Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: alt-92 Moderator WOS
Lijkt me dan toch echt een ACPI implementatie issue, zeker als de één het wel goed en de ander het absoluut verdomt.
Zal niet de eerste keer zijn dat moederbord makers (of bios bakkers) hier en daar wat corners cutten wat met een ander platform opeens problemen geeft (XP SP2 met dell D610's anyone? - of de gemiddelde laptop & linux combinatie van twee jaar terug)

[root@localhost /]$ modprobe brain.o
modprobe: Can't locate module brain.o - certified prutser - specs

quote:
alt-92 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:21:
Lijkt me dan toch echt een ACPI implementatie issue, zeker als de één het wel goed en de ander het absoluut verdomt.
Zal niet de eerste keer zijn dat moederbord makers (of bios bakkers) hier en daar wat corners cutten wat met een ander platform opeens problemen geeft (XP SP2 met dell D610's anyone? - of de gemiddelde laptop & linux combinatie van twee jaar terug)
Tja, daarmee is ons probleem nog niet opgelost. Terug naar XP dus. Waarom kan XP trouwens wel om met die implementatie en Vista niet? Je zou toch verwachten dat een nieuwe versie telkens meer kan dan een oude. PS: Leg jouw uitleg eens uit aan een gemiddelde consument met problemen, in een computerwinkel zal je er alvast geen klanten mee winnen.

Cyberblizzard wijzigde dit bericht 04-05-2008 13:50 (20%)

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

w0mbat

Ik heb een ruime tijd Vista gedraaid, totdat ik 6GB geheugen + een 8800GTS in mn bak kreeg. Ik kreeg constant Side-By-Side / 0xc1350000 (ongeveer ;)) errors, zodra ik een willekeurige applicatie probeerde te starten. Zelfs het afsluiten wilde niet meer zodra die error eenmaal op het scherm getoont was :')

Vista gereďnstalled, en nog eens een gereďnstalled, mocht niet baten. Uiteindelijk maar XP x64 geďnstalleerd, en daar draai ik nu nog steeds op. Werkt soepel en nog steeds tevreden mee!

rippance wijzigde dit bericht 04-05-2008 14:05 (10%)

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3.0 GHz >> http://specs.tweak.to/13166

Acties: [view][quote]

Door: alt-92 Moderator WOS
quote:
Cyberblizzard schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:43:
[...]
Waarom kan XP trouwens wel om met die implementatie en Vista niet? Je zou toch verwachten dat een nieuwe versie telkens meer kan dan een oude.
Het komt regelmatig voor dat je een device in je handen krijgt waar 'designed for <OSvariant>' bij staat.
Dat kan dan inhouden dat de hardware niet zonder meer werkt onder een ander besturingssysteem omdat óf daarvoor de hardware aansturing strikter is, óf niet in de microcontrollers op de hardware voor aanwezig is.

Hardware vendors zijn wat dat betreft net zulke eigenwijze figuren die liever een nieuwe versie van hun produkt verkopen die weer wel werkt onder <OSversie +1> waarbij de kans vervolgens aanwezig is dat <OSversie -1> er weer niet mee om kan gaan.
quote:
PS: Leg jouw uitleg eens uit aan een gemiddelde consument met problemen, in een computerwinkel zal je er alvast geen klanten mee winnen.
Heb ik geen last van (gemiddelde consumenten) dus dat interesseert mij ook niet wat die ervan vinden of snappen.
Maar vertel eens; waarom zou ik dat moeten gaan uitleggen?

alt-92 wijzigde dit bericht 04-05-2008 18:35 (3%)

quote:
alt-92 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:28:
Heb ik geen last van (gemiddelde consumenten) dus dat interesseert mij ook niet wat die ervan vinden of snappen. Maar vertel eens; waarom zou ik dat moeten gaan uitleggen?
Ik bedoelde het louter hypothetisch, er zijn vast een heleboel consumenten met dezelfde problemen zoals wij ze hier omschrijven, maar hoe leg je zoiets uit aan een doorsnee consument?

Het is een ACPI-implementatie issue?
Het ligt aan jouw nieuwe PC?
Je moet Windows XP kopen/installeren?
Voor klachten moet je bij Microsoft of jouw moederbordfabrikant zijn?

En welke maatregelen kunnen computerwinkels treffen?
Alle moederborden met klachten weggooien?
Windows Vista uit de rekken halen?
Je klanten vertellen dat ze geen standby mogen gebruiken?

Ik vraag het me gewoon af hoor.

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

quote:
Cyberblizzard schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:43:
[...]
Tja, daarmee is ons probleem nog niet opgelost. Terug naar XP dus. Waarom kan XP trouwens wel om met die implementatie en Vista niet? Je zou toch verwachten dat een nieuwe versie telkens meer kan dan een oude. PS: Leg jouw uitleg eens uit aan een gemiddelde consument met problemen, in een computerwinkel zal je er alvast geen klanten mee winnen.
Dan ga je er dus vanuit dat in de computerwinkel mensen werken die dit zelf snappen?

Ik betwijfel dat ten zeerste (tenzij een tweaker daar werkt), ik hoorde iemand klagen over Vista in die winkel dat men geen bijlages kon openen( e-mail) en dat antivirus niet goed werkte.

Oorzaak lag volgens de medewewerker van die winkel bij Vista, omdat dat OS nog niet af is en XP beter is!

De pc was in die winkel aangeschaft, het aankopen van een ander virusprogje zou het wel oplossen!

Win Vista Ultimate 64 bit, AMD64 X2 5000+@3.0ghz,, Zalman 9700 LED, Asus M2N,Sapphire 3850 512mb, 2GB Ram.

quote:
Flame17 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:11:
[...]

Dan ga je er dus vanuit dat in de computerwinkel mensen werken die dit zelf snappen?

Ik betwijfel dat ten zeerste (tenzij een tweaker daar werkt), ik hoorde iemand klagen over Vista in die winkel dat men geen bijlages kon openen( e-mail) en dat antivirus niet goed werkte.

Oorzaak lag volgens de medewewerker van die winkel bij Vista, omdat dat OS nog niet af is en XP beter is!

De pc was in die winkel aangeschaft, het aankopen van een ander virusprogje zou het wel oplossen!
Ok, dergelijke prutsers daargelaten. :P Maar ik ondervind ook dat computerwinkels vaak uitgebaat worden door onderbetaalde jongeren die toevallig graag games spelen ed. en daardoor maar eens in een computerwinkel willen werken of zo...

Reg. datum: 04 januari 2008

Ik heb persoonlijk grotendeels goede ervaringen met Vista. De afgelopen 3 jaar heb ik XP gedraaid en hier was ik altijd heel tevreden over, maar eigenlijk ben ik sinds de overstap naar Vista64 (icm nieuwe PC met 4GB RAM) een paar maanden geleden alleen nog maar tevredener. Met name de installatie vond ik erg soepeltjes lopen: de RAID schijf werd gelijk herkend zonder dat ik drivers hoefde te installeren, en het enige dat ik na installatie eigenlijk hoefde te doen was de driver voor de netwerkkaart installeren, daarna ging Vista automatisch online op zoek naar alle drivers voor de rest van mn (rand)apparatuur. Super!
Verder vind ik ook de performance totaal niet onder doen voor XP. Misschien komt dat door de overstap van 2GB voor XP naar 4GB RAM voor Vista (iets dat veel Vista gebruikers niet eens hebben merk ik), maar deze hoeveelheid ligt inmiddels toch voor vrijwel iedere pc gebruiker binnen handbereik, en als je gewoon even die extra 30 euro uitgeeft om dit in je systeem te stoppen gaat alles gewoon even vloeiend als bij XP.
Het enige waar ik niet blij mee was, was dat mijn oude (Trust en Logitech) webcams geen Vista drivers hadden en blijkbaar ook nooit meer gaan krijgen. Dit vind ik verder ook geen ramp aangezien het hele goedkope dingen waren en ik ze nauwelijks gebruikte, maar het is toch jammer.
Verder heb ik dus helemaal geen ervaringen gehad met apps of games die ik gebruikte die niet compatible waren met Vista. Sterker nog, met sommige programma's ben ik nu zelfs tevredener dan voorheen: de Sidebar widget van Everest vind ik bijvoorbeeld heel erg handig. Ik heb wel een paar vastlopers gehad, maar dat komt gewoon omdat ik een tijdje mn CPU flink geOCd had, en dat is nu ook verholpen.

Ik heb tot en met vorige week altijd nog XP gehad. Ik heb wel eens af en toen Vista geinstalleerd (32 bit), maar vond het altijd maar niks. Het was te sluggy, te langzaam dus, reageerde niet lekker.
Veel software deed het niet goed.

Maar nu SP1 uit is, dacht ik het nogmaals te proberen, ditmaal maar gelijk voor de 64 bit versie gegaan, en tot nu toe geen problemen.
Qua snelheid heb ik niet echt het idee heel veel achteruit gegaan te zijn.
Wel merk ik dat de Areo interface je PC wel veel langzamer maakt, de standaard interface werkt net wat lekkerder...

Ook qua driver ondersteuning ben ik nog niks tegen gekomen. Voor alle hardware zijn drivers beschikbaar, en ik heb dan ook nog helemaal geen vastlopers of andere gekke dingen gehad...

Drive it like you stole it.

Mind explorer

quote:
Rogresalor schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:09:
[...]

Goed argument, hier wil ik even op in gaan :)

Google-earth werkt hier prachtig en Winamp gebruik ik niet want VLC kan het ook.
Er zijn legio alternatieven beschikbaar. Moet Vista wijken voor WinAmp of moet WinAmp wijken voor Vista van jou?
Als winamp niet werkt komt vista er niet op bij mij. Prachtig stuk eenvoud wat gewoon áltijd werkt (het werkt verdorie zelfs onder linux via Wine!), heerlijk klein, snel en makkelijk en een stuk progsel wat ik al draai sinds windows 95! (uiteraard wel wat versies verder inmiddels ) Mensen die winamp gebruiken doen dat vermoedelijk allemaal al zo lang en die gaan niet ineens hun populaire afspeler wat ze al 13 jaar gebruiken aan de kant zetten omdat microsoft zo nodig een nieuw OS op de markt zet waar het niet onder werkt (was het maar het enige wat niet werkte).

Zo zijn er natuurlijk vrij veel programma's (over het algemeen wat oudere) die niet werken onder vista.

Nu kun je natuurlijk beargumenteren dat vista nieuw is en niet helemaal backwards compatible maar wat staat daar dan tegenover? Is vista zó ontzettend vernieuwend dat ze een goede reden hebben gehad om backwards compatibiliteit te negeren? Tuurlijk zitten er wat nieuwe dingetjes in maar echt vernieuwend kan ik het allemaal niet noemen. Als je oude applicaties niet allemaal meer werken verwacht IK een OS wat stukken sneller is dan het voorgaande, meer kan, meer geavanceerde features heeft, meer instelmogelijkheden heeft, minder Wizards heeft, snel opstart, snel afsluit etc.

Helaas heeft Microsoft op AL deze punten de plank volledig misgeslagen. Je krijgt een OS dat stukken trager werkt, niet tot nauwelijks meer geavanceerde features heeft (waar is WinFS? en al die andere dingen die erin ZOUDEN komen), qua instelmogelijkheden exact hetzelfde biedt als XP, veeeeeeeeeel meer van die knoerteirritante grafwizards, ontzettend sloom opstart en nog langer doet over het afsluiten etc.

Als ik dan toch zonodig over moet stappen op een ander OS van microsoft dan doen we dat toch? maar niet naar Vista. En begrijp me niet verkeerd, ik gebruik Microsoft besturingssystemen sinds ik nog luiers volpoepte, van MSdos 3 met windows 1.0 tot aan XP, ik heb élke versie van hun OSen gebruikt (incluis windows ME) en tot tevredenheid maar de onvrede begon al met al die achterlijke activaties in XP en het verplicht downloaden van tools om te valideren, een keer uitgesloten van mijn EIGEN LEGAAL GEKOCHTE XP middels WGA en nog meer van dat soort ellende.

Toen ik vista zag had ik het echt helemaal gehad. De weg die Microsoft ingeslagen is deugt niet. Een OS wat topzwaar is en zelfs de laatste 300core processors met tig Gig geheugen laat kraken in zijn voegen en feitenlijk maar bar weinig toevoegd is gewoon een slecht geprogrammeerd gedrocht. De werkbaarheid van Vista vind ik ronduit bagger (het startmenu alleen al, hoe verzin je het! een menu wat in zichzelf uitschuift is ONoverzichtelijk :( !), de windows verkenner is totaal verkracht (waar zijn de knoppen omhoog, terug, vorige etc?),alles lijkt een eeuwigheid te duren etc. De werkbaarheid is gewoon slecht, niet onwerkbaar, maar zeker slechter dan onder alle voorgaande windows versies. En dat na toch een redelijk ruime 6,5 jaar dat ze de tijd hebben gehad om vista te maken!

Momenteel ben ik langzaam al mijn pc's over aan het zetten op linux (mandriva, ubuntu etc), het is even wennen, (maar dat moest ik aan vista ook) maar het werkt zóveel sneller, ik heb onder linux wél echt het gevoel dat ik alles kan instellen, dat IK de controle over de pc heb en niet andersom, de programma's die onder linux te krijgen zijn werken stuk voor stuk prima etc. Ik vind het een prima OS. Uiteraard ook niet zonder problemen, want bugs zitten er ook genoeg in linux maar daar kan ik stukken beter mee leven aangezien linux niet door je strot gedouwd wordt bij aanschaf van een PC, ik kan er beter mee leven omdat ik er 0 euro voor betaald heb ipv 300. Ik kan er mee leven omdat ik de keuze heb om te kiezen welke distri ik wil, welke dekstop manager ik wil etc.

Gezien de groeiende populariteit van MacOS en linux ben ik blijkbaar niet de enige klant die Microsoft weggejaagd heeft met het uitbrengen van Vista.

Mind explorer

Reg. datum: 19 november 2003

Wat ik dan weer vreemd vindt aan de reactie hierboven..
Je HOEFT Windows Vista toch niet te gebruiken? Om daar nou zo'n 'herrie' over te maken.

Zo rijd ik geen Opel omdat dat merk me niet bevalt, maar dat ga ik toch ook niet over klagen. Ik neem gewoon een ander merk en klaar. Ja tuurlijk, als iemand mijn mening vraagt over Opel dan zal ik 'em geven, maar ook dat wordt hier niet gedaan.

Ik gebruik Vista nu alleen nog op een tijdelijke laptop en het werkt subliem, nu speel ik er geen games op en zit er alleen maar op te Internetten en mailen, dus dat is niet helemaal eerlijk.. Maar goed.. Ik houd wel van al die eye-candy en het draait allemaal nog smooth ook op niet heel spannende specs.

Dat is nou ook net het lastige van dit issue.. Het zijn allemaal meningen. Sommige mensen vinden Vista niets omdat hun oude bekende programma's problemen geven. Er zijn mensen die dat begrijpen en naar een ander alternatief zoeken. Er zijn gelukkigen die vrijwel geen problemen tegen komen en dat is dan ook mooi. Maar om Vista nou te veroordelen voor het feit dat een programma als WinAMP niet goed werkt dat vind ik wel heel erg overdreven.

Bart© wijzigde dit bericht 08-05-2008 09:49 (52%)

Wel, hij heeft Vista toch laten vallen? Alleen jammer dat hij (en ik en vele anderen) er wel eerst 100-200¤ aan uitgegeven heeft. En Vista wordt heus niet alleen door Winamp veroordeeld zoals je in je laatste zin laat uitschijnen, in dit topic (en ook in zijn reply) staan nog tientallen andere voorbeelden waarin Vista tekort (kan) schiet(en).

Mind explorer

quote:
Bart© schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:30:
Wat ik dan weer vreemd vindt aan de reactie hierboven..
Je HOEFT Windows Vista toch niet te gebruiken? Om daar nou zo'n 'herrie' over te maken.

Zo rijd ik geen Opel omdat dat merk me niet bevalt, maar dat ga ik toch ook niet over klagen. Ik neem gewoon een ander merk en klaar. Ja tuurlijk, als iemand mijn mening vraagt over Opel dan zal ik 'em geven, maar ook dat wordt hier niet gedaan.
Het probleem is juist dat je vista wel MOET gebruiken omdat je het bij aanschaf van een laptop, pc oid er altijd bij MOET kopen. Dus ook al wil jij geen opel, als je een autoradio koopt moet je er een opel bij kopen. Ga jij dan nog naar een volvo kijken? je hebt immers al een opel, ook al is dat een gaar roestig merk.
quote:
Ik gebruik Vista nu alleen nog op een tijdelijke laptop en het werkt subliem, nu speel ik er geen games op en zit er alleen maar op te Internetten en mailen, dus dat is niet helemaal eerlijk.. Maar goed.. Ik houd wel van al die eye-candy en het draait allemaal nog smooth ook op niet heel spannende specs.

Dat is nou ook net het lastige van dit issue.. Het zijn allemaal meningen. Sommige mensen vinden Vista niets omdat hun oude bekende programma's problemen geven. Er zijn mensen die dat begrijpen en naar een ander alternatief zoeken. Er zijn gelukkigen die vrijwel geen problemen tegen komen en dat is dan ook mooi. Maar om Vista nou te veroordelen voor het feit dat een programma als WinAMP niet goed werkt dat vind ik wel heel erg overdreven.
Het blijven uiteraard meningen. Dat er bepaalde programma's niet werken onder een nieuw OS is niet direct aanleiding om een OS de grond in te trappen maar wél een reden om dat OS niet te wille ngebruiken, en als je het dan toch door je strot gedouwd krijgt is dat wél erg vervelend en mag je imho ook best eisen dat in elk geval al je programma's werken!

Als ze dat niet kunnen garanderen moeten ze ook zo stoer zijn om gewoon windows Vista als OPTIE bij een pc te leveren.

Het zou toch zot zijn als je een auto koopt waar je verplicht een autoradio bij moet kopen die geen MP3's af kunt spelen. Aangezien je dat wel wilt moet je alsnog later een andere radio gaan kopen.

Mind explorer

quote:
Metro2002 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:01:
Het probleem is juist dat je vista wel MOET gebruiken omdat je het bij aanschaf van een laptop, pc oid er altijd bij MOET kopen.
Dan hebben we het nog niet over DX10 waardoor je gebonden bent (of zou zijn) aan Vista.

Mind explorer

quote:
Cyberblizzard schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:18:
[...]
Dan hebben we het nog niet over DX10 waardoor je gebonden bent (of zou zijn) aan Vista.
DX10 is niet voor iedereen een belangrijk iets maar is inderdaad ook iets wat je aan vista bindt.
Ook wel een gevolg van spelprogrammeurs die gewoon weigeren om games in openGL te schrijven zodat het op ELK platform kan werken.

Mind explorer

quote:
Als winamp niet werkt komt vista er niet op bij mij. Prachtig stuk eenvoud wat gewoon áltijd werkt (het werkt verdorie zelfs onder linux via Wine!), heerlijk klein, snel en makkelijk en een stuk progsel wat ik al draai sinds windows 95! (uiteraard wel wat versies verder inmiddels )
Terwijl ik dit tik staat winamp gewoon te draaien, nog geen één keer een probleem mee gehad. Als jij dat wel hebt kan ik je zo vertellen dat je sounddrivers niet Vista compatible zijn (niet dat dat MS's fout is, gewoon lack van jou fabrikant geluidskaart (en heeft niets te maken met duur of niet duur)). Kortom, gewoon bullshit, als je een NIEUWE pc hebt (het is immers een nieuw besturingssysteem voor de toekomst en niet voor je oude P2 bak) dan draait Winamp prima (welke versie dan ook, want ze zijn de laatste tijd wel erg walgelijk vaak aan het updaten bij winamp, maar das een ander verhaal).
quote:
alles lijkt een eeuwigheid te duren etc. De werkbaarheid is gewoon slecht, niet onwerkbaar, maar zeker slechter dan onder alle voorgaande windows versies.
tja, vista is niet gemaakt voor 512mb bankjes. Ik heb zelf atm 3.5Gb. Heb je in windows xp welleens per ongeluk het NETWERK aangeklikt? Nee? moet je eens doen, leuke lagg gelijk. Tevens kon je als in Windows XP iets aan het laden was in de verkenner je geen andere map meer klikken totdat ie uitgeladen was. Geen last meer van in Vista, sterker nog netwerk en camera zijn razendsnel te benaderen (btw geen 1 programma voor hoeven te installeren om mijn camera (350d) te gebruiken)
Als je zoals mij wel kan wennen aan de interface werkt het wel sneller, en het is een heel stuk overzichtelijker geworden.
quote:
Gezien de groeiende populariteit van MacOS en linux ben ik blijkbaar niet de enige klant die Microsoft weggejaagd heeft met het uitbrengen van Vista.
Aan MacOS heb je gewoon enorm goed systeem, dat trekt mensen aan ja. linux aan de andere kant vind ik enorm tegenvallen, ookal heb ik twee distro's op mijn PC gehad (eerst een hele tijd dual boot ~3jr geleden, en onlangs ~3maanden terug nog... Het werkt helaas niet snel genoeg voor mij om een alternatief te zijn, en zeker niet als het op programmeren aankomt en je wilt ontwikkelen, debuggen etc.) Maar goed da's erg offtopic, net als die opmerking van jou.

Wat mij zo tegenvalt is dat zoveel mensen meegaan met de flow (ik deed het ook in het begin, snap nog steeds niet waarom, liep al te klagen voordat ik het had lol!). Maar de beste manier om hier een eerlijk oordeel over te geven is imo gewoon zelf draaien die hap. En als er problemen zijn is het wel ERG makkelijk om te zeggen VISTA is het, terwijl je nog niks hebt gedaan om het probleem op te lossen (of je hebt gewoon de kennis er niet voor, neem ik je niet kwalijk, want je moet wel PC kennis hebben als je een probleem hebt, aan de andere kant is het zo dat als ik een PC uitlever zorg is dat hij goed is, dus een gewone gebruiker heeft er geen last van. De gemiddelde tweaker download de illegale versie ook, en gaat aankloten zonder dat ze weten wat ze doen en zo stuiten ze op zon topic als dit om hun gal te spuwen).

p.s. ik merk tijdens het gamen, programmeren, muziek luisteren, fotobewerken, webmessaging, downloaden niks van de Areo interface die volgens sommige traag zou zijn. denk wel dat dat aan je videokaart ligt, en je bij een zwakke videokaart beter de normale Vista Basic skin kan gebruiken.

semicon wijzigde dit bericht 08-05-2008 13:23 (4%)

Canon EOS 350D | Canon 50mm F1.8 | Sigma 18-50mm EX F2.8 | website: AngeloMichel.nl

Reg. datum: 02 februari 2000

Mijn grootste ergernis van Vista is een vervolg-ergernis: collega's / vrienden / familie die een nieuwe pc kopen met daarop Vista, en mij als so-called expert op ieder gewenst moment lastig vallen met allerlei vragen omdat dingen of niet of anders werken dan ze gewend zijn op hun trouwe 4 jaar oude pc-prive-pc met daarop XP. Dit alles terwijl ik ze toch echt had geadviseerd om XP te blijven gebruiken (wat helaas niet kan, want als je bij de Saturn een noname laptopie van 500 euro aanschaft, draait daar preinstalled Vista op)

Voor mij is XP een autoradio die compact is, er niet zo fraai uit ziet, maar alle zenders probleemloos speelt, en ook mijn eigen zelfgetoaste cd'tjes,
Vista is een enorme joekel van een opgepimpte autoradio, loodzwaar, dus minimaal een hele grote auto nodig met een 4.0 liter V8 onder de kap, heel veel opsmuk, lampjes, ledjes, gloei-effectjes, maar een boel zender niet kan afspelen, en problemen heeft met mijn zelfgetoaste cd'tjes.

Houdoe

quote:
semicon schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:21:
Terwijl ik dit tik staat winamp gewoon te draaien, nog geen één keer een probleem mee gehad. Als jij dat wel hebt kan ik je zo vertellen dat je sounddrivers niet Vista compatible zijn (niet dat dat MS's fout is, gewoon lack van jou fabrikant geluidskaart (en heeft niets te maken met duur of niet duur)). Kortom, gewoon bullshit, als je een NIEUWE pc hebt (het is immers een nieuw besturingssysteem voor de toekomst en niet voor je oude P2 bak) dan draait Winamp prima (welke versie dan ook, want ze zijn de laatste tijd wel erg walgelijk vaak aan het updaten bij winamp, maar das een ander verhaal).
Het zal te wijten zijn aan mijn prehistorische X-Fi ExtremeMusic. ;)
quote:
tja, vista is niet gemaakt voor 512mb bankjes. Ik heb zelf atm 3.5Gb. Heb je in windows xp welleens per ongeluk het NETWERK aangeklikt? Nee? moet je eens doen, leuke lagg gelijk. Tevens kon je als in Windows XP iets aan het laden was in de verkenner je geen andere map meer klikken totdat ie uitgeladen was. Geen last meer van in Vista, sterker nog netwerk en camera zijn razendsnel te benaderen (btw geen 1 programma voor hoeven te installeren om mijn camera (350d) te gebruiken)
Als je zoals mij wel kan wennen aan de interface werkt het wel sneller, en het is een heel stuk overzichtelijker geworden.
Van dat netwerk klopt, maar daar heb ik thuis geen last van. Met 2 GB voelt XP echter nog steeds veel sneller aan dan Vista, terwijl dat wel ruim voldoende zou moeten zijn voor Vista, vooral met hun 'slimme' geheugenmanagement.
quote:
Wat mij zo tegenvalt is dat zoveel mensen meegaan met de flow (ik deed het ook in het begin, snap nog steeds niet waarom, liep al te klagen voordat ik het had lol!). Maar de beste manier om hier een eerlijk oordeel over te geven is imo gewoon zelf draaien die hap. En als er problemen zijn is het wel ERG makkelijk om te zeggen VISTA is het, terwijl je nog niks hebt gedaan om het probleem op te lossen (of je hebt gewoon de kennis er niet voor, neem ik je niet kwalijk, want je moet wel PC kennis hebben als je een probleem hebt, aan de andere kant is het zo dat als ik een PC uitlever zorg is dat hij goed is, dus een gewone gebruiker heeft er geen last van. De gemiddelde tweaker download de illegale versie ook, en gaat aankloten zonder dat ze weten wat ze doen en zo stuiten ze op zon topic als dit om hun gal te spuwen).
WTF kennis hebben? :? Ik als tweaker kan na verschillende topics hier zelfs mijn problemen nog niet oplossen, laat staan wat voor ramp het voor een doorsnee gebruiker is. :s

quote:
Ik kan wel puntsgewijs op al je bezwaren ingaan, maar je hebt nu eenmaal een bepaalde mindset waar dat toch niet bij gaat helpen.

maar goed, ik ga het toch proberen.
quote:
Als winamp niet werkt komt vista er niet op bij mij. Prachtig stuk eenvoud wat gewoon áltijd werkt (het werkt verdorie zelfs onder linux via Wine!), heerlijk klein, snel en makkelijk en een stuk progsel wat ik al draai sinds windows 95! (uiteraard wel wat versies verder inmiddels ) Mensen die winamp gebruiken doen dat vermoedelijk allemaal al zo lang en die gaan niet ineens hun populaire afspeler wat ze al 13 jaar gebruiken aan de kant zetten omdat microsoft zo nodig een nieuw OS op de markt zet waar het niet onder werkt (was het maar het enige wat niet werkte).
Ik heb hier een Winamp 2.91 draaien die zonder mokken (afgezien van één enkele DSP plugin) z'n werk doet, zonder haperen of wat dan ook.

Tot zover 'winamp werkt niet'.
quote:
Zo zijn er natuurlijk vrij veel programma's (over het algemeen wat oudere) die niet werken onder vista.
Noem eens wat concreets op?
En wat noem je oudere programma's - Clipper meuk?
Godzijdank dat dat niet meer werkt.
quote:
Als je oude applicaties niet allemaal meer werken verwacht IK een OS wat stukken sneller is dan het voorgaande, meer kan, meer geavanceerde features heeft, meer instelmogelijkheden heeft, minder Wizards heeft, snel opstart, snel afsluit etc.
Waarom verwacht je dat? Gaat het er dan niet om dat je productiviteit op orde blijft?
quote:
Helaas heeft Microsoft op AL deze punten de plank volledig misgeslagen. Je krijgt een OS dat stukken trager werkt, niet tot nauwelijks meer geavanceerde features heeft (waar is WinFS? en al die andere dingen die erin ZOUDEN komen),
Oude koeien uit 2004/5 moet je gewoon in de sloot laten liggen.
quote:
qua instelmogelijkheden exact hetzelfde biedt als XP, veeeeeeeeeel meer van die knoerteirritante grafwizards, ontzettend sloom opstart en nog langer doet over het afsluiten etc.
Heb jij dan wizards nodig nog ?
3/4 is via commandline tools voor de zogenaamde power users te regelen - waar je jezelf toch wel onder wil scharen als ik je zo begrijp.
quote:
Als ik dan toch zonodig over moet stappen op een ander OS van microsoft dan doen we dat toch? maar niet naar Vista.
Gelukkig heb je die keuzemogelijkheid dan ook :)
quote:
De werkbaarheid van Vista vind ik ronduit bagger (het startmenu alleen al, hoe verzin je het! een menu wat in zichzelf uitschuift is ONoverzichtelijk :( !),
Niet meer door 5 lagen heenklikken.
*klik* start> *klik* > programma's > *klik* > zoek menuitem uit een lijst die het halve scherm bestrijkt *pffff*.

Wil ik iets met SQL doen > tik SQL in en de relevante start menu koppelingen verschijnen.
Enorme vooruitgang in productiviteit juist imho.
quote:
de windows verkenner is totaal verkracht (waar zijn de knoppen omhoog, terug, vorige etc?),
Breadcrumbs FTW \o/
En je knopjes zitten hier:
http://tweakers.net/ext/f/8klpFjPABXIrS2mZgiUCjpmT/full.png
:)
quote:
alles lijkt een eeuwigheid te duren etc. De werkbaarheid is gewoon slecht, niet onwerkbaar, maar zeker slechter dan onder alle voorgaande windows versies.
Heerlijk algemene kreet - daar kan niemand wat mee.
quote:
En dat na toch een redelijk ruime 6,5 jaar dat ze de tijd hebben gehad om vista te maken!
nieuws: Jim Allchin: 'Ontwikkeling Vista in 2004 compleet herzien'
Codereset van 2004 gemist?
Dan blijft er nog 3 en een half jaar over (ruim genomen).
quote:
Eerder door het te laat uitbrengen denk ik.
Maar gelukkig doet verandering van spijs eten, dus ermee zitten doe ik niet - hoe meer keuze hoe beter zullen we maar zeggen.

* alt-92 aait Buntu 7.10 install.
* alt-92 aait Vista install
* alt-92 aait 2003 R2 domain

alt-92 wijzigde dit bericht 08-05-2008 19:14 (3%)

* Def!ance aait Osx 10.5.2
* Def!ance aait Ubuntu 8
* Def!ance aait Backtrack 3 Beta
* Def!ance aait Windows XP sp3
* Def!ance aait Windows Vista

en dat op 1 pc :) (+ minimac :P)

Dus ik mag zeggen dat ik een bepaald os prefereer aangezien ik ze allemaal veel gebruik.
Hier is mijn lijstje

Thuis :
Gamen : XP (Ik heb geen dx10) :9
Dev : OSX (jezus wat is dit os flexibel , ik werk echt letterlijk een stuk sneller) :X
Surfen : OSX (ook hier vanwege de snelheid :x) :X
slechte dingen : Backtrack3 })

Werk : OSX

ubuntu staat erop omdat ik nieuwsgierig was naar de nieuwe release :)

*waarschuwing : pro mac rant *
Ik weet niet of dit nu echt alleen aan mij ligt, maar waarom is osx nooit echt ingeburgerd ?
sorry maar als ik kon gamen op osx dan ging zowel linux als windows regelrecht /dev/null

Def!ance wijzigde dit bericht 08-05-2008 20:47 (63%)

Asus p5k 233@450Mhz || Intel C2D E6300 @ 3,15 Ghz || 2x 1024MB DDR2 667 @ 900Mhz XMS2 || Zalman 370watt || ATi X1950Pro 256MB

Wiskunde, Biologie, Scheikunde

quote:
alt-92 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 12:43:
Dat zal je met twee installs altijd houden in een workgroup omgeving, omdat elke install z'n eigen sIDs heeft.
Ja, daar heb je dus gelijk in gehad. Aangezien ik de software heb kan ik op low-level de structuur van heel de schijf inzien en op het eerste punt heb ik nu geen dualboot meer en alleen Vista is nu aktief. Tot nu toe gaf het geen problemen.

Door naar de uitlijning te kijken zie ik dat Vista zijn partitie anders formatteerd als XP en wel heel erg anders. Vista lijnt uit op Tracks en XP op sectoren.
Ook dit maakte het probleem van trage start-ups verklaarbaar en inderdaad.

Gisteren wel een oververhitte GPU gehad die hing en waarom ik weet dat het de GPU was is omdat de fan van de videokaart ineens tekeer ging en het beeld wegviel, maar het geluid niet.
Dit heb ik opgelost door ATT de fan te laten regelen van 19% naar 50% en door 3 metalen stripjes weg te halen zodat de GPU naar buiten kan blazen.
Dus Vista kan geen GPU crash detecteren want de eventviewer had er geen melding over, maar gelukkig herkende ik de klacht meteen.
Conclusie: XP crasht en bij Vista valt alleen het beeld weg.
Beide besturingssystemen lossen dit niet op.

Hetis dat ik serieus veel weet van computers anders was hij allang het huis uit!

Rogresalor wijzigde dit bericht 08-05-2008 21:01 (13%)

Het is 's-nachts kouder dan buiten

quote:
Def!ance schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:41:
Ik weet niet of dit nu echt alleen aan mij ligt, maar waarom is osx nooit echt ingeburgerd ?
sorry maar als ik kon gamen op osx dan ging zowel linux als windows regelrecht /dev/null
tJa OSX is nooiut echt ingeburgerd omdat het op een dure Mac te krijgen is, niet als losse CD die je ff op een doorsnee pc installt.
Aan OSX ligt het zeker niet, dat veegt in sommige opzichten de vloer aan met Windows, en zeker ook met linux.
Om de een of andere reden durft Jobs het gevecht met Gates niet aan, op zich niet gek. Er zou een gevecht op leven en dood ontstaan, waar de oorlog IE-Netscape kinderspel bij was. Tenminste dat is denk ik wat Jobs tegenhoudt. Ikzelf denk dat er ruimte zat is voor 2 grote platforms op de PC. Oja, en Jobs zou zijn lucratieve Mac-sales op het spel zetten.

Sjah wijzigde dit bericht 08-05-2008 21:08 (50%)

Reg. datum: 02 januari 2007

Ik heb Vista nu sinds maart vorig jaar, en ik moet zeggen dat ik het best stabiel vind. Tussendoor ben ik nog wel een tijdje teruggegaan naar XP omdat mijn videokaart nog geen DX10 ondersteunde en alleen maar langzamer werkte onder Vista, maar het is nu eenmaal gebouwd op pc's van tegenwoordig. Nadat ik in de zomer een DX10-kaart kreeg ben ik ook onmiddelijk weer overgestapt op Vista, niet om DX10, maar omdat mijn videokaart niet meer aan performance moest inboeten. Natuurlijk waren de drivers ook nog niet helemaal goed, maar dat lag meer aan Nvidia dan aan Vista.

Sinds diezelfde zomer ben ik ook meer gaan experimenteren met Ubuntu op mijn 1e pc (daarvoor was dat altijd op andere pc's), en ook die beviel me erg. Omdat het spellen spelen er steeds meer afging ben ik in de kerstvakantie helemaal overgestapt op Ubuntu, maar dit bleek na de vakantie met powerpoint e.d. nog niet helemaal te doen te zijn (en ik had geen zin in wine installeren), dus heb ik XP er weer naastgezet. Deze was echter instabiel (ondertussen verdenk ik mijn HD), maar toen ik Vista eroverheen installeerde draaide het weer perfect (ik heb Vista als zo'n gratis upgrade die je kreeg als je in begin 2007 een OEM-versie van XP gekocht had). Ik moet ook zeggen dat in vergelijking met XP vista misschien wat minder supersnel aanvoelt, maar het opstarten van programma's gaat wel geleidelijker, dus niet dat het even een seconde wachten is en dan staat het er 'pats', maar alles voelt net wat afgewerkter aan. Ik kan me voorstellen dat dit ergert, maar ikzelf vind het niet vervelend.

Nu gebruik ik Vista voor af en toe een spelletje en powerpoint, en Ubuntu voor het surfen/mailen/typen/muziek luisteren-gedeelte, wat me eigenlijk best bevalt. Ik ben nog maar weinig applicaties tegengekomen die niet werken onder Vista (hooguit hier en daar een spel en een eeuwenoud programma met slechte ondersteuning).

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning

maar wat ik dan niet snap aan jou hierboven me, vind je ubuntu echt zo heerlijk werken ?
mijn persoonlijke mening is namelijk compleet anders, ik vind het de verschrikkelijkste linux distro die er is.
En heb je Ubuntu gekozen om een linux distro te draaien of door de ubuntu-hype ?

Def!ance wijzigde dit bericht 08-05-2008 21:26 (16%)

Asus p5k 233@450Mhz || Intel C2D E6300 @ 3,15 Ghz || 2x 1024MB DDR2 667 @ 900Mhz XMS2 || Zalman 370watt || ATi X1950Pro 256MB

quote:
Witte schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:02:

Voor mij is XP een autoradio die compact is, er niet zo fraai uit ziet, maar alle zenders probleemloos speelt, en ook mijn eigen zelfgetoaste cd'tjes,
Vista is een enorme joekel van een opgepimpte autoradio, loodzwaar, dus minimaal een hele grote auto nodig met een 4.0 liter V8 onder de kap, heel veel opsmuk, lampjes, ledjes, gloei-effectjes, maar een boel zender niet kan afspelen, en problemen heeft met mijn zelfgetoaste cd'tjes.
Tip: Je kunt Aero gewoon uitzetten. Dan heb je je compacte autoradio++ (XP + alle verbeteringen in de elektronika van je autoradio).

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws