Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
I'm not done yet...

quote:
JvS schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:02:
Op zich logisch, maar ik denk dat vanuit een community oogpunt verdeling in de drie consoles en pc platform meer voor de hand ligt. Die mensen voelen zich al verbonden met elkaar (zie de grote topics). Daarnaast open je dan altijd even het forum van de console waarin jij geinteresseert ben en waarvan jij alles wilt weten.

Nu ben je echt als beheerder een indeling die voor het beheer misschien handiger is aan het 'opleggen'. Een weinig gebruikersgerichte houding zou ik zeggen.

Het enige echt grote nadeel is volgens mij dat er dan van 1 spel maximaal 4 topics lopen. Of dat nou echt heel erg is... Ik zou zeggen van niet. Naast het feit dat die spellen soms gewoon verschillen (in online dingetjes enzo), kan je als de spellen echt heel erg gelijk zijn mooi aliassen gebruiken.

Maar ik ben het ook erg eens met Ruudjahh hierboven. Hoe doen andere gamesfora het? Je hoeft hier toch niet het wiel opnieuw uit te gaan vinden? Beter goed gejat dan slecht bedacht. Kijk hoe het fora eruit ziet en kijk eens in de feedbackfora of daar veel problemen mee zijn. Lijkt me uitstekend. Als de consequentie dan is dat er topics dubbel komen, dan zou je ervoor kunnen kiezen om even die GoT traditie van 'elk topic is er een teveel' (:P) even moeten loslaten en eens kijken hoe dat zou werken ;).
Ik ben het helemaal met je eens. De meeste logische oplossing is gewoon splitsing op console. Daarbij zou je prima met aliassen of meerdere topics kunnen werken voor multiplatformgames. Het grootste punt is immers het opsplitsen van de discussie in de 'grote' console topics. Dat doe je volgens mij het beste door voor hun subfora te maken, niet door ze van je te vervreemden met allerhande bijzondere genre subfora :).

No, I’m only getting started... You’re only brave ‘til you’re scared, you’re only unique until compared.

quote:
zeef schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:52:
Er wordt hard nagedacht aan een oplossing voor grote topics. Dat is echter niet zo heel eenvoudig, zeker niet als je ook de informatie nog enigszins overzichtelijk wil houden zonder een massa van losse topicjes.

In ieder geval zijn we voorlopig van plan om de games op te splitsen naar soort/genre en niet naar console. Omdat de gemplay veelall hetzelfde is voor de consoles. Voor de specifieke console eigen titels is ook altijd een genre indeling te maken :) Maar mocht iemand nog een briljant ander idee hebben dan hoor ik dat graag.
Volgens mij is op Console splitsen toch handiger voor het overzicht, als je vervolgens in Console evt opsplitst in genre en/of titel is de boel een stuk duidelijker
en als je op console sorteert wie zegt dat er dan geen 'gemengde' console topic/forum kan komen waar dus de spellen die crossplatform zijn in terecht kunnen

PC
PS(X/2/3)
Xbox (360)
Gamecube/Wii
Crossplatform

Of nog algemener:
PC
Sony
Microsoft
Nintendo
Crossplatform

en dat je in deze mappen op titel en/of genre sorteert: FPS/RTS/MMORPG/RPG etc. of juist in crossplatform: Assassin's Creed maar als er een titel eerst voor de PC uit komt en vervolgens geport wordt naar een console of andersom kan je keurig dat topic moven naar het crossplatfom gedeelte als deze eerst in een 'hoofdgenre' stond.
Doe alsjeblieft niet in genres :X

Dat is de slechtste indeling die er bestaat. Waar plaats je GTA IV? Actie, Racen, Shooter? De MediaMarkt werkt sinds kort ook met een dergelijke indeling, en je kan amper spellen normaal vinden omdat ze bij het verkeerde Genre staan.

Doe het dan op alfabet :+

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, XFX 8800GTX

I'm not done yet...

quote:
Wiethoofd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:32:
[...]

Volgens mij is op Console splitsen toch handiger voor het overzicht, als je vervolgens in Console evt opsplitst in genre en/of titel is de boel een stuk duidelijker
en als je op console sorteert wie zegt dat er dan geen 'gemengde' console topic/forum kan komen waar dus de spellen die crossplatform zijn in terecht kunnen

PC
PS(X/2/3)
Xbox (360)
Gamecube/Wii
Crossplatform

Of nog algemener:
PC
Sony
Microsoft
Nintendo
Crossplatform

en dat je in deze mappen op titel en/of genre sorteert: FPS/RTS/MMORPG/RPG etc. of juist in crossplatform: Assassin's Creed maar als er een titel eerst voor de PC uit komt en vervolgens geport wordt naar een console of andersom kan je keurig dat topic moven naar het crossplatfom gedeelte als deze eerst in een 'hoofdgenre' stond.
Dat is ook een mooie oplossing. Vooral de tweede dan, zou ik zeggen. Alle fabrikanten hebben immers inmiddels meerdere generaties consoles en dan heb je ook nog de portables als de PSP en de DS. Dan hoef je ook inderdaad ook niet moeilijk te doen voor crossplatform spellen met aliassen o.i.d. Daarnaast zou je als policy op kunnen nemen dat je topics moeten taggen met het soort spel, dus [MMORPG] World of Warcraft, [FPS] Halo 3 etc.

Maar desondanks zie ik meer voor de huidige manier van taggen, dus de console ervoor. Dat is ook wel handig, immers in een Sony subforum kunnen spellen voor de Playstation, Playstation 2, Playstation 3 en PSP besproken worden. Maar goed, als je toch graag iets wilt doen met genres...

Hoedje wijzigde dit bericht 17-05-2008 01:53 (9%)

No, I’m only getting started... You’re only brave ‘til you’re scared, you’re only unique until compared.

Hoezo, mooie oplossing :?. Geen oplossing eerder. Want de meeste games zijn crossplatform.

Call me cocky, but if there`s an alien out there I can`t kill I haven`t met him and killed him yet.
[Tomb Raider: Underworld] - [My javascript wolfenstein project]

ik vond m'n tweede oplossing met de fabrikant namen ook het meest logisch.
Je zit dan vervolgens idd met de onderverdeling in die fora als je bijvoorbeeld counter strike source hebt die zou dan moeten naar PC en dan heten: [FPS] Counter Strike: Source
GTA IV zou dan naar Crossplatform moeten (of een andere logische naam) en dan met [PC/Xbox 360/PS3] GTA IV heten, omdat deze, zoals Angeloonie terecht opmerkte, vrijwel niet valt in te delen in 1 enkele categorie zonder zelf een nieuw genre te verzinnen. Als je dan Mario Kart hebt (ongeacht welke versie in dit voorbeeld) dan gaat deze naar de map: Nintendo en heet vervolgens: [Wii] Mario Kart... of [GC] Mario Kart: Double Dash. (of je moet gamecube voluit willen schrijven)

Kort samengevat: Als je precies weet wat voor genre het is en hij kan in 1 categorie ingedeeld worden omdat hij niet geport is, dan zet je de afkorting van het genre tussen blokhaken voor de titel van het spel. Multi platform (is trouwens een goede naam waar ik nu Crossplatform heb staan ;)) waar het genre van vast staat en de typen consoles waarop het spel te spelen is krijgt dan het genre tussen blokhaken, de titel en daarachter welke platformen tussen ronde haken (of dit moet ook tussen de blokhaken na het genre) ik denk hier ook de tweede optie

Je zou Crysis dus nu in PC plempen, het genre FPS meegeven en zodra hij dan ook op de xbox en/of PS3 uitkomt em naar multi platform (een woord?) moven en de consoles toevoegen aan de blokhaken bij het genre.
PC only: [FPS] Crysis
Multi: [FPS PC/Xbox 360/PS3] Crysis
Of zoals nu: [FPS Multi] Crysis (of je moet het genre weglaten als dat niet precies te bepalen valt al ben ik niet helemaal voor om alleen 'multi' te laten staan)
quote:
.oisyn schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:54:
Hoezo, mooie oplossing :?. Geen oplossing eerder. Want de meeste games zijn crossplatform.
We zijn nog bezig een goed systeem op te zetten ;) Meedenken, of goede ideeën uitwerken (waar ik mee bezig was toen jij je reactie postte) wil ook helpen! ookal ben je mod, meedenken kan altijd :)

Wiethoofd wijzigde dit bericht 17-05-2008 02:08 (15%)

I'm not done yet...

quote:
.oisyn schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:54:
Ja en dan. Ik vind niet dat dat het startpunt moet zijn. Ik vind dat je vanuit de gebruiker moet redeneren.

Ik ben persoonlijk van mening dat je het per platform juist bij elkaar moet houden en niet moet opsplitsen. Nogmaals de grote topics voor de consoles zijn niet ideaal en daarom zou ik daar eerder een subforum van maken waar je plaats biedt aan alles wat anders in de grote topics besproken zou worden.

Uit de reactie van TheZeroorez blijkt duidelijk dat de Spielerij crew dat niet van plan is en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat heel jammer vindt. Op vrijwel alle andere fora en sites wordt ook het onderscheidt naar platform gemaakt en niet naar genre. Dat is natuurlijk niet voor niets :). Er worden daarnaast genoeg andere argumenten gegeven waarom je voor zo'n constructie zou moeten gaan en niet voor een onderverdeling op genres.

Stel dat je het per platform (of meer generiek merk/fabrikant) opsplitst dan blijf je inderdaad met de multiplatform games zitten. Ik vraag me af of dat echt zo'n probleem is. Verschillende topics voor een spel lijken me helemaal niet zo ongewenst. Bijv. PES voor de Wii is heel anders dan voor de PC. Daarbij krijg je dan ook niet de zo nu en dan oplaaiende fanboy reacties zoals in het GTA IV topic. Natuurlijk zal er wat overlap zijn, maar het is de vraag of de gebruiker daar wat van merkt. Immers weinig mensen zullen van een spel de Xbox 360 en PS3 versie hebben (er vanuit gaande dat bij die crossplatform spellen, het verschil het kleinst is).

quote:
Wiethoofd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 02:05:
We zijn nog bezig een goed systeem op te zetten ;) Meedenken, of goede ideeën uitwerken (waar ik mee bezig was toen jij je reactie postte) wil ook helpen! ookal ben je mod, meedenken kan altijd :)
Anders zoek je even op mijn naam in de talloze SGD splitsingtopics die op GoT ronddwarrelen ;). Ik heb geen zin me 100.000x te herhalen.
En je hoeft mij echt niet te vertellen hoe het werkt hoor :P. Het is wellicht voor jouw tijd geweest gezien je registratiedatum, maar ik heb als Mod PRG (toen nog P&W) en Admin Devschuur behoorlijk wat achter de schermen meegedraaid en met collega's de devschuur splitsing op touw gezet ;)
quote:
Hoedje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 02:19:

Ja en dan. Ik vind niet dat dat het startpunt moet zijn. Ik vind dat je vanuit de gebruiker moet
redeneren.
Exact. En wat is momenteel het probleem? Veel teveel posts in 1 forum. En eureka, de oplossing: verplaats 1% van de topics naar een ander forum 8)7. Ik breng het een beetje bot, maar daar komt de "oplossing" natuurlijk wel op neer :). Je verplaatst het probleem alleen maar naar het crossplatform forum. Hoeveel PC, Xbox 360 en PS3 exclusives zijn er nou eigenlijk? Vrij weinig.

Als je een splitsing overweegt (die imho idd nodig is), dan moet je die zo toepassen dat je een relatief gebalanseerde splitsing hebt zodat alle betrokken fora rustiger worden. En niet eentje waarbij het overgrote meerendeel van de topics alsnog in hetzelfde forum terecht komt, waardoor je meteen weer het volgende splitsingsplan voor dat nieuwe forum kunt verzinnen aangezien dat forum nog steeds te druk is :).

.oisyn wijzigde dit bericht 17-05-2008 03:17 (25%)

Call me cocky, but if there`s an alien out there I can`t kill I haven`t met him and killed him yet.

is Engelandvaarder!

Kun je het niet opdelen per platform, en dan cross-platform games in 1 topic doen, welke in alle subforums zichtbaar is, vergelijkbaar met Oneens met de actie van een moderator? Post het hier welke in CSA, WOS, WWS en OFF staat? Als je dan nog een filteroptie toevoegt als de forumsoftware kan onthouden vanuit welk forumdeel het werd geplaatst, dan kunnen mensen in het hele topic zoeken of alleen het specifieke platform waarin ze geinteresseerd zijn.

Zal waarschijnlijk wel wat Dev-werk voor nodig zijn? :)

gambieter wijzigde dit bericht 17-05-2008 03:24 (3%)

I'm not done yet...

quote:
.oisyn schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 03:03:
[...]
Exact. En wat is momenteel het probleem? Veel teveel posts in 1 forum. En eureka, de oplossing: verplaats 1% van de topics naar een ander forum 8)7. Ik breng het een beetje bot, maar daar komt de "oplossing" natuurlijk wel op neer :). Je verplaatst het probleem alleen maar naar het crossplatform forum. Hoeveel PC, Xbox 360 en PS3 exclusives zijn er nou eigenlijk? Vrij weinig.
Dan hebben we het inderdaad over een ander probleem. Ik denk eerder aan de opsplitsing van de grote topics. De mogelijkheid voor de gebruiker om bepaalde informatie te vinden. De crew is het er in het algemeen over eens dat de grote topics onwenselijk zijn, omdat alle informatie op een grote hoop komt, vaak dezelfde vragen terugkomen en het voor een nieuw persoon vrijwel onmogelijk is om bepaalde informatie terug te vinden. Bij een subforum per platform/fabrikant maak je het mogelijk om dat op te splitsen, zodat niet alle discussies door elkaar lopen in een topic. Alle aspecten van een platform/console kunnen dan in een apart topic besproken worden. Daarbij is die 1% natuurlijk overdreven, want de 'grote' console topics lopen over het algemeen wel het hardst en moet je natuurlijk kijken naar de hoeveelheid posts.
quote:
Als je een splitsing overweegt (die imho idd nodig is), dan moet je die zo toepassen dat je een relatief gebalanseerde splitsing hebt zodat alle betrokken fora rustiger worden. En niet eentje waarbij het overgrote meerendeel van de topics alsnog in hetzelfde forum terecht komt, waardoor je meteen weer het volgende splitsingsplan voor dat nieuwe forum kunt verzinnen aangezien dat forum nog steeds te druk is :).
Daarom stel ik (en de anderen die hier posten) ook meerdere mogelijkheden voor bij crossplatform games. Ik ben het met je eens dat alles op een hoop gooien ook geen oplossing is. Maar om nu het doel (waar ik het overigens niet mee eens ben ;)) zo voor alles te trekken, vind ik ook niet handig. Daarbij past een splitsing op platform veel beter in de al bestaande structuur voor andere fora op GoT. Het is immers ook zo opgedeeld in Softe Goederen (WOS, NOS etc.) en Telecommunicatie (WBM, NBM etc.).

Als forums op de GMail manier zouden werken dan zou je games kunnen taggen voor platforms. Je kunt dan een Xbox/WII/PS forum maken waar dezelfde topics in staan als er een overlap is.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

10100111001

quote:
gambieter schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 03:17:
Kun je het niet opdelen per platform, en dan cross-platform games in 1 topic doen, welke in alle subforums zichtbaar is, vergelijkbaar met Oneens met de actie van een moderator? Post het hier welke in CSA, WOS, WWS en OFF staat? Als je dan nog een filteroptie toevoegt als de forumsoftware kan onthouden vanuit welk forumdeel het werd geplaatst, dan kunnen mensen in het hele topic zoeken of alleen het specifieke platform waarin ze geinteresseerd zijn.

Zal waarschijnlijk wel wat Dev-werk voor nodig zijn? :)
..Dan blijf je vanwege de enorme hoeveelheid aan multiplatform-games nog steeds die ontiegelijk lange topiclist hebben ;)
quote:
Marzman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:21:
Als forums op de GMail manier zouden werken dan zou je games kunnen taggen voor platforms. Je kunt dan een Xbox/WII/PS forum maken waar dezelfde topics in staan als er een overlap is.
Buiten wat ik hierboven noemde (waar het om ghost topics ging) is dat met tags sowieso niet te doen. Het zal voor enorme serverloads zorgen, en om er nu een heel rack bij te leasen voor SGD alleen? Ik denk niet dat dat handig is :P
quote:
Hoedje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 02:19:
Uit de reactie van TheZeroorez blijkt duidelijk dat de Spielerij crew dat niet van plan is en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat heel jammer vindt. Op vrijwel alle andere fora en sites wordt ook het onderscheidt naar platform gemaakt en niet naar genre. Dat is natuurlijk niet voor niets :).
Waarom precies wel dan? Dat anderen dat handig lijkt wil niet zeggen dat het ons ook handig lijkt als oplossing voor ons 'probleem' ;)
quote:
Stel dat je het per platform (of meer generiek merk/fabrikant) opsplitst dan blijf je inderdaad met de multiplatform games zitten. Ik vraag me af of dat echt zo'n probleem is. Verschillende topics voor een spel lijken me helemaal niet zo ongewenst. Bijv. PES voor de Wii is heel anders dan voor de PC.
SGD (of de fora na de splitsing) blijft enkel en alleen voor discussie over het spel, teveel techniek is niet gewenst. Qua gameplay, objectives, etc. zijn games die op meerdere platformen komen soms wat verschillend, maar het verschil is nu echt niet zo groot om het nuttig te maken om twee topics voor eenzelfde spel te maken. Een nadelig effect hiervan zou ook zijn dat je eigenlijk twee topics moet volgen als je het een en ander over een spel wil weten. Een patch bij CoD4 op de Xbox bijvoorbeeld, is nog niet op de PC. Wel is het zo dat je kunt zien welke features erin zitten en dat deze ook naar de PC komen. Hoe speel je op een bepaalde map, wat zijn je favoriete wapens, hoe moet dat stukje in de singleplayer nu? Etc. Er lijkt veeel meer overlap te zijn dan niet-overlap. Dan is het gewoon niet handig om dat uit elkaar te rukken.
quote:
Daarbij krijg je dan ook niet de zo nu en dan oplaaiende fanboy reacties zoals in het GTA IV topic.
Oh zeker wel hoor, kijk maar in het PS3, Xbox360 of 'PC gaming dood?' topic. Ik denk dat je er in APL ook vast wel wat mee te maken hebt :+
quote:
Hoedje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:17:
[...]

Dan hebben we het inderdaad over een ander probleem. Ik denk eerder aan de opsplitsing van de grote topics.
Bij het opsplitsen per genre willen we ook een subforum maken voor discussies en hardware, waar dus automatisch bijna alle kleine topics zullen komen (en in SPV natuurlijk, wat gewoon behouden zal blijven).
quote:
De mogelijkheid voor de gebruiker om bepaalde informatie te vinden. De crew is het er in het algemeen over eens dat de grote topics onwenselijk zijn, omdat alle informatie op een grote hoop komt, vaak dezelfde vragen terugkomen en het voor een nieuw persoon vrijwel onmogelijk is om bepaalde informatie terug te vinden. Bij een subforum per platform/fabrikant maak je het mogelijk om dat op te splitsen, zodat niet alle discussies door elkaar lopen in een topic. Alle aspecten van een platform/console kunnen dan in een apart topic besproken worden.
Eén groot topic opsplitsen in 3 kleinere die over vrijwel hetzelfde gaan zie ik niet echt als een oplossing eigenlijk. Feit is dat de game-topics echt veel en veel meer over het algemene gamen gaan dan de platform-specifieke onderdelen.
quote:
Het is immers ook zo opgedeeld in Softe Goederen (WOS, NOS etc.) en Telecommunicatie (WBM, NBM etc.).
Da's natuurlijk een hartstikke scheve vergelijking. Hoeveel genres OS'en ken je (op servers na, die bij Windows al een eigen subforum hebben)? En hoeveel OS'en zijn er zowel NOS als WOS? ;)

TheZeroorez wijzigde dit bericht 17-05-2008 13:59 (57%)

qed

quote:
Hoedje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:17:
[...]

Dan hebben we het inderdaad over een ander probleem. Ik denk eerder aan de opsplitsing van de grote topics. De mogelijkheid voor de gebruiker om bepaalde informatie te vinden. De crew is het er in het algemeen over eens dat de grote topics onwenselijk zijn, omdat alle informatie op een grote hoop komt, vaak dezelfde vragen terugkomen en het voor een nieuw persoon vrijwel onmogelijk is om bepaalde informatie terug te vinden. Bij een subforum per platform/fabrikant maak je het mogelijk om dat op te splitsen, zodat niet alle discussies door elkaar lopen in een topic. Alle aspecten van een platform/console kunnen dan in een apart topic besproken worden. Daarbij is die 1% natuurlijk overdreven, want de 'grote' console topics lopen over het algemeen wel het hardst en moet je natuurlijk kijken naar de hoeveelheid posts.
En daarom ben ik altijd al geweest voor een splitsing op games en peripherals/hardware. Ik zie niet in waarom een topic over het Wii steeringwheel niet inhetzelfde forum kan staan als een topic over de 512MB Xbox 360 memory unit (ik noem maar wat). Goed, als dat dermate veel topics worden dat er draagkracht is voor een forum per console dan moeten we dat denk ik doen. Maar ik denk niet dat het zinnig is om de gametopics daar ook onder te scharen. Punt is alleen wel dat je er daarmee nog niet bent - je hebt nu slechts de grote console topics uitgekleed. Nou moet er nog wat gedaan worden aan die grote gametopics. Ik weet niet of genre nou zo'n goede verdeling geeft. Maar op platform lijkt me niet echt zinnig omdat, zoals ik al zei, veruit de meeste games gewoon crossplatform zijn. Zelfs typische PC games (FPS, RTS) zie je veel vaker ook op de console uitgebracht worden. En daarnaast ontbind je daar nog niet de grote gametopics mee, hoewel voor de gametopics dat wellicht minder gewenst is dan bij de console topics. Het is toch veel slowchat en community-vorming, en niet zozeer specifieke problemen zoals je in de consoletopics ziet.

Los van welke indeling er ook komt, geeneen zal er voor zorgen dat er geen grote topics aangemaakt worden. En als ik het goed begrijp zijn die voor een groot deel verantwoordelijk voor het lastig vinden van bepaalde informatie. Ligt het dan in de lijn der verwachting dat de policy mbt. grote topics aangepast gaat worden wanneer de nieuwe structuur daar is?

If you think you're the bomb, then I'm Hiroshima!
Launch Control! - Carnavalsmarkt.nl

quote:
TheZeroorez schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:49:
Buiten wat ik hierboven noemde (waar het om ghost topics ging) is dat met tags sowieso niet te doen. Het zal voor enorme serverloads zorgen, en om er nu een heel rack bij te leasen voor SGD alleen? Ik denk niet dat dat handig is :P
Het is zwaarder omdat elke keer als een lijst opgevraagd wordt het een soort search is? Dat is nu toch eigenlijk ook zo als je een subforum of de active topics aanklikt? Ook zouden de resultaten gecached kunnen worden zolang er geen nieuw topic geplaatst wordt met dezelfde tags.

Het is wel iets wat steeds meer gebruikt wordt. GMail gebruikt het, Flickr, FTD. Het voordeel is dat je dan ook meerdere tags aan een game kan hangen zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen of hij het op genre of op platform uit wil splitsen.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

CFF: Heinzketchup - 3A

Is het trouwens een idee om console forum te plaatsen in HW?
Daar kun je het dan hebben over de kabeltjes, controlers, geheugenkaarten, hardeschijven voor de bestaande consoles etc.
Lijkt me dat je dan al een hap uit de "grote console" topics haalt en is het makkelijker zoeken naar specifieke dingen.
Je zit dan wel met de "console ervaringen" topics die dan opgesplitst moeten worden en dat is haast een onmogelijke opgave lijkt me.

Wat betreft die genre indeling, voor spellen die nergens of in meerdere passen kun je toch een "overige genres/games" maken.
In de omschrijving van de [brede] genres kun je toch wat duidelijke voorbeelden geven welke spelletjes daar in horen.

This dependency has no dependencies!

10100111001

quote:
Marzman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:50:
[...]
Het is zwaarder omdat elke keer als een lijst opgevraagd wordt het een soort search is? Dat is nu toch eigenlijk ook zo als je een subforum of de active topics aanklikt? Ook zouden de resultaten gecached kunnen worden zolang er geen nieuw topic geplaatst wordt met dezelfde tags.
Ik ken de details niet in geuren en kleuren, maar het zou lastiger te cachen zijn. Wanneer je gebruikers niet laat filteren maar het weer in indexen gaat stoppen zal het anders zijn, maar de lijst die je dan weer zult krijgen zal weinig verschillen van de huidige topiclist in SGD.
quote:
Het is wel iets wat steeds meer gebruikt wordt. GMail gebruikt het, Flickr, FTD. Het voordeel is dat je dan ook meerdere tags aan een game kan hangen zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen of hij het op genre of op platform uit wil splitsen.
... Ik denk dat het 'redelijk' wat devtijd gaat kosten om zoiets in react werkend te krijgen, bovendien zal het weinig resultaten opleveren.
quote:
LoneRanger schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:13:
Is het trouwens een idee om console forum te plaatsen in HW?
Daar kun je het dan hebben over de kabeltjes, controlers, geheugenkaarten, hardeschijven voor de bestaande consoles etc.
Als je dat gaat doen moet je games naar CSA schoppen, en SPV wegmikken omdat dat dan heel vaak in VB, PMG of CSA hoort. Veel Spielerij zal er niet over blijven, want Spielerij is nu eenmaal veel overlap.
quote:
Lijkt me dat je dan al een hap uit de "grote console" topics haalt en is het makkelijker zoeken naar specifieke dingen.
Je zit dan wel met de "console ervaringen" topics die dan opgesplitst moeten worden en dat is haast een onmogelijke opgave lijkt me.
We zijn wel van plan om de console topics weer meer naar ervaringen te 'forceren' ja.
quote:
Wat betreft die genre indeling, voor spellen die nergens of in meerdere passen kun je toch een "overige genres/games" maken.
In de omschrijving van de [brede] genres kun je toch wat duidelijke voorbeelden geven welke spelletjes daar in horen.
Dat zal een vrij ongeorganiseerde bende worden dan, dat 'overigen'. Eigenlijk zijn bijna alle spellen wel in één genre te proppen, dus het lijkt me niet echt nodig.

TheZeroorez wijzigde dit bericht 17-05-2008 16:21 (3%)

qed

Ik zie toch meer in:

Desktop Gaming
Console Gaming
>> Games
>> Wii Hardware & Exclusives
>> PS3 Hardware & Exclusives
>> Xbox360 Hardware & Exclusives
>> Portable Hardware & Exclusives
Overigen

voor multi hoeft er in mijn indeling evt. slechts 1 softlink te worden gemaakt, of nog beter gewoon voor PC gaming een apart topic voor dat ene spel, omdat PC vs Console meer verschilt multiplatform, dan xbox360/ps3. zo erg is dat niet. Desktop gaming is incl. Mac, Linux enz

Holoris wijzigde dit bericht 17-05-2008 17:10 (54%)

Door: JHS DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

Holoris: Het is misschien handig als je dit ook onderbouwt ;) :) . Een opsomming van wat iedereen het beste vindt biedt niet zo heel erg veel :P .

I'm not done yet...

quote:
TheZeroorez schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:49:
Waarom precies wel dan? Dat anderen dat handig lijkt wil niet zeggen dat het ons ook handig lijkt als oplossing voor ons 'probleem' ;)
Blijkbaar werkt dat op bijna alle andere fora prima, waarom zou het hier dan niet werken. Daarnaast geef ik dat als hulpargument bij alle andere argumenten die al gegeven zijn. Ik zeg niet dat als iemand de sloot in springt jullie dat ook moeten doen, maar ik zeg waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden ;) .
quote:
Er lijkt veeel meer overlap te zijn dan niet-overlap. Dan is het gewoon niet handig om dat uit elkaar te rukken.
quote:
Eén groot topic opsplitsen in 3 kleinere die over vrijwel hetzelfde gaan zie ik niet echt als een oplossing eigenlijk. Feit is dat de game-topics echt veel en veel meer over het algemene gamen gaan dan de platform-specifieke onderdelen.
Dat ben ik met je eens :).
quote:
Oh zeker wel hoor, kijk maar in het PS3, Xbox360 of 'PC gaming dood?' topic. Ik denk dat je er in APL ook vast wel wat mee te maken hebt :+
Tuurlijk, maar juist door het uit elkaar te trekken voorkom je het ook voor een groot gedeelte.
quote:
Bij het opsplitsen per genre willen we ook een subforum maken voor discussies en hardware, waar dus automatisch bijna alle kleine topics zullen komen (en in SPV natuurlijk, wat gewoon behouden zal blijven).
Ik vind SPV ook niet echt een daverend succes, maar dat komt volgens mij omdat je het daarmee op een verkeerde manier uit elkaar trekt :P . Maar goed, er is ook zeker wat voor te zeggen en bij een verdere opsplitsing zoals jullie die voorstellen past het subforum er wel in.
quote:
Da's natuurlijk een hartstikke scheve vergelijking. Hoeveel genres OS'en ken je (op servers na, die bij Windows al een eigen subforum hebben)? En hoeveel OS'en zijn er zowel NOS als WOS? ;)
Ik denk dat je mijn vergelijking verkeerd interpreteert. Ik snap niet helemaal waar de genres vandaan komen. Nogmaals als je per platform opdeelt dan doe je toch hetzelfde wat ook gebeurd in andere fora. Windows Mobiles hebben hun eigen subforum, Windows heeft z'n eigen subforum etc. Dat is prima te doen in Spielerij aangezien er maar vier fabrikanten/platforms zijn (PC/Microsoft/Nintendo/Sony). Als je de games als startpunt neemt dan werkt het inderdaad niet zo ;).

Je hoeft hier overigens alleen op de reageren als je wil, ik weet dat zo'n discussie veel tijd kost en zeker als jullie de knoop al hebben door gehakt, maakt het weinig uit. Ik kom gewoon graag in Spielerij en ik heb mijn eigen opvatting over hoe ik het graag zou willen opdelen :)

10100111001

quote:
Hoedje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:00:
Ik denk dat je mijn vergelijking verkeerd interpreteert. Ik snap niet helemaal waar de genres vandaan komen. Nogmaals als je per platform opdeelt dan doe je toch hetzelfde wat ook gebeurd in andere fora. Windows Mobiles hebben hun eigen subforum, Windows heeft z'n eigen subforum etc. Dat is prima te doen in Spielerij aangezien er maar vier fabrikanten/platforms zijn (PC/Microsoft/Nintendo/Sony). Als je de games als startpunt neemt dan werkt het inderdaad niet zo ;).
...Aangezien het Spielerij betreft (en er ook veel meer over games dan over hardware gepost wordt) lijkt het dus toch veel logischer om van games uit te gaan. Je koopt een console om op te gamen, niet een game omdat die console zo stoer is. Al gebeurde dat bij de PS3 en gebeurd dat bij de Wii nogal eens :P
quote:
Je hoeft hier overigens alleen op de reageren als je wil, ik weet dat zo'n discussie veel tijd kost en zeker als jullie de knoop al hebben door gehakt, maakt het weinig uit. Ik kom gewoon graag in Spielerij en ik heb mijn eigen opvatting over hoe ik het graag zou willen opdelen :)
Door dit topic word ik wel weer geforceerd erover na te denken :+

qed

I'm not done yet...

quote:
TheZeroorez schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:14:
[...]
...Aangezien het Spielerij betreft (en er ook veel meer over games dan over hardware gepost wordt) lijkt het dus toch veel logischer om van games uit te gaan. Je koopt een console om op te gamen, niet een game omdat die console zo stoer is.
Toch zijn bezitters van een PC of console toch vooral geneigd om binnen het eigen straatje te kijken. Daarom wordt er op alle sites (kom ik weer me dat argument :P) een onderverdeling gedaan op de hardware en niet op genre van de software. Daarbij sluit het één natuurlijk niet het ander uit. Het is niet zo, dat als je de games centraal stelt, dat dat dan een onderverdeling op platform meteen uitsluit.
Daarbij zit je met het probleem van de 'verborgen' discussie in de grote console topics. Daar worden een heleboel games besproken (veel meer dan de hardware) die (nog) geen eigen topic hebben. Hoe doe je dat bijv. bij een onderverdeling op genres.

Huub Huub, Barbatruc!

quote:
Spacepannekoek schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:58:
[...]

Lijkt me wel, het zijn immers misschien dezelfde spellen maar ze werken vaak toch anders qua controls en de graphics zijn ook al anders. En met problemen etc. is dat ook bij ieder platforum anders dus het is niet zo handig als PC + console door elkaar loopt.
ben ik niet met je eens, vaak is de opbouw toch voor een zeer groot deel 't zelfde en qua controls zit er behalve de Wii ook weer niet zo heel veel verschil bij de consoles, en vaak komt in de topics de control's kwestie amper aan bod omdat het geen onderwerp is (behalve de Wii natuurlijk weer, omdat dat zijn unique selling point is)
Dan moet het wel zoals meerdere mensen al zeggen mogenlijk zijn een topic in meerdere categorieën terug te laten komen :)

GoldenSample wijzigde dit bericht 17-05-2008 20:58 (7%)

"Die große Frage, die ich trotz meines dreißigjährigen Studiums der weiblichen Seele nicht zu beantworten vermag, lautet: ´Was will eine Frau?´" - Sigmund Freud

dan kan je wel een topic in meerdere categorieën terug laten komen, maar dan zit je dus in eerste instantie met je categorieverdeling!
Categorieën is misschien nog wel het beste. Minder populaire genres kun je ook samenvoegen onder 1 subfora om niet een hele waslijst te krijgen.

Kun je een spel als GTA IV niet onder de genre sandbox plaatsen? Heb je bijvoorbeeld simcity/transport tycoon/the sims/spore. Vallen ook min of meer onder sandbox of zogenaamde godgames. Bijvoorbeeld sandbox/godgames als 1 subforum eventueel simulatie er nog bij. TAGS wel verplicht blijven stellen voor welk systeem het beschikbaar is.

Als de (SGD) crew nu eens een beslissing maakte dan zou er een nieuw topic kunnen komen om te discussiëren wat de genres zouden moeten zijn en welke samen in 1 subforum zouden kunnen?

En tot slot misschien nog wel 1 algemeen hardware console subforum voor bijvoorbeeld alle hardware die te gebruiken is op consoles.

En SPV toegankelijker maken door bijvoorbeeld een standaard voorbeeld lijstje te maken (van het os/hardware/temperaturen/eventueel wijzen op screenshot die het kan uitleggen/iig wat algemene info om de topicstarter het makkelijker te maken en uiteindelijk voor de users die het probleem beter kunnen analyseren en eventueel oplossen) die men dan kan overnemen in een topicstart.

Lighteye wijzigde dit bericht 17-05-2008 22:42 (3%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws