Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 30 oktober 2001

ik ben al een heeeeeeel tijd actief op het forum, en lees veel om de tijd te doden zoniet slimmer te worden als ik al ben. maar wat ik de laatste tijd veelvuldig tegenkom is toch het irritante beleid wat enkele mods hanteren. het gaat mij dan in dit geval om apple vs. xxx

zeer uitgebreide jailbrail topic <> 'illegale roms'/simlock bespreken is taboe
levertijd apple producten (4 delen!!) <> levertijd nieuwe gsm is taboe

ik weet als geen ander dat het super irritant kan zijn als je een forum opent om vervolgens tig pagina's tegen te komen wie hem al heeft of wie niet, maar waarom dan niet het beleid overal toepassen??
zelfde principe met simlocks of betere roms voor je windows smartphone, begin er over en hup je krijgt gelijk een waarschuwing aan je reet

dus heel simpel vraag; is het Apple forum vrij van bepaalde regels die hier gelden op het GOT???

Levertijd mooie spulletjes:
Levertijd Apple producten Deel 4
Jailbreak iphone:
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken

en dan kom je zoiets tegen;
DaannO in "Het SonyEricsson G700/G900 Topic"

ps. no apple hater hier, heb zelf de iphone gehad

3210 - s35 - s55 - t610 - t630 - s700i - q s100 - k750i - w900i - q s200 - q 9100 - SDA2 - W810i - 8800 - x820 - e65 - k810i - d840

Reg. datum: 02 februari 2000

Apple heeft een beperkt aantal producten, hiervan zou je dus wel 1 topic kunnen maken met de levertijd.

Maar er bestaan duizenden types gsm's en als die allemaal in 1 topic moeten, dan wordt het een bende en als elke type gsm zijn eigen topic krijgt dan wordt dat ook een chaos.

Over het jailbreaken van de iphone: De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen

Rob wijzigde dit bericht 09-05-2008 11:48 (14%)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Yum!

Heb je dit al gelezen?

De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen

meerdere posters hadden het zelfde idee :o

Krusher wijzigde dit bericht 09-05-2008 11:49 (20%)

Voor wat betreft het jailbreaken hebben we na een lange discussie besloten om dit toe te staan, bij wijze van proef (Aanpassing beleid licentie & copyrightschending Apple Talk). Het gaat hier puur en alleen om de mogelijkheden van de software uit te breiden. Simunlocken is nog steeds uit den boze.

Het melden van levertijden in de verschillende topics zien we liever ook niet in APL. Desondanks waren er veel mensen die hier behoefte aan hadden en daarom is het levertijdentopic geopend.

Om dan toch nog een antwoord te geven op je vraag: binnen APL gelden in principe dezelfde regels zoals die op heel GoT gelden. Alleen voor wat betreft jailbreaken is er een versoepeling ten opzichte van het algemene beleid. Daarnaast gelden er, zoals in elk ander subforum, een aantal specifieke regels die alleen nuttig zijn binnen APL.

Daedalus wijzigde dit bericht 09-05-2008 12:18 (24%)

"Gee Brain, what do you want to do tonight?"
"The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!"
| nu met 206 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

begrijp me niet verkeerd, ik zie een topic als jailbraiken ook liever niet verdwijnen maar toch vind ik het een rare gang van zaken. en dat linkje is ook nietszeggend, waarbij men het heeft over tweaken ipv cracken. hoezo proberen goed te praten :|

hele principe van jailbraiken is juist ontstaan om de simlock te verwijderen, dat er later allerlei coole tooltjes/progjes/games zijn bijgekomen voor de iphone a la. dan vraag ik me af wat het verschil is tussen een programmatje zoals davinci of ziphone. waarbij is zeker weet dat de eerste gelijk op slot gaat als ik die zostraks aanmaak

edit/

linkje zie ik nu pas voor het eerst (Aanpassing beleid licentie & copyrightschending Apple Talk )
proef is ondertussen bijna 6 maanden oud, mogen we hiervan het resultaat weten dan en of dit ook toegepast gaat worden op het GSM forum??

SYQ wijzigde dit bericht 09-05-2008 12:29 (17%)

3210 - s35 - s55 - t610 - t630 - s700i - q s100 - k750i - w900i - q s200 - q 9100 - SDA2 - W810i - 8800 - x820 - e65 - k810i - d840

Acties: [view][quote]

Door: JHS DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

Topictitel ontschreeuwd :) .
Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
SYQ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:27:
hele principe van jailbraiken is juist ontstaan om de simlock te verwijderen, dat er later allerlei coole tooltjes/progjes/games zijn bijgekomen voor de iphone a la. dan vraag ik me af wat het verschil is tussen een programmatje zoals davinci of ziphone. waarbij is zeker weet dat de eerste gelijk op slot gaat als ik die zostraks aanmaak
Daar ben ik het niet mee eens. De ipod touch kan je niet mee bellen, dus niet sim unlocken maar is wel uitermate geschikt om te jailbreaken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

nieuws: Iphone populair bij hackers

asje, jailbraik was overduidelijk bedoelt voor de iphone en niet voor de touch wat veel later uitkwam. dat jailbraik en alles ook mogelijk is op de touch was was puur toeval omdat de hardware nagenoeg identiek is

Reg. datum: 03 februari 2005

Hoewel ik me er sowieso niet in kan vinden dat je discussies over jailbreaken toelaat (waarom zou je ineens het beleid gaan veranderen daarvoor?), vind ik het helemaal niet kunnen dat er andere regels gelden in het GSM forum dan in het Apple forum. Consequent zijn is toch wel erg belangrijk in die dingen...

Je bent niet zat zolang je op de grond kan liggen, zonder je vast te moeten houden.

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
i don't care

quote:
SYQ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:54:
nieuws: Iphone populair bij hackers

asje, jailbraik was overduidelijk bedoelt voor de iphone en niet voor de touch wat veel later uitkwam. dat jailbraik en alles ook mogelijk is op de touch was was puur toeval omdat de hardware nagenoeg identiek is
Je weet dat er een verschil zit tussen unlocken en jailbreaken? Voor unlocken moet je verder gaan dan alleen jailbreaken. Terwijl het met jailbreaken juist mogelijk is om allerlei homebrew op je telefoon/iPod te draaien. Het is heel simpel om gewoon niets toe te staan. Na zorgvuldig intern overleg hebben we echter besloten om het beleid op dat punt aan te passen. We willen niet roomser zijn dan de paus, en de site heet niet voor niets Tweakers. Het is ook niet in strijd met de GoT brede policy, maar het is verfijning daarvan :) .

Ik kan natuurlijk niet spreken voor de Telecommunicatie-crew. Maar er zijn veel meer soorten mobiele telefoons, met allerlei verschillende besturingsystemen. Bij de iPod touch en iPhone praat je over twee modellen met precies hetzelfde besturingsysteem en dezelfde mogelijkheden die alleen verschillen door de hardware (telefoon, camera etc). Ik kan me daarom goed voorstellen, dat het vanwege die kwantiteit gewoon heel lastig en eigenlijk vrijwel onmogelijk is om zo'n verfijning daar door te voeren. Zie het dus liever als een extraatje in Apple Talk, dan als een tekort in Telecommunicatie ;) .

Tot slot heb je het nog over het levertijden topic. Ik zou daar ook (persoonlijk, dus als user) graag één van zien in elk forum op GoT waar over levertijden gebabbeld wordt. Het zorgt er immers voor dat de "gewone" topics vrij blijven van het gepraat over levertijden. Volgens mij wordt het ook overwogen om het in te voeren in Telecommunicatie.

Imma do the things that i wanna do, I ain't got a thing to prove to you... I'll eat my candy with the pork and beans!

quote:
Hoedje schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:23:
[...]

Je weet dat er een verschil zit tussen unlocken en jailbreaken? Voor unlocken moet je verder gaan dan alleen jailbreaken. Terwijl het met jailbreaken juist mogelijk is om allerlei homebrew op je telefoon/iPod te draaien. Het is heel simpel om gewoon niets toe te staan. Na zorgvuldig intern overleg hebben we echter besloten om het beleid op dat punt aan te passen. We willen niet roomser zijn dan de paus, en de site heet niet voor niets Tweakers. Het is ook niet in strijd met de GoT brede policy, maar het is verfijning daarvan :) .
kom op zeg, omdat het jailbraiken zelf dankzij vele tooltjes erg vermakkelijkt is betekend dit toch niet dat er een verschil bestaat tussen het unlocken van bv een WM toestel als het unlocken van een iphone??? ik heb zelf een iphone door zon programma gehaald, en wat je zoal ziet op het scherm tijdens het proces, als dat niet illegaal is weet ik het ook niet meer.

probeer dus niet, met politiek correcte onzin, het verschil tussen unlocken en jailbraiken goed te praten :)

mbt het beleid, prima sta ik alleen maar achter. uiteindelijk moet het kunnen om over jailbraik te mogen kletsen zolang er geen illegale rotzooi wordt gedeelt. netzoals het mogelijk is om over FTD en XBMC te kunnen discussieren. Maar dat men zwaar gaat moddereren jegens unlocken (custom ROMS voor WM toestellen) ...

kom ik terug op mijn vorige vraag :
quote:
linkje zie ik nu pas voor het eerst (Aanpassing beleid licentie & copyrightschending Apple Talk )
proef is ondertussen bijna 6 maanden oud, mogen we hiervan het resultaat weten dan en of dit ook toegepast gaat worden op het GSM forum??

is Engelandvaarder!

quote:
Hoedje schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:23:
Je weet dat er een verschil zit tussen unlocken en jailbreaken? Voor unlocken moet je verder gaan dan alleen jailbreaken. Terwijl het met jailbreaken juist mogelijk is om allerlei homebrew op je telefoon/iPod te draaien. Het is heel simpel om gewoon niets toe te staan.
Waarom mag er dan eigenlijk niet over Hackintosh/het draaien van MacOS op non-Apple PCs worden gesproken? Beiden zijn gewoon manieren om extra functionaliteit te unlocken waar Apple niet achter staat en welke niet zijn toegestaan volgens de gebruiksvoorwaarden?

Vooral de zin "We zijn immers Tweakers. We willen het maximale uit onze hard- en software halen" uit Aanpassing beleid licentie & copyrightschending Apple Talk steekt daar een beetje: het draaien van MacOS op standaard PCs is ook een meerwaarde uit je huidige hardware halen.

Het is imo niet vergelijkbaar met kraken van software of beveiligingen omzeilen, sterker nog, jailbreaken is dat wel, MacOS op een PC draaien volgens mij niet. Het enige wat je "doorbreekt" is de gebruikersovereenkomst, maar dat doe je toch ook bij Jailbreaken? Het liefst zou ik zien dat men consequent is: als je Jailbreaken toelaat, dan ook Hackintosh-achtige dingen. :)
quote:
Tot slot heb je het nog over het levertijden topic. Ik zou daar ook (persoonlijk, dus als user) graag één van zien in elk forum op GoT waar over levertijden gebabbeld wordt. Het zorgt er immers voor dat de "gewone" topics vrij blijven van het gepraat over levertijden. Volgens mij wordt het ook overwogen om het in te voeren in Telecommunicatie.
Als iets GoT/tweakers-onwaardig is, dan moet je het niet toelaten. Er is ook al gesuggereerd dat er een GoT-light moet komen voor luie mensen en n00bs, maar gelukkig wordt dat nog tegengewerkt. Levertijdentopics zijn loos gebabbel en hebben geen enkele discussiewaarde (imo) en het zou beter zijn die te weren :)

i don't care

quote:
gambieter schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:21:
[...]

Waarom mag er dan eigenlijk niet over Hackintosh/het draaien van MacOS op non-Apple PCs worden gesproken? Beiden zijn gewoon manieren om extra functionaliteit te unlocken waar Apple niet achter staat en welke niet zijn toegestaan volgens de gebruiksvoorwaarden?

Vooral de zin "We zijn immers Tweakers. We willen het maximale uit onze hard- en software halen" uit Aanpassing beleid licentie & copyrightschending Apple Talk steekt daar een beetje: het draaien van MacOS op standaard PCs is ook een meerwaarde uit je huidige hardware halen.

Het is imo niet vergelijkbaar met kraken van software of beveiligingen omzeilen, sterker nog, jailbreaken is dat wel, MacOS op een PC draaien volgens mij niet. Het enige wat je "doorbreekt" is de gebruikersovereenkomst, maar dat doe je toch ook bij Jailbreaken? Het liefst zou ik zien dat men consequent is: als je Jailbreaken toelaat, dan ook Hackintosh-achtige dingen. :)
Ik had moeten weten dat dit ook weer naar voren zou komen :z . Volgens mij hebben we dit al eerder uitgebreid gediscussieerd. Maar het punt is dat als A mag B ook niet automatisch mag. Je geeft zelf al aan dat er op technisch vlak grote verschillen zijn, maar daar gaat het hier eigenlijk helemaal niet om. Bij dit beleid hebben we de grens duidelijk proberen te maken met o.a. de term geldelijk gewin. In het geval van het draaien van homebrew is dat niet het geval, als je Mac OS X gaat draaien op een PC (Hackintosh) dan is dat duidelijk wel het geval :) .

Imma do the things that i wanna do, I ain't got a thing to prove to you... I'll eat my candy with the pork and beans!

Reg. datum: 11 september 2003

quote:
SYQ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:10:
[...]

kom op zeg, omdat het jailbraiken zelf dankzij vele tooltjes erg vermakkelijkt is betekend dit toch niet dat er een verschil bestaat tussen het unlocken van bv een WM toestel als het unlocken van een iphone??? ik heb zelf een iphone door zon programma gehaald, en wat je zoal ziet op het scherm tijdens het proces, als dat niet illegaal is weet ik het ook niet meer.

probeer dus niet, met politiek correcte onzin, het verschil tussen unlocken en jailbraiken goed te praten :)
Wat een onzinargument zeg. "Oeh, er vliegen witte letters over mijn beeldscherm, oh noes!!111". De terminal in OS X en een willekeurige Linuxdistributie zijn dan ook zeker illegaal :') . De enige die met "politiek correcte onzin" komt ben jij omdat je vindt dat jailbreaken niet zou moeten mogen omdat het initiële doel iets anders was dan het toestaan van custom applicaties. Dat vind ik eveneens aardig onzin.

Overigens is er een apart levertijden topic in APL omdat het juist storend is om dat soort zaken in specifieke topics te bespreken. In CSL is er een soortgelijk topic voor Dell-topics meen ik.

MarcoC wijzigde dit bericht 10-05-2008 01:22 (8%)

is Engelandvaarder!

quote:
Hoedje schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:12:
Ik had moeten weten dat dit ook weer naar voren zou komen :z .
Je zou dat ook als een signaal kunnen zien dat niet iedereen de visie van de APL-crew deelt op dit gebied :) . Verder mag je altijd hopen op voortschrijdend inzicht ;) .
quote:
Maar het punt is dat als A mag B ook niet automatisch mag.
Nee, maar je mag wel wijzen op minder consistent beleid, in de hoop dat dit aangepast wordt. Zoals aangegeven zou ik liever zien dat beiden mogelijk worden.
quote:
Bij dit beleid hebben we de grens duidelijk proberen te maken met o.a. de term geldelijk gewin. In het geval van het draaien van homebrew is dat niet het geval, als je Mac OS X gaat draaien op een PC (Hackintosh) dan is dat duidelijk wel het geval :) .
Sorry, maar daar ben ik het zeker niet mee eens. Het heeft helemaal niets met geldelijk gewin te maken, behalve als je het ziet dat je geen Mac wilt kopen om het OS te kunnen draaien. Stel je nu voor dat Microsoft in zijn gebruiksvoorwaarden zou opnemen dat je alleen Office op een HP-PC mag draaien, dan zou het draaien van Office op een IBM PC ook niet meer besproken mogen worden?

Waarom is het unlocken van mogelijkheden van een iPhone of iTouch trouwens geen geldelijk gewin? Je wilt het apparaat iets laten doen waarvoor je anders een extra apparaat had moeten kopen (als Apple het had willen toestaan hadden ze het niet geblokkeerd), net zoals je voor MacOS blijkbaar een Apple moet kopen. Ik vind de vergelijking nog steeds heel goed opgaan, en imo blijft hierdoor het beleid ietwat krom.

Anyway, just my $1,000,000 (ik ga niet meer voor centen :P ).
quote:
[b]MarcoC schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:19:
Overigens is er een apart levertijden topic in APL omdat het juist storend is om dat soort zaken in specifieke topics te bespreken. In CSL is er een soortgelijk topic voor Dell-topics meen ik.
Dat Dell-topic in CSL is ook een baggertopic zonder enige discussiewaarde. Ik heb toen ook een TR geplaatst, maar blijkbaar vind de crew het waardevol genoeg of men doet het zo om de workload te beperken (waarvoor ik best begrip heb). Maar het beste imo zou zijn om dergelijke opsomtopics gewoon de nek om te draaien.

gambieter wijzigde dit bericht 10-05-2008 01:28 (15%)

i don't care

Het geldelijk gewin slaat in dit geval vooral op het feit dat de homebrew gratis is, terwijl je geen geldige licentie kunt kopen van Mac OS X voor jouw doeleinde. Het gaat dus niet eens zozeer om het argument dat een Apple duurder is (of zou zijn) dan een vergelijkbare PC. Maar goed, ik zal eerlijk zeggen dat ik het eerder zie gebeuren dat het jailbreaken niet meer besproken mag worden, dan dat hackintosh wordt toegestaan.
quote:
gambieter schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:25:
Dat Dell-topic in CSL is ook een baggertopic zonder enige discussiewaarde. Ik heb toen ook een TR geplaatst, maar blijkbaar vind de crew het waardevol genoeg of men doet het zo om de workload te beperken (waarvoor ik best begrip heb). Maar het beste imo zou zijn om dergelijke opsomtopics gewoon de nek om te draaien.
Ik zie niet in waarom dit boven het "niveau" van GoT zou zijn :). Het is niet voor iedereen even interessant, maar als jij net bijv. je Mac besteld hebt dan is het leuk om een idee te hebben hoe lang het gaat duren en daarom is zo'n topic handig. Daarbij hoeft het zich niet daartoe te beperken, je kunt daar ook de redenen van vertragingen bespreken, wat ervaringen delen over de verschillende track&trace mogelijkheden etc. Daarbij moet ik zeggen dat gezien de populariteit van het topic in Apple Talk het blijkbaar toch iets is wat veel gebruikers leuk vinden om te delen. Je hoeft er niet in te kijken en dat is het leuke van zo'n topic. Je vervuilt niet de ervaringen draadjes (voor mensen die het product al hebben is het immers niet interessant meer) maar je geeft wel de mogelijkheid om het te bespreken :)

Hoedje wijzigde dit bericht 10-05-2008 01:47 (59%)

is Engelandvaarder!

quote:
Hoedje schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:35:
Het geldelijk gewin slaat in dit geval vooral op het feit dat de homebrew gratis is, terwijl je geen geldige licentie kunt kopen van Mac OS X voor jouw doeleinde.
OK.
quote:
Het gaat dus niet eens zozeer om het argument dat een Apple duurder is (of zou zijn) dan een vergelijkbare PC.
Eh, dat heb ik toch helemaal niet gezegd :? , dat is een zinloze discussie. Ik wil geen extra Mac moeten kopen om het OS te kunnen draaien ;)
quote:
Maar goed, ik zal eerlijk zeggen dat ik het eerder zie gebeuren dat het jailbreaken niet meer besproken mag worden, dan dat hackintosh wordt toegestaan.
Duidelijk wat mij betreft :) . Een gemiste kans, maar ik kan er wel begrip voor opbrengen. Als ik ooit een week de tijd heb kom ik er zelf ook wel uit met Hackintosh, maar een week vrij, dat zie ik ook niet snel gebeuren :'(

Wat is de mening van de crew over de zin en niveau van de Levertijd topics? Dat gaat trouwens verder dan alleen APL. Anders kan je in SF ook topics openen over de levertijd van webshops, in IH over de aansluittijd van internetproviders en HK de levertijd van nieuw HK-ameublement ;)

i don't care

quote:
gambieter schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:42:
Eh, dat heb ik toch helemaal niet gezegd :? , dat is een zinloze discussie. Ik wil geen extra Mac moeten kopen om het OS te kunnen draaien ;)
Dat vatte ik inderdaad verkeerd op. Wellicht dat Apple ooit de mogelijkheid zal bieden, of misschien worden ze wel door de rechter veroordeeld om dat te doen. Maar tot dan is het helaas taboe in Apple Talk.

Reg. datum: 03 februari 2005

Sorry, maar ik blijf het totaal inconsequent vinden.
Ik ben geen Apple kenner, maar als ik me niet vergis is de prijs van de hardware niet te splitsen van die van het OS? Dus dan is de redenering: Het OS krijg je gratis bij de hardware, helemaal niet zo ver gezocht. De reden dat Apple zijn OS niet voor andere hardware uitbrengt is omdat ze een hardware producent zijn.
Of je kan het zelfs nog anders bekijken. Je hebt een Mac gekocht met OS erbij dus, en je wilt dat OS nu op andere hardware zetten.
Nu, of je dat nu doet, of het jailbreaken, het is beide gewoon overtreden van de gebruikersovereenkomst. En je kan in principe voor beide veroordeeld worden (en in de praktijk ga je voor beide niet veroordeeld worden)
Dus ja, ofwel beide toelaten, ofwel beide verbieden, kwestie van toch een beetje consequent te blijven.

En dan het levertijden topic: Er zijn wel meer dingen die handig zouden zijn voor de gebruikers van dit forum, maar dat is nu eenmaal niet waarop beoordeeld wordt of topics hier mogen staan of niet voor zover ik weet. Ik dacht dat een voorwaarde, in de technische fora dan toch, was dat er enig technisch niveau moest zijn. En dat is er hier duidelijk niet. Dus again, waarom moet APL een uitzondering zijn op de regels in de rest van GOT?

Je bent niet zat zolang je op de grond kan liggen, zonder je vast te moeten houden.

quote:
MarcoC schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:19:
[...]
Wat een onzinargument zeg. "Oeh, er vliegen witte letters over mijn beeldscherm, oh noes!!111". De terminal in OS X en een willekeurige Linuxdistributie zijn dan ook zeker illegaal :') . De enige die met "politiek correcte onzin" komt ben jij omdat je vindt dat jailbreaken niet zou moeten mogen omdat het initiële doel iets anders was dan het toestaan van custom applicaties. Dat vind ik eveneens aardig onzin.

lezen is ook een kunst voor jou of niet?? ik heb al tig keer aangegeven dat ik het toelaten van topics zoals jailbraiken juist goed vind en dan kom jij met zo'n onzin gelul over linux en dergelijke.

geef mij dan maar aan wat het wezenlijk verschil is tussen het jailbraiken van een iphone of het updaten van een wmtoestel met een custom rom

--

ik gok dat ik geen antwoord ga krijgen of het beleid wat toegepast wordt op apple ook doorgevoerd gaat worden op bv gsm forum, dus laat ik het hierbij :) veels te mooi weer om te gaan klagen hier

Door: JHS DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

SYQ: Ik wil zeker er nog voor zorgen dat je hier een antwoord op krijgt, maar ook ik vind het te mooi weer om daar op dit moment intern de discussie over aan te zwengelen :) .

JHS wijzigde dit bericht 10-05-2008 12:10 (12%)

is Engelandvaarder!

quote:
Hoedje schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 01:35:
Het is niet voor iedereen even interessant, maar als jij net bijv. je Mac besteld hebt dan is het leuk om een idee te hebben hoe lang het gaat duren en daarom is zo'n topic handig. Daarbij hoeft het zich niet daartoe te beperken, je kunt daar ook de redenen van vertragingen bespreken, wat ervaringen delen over de verschillende track&trace mogelijkheden etc. Daarbij moet ik zeggen dat gezien de populariteit van het topic in Apple Talk het blijkbaar toch iets is wat veel gebruikers leuk vinden om te delen. Je hoeft er niet in te kijken en dat is het leuke van zo'n topic. Je vervuilt niet de ervaringen draadjes (voor mensen die het product al hebben is het immers niet interessant meer) maar je geeft wel de mogelijkheid om het te bespreken :)
Dat je er niet in hoeft te kijken geldt voor elk slecht topic, en is irrelevant. Anders zou je ook alle n00b "welke/wat moet ik kopen?" topics kunnen toestaan want je hoeft ze niet te lezen, en je kunt dan ook de hardwareadvies/upgradeadvies/taxatietopics open laten, want ze zijn populair. Maar die zijn dicht omdat de kwaliteit/het niveau van die topics (veel) te laag is, en terecht imo. En de levertijdentopics zijn wat dat betreft even laag van niveau.

GoT ziet zichzelf als een discussieforum van hoger niveau (uit de FAQ: Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren), en daar voldoen levertijdentopics op geen enkele manier aan.

Het argument van het niet "vervuilen" van de ervaringendraadjes is mooi, maar om dan ergens anders een openbare "vuil"stort toe te staan? Mensen moeten dat "vuil" gewoon niet posten :) .

Ik was al van plan om dit een keer in CSL aan de orde te stellen, maar kan dat net zo goed hier doen. Ik zal de CSL mods vragen hier ook te reageren, of kan dat misschien beter in een apart topic?

Mr Majestic

Kom persoonlijk nooit in het apple subforum maar het komt wel erg raar over dat daar blijkbaar allerlei zaken toegestaan worden die in elk ander subfora gelijk een tik op de vingers opleveren....

:? 8)7

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
SYQ schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:26:
[...]

lezen is ook een kunst voor jou of niet?? ik heb al tig keer aangegeven dat ik het toelaten van topics zoals jailbraiken juist goed vind en dan kom jij met zo'n onzin gelul over linux en dergelijke.

geef mij dan maar aan wat het wezenlijk verschil is tussen het jailbraiken van een iphone of het updaten van een wmtoestel met een custom rom

--

ik gok dat ik geen antwoord ga krijgen of het beleid wat toegepast wordt op apple ook doorgevoerd gaat worden op bv gsm forum, dus laat ik het hierbij :) veels te mooi weer om te gaan klagen hier
Volgens mij wordt er in WBM wel gesproken over ROMs, maar mag er niet naar gelinked worden omdat het moeilijk na te gaan is welke ROM wel copyrightschendende content bevat, en welke slechts tweakjes ed. Maar ik ben daar geen mod, dus geloof me niet op mijn woord :+
In ieder geval mag in PMD wel over custom firmware en dergelijke, denk aan Rockbox. Dus ik zie niet in waarom APL hierin nu zo'n speciale positie heeft. Jailbreaken mag dan iets anders zijn, ivm mogelijke unlocks en dergelijke.. maar volgens mij is er daarom ook redelijk strenge regelgeving, zoals al aangehaald in dit topic.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws