Hoofdcategorieën
Topicacties

Na 1 jaar Vista terug naar XP

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
Cassius schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:19:

Het ziet er gewoon zo zwart uit; al weet ik niet of het nu nog steeds zo is. Misschien moet ik het ook maar gewoon proberen hoor, ooit zal je toch mee moeten niet :/ ?
En voor elke test kom je een andere test tegen waar weer andere waarden uit komen.
Zo was er qua Gaming ook een XP SP2 <> Vista SP1 test waar weer het tegenovergestelde uitkwam als dat deze doet (volgens mij ergens nog in dit topic gepost).

Beslis gewoon zelf, maar ga het alleen niet één op één vergelijken met XP want het is écht een ander OS.
http://blogs.technet.com/...e/2008/02/04/2826167.aspx
quote:
Cyberblizzard schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:20:
[...]
Alleen jammer dat de meeste gebruikers zich hierdoor beginnen ergeren aan het besturingssysteem en niet aan de applicatie, aangezien de melding van het besturingssysteem komt...
Ik geef toe dat het riskant is, maar laten we wel wezen: moeten we dan maar oneindig door blijven sukkelen met win3.11 stylee applicaties?
Weg met die oude meuk. Out with the old, in with the new.
quote:
Nope, maar in het bedrijf waar ik werk is het wel vervelend als je een interventie moet doen (uitloggen, inloggen als admin, installeren, uitloggen en opnieuw inloggen als user...)
Er zijn véél handiger methoden om dergelijk werk te doen - als dat de manier is waarop bij jullie desktop support wordt geleverd dan valt er nog wel wat te verbeteren.
Reg. datum: 15 februari 2003

quote:
alt-92 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:33:
Er zijn véél handiger methoden om dergelijk werk te doen - als dat de manier is waarop bij jullie desktop support wordt geleverd dan valt er nog wel wat te verbeteren.
'run as admin' werkt niet altijd naar behoren, verder hebben de meesten gewoon admin-rechten, dus daar stelt het probleem zich niet.

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

Reg. datum: 12 maart 2008

quote:
alt-92 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:10:
Dat je dit moet vragen geeft wel een beetje aan dat je blijkbaar niet goed op de hoogte bent van essentiële wijzigingen ten opzichte van voorgaande Windows versies.
Het geeft volgens mijn meer aan wat voor potje MS er zelf van maakt in een poging de security van hun Windows OS te verhogen.

Hidden 'real' admin rights naast 'almost real' admin rights en andere onzin... Komaan... laten we even normaal blijven doen.

Die poging voor een 'verbeterde' veiligheid in Vista is een van de voornaamste oorzaken waarom het net zo een irritant OS geworden is.

Een OS moet nog steeds een bijna transparante layer blijven tussen je hardware en de applicaties die je erop wil draaien.

Vista is alles behalve transparant, maar eerder een duidelijk aanwezige hinderpaal die een overgroot deel van de gebruikers danig op de zenuwen werkt omdat het steeds weer opnieuw van menig is te moeten 'denken' in plaats van de gebruiker en zo de boel onnodig ingewikkeld en irritant maakt om mee te werken.

SYNC4489 wijzigde dit bericht 27-06-2008 14:44 (7%)

ye olde farte

quote:
SYNC4489 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:42:
Een OS moet nog steeds een bijna transparante layer blijven tussen je hardware en de applicaties die je erop wil draaien.
Puristisch, maar onrealistisch.
De markt (oftewel de gemiddelde gebruikert) denkt daar anders over, want die vraagt steeds meer om een alleskunner.
Ok nu heb ik het echt gehad met Vista. Ik heb hem net helemaal afgesloten, daarna weer aan gezet (heb namelijk problemen met mijn draadloos kaartje, gaat weg voor reparatie gelukkig). Dus dat ding start weer op, ik ben even weg, kom ik terug, is ie gewoon ingelogd! En dat terwijl er gewoon een wachtwoord op zit!
Het was echt helemaal afsluiten en weer opstarten, geen slaapstaand oid. En daarnaast is er ook bij slaapstand en standby een login met wachtwoord nodig bij mij. Dat is toch bizar!
Ik dacht al eerder dat ie het deed, maar ging steeds aan mezelf twijfelen. Maar nu weet ik het zeker, dat ding start zo nu en dan gewoon op en logt uit zichzelf in....

Toch niet zo eng :-)
Reg. datum: 09 juli 1999

quote:
Twazerty schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:28:
Wat ik ook merk is dat ik veel en veel meer aan kan zetten onder vista. Daarmee bedoel ik het aantal vensters en programma's. Onder xp ging het dan regelmatig fout. Vastloper of een stuk trager. Ook met een hoog geheugenverbruik (4GB+) blijft vista snel. Ik heb dan 6GB. Vooral het kunnen gebruiken van veel RAM vind ik fijn zonder aan xp64 te zitten. Heb et niet zo op die versie. Ooit geprobeerd maar ik vind et niks. Driver shit enz. Niet werkende programma's enz.
Exact dezelfde argumenten als tegen Vista dus, alleen heb ik XP64 nog niet kunnen betrappen op brakheid. Met performance die beter is dan XP32, 6GB ram die regelmatig tot de nok toe vol zit en het enige wat af en toe fout gaat zijn de nVidia drivers. Ik zie een gelijkenis - maar zonder UAC, vertragingen, slechte framerates en al die andere dingen die we aan Vista kennen en haten. Lijkt me duidelijk wie in die discussie de winnaar is:
spoiler:
degene die je het liefst gebruikt

:+

(\__/)     (\(\      (\__/)     /)/) 
(='.'=)    (='.')    (      )    ('.'=)
(")_(") o(_")")  (_O_)  ("("_)o
We are Bunny. You will be assimilated. Resistance is futile.

Reg. datum: 05 mei 2003

Ik ging vorig jaar ook over op Vista, via een update van XP. Tevens een hardware-upgrade uitgevoerd, want dat was wel nodig. Maandenlang niets dan ellende gehad. Niet werkende power management, ladingen updates van MS via windows update, De ene vastloper na de andere, enz. Uiteindelijk de boel er maar af gemieterd en XP weer terug gezet. Ik moest hardop lachen toen XP in een paar seconden opstartte! Allemachtig, wat liep dat ineens snel! :D
Maandenlang heb ik weer met zeer veel plezier met XP gewerkt, tot ik weer met wat games in de weer ging. Na installatie van MaxPayne ging vervolgens mijn Nvidia-driver hard onderuit met een BSOD. Na een herstart bleek het een en ander beschadigd in XP, want ik had vanaf dat moment met grote regelmaat vastlopers en crashes. Max Payne bleef BSOD's geven. Een update van de Nvidia-driver ging niet, want ik gebruikte al de laatste versie. Na een week ellende was ik het zat en heb ik XP er weer af gegooid en Vista weer geinstalleerd. Deze keer een schone install op een lege harddisk. En wat blijkt... Vista loopt als een zonnetje! :D
Tevens SP1 erop en alles loopt lekker. Max Payne loopt ook, maar is niet helemaal compatible. De Nvidia-driver gaat met Max Payne nog wel eens onderuit, maar doordat de driver nu in UserMode draait, gaat enkel het scherm nu even een seconde of 2 op zwart, waarna de driver weer is herstart. Geen centje pijn dus! Vista blijft er nu 100% zeker op, want dit is duidelijk beter dan XP. :Y

quote:
poktor schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:50:
Ik ging vorig jaar ook over op Vista, via een update van XP. Tevens een hardware-upgrade uitgevoerd, want dat was wel nodig. Maandenlang niets dan ellende gehad. Niet werkende power management, ladingen updates van MS via windows update, De ene vastloper na de andere, enz. Uiteindelijk de boel er maar af gemieterd en XP weer terug gezet. Ik moest hardop lachen toen XP in een paar seconden opstartte! Allemachtig, wat liep dat ineens snel! :D

Maandenlang heb ik weer met zeer veel plezier met XP gewerkt, tot ik weer met wat games in de weer ging. Na installatie van MaxPayne ging vervolgens mijn Nvidia-driver hard onderuit met een BSOD. Na een herstart bleek het een en ander beschadigd in XP, want ik had vanaf dat moment met grote regelmaat vastlopers en crashes. Max Payne bleef BSOD's geven. Een update van de Nvidia-driver ging niet, want ik gebruikte al de laatste versie. Na een week ellende was ik het zat en heb ik XP er weer af gegooid en Vista weer geinstalleerd. Deze keer een schone install op een lege harddisk. En wat blijkt... Vista loopt als een zonnetje! :D

Tevens SP1 erop en alles loopt lekker. Max Payne loopt ook, maar is niet helemaal compatible. De Nvidia-driver gaat met Max Payne nog wel eens onderuit, maar doordat de driver nu in UserMode draait, gaat enkel het scherm nu even een seconde of 2 op zwart, waarna de driver weer is herstart. Geen centje pijn dus! Vista blijft er nu 100% zeker op, want dit is duidelijk beter dan XP. :Y
Volgens mij is er iets aan de hand met de stabiliteit van jouw systeem. Een driver die regelmatig onderuit gaat vind ik niet meteen 'geen centje pijn', ik heb vroeger met Max Payne op XP (en veel oudere drivers) nooit problemen gehad.

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

quote:
Cassius schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:00:
[...]

Is dat denigrerend bedoeld? Als ik toch de enige gebruiker ben van een pc die zonder netwerk lokaal is opgezet en ik heb in die gebruikersaccount alle priviliges op 'administrator' (lees: enabled) staan. Waarom ben ik dan niet de volmacht over mijn computer zoals ik dat zelf wil. Ik begrijp wel dat er soort van 'admin shell' over Vista heen ligt die dus dingen beschermt om in cruciale bestanden te komen, maar juist met die laag heb ik een probleem omdat een gebruiker met gezond verstand die laag niet nodig heeft. Zo wijst in ieder geval in dit huishouden jaren met XP uit zonder rotzooi, vastlopers of virussen.

Dat veel mensen misschien niet zo computerwijs zijn is een ander verhaal, maar waarom kan ik als 'computer gezond' die laag niet volledig uitzetten? Ben ik ineens gebombardeerd tot OS noob door Vista en moet ik dat maar gewoon zo doen zoals zij het willen :) ?

Enlighten me.
Klik Start -> Control Panel -> User Accounts and Family Safety -> User Accounts - > Turn User Account Control on or off -> "Use UAC to help protect your computer" -> *vink weg* -> OK :Y

quote:
Cyberblizzard schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:05:
[...]
Volgens mij is er iets aan de hand met de stabiliteit van jouw systeem. Een driver die regelmatig onderuit gaat vind ik niet meteen 'geen centje pijn', ik heb vroeger met Max Payne op XP (en veel oudere drivers) nooit problemen gehad.
Eens. Ik had onder XP blijkbaar een brakke driver, of de installatie ervan heeft gehikt, want onder Vista draait de boel wel stabiel. De crash onder XP zorgde echter voor nog veel meer problemen, waardoor ik genoodzaakt was om de boel te formatteren. Ik besloot toen om Vista nog een 2e kans te geven, mede vanwege SP1. Dit pakte goed uit! :Y

quote:
poktor schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:13:
[...]

Eens. Ik had onder XP blijkbaar een brakke driver, of de installatie ervan heeft gehikt, want onder Vista draait de boel wel stabiel. De crash onder XP zorgde echter voor nog veel meer problemen, waardoor ik genoodzaakt was om de boel te formatteren. Ik besloot toen om Vista nog een 2e kans te geven, mede vanwege SP1. Dit pakte goed uit! :Y
Ja, ik heb met Vista ook wel eens driverproblemen meegemaakt, maar dan met het bijkomende probleem dat de driver bleef herstarten en dat mijn beeld om de paar seconden zwart werd, met als enige oplossing herstarten/resetten, ik weet niet meer of het normaal herstarten zelfs ging.

So Fucking What

Werkt die truc met die RAMDISK ook met firefox? Je zou denken van wel maar voordat ik alles ga lopen veranderen zou ik dat graag zeker willen weten.

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

In een poging om een nieuwe marketingcampagne voor Vista op de rails te krijgen, heeft Microsoft een aantal verstokte XP-gebruikers voor de gek gehouden. De 'Vista-haters' werd tijdens een sessie een 'nieuw' OS getoond.

Iets meer dan honderd XP-gebruikers werden door Microsoft-medewerkers gefilmd terwijl hen werd gevraagd naar hun ervaringen met het veelgeplaagde Vista. Vervolgens werd een 'nieuw' OS gedemonstreerd dat codenaam Mojave zou dragen. Meer dan negentig procent reageerde vervolgens positief op wat zij hadden gezien, zo meldt Cnet. Na de presentatie werd de focus group verteld dat Mojava in werkelijkheid gewoon Windows Vista was.

Hoewel Microsoft de ondervraagden geen taken in Vista heeft laten uitvoeren en het nog onduidelijk is hoe de vermeende sceptici zijn gevonden, wil de softwaregigant de video's gaan gebruiken in een nieuwe reclamecampagne in de hoop het gedeukte imago van het OS wat op te kunnen poetsen. De campagne volgt kort op het uitlekken van een interne mail waarin Microsoft-ceo Steve Ballmer de strategie voor het softwarebedrijf uiteen zet. In de e-mail geeft Ballmer toe dat Microsoft een achterstand heeft ten opzichte van Apple en dat het bedrijf er alles aan moet doen om de gebruikerservaring te verbeteren.

Toch denkt Bill Veghte, baas over de Windows-tak bij Microsoft, dat de slechte naam die Vista bij het grote publiek heeft vooral op een 'verkeerde perceptie' van de klant berust. Deze perceptie zou zijn gecreëerd door de negatieve berichtgeving in de media. Door met de Mojave-campagne eindgebruikers zelf te laten zeggen dat Vista eigenlijk een beter lot verdient, denkt Microsoft de boodschap dat zijn laatste OS een solide product is, beter te kunnen overbrengen.
Het feit dat zo'n campagne nodig is spreekt al boekdelen, en dat is niet enkel te wijten aan de media.

ye olde farte

quote:
Cyberblizzard schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:20:
[...]
Het feit dat zo'n campagne nodig is spreekt al boekdelen, en dat is niet enkel te wijten aan de media.
Nou, Apple heeft anders goed weten te scoren met die anti-reclame rond de launch.
MS heeft daar toen niet op gereageerd - misschien hadden ze toen ook een eigen 'get the facts straight' campagne moeten doen ;)
01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

quote:
Cyberblizzard schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:20:
[...]
Klopt, blijkbaar roepen mensen maar wat zonder echt kennis van zaken te hebben. Mond op mond anti reclame zou je kunnen zeggen.

Geen schaap.

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

ye olde farte

Uhuh :+

Moet daar wel bij zeggen dat ik wel begrijp waarom, maar tegelijk is het een stukje struisvogelpolitiek van jewelste.
Backward compatible blijven heeft ook z'n grenzen - Om je een voorbeeld te geven: waarom men bij sommige banken niet aan een nieuwer OS wil is dat men geen tijd en geld wil spenderen aan het omzetten van antieke programmatuur naar een meer toekomstbestendige versie.

En als men dat al doet gaat dat dusdanig traag (want dan komen de politieke spelletjes intra-office ook eraan te pas) dat dat trajecten zijn met een looptijd van een jaar of drie, vier.

Tot die tijd moet je met oude meuk verder werken (maar het is wel een LoB app die miljoenen per jaar oplevert), met applicatiebeheerders die van oudsher gewend zijn om alles te mogen en kunnen doen op 'hun' NT4 server (!) en daar moeilijk afscheid van kunnen nemen, en alle gelazer wat erbij hoort.

Vista is wat dat betreft soms net even die ene brug te ver voor grote bedrijven - voorlopig.

En toch moeten ze een keer om, of ze nu Win7 gaan gebruiken of iets anders, die ontwikkelkosten komen er een keer aan.

quote:
Bor de Wollef schreef op zondag 27 juli 2008 @ 23:20:
[...]

Klopt, blijkbaar roepen mensen maar wat zonder echt kennis van zaken te hebben. Mond op mond anti reclame zou je kunnen zeggen.
Sommigen misschien wel, maar in dit topic zijn legio goede argumenten te vinden, zoals mijn systeem dat soms vastliep als ik het in standby wilde zetten, wat ik in XP nooit gehad heb. Of het aan Vista of aan de BIOS van het moederbord ligt blijft me om het even, feit is dat het in XP altijd perfect en snel gewerkt heeft. Dit is slechts één van de vele negatieve fenomenen hier, mijn keuze is dus allesbehalve te wijten aan 'negatieve mond-tot-mond-reclame'. Ik heb Vista niet afgeschreven hoor, later zal ik het heus wel nog een kans geven, maar laat ze nu maar eerst nog wat bugs pletten.

Reg. datum: 12 november 2000

Direct na de launch heb ik vista ook geprobeerd. Ondanks dat het een stuk fijner en logischer opgebouwd is ben ik toen toch weer terug geswitch naar windows XP. Mede doordat mijn vriendin zich erg stoorde aan de vertraging die er was. Toch heeft hij altijd nog als dual boot op de pc gestaan.

Vorige week heb ik de dualboot na ruim een jaar weer eens opgestart. Paar dagen bezig geweest met alle updates binnenhalen en het SP 1. Nu dit geinstalleerd is moet ik zeggen dat Vista een stuk beter aanvoelt. Het CPU gebruik is enorm gedaald en de schijf ratelt ook niet meer constant. Blijkbaar werkt ook superfetch uiteindelijk toch waarvoor het bedoelt is, want ik merk dat de programma's die ik veel gebruik sneller opstarten naar verloop van tijd. De komende tijd ga ik in iedergeval weer werken met mijn Vista installatie, kijken hoe de prestaties zich ontwikkelen. Na al de updates lijkt het toch een prima OS te worden.

So Fucking What

quote:
MrFl0ppY schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:21:
Werkt die truc met die RAMDISK ook met firefox? Je zou denken van wel maar voordat ik alles ga lopen veranderen zou ik dat graag zeker willen weten.
Iemand?

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

quote:
Tijdens die zes dagen had je al tien keer zelf kunnen proberen. ;)

Ik heb het ook een tijd niet gedruft, maar onlangs over gestapt.
Had wat compatibility problemen met wat hardware die al 5 jaar oud was, dus deze vervangen.
Daarna draaide het echt als een zonnetje ! Heerlijk gewoon ! Ik heb een quadcore in de pc zitten en merk dat Vista hier beter gebruik van maakt, dus voor mijn gevoel is Vista iig op mijn pc wél sneller.

Ook handig dat je allerlei kolommen kan toevoegen in je mappen. Bij foto's kun je echt alles uit de foto's lezen zoals de gehele exif informatie. Ik vind het geen grote stap vooruit, maar heb toch wel wat voordelen te pakken. Ik mis alleen wel de Picture Resizer powertool maar ach.. kunnen niet alles hebben

Q6600 G0@3200, P35-DS4, 8800GTS512, 2x 1GB OCZ XTC 4-4-4-12, Antec 900 | Nikon D50| Xfire: Flowz82

Ik heb ook afstand gedaan van Vista, vanwege de volgende redenen:

1. Door SP1 is het systeem erg traag geworden. Ook na defragmenteren en een herinstallatie.
2. Explorer.exe loopt regelmatig vast.
3. Het nieuwe interface (doorzichtig) ziet er niet uit, en als alternatief krijg je het ouderwetse (win2000) thema.
4. Door DX10 liep de GPU van mijn Geforce 8800GTX constant vast, waardoor ik moest rebooten.
5. Constant blauwe schermen.

Punt 1 t/m 4 heb ik meegemaakt op 8 verschillende high-end game PC's, en zelfs op een Mac Pro (via Bootcamp).

Reg. datum: 15 januari 2004

quote:
RHochstenbach schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:58:
Ik heb ook afstand gedaan van Vista, vanwege de volgende redenen:

1. Door SP1 is het systeem erg traag geworden. Ook na defragmenteren en een herinstallatie.
2. Explorer.exe loopt regelmatig vast.
3. Het nieuwe interface (doorzichtig) ziet er niet uit, en als alternatief krijg je het ouderwetse (win2000) thema.
4. Door DX10 liep de GPU van mijn Geforce 8800GTX constant vast, waardoor ik moest rebooten.
5. Constant blauwe schermen.

Punt 1 t/m 4 heb ik meegemaakt op 8 verschillende high-end game PC's, en zelfs op een Mac Pro (via Bootcamp).
Het klinkt toch echt alsof jouw DVD misschien corrupt is, of dat je consequent een programma of driver installeerd die problemen veroorzaakt. Ik snap dat je Vista links laat liggen als het voor jou problemen geeft, maar je moet toch toegeven dat het wel heel raar is dat dit op verschillende PC's gebeurd. Zeker als je blauwe schermen, explorer.exe die vastloopt en DX10 die je videokaart laat crashen hebt, dan klopt er volgens mij ECHT iets niet.

Overigens is je systeem na herinstallatie inderdaad mogelijk wat langzamer in het begin, omdat de superfetcher nog geen profiel aangemaakt heeft en de schijf nog niet geindexeerd is.

Luuk1983 wijzigde dit bericht 29-07-2008 12:21 (7%)

Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 2GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit

Reg. datum: 31 juli 2000

quote:
RHochstenbach schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:58:

Klinkt mij erg ongeloofwaardig in de oren, wat is de overeenkomst tussen die 8 PC's? Heb jij die zelf in elkaar geknutseld?

Wij hebben Vista nu op de meest uiteenlopende hardware geïnstalleerd, en de problemen die jij opsomt ben ik nog niet tegengekomen...

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: