quote:
gambieter schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 03:17:
Kun je het niet opdelen per platform, en dan cross-platform games in 1 topic doen, welke in alle subforums zichtbaar is, vergelijkbaar met
Oneens met de actie van een moderator? Post het hier welke in CSA, WOS, WWS en OFF staat? Als je dan nog een filteroptie toevoegt als de forumsoftware kan onthouden vanuit welk forumdeel het werd geplaatst, dan kunnen mensen in het hele topic zoeken of alleen het specifieke platform waarin ze geinteresseerd zijn.
Zal waarschijnlijk wel wat Dev-werk voor nodig zijn?

..Dan blijf je vanwege de enorme hoeveelheid aan multiplatform-games nog steeds die ontiegelijk lange topiclist hebben

quote:
Buiten wat ik hierboven noemde (waar het om ghost topics ging) is dat met tags sowieso niet te doen. Het zal voor enorme serverloads zorgen, en om er nu een heel rack bij te leasen voor SGD alleen? Ik denk niet dat dat handig is

quote:
Hoedje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 02:19:
Uit de reactie van TheZeroorez blijkt duidelijk dat de Spielerij crew dat niet van plan is en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat heel jammer vindt. Op vrijwel alle andere fora en sites wordt ook het onderscheidt naar platform gemaakt en niet naar genre. Dat is natuurlijk niet voor niets

.
Waarom precies wel dan? Dat anderen dat handig lijkt wil niet zeggen dat het ons ook handig lijkt als oplossing voor ons 'probleem'

quote:
Stel dat je het per platform (of meer generiek merk/fabrikant) opsplitst dan blijf je inderdaad met de multiplatform games zitten. Ik vraag me af of dat echt zo'n probleem is. Verschillende topics voor een spel lijken me helemaal niet zo ongewenst. Bijv. PES voor de Wii is heel anders dan voor de PC.
SGD (of de fora na de splitsing) blijft enkel en alleen voor discussie over het spel, teveel techniek is niet gewenst. Qua gameplay, objectives, etc. zijn games die op meerdere platformen komen soms wat verschillend, maar het verschil is nu echt niet zo groot om het nuttig te maken om twee topics voor eenzelfde spel te maken. Een nadelig effect hiervan zou ook zijn dat je eigenlijk twee topics moet volgen als je het een en ander over een spel wil weten. Een patch bij CoD4 op de Xbox bijvoorbeeld, is nog niet op de PC. Wel is het zo dat je kunt zien welke features erin zitten en dat deze ook naar de PC komen. Hoe speel je op een bepaalde map, wat zijn je favoriete wapens, hoe moet dat stukje in de singleplayer nu? Etc. Er lijkt veeel meer overlap te zijn dan niet-overlap. Dan is het gewoon niet handig om dat uit elkaar te rukken.
quote:
Daarbij krijg je dan ook niet de zo nu en dan oplaaiende fanboy reacties zoals in het GTA IV topic.
Oh zeker wel hoor, kijk maar in het PS3, Xbox360 of 'PC gaming dood?' topic. Ik denk dat je er in APL ook vast wel wat mee te maken hebt

quote:
Bij het opsplitsen per genre willen we ook een subforum maken voor discussies en hardware, waar dus automatisch bijna alle kleine topics zullen komen (en in SPV natuurlijk, wat gewoon behouden zal blijven).
quote:
De mogelijkheid voor de gebruiker om bepaalde informatie te vinden. De crew is het er in het algemeen over eens dat de grote topics onwenselijk zijn, omdat alle informatie op een grote hoop komt, vaak dezelfde vragen terugkomen en het voor een nieuw persoon vrijwel onmogelijk is om bepaalde informatie terug te vinden. Bij een subforum per platform/fabrikant maak je het mogelijk om dat op te splitsen, zodat niet alle discussies door elkaar lopen in een topic. Alle aspecten van een platform/console kunnen dan in een apart topic besproken worden.
Eén groot topic opsplitsen in 3 kleinere die over vrijwel hetzelfde gaan zie ik niet echt als een oplossing eigenlijk. Feit is dat de game-topics echt veel en veel meer over het algemene gamen gaan dan de platform-specifieke onderdelen.
quote:
Het is immers ook zo opgedeeld in Softe Goederen (WOS, NOS etc.) en Telecommunicatie (WBM, NBM etc.).
Da's natuurlijk een hartstikke scheve vergelijking. Hoeveel genres OS'en ken je (op servers na, die bij Windows al een eigen subforum hebben)? En hoeveel OS'en zijn er zowel NOS als WOS?

TheZeroorez wijzigde dit bericht 17-05-2008 13:59 (57%)