij grote topics is dat er vaak hetzelfde wordt gevraagd. In ieder deel komt dezelfde vraag terug en de regulars storen zich daar uiteraard aan. Oplossing: zorg dat je in alle delen kunt zoeken!

Een gebruiker zou in het meest extreme geval nu in alle 157 delen van het World of Warcraft-topic moeten gaan zoeken om te zien of zijn vraag al eens gesteld is. Uiteraard maakt hij dan liever een nieuwe post aan, want dat zoeken is onbegonnen werk.

Maar zouden die vragen niet enorm afnemen als je de delen aan elkaar kunt knopen (achter de schermen) en dan de gebruiker de optie geven om te zoeken in alle delen?
Puik
Reg. datum: 14 januari 2002

Zouden veel van de vragen uit de grote topics niet in SPV thuishoren eigenlijk?

If you think you're the bomb, then I'm Hiroshima!
Launch Control! - Carnavalsmarkt.nl

programulator
Reg. datum: 26 september 2000

Als we toch aan het devven gaan, dan lijkt het mij handiger als je in een topic gewoon subtopics kunt openen, en dat je zo'n subtopic kunt vlaggen als beantwoord. Onbeantwoordde subtopics kunnen dan in een tracker bovenaan in de topic blijven staan, en uitklapbaar onder de topictitel in de topiclijst van het forum. En subtopics moeten uiteraard makkelijk doorzoekbaar zijn. In de main topic kan dan de reguliere discussie over het onderwerp plaatsvinden. Door de specifieke vragen in subtopics onder te brengen zorg je er tevens voor dat de main topic niet zo hard gaat. En een moderator kan bij een main topic van 1000 posts eventueel de hele main topic converteren naar een subtopic, zodat je in de main topic weer verder kunt reageren. Dan heb je dus geen aparte 23423 delige topics, en het blijft toch enigszins overzichtelijk door het archief wat in de topic zelf opgeslagen staat.

.oisyn wijzigde dit bericht 19-05-2008 17:49 (3%)

F@H, W@H & WP

@ .oisyn: Dus dat je bijvoorbeeld 1 groot WoW topic krijgt waarin je subtopics hebt
als je dan dus dat topic zoekt moet je als volgt:

Desktop gaming
>World of Warcraft
>>"Het grote Wow topic deeltje xxx"
>>*Subtopics met beantwoorde vragen en de eerdere delen van 'het grote topic'*

Bij Console/multiplatform games krijg je dus (een onderverdeling op fabrikant en dan) op game, wat mij een logische verdeling lijkt, waarna je per game meerdere topics kan openen of doorzoeken om je vragen te stellen.
programulator

quote:
Wiethoofd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:42:
@ .oisyn: Dus dat je bijvoorbeeld 1 groot WoW topic krijgt waarin je subtopics hebt
als je dan dus dat topic zoekt moet je als volgt:

Desktop gaming
>World of Warcraft
>>"Het grote Wow topic deeltje xxx"
>>*Subtopics met beantwoorde vragen en de eerdere delen van 'het grote topic'*
Wat "moet je als volgt"? Ik snap niet goed wat je bedoelt. Het idee is dat je zoekt in de subtopics van een topic. Dus je krijgt een lijst van subtopics die voldoen aan je searchquery. En aan de hand van de titels van die subtopics kun je voor jezelf bepalen waar het antwoord mogelijk in staat. Misschien vind je ook wel de archiefdelen, maar die zijn minder interessant omdat het wel de bedoeling is dat specifieke vragen in subtopics geplaatst worden.
F@H, W@H & WP

ik bedoelde met 'als volgt' welk pad je moest lopen/volgen om bij die subtopics uit te komen die je boven mijn post suggereerde, maar als je dit alleen doet met de search is mijn post eigenlijk nutteloos ;)
programulator

Oh ja als je ze gewoon wilt browsen dan doe je dat idd op dezelfde manier zoals je nu bij een topic komt, maar dan nog een niveau dieper :). Maar dan imho wel liefst via een apart linkje in de topiclijst van een forum of een knopje in het topic. Het lijkt me namelijk wel gewenst dat als je op een topic klikt in het forum dat je dan gewoon in de main thread uitkomt en je niet in een berg van subtopics terecht komt :)

.oisyn wijzigde dit bericht 19-05-2008 18:25 (50%)

Acties: [view][quote]

Door: zeef
Forumcoördinator
Reg. datum: 22 januari 2000

quote:
.oisyn schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:47:
Als we toch aan het devven gaan, dan lijkt het mij handiger als je in een topic gewoon subtopics kunt openen, en dat je zo'n subtopic kunt vlaggen als beantwoord. Onbeantwoordde subtopics kunnen dan in een tracker bovenaan in de topic blijven staan, en uitklapbaar onder de topictitel in de topiclijst van het forum. En subtopics moeten uiteraard makkelijk doorzoekbaar zijn. In de main topic kan dan de reguliere discussie over het onderwerp plaatsvinden. Door de specifieke vragen in subtopics onder te brengen zorg je er tevens voor dat de main topic niet zo hard gaat. En een moderator kan bij een main topic van 1000 posts eventueel de hele main topic converteren naar een subtopic, zodat je in de main topic weer verder kunt reageren. Dan heb je dus geen aparte 23423 delige topics, en het blijft toch enigszins overzichtelijk door het archief wat in de topic zelf opgeslagen staat.
Het idee is aardig en verdient absoluut een nadere uitwerking. Nu ben ik deze week niet @ HQ dus geen gedegen overleg met de _o_ devvers _o_ maar ik kom hier zeker op terug :)

Curry zegt:
[21:40:35] Curry: vieze koorbal dat je bent
[21:40:36] zeef: knor
Curry zegt: strakke timing

Ruud Ruudjah = new Ruudjah();
Reg. datum: 24 november 1999

nalv het idee van .oisyn
En met een hiërarchie-boom samenvatting kan je de structuur van het topic direct zichtbaar maken.
Een poging:

Het grote WOW topic Dit topic heeft subtopics. Klik hier om de hiërarchie weer te geven
  • WOW op de mac specifieke vragen
    • Problemen met MAC OS X leopard (10.5)
    • Razor muis problemen op MAC OS X & WOW
  • WOW op de PC specifieke vragen
    • Vista drivers problemen
    • ATI 87.45 versie geeft artifacts
    • Nvidia 34.56 driver + WOW laat XP crashen
  • Vragen over je account
    • Hoe afmelden voor WOW account?
    • Teveel afgeschreven WOW account.... Wat nu?
    • Geweigerd op IP, maar net verhuisd. Hoe op te lossen?
  • Levelling vragen
    • Hoe level jij van 50 naar 60?
    • Op level 60... En nu?
In feite creëer je dus een soort van subforum, alleen dan in een topic vorm. Het voordeel tov een subforum lijkt me duidelijk: bij een subforum moet je voor iedere nieuwe discussiehype een subforum aanmaken, wat na verloop van tijd doodbloed.

Compile error: circular reflection detected

Het idee is idd goed. Er hangen nog wel wat praktische bezwaren aan, zoals:

Wie gaat beoordelen of een subtopic toegestaan wordt (want je wil niet voor ieder klein wissewasje een subtopic hebben) én wie bepaalt de naam van de subtopics (want die moeten wel gelijk duidelijk zijn - zodat modjes ook niet nog eens topics moeten gaan renamen om het te verduidelijken) ?

En er moet dan ook nog een apart topic bijkomen, want anders krijg je weer discussies over de vraag: "Zal ik hiervan een subtopic maken of niet?" in de main-topic en dat wil je niet.

Ik denk dat het wel wat meer werk voor de mods zo gaat opleveren.

Want bijvoorbeeld als er 10 replies in de maintopic staan over onderwerp Y, en dus misschien wel een subtopic waard is, moeten die replies weer eerst 1 voor 1 gelinked worden aan het subtopic (de rest van de responses daarna uiteraard niet.

Tenzij ik je idee natuurlijk verkeerd begrijp.

Holoris wijzigde dit bericht 21-05-2008 00:50 (47%)

O+

Dat is aardig wat dev-werk en hoewel het natuurlijk best snel kan worden uitgevoerd, is mijn ervaring dat dat hier allemaal niet zo snel gaat (devvers zijn natuurlijk ook druk met andere zaken) :)

Sowieso heeft het niet echt te maken met waar hier over praten, het opsplitsen van Spielerei. Dit idee-tje heeft alleen invloed op de grote druk bezochte topics, niet op de topiclist waar ze in staan :)

Het kan, maar het kan ook heel snel onoverzichtelijk worden. Teveel suptopic kan de leesbaarheid niet echt bevorderen. Ik zou onder 1 topic maar 1 subtopic zetten, en niet een subsubtopic. Dat wordt erg lastig, voor zowel de lezers als de mods.

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

quote:
SYQ schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:05:
dat het splitsen van een forum ook slecht kan gaan bewijst hele gsm forum wel
Jammer dat ik deze opmerking nu pas zie.

Onderbouw het eens, want nu is het een niets-zeggende uithaal zonder concrete voorbeelden waar we niets mee kunnen.

@ hieronder: klopt, heb je gelijk in ; ik zal hem een DM sturen :)

pven wijzigde dit bericht 02-06-2008 18:09 (9%)

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: