LoeiOrdinair schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:15:
Het artikel van Nu.nl is echt nergens op onderbouwd. Het zal idd (net als hierboven) neerkomen op dat je zelf moet aantonen dat het een productfout is (wat zo goed als onmogelijk is). Maar raar dat je een artikel publiceert met een statement zonder onderbouwing, telegraaf-kwaliteit van tegenwoordig. Nemen niet eens meer de moeite om iets van een artikel te maken....

En dat soort mensen staan dus bij mij ook nog wel eens in de winkel die dan geen garantie bij willen kopen vanwege het 2 jarige recht bla die bla.
Als je nagaat dat je voor een laptop bij ons, Paradigit, een garantie bij kan kopen vanaf 40 eur per 2 jaar, dan is dat omgerekend echt een klein bedrag wat je per maand zou moeten betalen. En daarbij is het dus inderdaad zo dat je als consument aan moet tonen dat jij het apparaat altijd zo gebruikt hebt als waar het voor bedoeld is en het defect dus door een productie / ontwerpfout naar voren is gekomen. Dat is dus praktisch niet te doen. Het bespaart je dus ook eigenlijk die hele rompslomp aan papierwerk en weet ik wat voor energie en tijd, en dus geld, je er in moet steken om zoiets voor elkaar te krijgen.
Bij de Apple, en zeker de MBP, is dat wel even wat meer. Maar het zou zo zonde zijn als het je overkomt en je hebt niets meer aan je MBP, dan gooi je over 2 tot 3 jaar toch even wat meer geld kwijt dan wanneer je na 3 jaar nog wat er van over kan houden doordat je hem voor een leuk prijsje kan verkopen! En dat is het enige wat telt in mijn opzicht.
Zelfs wanneer je hem nog met garantie kan verkopen lijkt me dat juist nog beter voor de verkoopprijs
[
Voor 14% gewijzigd door
orange.x op 31-05-2008 23:19
]