Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:32
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/8454/welkom.png
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/4161/bannerkk.png
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/8917/inleiding.png

Afbeeldingslocatie: http://www.seriousrunning.com/blog/wp-content/uploads/2008/11/wii-fit-virtual-running.jpg

Wii Fit is ontworpen om je bewuster te laten zijn van je fysieke conditie, terwijl je tegelijkertijd een beetje plezier hebt en wat gezonder wordt. Met oefeningen die ontworpen zijn om je te helpen je balans en houding te verbeteren, je BMI (Body Mass Index) te veranderen of simpelweg te ontspannen, gebruikt Wii Fit de nieuwste technologieën om je te assisteren bij het leiden van een gezonder leven.

Als eerste stap je op het hypermoderne Wii Balance Board om een overzicht te krijgen van je huidige conditie. Door je BMI (Body Mass Index) te berekenen, je zwaartepunt te analyseren en je atletische vaardigheid te berekenen middels een paar simpele tests, bepaalt de software je Wii Fit Age (Wii Fit-leeftijd); een unieke indicatie tussen 2 en 99.

Wii Fit bevat meer dan veertig oefeningen op vier gebieden. Verbrand calorieën in de Aerobic Exercises (aerobicsoefeningen), werk aan je balans en houding met de Balance Games (balansspellen), versterk je spieren met de Muscle Workouts (spiertrainingen) en leer te rekken en ontspannen met de Yoga-houdingen.

Van Step Basics (basissteps) en Snowboarding tot Rhythm Boxing (ritmisch boksen) en Jogging (hardlopen), Wii Fit biedt een breed aanbod aan vermakelijke activiteiten. Ze motiveren je om te blijven trainen en moedigen de rest van het gezin aan om het ook eens te proberen.

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/1319/wiifitplus.png

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/9734/wiifitplusbalanceboard.png

Wii Fit Plus luidt een nieuwe fase in van het Wii Fit-fenomeen! De software is vanaf vandaag in heel Europa verkrijgbaar en verandert de manier waarop je traint met het Wii Balance Board. Wii Fit Plus is voorzien van talloze nieuwe en leuke mogelijkheden voor een training op maat.

Houd bij hoeveel calorieën je hebt verbrandt, stel een persoonlijk trainingsprogramma op of geniet gewoon voor je plezier van de nieuwe oefeningen en spellen in Wii Fit Plus. Op allerlei inventieve manieren zorgt Wii Fit Plus ervoor dat werken aan een gezondere levensstijl leuker is dan ooit tevoren!

Als je in het bezit bent van Wii Fit, worden al je gegevens automatisch overgezet naar Wii Fit Plus. Zo kun je gewoon doorgaan met je training, terwijl je de beschikking krijgt over alle nieuwe mogelijkheden van de nieuwe titel.

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/4214/spelinformatie.png

Afbeeldingslocatie: http://videogames.techfresh.net/wp-content/uploads/2007/11/japan-wii-fit-box.jpg

* Categorie: Overige sportspellen, Fitness & gezondheidsspel
* Multiplayer-stand: Tegelijkertijd
* Aantal spelers: 1-2
* Leeftijdsclassificatie: 3+
* Uitgever: Nintendo
* Ontwikkelaar: Nintendo
* Releasedatum: 25/04/2008

* Geniet van meer dan 40 oefeningen, ontworpen om je te helpen bij het verbeteren van je evenwicht, houding en BMI, of simpelweg bij het ontspannen.
* Gebruik het Wii Fit Channel om de vooruitgang bij te houden van iedereen die Wii Fit gebruikt.
* Probeer allerlei oefeningen, inclusief yoga, balansspellen, spiertrainingen en aerobicsoefeningen. Kies jouw favoriete oefeningen, zodat elke training een plezier is!

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/4466/wiifitchannel.png

Om je te helpen je vooruitgang bij te houden, bevat Wii Fit het Wii Fit Channel, een speciaal kanaal voor Wii Fit. Maximaal acht mensen kunnen hun persoonlijke fitnessprofielen daarin opslaan en vergelijken, en het kanaal houdt ook bij welke oefeningen er buiten het Wii Balance Board om gedaan worden. Op die manier krijg je een nauwkeurig overzicht van je conditie. En als je daadwerkelijk vooruitgang boekt, zie je dat niet alleen in een grafiek, maar ook aan de slinkende taille van je Mii-personage.

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/3240/wiifit5lg.png

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/9568/accessoires.png

Er is op dit moment 1 extra accessoire bekent. De Wii Fit mat.

Afbeeldingslocatie: http://www.reteip.nl/wiifittopic/hori01.jpg

Voor zover bekend is het Balance Board niet los te verkrijgen. Als er meerdere spellen met ondersteuning voor uitkomen breng Nintendo deze waarschijnlijk als losse accessoire(s) uit...

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/7525/interessantelinks.png

Officiële website
Nintendo NL Wii Fit Informatie
Nintendo NL Wii Fit Plus informatie

Afbeeldingslocatie: http://img688.imageshack.us/img688/2739/creditsj.png

Topicstart door Reteip en Er!k. Aanvullingen en/of opmerkingen graag even melden! ;)

[ Voor 140% gewijzigd door Er!k op 02-11-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Mocht er iemand zijn die graag een mooie topicstart wil maken, heel graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104788

Ik vind de prijs nogal redelijk hoog voor dit dus eerst een paar vraagjes voordat ik dit ga aanschaffen.

- Is dat balance board groot genoeg als je maat 45 hebt?
- Ben je niet snel uitgekeken op die spelletjes/oefeningen die er bij zitten? speel je zelf alle spellen of doe je er nu nog maar 1 omdat die de leukste is...
- Met tennis in wii sport kan je gewoon slaan met simpele polsbeweging zonder je hele arm te bewegen, Is dit vergelijkbaar met wii fit? Dus dat je bijvoorbeel alleen maar je voet beweegt ipv je hele lichaam. Dus dan zou het hele idee erachter vervagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123662

Anoniem: 104788 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:38:
- Met tennis in wii sport kan je gewoon slaan met simpele polsbeweging zonder je hele arm te bewegen, Is dit vergelijkbaar met wii fit? Dus dat je bijvoorbeel alleen maar je voet beweegt ipv je hele lichaam. Dus dan zou het hele idee erachter vervagen...
Als je jezelf voor de gek wilt houden, dan kan dat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Precies, als jij lekker op de bank wil zitten terwijl je stapt, wiebelt of duwt met je voeten op het fit-board, dan moet je dat helemaal zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 11:34
Als je persé een BMI van 1 wil hebben, kan dat natuurlijk ook, gewoon op de bank gaan zitten terwijl het ding meet...

Als je gaat doen alsof je sport, kan je beter Mario & Sonic at the olympics nemen, denk ik, daar moet je ook niet écht lopen. Veel handiger ;)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier ook een Wiifit'er

Erg leuke manier om iets aan beweging te doen. Het is in elk geval meer een workout dan een spelletje. Ook de manier van instructies laat dat duidelijk zien. Wiifit bevat engelse teksten en ook engelse gesproken instructies. Evenwichtoefeningen zijn knap lastig, de muscle trainingen zijn ook (voor mij dan) best zwaar te noemen, het is meer beweging dan Wii Sports in elk geval. Wii sports is ook moe van te worden, maar met Wiifit voel ik in elk geval mijn spieren na een aantal oefeningen.

Zelf ook wel benieuwd naar de officiele(?) Wii mat:
Afbeeldingslocatie: http://www.jnintendo.com/wp-content/plugins/wp-image-suck/images/1390693715d0d8097a25ac103fdb64d6/hori04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jnintendo.com/wp-content/plugins/wp-image-suck/images/1390693715d0d8097a25ac103fdb64d6/hori01.jpg
Als die niet te duur is lijkt me dit ook een aardige accessoire. Helaas nog nergens zien staan.
De paar reviews die ik gezien heb zijn daar positief over.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30

-ET-

Phone Home

Wii Fit mat? Wat doet dat dan precies?

[edit]
Oke het is dus niet meer dan een gewone mat om wat zachter te liggen.

[ Voor 51% gewijzigd door -ET- op 25-04-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
itsme schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:02:
Hier ook een Wiifit'er

Erg leuke manier om iets aan beweging te doen. Het is in elk geval meer een workout dan een spelletje. Ook de manier van instructies laat dat duidelijk zien. Wiifit bevat engelse teksten en ook engelse gesproken instructies. Evenwichtoefeningen zijn knap lastig, de muscle trainingen zijn ook (voor mij dan) best zwaar te noemen, het is meer beweging dan Wii Sports in elk geval. Wii sports is ook moe van te worden, maar met Wiifit voel ik in elk geval mijn spieren na een aantal oefeningen.

Zelf ook wel benieuwd naar de officiele Wii mat:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als die niet te duur is lijkt me dit ook een aardige accessoire. Helaas nog nergens zien staan.
De paar reviews die ik gezien heb zijn daar positief over.
Volgens mij is dat puur om te zorgen dat als je bijv. push ups gaat doen dat je niet over de vloer aan het dweilen bent, maar de mat eronder kunt leggen. Zit volgens mij geen functionaliteit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
-ET- schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:03:
Wii Fit mat? Wat doet dat dan precies?
Bron
Afbeeldingslocatie: http://blog.wired.com/games/images/2008/04/14/wiifitmat.jpg
I think that technically you are supposed to do Wii Fit by placing the Balance Board on a yoga mat -- that's how it shows it being played in the game screens, anyway.

But of course I was too lazy to go buy one, which is why I was pleasantly surprised when Hori's officially licensed Wii Fit mat showed up at our doorstep. It's actually really nice -- long enough to fit the Balance Board on the front and accommodate a six-foot gaijin doing push-ups, and quite soft and comfortable to stand on.

It's a considerable comfort difference that lets you concentrate more on the exercises. Doing lunges this morning was much easier because I wasn't slipping and sliding all over the place. Same with push-ups. Jogging on it barefoot also worked really well, much better than on my rug.

There's no reason, other than the stylish Wii Fit green color, to buy this versus another yoga mat. But if you want to be as fashionable as I am, they have them at Play-Asia for $35.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wow 35 dollar is nog best veel voor een matje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
SaURoN schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:14:
wow 35 dollar is nog best veel voor een matje :D
22.23 EUR valt nog te doen ;)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Gisteren gehaald, en gisteravond heel even geprobeerd. Best lachen, en zit leuk in elkaar. Maar ik hoop echt dat ze er meer spellen voor uit gaan brengen. Ben bang dat ik op de meegeleverde set best snel uitgekeken ben. Hoef natuurlijk niet alleen te sporten ;)
Vind het best veel geld om wat te skieen overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb 'm even gemerged en opgeschoond. Zou je dat laatste plaatje uit de TS alleen nog wel 590px willen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
itsme schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:19:
[...]

22.23 EUR valt nog te doen ;)
Nou voor een matje vind ik dat nog veel hoor :P Het voegt weinig tot geen functionaliteit toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
UltraSub schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:21:
Gisteren gehaald, en gisteravond heel even geprobeerd. Best lachen, en zit leuk in elkaar. Maar ik hoop echt dat ze er meer spellen voor uit gaan brengen. Ben bang dat ik op de meegeleverde set best snel uitgekeken ben. Hoef natuurlijk niet alleen te sporten ;)
Vind het best veel geld om wat te skieen overigens..
Binnenkort komt er ook een Ski spel uit (We Ski of Family Ski) dat ook als eerste game actief gebruik gaat maken van het balance board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 19:21

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik vraag me af hoe serieus Wii Sport een toevoeging is voor je gezondheid. Krijg je echt het gevoel dat je er op vooruit gaat of is het meer een soort Brain Training met oefeningen die serieus lijken, maar waar je stiekem niet zo veel aan hebt als ze willen laten blijken?

Ik boks nml 1x in de week, en ik zou graag thuis elke dag misschien 15 minuutjes trainen. Is dit dan echt een leuke toevoeging of enkel een goed idee wat lollig is uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
TheZeroorez schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:21:
Ik heb 'm even gemerged en opgeschoond. Zou je dat laatste plaatje uit de TS alleen nog wel 590px willen maken?
Done, ziet er beter uit zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
SaURoN schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:21:
[...]

Nou voor een matje vind ik dat nog veel hoor :P Het voegt weinig tot geen functionaliteit toe ;)
Dat is waar maar er staat dan wel Wii™ op :P
Een matje is in elk geval wel een aardige aanvulling, dan lig je niet zo op de grond
Of dat dan perse een nintendo goedgekeurd geval moet zijn is de vraag ;)
apNia schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:25:
Ik vraag me af hoe serieus Wii Sport een toevoeging is voor je gezondheid. Krijg je echt het gevoel dat je er op vooruit gaat of is het meer een soort Brain Training met oefeningen die serieus lijken, maar waar je stiekem niet zo veel aan hebt als ze willen laten blijken?

Ik boks nml 1x in de week, en ik zou graag thuis elke dag misschien 15 minuutjes trainen. Is dit dan echt een leuke toevoeging of enkel een goed idee wat lollig is uitgevoerd?
Waar Wii Sports meer een spelletje is waar je moe van kunt worden is dit toch meer een training.
Gisteravond had ik het zelfde gevoel als na een stukje joggen. Naar mijn gevoel kun je hier een echte workout van maken.
Pushups etc hebben ongetwijfeld echt resultaat als je het vol houd.

[ Voor 50% gewijzigd door itsme op 25-04-2008 14:30 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
apNia schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:25:

Een gezonde levensstijl is echt 'hot' op dit moment. Dus alles wat refereert aan een gezonde levensttijl vindt gretig sftrek. Het is logisch dat Nintendo hiervan gebruik wilt maken. Tegelijkertijd spreken ze hiermee een brede doelgroep aan. Persoonlijk denk ik dat het meer voor de fun is dan dat mensen actief gaan fitnessen hiermee. Als het lekker weer is ga ik liever buiten sporten dan Wii'en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Buiten dat de gezonde levensstijl hot is, vind ik ook de unieke werking van het board ontzettend gaaf.

En het werkt ook gewoon zoals je zou verwachten, zonder vage afwijkenen/bugs/glitches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Laatst online: 02:04
Wat ik jammer vind aan Wii Fit is wanneer je met meerdere mensen speelt/traint.

Je moet telkens van Mii veranderen (dus terug naar het begin menu). Was handiger geweest als je van player kan switchen om de game bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand al of je ook een trainingssessie kunt doen ipv losse oefeningen? Ik kan nu alleen nog oefening na oefening aanklikken, maar een serie oefeningen doen (of oefeningen combineren) lijkt me juist die echte 'train' toevoeging.

PS : Er!k link even naar dit plaatje in de topicstart ipv die grote : Afbeeldingslocatie: http://www.reteip.nl/wiifittopic/hori01.jpg

2e Edit :

Hier kun je hem bestellen :). 20 Euro kost hij hier!

Wii Fit Mat @ PSXShop

[ Voor 43% gewijzigd door Reteip op 25-04-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Reteip schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:32:
Weet iemand al of je ook een trainingssessie kunt doen ipv losse oefeningen? Ik kan nu alleen nog oefening na oefening aanklikken, maar een serie oefeningen doen (of oefeningen combineren) lijkt me juist die echte 'train' toevoeging.

PS : Er!k link even naar dit plaatje in de topicstart ipv die grote : [afbeelding]
Die is inderdaad beter :) Heb ook nog een plaatje toegevoegd van het resultatenoverzicht van het Wii Fit Channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Er!k schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:49:
[...]

Die is inderdaad beter :) Heb ook nog een plaatje toegevoegd van het resultatenoverzicht van het Wii Fit Channel.
Jammer dat het kanaal geen ondersteuning heeft voor friends, het leek me wel leuk om de grafiekjes van anderen met een Wii te kunnen vergelijken.

Ow en mocht je een Wiifit sticker willen, de kraskaart voor nintendo registratie is ook meteen een sticker :P

[ Voor 13% gewijzigd door itsme op 25-04-2008 14:52 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
itsme schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:50:
[...]

Jammer dat het kanaal geen ondersteuning heeft voor friends, het leek me wel leuk om de grafiekjes van anderen met een Wii te kunnen vergelijken.

Ow en mocht je een Wiifit sticker willen, de kraskaart voor nintendo registratie is ook meteen een sticker :P
Ja ik zag het... Dat is altijd het eerste dat ik controleer na aankoop van een spel. Het zal niet de eerste keer zijn dat er geen kraskaart bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Er!k schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:27:
[...]

Een gezonde levensstijl is echt 'hot' op dit moment. Dus alles wat refereert aan een gezonde levensttijl vindt gretig sftrek. Het is logisch dat Nintendo hiervan gebruik wilt maken. Tegelijkertijd spreken ze hiermee een brede doelgroep aan. Persoonlijk denk ik dat het meer voor de fun is dan dat mensen actief gaan fitnessen hiermee. Als het lekker weer is ga ik liever buiten sporten dan Wii'en...
Ja maar ik ben bijvoorbeeld iemand die altijd met de beste voornemens komt, maar het blijft bij 1x in de week sporten. Ik weet dat ik gevoelig ben voor dit soort dingetjes als Wii Fit, en dat het me net over die drempel kan trekken. Maar als ik het gevoel dat het meer een gimmick is als een serieuze workout (zoals Wii Sports) dan vind ik het een beetje een waste of money. Het zou voor mij puur een hele interessante en goedkope manier zijn om op een hele LEUKE manier workouts te kunnen doen. En als ik itsme's reactie lees krijg ik wel dat gevoel, maar jij bent er geloof ik iets sceptischer over he? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Wat kost Wii Fit en is het erg populair of kun je het zo in de winkel kopen? Ik zie dat het pas sinds vandaag te koop is en wil er zometeen even de stad voor in, vandaar :)

edit:
Kon het eerst nergens vinden, maar 120 euro heb ik net gezien. Is dat niet erg veel :?

edit2:
Ok, 90 dus. Dat klinkt al wat beter. Toch een hoop geld voor een "spelletje" ;)

[ Voor 34% gewijzigd door rb338 op 25-04-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Zonder kortingen kost hij 90,-

De ene winkel heeft ze nog best op voorraad terwijl er andere zijn die nog wachtlijsten hebben voor reserveringen. Dus je kan het beste gewoon een aantal zaken langs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Nog een vraag trouwens. Ik zie hierboven al de vraag of dat board groot genoeg is voor maat 45. Ik wil het nog wat extremer maken: is dat ding geschikt voor maat 47? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
apNia schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:31:
[...]

Ja maar ik ben bijvoorbeeld iemand die altijd met de beste voornemens komt, maar het blijft bij 1x in de week sporten. Ik weet dat ik gevoelig ben voor dit soort dingetjes als Wii Fit, en dat het me net over die drempel kan trekken. Maar als ik het gevoel dat het meer een gimmick is als een serieuze workout (zoals Wii Sports) dan vind ik het een beetje een waste of money. Het zou voor mij puur een hele interessante en goedkope manier zijn om op een hele LEUKE manier workouts te kunnen doen. En als ik itsme's reactie lees krijg ik wel dat gevoel, maar jij bent er geloof ik iets sceptischer over he? ;(
Niet getreurd, ik heb 'm nog niet gespeeld hoor :) Ik heb 'm nog in de achterbak van de auto liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
rb338 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:53:
Nog een vraag trouwens. Ik zie hierboven al de vraag of dat board groot genoeg is voor maat 45. Ik wil het nog wat extremer maken: is dat ding geschikt voor maat 47? :+
Maat 47 en een :+ smilie, serieuze vraag of een geintje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:31
Een geheime route gevonden bij het joggen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UOn8BV7o8Yg]

Opgenomen met m'n camera van m'n crappy CRT, dus geen topkwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126989

-ET- schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:46:
Zonder kortingen kost hij 90,-
zijn er leuke actiekortingen dan?
en zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

De groene Wii Fitt mat wordt door Intertoys voor 10.- erbij geleverd. Scherpe prijs als ik de andere 'aanbiedingen' zo zie die hier genoemd zijn....

En je kan inderdaad de boel 'neppen', wat goed te doen is bij het joggen. Stil zittend op de bank slechts je wii-mote vlotjes op en neer bewegen en je loopt de pollen uit het gras ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_aragorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 16:09

Lord_aragorn

Nu in 2D!

Ik heb 'm vanmiddag ook maar gekocht. ("officieel voor mijn vriendin", maar iedereen weet hoe dat eigenlijk in elkaar steekt :+ )

En we hebben nu echt al 2 uur non-stop lol ermee :)
Ik wist niet dat het zo leuk zou zijn, zeker om elkaar helemaal stuk te zien gaan na X-minuten super-hola-hoop, whaha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_aragorn
  • Laatst online: 30-04 16:09

Lord_aragorn

Nu in 2D!

Staat op de doos, max 150 kg, of bedoelde je niet "zo'n maat 47" O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_aragorn op 25-04-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Wat Wii-Fit werkelijk is met een knipoog:

http://www.youtube.com/watch?v=_iYBmAVuBns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BarôZZa schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:03:
...ik had ook hondje waar ik bij aan kon pikken. Volgens mij kan je dus diverse mensen/beesten volgen.... denk ik. Niet zozeer geheime routes, maar gewoon diverse routes vermoed ik. Wel leuk...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 25-04-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Zou goed kunnen, alhoewel je normaal op je bek gaat als je te hard ervoorbij rent. In dat opzicht is het dus wel een beetje verborgen.

Zijn er trouwens mensen met ski highscores?

De push-ups zijn trouwens echt enorm zwaar. Ik geloof dat mijn score 18 was haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 00:03

Eijkb

Zo.

Als het goed is heeft mijn dinnetje vanmiddag er eentje opgehaald en al die lui hier met maat 47 of kleiner: Mietjes! Heb zelf maat 50 en zie eigenlijk niet in waarom dat niet zou passen. Eventueel wat moeilijker evenwicht (= betere training?) en 105kg schoon aan de haak. Hoop dat het gaat lukken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Mijn zus had heb vandaag opgehaald, net ff een uur gedaan. Echt top hey :D super om te doen lekker ook die high scores echt top :D

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
BarôZZa schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 18:03:

[video]

Opgenomen met m'n camera van m'n crappy CRT, dus geen topkwaliteit ;)
Nou zo geheim is die niet, me moeder vond hem na de 1e keer lopen al gelijk uit :P En die heeft 1x baloon fight gespeeld en dat was niet echt een succes (sowieso kan ze niet overweg met pc/consoles, niet eens aanzetten) :P

Ben toch overstag gegaan en vanavond er 1 opgehaald, gewoon intertoys in en opgehaald. Echter 1 probleem....Ik heb maar 15 min gespeeld nog ;( Terwijl me ouders al hele tijd bezig zijn :'( Joggen joggen :P

[ Voor 10% gewijzigd door SaURoN op 26-04-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Licht verborgen, hoe je het ook wil noemen ;) . Ik had nog ff gegoogled naar 'follow the dog' en ook op youtube stond niks, dus daarom maar ff toegevoegd.

Ik hoop in ieder geval dat er meer van dat soort subtiele details inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je tenen zullen er iets overheen hangen maar daar ga je geen last van krijgen denk ik. Ik heb maat 46 en het werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ga hem zometeen eindelijk ophalen.

Kreeg donderdag al telefon dat ie binnen was , maar nog geen tijd gehad.
Ben echt benieuwd na het filmpje van hierboven :D

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
BarôZZa schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 01:53:
Licht verborgen, hoe je het ook wil noemen ;) . Ik had nog ff gegoogled naar 'follow the dog' en ook op youtube stond niks, dus daarom maar ff toegevoegd.

Ik hoop in ieder geval dat er meer van dat soort subtiele details inzitten.
Het viel mij op toen me pa aan het lopen was (lange afstand dacht ik), toen zag ik op een berg mario afgebeeld :D Die pixel mario van eerder dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Nou, gisteravond en vanmorgen gespeeld en het is een erg gaaf spel. Veel afwisseling en zeker wel vermoeiend (vooral het joggen dan)... Touwlopen in 47 sec. gedaan met 4 sterren :p Leuk trouwens dat je allemaal nieuwe dingen kunt unlocken aan de hand van je scores en bestede tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Ik heb hem gisteren ook opgehaald, bij Intertoys in Eindhoven :) Ze hadden er nog meer dan genoeg liggen. Hij ligt nog achterin de auto, morgen cadeau geven en spelen! Alleen jammer dat ik nu pas lees dat je er voor 10 euro een mat bij kan kopen, maar misschien kan ik nog met de bon terug en hem alsnog meenemen. Heb ze ook niet zien liggen. Ook maar even afwachten of het überhaupt nodig is.

@Er!k: maat 47 was een serieuze vraag, de smiley was meer omdat het best groot is (en het was natuurlijk vrijdagmiddag) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rb338 op 26-04-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:14
Die Wii Mat hebben ze jammer genoeg niet in Emmen bij de winkels. :( Ze hebben er ook nergens van gehoord. Ik zou echt wel die mat erbij kopen als je het een beetje serieus aan wil pakken, want bij sommige muscular excercises zou het wel handig zijn. Heb er nu een handdoekje achter liggen, maar dat verschuift toch te veel.

Vandaag ook met m'n moeder bezig geweest... ze moet er nog wel een beetje aan wennen, maar ik wil toch kijken of ik haar twee weken lang serieus aan de slag er mee kan krijgen.. naar de sportschool wil ze namelijk niet en zo kan je toch in een half uurtje beetje leuk aan de slag. Ben benieuwd. :)

Mijn Wii Fit first impression staat trouwens in het Nintendo Wii onderwerp: ChrisM in "Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 20:55
is dit board niet dezelfde die ze in Japan verkopen?
want daar staat een gewichtslimiet van 135 kg op en hier 150, ik weeg meer dan 135 en minder dan 150, ben bang dat het board het niet lang uithoudt met mijn gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thefxr schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:48:
is dit board niet dezelfde die ze in Japan verkopen?
want daar staat een gewichtslimiet van 135 kg op en hier 150, ik weeg meer dan 135 en minder dan 150, ben bang dat het board het niet lang uithoudt met mijn gewicht.
Als je maar genoeg sport (met WiiFit) weeg je zo minder dan 135kg, dus zo'n probleem wordt het dan niet met dat board...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
rb338 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 13:54:
Ik heb hem gisteren ook opgehaald, bij Intertoys in Eindhoven :) Ze hadden er nog meer dan genoeg liggen. Hij ligt nog achterin de auto, morgen cadeau geven en spelen! Alleen jammer dat ik nu pas lees dat je er voor 10 euro een mat bij kan kopen, maar misschien kan ik nog met de bon terug en hem alsnog meenemen. Heb ze ook niet zien liggen. Ook maar even afwachten of het überhaupt nodig is.

@Er!k: maat 47 was een serieuze vraag, de smiley was meer omdat het best groot is (en het was natuurlijk vrijdagmiddag) ;)
OK dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:54:
[...]

Als je maar genoeg sport (met WiiFit) weeg je zo minder dan 135kg, dus zo'n probleem wordt het dan niet met dat board...
Volgens mij kan het board gewoon gebruikt worden hoor tot 150 kg... In Amerika komt/is er geloof ik zelfs een speciale versie die nog meer gewicht aankan.

Zie net in dit artikel staan dat de Japanse versie inderdaad 136 kg aankan en dat er voor Europa en Amerika een speciale 150 kg versie is uitgeleverd.

[ Voor 23% gewijzigd door Er!k op 26-04-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236337

Die 150kg versie is denk ik vooral gericht op het USA MacVolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 27-04 15:20

Maverick2001

Never look back

Lekker confronterend.. gister gekocht .. gisteravond zwaar op stap geweest en vanmorgen meer dan een kilo zwaarder!

Het sporten werkt wel erg goed en met de interactie met de TV is ook erg leuk. Vraag me wel af hoeveel de Wii fit bijdraagt om echt snel af te vallen.. het kan alleen maar goed zijn toch?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik vind die balance spelletjes wel heel erg relaxt!
Tot nu toe eigenlijk alleen die nog maar gespeeld.

Maar de rest komt ook nog even aan bod.
Ik vind het ding nu al helemaal geweldig(lees: verslavend)!

Was net iets overweight volgens BMI , dus hopen dat dat verbeterd kan worden.
Zou leuk zijn als het werkte(Ben sinds 3 weken ook weer begonne met echt sporten , dus effect zal wel iets sneller vooruit gaan als iemand die niet traint)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Haha same here vandaag nog niet gedaan doe ik zo nog wel ff een uurtje maar echt prachtig om te workouten voor je tv echt :P
Sport zelf al een aantal jaar niet meer behalve dan, tot aan vorig jaar, op school. En nu dacht ik dat ik wel constant woog maar bleek ideal te zijn :D wel mooi om dat te zien.
Nja denk dat je voor serieus echt afvallen enzo wel beter naar de gym kunt gaan vooral als je zoals ik alleen in het weekend kunt spelen op de Wii :) Dus voor een gespierde buik moet ik alsnog de deur uit :9

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-04 08:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 30-04 20:55
Er!k schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:59:
[...]

Volgens mij kan het board gewoon gebruikt worden hoor tot 150 kg... In Amerika komt/is er geloof ik zelfs een speciale versie die nog meer gewicht aankan.

Zie net in dit artikel staan dat de Japanse versie inderdaad 136 kg aankan en dat er voor Europa en Amerika een speciale 150 kg versie is uitgeleverd.
ik vind het dus vreemd dat je voor 15 kilo meer, een andere versie van het bord produceert, ik d8 het is gewoon gereabrand van 135 naar 150,maar het is gewoon fysiek hetzelfde bord.
hadden ze er beter 200/250 van kunnen maken voor het amerikaanse volk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ChrisM schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:17:
Die Wii Mat hebben ze jammer genoeg niet in Emmen bij de winkels. :( Ze hebben er ook nergens van gehoord. Ik zou echt wel die mat erbij kopen als je het een beetje serieus aan wil pakken, want bij sommige muscular excercises zou het wel handig zijn. Heb er nu een handdoekje achter liggen, maar dat verschuift toch te veel.

Vandaag ook met m'n moeder bezig geweest... ze moet er nog wel een beetje aan wennen, maar ik wil toch kijken of ik haar twee weken lang serieus aan de slag er mee kan krijgen.. naar de sportschool wil ze namelijk niet en zo kan je toch in een half uurtje beetje leuk aan de slag. Ben benieuwd. :)

Mijn Wii Fit first impression staat trouwens in het Nintendo Wii onderwerp: ChrisM in "Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen ..."
Die matten hebben ze ook gewoon bij een perry sport ofzo hoor, alleen staat er dan geen Wii op maar Nike ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236337

degroot schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:32:
Was net iets overweight volgens BMI , dus hopen dat dat verbeterd kan worden.
BMI is over het algemeen een aardige graadmeter, maar voor de sportende mens is het echt 1 van de slechtste graadmeters.

Ik ben 1.93m en 107kg maar heb een taille van 85cm (broekmaat 34). Volgens BMI zwaar overgewicht maar ben totaal niet dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 20:16

mr_obb

Lakse Perfectionist

Gisteren in Rotterdam ook een WiiFit gehaald en in een andere winkel nog een laatste Wii gevonden. Gisteren hebben we (GF en me) lekker alle mogelijkheden een beetje gehad. Vandaag zijn we serieus aan het oefenen. Het werkt volgens mij wel goed om al die aerobic oefeningen te doen.

Wij kwamen tot de conclusie dat een sportschool niet gaat werken en dan is dit wel lekker. Wij doen nu 20-25 minuten aerobics, daarna alle muscle oefeningen die we vrijgespeeld hebben en dan alle Yoga oefeningen. Daarna nog wat minigames en je hebt een leuke workout volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Laatst online: 24-04 13:29
mr_obb schreef op zondag 27 april 2008 @ 09:09:
Gisteren in Rotterdam ook een WiiFit gehaald...
Hadden ze er nog meer en kun je me zeggen waar?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257199

Dit is voor mij een goeie reden om de wii te verkiezen boven die next gen consoles.

Interactie met een hartslagmeter om zo eigenlijk een complete personal trainer in huis te halen zou wel tof zijn...

Hoe loop je eigenlijk? Ter plaatse dan of moet je je voeten zelfs niet bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:48
kesj schreef op zondag 27 april 2008 @ 09:47:
[...]

Thanks!
Ik weet dat ze er op vrijdag een hoop bij de FRS (lijnbaan) hadden liggen maar heb die dag wel 10 mensen daarheen gestuurd, dus vraag me af of ze er vandaag nog hebben.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 20:16

mr_obb

Lakse Perfectionist

kesj schreef op zondag 27 april 2008 @ 09:47:
[...]

Thanks!
Ik heb hem bij de Dixons gekocht die in de kelder van de V&D zit. Ik weet niet hoe veel ze er hadden, want ze haalde hem uit het magazijn, maar er waren er in ieder geval nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Anoniem: 257199 schreef op zondag 27 april 2008 @ 09:54:

Op de plaats, ter plaatse dus, lijkt eerder een beetje op touwtje springen, maar dan om en om met je voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 257199 schreef op zondag 27 april 2008 @ 09:54:
Dit is voor mij een goeie reden om de wii te verkiezen boven die next gen consoles.

Interactie met een hartslagmeter om zo eigenlijk een complete personal trainer in huis te halen zou wel tof zijn...

Je doet je wii mote in je zak en loopt dan terplaatse (board gebruik je bij joggen niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

De Wii-mote in je broek en dan joggen? Helemaal bezweet, "is dat een Wiimote in je broek of ben je blij om me te zien?"
Ahhh ik zie de ongemakkelijke stiltes al voor me :)

Maar ff serieus, in ChrisM's review las ik dat er geen schema's waren maar dat je gewoon kan kiezen wat je wilt doen. Klinkt als een gemis, of ervaren jullie dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Yup het gebrek aan een "vastgestelde" training zie ik ook als minpuntje, het begint allemaal heel leuk, met het opgeven van je gegevens (lengte, gewicht, geboortejaar) en een kleine balans oefening om te zien hoe je dat doet, vervolgens krijg je een berekening van je BMI en "wii fit leeftijd". adh daarvan kunje een doel instellen, X kilo afvallen in X weken/maanden.... en vervolgens..? niets meer vanaf dat moment moet je zelf maar wat gaan trainen.

Had het leuker gevonden als de software vanaf dat moment aangaf welke trainingen je per dag moet doen en hoelang.... er wordt zelfs niet aangegeven hoeveel minuten per dag/week je moet trainen. Toch een beetje jammer... in het begin wordt je goed begeleid en dan ineens is het van ga maar wat doen.

Maargoed heb wel het gevoel dat je met de wii-fit een serieuse training kunt doen, de begeleiding is goed, de instructies duidelijk. en zeg nou zelf de drempel om thuis even wat oefeningen te gaan doen is en STUK lager dan naar de sportschool te gaan en daar hetzelfde te doen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:14:
Yup het gebrek aan een "vastgestelde" training zie ik ook als minpuntje
...toch, bij yoga kun je op een gegeven moment kiezen om een aantal oefeningen achter elkaar doen, als een soort van combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat snap ik dus ook niet. Het spel vraagt je in het begin nog wat je doel is. In het begin moet je dus zeggen "ik wil zoveel kilo verliezen over zoveel weken". Dan zou je verwachten dat hij een trainingsschema opstelt daarvoor, maar helemaal niets dus. Het enige dat hij aanraadt is dat je iedere dag 30 minuten moet trainen maar hij zegt zelfs niet wat juist.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 06:20
zeker een misser van wiifit

maar je zou verwachten dat er websites komen die je zelf zo'n schema aan bieden. is natuurlijk zo op maat gemaakt dan als het via het programma zou gaan, maar zou wel handig zijn.

In japan is het toch al langer uit? nergens websites te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

apNia schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:31:
Ja maar ik ben bijvoorbeeld iemand die altijd met de beste voornemens komt, maar het blijft bij 1x in de week sporten. Ik weet dat ik gevoelig ben voor dit soort dingetjes als Wii Fit, en dat het me net over die drempel kan trekken.
:Y
Het zou voor mij puur een hele interessante en goedkope manier zijn om op een hele LEUKE manier workouts te kunnen doen.
Mijn vriendin en ik zijn er sinds donderdag mee bezig, maar de competitie is ook erg leuk (met de games dan vooral). Dat alleen al nodigd uit om te gaan spelen.. vervolgens doe je dan ook automatisch wat andere oefeningen (yoga/muscle enz..)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boeboe schreef op zondag 27 april 2008 @ 17:53:
Dat snap ik dus ook niet. Het spel vraagt je in het begin nog wat je doel is. In het begin moet je dus zeggen "ik wil zoveel kilo verliezen over zoveel weken".
...door je elke dag te wegen op je board voor je gaat beginnen met trainen gaat dit schema wel een activere rol spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

...welk schema? Je mist de hele discussie met zowat tien kilometer verschil :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

In het wii fit chanel kun je toch gewoon je trainingsschema bekijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Nee....wat we willen is een echt trainingsschema.

Dat je zegt ik wil zoveel kilo verliezen en verder een sixpack op mijn buik en dikke biceps en dat ook nog eens binnen een half jaar. Wii Fit bedenkt dan een schema met allerlei activiteiten om dat doel te bereiken. Mooi zou zijn als je ook nog eens voorkeuren in de activiteiten kan aangeven, zodat je de dingen die jij leuk vindt vaker doet.

Momenteel zit dit niet in Wii Fit en dat is echt superzonde. Het heeft veel potentie.
Heb zelf de Wii Fit nu drie dagen in bezit (en al 3 dagen spierpijn :D ).
Superfun, de hele straat heeft er al opgestaan of meegelachen met o.a. hoelahoepen.

Wat ik verder echt mis is de mogelijkheid om 2 Wii Balance Boards tegelijk aan te sluiten, want dat schijnt, volgens de handleiding niet te kunnen (althans dat concludeer ik uit de tekst). Dus nooit echt samen met het vrouwtje trainen.

Al met al een echte aanrader voor iedereen met een Wii.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Hij geeft aan hoeveel fitcash je moet verdienen, per oefening kun je een n hoeveelheid verdienen. Je kunt zelfs nog andere activiteiten loggen zodat deze in de berekening wordt meegenomen.
Maar ik begrijp wel dat je eigenlijk liever een voorgekauwd schema wil met welke opdrachten je wel en niet moet doen om een bepaald resultaat te bereiken, ik ben bang dat dan voor velen de lage drempel om dit te doen weer een stuk hoger wordt.
Righteye schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:17:
Wat ik verder echt mis is de mogelijkheid om 2 Wii Balance Boards tegelijk aan te sluiten, want dat schijnt, volgens de handleiding niet te kunnen (althans dat concludeer ik uit de tekst). Dus nooit echt samen met het vrouwtje trainen.
De huidige firmware kan maar maximaal 10 bluetooth devices aan waarvan maar 1 een balance board kan zijn. Misschien dat dat in de toekomst nog anders wordt maar de huidige hardware(lees:firmware) is daar niet voor geschikt.

[ Voor 53% gewijzigd door DukeBox op 27-04-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

sixpack is misschien wat veel gevraagd, maar ja....Wii fit geeft al aan dat mijn BMI te hoog is en ik zeg dat ik om dit te corrigeren 6 kilo wil afvallen over een periode van 2 maanden. Daarna stuurt hij me gewoon door naar de verschillende oefeningen, zonder te zeggen welke oefeningen nu het meest geschikt zijn voor mijn situatie en hoe lang ik iedere oefening het best kan doen om effectief op 2 maanden aan mijn doelgewicht te geraken.

Wat wel weer leuk is zijn de adviezen die hij regelmatig geeft. Ik was vandaag iets bijgekomen en Wii fit vraagt je meteen of je de oorzaak daarvan denkt te weten. Ik antwoord met "nachtelijke snack" (nou ja, bezoekje aan de pittazaak na een avondje stappen) en hij legt je direct uit waarom het juist slecht voor je is (wist je dat alle voedsel dat je na 9 uur binnenneemt hoofdzakelijk wordt omgezet in vetten?) en wat de goede alternatieven zijn als je toch echt honger hebt (bananen zijn naar het schijnt ideaal voor die situatie).
Het zijn die kleine weetjes die je toch bewuster doen leven, zowel wat beweging als voedselpatroon betreft (en ik heb niet eens gekozen voor een aangepast dieet, wat je dus ook kan doen).
Eerst was ik er niet echt enthousiast over en had ik wat spijt dat ik hier 80 euro aan gegeven had, maar ik vind het toch langzaamaan echt goed te vinden. Het is echt een persoonlijke coach die je bijstaat met raad en daad. Een sixpack zal ik er niet mee kweken vrees ik, maar met wii fit zal je wel een goede conditie aanmeten als je alles goed opvolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

@ DukeBox en BoeBoe: bedankt voor de info en de overige feedback.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de Wii Fit zijn geld dubbel en dwars waard, toch ben ik van mening dat Nintendo hier meer van had kunnen maken. Een gemiste kans, zoals al eerder werd aangegeven.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mee eens over het Wii Fit trainingsschema. Af en toe zegt hij trouwens wel dat ik combinaties moet doen voor je buikspieren, of balans of iets dergelijks. Dan heb je 1 van de 2 of 3 oefeningen gedaan waarna ik meestal die andere twee ook maar doe :9.

Ik heb inmiddels alles unlocked, nog niet alles advanced of meer repeats uiteraard ;). Die challenges (3 stuks) aan het einde van de spiertrainingen voegen voor mij echt wel wat toe! Wedstrijdje opdrukken doen met de trainster, prima! Viel vies tegen dat ze na de 10 nog lekker door wilde gaan ;).

Ik moet ook zeggen dat die steps verdomt moeilijk worden in advanced, de eerste is peanuts maar de tweede word al wel wat meer zweten!

Het spelletje met die zeepbel vind ik persoonlijk het tofst, lastig maar subtiel. Heb trouwens ook ontzettend gelachen met het Zen /meditatie spelletje, mijn vriendin zat de hele tijd het vlindertje te volgen :+ (dat gaat dus niet goed) en schrok zich ook nog rot toen dat ding in het kaarsje belande en voor d'r neus in vlammen opging _/-\o_.

Ik heb zeker geen spijt van de Wii Fit. Was er ook sceptisch over maar het is zeker de moeite waard. Nu maar hopen dat het voor langere tijd ook nog genoeg uitdaging bied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Trouwens ik heb nog een vraagje.
Als je naar je grafiekjes gaat en dan fitcash, zie je het volgende staan:

LOG:
0 MIN
Training:
35 MIN

en dan bij alle activiteiten.

Wat houd dat LOG in ?kan er nergens wat over terug vinden?Beetje vreemd uit te leggen, maar ben n iet in de buurt van de wii ;)

Is er miss ook al een lijstje hoeveel min je moet hebben om wat te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SaURoN schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:37:
Is er miss ook al een lijstje hoeveel min je moet hebben om wat te unlocken?
...heeft naar mijn idee niet alleen met minuten fitten te maken maar ook met hoe snel je een oefening doet of een combinatie daarvan... Geen lijstje echter nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Log = Activity Log = hoeveel minuten je aan andere activiteiten hebt gedaan, naast de Wii Fit activiteiten. Dit kan je ook opslaan, zodat je kan zien hoeveel je per dag beweegt. Op zich wel grappig.

Ik mis eigenlijk het trainingsschema ook wel een beetje, maar ik denk dat je het daar niet moet zoeken. Je moet het vooral zoeken in het feit dat je elke dag de body test zou moeten doen en dan kan je zien hoeveel je gewicht is veranderd. En dan waarom dat zo veranderd is en of je daar tevreden mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257199

En de kalender? Ik zie op de website dat er ook een kalender is. Maar daar komt dan niet automatisch een schema in te staan als ik jullie goed begrijp. Die moet je zelf gaan bijhouden?

Is er daar geen import/export mogelijkheid op die agenda!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Vanavond voor mijn echte training maar eens de wii-fit als warming up gebruiken :P
Kan het misschien ook wel geschikt voor zijn met die earobics oefeningen.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Ik ben vooral erg benieuwd wat voor een andere spellen er voor de Balance Board beschikbaar komen. Wii Fit is leuk maar er lijkt echt veel meer mogelijk. Al helemaal als je de BB combineert met Wii-mote en Nunchuck.

Grootste gemis in Wii Fit wat mij betreft is dat het echt heel erg sterk gericht is op individueel bezig zijn met dat ding. Eigenlijk zou ik het liefst een optie zien waarin je kan melden dat je met 2 personen bent en dat je dan b.v. na elkaar die spelletjes/oefeningen kan doen. Eventueel dat je tijdens die oefeningen ook ziet hoe je voorganger de oefening deed. Op dit moment kost het wisselen tussen twee Miis gewoon teveel geklik en gedoe.

Zou trouwens ook prettig zijn als je in kan stellen hoeveel dat Balance Board tegen je aanlult :) Met Brain Academy is dat ook al zo irritant, je zit constant om A te rammen om de teksten die je al 100x gezien hebt weg te klikken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
ChrisM schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:01:
Log = Activity Log = hoeveel minuten je aan andere activiteiten hebt gedaan, naast de Wii Fit activiteiten. Dit kan je ook opslaan, zodat je kan zien hoeveel je per dag beweegt. Op zich wel grappig.

Ik mis eigenlijk het trainingsschema ook wel een beetje, maar ik denk dat je het daar niet moet zoeken. Je moet het vooral zoeken in het feit dat je elke dag de body test zou moeten doen en dan kan je zien hoeveel je gewicht is veranderd. En dan waarom dat zo veranderd is en of je daar tevreden mee bent.
Ja maar hoe kan dat apparaat dat weten? :P Moet je dat handmatig ingeven?Dat heb ik namelijk nog niet gevonden dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartvb schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:35:
Ik ben vooral erg benieuwd wat voor een andere spellen er voor de Balance Board beschikbaar komen. Wii Fit is leuk maar er lijkt echt veel meer mogelijk. Al helemaal als je de BB combineert met Wii-mote en Nunchuck.
Family Ski gaat de balance board ook ondersteunen toch?

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Family Ski Japanese Demo-Video - www.wiitower.de

Jammer dat er geen forcefeedback in de balance board zit. :9

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-04-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Het is inderdaad jammer dat er geen trainingsprogramma wordt opgesteld. Ook heb je de mogelijkheid om iedere dag een test te doen; maar het systeem geeft ook aan dat je gewicht per dag 1 kg. kan schelen... De resultaten lijken zo ook niet echt betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmh01
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
.....maar het systeem geeft ook aan dat je gewicht per dag 1 kg. kan schelen... De resultaten lijken zo ook niet echt betrouwbaar.
Lijkt mij volslagen logisch dat je 's avonds na het eten zwaarder bent dan als je 's ochtends je bed uitkomt.
daarom geeft FIT ook aan dat je bij voorkeur iedere dag omstreeks dezelfde tijd je gegevens laat meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
SaURoN schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:36:
[...]

Ja maar hoe kan dat apparaat dat weten? :P Moet je dat handmatig ingeven?Dat heb ik namelijk nog niet gevonden dan :)
Dat moet je inderdaad zelf opgeven. Als je het grafiekje bekijkt, heb je ook een knopje Activity Log. Daar kan je op drukken en dan kan je activiteiten toevoegen voor die dag. Ook kan je instellen of het een light (*.5), medium (*1) of heavy (*2) activiteit is.
Je kan trouwens wel weer bij alle trainingen zien wat het nut van die training is/wat je er mee traint. Als je dat dan combineert met de suggesties die je krijgt tijdens de body test (work on your upper body, etc.) dan kan je wel een beetje verantwoord je eigen schema samenstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117981

Wat voor middelen gebruiken jullie om de balance board hygienisch bacterie vrij schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
ik ga er niet zonder sokken opstaan. Volgens mij is dat meer voor mensen die vaak uitglijden ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Tot nu toe heb ik alleen nog maar water gebruikt... maar ik vind dit wel interessant. Ik sta namelijk wel met blote voeten er op en we gebruiken dat ding met z'n 8-en... (niet iedereen met blote voeten, maar toch wel een paar.) Staat er eigenlijk iets over in de handleiding? Hoe maak je een weegschaal schoon..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 13:56

Desperado112

Mokum

Anoniem: 117981 schreef op maandag 28 april 2008 @ 17:53:
Wat voor middelen gebruiken jullie om de balance board hygienisch bacterie vrij schoon te maken?
Desinfect een goedje wat in ziekenhuis word gebruikt om op je handen te spuiten om ze schoon te maken ( zit alcohol in ).

werkt prima.

maar volgens mij kun je ook gewoon een hygienisch doekje nemen .

gr

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 13:56

Desperado112

Mokum

SaURoN schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:10:
ik ga er niet zonder sokken opstaan. Volgens mij is dat meer voor mensen die vaak uitglijden ofzo :D
Pesooonlijk vind ik dat als ik op blote voeten sta ik meer feeling heb dan met sokken.

toch gaat mij voorkeur uit naar sokken ( anders last van koude voeten)

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Laatst online: 19-04 09:09

JK

Of je neemt sokken met antislip... van die bolletjes eronder. Moet ook werken toch?
Mad Catz verkoopt ook zo'n hoes die je er overheen kan doen.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste