Hier nog een trotse Wii Fit eigenaar sinds een week. Was al een maand bezig met m'n dieet (met succes zonder sport) en maar eens besloten om toch Wii Fit te kopen. Ik had toen wel het idee van "jaja, zoiets voor vrouwtjes van 40 jaar"
Ik moet zeggen dat het me helemaal niet tegenvalt. Zeker als je zo "out of shape" bent als mij (deed vroeger nog 8 uur zwemmen + 4 uur fitness/powertraining per week en ben toen 4 jaar geleden volledig gestopt) merk je het wel. Ik hou me vast aan 30-45 minuten effectief oefeningen doen per dag. Dat levert toch een handdoek op doordrenkt door zweet. M'n favorieten zijn dan ook joggen (die free run), hoola-hoopen, boksen. Als je daar echt in vliegt voel je je hartslag toch snel de hoogte in gaan en het zweet van je af druipen.
De Yoga oefeningen, super. Mede door m'n gewicht en slechte (zit)houding zit ik al 2-3 jaar te sukkelen met m'n rug (sinds ik gestopt ben met zwemmen). Ik kan nu na een week al het verschil voelen door die yoga oefeningen (zit misschien ook tussen de oren).
De spier oefeningen, idem. Al heb ik nu het idee dat ik meer m'n kuiten zit te trainen bij al die oefeningen dan iets anders. Bij sommige oefeningen zit ik veel te ver naar voor continu en bij de andere weer naar achter. Ik sta dus permanent in een, lijkt het, voorover gebogen of naar achter gebogen houding. Ik zag dat iemand het hierboven ook al aanhaalde.
De oefeningen zelf zijn erg goed moet ik zeggen. Ik zat vroeger uren in de fitness (+/- 2 uur cardio en 2 uur gewichten) en durf te zeggen dat deze makkelijk in m'n oude schema zouden passen.
Het enige dat ik eigenlijk zelden doe zijn die evenwichtsoefeningen. De enige die me daar tot nu toe bevallen is in die bel door die rivier rennen en met je Mii in pinguinpak vissen vangen
Al bij al een erg goede aankoop tot nu toe. Door het systeem van de unlocks (zoals we die bij veel games kennen) word je echt wel gemotiveert om verder te gaan. Waar ik vroeger in de fitness al eens naar de klok zat te kijken, of op m'n blad met oefeningen hoeveel het er nog waren, verlies ik nu echt de tijd uit het oog. "Nog even die oefening doen, dan komt er misschien nog een unlock bij" is het nu naar het einde van m'n oefeningenreeksje toe.
Ik moet wel zeggen dat je moet oppassen ermee als je nog nooit echt gesport hebt, of geen sporten gedaan hebt waar lichaamshouding belangrijk is. Wii Fit baseert zich voor je houding dus enkel op de sensors in het balance board. Je kan met veel oefeningen perfect in het gele balkje/bolletje zitten met je puntje maar onbewust toch een verkeerde houding hebben, vooral de rug. Vooral bij de yoga oefeningen kan je dit hebben. Neem bijvoorbeeld de "half moon". Je kan daar gewoon met je rug in een totaal verkeerde houding staan maar door met je gewicht te verschuiven toch dat puntje mooi in het midden houden. Eigenlijk zou je dus een grote spiegel moeten hebben die je schuin voor je zet ofzo, dan kan je zowel jezelf van opzij als van voor zien.