Volgens mij komen dit soort topics ongeveer ieder half jaar terug, en voor al minstens vijf jaar.
Ik bekijk het altijd als volgt: dit is een
discussieforum voor professionals, zeker geen helpdesk. Als iedereen hier zijn beginnersvraagjes dumpt, is dat wellicht mooi voor de mensen die graag noobs (nofi) helpen, maar de echte pro-users kunnen hier dan niet meer hun ei kwijt.
Ik kom bijvoorbeeld vaak in de devschuur (met name kijken, af en toe helpen/meediscussiëren), maar als daar alleen maar noobs kwamen met simpele php-issues, zou ik hier snel wegzijn. Dan is het voor de professionelere mensen echt niet meer interessant.
Het devies op nagenoeg alle subfora hier is dan ook: laat blijken dat je niet gewoon een vraag dumpt. Het kan best zijn dat je al twee dagen op zoek bent naar iets wat in je eigen ogen erg simpel moet zijn, maar laat dat dan ook in je TS blijken. Geef aan wat je hebt gezocht en waarom dat faalde.
Aan mensen die hier posten "Het werkt niet" heeft een professionele community als deze niks aan. Op den duur trekt het alleen maar meer beginners aan en gaat de 'top' op zoek naar andere fora die voor hun dan interessanter zijn.
Ik ben het dan ook helemaal eens met het beleid op dit forum, en maak ook geregeld een TR aan als iets volgens mij te simpel is. En daar wordt ook snel en goed op gereageerd. (Uiteraard zijn mods ook maar mensen).
Zinloze UTFS reacties werken inderdaad averechts richting beginnende topicstarters, en op die manier krijg je mensen waarschijnlijk niet op het gewenste niveau.
Hulde dus voor de mods... Beleid is perfect zo!