Hoofdcategorieën
Topicacties

Na 1 jaar Vista terug naar XP

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Reageer Nieuw Topic
My QR-Code
Reg. datum: 06 september 2001

quote:
alt-92 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:15:
[...]

T.net neemt alleen de headline over, let ook op de quotes:
'Intel slaat Windows Vista over'

als in: dat zeggen wij niet, dat zegt Inq.

Verder heeft Inq de reputatie regelmatig met halve of onwaarheden aan te komen.
Als je dat als serieuze nieuwsbron wil nemen: be my guest, excuse me for not taking you seriously.
En wat maakt dat van Tweakers.net door nieuws van een niet al te betrouwbare bron over te nemen? Veel lezers zullen er van uit gaan dat als Tweakers dit plaatst, dat dit toch een zekere vorm van waarheid bevat, terwijl nu dus blijkt dat het niets anders is dan een kopie van een bericht ergens anders...
quote:
Ramzzz schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:26:
[...]

Dat zal voor een deel opgaan, maar zolang verandering niet ≡ verbetering, doe je mij ook geen plezier. B)
Ok, nog eens in andere woorden proberen uit te leggen. Een verbetering houdt in dat je een vergelijking maakt met de manier waarop je gewend bent te werken. Die gewenning hoeft niet automatisch te betekenen dat je iets doet op 'de beste/de makkelijkste' manier. Maar die gewenning zorgt er wel voor dat je iets nieuws (wat best beter kan zijn) niet als beter ervaart.

c70070540 wijzigde dit bericht 26-06-2008 11:32 (28%)

Ziet alles :|
Reg. datum: 07 juli 2003

quote:
c70070540 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:30:
[...]

En wat maakt dat van Tweakers.net door nieuws van een niet al te betrouwbare bron over te nemen? Veel lezers zullen er van uit gaan dat als Tweakers dit plaatst, dat dit toch een zekere vorm van waarheid bevat, terwijl nu dus blijkt dat het niets anders is dan een kopie van een bericht ergens anders...

[...]

Ok, nog eens in andere woorden proberen uit te leggen. Een verbetering houdt in dat je een vergelijking maakt met de manier waarop je gewend bent te werken. Die gewenning hoeft niet automatisch te betekenen dat je iets doet op 'de beste/de makkelijkste' manier. Maar die gewenning zorgt er wel voor dat je iets nieuws (wat best beter kan zijn) niet als beter ervaart.
In welk opzicht is een niet in positieve zin, maar wel in negatieve zin merkbare - want vertraging opleverend ondanks maanden gewenning en tweaken - verandering een verbetering dan?

Dat is nou de arrogantie van de maker die de gebruiker van alles opdringt waar hij niet om gevraagd heeft, waar velen zo'n hekel aan hebben. En dat is dan dus wel onderbouwd!

Athlon 2000+/2GB | meer dan 4 TB aan schijven | iBook G4 933/1128MB-Tiger | G4 733/1GB-Tiger | G5 Quad/4,5GB-Leopard

Reg. datum: 17 augustus 2000

Er zijn wel degelijk verbeteringen merkbaar. Misschien niet voor de gemiddelde tweaker, maar zeker wel voor de gemiddelde thuisgebruiker en ook voor de software ontwikkelaar. Security is beter, vector based GUI, logischere indeling van het gebruikersprofiel. Niet alles is voor iedereen beter of slechter geworden, dus generaliserend roepen dat Vista een verslechtering is vind ik niet kunnen.

De gewenning aan een OS is trouwens altijd een "probleem". De overgang van win3.11 naar windows 95, of die van Windows 98 naar XP, of die van NT4 naar XP (overgang die veel bedrijven hebben gehad), gingen ook niet vlekkeloos.

Aut bibat, aut abeat
Reg. datum: 14 juni 2002

quote:
bigbeng schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:07:
De gewenning aan een OS is trouwens altijd een "probleem". De overgang van win3.11 naar windows 95, of die van Windows 98 naar XP, of die van NT4 naar XP (overgang die veel bedrijven hebben gehad), gingen ook niet vlekkeloos.
Ik was één van de eersten in mijn omgeving met een Windows 95 pc (ik kon toen kiezen uit 3.11, OS/2, of '95, en die laatste werd als veruit de slechtste keuze gezien) en daarna een van de eersten met XP (iemand had toevallig die beruchte prerelease bij toen mijn laptop was gecrasht.) In beide gevallen vonden velen dat dat absoluut geen goede keuze was, dat 'die nieuwe Windows versie' veel slechter was dan de oude. Wat dat betreft klopt het dus wel: nieuwe Windows-versies worden vaker slecht ontvangen.

Maar. In beide gevallen waren een jaar later de meeste mensen wel 'om'. Toen zat wel 'iedereen' aan '95, of XP. Terwijl een jaar na Vista nog steeds mensen klagen, Vista afkraken, en soms zelfs downgraden. Dat ben ik bij 95 en XP niet tegen gekomen. En ik weet niet of het ligt aan toennemende Microsoft-haat, groeiende populariteit van alternatieven, of nog iets anders, maar ik denk dat het in ieder geval gedeeltelijk aan Vista zelf te wijten is.

Dit alles gebaseerd op persoonlijke ervaringen, geen idee hoe de mensheid in het algemeen toen dacht ;)

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

quote:
bigbeng schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:07:
Er zijn wel degelijk verbeteringen merkbaar. Misschien niet voor de gemiddelde tweaker, maar zeker wel voor de gemiddelde thuisgebruiker en ook voor de software ontwikkelaar. Security is beter, vector based GUI, logischere indeling van het gebruikersprofiel. Niet alles is voor iedereen beter of slechter geworden, dus generaliserend roepen dat Vista een verslechtering is vind ik niet kunnen.

Je draait de zaken om... de gebruiker merkt het (en blijkens allerlei reacties zeker niet alleen ion positieve zin), maar 'de tweaker' net zo goed.

Ik heb XP jaren genegeerd omdat er problemen mee waren i.t.t. 2K. Nu is het wachten met Vista omdat er zát problemen zijn, i.t.t. XP.

Ik ging bijvoorbeeld ook van MacOSX 10.3 naar 10.4 naar 10.5, en problemen? Neuh. Alles werd sneller én stabieler. Je vuistregeltje gaat dus niet op.

Athlon 2000+/2GB | meer dan 4 TB aan schijven | iBook G4 933/1128MB-Tiger | G4 733/1GB-Tiger | G5 Quad/4,5GB-Leopard

My QR-Code

quote:
Ramzzz schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:46:
[...]

In welk opzicht is een niet in positieve zin, maar wel in negatieve zin merkbare - want vertraging opleverend ondanks maanden gewenning en tweaken - verandering een verbetering dan?
Definieer vertraging...
1) ik geef je deze dat de eerste tijd het kopieren via het netwerk trager was, maar dat is opgelost.
2) als je een pc nieuw hebt, dan is Vista eerst bezig met indexeringen en eigen optimalisatie slagen bezig op basis van wat de gebruiker zoal opstart. Dit is tevens het grootste nadeel voor de gemiddelde tweaker, die daar bij voorbaat geen vertrouwen in heeft en dus zelf aan de gang gaat, met als gevolg een traag systeem. Vista kan beter zelf optimalisaties maken dan de betere tweaker. Dat het gebruik van een tweaker niet te vergelijken is met een normale gebruiker is hierbij een heel belangrijk gegeven. Dus allerlei zaken uitzetten die bij 'gemiddeld' huis tuin en keuken gebruik een performance winst oplevert is niet slim.
quote:
Dat is nou de arrogantie van de maker die de gebruiker van alles opdringt waar hij niet om gevraagd heeft, waar velen zo'n hekel aan hebben. En dat is dan dus wel onderbouwd!
Ahum... Microsoft geeft jaarlijks miljarden uit aan research en optimalisaties en dat voornamelijk op aanmerkingen van klanten. Dat er dan dus gezegd wordt dat er van alles opgedrongen wordt, is meer een perceptie dan een feit. Op basis van op en aanmerkingen van gebruikers zijn vrijwel alle veranderingen vorm gegeven. Dat iemand zich daar niet in kan vinden, dat kan, maar roep niet willekeurig dat er van alles opgedrongen wordt.
quote:
Ramzzz schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:29:
[...]

Je draait de zaken om... de gebruiker merkt het (en blijkens allerlei reacties zeker niet alleen ion positieve zin), maar 'de tweaker' net zo goed.

Ik heb XP jaren genegeerd omdat er problemen mee waren i.t.t. 2K. Nu is het wachten met Vista omdat er zát problemen zijn, i.t.t. XP.

Ik ging bijvoorbeeld ook van MacOSX 10.3 naar 10.4 naar 10.5, en problemen? Neuh. Alles werd sneller én stabieler. Je vuistregeltje gaat dus niet op.
Dus MacOSX 10.3, 10.4 en 10.5 vergelijken met Windows 95, Windows XP en Windows Vista? Lijkt mij geen goede vergelijking. Ik denk dat je het beter kan vergelijken met Windows XP/Vista met SP1, SP2 en SP3. In SP's zijn sinds XP de systemen sneller en stabieler geworden.

Even een voorzetje met een reactie op een onvermijdelijke opmerking die komen gaat:
Dat er met Windows 2000 inderdaad wel eens wat problemen waren met SP's is wat oude koeien uit de sloot halen, maar probeer daar niet mee te schermen. Met SP1, SP2 en SP3 van XP en SP1 van Vista is Microsoft duidelijk een andere koers gaan varen met betrekking tot testen van SP's voordat deze gereleased worden. ;)

c70070540 wijzigde dit bericht 26-06-2008 12:42 (27%)

A.K.A. LA Kip

quote:
c70070540 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:17:
[...]

Dat is nou juist het probleem met de meeste hier. Ze zijn huiverig voor verandering. Elke verandering is per definitie fout, vervelend en er is niet over nagedacht in hun ogen.

Als iedereen die zo negatief doet eens de moeite zou nemen om eens de ervaring van vroegere vesies naast zich neer te leggen en er eens objectief met een open mind naar zou willen kijken, dan zouden de meeste al een stuk anders reageren. Maar helaas zit de mens niet zo in elkaar.
Dat is juist een klassieke fout, je moet je software pas uitbrengen op het moment dat je er volledig achter staat. Mijn eerste ervaringen met vista waren ook op zijn zachtst gezegd slecht, en ik weiger om het een 2e kans te geven. Waarom? Nou voornamelijk omdat ik geen idee heb waarom ik in hemelsnaam een product waarmee ik meer problemen heb dan met het huidige OS en ik geen zin heb om opnieuw leergeld te betalen (in de vorm van tijd) omdat er van alles en nog wat aangepast is als ik daar zelf niet het voordeel van zie.

Mensen zijn niet bang voor verandering, als de eerste indruk maar goed is. Dat is het punt waar vista het verknalt heeft, Microsoft hoeft ook niet te piepen dat drivers niet aan hen liggen, je levert een OS af dat compleet is. Ongeacht of het aan MS ligt of niet, elke vastloper zal door de gemiddelde gebruiker aan Vista toegeschreven worden simpelweg omdat het hem niet interesseert waarom het niet werkt.

Zoals David Platt op de Devdays (lees: jaja van MS) goede software beschreef:
Software die de mens aanvult in zijn doen en laten en de gebruiker niet lastig valt met allerlei moeilijke vragen.

En vastlopers zijn natuurlijk het ergste wat je maar kunt hebben.

* thekip is overigens zeer tevreden ubuntu gebruiker maar dat terzijde

It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
thekip schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:55:
Dat is juist een klassieke fout, je moet je software pas uitbrengen op het moment dat je er volledig achter staat.
Weinig met marketingpiepels te maken gehad misschien? :)
Reg. datum: 17 augustus 2000

quote:
Ramzzz schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:29:
[...]

...
offtopic:
Zeg, ik heb niet met je geknikkerd. Verkleinwoorden in een discussie zijn mijns inziens overbodig.

Ik heb dan ook geen vuistregel gegeven, maar een historische set overgangen om aan te geven dat Windows overgangen bijna altijd gewenningsissues met zich meebrengen.

Snelheid en stabiliteit zijn twee belangrijke pijlers voor een OS, dat erken ik. Echter gebruikersvriendelijkheid en veiligheid zijn dat ook. En ik denk, dat zodra de grootste klagers bijgetrokken zijn, men in zal zien dat Vista niet alleen slecht is.

A.K.A. LA Kip

quote:
alt-92 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:57:
[...]

Dat snap ik wel maar dan hebben bij deze de marketing piepels ervoor gezorgd dat het zo geflopt is, de eerste indruk is van levensbelang.

Daarnaast, tja als je al zo veel later opleverd dan belooft kan ik de marketing piepels geen ongelijk geven.

edit:
owja, marketing piepels die een oplevering bepalen is wel heel fout imho, beslissingen laten nemen door mensen met kennis van zaken niet vanuit andere perspectieven...

thekip wijzigde dit bericht 26-06-2008 13:04 (17%)

It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos

My QR-Code

quote:
thekip schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:55:
[...]
Dat is juist een klassieke fout, je moet je software pas uitbrengen op het moment dat je er volledig achter staat. Mijn eerste ervaringen met vista waren ook op zijn zachtst gezegd slecht, en ik weiger om het een 2e kans te geven. Waarom? Nou voornamelijk omdat ik geen idee heb waarom ik in hemelsnaam een product waarmee ik meer problemen heb dan met het huidige OS en ik geen zin heb om opnieuw leergeld te betalen (in de vorm van tijd) omdat er van alles en nog wat aangepast is als ik daar zelf niet het voordeel van zie.
Is je goed recht om daar geen tijd meer aan te willen besteden, maar ga dan nu niet meer lopen roepen dat Vista slecht is, terwijl je dus geen ervaring hebt met Vista na SP1. Er is heel veel verbeterd, en er zijn nu veel meer drivers.
quote:
Mensen zijn niet bang voor verandering, als de eerste indruk maar goed is. Dat is het punt waar vista het verknalt heeft,
Voor jou heeft Microsoft het met Vista misschien verknald met je eerste indruk, maar dat maakt het geen wetmatigheid. Nuance is iets wat een mooi goed is.
quote:
Microsoft hoeft ook niet te piepen dat drivers niet aan hen liggen, je levert een OS af dat compleet is. Ongeacht of het aan MS ligt of niet, elke vastloper zal door de gemiddelde gebruiker aan Vista toegeschreven worden simpelweg omdat het hem niet interesseert waarom het niet werkt.
Aha, dus ik mag Linux blijven bashen omdat een bepaalde fabrikant van bijvoorbeeld grafische kaarten geen goede drivers levert voor Linux? Dat is fijn. Want dan trekken we gewoon 1 lijn.
quote:
Zoals David Platt op de Devdays (lees: jaja van MS) goede software beschreef:
Software die de mens aanvult in zijn doen en laten en de gebruiker niet lastig valt met allerlei moeilijke vragen.
Hier ben ik het helemaal mee eens. En als je hiermee doelt op de elevated rights, enz. Dan kan ik je vertellen dat ik als gewone gebruiker die vragen zeer sporadisch tegenkom. De keren dat ik het tegenkom is het in mijn ogen volledig terecht.
quote:
En vastlopers zijn natuurlijk het ergste wat je maar kunt hebben.
Daar heb je gelijk in. Echter hoeveel vastlopers heb ik gehad sinds ik op Vista zit (vanaf Beta 2)? Ze zijn op 1 hand te tellen, en ook al wil je dat niet horen, volledig te wijten aan drivers van derden.
quote:
* thekip is overigens zeer tevreden ubuntu gebruiker maar dat terzijde
Gelukkig maar, ik ben een zeer tevreden Vista gebruiker. (Zou het komen omdat ik me niet wil verdiepen in Linux? Zou ik toch eens moeten gaan doen zeker?) ;)

quote:
c70070540 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:36:
[...]

Definieer vertraging...
1) ik geef je deze dat de eerste tijd het kopieren via het netwerk trager was, maar dat is opgelost.
Geenszins. Kopiëren en verplaatsen kost nog steeds onnodig veel tijd, en erorm veel irritatie wegens gezeik en weigerende kopieerakties wegens 'rechtenkwesties', en dat nota bene als administrator. En ook lokaal!
quote:
2) als je een pc nieuw hebt, dan is Vista eerst bezig met indexeringen en eigen optimalisatie slagen bezig op basis van wat de gebruiker zoal opstart. Dit is tevens het grootste nadeel voor de gemiddelde tweaker, die daar bij voorbaat geen vertrouwen in heeft en dus zelf aan de gang gaat, met als gevolg een traag systeem. Vista kan beter zelf optimalisaties maken dan de betere tweaker. Dat het gebruik van een tweaker niet te vergelijken is met een normale gebruiker is hierbij een heel belangrijk gegeven. Dus allerlei zaken uitzetten die bij 'gemiddeld' huis tuin en keuken gebruik een performance winst oplevert is niet slim.

[...]

Ahum... Microsoft geeft jaarlijks miljarden uit aan research en optimalisaties en dat voornamelijk op aanmerkingen van klanten. Dat er dan dus gezegd wordt dat er van alles opgedrongen wordt, is meer een perceptie dan een feit. Op basis van op en aanmerkingen van gebruikers zijn vrijwel alle veranderingen vorm gegeven. Dat iemand zich daar niet in kan vinden, dat kan, maar roep niet willekeurig dat er van alles opgedrongen wordt.

[...]

Dus MacOSX 10.3, 10.4 en 10.5 vergelijken met Windows 95, Windows XP en Windows Vista? Lijkt mij geen goede vergelijking. Ik denk dat je het beter kan vergelijken met Windows XP/Vista met SP1, SP2 en SP3. In SP's zijn sinds XP de systemen sneller en stabieler geworden.

Even een voorzetje met een reactie op een onvermijdelijke opmerking die komen gaat:
Dat er met Windows 2000 inderdaad wel eens wat problemen waren met SP's is wat oude koeien uit de sloot halen, maar probeer daar niet mee te schermen. Met SP1, SP2 en SP3 van XP en SP1 van Vista is Microsoft duidelijk een andere koers gaan varen met betrekking tot testen van SP's voordat deze gereleased worden. ;)
Ik heb '95 niet genoemd. XP is bij mij zeer stabiel gebleken, en de 'upgrade' naar Vista had voor mij zeer zeker niet gehoeven. Sterker nog, ik ondervind er alleen hinder van, in een netwerkomgeving met 70+ PC's. En waarom is die vergelijking met OSX niet goed? dat zijn ook opeenvolgende OSsen, die een wezenlijk verschil met de voorganger inhouden.

Ramzzz wijzigde dit bericht 26-06-2008 13:15 (4%)

Ik heb een laptop met Vista, van m'n werk. Die zal ik 1 dezer dagen in moeten leveren. Ik zal hem geen seconde missen. Weer lekker op m'n oude Maxdata laptop, die minstens 2 keer zo weinig rekenkracht heeft, maar wel een stuk sneller reageert en mij geen problemen geeft, betrouwbaarder is.
Dankzij Vista merk je niet dat je op betere hardware werkt. Ik merkte het alleen met het draaien van een VM dat ik toch wel een vlotte laptop heb. Verder zou je het idee krijgen dat ie langzamer is dan m'n vorige (Celeron :X ) laptop. Bah.
Ik zit nu te overwegen om volledig over te gaan op Ubuntu, heb al dualboot maar toch.

A.K.A. LA Kip

quote:
c70070540 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:06:
[...]

Aha, dus ik mag Linux blijven bashen omdat een bepaalde fabrikant van bijvoorbeeld grafische kaarten geen goede drivers levert voor Linux? Dat is fijn. Want dan trekken we gewoon 1 lijn.
Ik reageer alleen op deze want we hebben gewoon verschillende meningen, en dat mag.

Ja je mag best 1 lijn trekken, maar je gaat eraan voorbij dat jan met de pet zo denkt imho is het ook geen bashen wat ik doe maar me verplaatsen in een gebruiker ipv naar dingen blijven kijken als een tweaker. De groep met mensen die dingen uit gaat zoeken is maar zeer klein. De drivers voor linux zijn lang niet altijd perfect maar crashes heb ik nog nooit meegemaakt in 2.5 jaar gebruik.

Ow en btw, om maar eens een mooie feature te noemen die windows mist, ik hoef niet eens te herinstalleren om naar een nieuwe versie te gaan. Ik druk gewoon op het knopje update ;).

Wat maakt een OS imho goed? Het moet vooral faciliterend zijn en allesbehalve beperken in je doen en laten (en dat is het idee wat ik van vista heb).

En om nog maar een ervaring toe te voegen:
Laptop (hagelnieuw) 1400 euro met vista voorgeinstalleerd, alleen het afconfigureren moest nog gedaan worden.

Dan krijg je zo'n scherm met, uw tijd is kostbaar dus zorgt vista ervoor dat u meer kunt doen in dezelfde tijd.

Na de eerste keer booten krijg je een melding dat hij 1 update wil installeren en vervolgens doet de HAGELNIEUWE laptop er ruim 1.5 uur over om de update te installeren (:w kostbare tijd).

thekip wijzigde dit bericht 26-06-2008 13:21 (17%)

Website
Los Alcoholicos

My QR-Code

quote:
Ramzzz schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:13:
[...]

Geenszins. Kopiëren en verplaatsen kost nog steeds onnodig veel tijd, en erorm veel irritatie wegens gezeik en weigerende kopieerakties wegens 'rechtenkwesties', en dat nota bene als administrator. En ook lokaal!
Bij heel veel mensen heeft SP1 veel problemen opgelost, zo ook met het kopiëren. Waarom bij jou dan niet, kan ik zo niet verklaren, maar heb je de problemen al bij Microsoft gemeld? Zo ja, goed gedaan en is je klaagzang terecht. Zo nee, loop dan niet te klagen. Je doet er dus ook niets aan om aan een eventuele oplossing mee te werken.
quote:
[...]

Ik heb '95 niet genoemd. XP is bij mij zeer stabiel gebleken, en de 'upgrade' naar Vista had voor mij zeer zeker niet gehoeven. Sterker nog, ik ondervind er alleen hinder van, in een netwerkomgeving met 70+ PC's. En waarom is die vergelijking met OSX niet goed? dat zijn ook opeenvolgende OSsen, die een wezenlijk verschil met de voorganger inhouden.
Is XP met SP1 en XP met SP2 geen wezenlijk verschil? Volgens mij is dat wel het geval.

Reg. datum: 15 februari 2003

quote:
c70070540 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:36:
Dat is dan wel een lange 'eerst':
quote:
Cassius schreef op zondag 22 juni 2008 @ 01:05:
- Ik vind stilte wel prettig, blijf nou in vredesnaam eens van mijn schijf af als ik een artikel aan het lezen ben Vista, amai. Ik denk laat maar even een MAAND werken. Het werd gewoon NIET minder, mijn samsung draaide kneiter veel overuren.
Same here. En nog meer over de snelheid:
quote:
- Superfetch deed NOG zo zijn best, mijn laptop met dezelfde specs bootte XP sneller dan mijn pc Vista bootte ... en niet met 5 seconden, maar met bijna 20 :z (op een totaal van een minuut he!)
Same here. Om nog maar te zwijgen over de standby die heel traag werkt (20 sec tov 3 sec in XP), en dan heb ik het wel degelijk over standby, niet over slaapstand. Maar erger: Het werkte vaak gewoon niet, waardoor ik mijn PC manueel moest uitzetten.
quote:
alt-92 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:57:
[...]
In een goed bedrijf wordt er op een hoger niveau beslist wanneer men er voor gaat.
quote:
thekip schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:19:
Na de eerste keer booten krijg je een melding dat hij 1 update wil installeren en vervolgens doet de HAGELNIEUWE laptop er ruim 1.5 uur over om de update te installeren (:w kostbare tijd).
Ik denk dat er een probleempje was met de update-server oid, want zo lang is echt niet normaal. Daarentegen: XPSP3 duurt ongeveer een kwartier, ik meen me te herinneren dat Vista SP1 langer dan een uur duurde. Langer dan een uur voor zo weinig toegevoegde waarde? |:( PS: Het belangrijkste (snelheid van kopieeracties) was reeds in een eerdere update uitgebracht. Alles is gewoon zo log geworden, ook op onderstaand systeem, wat ruim boven de aanbevolen specificaties zit.

Cyberblizzard wijzigde dit bericht 26-06-2008 13:40 (17%)

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

quote:
c70070540 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:21:
[...]

Bij heel veel mensen heeft SP1 veel problemen opgelost, zo ook met het kopiëren. Waarom bij jou dan niet, kan ik zo niet verklaren, maar heb je de problemen al bij Microsoft gemeld? Zo ja, goed gedaan en is je klaagzang terecht. Zo nee, loop dan niet te klagen. Je doet er dus ook niets aan om aan een eventuele oplossing mee te werken.
Da's mijn taak niet, althans waar ik werk. :) Ik heb het uit en te na kenbaar gemaakt bij onze 'echte' sysadmins, en die zouden dat moeten oplossen. Ik ben gewoon een gebruiker met erg veel rechten. En hoge eisen. ;)
quote:
Is XP met SP1 en XP met SP2 geen wezenlijk verschil? Volgens mij is dat wel het geval.
Tja, anders heette het wel XP 0, XP 1 en XP 2 8)7

Wezenlijk verschil is het niet, wel functioneel, maar de basis is identiek. Hoogstens dan cumulatief allerlei kinderziektes gepatcht, gaten al dan niet gedicht.

My QR-Code

quote:
Ramzzz schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:36:
[...]

Da's mijn taak niet, althans waar ik werk. :) Ik heb het uit en te na kenbaar gemaakt bij onze 'echte' sysadmins, en die zouden dat moeten oplossen. Ik ben gewoon een gebruiker met erg veel rechten. En hoge eisen. ;)
Tja, daar zit in jou geval wat in. Maar dat zou de IT organisatie niet ontheffen van de noodzaak problemen te melden.
quote:
[...]

Tja, anders heette het wel XP 0, XP 1 en XP 2 8)7

Wezenlijk verschil is het niet, wel functioneel, maar de basis is identiek. Hoogstens dan cumulatief allerlei kinderziektes gepatcht, gaten al dan niet gedicht.
Ok, heb even gekeken op de Apple site en ik zat er dus inderdaad behoorlijk naast. De 10.3 en 10.5 releases zijn inderdaad beter te vergelijken qua versies met XP en Vista releases. My bad.

Ik heb trouwens nu meer dan een half jaar Vista gedraaid zonder virus scanner, puur voor de test. Hij is er niet helemaal 100% door heen gekomen. Het functioneert nog wel, maar ik krijg hier en daar een rare melding, er staat wat vreemds in de hosts file (dat kan wel sneaky in wat software gezeten hebben uiteraard), en er zijn wat Internet Access accounts bijgekomen. Hmm..
Terwijl ik toch een aardig nette gebruiker ben, ga niet naar ongure sites enzo.

GreenSky wijzigde dit bericht 26-06-2008 14:13 (9%)

ye olde farte

quote:
Ramzzz schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:13:
Geen last van - en dat in een Windows 2003 Domain.
Misschien toch eens je Sysadmins op training laten sturen dan in plaats van elkaar napraten?
quote:
Cyberblizzard schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:24:
[...]
Dat is dan wel een lange 'eerst'
600GB DA-Storage.
Na installatie van alle software (waarvan 3/4 via GroupPolicy) welgeteld één (1) dag regelmatig geratel.
Daarna enkel nog om 12 uur 's avonds als de default RestorePoints worden aangemaakt en dat duurt ook maar een paar minuten.
Waar hebben we het nou over...
quote:
In een goed bedrijf wordt er op een hoger niveau beslist wanneer men er voor gaat.
10 tegen een dat dat niet degene zijn die de code kloppen en dan gaat dat hele verhaal niet op.
Dat hogere nivo heeft namelijk ook met marketing en legal van doen, codekloppers staan onderaan de pikorde wat dat betreft.

quote:
alt-92 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:33:
600GB DA-Storage.
Na installatie van alle software (waarvan 3/4 via GroupPolicy) welgeteld één (1) dag regelmatig geratel.
Daarna enkel nog om 12 uur 's avonds als de default RestorePoints worden aangemaakt en dat duurt ook maar een paar minuten.
Waar hebben we het nou over...
Toch hebben meerdere mensen de ervaring dat de harde schijf vaak activiteit vertoont als de gebruiker niets doet, wat onder XP amper het geval is, ik veronderstel dat dat geen hallucinaties zijn of zo... Zelfs tijdens het surfen is dat het geval, alles wordt naar de schijf geschreven en er bestaan zelfs tutorials om in Vista een ramdisk te maken zodat je zonder lawaai of vertraging kan surfen (heb ik geprobeerd maar het ramdisk-programma was niet compatibel).

Cyberblizzard wijzigde dit bericht 26-06-2008 14:53 (23%)

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

My QR-Code

quote:
Cyberblizzard schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:47:
[...]
Toch hebben meerdere mensen de ervaring dat de harde schijf vaak activiteit vertoont als de gebruiker niets doet, wat onder XP amper het geval is, ik veronderstel dat dat geen hallucinaties zijn of zo... Zelfs tijdens het surfen is dat het geval, alles wordt naar de schijf geschreven en er bestaan zelfs tutorials om in Vista een ramdisk te maken zodat je zonder lawaai of vertraging kan surfen (heb ik geprobeerd maar het ramdisk-programma was niet compatibel).
En dit bedoel ik nou, als er in de tutorial staat hoe je het werkend kan krijgen, moet je niet gaan klagen dat het niet compatibel is...

quote:
c70070540 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:27:
[...]

En dit bedoel ik nou, als er in de tutorial staat hoe je het werkend kan krijgen, moet je niet gaan klagen dat het niet compatibel is...
Het werkte niet omdat ik de 64bit versie heb. ;) Gelijk hoe, het ging over ratelende schijven.

ye olde farte

quote:
Cyberblizzard schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:47:
[...]
Toch hebben meerdere mensen de ervaring dat de harde schijf vaak activiteit vertoont als de gebruiker niets doet, wat onder XP amper het geval is,
Nou en?
Had ie maar geen harde schijf moeten worden.

Doet een OS eindelijk eens wat met idle cycles aan self-maintenance is het weer niet goed.

alt-92 wijzigde dit bericht 26-06-2008 16:03 (13%)

Reg. datum: 23 januari 2001

quote:
Cyberblizzard schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:56:
[...]
Het werkte niet omdat ik de 64bit versie heb. ;) Gelijk hoe, het ging over ratelende schijven.
Weet je wat pas erg is.... die rottige videokaarten met dikke fans, mijn Seagate schijfje hoor ik amper. Heb trouwens ook bijna geen schijfactiviteit als ik gewoon aan het werk ben.

En die fans zijn nog mijn eigen schuld ook... beetje stoffig hier :+

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: