quote:
Ik kan wel puntsgewijs op al je bezwaren ingaan, maar je hebt nu eenmaal een bepaalde mindset waar dat toch niet bij gaat helpen.
maar goed, ik ga het toch proberen.
quote:
Als winamp niet werkt komt vista er niet op bij mij. Prachtig stuk eenvoud wat gewoon áltijd werkt (het werkt verdorie zelfs onder linux via Wine!), heerlijk klein, snel en makkelijk en een stuk progsel wat ik al draai sinds windows 95! (uiteraard wel wat versies verder inmiddels ) Mensen die winamp gebruiken doen dat vermoedelijk allemaal al zo lang en die gaan niet ineens hun populaire afspeler wat ze al 13 jaar gebruiken aan de kant zetten omdat microsoft zo nodig een nieuw OS op de markt zet waar het niet onder werkt (was het maar het enige wat niet werkte).
Ik heb hier een Winamp 2.91 draaien die zonder mokken (afgezien van één enkele DSP plugin) z'n werk doet, zonder haperen of wat dan ook.
Tot zover 'winamp werkt niet'.
quote:
Zo zijn er natuurlijk vrij veel programma's (over het algemeen wat oudere) die niet werken onder vista.
Noem eens wat concreets op?
En wat noem je oudere programma's - Clipper meuk?
Godzijdank dat dat niet meer werkt.
quote:
Als je oude applicaties niet allemaal meer werken verwacht IK een OS wat stukken sneller is dan het voorgaande, meer kan, meer geavanceerde features heeft, meer instelmogelijkheden heeft, minder Wizards heeft, snel opstart, snel afsluit etc.
Waarom verwacht je dat? Gaat het er dan niet om dat je productiviteit op orde blijft?
quote:
Helaas heeft Microsoft op AL deze punten de plank volledig misgeslagen. Je krijgt een OS dat stukken trager werkt, niet tot nauwelijks meer geavanceerde features heeft (waar is WinFS? en al die andere dingen die erin ZOUDEN komen),
Oude koeien uit 2004/5 moet je gewoon in de sloot laten liggen.
quote:
qua instelmogelijkheden exact hetzelfde biedt als XP, veeeeeeeeeel meer van die knoerteirritante grafwizards, ontzettend sloom opstart en nog langer doet over het afsluiten etc.
Heb jij dan wizards nodig nog ?
3/4 is via commandline tools voor de zogenaamde power users te regelen - waar je jezelf toch wel onder wil scharen als ik je zo begrijp.
quote:
Als ik dan toch zonodig over moet stappen op een ander OS van microsoft dan doen we dat toch? maar niet naar Vista.
Gelukkig heb je die keuzemogelijkheid dan ook

quote:
De werkbaarheid van Vista vind ik ronduit bagger (het startmenu alleen al, hoe verzin je het! een menu wat in zichzelf uitschuift is ONoverzichtelijk

!),
Niet meer door 5 lagen heenklikken.
*klik* start> *klik* > programma's > *klik* > zoek menuitem uit een lijst die het halve scherm bestrijkt *pffff*.
Wil ik iets met SQL doen > tik SQL in en de relevante start menu koppelingen verschijnen.
Enorme vooruitgang in productiviteit juist imho.
quote:
de windows verkenner is totaal verkracht (waar zijn de knoppen omhoog, terug, vorige etc?),
Breadcrumbs FTW \o/
En je knopjes zitten hier:

quote:
alles lijkt een eeuwigheid te duren etc. De werkbaarheid is gewoon slecht, niet onwerkbaar, maar zeker slechter dan onder alle voorgaande windows versies.
Heerlijk algemene kreet - daar kan niemand wat mee.
quote:
En dat na toch een redelijk ruime 6,5 jaar dat ze de tijd hebben gehad om vista te maken!
nieuws: Jim Allchin: 'Ontwikkeling Vista in 2004 compleet herzien'
Codereset van 2004 gemist?
Dan blijft er nog 3 en een half jaar over (ruim genomen).
quote:
Gezien de groeiende populariteit van MacOS en linux ben ik blijkbaar niet de enige klant die Microsoft weggejaagd heeft met het uitbrengen van Vista.
Eerder door het te laat uitbrengen denk ik.
Maar gelukkig doet verandering van spijs eten, dus ermee zitten doe ik niet - hoe meer keuze hoe beter zullen we maar zeggen.
* alt-92 aait Buntu 7.10 install.
* alt-92 aait Vista install
* alt-92 aait 2003 R2 domainalt-92 wijzigde dit bericht 08-05-2008 19:14 (3%)